|
|
Bobby1972
|
|
|
Na dit weekend is meer dan ooit duidelijk geworden hoe zwak de 'topploegen' in de Eredivisie zijn t.o.v. voorgaande jaren. Bij Ajax is helaas ook deze trend ingezet. In een paar maanden tijd is het spel naar een bedroevend niveau gedaald. Het aantal fouten dat voortdurend gemaakt wordt door spelers is dramatisch. Spelers kunnen en durven niet eens meer een man uit te spelen. De ene wedstrijd is de instelling ok, terwijl een wedstrijd later ook vooral kwa mentaliteit de gehele ploeg door het ijs zakt. Europees verliezen we het vooral op effectiviteit. Ook is Ajax niet dynamisch en krachtig genoeg om in te grijpen bij een aanval van de tegenstander. Ook voor de supporters valt er weinig meer te genieten van 'ons' Ajax. Het is inmiddels een optelsom van vele factoren geworden waardoor Ajax in korte tijd zo in verval is gekomen. Voor de tv en journalisten probeert de Boer alles zo rustig mogelijk te houden. Maar aan zijn lichaamstaal zie je dat hij het zwaar heeft. Het is meer dan ooit tijd dat Ajax zich losmaakt van het matte spel dat nu vertoont wordt. De vraag is of Ajax met andere spelers in de winter het tij wel kan keren? Zou Ajax door een paar dragende spelers met meer kwaliteit ineens wel uit zijn schulp kunnen komen? Kunnen spelers met meer kwaliteit de andere spelers beter doen spelen waardoor het elftal weer op een Ajax waardig niveau komt? Of moet Ajax gewoon afwachten en tijd nemen tot spelers zich gaan ontwikkelen?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 28 oktober 2013 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Vertrouwen hebben in de jeugd. Enkel nadenken over vleugels en CVM |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Kan toch ook onder het topic: "welke spelers moet ajax halen in de winterstop"? |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
De Boer zegt: we hebben geen spelers nodig. Is doorgaan met de spelers van nu een reële optie? |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op maandag 28 oktober 2013 - 12:23 schreef Bobby1972 het volgende:De Boer zegt: we hebben geen spelers nodig. Is doorgaan met de spelers van nu een reële optie? De Boer is een lamme tak. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Ghehe, frustratie Peet? |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Is dit topic niet een beetje overbodig? |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Topic heb ik geschreven omdat Ajax zelf juist geen spelers wil kopen. Is dit reëel? En moeten we gewoon afwachten.... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op maandag 28 oktober 2013 - 12:45 schreef Bobby1972 het volgende:Topic heb ik geschreven omdat Ajax zelf juist geen spelers wil kopen. Is dit reëel? En moeten we gewoon afwachten.... Ondanks dat ik in het topic heb gereageerd vind ik ook dat je die vraag had kunnen stellen in dat andere topic |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 28 oktober 2013 - 12:45 schreef Bobby1972 het volgende:Topic heb ik geschreven omdat Ajax zelf juist geen spelers wil kopen. Is dit reëel? En moeten we gewoon afwachten.... Begrijp je punt, alleen had je dit in het bestaande topic kunnen plaatsen. Je bericht wordt dan namelijk toch wel gelezen. En een topic heb toch geen invloed op het aankoopbeleid bij Ajax. ;-) |
|
|
|
|
Robinho
|
|
|
Gewoon doorgaan, spelers kopen heeft geen zin. Eigen jeugd eerst, en op posities die lastig zijn een topaankoop of anders niets! Voor rechtsbuiten Cuenca nog een half jaartje huren |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote: Tja, frustratie wil ik het niet noemen, maar ik irriteer mij gewoon aan die gast. Denkt dat hij het wiel heeft uitgevonden en doet net alsof er niets fout gaat en dat ze goed zaken hebben gedaan. Ondertussen voetballen ze als een natte vaatdoek en word er nog niet ingegrepen. |
|
|
|
|
Robinho
|
|
|
Elluk nadeel heb ze voordeel; er wordt zo niemand verkocht komende zomer..... |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote: Ja hoor. Vermeer. Die gaat echt niet blijven nu als 2de keus. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
En prima dan. Vd hart is een prima stand-in volgens mij. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op maandag 28 oktober 2013 - 12:59 schreef Peterhs het volgende:[..] Tja, frustratie wil ik het niet noemen, maar ik irriteer mij gewoon aan die gast. Denkt dat hij het wiel heeft uitgevonden en doet net alsof er niets fout gaat en dat ze goed zaken hebben gedaan. Ondertussen voetballen ze als een natte vaatdoek en word er nog niet ingegrepen. Haha. Irritatie in ieder geval wel. Ff zonder gein, ik heb een zwak voor De Boer. Meningen zijn uiteraard verdeeld. Wat ik wel een nadeel aan Frank vind is dat hij iets wil, al mislukt het 50 keer achter elkaar.... hij blijft aanhouden. Het is ook vaak goed gekomen maar soms draaft ie veel te lang door met iets. Soms is het simpel, dit lukt niet.... ook een keer iets anders proberen als je snapt wat ik bedoel. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: V.d. Hart is er nog lang niet. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Prima tweede keeper na dit seizoen naar mijn mening. Mocht ie niet zo ver zijn moet er wat gehaald worden. Zowel boer als pasveer lijken me goede opties. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 28 oktober 2013 - 12:59 schreef Robinho het volgende:Gewoon doorgaan, spelers kopen heeft geen zin. Eigen jeugd eerst, en op posities die lastig zijn een topaankoop of anders niets! Voor rechtsbuiten Cuenca nog een half jaartje huren Cuenca alleen kopen en niet huren. We zijn nu bijna drie seizoen vleugellam vanaf rechts en hebben alles geprobeerd. Dus ik hoef daar geen blessuregevoelige huurling te hebben die amper heeft gespeeld. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Alleen jammer dat hij gratis de deur uitloopt want volgens mij is het einde contract |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 28 oktober 2013 - 14:28 schreef remco k het volgende:Prima tweede keeper na dit seizoen naar mijn mening. Mocht ie niet zo ver zijn moet er wat gehaald worden. Zowel boer als pasveer lijken me goede opties. Lachwekkend dit. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Waarom?? Zouden prima tweede opties zijn als vd Hart daar niet klaar voor is.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
quote:Op maandag 28 oktober 2013 - 15:31 schreef Brandje het volgende:[..] Cuenca alleen kopen en niet huren. We zijn nu bijna drie seizoen vleugellam vanaf rechts en hebben alles geprobeerd. Dus ik hoef daar geen blessuregevoelige huurling te hebben die amper heeft gespeeld. En niets heeft laten zien! Tadic lijkt mij de enige speler die AJAX uit deze vorm kan halen. Laat hem het creatieve brein worden van dit zwalkend AJAX. Een goedkopere optie lijkt mij Chadli. Ik las ergens dat hij wekelijks op de bank zit???? Creativiteit moeten we hebben, v/d Vaart, Sneijder en Eriksen dat zijn creatievelingen die je nodig hebt. En nou zullen er genoeg zeggen dat Tadic te duur is, en dat het geen garantie is tot succes. Dan hebben ze gelijk, maar met dit elftal sta je aardig voor paal in Europa en sterker nog ook in Nederland. Gelijk spelen tegen RKC, met alle respect maar ons AJAX hoort zo'n clupje met 5-0 op te rollen. PFFFF |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Tadic is voor Ajax onbetaalbaar. Die mafkees daaro zei al dat ie er minimaal 15 miljoen voor wou hebben en dat zal echt nog meer zijn als Ajax komt..
Sorry maar dat vind ik hem niet waard. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
En ook hij is niet een speler die ff het elftal wekelijks op sleeptouw neemt.. Twente speelt over het algemeen net zo bedroevend.. |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
quote:Op maandag 28 oktober 2013 - 16:30 schreef remco k het volgende:En ook hij is niet een speler die ff het elftal wekelijks op sleeptouw neemt.. Twente speelt over het algemeen net zo bedroevend.. Twente heeft ook andere spelers om hem heenstaan. Een Fisher, Anderson, Serrero en nog enkele jonkies zijn juist wel op sleeptouw te nemen. Met Tadic wordt je kampioen en speel je komend seizoen weer CL. Levert ook weer geld op, dus hij verdiend zichzelf voor een groot deel terug. Ik ben ook eens dat je geen extreme bedragen moet gaan betalen (100 milj. voor Bale) Maar kom op zeg 15 milj. is toch niet zo extreem. Kijk eens wat voor bedragen er voor p$v spelers afgelopen jaar zijn betaald! Strootman, Mertens, Lens etc. Tadic is geen gok, het is een speler die wekelijks een dikke voldoende scoort en zeer waardevol is voor het elftal. Dat ze daar zo'n koekwous van een Castanios in de spits hebben lopen die de meest prachtige voorzetten weet te verknallen, daar kan Tadic niets aan doen. Siggie kopt/schiet ze er wel in. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
ik zou huren, kijken of we Cuenca kunnen oppikken. daarnaast zou ik eens bij Arsenal aankloppen voor Zelalem of Gnabry. Misschien moeten we kijken of Emanuelson terug wil komen? en Misschien wil Maduro wel komen, is behoorlijk gefrustreert in Spanje?
1 speler lijkt me genoeg, hoop op Emanuelson of Maduro. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 28 oktober 2013 - 16:48 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:[..] Twente heeft ook andere spelers om hem heenstaan. Een Fisher, Anderson, Serrero en nog enkele jonkies zijn juist wel op sleeptouw te nemen. Met Tadic wordt je kampioen en speel je komend seizoen weer CL. Levert ook weer geld op, dus hij verdiend zichzelf voor een groot deel terug. Ik ben ook eens dat je geen extreme bedragen moet gaan betalen (100 milj. voor Bale) Maar kom op zeg 15 milj. is toch niet zo extreem. Kijk eens wat voor bedragen er voor p$v spelers afgelopen jaar zijn betaald! Strootman, Mertens, Lens etc. Tadic is geen gok, het is een speler die wekelijks een dikke voldoende scoort en zeer waardevol is voor het elftal. Dat ze daar zo'n koekwous van een Castanios in de spits hebben lopen die de meest prachtige voorzetten weet te verknallen, daar kan Tadic niets aan doen. Siggie kopt/schiet ze er wel in. Naar het buitenland ja, in Nederland is er alleen voor Sulejmani zon bedrag betaald.. Er komt gewoon niet genoeg geld Nederland binnen..
Daarnaast is 15 Miljoen voor Tadic echt te veel, tel daar eens 2 miljoen salaris bij op voor 3 jaar en hij moet al minimaal 22 miljoen opbrengen om er iets aan over te houden.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik blij er trouwens wel bij dat Sigthorson bij 10/15 goede voorzetten per wedstrijd gewoon wekelijks gaat scoren..
Ik hoorde iemand van de week zeggen dat zoveel voorzetten onhaalbaar is, is dat echt zo?? Ik denk het niet.. |
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
Die jongen krijgt over het hele jaar niet zoveel voorzetten!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Johan Cruijff ziet met lede ogen aan hoe de Eredivisie steeds meer een tombola wordt van onverwachte uitslagen. 'Het wordt steeds duidelijker dat er echt stappen met de opleiding gemaakt moeten worden', zegt Nederlands beste voetballer ooit in zijn wekelijkse column in De Telegraaf.
© anp.
© anp. 'Bij te veel Nederlandse teams zie je wekelijks dezelfde fouten terug. Fouten die direct met de opleiding te maken hebben. Dat geldt niet alleen voor Ajax, maar ook voor FC Twente, PSV en andere ploegen. Zo gooit Twente het tempo omlaag, zodra het op voorsprong komt. Wordt zomaar het initiatief weggegeven, met alle gevolgen van dien.'
Cruijff gaat in zijn column nadrukkelijk in op de details. 'Het bewegen zonder bal is in Nederland een drama. Soms moet je zo lopen, dat je niet direct zelf aangespeeld kan worden, maar wel ruimte voor een ander creëert. Bij ploegen als Barcelona en Real Madrid zijn soms drie tot vier spelers daar tegelijk mee bezig. Dat valt weliswaar buiten de driehoek van het positiespel, waarbij speler A de bal naar speler B speelt en speler C vrijloopt om daarna aangespeeld te worden, maar is wel een vervolg daarop. Simpel gezegd, vrijlopen voor de bal die C eventueel naar jou kan spelen.'
Cruijff is van mening dat het niet alleen heeft te maken met de kwalitatieve neergang van het Nederlandse voetbal. 'Als je sommige uitslagen in Europa ziet, dan lijkt dat ook logisch. Maar zo simpel is het niet. Als je wilt domineren, dan moet je vaste regels hanteren. Dus opbouwen via de juiste mensen in de juiste linie, zorgen voor goed positiespel en efficiënt bewegen zonder de bal. Alleen dan ben je in staat om in een hoog tempo druk te zetten.'
Het is volgens Cruijff dan ook bedenkelijk dat deze onderdelen bij Nederlandse clubs zo slecht verzorgd zijn. 'Omdat er op te trainen is. Bovendien voer je op natuurlijke wijze de geestelijke weerbaarheid op, omdat je weliswaar fysiek minder wordt belast, maar mentaal des te meer. De speelwijze dwingt je geconcentreerd en scherp te blijven. Zo worden het automatisch ook meer broodvoetballers.' |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Eens! Lultopic. Zelfde discussie als in het andere topic. SLOTKE! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Mee eens met vleugels en CVM maar doe daar ook de spitspositie bij want Sigthorsson wordt nooit die spits die wij willen....onze voorhoede is de zwakste linie....ook zou ik graag Toornstra zien komen nu van Ginkel onhaalbaar is...voor de positie van de Jong...Klaassen verhuren... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 28 oktober 2013 - 16:29 schreef remco k het volgende:Tadic is voor Ajax onbetaalbaar. Die mafkees daaro zei al dat ie er minimaal 15 miljoen voor wou hebben en dat zal echt nog meer zijn als Ajax komt.. Sorry maar dat vind ik hem niet waard. Eens!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 28 oktober 2013 - 18:16 schreef NatjosFC het volgende:ik zou huren, kijken of we Cuenca kunnen oppikken. daarnaast zou ik eens bij Arsenal aankloppen voor Zelalem of Gnabry. Misschien moeten we kijken of Emanuelson terug wil komen? en Misschien wil Maduro wel komen, is behoorlijk gefrustreert in Spanje? 1 speler lijkt me genoeg, hoop op Emanuelson of Maduro. MADURO!!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 28 oktober 2013 - 18:48 schreef remco k het volgende:Ik blij er trouwens wel bij dat Sigthorson bij 10/15 goede voorzetten per wedstrijd gewoon wekelijks gaat scoren.. Ik hoorde iemand van de week zeggen dat zoveel voorzetten onhaalbaar is, is dat echt zo?? Ik denk het niet.. Hahaha keep on dreaming...dat roepen sommigen hier al 3 jaar.... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Je zal wel buitenspelers moeten hebben om voorzetten te krijgen maar voorlopig hebben wij geen buitenspelers dus aan voorzetten hoeven wij helemaal niet te denken. En die Sana die zou ik gratis naar Zweden terug sturen het is of je elke week mens erger je niet speelt als je naar hem kijkt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Welke van de twee opmerkingen in mijn post bedoel je?? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Mijn antwoord klopt inderdad niet Remco...bedoel er mee te zeggen dat er spitsen zijn die een hoger rendement hebben ook al krijgen ze minder dan 10 a 15 voorzetten...excuse me maar Sigthorsson gaat het niet ameken bij ons Ajax...is al drie jaar bezig een grote spits te worden....ik heb hem al een beetje afgeschreven...niet dat het een slechte spits is...nee het is gewoon niet de juiste spits voor ons Ajax...past niet in ons systeem... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Zijn jullie nou zo dom...of ik zo slim ?? Met drie super talenten ga je geen CL winnen.....als je die drie in je gelederen hebt geeft het geen garantie....je moet ze ook kunnen ondersteunen....heb je die steun niet tsja dan houd het op.
Andersen is top...Fischer ook en aankomend Meleg ook....zijn hele jonge ventjes, die kunnen de kar niet trekken.
Hoessen....nope, gaat het niet worden....te licht Siggi...heeft potentie, maar is geen kluivert Sana....doei de Sa.....geef ik de voordeel van de twijfel Fischer...staat stil...te egoistisch Siem.....mentaal een probleem Duarte....gaat het maken...in de zomer weg Poulsen/Schone.....middelmaat.....leuk voor middel weeks Blind...goeie speler.....voldoende Moisander...zie Blind Denswil...potentieel Veltman....idem van Rhijn.....nooit meer opstellen....afvoeren naar Almere Cillesen...betrouwbaar....Vermeer ook
Frank de Boer...eigenwijze teringlijer....zet zijn broer er maar naast....ipv die ouwe....ben ff zijn naam kwijt |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 - 00:56 schreef Nenam_tiL het volgende:Zijn jullie nou zo dom...of ik zo slim ?? Met drie super talenten ga je geen CL winnen.....als je die drie in je gelederen hebt geeft het geen garantie....je moet ze ook kunnen ondersteunen....heb je die steun niet tsja dan houd het op. Andersen is top...Fischer ook en aankomend Meleg ook....zijn hele jonge ventjes, die kunnen de kar niet trekken. Hoessen....nope, gaat het niet worden....te licht Siggi...heeft potentie, maar is geen kluivert Sana....doei de Sa.....geef ik de voordeel van de twijfel Fischer...staat stil...te egoistisch Siem.....mentaal een probleem Duarte....gaat het maken...in de zomer weg Poulsen/Schone.....middelmaat.....leuk voor middel weeks Blind...goeie speler.....voldoende Moisander...zie Blind Denswil...potentieel Veltman....idem van Rhijn.....nooit meer opstellen....afvoeren naar Almere Cillesen...betrouwbaar....Vermeer ook Frank de Boer...eigenwijze teringlijer....zet zijn broer er maar naast....ipv die ouwe....ben ff zijn naam kwijt Ben het zowaar bijna met je eens man, behalve op het punt van Blind. Want ik snap werkelijk waar niet waar jij het goeie van Blind vandaan haalt. Is gewoon een hele matige linksback. |
|
|
|
|
jolanpalma
|
|
|
Emanuelson, maduro, luuk de jong, elia, ola john |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 - 02:14 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Ben het zowaar bijna met je eens man, behalve op het punt van Blind. Want ik snap werkelijk waar niet waar jij het goeie van Blind vandaan haalt. Is gewoon een hele matige linksback. Hij heeft een constant niveau gehaald vorig jaar toen de rest zwak speelde ook ik zag dat en vond hem wel nuttig. Als hij dat niveau niet wekelijks haalt is hij niet echt bijzonder. Zelfde met Moisander en de Jong zelfs de Jong ja mag je hier niet zeggen maar zie je hem nu?? Hij kon perfect met Erikssen samen spelen maar is ook geen topper die de kar kan trekken! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 - 08:14 schreef Hummel10 het volgende:[..] Hij heeft een constant niveau gehaald vorig jaar toen de rest zwak speelde ook ik zag dat en vond hem wel nuttig. Als hij dat niveau niet wekelijks haalt is hij niet echt bijzonder. Zelfde met Moisander en de Jong zelfs de Jong ja mag je hier niet zeggen maar zie je hem nu?? Hij kon perfect met Erikssen samen spelen maar is ook geen topper die de kar kan trekken! Ook vorig jaar zag ik niet het constante niveau waar jij het over hebt. Blind is gewoon een zeer matige back. Veel te traag in de handelingssnelheid en daarnaast erg laks in zijn spel. En dan heb ik het niet over het aanvallende gedeelte, maar voornamelijk over het verdedigende. De namen die jij daarnaast noemt heb je helemaal gelijk in. Er steekt wederom geen speler bovenuit die in moeilijke tijden de ploeg bij de hand neemt. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 - 08:54 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Ook vorig jaar zag ik niet het constante niveau waar jij het over hebt. Blind is gewoon een zeer matige back. Veel te traag in de handelingssnelheid en daarnaast erg laks in zijn spel. En dan heb ik het niet over het aanvallende gedeelte, maar voornamelijk over het verdedigende. De namen die jij daarnaast noemt heb je helemaal gelijk in. Er steekt wederom geen speler bovenuit die in moeilijke tijden de ploeg bij de hand neemt. Hij laat zich 1 op 1 niet makkelijk passeren maar zijn omschakeling is zo laks. Bal kwijt rennen voor je leven maar nee sjokken poulsen net zo |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 - 02:14 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Ben het zowaar bijna met je eens man, behalve op het punt van Blind. Want ik snap werkelijk waar niet waar jij het goeie van Blind vandaan haalt. Is gewoon een hele matige linksback. Ben het niet met jou eens over Blind techn/de beste speler en bijna geen balverlies en geef je hem meer vrijheid (Frank) op het middenveld dan zet hij mensen vrij voor de keeper dat beloof ik je . |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 - 09:46 schreef Hummel10 het volgende:[..] Hij laat zich 1 op 1 niet makkelijk passeren maar zijn omschakeling is zo laks. Bal kwijt rennen voor je leven maar nee sjokken poulsen net zo Je moet eens goed opletten hoe Blind een duel ingaat. Tis altijd al met de handjes omhoog en het liefst trekt hij zijn voet terug. Overigens doet Van Rhijn dat aan de andere zijde idem dito. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 - 09:58 schreef nora het volgende:[..] Ben het niet met jou eens over Blind techn/de beste speler en bijna geen balverlies en geef je hem meer vrijheid (Frank) op het middenveld dan zet hij mensen vrij voor de keeper dat beloof ik je . Hij wordt ingezet als linksback en is daar gewoon een drama. Wordt continu voorbij gestreefd, verdedigt alsof hij niets durft en laat zich snel te kijken zetten. In aanvallend opzicht hoor je mij ook niet klagen, maar de basisprincipes als verdediger heeft Blind niet. Overigens ontbeert Van Rhijn precies hetzelfde. |
|
|
|