|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 - 23:28 schreef Eide het volgende:[..] Voorlopig heeft Boilesen nog niets laten zien waar Blind voor zou hoeven vrezen. Als Blind al moet gaan uitzien naar CVM is dat omdat die poisitie gewoon een zwakke plek is bij Ajax, niet omdat Boilesen (op dit moment) beter is dan Blind. Ach, Boilesen mag ook de tijd krijgen lijkt mij? Heeft door een blessure lange tijd niet gespeeld. Blind heeft vaak genoeg drama gespeeld als linksback. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ach hij is weer op zijn staart getrapt.. Reageer toch op wat je nu post mannetje. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Jij wil mij woorden in de mond leggen, maar deze woorden zij ik 6 weken geleden al. Blind is niet de linksback van de toekomst. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 - 23:30 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Ach, Boilesen mag ook de tijd krijgen lijkt mij? Heeft door een blessure lange tijd niet gespeeld. Blind heeft vaak genoeg drama gespeeld als linksback. Eerste gedeelte klopt als Blind naar de CVM verhuist, tweede deel klopt niet in mijn beleving. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 - 23:31 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Jij wil mij woorden in de mond leggen, maar deze woorden zij ik 6 weken geleden al. Blind is niet de linksback van de toekomst. Ik leg je helemaal niks in de mond, stel je een vraag, dat is heel iets anders, alles wat je daarop antwoord zijn je eigen woorden en niet iets wat ik je in de mond leg..
Stel je dus eens niet zo aan. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 - 23:30 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Ach, Boilesen mag ook de tijd krijgen lijkt mij? Heeft door een blessure lange tijd niet gespeeld. Blind heeft vaak genoeg drama gespeeld als linksback. Mwah, hij is zwak begonnen maar is sindsdien gewoon heel erg stabiel. Vaak de meest stabiele achterin want laten we eerlijk zijn, van Moisander en Van Rhijn moet Ajax het niet hebben. Daley heeft ook zondermeer zwakke plekken. Hij is kwetsbaar met ruimte in z'n rug en mist wat medogenloosheid. Tegelijkertijd is hij behoorlijk sterk in de 1 tegen 1 en is het iemand die vrijwel altijd iets goeds doet met de bal.
Bovenal is hij betrouwbaar. Een verdediger moet geen "Moisandertjes" in z'n spel hebben, geen gekke dingen doen, geen reputatie hebben voor blunders. En dat doet Blind ook niet. Ik vind het oprecht een prima linksback. Een laatbloeier maar dat was z'n papa ook. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 - 23:35 schreef Eide het volgende:[..] Mwah, hij is zwak begonnen maar is sindsdien gewoon heel erg stabiel. Vaak de meest stabiele achterin want laten we eerlijk zijn, van Moisander en Van Rhijn moet Ajax het niet hebben. Daley heeft ook zondermeer zwakke plekken. Hij is kwetsbaar met ruimte in z'n rug en mist wat medogenloosheid. Tegelijkertijd is hij behoorlijk sterk in de 1 tegen 1 en is het iemand die vrijwel altijd iets goeds doet met de bal. Bovenal is hij betrouwbaar. Een verdediger moet geen "Moisandertjes" in z'n spel hebben, geen gekke dingen doen, geen reputatie hebben voor blunders. En dat doet Blind ook niet. Ik vind het oprecht een prima linksback. Een laatbloeier maar dat was z'n papa ook. En waar gaat het nu meestal fout bij Ajax? Juist, in de omschakeling. En dan komt de zwakte van Blind en Van Rhijn naar boven. Kwetsbaar met ruimte in de rug. En daar geef ik het oordeel over. Zoals ik vanmiddag al zei, ze zijn aanvallend goed maar terugverdedigend een groot drama. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 - 23:38 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] En waar gaat het nu meestal fout bij Ajax? Juist, in de omschakeling. En dan komt de zwakte van Blind en Van Rhijn naar boven. Kwetsbaar met ruimte in de rug. En daar geef ik het oordeel over. Zoals ik vanmiddag al zei, ze zijn aanvallend goed maar terugverdedigend een groot drama. Dat ligt niet alleen aan Blind, omschakelen doe je als team en te veel Ajacieden reageren lui in dat soort situaties. Dat vind ik bij Blind duidelijk niet, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Van Rhijn die je met enige regelmaat op z'n gemakje ziet terug lopen.
Omschakelen heeft overigens toch ook vaak met druk voorin te maken. Ajax weet dat het door de manier van spelen kwetsbaar is. Dat wil FdB oplossen met vroeg drukken. Dat lukt momenteel structureel niet omdat Ajax onnoemelijk veel ruimte weggeeft op het middenveld. Dan laat Siem of Serero z'n man los om te drukken, stapt er niemand in om door te dekken en zo voetbalt een tegenstander heel makkelijk onder de druk uit.
Als je op die manier je eigen manier van spelen niet juist toepast wordt het altijd een moeilijk verhaal zoals Ajax wel bewijst. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 - 23:51 schreef Eide het volgende:[..] Dat ligt niet alleen aan Blind, omschakelen doe je als team en te veel Ajacieden reageren lui in dat soort situaties. Dat vind ik bij Blind duidelijk niet, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Van Rhijn die je met enige regelmaat op z'n gemakje ziet terug lopen. Omschakelen heeft overigens toch ook vaak met druk voorin te maken. Ajax weet dat het door de manier van spelen kwetsbaar is. Dat wil FdB oplossen met vroeg drukken. Dat lukt momenteel structureel niet omdat Ajax onnoemelijk veel ruimte weggeeft op het middenveld. Dan laat Siem of Serero z'n man los om te drukken, stapt er niemand in om door te dekken en zo voetbalt een tegenstander heel makkelijk onder de druk uit. Als je op die manier je eigen manier van spelen niet juist toepast wordt het altijd een moeilijk verhaal zoals Ajax wel bewijst. Even iets heel anders, zeker even de discussie van Blind afhalen want daarin verschillen we gewoon teveel van mening.
Gisteren zag ik een speler die als een luie slak mee de aanval inliep. Daar begreep ik helemaal niets van. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 - 23:54 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Even iets heel anders, zeker even de discussie van Blind afhalen want daarin verschillen we gewoon teveel van mening. Gisteren zag ik een speler die als een luie slak mee de aanval inliep. Daar begreep ik helemaal niets van. Ik zie wel meer dingen gebeuren waar ik maar moeilijk bij kan. Tegen ASWH gaat om enig moment Blind langs de lijn naar voren. Denswil speelt de bal in... nou, Blind moest echt uitkijken dat hij niet te snel liep, anders had hij ergens in de Bijlmer gestaan voordat die bal bij hem was. METERS ruimte en dan zo'n half slappe ziekenhuisbal alle snelheid uit het spel haalt.
Het zijn momenteel echt die eenvoudige dingen. Ballen spelen waar een speler stond in plaats van waar die naar toe gaat. Ballen te zacht inspelen. Met 3 of 4 man dezelfde 3 vierkante meters induiken... het zijn echt basiszaken die verkeerd gaan. Het is echt verschrikkelijk om te zien hoe een product van de Ajax opleiding niet in staat is een bal over 15 meter zuiver en hard in te spelen. |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 - 23:31 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Jij wil mij woorden in de mond leggen, maar deze woorden zij ik 6 weken geleden al. Blind is niet de linksback van de toekomst. Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook geen fan van onze Blind was. Tot vorige seizoen. Hij speelde op de Links back plaats een heel degelijk seizoen. Niet voor niets is hij uitgeroepen tot beste Ajacied van het seizoen. Het feit dat hij zeer waarschijnlijk CVM moet gaan spelen is puur, dat we op de LB plaats een goed alternatief hebben. Voor de CVM plaats hebben we te weinig alternatieven en alleen heel goede spelers kunnen op die plaats spelen, omdat het een heel lastige/belangrijke positie is. Dus nee hij zal niet de LB van de toekomst gaan worden. Verdedigend zijn Blind, en ook van Rhijn niet de beste verdedigers. Dit is echter voor het systeem wat ons AJAX speelt ook niet zo'n issue. De Boer ziet liever zijn backs mee opkomen, dat is ook de reden waarom hij met een rechtsbenige op links speelt en een een linksbenige op rechts. Zij kunnen dan plaats en ruimte maken voor de backs als ze naar binnen trekken. Voor mij is en blijft Blind mijn favoriet, maar iedereen heeft (gelukkig) een eigen mening daarin. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 - 00:19 schreef Eide het volgende:[..] Ik zie wel meer dingen gebeuren waar ik maar moeilijk bij kan. Tegen ASWH gaat om enig moment Blind langs de lijn naar voren. Denswil speelt de bal in... nou, Blind moest echt uitkijken dat hij niet te snel liep, anders had hij ergens in de Bijlmer gestaan voordat die bal bij hem was. METERS ruimte en dan zo'n half slappe ziekenhuisbal alle snelheid uit het spel haalt. Het zijn momenteel echt die eenvoudige dingen. Ballen spelen waar een speler stond in plaats van waar die naar toe gaat. Ballen te zacht inspelen. Met 3 of 4 man dezelfde 3 vierkante meters induiken... het zijn echt basiszaken die verkeerd gaan. Het is echt verschrikkelijk om te zien hoe een product van de Ajax opleiding niet in staat is een bal over 15 meter zuiver en hard in te spelen. Klopt helemaal. In de wedstrijd ging het overigens om Klaassen. De bal wordt aan de zijkant ingespeeld en je zou vervolgens verwachten dat een speler als Klaassen het gat naast hem inloopt, maar................................inderdaad je ziet hem gewoon sjokken. Sorry, maar zelfs tegen ASWH moet je gewoon de kracht hebben om te willen scoren. Dat vind ik dan ook echt op dit moment het enige goede aan Fischer. De wil om te scoren, zelfs tegen een ASWH. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 - 07:51 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:[..] Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook geen fan van onze Blind was. Tot vorige seizoen. Hij speelde op de Links back plaats een heel degelijk seizoen. Niet voor niets is hij uitgeroepen tot beste Ajacied van het seizoen. Het feit dat hij zeer waarschijnlijk CVM moet gaan spelen is puur, dat we op de LB plaats een goed alternatief hebben. Voor de CVM plaats hebben we te weinig alternatieven en alleen heel goede spelers kunnen op die plaats spelen, omdat het een heel lastige/belangrijke positie is. Dus nee hij zal niet de LB van de toekomst gaan worden. Verdedigend zijn Blind, en ook van Rhijn niet de beste verdedigers. Dit is echter voor het systeem wat ons AJAX speelt ook niet zo'n issue. De Boer ziet liever zijn backs mee opkomen, dat is ook de reden waarom hij met een rechtsbenige op links speelt en een een linksbenige op rechts. Zij kunnen dan plaats en ruimte maken voor de backs als ze naar binnen trekken. Voor mij is en blijft Blind mijn favoriet, maar iedereen heeft (gelukkig) een eigen mening daarin. En toch ben ik bang dat Blind ook op de CVM uiteindelijk zal ondersneeuwen, maar de tijd zal het moeten leren. Overigens is het opkomen van de backs een heikel punt als ze vervolgens niet goed kunnen terug verdedigen, want in de terugschakeling ligt er op dit moment veel te veel ruimte bij Ajax achterin. En in het centrum staan nu niet echt spelers die deze gaten kunnen dichttrekken.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 31 oktober 2013 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 - 23:38 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] En waar gaat het nu meestal fout bij Ajax? Juist, in de omschakeling. En dan komt de zwakte van Blind en Van Rhijn naar boven. Kwetsbaar met ruimte in de rug. En daar geef ik het oordeel over. Zoals ik vanmiddag al zei, ze zijn aanvallend goed maar terugverdedigend een groot drama. Wat zou je dan willen? Aanvallend zwak en verdedigend goed, soort italiaanse verdediger?
Aanvallend goed en verdedigend goed is bij ajax niet houdbaar of niet haalbaar omdat die zeldzaam zijn en de europese top hem ook wil hebben.
Dan moet je dus kiezen, ajax heeft 70% balbezit en anders wel 65%. Dat betekend dat ajax meer aan de bal is dan de tegenstander. Dan heb je meer aan een nederlandse verdediger dan aan een italiaanse verdedigen. In dit soort situaties moet je gewoon de bal niet verspelen. Vandaar dat er geen risico word genomen bij het inspelen. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 - 08:22 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Wat zou je dan willen? Aanvallend zwak en verdedigend goed, soort italiaanse verdediger? Aanvallend goed en verdedigend goed is bij ajax niet houdbaar of niet haalbaar omdat die zeldzaam zijn en de europese top hem ook wil hebben. Dan moet je dus kiezen, ajax heeft 70% balbezit en anders wel 65%. Dat betekend dat ajax meer aan de bal is dan de tegenstander. Dan heb je meer aan een nederlandse verdediger dan aan een italiaanse verdedigen. In dit soort situaties moet je gewoon de bal niet verspelen. Vandaar dat er geen risico word genomen bij het inspelen. Leuk die percentages balbezit, maar doen we er dan vervolgens ook wat mee? Want voorzetten zijn dramatisch of er staat niemand om het af te ronden. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 - 08:49 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Leuk die percentages balbezit, maar doen we er dan vervolgens ook wat mee? Want voorzetten zijn dramatisch of er staat niemand om het af te ronden. En dan kom je gelijk weer bij het volgende probleem de Omschakeling. Je beloond jezelf niet voor al dat balbezit en de inzakkende teams komen er twee keer snel uit. Gelukkig kan Rkc niet voetballen anders had je met die twee counters gewoon kunnen verliezen. Collectief falen dus |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Klopt allemaal en wat je zegt over Klaasen klopt maar helaas is het niet alleen klaasen maar het hele team, in de omschakeling vind ik Ajax net een veredeld veteranen team en dat baart mij zorgen, het is net of ze allemaal doodmoe zijn.Gisteren PSV-Roda gezien en daar heb je een staaltje omschakeling kunnen zien van Roda 2 of 3x raken en ze staan bij het doel van PSV,vergelijkbaar met Ajax RKC er stonden 1 of 2x 8 spelers van RKC op de helft van Ajax en zij verliezen de bal aan Ajax, Andersen krijgt de bal en we kunnen een kanjer van een counter plaatsen want er lopen 4 Ajacieden mee, maar nee hij wacht op meerdere medespelers zodat iedereen weer op positie staat en weg counter en weg kans.En dat is wat ik zie de controle en het op positie staan is nummer 1 geworden inplaats van het winnen.Frankie wil een beetje Barca imiteren maar ik heb v/d week weer Barca zitten kijken maar die spelen de bal wel veel naar elkaar toe maar daar zit veel meer diepte in het spel als bij Ajax.En van Rhijn is een goed voorbeeld in zijn eerste jaar kwam hij veel meer op als nu, hij is volgens mij ook in een keurslijf gestopt denk om je positie liever de bal 6xbreed of terug als dat je de bal kwijt raakt.Ajax is balbezit geworden breed spelen en controle houden en saai zijn, dat is helaas zo als ik ze nu zie ik hoop dat dit snel veranderd.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 31 oktober 2013 door nora -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 - 08:49 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Leuk die percentages balbezit, maar doen we er dan vervolgens ook wat mee? Want voorzetten zijn dramatisch of er staat niemand om het af te ronden. Dat heeft dus niks te maken met blind als ik het goed lees? Je verward dus het ene probleem, het niet goed kunnen verdedigen van blind met aanvallers die niet goed kunnen aanvallen.
Ik bedoel dus dat Siggie een goede spits is maar wel bruikbare ballen wilt hebben, dus af en toe een voorzet van beide kanten. Dat andersen en fisher goede aanvallers zijn maar een voorzet komt in hun woordenboek niet voor. Dus de combi fisher andersen met siggie is dus niet goed. de 1 heeft een talent in iets waar juist de andere zwak in is. Spelers in de aanval dwingen elkaar om niet in hun comfortzone te spelen. voor de duidelijkheid, fisher en andersen hebben een goede dribbel in huis. trekken naar binnen en dwingen siggie zo dat hij moet spelen in een kleine ruimte, juist zijn zwakte. Siggie wil ballen hebben die hij ook krijgt bij ijsland, hij krijgt dat niet. Omdat juist dat de zwaktes zijn van de buitenspelers.
Maar dit heeft dus niks te maken met blind? |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 - 09:33 schreef nora het volgende:Klopt allemaal en wat je zegt over Klaasen klopt maar helaas is het niet alleen klaasen maar het hele team, in de omschakeling vind ik Ajax net een veredeld veteranen team en dat baart mij zorgen, het is net of ze allemaal doodmoe zijn.Gisteren PSV-Roda gezien en daar heb je een staaltje omschakeling kunnen zien van Roda 2 of 3x raken en ze staan bij het doel van PSV,vergelijkbaar met Ajax RKC er stonden 1 of 2x 8 spelers van RKC op de helft van Ajax en zij verliezen de bal aan Ajax, Andersen krijgt de bal en we kunnen een kanjer van een counter plaatsen want er lopen 4 Ajacieden mee, maar nee hij wacht op meerdere medespelers zodat iedereen weer op positie staat en weg counter en weg kans.En dat is wat ik zie de controle en het op positie staan is nummer 1 geworden inplaats van het winnen.Frankie wil een beetje Barca imiteren maar ik heb v/d week weer Barca zitten kijken maar die spelen de bal wel veel naar elkaar toe maar daar zit veel meer diepte in het spel als bij Ajax.En van Rhijn is een goed voorbeeld in zijn eerste jaar kwam hij veel meer op als nu, hij is volgens mij ook in een keurslijf gestopt denk om je positie liever de bal 6xbreed of terug als dat je de bal kwijt raakt.Ajax is balbezit geworden breed spelen en controle houden en saai zijn, dat is helaas zo als ik ze nu zie ik hoop dat dit snel veranderd. Leuk dat je de omschakeling noemt van Roda en Rkc, met 8 spelers eruit komen. Maar dat is ook wel het makkelijkste uitvoering van een wedstrijd spelen. Met 11 voor de doel te gaan liggen en bij balverlies met ze alle eruit. Zo speelt ajax niet. Zo zal ajax ook nooit spelen. Bij balverlies van Ajax kommen ze er meteen uit, dan moet iedereen als gek terug sprinten. Speelt de tegenpartij het goed uit is het een goal, weg counter. Speelt de tegenpartij het goed uit maar met een slechte afronding, een doeltrap of de keeper heeft hem. Meestal weg counter. Spelen ze het slecht uit en heeft Ajax de bal moeten alle spelers die in volle sprint waren omkeren en weer in volle sprint naar voren rennen? Dat kan je misschien 2 a 3 keer doen en dan ben je op. Of ken jij iemand die de piepjestest stand 15 90min vol kan houden? Of wou je dat spelers niet volle bak terug gingen sprinten en als een zoutzak bleven staan want stel ze spelen het niet goed uit dan kan ik meedoen aan de counter... |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 - 09:33 schreef nora het volgende:Klopt allemaal en wat je zegt over Klaasen klopt maar helaas is het niet alleen klaasen maar het hele team, in de omschakeling vind ik Ajax net een veredeld veteranen team en dat baart mij zorgen, het is net of ze allemaal doodmoe zijn.Gisteren PSV-Roda gezien en daar heb je een staaltje omschakeling kunnen zien van Roda 2 of 3x raken en ze staan bij het doel van PSV,vergelijkbaar met Ajax RKC er stonden 1 of 2x 8 spelers van RKC op de helft van Ajax en zij verliezen de bal aan Ajax, Andersen krijgt de bal en we kunnen een kanjer van een counter plaatsen want er lopen 4 Ajacieden mee, maar nee hij wacht op meerdere medespelers zodat iedereen weer op positie staat en weg counter en weg kans.En dat is wat ik zie de controle en het op positie staan is nummer 1 geworden inplaats van het winnen.Frankie wil een beetje Barca imiteren maar ik heb v/d week weer Barca zitten kijken maar die spelen de bal wel veel naar elkaar toe maar daar zit veel meer diepte in het spel als bij Ajax.En van Rhijn is een goed voorbeeld in zijn eerste jaar kwam hij veel meer op als nu, hij is volgens mij ook in een keurslijf gestopt denk om je positie liever de bal 6xbreed of terug als dat je de bal kwijt raakt.Ajax is balbezit geworden breed spelen en controle houden en saai zijn, dat is helaas zo als ik ze nu zie ik hoop dat dit snel veranderd. Klopt de wil om te winnen is er niet genoeg meer! Meer angst om te falen waardoor je balletje terug balletje breed krijgt. We zijn gewoon matig op alle plekken. Achterhoede maakt foutjes en zijn slap. Middenveld zwak in de omschakeling Voorhoede heeft ook geen klik met elkaar rennen maar wat door elkaar heen |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 - 09:45 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Leuk dat je de omschakeling noemt van Roda en Rkc, met 8 spelers eruit komen. Maar dat is ook wel het makkelijkste uitvoering van een wedstrijd spelen. Met 11 voor de doel te gaan liggen en bij balverlies met ze alle eruit. Zo speelt ajax niet. Zo zal ajax ook nooit spelen. Bij balverlies van Ajax kommen ze er meteen uit, dan moet iedereen als gek terug sprinten. Speelt de tegenpartij het goed uit is het een goal, weg counter. Speelt de tegenpartij het goed uit maar met een slechte afronding, een doeltrap of de keeper heeft hem. Meestal weg counter. Spelen ze het slecht uit en heeft Ajax de bal moeten alle spelers die in volle sprint waren omkeren en weer in volle sprint naar voren rennen? Dat kan je misschien 2 a 3 keer doen en dan ben je op. Of ken jij iemand die de piepjestest stand 15 90min vol kan houden? Of wou je dat spelers niet volle bak terug gingen sprinten en als een zoutzak bleven staan want stel ze spelen het niet goed uit dan kan ik meedoen aan de counter... Volgens mij blijven ze juist als een zoutzak staan hoor?? |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 - 09:33 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Dat heeft dus niks te maken met blind als ik het goed lees? Je verward dus het ene probleem, het niet goed kunnen verdedigen van blind met aanvallers die niet goed kunnen aanvallen. Ik bedoel dus dat Siggie een goede spits is maar wel bruikbare ballen wilt hebben, dus af en toe een voorzet van beide kanten. Dat andersen en fisher goede aanvallers zijn maar een voorzet komt in hun woordenboek niet voor. Dus de combi fisher andersen met siggie is dus niet goed. de 1 heeft een talent in iets waar juist de andere zwak in is. Spelers in de aanval dwingen elkaar om niet in hun comfortzone te spelen. voor de duidelijkheid, fisher en andersen hebben een goede dribbel in huis. trekken naar binnen en dwingen siggie zo dat hij moet spelen in een kleine ruimte, juist zijn zwakte. Siggie wil ballen hebben die hij ook krijgt bij ijsland, hij krijgt dat niet. Omdat juist dat de zwaktes zijn van de buitenspelers. Maar dit heeft dus niks te maken met blind? Ehm.............Blind en Van Rhijn moeten volgens mij beiden mee opkomen om de voorzetten te geven? Dat is althans de speelwijze die Frank probeert te spelen. De aanvallers trekken naar binnen en de links- en rechtsback geven de voorzet. Echter zijn die voorzetten dramatisch of is de pass naar de back dramatisch en is er een omschakeling. En dan is er een heel groot gat. En aangezien zowel Blind alsmede Van Rhijn ontzettend sloom is in de omschakeling komen hier ontzettend veel gevaarlijke counters uit. Als we dan wat ervaring achterin zouden hebben, zou het nog niet desastreus zijn maar met jonge spelers als Denswil en Veltman, die nog in hun groeifase zitten, is dit dodelijk. Overigens komt dan ook gelijk het manco van Poulsen naar voren. Die is namelijk net zo traag. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 - 09:33 schreef nora het volgende:Klopt allemaal en wat je zegt over Klaasen klopt maar helaas is het niet alleen klaasen maar het hele team, in de omschakeling vind ik Ajax net een veredeld veteranen team en dat baart mij zorgen, het is net of ze allemaal doodmoe zijn.Gisteren PSV-Roda gezien en daar heb je een staaltje omschakeling kunnen zien van Roda 2 of 3x raken en ze staan bij het doel van PSV,vergelijkbaar met Ajax RKC er stonden 1 of 2x 8 spelers van RKC op de helft van Ajax en zij verliezen de bal aan Ajax, Andersen krijgt de bal en we kunnen een kanjer van een counter plaatsen want er lopen 4 Ajacieden mee, maar nee hij wacht op meerdere medespelers zodat iedereen weer op positie staat en weg counter en weg kans.En dat is wat ik zie de controle en het op positie staan is nummer 1 geworden inplaats van het winnen.Frankie wil een beetje Barca imiteren maar ik heb v/d week weer Barca zitten kijken maar die spelen de bal wel veel naar elkaar toe maar daar zit veel meer diepte in het spel als bij Ajax.En van Rhijn is een goed voorbeeld in zijn eerste jaar kwam hij veel meer op als nu, hij is volgens mij ook in een keurslijf gestopt denk om je positie liever de bal 6xbreed of terug als dat je de bal kwijt raakt.Ajax is balbezit geworden breed spelen en controle houden en saai zijn, dat is helaas zo als ik ze nu zie ik hoop dat dit snel veranderd. Het is allemaal teveel met regeltjes omgeven. Het continu inhouden van spelers begint mij steeds meer op te vallen, terwijl je gewoon gigantische ruimtes ziet. En inderdaad valt mij op dat we veel te veel het Barcelona van de laatste jaren willen imiteren, maar dan moet je het als ploeg wel kunnen handelen en dat kan Ajax niet. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 - 09:48 schreef Hummel10 het volgende:[..] Klopt de wil om te winnen is er niet genoeg meer! Meer angst om te falen waardoor je balletje terug balletje breed krijgt. We zijn gewoon matig op alle plekken. Achterhoede maakt foutjes en zijn slap. Middenveld zwak in de omschakeling Voorhoede heeft ook geen klik met elkaar rennen maar wat door elkaar heen Jep, dat is namelijk wat ik bedoel. Natuurlijk focus ik mij enorm op Blind. Komt misschien door het negatieve wat ik over hem heb. De laksheid bij hem, maar volgens mij kan ik nog 5 of 6 spelers opnoemen die precies hetzelfde hebben. Er is geen winnersmentaliteit. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Hahaha inderdaad. Het valt dus gelukkig niet alleen mij op. Ik dacht al dat ik gek aan het worden was. ;-) |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote: Inderdaad (Positieve) het gaat om de instelling van Ajax de angst regeert of luiheid ? ik zie toch een heel ander Ajax als ze achter komen te staan en ze wel diep durven te gaan en als ze niet achter staan zie ik een Ajax die bang is om te verliezen en risicoloos de ballen breed blijft spelen, en als ze een kans krijgen zoals tegen RKC dan pakken zij hem niet omdat dit niet in hun draaiboek staat. Dat is wat ik bedoelde en wat ik niet des Ajax vind.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 31 oktober 2013 door nora -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 - 10:32 schreef nora het volgende:[..] Inderdaad (Positieve) het gaat om de instelling van Ajax de angst regeert of luiheid ? ik zie toch een heel ander Ajax als ze achter komen te staan en ze wel diep durven te gaan en als ze niet achter staan zie ik een Ajax die bang is om te verliezen en risicoloos de ballen breed blijft spelen, en als ze een kans krijgen zoals tegen RKC dan pakken zij hem niet omdat dit niet in hun draaiboek staat. Dat is wat ik bedoelde en wat ik niet des Ajax vind. Jep, ook hierin ben ik het helemaal eens. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Zodra Ajax tegen een zwakkere tegenstander speelt, zie je bijna altijd een bepaalde gelatenheid. Dit moeten ze er zo snel mogelijk uit zien te halen. Daarom verwacht ik ook een andere en betere instelling tegen Vitesse. En waar is de durf om een speler uit te spelen? Alles gaat op save en geen risico durven nemen. En dan nog is er veel balverlies. Je houding ontstaat op een gegeven moment door je manier van spelen. Spelers worden onzeker wanneer het resultaat minder worden. En ineens worden speler bestempelt dat velen uit vorm zijn. Kan het niet zo zijn dat door het spel dit wordt veroorzaakt? Het zal toch niet zo zijn dat vele spelers ineens uit vorm zijn in een paar maanden tijd?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 31 oktober 2013 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Robinho
|
|
|
Het AD is ook weer een lekkere hetze tegen ons begonnen de laatste tijd. Het artikel van vandaag over "het slechtste Ajax ooit" is alleen zo slecht en feitelijk onjuist. Zeker een broekie op de redactie die pas een jaar of 3 voetbal volgt. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 - 12:12 schreef Robinho het volgende:Het AD is ook weer een lekkere hetze tegen ons begonnen de laatste tijd. Het artikel van vandaag over "het slechtste Ajax ooit" is alleen zo slecht en feitelijk onjuist. Zeker een broekie op de redactie die pas een jaar of 3 voetbal volgt. Die kerel heeft het puur over cijfers, maar betrekt er niet bij dat het toen alle ballen op Suarez was en kijken wat hij er mee doet. |
|
|
|
|
maaktnieuit
|
|
|
Zo heel gek zou het niet zijn als dit op het veld het slechtste Ajax in meer dan 40 jaar zou zijn hoor, de club had even terug meer schulden dan ooit tevoren, het wordt enkel verbloemt doordat Ajax op de beurs zit, geen stadion heeft en door de beurs een enorm budget heeft.
Als Ajax, zoals meer dan 98% van de bedrijven in Nederland, niet op de beurs zou zitten zouden ze nu ongeveer 0,0 euro hebben en geen eigen stadion en daar moet ik bij zeggen dat ze het nog erg goed doen op dit moment want 4 jaar terug hadden ze nog veel meer schulden. Manchester United heeft ooit een keer gehad dat hun hele elftal verongelukte door een vliegramp, als Ajax dat op destijds overkwam had Ajax ronduit failliet geweest, geen verkoop van Suarez (25), Vertonghen(38), Emanuelson (40), El Hamdaoui(42), Eriksen(54), Alderweireld(60) en al die andere spelers(70M, snelle, onnauwkeurige schatting), maar gewoon hup, dood, weg, begin maar overnieuw en maak het seizoen maar af met jeugdspelers. Of zoals deze week, waarin de toekomst half ingestort is en Ajax eigenlijk gelukkig mag zijn dat er enkel materiƫle schade is.
Iedereen roept dat Ajax zo gezond is als het maar zijn kan, maar voorlopig zie ik misschien 40 miljoen op het veld lopen, 20 op de bank en 15 in jeugdelftallen, dat is prima en kun je landskampioen mee worden, maar 15 jaar geleden was dit bedragje toch wat hoger.
Ik vind het overigens absoluut niet vreemd dat Overmars op dit moment niet van de beurs gaat ondanks dat het financieel wel mogelijk is, anders heeft hij voorlopig namelijk een budget van 0,0. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 - 12:32 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Die kerel heeft het puur over cijfers, maar betrekt er niet bij dat het toen alle ballen op Suarez was en kijken wat hij er mee doet. Wat is daarin de definitie van goed moet je je afvragen. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Over voetbal, iedereen heeft een andere visie over wat goed voetbal is.. Ik ken zelfs iemand die het Barca van 2 jaar terug niet zo goed vond, hij vond het namelijk veel te lang duren voordat de bal in de 16 was van de tegenstander.. |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 - 10:02 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Jep, dat is namelijk wat ik bedoel. Natuurlijk focus ik mij enorm op Blind. Komt misschien door het negatieve wat ik over hem heb. De laksheid bij hem, maar volgens mij kan ik nog 5 of 6 spelers opnoemen die precies hetzelfde hebben. Er is geen winnersmentaliteit. Ik heb dat juist met Poulsen. Alle goede dingen van hem zie ik niet meer door "mijn gekleurde bril" Terwijl hij eigenlijk best veel goed (schijnt) te doen. -) |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
Met dit als conclusie:
Conclusie Als Johan Cruijff al gelijk had met zijn constatering dat het Ajax van 2010 slechter was dan het slechtste Ajax ooit, moet hij zijn mening actualiseren. De ploeg van 2010 kon betere cijfers overleggen, speelde duidelijk met meer persoonlijkheden en beschikte over een aantal spelers die voor vele miljoenen vertrokken. Dat team was bovendien meer volwassen. Er is geen andere conclusie mogelijk. Volgens de maatstaven van Johan Cruijff, voetballegende bij het leven, zijn we momenteel getuige van het slechtste Ajax aller tijden. |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 - 13:39 schreef maaktnieuit het volgende:Zo heel gek zou het niet zijn als dit op het veld het slechtste Ajax in meer dan 40 jaar zou zijn hoor, de club had even terug meer schulden dan ooit tevoren, het wordt enkel verbloemt doordat Ajax op de beurs zit, geen stadion heeft en door de beurs een enorm budget heeft. Als Ajax, zoals meer dan 98% van de bedrijven in Nederland, niet op de beurs zou zitten zouden ze nu ongeveer 0,0 euro hebben en geen eigen stadion en daar moet ik bij zeggen dat ze het nog erg goed doen op dit moment want 4 jaar terug hadden ze nog veel meer schulden. Manchester United heeft ooit een keer gehad dat hun hele elftal verongelukte door een vliegramp, als Ajax dat op destijds overkwam had Ajax ronduit failliet geweest, geen verkoop van Suarez (25), Vertonghen(38), Emanuelson (40), El Hamdaoui(42), Eriksen(54), Alderweireld(60) en al die andere spelers(70M, snelle, onnauwkeurige schatting), maar gewoon hup, dood, weg, begin maar overnieuw en maak het seizoen maar af met jeugdspelers. Of zoals deze week, waarin de toekomst half ingestort is en Ajax eigenlijk gelukkig mag zijn dat er enkel materiƫle schade is. Iedereen roept dat Ajax zo gezond is als het maar zijn kan, maar voorlopig zie ik misschien 40 miljoen op het veld lopen, 20 op de bank en 15 in jeugdelftallen, dat is prima en kun je landskampioen mee worden, maar 15 jaar geleden was dit bedragje toch wat hoger. Ik vind het overigens absoluut niet vreemd dat Overmars op dit moment niet van de beurs gaat ondanks dat het financieel wel mogelijk is, anders heeft hij voorlopig namelijk een budget van 0,0. Mooi stukje, wat (helaas) ook nog waar is. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 - 11:29 schreef Bobby1972 het volgende:Zodra Ajax tegen een zwakkere tegenstander speelt, zie je bijna altijd een bepaalde gelatenheid. Dit moeten ze er zo snel mogelijk uit zien te halen. Daarom verwacht ik ook een andere en betere instelling tegen Vitesse. En waar is de durf om een speler uit te spelen? Alles gaat op save en geen risico durven nemen. En dan nog is er veel balverlies. Je houding ontstaat op een gegeven moment door je manier van spelen. Spelers worden onzeker wanneer het resultaat minder worden. En ineens worden speler bestempelt dat velen uit vorm zijn. Kan het niet zo zijn dat door het spel dit wordt veroorzaakt? Het zal toch niet zo zijn dat vele spelers ineens uit vorm zijn in een paar maanden tijd? Klopt want in grote wedstrijden staan ze er wel. Daarom zijn gewoon te lief of denken er te makkelijk over. Toch een stukje instelling want iedereen die tegen Ajax speelt wil winnen Kijk maar hoe blij de tegenstander is als ze van Jong Ajax winnen! |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
Ik ben van mening dat, ondanks dat ons AJAX een finacieel gezonde organisatie is, dat je dit niet terug ziet op het veld. Dan kun je de vraag stellen wat je doelstellingen zijn. Ik denk dat deze doelstelling gemakkelijk samen kunnen. Sportief gezien staat ons AJAX er Europees slecht voor. Hier hoef je geen hogere wiskunde voor te hebben gestudeerd. Dat AJAX een nieuwe weg is ingeslagen is alleen maar te prijzen, daar de gehele aardbol ons AJAX aan het volgen is. Toch denk ik dat we niet moeten doorslaan in de doelstelling. Iets minder gezond, maar iets meer voetballend vermogen op het veld zou heel prettig zijn. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 - 14:16 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:Met dit als conclusie: Conclusie Als Johan Cruijff al gelijk had met zijn constatering dat het Ajax van 2010 slechter was dan het slechtste Ajax ooit, moet hij zijn mening actualiseren. De ploeg van 2010 kon betere cijfers overleggen, speelde duidelijk met meer persoonlijkheden en beschikte over een aantal spelers die voor vele miljoenen vertrokken. Dat team was bovendien meer volwassen. Er is geen andere conclusie mogelijk. Volgens de maatstaven van Johan Cruijff, voetballegende bij het leven, zijn we momenteel getuige van het slechtste Ajax aller tijden. Trieste constatering maar helaas waar! Zeer matig team we mogen blij zijn dat de concurrentie zwak speelt. Zo zie je maar dat 1 topper in je team veel verschil kan maken. Zie vertonghen, suarez en recent Erikssen. Daarom koop 1 a 2 sterke spelers en red je seizoen!! |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 - 14:25 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:Ik ben van mening dat, ondanks dat ons AJAX een finacieel gezonde organisatie is, dat je dit niet terug ziet op het veld. Dan kun je de vraag stellen wat je doelstellingen zijn. Ik denk dat deze doelstelling gemakkelijk samen kunnen. Sportief gezien staat ons AJAX er Europees slecht voor. Hier hoef je geen hogere wiskunde voor te hebben gestudeerd. Dat AJAX een nieuwe weg is ingeslagen is alleen maar te prijzen, daar de gehele aardbol ons AJAX aan het volgen is. Toch denk ik dat we niet moeten doorslaan in de doelstelling. Iets minder gezond, maar iets meer voetballend vermogen op het veld zou heel prettig zijn. +1
Je was me net voor zag ik
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 31 oktober 2013 door Hummel10 -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Elke club heeft schulden. Ook Ajax. Je moet een onderscheid maken tussen kortlopende schulden en de langlopende schulden. Elke verkochte seizoenskaart levert Ajax bijvoorbeeld een kortlopende schuld op. Een supporter betaald een product maar ontvangt dat product over de loop van het gehele seizoen. Alle verkochte seizoenskaarten staan dus als een kortlopende schuld op de balans.
Overigens, Ajax heeft geen eigen stadion. De ArenA is eigendom van de gemeente Amsterdam en een consortium van bedrijven. Ajax is "slechts" hoofdgebruiker. Ajax betaald ongeveer 10 miljoen aan huur per jaar. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 - 14:08 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:[..] Ik heb dat juist met Poulsen. Alle goede dingen van hem zie ik niet meer door "mijn gekleurde bril" Terwijl hij eigenlijk best veel goed (schijnt) te doen. -) Hahahaha ;-) |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Ik met beide vroeger met Blind daarna met Poulsen nu hou ik ze allebei maar in de gaten. Daarvoor was het Anita als linksback ergerde me rot |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Dat heb ik nou ook alleen met nog een stuk of wat 6 andere Ajacieden . ha ha |
|
|
|
|
Robinho
|
|
|
Het spel is op dit moment slecht, daarover is iedereen het eens denk ik. Maar over het beleid verschillen de meningen. Ik sta er voor 100% achter, ze zijn er net mee begonnen dus ik heb er alle vertrouwen in dat het straks jonge toppers gaat opleveren. Door jong aan te kopen en beter op te leiden. Ik snap niet hoe bepaalde supporters dit beleid nu alweer in de prullenbak willen gooien. Concurreren met het buitenland kunnen we in financieel opzicht toch niet,nooit. Daar zijn we al bijna een keer aan failliet gegaan. Daarnaast worden we ieder jaar leeggeroofd, dat wordt eerder meer dan minder. Maar mocht iemand een andere oplossing zien hoor ik het graag; salarisplafond weer verhogen? Weer dure aankopen doen die niet gegarandeerd slagen? Andere trainer want De Boer is een prutser die ons maar 3 titels heeft bezorgd? Doping? Zeg het maar. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 - 16:53 schreef Robinho het volgende:Het spel is op dit moment slecht, daarover is iedereen het eens denk ik. Maar over het beleid verschillen de meningen. Ik sta er voor 100% achter, ze zijn er net mee begonnen dus ik heb er alle vertrouwen in dat het straks jonge toppers gaat opleveren. Door jong aan te kopen en beter op te leiden. Ik snap niet hoe bepaalde supporters dit beleid nu alweer in de prullenbak willen gooien. Concurreren met het buitenland kunnen we in financieel opzicht toch niet,nooit. Daar zijn we al bijna een keer aan failliet gegaan. Daarnaast worden we ieder jaar leeggeroofd, dat wordt eerder meer dan minder. Maar mocht iemand een andere oplossing zien hoor ik het graag; salarisplafond weer verhogen? Weer dure aankopen doen die niet gegarandeerd slagen? Andere trainer want De Boer is een prutser die ons maar 3 titels heeft bezorgd? Doping? Zeg het maar. Ik sta deels achter het nieuwe beleid want ze doen hartstikke goed werk. Opleiden talenten aantrekken allemaal hartstikke mooi. Het deel waar ik het niet mee eens ben is dat de gaten niet opgevuld zijn en je daarom nu zo een matige selectie hebt. Maar ja ieder zijn eigen beleving ik vind het jammer dat ik zo een slecht Ajax voorgeschoteld krijg. Maar als dit nodig is om sterker te worden dan moet het maar! |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Tja het is ook echt slecht maar hopen dat het beter word als Bojan, Moisander en Duarte weer fit zijn! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 - 17:09 schreef Hummel10 het volgende:[..] Tja het is ook echt slecht maar hopen dat het beter word als Bojan, Moisander en Duarte weer fit zijn! Denk wel dat het dan een stuk beter gaat....het zou extra fijn zijn mochten de Jong en Fisher hun vorm terug kregen... |
|
|
|