|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 november 2013 - 21:56 schreef hjf het volgende:[..] Top man. Uitstekende werkgever. En laat ik nou in de Ledenraad van Rabobank IJsselstein zitten. Raar dorp met die maffe tram.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 november 2013 - 21:13 schreef NatjosFC het volgende:[..] Wat probeer je nou duidelijk te maken? Ik zeg alleen dat je hem heus wel kwijt raakt en jij begint over hoe Ijsland en Ajax spelen... XD Dit is jouw zin en daar reageer ik op....
"denk dat Sigthorsson bij de juiste club gewoon heel veel kan gaan scoren. kijk naar Ijsland daar scoort hij ook gewoon heel veel"
lees dan mijn antwoord nog een keer.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Sigthórsson [Update] Schade aan enkelband Sigthórsson Sam van Raalte, 15-11-2013 22:56, 3674 views, VI |Wed €120 gratis + 1e mobiele weddenschap geld terug! BLESSURE - Kolbeinn Sigthórsson heeft vrijdagavond vroegtijdig het veld verlaten tijdens IJsland - Kroatië (0-0). De spits van de thuisspelende ploeg verstapte zich bij een sprint en raakte zodoende ogenschijnlijk ernstig geblesseerd.
Sigthórsson liep de enkelblessure vlak voor de rust op. De 22-jarige spits van Ajax moest het veld noodgedwongen per brancard verlaten. Onbekend is nog hoe ernstig de zaak is.
Update 22:59u
Ajax meldt dat Sigthórsson, zoals eerder vermoed, schade op heeft gelopen aan een enkelband. De ernst wordt de komende dagen vastgesteld na nader onderzoek. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Dat word dus de Jong en Hoessen afwisselend in de spits. Hoessen, maak het waar jongen, dit is je kans. |
|
|
|
|
ajax till i die
|
|
|
Maarten Martens denkt erover om AZ na dit seizoen te verlaten. De Belg is in het bezit van een aflopend contract, waardoor hij transfervrij kan vertrekken.
"In eerste instantie ambieer ik een overstap naar een andere club", zegt Martens in het Algemeen Dagblad. "Maar ik ben ook benieuwd wat AZ wil. Eerst maar eens een hele periode fit blijven en dan kijken, aan de hand van mijn niveau en hoe ik me voel, wat en waar mijn ambities liggen."
De 29-jarige middenvelder speelt al sinds 2006 in Alkmaar. Hij maakte zodoende als enige speler van de huidige selectie het landskampioenschap in 2009 mee. Martens heeft inmiddels 160 competitiewedstrijden en 33 doelpunten achter zijn naam staan. Met name de afgelopen jaren werd hij geplaagd door blessures, waardoor een transfer uitbleef. |
|
|
|
|
ajax till i die
|
|
|
De 17 jarige zweed Valmir berisha misschien onze toekomstige spits... Word in eigen land gezien als de nieuwe zlatan... Hij doet me denken aan Huntelaar.... |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 november 2013 - 21:56 schreef hjf het volgende:[..] Top man. Uitstekende werkgever. En laat ik nou in de Ledenraad van Rabobank IJsselstein zitten. Kleine wereld haha |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 november 2013 - 21:01 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Jammer voor de keuze van Ajax destijds....denk dat de Boer er ook zo over denkt.....alleen zal hij dat nooit laten weten want dan gaat hij mensen afvallen....de Boer wou destijds wel graag Narsingh....maar Ajax had toen hun limiet van 5 miljoen...jammer maar wie weet dat ze nu wel verder willen gaan met Ola John.... ------------------------------------------------------------------------------------------- 15 nov. 2013 13:52:00 Ajax gaat in januari weer een poging doen om Ola John over te nemen van Benfica. Dat meldt het Portugese O Jogo. John speelde dit seizoen pas vijf wedstrijden voor Benfica, waardoor een transfer in januari wel bespreekbaar zou zijn. Afgelopen zomer probeerde Ajax de buitenspeler ook al naar Amsterdam te halen. Benfica werkte toen echter niet mee, omdat de club met veel blessures te maken had. John zou zelf een (tijdelijk) vertrek wel zien zitten om zo weer kans te maken op deelname aan het WK. Hij moet dan wel een club vinden waar hij regelmatig speelminuten krijgt. Ola John verruilde FC Twente in mei 2012 voor Benfica. De club uit Lissabon betaalde ongeveer negen miljoen euro voor de nu 21-jarige speler. John heeft momenteel één interland achter zijn naam staan, tegen Italië in februari van dit jaar (1-1). Inderdaad jammer maar Narsingh heeft daar ook nog bijna niks kunnen spelen. Ola John ben benieuwd |
|
|
|
|
ajax till i die
|
|
|
Jacob Weaver groot talent 17 jaar Sameer fathe groot talent 14 jaar |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Iets minder fifa spelen.. |
|
|
|
|
ajax till i die
|
|
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Bakkali halen wordt 90 ovr :-)
Fischer 88, Andersen 86, denswil 84:-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: nee, is geschat, kunnen ze zelfs overheen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Honda van Japan gezien ?? echt een geweldige ex-speler van VVV Venlo...jaren geleden had ik graag gewild dat hij naar Ajax kwam....was ook te betalen destijds....denk dat er hier nog een topic over hem ging....had Ajax hem maar gekocht.... |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Mmmmmm...ik zal klaas nog ff een aanpassing geven op mijn verlanglijstje;
Beste Klaas,
O ja was ik vergeten; Doe Honda er ook maar bij.
groetjes,
je grootste vriend Bobby |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Whahahahaha....krijg je heel misschien een bouwpakketje van een brommer...ga eens bij Intertoys kijken.... |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Honda gaat toch waarschijnlijk naar A.C. Milan? Natuurlijk wil iedereen hem bij Ajax. Ik denk dat de Boer zegt; doe mu die mar! |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Honda was destijds al 10 miljoen kan ik me herinneren.
helaas nu niet meer te betalen voor Ajax, qua loon dan. volgens mij is het nog niet helemaal zeker dat ie naar Milan gaat, mengen zich meerdere clubs in de strijd nu. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Milan heeft het financieel al een paar jaar zwaar. Dat zie je nu terug in de resultaten. En dan wordt zelfs iemand halen als Honda al een lastige klus. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
nogmaals wat ik in het ander topic al aangaf...Honda ging destijds weg voor 9 miljoen. op wiki aangegeven... |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Wanneer nu blijkt dat Sigthorsson weer voor langere tijd geblesseerd is, is de nood om een spits te kopen groter geworden. Wat zegt Cruijff dan ook alweer; ieder nadeel heb z'n voordeel. Als het echt lang duurt, is er een duidelijke reden om er 1 bij te nemen..... |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op maandag 18 november 2013 - 12:23 schreef Bobby1972 het volgende:Wanneer nu blijkt dat Sigthorsson weer voor langere tijd geblesseerd is, is de nood om een spits te kopen groter geworden. Wat zegt Cruijff dan ook alweer; ieder nadeel heb z'n voordeel. Als het echt lang duurt, is er een duidelijke reden om er 1 bij te nemen..... is helemaal geen reden, Kolbein speelt nu op links, daar zou Fischer kunnen spelen, of Andersen. Bojan komt binnen 2 weken terug. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Las net dat Bojan weliswaar mee heeft getraind, maar dat zijn rentree pas 2014 zal zijn.. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Je gaat toch niet zeggen dat Sigthorsson ineens op links vast gaat spelen? Hij heeft in feite daar geen enkel rendement gehaald in de wedstrijd dat hij daar speelde. Hij is feite gehaald als spits. Ik zie Siem de Jong niet het gehele jaar in de spits spelen. Omdat je ook op het middenveld duidelijk een beetje creativiteit nodig hebt. Hij is juist achter de spits veel meer in zijn element. Ajax heeft juist kwaliteit nodig nu. En niet bij gebrek aan bepaalde spelers tijdelijke oplossingen met tijdelijke spelers die eigenlijk op andere posities spelen. Daarmee los je de problemen structureel niet op. wat ik eerder zei; Ajax moet ophouden met het zoeken naar excuses. Accepteer het feit dat je kwaliteit mist en los dat op door gericht kwaliteit in de winter erbij te kopen. Ajax moet daadkrachtiger gaan optreden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 november 2013 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
bully
|
|
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote: dan hoop ik dat jullie hier wel bankgeheim hebben. anders moet ik toch nog naar abn pppfff |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 november 2013 - 19:32 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Als hij met Sigtorsson wilt blijven spelen wel....hij zal dan zeer zeker voor een buitenspeler kiezen....ze hadden toen Narsingh moeten halen...zelfs de Boer wou hem...kwam de scouting met de heer Sana aan voor 350.000 euro...de Boer heeft zich toen moeten schikken... de Boer gaat niet over de aankopen. maar ben het wel met je eens. |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 november 2013 - 21:01 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Jammer voor de keuze van Ajax destijds....denk dat de Boer er ook zo over denkt.....alleen zal hij dat nooit laten weten want dan gaat hij mensen afvallen....de Boer wou destijds wel graag Narsingh....maar Ajax had toen hun limiet van 5 miljoen...jammer maar wie weet dat ze nu wel verder willen gaan met Ola John.... ------------------------------------------------------------------------------------------- 15 nov. 2013 13:52:00 Ajax gaat in januari weer een poging doen om Ola John over te nemen van Benfica. Dat meldt het Portugese O Jogo. John speelde dit seizoen pas vijf wedstrijden voor Benfica, waardoor een transfer in januari wel bespreekbaar zou zijn. Afgelopen zomer probeerde Ajax de buitenspeler ook al naar Amsterdam te halen. Benfica werkte toen echter niet mee, omdat de club met veel blessures te maken had. John zou zelf een (tijdelijk) vertrek wel zien zitten om zo weer kans te maken op deelname aan het WK. Hij moet dan wel een club vinden waar hij regelmatig speelminuten krijgt. Ola John verruilde FC Twente in mei 2012 voor Benfica. De club uit Lissabon betaalde ongeveer negen miljoen euro voor de nu 21-jarige speler. John heeft momenteel één interland achter zijn naam staan, tegen Italië in februari van dit jaar (1-1). volgens mij heeft Psv ook geen 5 miljoen betaalt http://www.omroepbrabant.nl/?news/177570912/Heerenveen+en+PSV+akkoord+over+transfer+Luciano+Narsingh.aspx |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 18 november 2013 - 17:50 schreef Bobby1972 het volgende:Je gaat toch niet zeggen dat Sigthorsson ineens op links vast gaat spelen? Hij heeft in feite daar geen enkel rendement gehaald in de wedstrijd dat hij daar speelde. Hij is feite gehaald als spits. Ik zie Siem de Jong niet het gehele jaar in de spits spelen. Omdat je ook op het middenveld duidelijk een beetje creativiteit nodig hebt. Hij is juist achter de spits veel meer in zijn element. Ajax heeft juist kwaliteit nodig nu. En niet bij gebrek aan bepaalde spelers tijdelijke oplossingen met tijdelijke spelers die eigenlijk op andere posities spelen. Daarmee los je de problemen structureel niet op. wat ik eerder zei; Ajax moet ophouden met het zoeken naar excuses. Accepteer het feit dat je kwaliteit mist en los dat op door gericht kwaliteit in de winter erbij te kopen. Ajax moet daadkrachtiger gaan optreden. Bojan of de Jong op 9 is geen noodoplossing maar gewoon een positie waar deze spelers beiden hebben bewezen erg goed uit de voeten te kunnen, Schone heeft dat vorig jaar en tegen Celtic bewezen vanaf rechts en Fischer heeft dat vorig seizoen bewezen vanaf links, je hebt dan nog de Jong als mogelijkheid om terug te halen naar het middenveld, of je speelt met Duarte en Klaassen naast welke beiden dit seizoen al goed hebben gespeeld.
Volgens mij speel je dan met Blind daarachter gewoon met heel veel potentie en talent, en met de Jong Schone en Bojan ook nog eens met redelijk veel ervaring voor Ajax begrippen.
En ja een aantal van deze spelers zijn niet in vorm, met name Fischer niet, maar vorm is ongrijpbaar en kan zo maar terug zijn, dat zag je wel aan de Jong tegen Nec..
Persoonlijk vind ik dat dit een elftal is dat kampioen moet kunnen worden en dat echt uit bij Milan in deze vorm zou kunnen gaan winnen. Als dat gebeurt speel je gewoon een heel goed seizoen op basis van prestaties, en heeft het elftal in ieder geval de potentie om dit seizoen goed voetbal te spelen.
Ook heb je hier om heen nog een aantal talenten lopen waarvan Andersen de eerste is die op de deur bonkt.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: De Boer gaat mede over de aankopen. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Bojan op 9? Hij heeft in de laatste 2 jaar laten zien dat hij moeilijk tot scoren komt. Wat gaan we daarmee bereiken? Hoe groot is de kans dat hij nu wel ineens veel tot scoren komt. Wanneer je lange tijd uit de running bent heb je tijd nodig om weer in je spel te komen. Die tijd is er juist niet, je moet nu handelen. En adequaat. Je moet er juist voor waken dat je niet alles gaat mislopen. Anders heb je zeker gefaald!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 november 2013 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 18 november 2013 - 18:25 schreef Bobby1972 het volgende:Bojan op 9? Hij heeft in de laatste 2 jaar laten zien dat hij moeilijk tot scoren komt. Wat gaan we daarmee bereiken? Hoe groot is de kans dat hij nu wel ineens veel tot scoren komt. Wanneer je lange tijd uit de running bent heb je tijd nodig om weer in je spel te komen. Die tijd is er juist niet, je moet nu handelen. En adequaat. Je moet er juist voor waken dat je niet alles gaat mislopen. Anders heb je zeker gefaald! In die twee jaar heeft hij alleen bij Ajax op 9 gespeeld, in Italie speelde hij telkens vanaf links. Bij Barca heeft ie bewezen ook op 9 productief te zijn. Daarnaast zegt het verleden in positieve zin niks, maar ook in negatieve zin niet. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik vond hem in zijn laatste 2 wedstrijden kwa dreiging overtuigender spelen. Maar tot scoren kwam het nooit. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op maandag 18 november 2013 - 20:13 schreef Bobby1972 het volgende:Ik vond hem in zijn laatste 2 wedstrijden kwa dreiging overtuigender spelen. Maar tot scoren kwam het nooit. kleine aanpassing: ..... Maar tot scoren kwam het (nog) nooit. .....;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Het scoren is iets dat ie vast niet verleerd is, en twee wedstrijden op 9 niet scoren is zelfs iets dat onze lieve heer Messi weleens is overkomen. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op maandag 18 november 2013 - 21:48 schreef remco k het volgende:Het scoren is iets dat ie vast niet verleerd is, en twee wedstrijden op 9 niet scoren is zelfs iets dat onze lieve heer Messi weleens is overkomen. Nou als je ziet hoe hij met zijn kansen omspringt begint het steeds meer te lijken op verleren ipv gruwelijk uit vorm. Ik heb vroeger in de pupillen ook 35 goals gemaakt in een seizoen. Wil niet zeggen dat mij dat nu nog lukt in een wedstrijd. Wat iemand een aantal jaar geleden deed heeft niets te maken met nu. Je moet gewoon eerlijk zijn betreft Bojan. Hij heeft gewoon nog 0,0 gebracht voor het team. Helpt kansen om zeep, knijpt alleen maar binnen en slecht in passing. |
|
|
|
|
cajax
|
|
|
Dat wordt dan alleen maar scorende spelers kopen, 3x. Maar Ajax moet daar we de initiatief in nemen. Doen ze dat niet, dan ook geen extra doelpunten. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Het gaat om rendement, en aangezien Bojan weinig rendement heeft laten zien helaas. Ook daarin heb je de juiste kwaliteit nodig. Nu maar hopen dat ze bij Ajax beter hun huiswerk gedaan hebben en nu wel met een speler komen die beter bij Ajax past. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 november 2013 - 00:58 schreef Peterhs het volgende:[..] Nou als je ziet hoe hij met zijn kansen omspringt begint het steeds meer te lijken op verleren ipv gruwelijk uit vorm. Ik heb vroeger in de pupillen ook 35 goals gemaakt in een seizoen. Wil niet zeggen dat mij dat nu nog lukt in een wedstrijd. Wat iemand een aantal jaar geleden deed heeft niets te maken met nu. Je moet gewoon eerlijk zijn betreft Bojan. Hij heeft gewoon nog 0,0 gebracht voor het team. Helpt kansen om zeep, knijpt alleen maar binnen en slecht in passing. Volgens mij zeg ik ook dat ie MIJ wel heeft kunnen bekoren op de 9 plek. En zo heel veel kansen heeft ie niet gehad. Ik denk dat ie echt nog wel van waarde zal zijn. Had ook al een aantal prima assists. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 november 2013 - 11:32 schreef Bobby1972 het volgende:Het gaat om rendement, en aangezien Bojan weinig rendement heeft laten zien helaas. Ook daarin heb je de juiste kwaliteit nodig. Nu maar hopen dat ze bij Ajax beter hun huiswerk gedaan hebben en nu wel met een speler komen die beter bij Ajax past. Op het moment dat hij geblesseerd raakte had ie met Eriksen damen de meeste assists binnen ajax. En Eriksen speelt er niet meer. Op dat gebied dus tot zijn blessure het hoogste rendement wat assists betreft van de huidige selectie. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Sigthorsson mist teveel kwaliteit, staat los van het feit dat de vleugelspelers hem niet voorzien van goede voorzetten.
Dat de vleugelspelers naar binnen gaan en weinig voorzetten geven is ook een keuze van de Boer. Dat moeten we niet vergeten. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Staat los van elkaar. Siggie bewijst gewoon goed met voorzetten om te kunne gaan. Heeft ie bij az laten zien. Bij zijn land en hij kan mij daarmee bekoren. Echter hebben we geen vleugels met een assist. Dus houd het op. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
die hebben we wel, Ligeon. van Rhijn geeft alleen maar voorzetten op kniehoogte, die kan aanvallend werkelijk niets. Ligeon heeft die voorzet wel, dat heeft hij laten zien. hopelijk krijgt hij gewoon de kans. is goed voor zo wel de Jong als Sigthorsson. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Het gaat om nu en het gaat om de feiten. Met het spel dat Ajax nu speelt gaat Sigthorsson nooit optimaal functioneren. Daar moet je op oordelen en niet op het verleden hoe hij bij AZ speelde. Ik geloof ook dat hij bij een andere club het wel goed gaat doen. Alleen niet bij het Ajax van de Boer. Wanneer je Bojan in de spits zet moet hij vooral goals maken. Dat is nu juist het geen waar hij niet ijzersterk in is. Hij heeft er nog geen 1 gemaakt. Hij mocht niet bij AC Milan blijven door gebrek aan goals. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
het gaat er helemaal niet om dat de spits scoort, Scoren doet Sigthorsson namelijk wel, heeft dit seizoen 10 wedstrijden in de spits gespeeld en 6x gescoord.
Bojan is een ander type spits, die zoekt meer de combinatie waardoor de vleugels gaan renderen en de Middenvelders meer in het spel betrokken kunnen worden. dat zag je in het eerste half uur tegen PSV. in dat geval maakt het niet uit of Bojan omdat hij de aanval leid en dus een onmisbare schakel zou zijn, daarbij is scoren in de Eredivisie heel wat anders dan scoren in Italie waar je 2 beren tegenover je hebt staan. gun Bojan de tijd, gun Ajax de tijd, we zitten nog niet halverwege het seizoen en staan pas 2 punten achter op Vitesse en staan voor op PSV en Twente. |
|
|
|
|
cajax
|
|
|
Ajax kan er niet omheen, om minimaal 2 hele goede spelers erbij te halen. Doen ze niets, dan gebeurd er ook niets in het voordeel van Ajax. Dat is wel wat we allemaal heel graag willen, dat Ajax nog veel beter gaat worden. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 november 2013 - 19:06 schreef cajax het volgende:Ajax kan er niet omheen, om minimaal 2 hele goede spelers erbij te halen. Doen ze niets, dan gebeurd er ook niets in het voordeel van Ajax. Dat is wel wat we allemaal heel graag willen, dat Ajax nog veel beter gaat worden. er gaat niks gebeuren. ze gaan misschien Luuk de Jong huren of Ola John, maar ook als er niks gebeurt vind ik dat Ajax gewoon kan zeggen dat ze voor het kampioenschap gaan, we hebben een geweldige selectie met heel veel talent. misschien moeten we daar eens naar kijken! nu zijn de meesten uitvorm, maar een overwinning geeft vertrouwen, of het nou tegen NEC is of PSV. dit elftal komt straks gewoon weer opgang, meestal vlak na de winterstop en met een achterstand van pas 2 punten heb ik alle vertrouwen in dat het goed komt. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Dembele wil weg bij Tottenham....huren ?? |
|
|
|
|
cajax
|
|
|
Ja, 2 goede speler huren kan denk ik geen kwaad. Is zeker een optie waard, lijkt mij. Is beter dan 20 miljoen uitgeven. |
|
|
|