|
|
Eide
|
|
|
Ajax speelt aankomend weekend alweer op zaterdag. Na het vrij eenvoudige bekerklusje tegen ASWH staat in Vitesse een lastige tegenstander op het programma. De Arnhemmers doen bovenin mee in de competitie met 18 punten, slechts 1 minder dan Ajax dat met 19 punten gedeeld de leiding heeft in de Eredivisie.
Vitesse drijft dit jaar nadrukkelijk op de steun van Chelsea. De grote man bij Vitesse is Piazon, bijgenaamd "de kleine Kaka". De middenvelder, die gehuurd is van Chelsea, is de creatieve man en is bovendien topscorer met 5 goals. Zijn collega op het middenveld is ook op dreef. Oud-Feyenoorder Kelvin Leerdam scoorde al 4 keer en is daarmee na Piazon topscorer. Spits Havenaar volgt met slechts 3 goals. Grote afwezige bij Vitesse is oud-Ajacied Theo Jansen die met een afgescheurde kruisband op de tribune zit.
Bij Ajax is Sightorsson de meest trefzekere speler met 6 goals. Verder lijkt iedereen dit jaar te mogen scoren. Al 12 spelers kwamen dit jaar tot een goal bij Ajax waarvan 11 nu nog altijd deel uitmaken van de Amsterdamse selectie. Kanttekening is dat Ajax slechts zeer moeizaam tot scoren kwam de afgelopen weken. Tegen Celtic werden verschillende grote kansen niet in goals omgezet en tegen hekkensluiter RKC kwam Ajax zelfs helemaal niet tot scoren. Bij Ajax zijn Moisander en Duarte nog altijd uitgeschakeld, evenals Bojan. Ligeon verrekte in de beker zijn enkel en zal waarschijnlijk ook niet bij de selectie zitten.
Ajax en Vitesse kwamen 59 keer eerder tegen elkaar uit. 13 maal won Vitesse, 8 maal bleef het gelijk en 37 keer ging de volle buit mee terug naar Amsterdam. Vorig seizoen verloor Ajax allebei haar duels van Vitesse maar werd in de beker zeer eenvoudig gewonnen. Een interessant feitje is dat de grootste overwinning in de Eredivisie ooit voort komt uit een ontmoeting tussen Ajax en Vitesse. In 1972 werd het 12-1 voor Ajax. Die score zal dit jaar bij lange na niet gehaald worden maar een duidelijk favoriet lijkt in dit krankzinnige seizoen niet aan te wijzen.
De beelden zijn van Ajax - Vitesse in 2011 toen Ajax de eerste overwinning van dat seizoen behaalde tegen de Arnhemmers.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 30 oktober 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
yngwie
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
ik denk dat we gaan winnen! kan niet anders, gaat gewoon gebeuren.
ik zeg 3-2, Sigthorsson 1-0 de Jong 2-0 Piazon 2-1 Denswil 3-1 Havenaar 3-2 |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
De sleutel ligt voor mij dit duel op het middenveld. Dat is de sterkste linie bij Vitesse. Bij Ajax is dat middenveld juist het pijnpunt. Er wordt te veel ruimte weggegeven en niet of nauwelijks doorgedekt. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Vitesse voetbalt ook erg goed |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Wordt een zware dobber maar ik verwacht toch een kleine overwinning 2-0 |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 - 14:56 schreef Eide het volgende:De sleutel ligt voor mij dit duel op het middenveld. Dat is de sterkste linie bij Vitesse. Bij Ajax is dat middenveld juist het pijnpunt. Er wordt te veel ruimte weggegeven en niet of nauwelijks doorgedekt. Helemaal eens Eide....het wordt tijd dat Duarte er weer staat... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Met Twente kandidaat voor het kampioensschap...mijn hoop is dat het na de winterstop weer de goede kant op gaat met ons Ajax.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
|
|
|
tedje339
|
|
|
Ik denk 2-1 maar moeten ze wel een beetje beter spelen als de laatste wedstrijden, want dat was een drama. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: als wij van Vitesse verliezen....verliezen we ook van Celtic thuis...dus deze wedstrijd moet gewonnen worden... |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 november 2013 - 20:45 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] als wij van Vitesse verliezen....verliezen we ook van Celtic thuis...dus deze wedstrijd moet gewonnen worden... Tegen celtic wordt het 0-0 |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 november 2013 - 19:56 schreef tedje339 het volgende:Ik denk 2-1 maar moeten ze wel een beetje beter spelen als de laatste wedstrijden, want dat was een drama. Een beetje? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Zou heel goed kunnen Loetje...beide teams hebben moeite met scoren....toch hou ik het op 1-1... |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Als Ajax zichzelf in de omschakeling niet laat verassen gaan we winnen, maar als onze backs en verdedigers bij de omschakeling weer eens staan te slapen loopt Vitesse en met de snelle flanken zo overheen. |
|
|
|
|
cajax
|
|
|
Ajax moet zich concentreren in de verdediging en op het middenveld. Verder moet Ajax sneller spelen daar de balcirculatie tot heden veel te laag is, en de bal moeten ze harder in de voeten van de medespeler geven, dan lijden ze minder balverlies. Is logisch. Desalniettemin hou ik het maar op 1-0 of 2-1.
Tegen AC Milaan en Barcelona is reeds bewezen, dat Ajax steeds een meter te kort komt om de bal in de ploeg te houden, daar daarom de tegenstander vaker in balbezit komt. Dan is het logisch, dat je de wedstrijd kan / gaat verliezen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik denk dat ajax geen schijn van kans heeft in de vorm waarin we zitten. Vitesse heeft de perfecte ploeg om ajax pijn te doen. Ik denk 02 verlies. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Vaak speelt Ajax tegen een betere ploeg met meer inzet. En daarom zie ik ze net met 1-0 winnen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 november 2013 - 09:58 schreef remco k het volgende:Ik denk dat ajax geen schijn van kans heeft in de vorm waarin we zitten. Vitesse heeft de perfecte ploeg om ajax pijn te doen. Ik denk 02 verlies. dan hebben we ook geen schijn van kans tegen Celtic.... |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 november 2013 - 22:58 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Zou heel goed kunnen Loetje...beide teams hebben moeite met scoren....toch hou ik het op 1-1... Schotten kunnen amper wat creëren. Ajax zijn tempo is te laag om 11 verdedigers te slachten |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 november 2013 - 09:58 schreef remco k het volgende:Ik denk dat ajax geen schijn van kans heeft in de vorm waarin we zitten. Vitesse heeft de perfecte ploeg om ajax pijn te doen. Ik denk 02 verlies. Denk ik ook. Spelen erg goed. Was ook een wonder dat ze niet wonnen van Groningen en Feyenoord. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Oke maar hadden eigenlijk moeten verliezen van Heerenveen dus zijn ook niet constant,ik denk een kleine overwinning voor Ajax. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Waar baseren jullie de nederlaag van ajax op?
Het slechte spel van ajax? of het slechte resultaat van ajax? Is vitesse daarin beter?
De maand oktober is voorbij dus het feest kan beginnen! Ik zeg 5-2 |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ik ben benieuwd naar de opstelling |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Compleet ander voetbal. |
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
Alles hangt af van het feit of Vitesse wil voetballen. Doen ze dat dan hebben we kans net zo als dat geldt tegen Celtic. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
20 minuten wachten op een kans. Ook het aantal kansen dat Ajax tijdens wedstrijden creëert wordt er niet beter op. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Vitesse is agressiever en scherper. Spel is daardoor ook beter dan dat van Ajax. Mazzel hebben we ook alweer gehad. |
|
|
|
|
jolanpalma
|
|
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Het einde was wat beter. Maar voor het publiek in de Arena biedt Ajax toch veel te weinig vermaak. Dit kun je toch niet een jaar aan je supporters blijven voorschotelen iedere week.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 november 2013 - 19:31 schreef Bobby1972 het volgende:Het einde was wat beter. Maar voor het publiek in de Arena biedt Ajax toch veel te weinig vermaak. Dit kun je toch niet een jaar aan je supporters blijven voorschotelen iedere week.... Nou iedereen maar weer ontslaan en opnieuw beginnen.. Of denk je dat men het bewust doet?? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Het is Ajax onwaardig. Wordt de week slechter. Gadverdamme. Ik ga over op langs de lijn. Dan is het nog enigszins spannend |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Zeer matig Ajax weer. weinig beweging en totaal geen diepte in het spel... Nee we gaan deze wedstrijd niet winnen..Buiten de bekerwinst nummer 5 op rij. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Met de 3 aanvallen waar de kansen uitkomen heb ik Ajax al beter voetbal zien spelen dan de hele wedstrijd tegen RKC. Tegen het einde durft met te combineren en dan ontstaan er 3 goede kansen waarvan er dan toch weer geen een van binnen valt. De effectiviteit is weer slecht
Vitesse is trouwens ook zwak. Gokken een beetje op de counter met Piazon of dode spelmomenten met Havenaar maar verder komt er eigenlijk niets uit.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 november 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Bewust zal het niet zijn maar die gasten snappen toch zelf wel dat op zn minst het tempo omhoog moet? |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Tis kut.. Hopen op Blind op middenveld. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 november 2013 - 19:35 schreef Loetje het volgende:[..] Bewust zal het niet zijn maar die gasten snappen toch zelf wel dat op zn minst het tempo omhoog moet? Moet wel kunnen, is een kwestie van vertrouwen en vrij kunnen komen, als er niemand vrij staat kun je niets.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Fischer de beste man bij Ajax.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Jep.. Een voetballer op CVM.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Is in ieder geval overal bij betrokken.
En Blind op CVM gaat niet gebeuren want Ajax heeft geen andere backs. Biolesen ziek en Ligeon geblesseerd. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 november 2013 - 19:44 schreef Eide het volgende:[..] Is in ieder geval overal bij betrokken. En Blind op CVM gaat niet gebeuren want Ajax heeft geen andere backs. Biolesen ziek en Ligeon geblesseerd. Pfff.. en we namen niet iemand anders mee omdat? |
|
|
|
|
jolanpalma
|
|
|
En tich heb ik het idee dat hij eerder voor vitesse valt |
|
|
|