BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Vitesse (zaterdag 2 november 2013, 18:45): 0 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
pth
 pth - zaterdag 02 november 2013 - 21:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 20:56 schreef Eide het volgende:

[..]

Ach wel nee. Vitesse stelde voetballend geen reet voor. Alle kansen komen uit de omschakeling waarin je weet dat ze met een Ibarra, Piazon en Propper gevaarlijk zijn maar evrder heeft Vitesse toch ook niets laten zien. En als je dan de kansenverhouding ziet moet je concluderen dat Ajax ook gewoon meer kansen krijgt.

Waar Ajax faalt momenteel is het afmaken. Ondanks slechte vorm wel gewoon de goal maken. En als je dat niet doet krijg je hem zelf om je oren. Dat was in Glasgow ook al zo.
Mag vervelend klinken, maar denk dat we blij mogen zijn dat Vitesse eigenlijk niet echt wilde voetballen anders had het een waar drama kunnen worden. Je hebt helemaal gelijk dat de kansen van Vitesse vooral voortkwamen uit gerotzooi van Ajax, maar dat is nu juist de kern van het probleem: ONVOLDOENDE KWALITEIT. Te veel ingeleverd en een tactiek, die pijn doet aan je ogen en waarvan je scheel van de hoofdpijn wordt.
Brandje
 Brandje - zaterdag 02 november 2013 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 20:58 schreef Eide het volgende:

[..]

Hij moet ook de ruimte afdekken. Denswil zit in het 1 op 1 duel en dus stelt Veltman zich op om de steekpass eruit te halen. Denswil laat zich bij de 0-1 wel heel makkelijk passeren, dat mag en kan je Veltman niet kwalijk nemen. En er gaat natuurlijk een onvergeeflijke fout van Boilesen aan vooraf.
Onzin. Anticiperen noem je dat. Het spel lezen. Er rekening mee houden dat het mis kan gaan.Je gaat namelijk altijd naar de gevaarlijkste situatie. Niet sterk van Veltman. Maar ik zei al je mag van hem fouten verwachten maa het is te simpel. Mij god wat is onze afleiding naar een bedroevend niveau gedaald

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 november 2013 door Brandje --
Peter1956
 Peter1956 - zaterdag 02 november 2013 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 20:47 schreef Eide het volgende:

[..]

Ja hoor, met Messi, Ronaldo en Ozil had Ajax zeker bovenaan gestaan maar met spelers die reeel zijn voor Ajax? Dat lijkt me sterk als de mensen waar Ajax het van moet hebben het zo laten afweten.
Wat een sukkelige reactie. Op het nivo van Ajax heb je aan een hele modale voetballer zoals een Tadic direct een meerwaarde, dat bedoel dus.
Eide
 Eide - zaterdag 02 november 2013 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 20:57 schreef Peter1956 het volgende:
Vanaf de jaren 60 Ajax gezien. In 1964 JC zien debuteren tegen Agovv. Veel hoogtepunten meegemaakt maar ook dieptepunten.

Maar zo diep als dit dieptepunt dreigt te worden heb ik niet eerder meegemaakt! Wat nog schokkender is is de manier waarop .
Ahum, 13e in '65, 6e in '00... niet overdrijven nu.
remco k
 remco k - zaterdag 02 november 2013 - 21:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 20:59 schreef Brandje het volgende:

[..]

Wat zit er dan wel op zijn plek volgens jou? Dat ze in hun ivoren toren zitten en met hun reet op een groot kapitaal zitten en wel geld uitgeven aan spelers die niks toevoegen maar wel steeds te laat zijn als ze een speler willen hebben?
Verder een trainer die geen enkele speler aanzienlijk beter maakt.Lees goed. Ik ben fan van de Boer maar ben ook zeer kritisch op hem
Ze hoeven van mij geen grote bedragen uit te geven maar als je wat koopt dan verwacht ik en de andere fans wel dat het een aanwinst is. Je koopt om beter te worden of je gaat voor de jeugd maar je gaat geen Hoessen, Serero, Poulsen,Hoorn en Sana naar amsterdam halen want dat geld is weg gegooid
Volgens mij zit het huidige bestuur in deze vorm amper een jaar bij elkaar.

En ik zeg niet dat ze geweldig werk leveren, maar ben wel bereid ze een aantal jaren te geven om te leren en beter te worden.. En kritisch mag je zijn, ben ik ook..
remco k
 remco k - zaterdag 02 november 2013 - 21:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:00 schreef pth het volgende:

[..]

Mag vervelend klinken, maar denk dat we blij mogen zijn dat Vitesse eigenlijk niet echt wilde voetballen anders had het een waar drama kunnen worden. Je hebt helemaal gelijk dat de kansen van Vitesse vooral voortkwamen uit gerotzooi van Ajax, maar dat is nu juist de kern van het probleem: ONVOLDOENDE KWALITEIT. Te veel ingeleverd en een tactiek, die pijn doet aan je ogen en waarvan je scheel van de hoofdpijn wordt.
Die taktiek is dezelfde als de afgelopen jaren, en dat was toen bij vlagen ook gewoon goed. Je mist nu alleen de vorm bij bepalende spelers, en daardoor zit er nu te weinig diepte in het spel, en is er weinig dynamiek..
Peter1956
 Peter1956 - zaterdag 02 november 2013 - 21:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:02 schreef Eide het volgende:

[..]

Ahum, 13e in '65, 6e in '00... niet overdrijven nu.
Afwachten maar...
Brandje
 Brandje - zaterdag 02 november 2013 - 21:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:02 schreef Peter1956 het volgende:

[..]

Wat een sukkelige reactie. Op het nivo van Ajax heb je aan een hele modale voetballer zoals een Tadic direct een meerwaarde, dat bedoel dus.
Tadic had men eerder moeten halen maar die kost nu 14 miljoen en meer dus die moet je vergeten. De hele scouting klopt geen reet van. Het lijkt wel of zie niet verder kijken dan naar de afdankertjes van Barcelona
Brandje
 Brandje - zaterdag 02 november 2013 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:03 schreef remco k het volgende:

[..]

En ik zeg niet dat ze geweldig werk leveren, maar ben wel bereid ze een aantal jaren te geven om te leren en beter te worden.. En kritisch mag je zijn, ben ik ook..
Ja maar wat is zo goed op de plaats dan wat jij zegt? Ik zie het namelijk nog niet.
remco k
 remco k - zaterdag 02 november 2013 - 21:05   quote  deeplink  
quote:

[..]

Inderdaad, en die moest 15 miljoen kosten voor een andere club, tel daar bij Ajax nog maar eens 3 4 miljoen bij op..
Eide
 Eide - zaterdag 02 november 2013 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:01 schreef Brandje het volgende:

[..]

Onzin. Anticiperen noem je dat. Het spel lezen. Er rekening mee houden dat het mis kan gaan.
Dat doet hij ook door de rugdekking goed te verzorgen. Maar Denswil wordt gewoon voorbij gelopen, staat stil terwijl die Vitesse speler gewoon even aanzet. Vergeet niet dat Piazon en Ibarra daar ook nog meedoen. Die goal mag je toeschrijven een Boilesen en Denswil maar absoluut niet aan Veltman.
pth
 pth - zaterdag 02 november 2013 - 21:06   quote  deeplink  
Misschien moeten ze Overmars tijdens de wedstrijd eens een krukje geven, zodat hij niet constant tegen de rug van lange Sar zit aan te kijken. Kan hij zelf ook eens beoordelen wat voor troep hij voor weinig heeft binnengehaald (als voor een dubbeltje op de eerste rang zitten nog niet was uitgevonden, had dit de lijfspreuk van onze kleine kruidenier kunnen zijn). Maar over een paar jaar wordt natuurlijk alles beter .... alleen vreemd dat de huidige generatie jeugd nou niet echt met twee vingers in de neus over met alle respect kleine tegenstanders heen loopt.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 02 november 2013 - 21:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Als ze niet kopen wordt het een drama dit seizoen...ik geef ze natuurlijk de kans om zich waar te maken maar een of meeerder aankopen zou vruchten afwerpen...als ze zo door blijven modderen gaat het ze geld kosten want dan blijven de mensen weg....
Brandje
 Brandje - zaterdag 02 november 2013 - 21:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:04 schreef remco k het volgende:

[..]

Die taktiek is dezelfde als de afgelopen jaren, en dat was toen bij vlagen ook gewoon goed. Je mist nu alleen de vorm bij bepalende spelers, en daardoor zit er nu te weinig diepte in het spel, en is er weinig dynamiek..
KWALITEIT. Dat mis je. In elke linie moet er een versterking en het liefst in de as. Kan je die niet vinden prima. Dan alleen maar eigen jeugd voor mijn part en dan een jaartje goed op je bek gaan maar ik kan echt niet kijken naar een Poulsen, Sana of Serero
Brandje
 Brandje - zaterdag 02 november 2013 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:05 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat doet hij ook door de rugdekking goed te verzorgen. Maar Denswil wordt gewoon voorbij gelopen, staat stil terwijl die Vitesse speler gewoon even aanzet. Vergeet niet dat Piazon en Ibarra daar ook nog meedoen. Die goal mag je toeschrijven een Boilesen en Denswil maar absoluut niet aan Veltman.
Hij staat al op de rand van de zestien en moet gewoon knijpen. Tuurlijk is de goal voor 90% de fout van Boilesen
Eide
 Eide - zaterdag 02 november 2013 - 21:08   quote  deeplink  
quote:

[..]

Jaja, sukkelig. Twente werkt niet mee aan een transfer van Tadic en dus is dit een zinloze opmerking. Net zoals Vitesse niet mee wilde werken aan een transfer van Van Ginkel. Maher loopt van geen kanten... hou je misschien Finbogasson over.... maar die keert dit tij ook niet.

Sukkelig is je beroepen over de zuiver hypothetische kans dat Ajax met een andere speler heel anders in vorm was geweest. Als je de emotie van het moment even buitenspel zet zie je zelf ook wel dat het zo niet werkt. Bovendien ga je voorbij aan wat reeel is voor Ajax om te halen in een tijd waar clubs gewoon niet meewerken aan transfers van toppers naar Ajax.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 november 2013 door Eide --
remco k
 remco k - zaterdag 02 november 2013 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:05 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ja maar wat is zo goed op de plaats dan wat jij zegt? Ik zie het namelijk nog niet.
Waar zeg ik dat dit goed is dan?? Ik sta achter het beleid dat is ingezet en hoop dat men hiervoor de juiste mensen voor heeft aangetrokken, of die mensen allemaal de juiste kwaliteiten bezitten weet ik niet, dat zal de tijd moeten uitwijzen..

Ik vind wel men dat goed heeft geanticipeerd op het grote gat in de jeugd.. Een aantal grote talenten is gekomen..
Peter1956
 Peter1956 - zaterdag 02 november 2013 - 21:09   quote  deeplink  
Heb Ajax zien winnen met 12-1 in de Meer.....
pth
 pth - zaterdag 02 november 2013 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:04 schreef remco k het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al: blij vlagen. We verschillen gewoon van mening en dat is het niet anders: ik vind dit spelletje van Ajax niet om aan te gluren (succes verbloemd veel) maar eerlijk gezegd om te janken, Ajax onwaardig en hunker weer naar flitsend vleugelspel en spelers met een geweldige individuele actie. En ja, zo af en toe zit er wel eens een wedstrijd tussen die absoluut leuk is om naar te kijken, maar dat is iets anders dan dat het af en toe niet leuk is om naar te kijken wat voor mij bij een club als Ajax hoort.
remco k
 remco k - zaterdag 02 november 2013 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:07 schreef Brandje het volgende:

[..]

KWALITEIT. Dat mis je. In elke linie moet er een versterking en het liefst in de as. Kan je die niet vinden prima. Dan alleen maar eigen jeugd voor mijn part en dan een jaartje goed op je bek gaan maar ik kan echt niet kijken naar een Poulsen, Sana of Serero
Ik denk dat dit niet nodig is, maar goed, ieder zijn mening..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 02 november 2013 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:08 schreef Eide het volgende:

[..]

Jaja, sukkelig. Twente werkt niet mee aan een transfer van Tadic en dus is dit een zinloze opmerking. Net zoals Vitesse niet mee wilde werken aan een transfer van Van Ginkel. Maher loopt van geen kanten... hou je misschien Finbogasson over.... maar die keert dit tij ook niet.

Sukkelig is je beroepen over de zuiver hypothetische kans dat Ajax met een andere speler heel anders in vorm was geweest. Als je de emotie van het moment even buitenspel zet zie je zelf ook wel dat het zo niet werkt. Bovendien ga je voorbij aan wat reeel is voor Ajax om te halen in een tijd waar clubs gewoon niet meewerken aan transfers van toppers naar Ajax.
Er lopen best wel voetballers in andere landen....zelfs nederlanders...
remco k
 remco k - zaterdag 02 november 2013 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:10 schreef pth het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al: blij vlagen. We verschillen gewoon van mening en dat is het niet anders: ik vind dit spelletje van Ajax niet om aan te gluren (succes verbloemd veel) maar eerlijk gezegd om te janken, Ajax onwaardig en hunker weer naar flitsend vleugelspel en spelers met een geweldige individuele actie. En ja, zo af en toe zit er wel eens een wedstrijd tussen die absoluut leuk is om naar te kijken, maar dat is iets anders dan dat het af en toe niet leuk is om naar te kijken wat voor mij bij een club als Ajax hoort.
Hoort allemaal bij het afglijden van de gehele competitie, en Ajax heeft met Cruijff iets bedacht dat in de komende jaren voor meer en beter voetbal moet gaan zorgen.. En ik verwacht geen wonderen dat dit de volgende wedstrijd al gebeurt..
Brandje
 Brandje - zaterdag 02 november 2013 - 21:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:08 schreef Eide het volgende:

[..]

Feit is wederom en dat is al tien jaar zo dat men de beste spelers kort voor het sluiten van de markt verkoopt en er niks voor terug haalt. Zowel Eriksen als Alder hebben meerdere malen gezegd dat ze bij zouden tekenen en ajax nooit transfervrij zouden verlaten.
Nu heb je ook een beetje pech blessures maar ze reageren bij ajax altijd ipv al geanticipeerd te hebben.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 02 november 2013 - 21:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat dit niet nodig is, maar goed, ieder zijn mening..
Ik denk dat 1 of twee versterkingen Ajax een duw in de goede richting kan geven...roep al zolang om een goede CVM...
remco k
 remco k - zaterdag 02 november 2013 - 21:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:10 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Er lopen best wel voetballers in andere landen....zelfs nederlanders...
Alleen zijn die vrijwel niet te halen omdat ze allemaal meer verdienen daar..
remco k
 remco k - zaterdag 02 november 2013 - 21:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:12 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik denk dat 1 of twee versterkingen Ajax een duw in de goede richting kan geven...roep al zolang om een goede CVM...
Blind.. Deed het daar vandaag ook gewoon goed.. Zit erg veel voetbal in die jongen, wil hem daar weleens een wedstrijd of 10 zien spelen..
ajax14
 ajax14 - zaterdag 02 november 2013 - 21:15   quote  deeplink  
Eindelijk eindelijk eindelijk hier is het wachten op al 11 wedstrijden zo spelen zo laf zonder inspiratie zo doelloos er zit geen verbetering in. Mocht ajax zo willen blijven spelen dan zal het in de middenmoot gaan eindigen. Ik weet niet waar de spelers mee bezig zijn ik zie geen vechtlust geen blijdschap en zo kan ik nog wel door gaan met negativiteit. En natuurlijk ben ik zwaar teleurgesteld. Zo hoort ajax niet te spelen. Ik hoop dat Frank de Boer de spelers weer aan het voetballen kan krijgen maar daar het al zo lang zo tobben is wordt het heel heel moeilijk. Ik denk toch een ander beleid koop gewoon een paar goede spelers na de winterstop. En doe zoals van Gaal doet stel de speler op die fit is en in vorm maar ja daar schort het helaas aan,de vorm ontbreekt. Succes Ajax maar laat mij eens weer goed voetbal zien.

Een AJAX-fan
Brandje
 Brandje - zaterdag 02 november 2013 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Alleen zijn die vrijwel niet te halen omdat ze allemaal meer verdienen daar..
Vreemd bij Twente loopt Tadic, dat marokaantje die van Zwolle komt en Ebecilio. Bij Vitesse loopt Ibarra, Havenaar en v/d Heijden(ajax jeugd notabene. Bij psv loopt Maher,Schaars, rekik, Narsibgh. Feyenoord heeft Janmaat. Bij heerenveen loop Finbogasson. Bij Zwolle loopt Klich.
Allemaal goede tot zeer goede spelers die allemaal naar de club zijn gegaan die ik erbij noem en dus had ajax die ook ook binnen kunnen halen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 02 november 2013 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:15 schreef ajax14 het volgende:
Eindelijk eindelijk eindelijk hier is het wachten op al 11 wedstrijden zo spelen zo laf zonder inspiratie zo doelloos er zit geen verbetering in. Mocht ajax zo willen blijven spelen dan zal het in de middenmoot gaan eindigen. Ik weet niet waar de spelers mee bezig zijn ik zie geen vechtlust geen blijdschap en zo kan ik nog wel door gaan met negativiteit. En natuurlijk ben ik zwaar teleurgesteld. Zo hoort ajax niet te spelen. Ik hoop dat Frank de Boer de spelers weer aan het voetballen kan krijgen maar daar het al zo lang zo tobben is wordt het heel heel moeilijk. Ik denk toch een ander beleid koop gewoon een paar goede spelers na de winterstop. En doe zoals van Gaal doet stel de speler op die fit is en in vorm maar ja daar schort het helaas aan,de vorm ontbreekt. Succes Ajax maar laat mij eens weer goed voetbal zien.

Een AJAX-fan
Dat bedoel ik...zo is het en niet anders..
Brandje
 Brandje - zaterdag 02 november 2013 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Blind.. Deed het daar vandaag ook gewoon goed.. Zit erg veel voetbal in die jongen, wil hem daar weleens een wedstrijd of 10 zien spelen..
speelde inderdaad goed als cvm.
Eide
 Eide - zaterdag 02 november 2013 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:10 schreef pth het volgende:

[..]

Ajax onwaardig en hunker weer naar flitsend vleugelspel en spelers met een geweldige individuele actie.
Dat van die die individuele actie ben ik met je eens. Ik zou zo graag Andersen eens een keer een actie zien maken bijvoorbeeld, maar verder... Het Ajax van 95 speelde ook nauwelijks over de flanken hoor. George en Kanu kwamen ook telkens naar binnen, zochten steeds centraal naar Litmanen en Kluivert. Een echte voorzet was er destijds ook nauwelijks.

Het verschil is natuurlijk kwaliteit, met name de kwaliteit om het spel te versnellen. He toenmalige middenveld van Ajax was daar meester in. Op dit moment zijn er te veel spelers die pas wat doen als ze de bal krijgen. Het spel is tussen de gever en ontvanger van de pass maar daar om heen beweegt niemand en doen ze het wel wordt het niet gezien.

Daarin mis je een Eriksen enorm. Die zag alles op het veld. Siem is daar het type niet voor, Serero heeft er gewoon de kwaliteit niet voor. Dus is Ajax op het moment niet goed genoeg. Het type spel maakt daarbij echter in mijn ogen maar weinig uit.
remco k
 remco k - zaterdag 02 november 2013 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:16 schreef Brandje het volgende:

[..]

Vreemd bij Twente loopt Tadic, dat marokaantje die van Zwolle komt en Ebecilio. Bij Vitesse loopt Ibarra, Havenaar en v/d Heijden(ajax jeugd notabene. Bij psv loopt Maher,Schaars, rekik, Narsibgh. Feyenoord heeft Janmaat. Bij heerenveen loop Finbogasson. Bij Zwolle loopt Klich.
Allemaal goede tot zeer goede spelers die allemaal naar de club zijn gegaan die ik erbij noem en dus had ajax die ook ook binnen kunnen halen.
Hij zegt Nederlanders in het buitenland, dat is waar ik op reageerde, heeft niets te maken met wat jij hier schetst.
pth
 pth - zaterdag 02 november 2013 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Hoort allemaal bij het afglijden van de gehele competitie, en Ajax heeft met Cruijff iets bedacht dat in de komende jaren voor meer en beter voetbal moet gaan zorgen.. En ik verwacht geen wonderen dat dit de volgende wedstrijd al gebeurt..
En ik zie Ajax als DE topclub van Nederland. En de topclub van Nederland kan zich geen rampseizoen veroorloven zoals zich nu begint af te tekenen (12 gespeeld 19 punten en dus al 17 verliespunten). Dat de rest er maar op los prutst zal mij aan mijn reet roesten, dan zou het fantastische plan van de huidige kruideniersgeneratie er voor moeten zorgen dat je wekelijks met meer dan 5 doelpunten verschil wint.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 02 november 2013 - 21:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Excuse me maar hij i niet de man waar ik op zit te wachten als CVM....
remco k
 remco k - zaterdag 02 november 2013 - 21:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:17 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat van die die individuele actie ben ik met je eens. Ik zou zo graag Andersen eens een keer een actie zien maken bijvoorbeeld, maar verder... Het Ajax van 95 speelde ook nauwelijks over de flanken hoor. George en Kanu kwamen ook telkens naar binnen, zochten steeds centraal naar Litmanen en Kluivert. Een echte voorzet was er destijds ook nauwelijks.

Het verschil is natuurlijk kwaliteit, met name de kwaliteit om het spel te versnellen. He toenmalige middenveld van Ajax was daar meester in. Op dit moment zijn er te veel spelers die pas wat doen als ze de bal krijgen. Het spel is tussen de gever en ontvanger van de pass maar daar om heen beweegt niemand en doen ze het wel wordt het niet gezien.

Daarin mis je een Eriksen enorm. Die zag alles op het veld. Siem is daar het type niet voor, Serero heeft er gewoon de kwaliteit niet voor. Dus is Ajax op het moment niet goed genoeg. Het type spel maakt daarbij echter in mijn ogen maar weinig uit.
Overmars vergeten??
remco k
 remco k - zaterdag 02 november 2013 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:17 schreef pth het volgende:

[..]

En ik zie Ajax als DE topclub van Nederland. En de topclub van Nederland kan zich geen rampseizoen veroorloven zoals zich nu begint af te tekenen (12 gespeeld 19 punten en dus al 17 verliespunten). Dat de rest er maar op los prutst zal mij aan mijn reet roesten, dan zou het fantastische plan van de huidige kruideniersgeneratie er voor moeten zorgen dat je wekelijks met meer dan 5 doelpunten verschil wint.
beleidsveranderingen hebben tijd nodig, zeker wat betreft de jeufd die moet gaan doorstromen.
remco k
 remco k - zaterdag 02 november 2013 - 21:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:18 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Excuse me maar hij i niet de man waar ik op zit te wachten als CVM....
Ik juist wel, hoef daar geen boom van een bruut, wil daar juist een voetballer hebben, en hij verdedigd daarbij ook gewoon erg goed vooruit..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 02 november 2013 - 21:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:17 schreef pth het volgende:

[..]

Wij als topclub staan op dit moment voor lul...waar zijn de tijden gebleven??
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 02 november 2013 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:20 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Wij als topclub staan op dit moment voor lul...waar zijn de tijden gebleven??
Die komen niet meer....
pth
 pth - zaterdag 02 november 2013 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik juist wel, hoef daar geen boom van een bruut, wil daar juist een voetballer hebben, en hij verdedigd daarbij ook gewoon erg goed vooruit..
Alleen is hij helaas zo traag als dikke stront tegen de berg op en heeft de dynamiek van een geschaarde caravan. Kom op zeg, Blind als de hoop van Ajax in bange dagen.
Eide
 Eide - zaterdag 02 november 2013 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:12 schreef Brandje het volgende:

[..]

Feit is wederom en dat is al tien jaar zo dat men de beste spelers kort voor het sluiten van de markt verkoopt en er niks voor terug haalt. Zowel Eriksen als Alder hebben meerdere malen gezegd dat ze bij zouden tekenen en ajax nooit transfervrij zouden verlaten.
Nu heb je ook een beetje pech blessures maar ze reageren bij ajax altijd ipv al geanticipeerd te hebben.
Ajax anticipeerd wel, maar gokt daarbij op de ontwikkeling van anderen. Bij het Vertrek van Vertongen pakte dat wel goed uit doordat Alderweireld stappen maakte. Nu Eriksen en Alderweireld zijn vertrokken moet je concluderen dat die gok slecht uitpakt. maar ook spelers aankopen is een gok. Ajax heeft voldoende duere spelers zien mislukken de afgelopen jaren.

Mind you, ik vind het nog steeds jammer dat maher niet is gehaald. Ik vind dat een hele goede voetballer maar ook Adam was geen garantie op succes geweest.

Maar wat ik eerder al aan heb gegeven, ik mis met name een aanjager. Iemand die de ploeg kan oppakken. Zorgen dat de ploeg niet door een bepaalde ondergrens zakt. Ik mis een Seedorf die afbouwt bij Ajax zoals Rijkaard en Stam dat wel deden. Ik mis een Chivu, Maxwell of andere topper die voldoende geengageerd is bij Ajax om die stap te maken. Dat mis ik veel meer dan de leuke eredivisionsten van andere clubs zoals Tadic...
Brandje
 Brandje - zaterdag 02 november 2013 - 21:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:17 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik denk dat heel veel spelers bang zijn om fouten te maken en ik begin steeds meer het idee te krijgen dat daar voor een groot deel door de trainer komt.

Tsja met tranen in de ogen kijk ik dan toch weer even hierna!!

http://www.youtube.com/watch?v=jzxXKqg0eX4
Eide
 Eide - zaterdag 02 november 2013 - 21:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Overmars vergeten??
Laat mij die goede voorzetten van Overmars maar zien. ;)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 02 november 2013 - 21:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:19 schreef remco k het volgende:

[..]

beleidsveranderingen hebben tijd nodig, zeker wat betreft de jeufd die moet gaan doorstromen.
Een topclub moet boven in mee blijven draaien met goed voetbal....natuurlijk moeten we wachten op doorstromende jeugd maar dan wel combineren met aankopen die direct vruchten afwerpen...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 02 november 2013 - 21:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:22 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Die komen niet meer....
Met dit huidige beleid is het wachten op???
pth
 pth - zaterdag 02 november 2013 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Je krijgt een hand als je voorspelling uit komt, maar ben bang dat het niet meer dan een 'natte droom' is. Als die fantastische jeugd er al is, dan moeten ze gewoon in Ajax 1 staan of ze nu 16, 17 of 18 zijn. Dat is Ajax, dat is de Amsterdamse bluf van weleer. Dit, dit is om te janken.
Eide
 Eide - zaterdag 02 november 2013 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:24 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Een topclub moet boven in mee blijven draaien met goed voetbal....natuurlijk moeten we wachten op doorstromende jeugd maar dan wel combineren met aankopen die direct vruchten afwerpen...
Dat, maar nog belangrijker is dat de aankopen dan moeten voorzien in die elementen die de jeugd mist. (Internationale) ervaring, doorzettingsvermogen, spelinzicht... kortom, spelers die de anderen om hen heen beter maken.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 02 november 2013 - 21:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:24 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Met dit huidige beleid is het wachten op???
....dat Ajax overstapt van witte reus naar robijn.....witte reus zit teveel stijfsel in....daarom lopen die jongens niet ;-)
Robinho
 Robinho - zaterdag 02 november 2013 - 21:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:22 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Die komen niet meer....
Jammer voor de mensen die na 95 geboren zijn, maar die komen echt nooit meer.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 02 november 2013 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 november 2013 - 21:25 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat, maar nog belangrijker is dat de aankopen dan moeten voorzien in die elementen die de jeugd mist. (Internationale) ervaring, doorzettingsvermogen, spelinzicht... kortom, spelers die de anderen om hen heen beter maken.
Juist en die spelers mis ik nu Eide...maar misschien komt dat ook omdat bijvoorbeeld de Jong niet in vorm is...maar al was die in vorm dan is dat nog niet genoeg....ik mis inderdaad 1 of twee spelers die (Internationale) ervaring, doorzettingsvermogen, spelinzicht hebben.. kortom, spelers die de anderen om hen heen beter maken.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3143
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Vitesse (zaterdag 2 november 2013, 18:45): 0 - 1

0.0079641