BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Vitesse (zaterdag 2 november 2013, 18:45): 0 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 04 november 2013 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 november 2013 - 15:00 schreef Stanley het volgende:

[..]

Je gaat totaal voorbij aan de kern van mijn reactie.

Een blinde ziet dat we ervaring missen en dat jij het op dit vlak met mij eens bent is niet zo spannend!
Nou goed dan, nog een keer proberen.

Vroeger en dan praat ik voor 1997 bleven spelers langer bij hun club, tot dat je 25 of 28 waren. Daarnaast zijn er ook nog spelers bij die geen potentie hadden om hoger op te komen maar wel de ervaring hadden. Bijvoorbeeld een Rijkaard en of een Danny Blind om maar een paar te noemen.

Nu vertrekken spelers al voor 23ste. Ajax had graag gewild dat zulke spelers bij Ajax bleven maar de spelers willen een stap hoger op maken. Blijkbaar voor sommige te vroeg of maken een verkeerde keus uit wanhoop. De oudjes blijven liever groot geld verdienen en willen niet meer terug keren naar de eredivisie. Wie wilt er nog naar de mickey mouse competitie. Alleen een van bommel, die werd na de 1ste wedstrijd meteen op het hakbijl gelegd. Geen zin in om dat te overkomen.

Einde van het verhaal is dat je wel ervaring wil maar niet kan krijgen of behouden. Wat resulteert in nog jonger en rijper maken en ervaring op laten doen zodat ze in het 1ste wel goed genoeg zijn.

Dus het klopt er te veel jeugd in de selectie zit en te weinig ervaring. Dat is niet de schuld van Ajax. Ajax kan er namelijk niks aan doen dat er in het buitenland veel geld is te verdienen. Ajax kan namelijk niet voor elke speler miljoenen gaan uitgeven voor salaris.
Als je met weinig ervaring gaat voetballen dan kom je wel eens in een mindere periode terecht.

Contract van Fisher dat afloopt in 2015 en dus volgend jaar verkocht dient te worden?
Denk dat fisher slim genoeg is dat hij zijn contract moet verlengen.
Want uitgeleerd is hij niet. Dus daar maak ik mijn geen zorgen over. Maar een speler gaat zijn contract echt niet verlengen als hij weg wil en hoger op wil. Je gaat toch ook niet je contract voor een schoonmaker verlengen als je bankdirecteur kan worden. Dat doe je niet om enkel voor het schoonmaak bedrijf die dan een mooie afkoopsom voor jou krijgt.

We kunnen pas europees meetellen als europese clubs in een crisis belanden. Als de Fifa en de Uefa niet zulke corrupte tering bende is. Wedstrijd omkoping, gare loting, spelers die miljoenen verdienen door op de tribune te kunnen zitten en in andere competities de helft of zelfs minder kunnen verdienen maar wel basisspeler zijn. Hoe kan dat dan? Eriksen verdiend nu 3x zoveel en speelt niet. Alderweirld heeft missschien 1 wedstrijd gespeeld maar verdiend nu wel 2 a 3x zoveel als bij ons. Hoe kan de club zulke bedragen spenderen.
Daar kan ajax niet van winnen, ook al zou je dat willen. Clubs in nederland gaan met een schuld van een 1 ton failliet terwijl club in het buitenland worden gekocht door russen.
Je kan dus wel gaan door selecteren maar dan haal je de top ook niet. Als wij de top halen en dat is meestal door 1 of 2 spelers dan worden die meteen gekocht door een buitenlandse club, dat het voor een schijntje is. Ja, dat komt ook omdat de speler zelf zijn contract niet wil verlengen omdat hij al jaren in de eredivisie speelt en nu wel tijd vind om naar het buitenland te willen. Dus ajax kan hun niet stoppen. Spelers moeten beseffen dat het beste is om je contract telkens moet blijven verlengen. Als je goed genoeg bent dan komen de clubs vanzelf wel en betalen ze de hoofdprijs voor. Speler denkt nu dat het beter is om in het buitenland verder te kunnen leren want daar speel je met betere spelers. Dat klopt dus ook dus daar wint ajax het ook niet op! Ajax denkt oke goed dan als je lekker op de bank wil gaan zitten met geld op je schoot, goed dan voor jou 100 andere talenten. Het is een gevecht tegen de bierkaai en daar win je het niet van.

Aankopen zijn ook niet nodig omdat aankopen geen toegevoegde waarde is op de korte termijn.
1. Aankoop in nederland. Er zijn in nederland genoeg spelers te noemen waarvan ajax vind die wel bij thuis hoort. Een tadic, of die talenten van Groningen, Finboagson, keeper Hahn.
Maar in nederland willen ze niet meer verkopen aan een topclub of je moet net zoveel betalen als ze in het buitenland willen betalen voor zulke spelers. Of je moet talenten kopen die goedkoper zijn maar talenten hebben we genoeg van.
2. Aankoop in het buitenland. In het buitenland zijn er veel spelers die niet naar nederland komen om in hun bloei van hun leven te gaan voetballen. Dan kom je op talenten en ouderen spelers. Talenten hebben er genoeg van. Ouderen spelers, die spelen niet bij hun club dus die zullen eerst wedstrijd fit moeten worden voordat ze in vorm komen en dan moet je nog maar zien of ze in vorm komen en dan is het misschien al april of mei. Einde van de rit zie je dus dat zulke spelers 2 a 3 wedstrijden echt nuttig is geweest, daarna staat er een talent klaar die hem moet vervangen. Van bommels rentree liep niet goed af en van mathijsen zit nu in de kuip op de bank.

Vergeet niet dat ik het graag anders had willen zien. Ik had graag willen zien dat spelers voor ajax 40 a 50 miljoen werden betaald. Dat is helaas niet het geval. Ik had ook graag gezien dat ajax in pot 1 zat van de CL. Ik had ook graag gezien dat ajax de spelers kon bieden die in het buitenland ook kunnen bieden. Ik had ook graag gezien dat niet barca of bayern maar ajax het mooiste voetbal speelde, met de beste spelers.
Ik had ook graag gezien dat de beste 11 spelers van de wereld in een ajax shirt liepen.
Ik had ook graag gezien dat het stadion vol zat als ajax speelde tegen een amateur, omdat ajax dan een gala voorstelling zou weggeven.
Ik had ook graag gezien dat een sponsor 200 miljoen betaalde om op het shirt te mogen staan.
Zo kan ik nog wel doorgaan maar zinvol om dit te noemen is dit niet.

Sorry voor het lange antwoord maar ik hoop dat ik nu wel meer geageerd hebt op je reactie.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5942
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Vitesse (zaterdag 2 november 2013, 18:45): 0 - 1

0.0116441