|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Lees nou eens....altijd haal jij de punten en de kampioensschappen aan.....waar gaat dit topic over ? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 03 november 2013 - 21:40 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Lees nou eens....altijd haal jij de punten en de kampioensschappen aan.....waar gaat dit topic over ? Ehm....de pollen eruit trappen en het krijt opsnuiven.....of te wel passie en ballen tonen, trots zijn op het shirt waar in je speelt.....zoiets Sjakie ??.....anders heb ik het verkeerd begrepen ouwe |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Jasper Cillessen was na afloop van het treffen met Vitesse niet te spreken over Ajax' positiespel: 'Er was geen beweging en ik kon niemand aanspelen. Dus houd ik de bal bij me, zodat we 'm tenminste niet verspelen.' Daarnaast vindt de Ajax-sluitpost dat de Amsterdammers voetballen zonder lef. 'Ik zie minder dwingende passes, geen risico's. Telkens de keuze voor zekerheid. Ik heb er zelf niet echt een belangrijke rol in. Ik moet ballen stoppen en balbezit behouden.
'Aan de manier van trainen ligt het niet volgens Cillessen: 'We trainen scherp en goed, het gaat fantastisch. Iedereen wil graag, maar de tegenstander graaft zich in. We oefenen daar wel op, al heeft Ajax er de spelers niet voor. Dat frustreert. We pakken geen punten door goed te trainen, daarvoor moeten we echt wedstrijden winnen.
' Op de vraag hoe het nu verder moet antwoordt de Ajax-doelman als volgt: 'Als je wint, heb je meer plezier en is alles een stuk minder vermoeiend. Het aanvallende vertrouwen moet terug, maar dat gaat niet één, twee, drie. We moeten hard blijven werken, maar het recept om het volgende keer goed te doen, is mij ook onbekend. Als we weer een paar keer weten te scoren, kan het zomaar beginnen te draaien. Als we dadelijk uit onze dip zijn, draaien we nog steeds bovenin mee.' |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Mooi stukje van Cilessen. Eindelijk een speler die het durft te zeggen dat er geen risico word genomen |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Dan noem ik het bij deze de Overmars Dip. Ik zie hem als ge grondlegger van de dip! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 03 november 2013 - 21:43 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Ehm....de pollen eruit trappen en het krijt opsnuiven.....of te wel passie en ballen tonen, trots zijn op het shirt waar in je speelt.....zoiets Sjakie ??.....anders heb ik het verkeerd begrepen ouwe Jij snapt waar dit topic over gaat....met al die punten die jij aandraagt...daar draait het om...er in klappen...dat heb ik nog niet gezien dit seizoen....het is wel zo dat ze iets meer strijd leveren tijdens de C.L. wedstrijden....mijn hoop is dat ze tegen Celtic flink gaan vlammen... |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Cillessen doet het wel goed. Toch nog iets positiefs ja...... |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Als je nu kijkt naar de Jong dan zie ik iemand zonder inspiratie en focus. Ik vraag me af of alleen het niet in vorm zijn daar de hoofdredenen voor zijn. Zijn vader had het er over dat ze door Ajax in de steek zijn gelaten. Dat zijn best gedurfde maar waarschijnlijk wel gemeende uitspraken. En juist dit stukje persoonlijke benadering naar je spelers lijkt te ontbreken bij Ajax. En daarom is de zakelijke en trage werkwijze van Overmars niet de juiste manier van aanpak. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Nou Bobby, hij had ook een beetje pech in de afronding....ik vond hem een van de weinigen die hard werkte....komt met Fisher langzaam in vorm....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 november 2013 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote: Klopt, al hadden wij supporters dit eerder door dan Frankie ;-) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 03 november 2013 - 22:04 schreef Bobby1972 het volgende:En daarom is de zakelijke en trage werkwijze van Overmars niet de juiste manier van aanpak. Kijk dit stukje snap ik dus niet.....Ajax is niet van Overmars.....komt veel meer bij kijken. Stel je voor...Overmars belegd een meeting....daar zitten toch veel meer mensen bij die beslissen ??
Waarom dan Overmars afbreken ??.....pak dan het hele technische hart....ik ben het er dus niet mee eens |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 03 november 2013 - 22:24 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Kijk dit stukje snap ik dus niet.....Ajax is niet van Overmars.....komt veel meer bij kijken. Stel je voor...Overmars belegd een meeting....daar zitten toch veel meer mensen bij die beslissen ?? Waarom dan Overmars afbreken ??.....pak dan het hele technische hart....ik ben het er dus niet mee eens Je moet inderdaad niet alleen Overmars de schuld geven...mee eens gap!! |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Technisch Directeur is de persoon die hoofdverantwoordelijk is voor het aantrekken van nieuwe spelers. Dat betekent dat hij de verantwoordelijkheid heeft op de eindbeslissing. Ook al zijn er meerdere mensen die er invloed op hebben zoals de Boer. Hij was degene die probeerde nog 2 spelers aan te trekken aan het eind. Is en blijft zijn functie. Er is een oorzaak waarom het contrast zo groot is. En dat is niet te wijten aan het beleid? Of denkt er iemand dat het gewoon pech is en dat we dit nu moeten incalculeren? Daar geloof ik niet in. Dit had men misschien niet verwacht, maar toch loopt het wel zo. Overal is een oorzaak voor. Die zul je ook moeten erkennen wil je instaat zijn om te kunnen anticiperen. Je kunt niet voortdurend gaan denken van het komt vast wel weer een keer goed. Omdat er in feit weinig tijd is om te wachten. Vaak wordt een coach ontslagen omdat hij als hoofdverantwoordelijke voor het spel wordt afgerekend op de resultaten. Maar dat geldt toch ook voor een Technische directeur? De Boer wordt nu door het technisch hart beoordeelt en gescreend. Wie controleert Overmars in zijn functioneren? Wie bekijkt de gevolgen van zijn beslissingen. Ik blijf even kritisch als ik al was. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Dan heeft Ajax al veel wedstrijden zeker veel pech. Ajax dwingt gewoon niks te weinig af, dat zijn helaas nu de feiten. Er wordt matig positiespel gespeeld, weinig creativiteit en ook worden nog eens weinig kansen gecreëerd. DAT HEEFT NIKS TE MAKEN MET PECH. DAT IS GEBREK AAN KWALITEIT. Hoe duidelijk wil je het hebben vraag ik me dan af?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 november 2013 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Is jouw mening....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 november 2013 door Nenam_tiL -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op zondag 03 november 2013 - 23:15 schreef Bobby1972 het volgende:Dan heeft Ajax al veel wedstrijden zeker veel pech. Ajax dwingt gewoon niks weg, dat zijn helaas nu de feiten. Er wordt slecht positiespel gespeeld, weinig creativiteit en ook worden nog eens weinig kansen gecreëerd. DAT HEEFT NIKS TE MAKEN MET PECH. DAT IS GEBREK AAN KWALITEIT. Hoe duidelijk wil je het hebben vraag ik me dan af? Dus een bal op de lat of paal maakt voor jou geen verschil qua mening, of dat zo een bal er in gaat? Voorbeeld: vorige week zaterdag tegen RKC kopbal van Sigthorson op de paal, gisteren de vrije trap van Schone op de paal... Met iets meer geluk gaan die ballen erin en had je vier punten meer gehad dan nu.
Het positiespel is best redelijk, alleen veel te traag waardoor het voor de tegenstander makkelijk te belopen is. Creativiteit is een gemis en dus ook een stukje kwaliteit
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 november 2013 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Tis wat Sjakie zegt Ronnie....er zit geen gif in |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
dat is ook zo. De echte wil om te winnen zie je er niet aan af! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Als speler hoor je door training, begeleiding en media op te laden van wedstrijd naar wedstrijd....jezelf profileren.
Je bent geil en je wijf ligt op die mat....hoe dan ook ik neem je.....van wedstrijd naar wedstrijd...je wint en je komt klaar....dat is de spirit.
Vroeger...en dan hoef ik niet heel ver terug...neem Litmanen (sorry,mijn idool)....die gingen er vol voor....niks gadgets en rotzooi ....trainen en rammen. De jeugd van tegenwoordig....ik heb er hier 1 van 20 lopen....die zijn zo verneukt.
De voetbal jeugd....20+ rijd in een Porsche....pfffffffffffffff |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote:Op zondag 03 november 2013 - 13:08 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Dit topic gaat niet om winnen, verliezen of gelijk spelen....het gaat om de bezieling van de spelers...tot het gaatje gaan....als je dat niet ziet... Jij brengt het als verschil tussen willen winnen (PSV) en niet de inzet hebben om te winnen (AJAX) Nou met de inzet van PSV gaat het net zo bout, dus kom nu eens met iets wat wel het verschil brengt. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 03 november 2013 - 23:45 schreef riveco het volgende:[..] Jij brengt het als verschil tussen willen winnen (PSV) en niet de inzet hebben om te winnen (AJAX) Nou met de inzet van PSV gaat het net zo bout, dus kom nu eens met iets wat wel het verschil brengt. Dit is porren in een opgedroogd wespen nest.....en die plank die je mis slaat.... waait in een briesje weg......Sjakie heeft een punt.....jij niet |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Misschien had Ajax gisteren eventueel ook kunnen winnen en zelfs vorige week ook. Dan nog blijft het een feit dat ze te weinig kansen creëren, te weinig creatief zijn en te weinig scoren. Op de lange termijn verlies je nog steeds teveel punten. Ook de keren mee geteld dat je wel geluk hebt. Want de resultaten die staan en die tellen. En daarop wordt je afgerekend. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Het is en blijft een raadsel hoe groot het verschil bij Ajax soms is tussen de eerste en 2e helft kwa bezieling en inzet. Het lijkt erop dat men dat moeilijk kan reguleren. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote: Ja 2. Kostic van Groningen en Klich van PEC Zwolle. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Volgens mij roep ik dat al weken Jack. Het hele elftal is een drama en ze willen allemaal geen 1 stap harder zetten. Maar ja, waarschijnlijk de gedachte dat het na de winterstop wel weer goed komt. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
De Boer komt iedere week weer met excusses. Alleen daarmee is het probleem niet opgelost. Face it en pas je erop aan. Mentale factor is en blijft een zwak punt bij veel spelers in Nederland. Dus ook bij Ajax. Dit is en blijft een lastige materie. Zeker voor een nuchter persoon als de Boer. Voetballers zijn ook mensen met emoties. Spelers hierin sturen is ook een aspect die je als trainer moet beheersen. En misschien is de Boer hier wel niet de sterkste in. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 03 november 2013 - 21:40 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Lees nou eens....altijd haal jij de punten en de kampioensschappen aan.....waar gaat dit topic over ? Simpelweg omdat dit bepalend is. De rest is een middel en geen doel. Maar goed. Als je zelf zou lezen had je geweten dat ik er net zo over denk wat betreft strijd en passie. |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote:Op zondag 03 november 2013 - 23:54 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Dit is porren in een opgedroogd wespen nest.....en die plank die je mis slaat.... waait in een briesje weg......Sjakie heeft een punt.....jij niet Ik sla geen plank mis , Ajax heeft het altijd moeten hebben van positiespel en niet van strijd. Je gaf net zelf al aan dat je Litmanen in gedachten had, dat is jarennnn terug. Verder was er dan nog een Chivu en Davids, maar dan heb je het in mijn ogen wel gehad. Spelers die niet in vorm zijn hebben het gewoon te druk met hun eigen spel, als ze dan er in gaan beuken krijgen ze alleen maar rood. Als voorbeeld haal ik dan even de Vrij aan. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Er zit een wezenlijk verschil tussen strijd en fysieke kracht en duels winnen.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Dat heb ik dit seizoen nog maar in 1 wedstrijd gezien namelijk tegen Go Ahead Eagles 6-0...toen zaten wij er bovenop...met name de snelheid en het met gif afjagen was bepalend voor de hoge uitslag.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 03 november 2013 - 23:42 schreef Nenam_tiL het volgende:Als speler hoor je door training, begeleiding en media op te laden van wedstrijd naar wedstrijd....jezelf profileren. Je bent geil en je wijf ligt op die mat....hoe dan ook ik neem je.....van wedstrijd naar wedstrijd...je wint en je komt klaar....dat is de spirit. Vroeger...en dan hoef ik niet heel ver terug...neem Litmanen (sorry,mijn idool)....die gingen er vol voor....niks gadgets en rotzooi ....trainen en rammen. De jeugd van tegenwoordig....ik heb er hier 1 van 20 lopen....die zijn zo verneukt. De voetbal jeugd....20+ rijd in een Porsche....pfffffffffffffff Whahahaha jij had schrijver moeten worden....prachtige verwoording!!! Zo is het en niet anders!!!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 03 november 2013 - 23:45 schreef riveco het volgende:[..] Jij brengt het als verschil tussen willen winnen (PSV) en niet de inzet hebben om te winnen (AJAX) Nou met de inzet van PSV gaat het net zo bout, dus kom nu eens met iets wat wel het verschil brengt. Kijken!!! Kijken naar Ajax en vergelijken met sommige andere teams!!! Met name door een andere bril.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 04 november 2013 - 11:21 schreef Ajax Warrior het volgende:Volgens mij roep ik dat al weken Jack. Het hele elftal is een drama en ze willen allemaal geen 1 stap harder zetten. Maar ja, waarschijnlijk de gedachte dat het na de winterstop wel weer goed komt. Dat roep je zeker al weken....maar dan wordt je door anderen als negatief gezien....ONZIN!!! "alleen met positiespel kom je er niet" zijn de woorden van onze Siem de Jong.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 04 november 2013 - 13:05 schreef remco k het volgende:[..] Simpelweg omdat dit bepalend is. De rest is een middel en geen doel. Maar goed. Als je zelf zou lezen had je geweten dat ik er net zo over denk wat betreft strijd en passie. Als ik alles moet lezen wat jij hier schrijft kan ik wel een paar snipperdagen nemen... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op maandag 04 november 2013 - 22:14 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Als ik alles moet lezen wat jij hier schrijft kan ik wel een paar snipperdagen nemen... en het moet je ook nog boeien dan....;-( |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Foei !!!...vanaf nu die lelijk tegen ons opperhoofd doet ga ik aanpakken....en alles melden aan Superchief Boudewijn.......Hahahahahahaha.....burp....kut ik stop met drinken |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op maandag 04 november 2013 - 22:21 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Foei !!!...vanaf nu die lelijk tegen ons opperhoofd doet ga ik aanpakken....en alles melden aan Superchief Boudewijn.......Hahahahahahaha.....burp....kut ik stop met drinken alweer? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Hahahaha mafkees....jij en neman zijn een paar exemplaren....prachtig!!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 04 november 2013 - 22:21 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Foei !!!...vanaf nu die lelijk tegen ons opperhoofd doet ga ik aanpakken....en alles melden aan Superchief Boudewijn.......Hahahahahahaha.....burp....kut ik stop met drinken Narreke hahahaha |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Trio'tje ouwe ??....hehehehe....Joduh is gek en ik de weg kwijt....we zoeken een gids ;-) |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Lijdt je nu ook al aan geheugenverlies?
je zei dat je stopt met drinken lullo....;-) |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op maandag 04 november 2013 - 22:56 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Trio'tje ouwe ??....hehehehe....Joduh is gek en ik de weg kwijt....we zoeken een gids ;-) Coole Piet Diego helpt jullie wel hoor...
.....zoeken, zoeken in alle gaten en hoeken, hoeken.... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Dat is het gevolg van drinken slome |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op maandag 04 november 2013 - 23:07 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Coole Piet Diego helpt jullie wel hoor... .....zoeken, zoeken in alle gaten en hoeken, hoeken.... Zie dubbel...of drink jij ook ;-) |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: ik heb een mixie voor me staan: heerlijk zoet (7-up), met veel alcohol (kost maar 3,95 bij de Aldi) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op maandag 04 november 2013 - 23:15 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] ik heb een mixie voor me staan: heerlijk zoet (7-up), met veel alcohol (kost maar 3,95 bij de Aldi) Ik heb nix met zoet...gebruik het ook nooit |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: smaken verschillen ouwe |
|
|
|