|
|
nora
|
|
|
Sana is een lachwekkende aankoop die zelfs voor jong Ajax nog te slecht is.Ik zie hem tegen Helmond alleen op het doel af gaan met voor zich een speler van Helmond, hij hoeft alleen maar de bal opzij te spelen op Gastillon en het had een doelpunt geweest, nee wat doet die zweedse miskraam die schiet schuin voor het doel dik over. Dat had de 1-3 geweest en hadden ze gewonnen. als ik trainer of geweest was in dat team had ik hem meteen gewisseld en onder de douch gestuurd of als speler had ik hem een schop onder zijn zweedse balletjes gegeven pff wat een kwallebak. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
De Boer heeft dezelfde visie....
De Boer: "Het begint met passie en strijd"
Auteur: Fabian Bijman Gepubliceerd:08 november 2013 om 10:11 Categorie:Voorbeschouwing
Ajax maakt volop gebruik van de twee dagen na de gewonnen Champions League-wedstrijd tegen Celtic. Donderdag werkte Ajax-trainer Frank de Boer een uitlooptraining af met zijn selectie, vrijdag zijn de voetballers een dag vrij. Zaterdag richt Ajax het vizier op de tegenstander van zondag, NEC Nijmegen.
Op bezoek bij de Gelderse club weet wat De Boer zijn ploeg te doen staat. De buitenwacht en Ajax zelf verwachten niets anders dan een overwinning. "De spelers moeten beseffen met welk gevoel ze nu in de kleedkamer zitten. Koppies omhoog en borst vooruit. Wat ze tegen Celtic hebben laten zien is de spirit en is net dat kleine zetje, dat extra's dat nodig is", zegt De Boer op de officiële website van Ajax.
"Het moet bij de spelers toch een keer gaan leven dat we ook in de wedstrijd na een Europees duel, zoals zondag tegen NEC, dat moeten laten zien. Want het begint met passie en strijd. Als we zo spelen dan zullen er meer goede resultaten volgen. Hopelijk pakken ze dat signaal op en is dit de start van een mooie reeks", vervolgt De Boer, die tevreden was met de geleverde inzet in het treffen met Celtic.
Moisander kan starten, Duarte en Krkic op weg terug "Ik zie geen reden zondag tegen NEC veel te wisselen. Ook in die wedstrijd zou Siem de Jong in de spits een goede optie zijn." Niklas Moisander kan in Nijmegen weer in de basis starten, Lerin Duarte en Bojan Krkic zijn op de weg terug. "Dat Duarte en Krkic weer op de goede weg zijn is goed, we krijgen nog zware wedstrijden", aldus De Boer, die voorlopig geen beroep kan doen op Ruben Ligeon (enkel).
De Boer weet wat Ajax zondag te doen staat op bezoek bij de nummer laatst van de Eredivisie. Het eigen spel spelen, maar ook niet weglopen voor een stevig potje. "NEC heeft de stijgende lijn te pakken en hebben vertrouwen opgebouwd. Wij moeten ons eigen spel spelen, maar ook het gevecht niet schuwen. Winnen van NEC betekent ook dat je lekker de interlandperiode ingaat. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Is toch ook gewoon een open deur.. Geldt voor iedere ploeg, iedere sport en eigenlijk alles wat je doet in het leven. Zonder passie en de wil om het goed te doen geen succes.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 08 november 2013 - 19:26 schreef remco k het volgende:Is toch ook gewoon een open deur.. Geldt voor iedere ploeg, iedere sport en eigenlijk alles wat je doet in het leven. Zonder passie en de wil om het goed te doen geen succes.. Klopt helemaal Remco "een open deur" maar.....wij zijn de kampioenen....zo voelen de spelers dit ook....terechte constatering...alhoewel dat zie je niet altijd terug op het veld....met name de internationals gaan in zekere zin naast hun schoenen lopen....ook Feyenoord heeft daar mee te maken....tegen Celtic zag je een Ajax met passie spelen....nu moet het ook zo zijn dat ze a.s. zondag tegen NEC ook gaan strijden....we hebben veel meer kwaliteit dus horen wij een ploeg als NEC gewoon op te rollen.....ik mis de Strijd Passie, de Wil om te winnen in de eredivisie wedstrijden....we hebben nog geen uitwedstrijd gewonnen....dus wat een öpen deur" is gebeurt klaarblijkelijk niet....ze moeten ook tegen NEC het gras opvreten...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 08 november 2013 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Toch zie je kwa strijd vaak wel duidelijk een verschil tussen de eerste en tweede helft. Wanneer de eerste helft Ajax weer mat speelde zie je vaak in de tweede helft dat er met meer drive en durf gespeeld wordt. Is in feite wel heel raar? Wanneer je dat in de tweede helft kan, kun je dat in de eerste helft ook. Misschien moet de Boer dezelfde donderpreken houden voor de wedstrijd die hij ook houdt nadat Ajax eerst weer een helft mat en inspiratieloos heeft gespeeld? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 08 november 2013 - 23:38 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Klopt helemaal Remco "een open deur" maar.....wij zijn de kampioenen....zo voelen de spelers dit ook....terechte constatering...alhoewel dat zie je niet altijd terug op het veld....met name de internationals gaan in zekere zin naast hun schoenen lopen....ook Feyenoord heeft daar mee te maken....tegen Celtic zag je een Ajax met passie spelen....nu moet het ook zo zijn dat ze a.s. zondag tegen NEC ook gaan strijden....we hebben veel meer kwaliteit dus horen wij een ploeg als NEC gewoon op te rollen.....ik mis de Strijd Passie, de Wil om te winnen in de eredivisie wedstrijden....we hebben nog geen uitwedstrijd gewonnen....dus wat een öpen deur" is gebeurt klaarblijkelijk niet....ze moeten ook tegen NEC het gras opvreten... Klopt helemaal, het blijft een open deur, denk ook niet dat er iemand zal zijn die het oneens is. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zaterdag 09 november 2013 - 11:51 schreef Bobby1972 het volgende:Toch zie je kwa strijd vaak wel duidelijk een verschil tussen de eerste en tweede helft. Wanneer de eerste helft Ajax weer mat speelde zie je vaak in de tweede helft dat er met meer drive en durf gespeeld wordt. Is in feite wel heel raar? Wanneer je dat in de tweede helft kan, kun je dat in de eerste helft ook. Misschien moet de Boer dezelfde donderpreken houden voor de wedstrijd die hij ook houdt nadat Ajax eerst weer een helft mat en inspiratieloos heeft gespeeld? De Boer moet inderdaad wat harder worden. Spelers niet te lang een veer in hun reet stoppen! Speel je ruk of geen inzet ga maar douchen! En ook iedereen want niemand van dit team is speciaal genoeg om het niet te doen! |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Toch zie ik persoonlijk niet dat Ajax weer op een acceptabel niveau komt wanneer er met meer inzet en passie gespeeld wordt. Dan nog is het niveau van Ajax als team te beperkt en onvoldoende waar me moeten zijn. Extra creatieve speler op het middenveld zou geen overbodige luxe zijn. En een Ajax volwaardige spits. En rechtsvoor zou ik ook graag een betere speler zien. Heb je het over 3 spelers erbij. Wanneer je goed inkoopt, koop je waarschijnlijk het kampioenschap voor dit seizoen. En daarmee heb je je investering feitelijk alweer terug verdiend. Nu maar hopen dat Overmars ook over voldoende voortschrijdend inzicht beschikt. Anders mag hij wat mij betreft zo snel mogelijk de laan uit worden gestuurd bij Ajax. Breng ik hem persoonlijk wel naar huis!! |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Nadat hij zijn Mercedes heeft moeten inleveren.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 09 november 2013 - 13:56 schreef Bobby1972 het volgende:Toch zie ik persoonlijk niet dat Ajax weer op een acceptabel niveau komt wanneer er met meer inzet en passie gespeeld wordt. Dan nog is het niveau van Ajax als team te beperkt en onvoldoende waar me moeten zijn. Extra creatieve speler op het middenveld zou geen overbodige luxe zijn. En een Ajax volwaardige spits. En rechtsvoor zou ik ook graag een betere speler zien. Heb je het over 3 spelers erbij. Wanneer je goed inkoopt, koop je waarschijnlijk het kampioenschap voor dit seizoen. En daarmee heb je je investering feitelijk alweer terug verdiend. Nu maar hopen dat Overmars ook over voldoende voortschrijdend inzicht beschikt. Anders mag hij wat mij betreft zo snel mogelijk de laan uit worden gestuurd bij Ajax. Breng ik hem persoonlijk wel naar huis!! Vorm is het geen er nog mist, zodra dat terug komt heb je echt een goede ploeg.
Je laatste zin is gewoon dom, de beste man zit er net een jaar.. Daarnaast is het niet alleen zijn beleid en voert ie dat uit wat ze met zijn allen bedacht hebben. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
we worden dit jaar gewoon kampioen, daar twijfel ik niet aan...
iedereen die hier nu schreeuwt om aankopen... haha, als we straks kampioen zijn hoor je ze zeggen: ja, ik heb er altijd in gelooft!
we hebben zo ongelooflijk veel talent, Andersen, Fischer, Meleg, Denswil, Veltman ... zie ook Meleg dit jaar nog doorbreken. daarachter hebben we ook nog heel veel talenten... probleem is dat men dit blijkbaar niet ziet... men schat een Kostic die 5 miljoen kost hoger in dan Andersen die we al hebben...
Bojan komt nog terug, die deed het gewoon goed in de spits...
we kunnen met deze selectie echt wel kampioen worden! misschien huren we in de winter nog een speler, of wordt er nog 1 aangetrokken. maar het komt allemaal goed.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 10 november 2013 door NatjosFC -- |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op zondag 10 november 2013 - 10:33 schreef NatjosFC het volgende:we worden dit jaar gewoon kampioen, daar twijfel ik niet aan... iedereen die hier nu schreeuwt om aankopen... haha, als we straks kampioen zijn hoor je ze zeggen: ja, ik heb er altijd in gelooft! we hebben zo ongelooflijk veel talent, Andersen, Fischer, Meleg, Denswil, Veltman ... zie ook Meleg dit jaar nog doorbreken. daarachter hebben we ook nog heel veel talenten... probleem is dat men dit blijkbaar niet ziet... men schat een Kostic die 5 miljoen kost hoger in dan Andersen die we al hebben... Bojan komt nog terug, die deed het gewoon goed in de spits... we kunnen met deze selectie echt wel kampioen worden! misschien huren we in de winter nog een speler, of wordt er nog 1 aangetrokken. maar het komt allemaal goed. zal best kunnen ja......in deze competitie wel.....dus dan hebben ze het weer fantastisch gedaan toch? |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Jij mag het dom vinden Remco. Overmars overtuigd mij allerminst. Ik zie hem als hoofdverantwoordelijke voor nalatendheid in handelen. Door zijn late reactie is Ajax in de problemen gekomen en is het niveau verschil in korte tijd onacceptabel geworden. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 10 november 2013 - 11:25 schreef joduh het volgende:[..] zal best kunnen ja......in deze competitie wel.....dus dan hebben ze het weer fantastisch gedaan toch? Ja....Biertje ??? ouwe ?? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 10 november 2013 - 11:43 schreef Bobby1972 het volgende:Jij mag het dom vinden Remco. Overmars overtuigd mij allerminst. Ik zie hem als hoofdverantwoordelijke voor nalatendheid in handelen. Door zijn late reactie is Ajax in de problemen gekomen en is het niveau verschil in korte tijd onacceptabel geworden. Ik vind het zeker niet dom, sterker nog, ik erger me net als vrijwel iedereen... maar ik probeer toch ook even over de waan van de dag heen te kijken. Kijkend naar de jeugd zie ik de aankomende 2 a 3 jaar echt een uitdaging bij Ajax voor wat betreft doorstroom van jeugd, een uitdaging die men pas na die 3 seizoenen het hoofd kan bieden met voldoende kwalitatief goede eigen spelers.
Nu heeft Ajax nog heren als Veltman, Denswil, Blind, Fischer en natuurlijk Siem de Jong. Ondanks dat ze uit vorm zijn zijn die vooralsnog afdoende voor meedoen om de titel en in ieder geval kans maken op overwinteren in Europa. Het gaat zeker 2 a 3 jaar duren voordat Ajax die mannen kan vervangen met eigen talent. Ik verwacht dat Ajax de aankomende seizoenen het kapitaal snoeihard nodig gaat hebben als deze jongens verkocht worden en Ajax echt in een gat valt.
Ik heb liever dat Ajax in 2017 ook nog kampioen wordt en dan Europees naderbij kruipt als dat ze dit seizoen alle centjes uitgeven voor een seizoen waar de doelstellingen toch niet dichterbij gaan komen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 10 november 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote: proost vriend!op de 3 punten!!! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Ach ik proost met jou op alles Gap ;-).....BOKS ouwe |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 10 november 2013 - 11:43 schreef Bobby1972 het volgende:Jij mag het dom vinden Remco. Overmars overtuigd mij allerminst. Ik zie hem als hoofdverantwoordelijke voor nalatendheid in handelen. Door zijn late reactie is Ajax in de problemen gekomen en is het niveau verschil in korte tijd onacceptabel geworden. Of die het wel of niet goed gedaan heeft is in zijn geheel niet relevant in wat je zegt in mijn optiek, de man die vrijwel iedereen op die positie wou na een jaar de laan uit willen sturen terwijl hij zich gewoon aan het gekozen beleid houd. En ja een aantal spelers is niet gekomen die men had gewild..
Een tweede Eriksen was niet te kopen, die spelen namelijk allemaal al bij de rijkere clubs of kosten al heel veel geld.. Duarte en vd Hoorn waren twee logische keuzes..
En ja je wordt daar niet direct sterker van..
Maar Ajax heeft tegen Celtic wederom aangetoond wel degelijk een goede ploeg te hebben.. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zondag 10 november 2013 - 11:25 schreef joduh het volgende:[..] zal best kunnen ja......in deze competitie wel.....dus dan hebben ze het weer fantastisch gedaan toch? klopt,
maar snap niet waarom mensen hier om aankopen zeiken...
we staan nu gewoon 3e en hebben nog niet eens echt vorm gehad. halverwege het seizoen raken we een beetje ingespeeld en krijgt iedereen weer wat vorm. dan steken we ver boven de rest van de eredivisie uit, ook boven PSV, Feyenoord en Twente. en dan sluit ik een lang winstreeks, zoals die lange run van 14 overwinningen ook niet uit.
komt allemaal goed. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik kan er prima mee leven dat er geen absurde prijzen meer voor spelers betaald worden. Maar dat neemt niet weg dat Ajax nog steeds niet overtuigend speelt. Dat we 3e staan zegt meer iets over het slechte niveau van de competitie dan over Ajax. Het contrast in niveau had nooit zo groot hoeven zijn wanneer er beter en meer vooruit was gehandeld. Juist het afwachtende van Overmars heeft mij steeds geïrriteerd. Hij faalt in mijn optiek puur door niet op het juiste moment te handelen. En daar mag je hem op afrekenen. Dat je vandaag met 0-3 wint van de nummer laatst in de competitie zegt niks. Sterker nog; het zou slecht zijn wanneer je niet had gewonnen. Ik zie nog steeds niet de zon schijnen. Ook al gaan bepaalde spelers beter spelen en zijn er lichtpuntjes zoals Veltman. Bepaalde spelers als Sigthorsson, Van Rhijn en Serero halen het niveau van nu naar beneden. Juist deze zwakke schakels moet je vervangen door meer kwaliteit wil je voor langere tijd een hoger niveau kunnen vasthouden. Continuïteit in een stabiel goed niveau is wat er ontbreekt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 10 november 2013 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Makkelijk he, open deuren intrappen.. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Uiteindelijk gaat het om duidelijkheid en overtuiging. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Alles kost tijd en voor tijd heb je geduld nodig en dat is nu juist dat bij een hoop onder ons ontbreekt.... |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik zie Sigthorsson niet na de winter ineens zoveel doelpunten scoren wat je verwacht van een spits bij Ajax. Omdat wat er niet is, ook niet gaat komen. Natuurlijk is er nog wel rek. Maar dat geldt ook voor andere ploegen. Duarte is zeker een toegevoegde waarde in kwaliteit die er nu niet is. Maar dan nog is het onvoldoende om het niveau van vorig jaar na de winter te bereiken. Vind dat je dat niveau zeker moet nastreven wil je opnieuw kampioen worden. Wanneer je naar andere ploegen kijkt zie je dat bepaalde andere ploegen verder zijn. En dat het met dit niveau moeilijk wordt om op een gelijkwaardige manier kampioen te worden als een jaar geleden. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 10 november 2013 - 20:46 schreef Bobby1972 het volgende:Ik kan er prima mee leven dat er geen absurde prijzen meer voor spelers betaald worden. Maar dat neemt niet weg dat Ajax nog steeds niet overtuigend speelt. Dat we 3e staan zegt meer iets over het slechte niveau van de competitie dan over Ajax. Het contrast in niveau had nooit zo groot hoeven zijn wanneer er beter en meer vooruit was gehandeld. Juist het afwachtende van Overmars heeft mij steeds geïrriteerd. Hij faalt in mijn optiek puur door niet op het juiste moment te handelen. En daar mag je hem op afrekenen. Dat je vandaag met 0-3 wint van de nummer laatst in de competitie zegt niks. Sterker nog; het zou slecht zijn wanneer je niet had gewonnen. Ik zie nog steeds niet de zon schijnen. Ook al gaan bepaalde spelers beter spelen en zijn er lichtpuntjes zoals Veltman. Bepaalde spelers als Sigthorsson, Van Rhijn en Serero halen het niveau van nu naar beneden. Juist deze zwakke schakels moet je vervangen door meer kwaliteit wil je voor langere tijd een hoger niveau kunnen vasthouden. Continuïteit in een stabiel goed niveau is wat er ontbreekt. Eens...lastig te lezen Bob....gebruik alinea's is makkelijker lezen |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: Je hoeft het niet eens te lezen, Het punt van hem is telkens: Er moeten nieuwe aankopen komen.
Gaat niet gebeuren en is ook helemaal niet nodig. Daarbij zijn de aankopen die hier steeds worden voorgesteld: Kostic Finbogason
Totaal nutteloze aankopen, kostic is een speler die het nu even lek doet maar loopt enorme talenten in de weg. Finbogason is hetzelfde verhaal als Sigi, doet het leuk bij subtopper en iedereen roept kopen kopen |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zondag 10 november 2013 - 20:46 schreef Bobby1972 het volgende:Ik kan er prima mee leven dat er geen absurde prijzen meer voor spelers betaald worden. Maar dat neemt niet weg dat Ajax nog steeds niet overtuigend speelt. Dat we 3e staan zegt meer iets over het slechte niveau van de competitie dan over Ajax. Het contrast in niveau had nooit zo groot hoeven zijn wanneer er beter en meer vooruit was gehandeld. Juist het afwachtende van Overmars heeft mij steeds geïrriteerd. Hij faalt in mijn optiek puur door niet op het juiste moment te handelen. En daar mag je hem op afrekenen. Dat je vandaag met 0-3 wint van de nummer laatst in de competitie zegt niks. Sterker nog; het zou slecht zijn wanneer je niet had gewonnen. Ik zie nog steeds niet de zon schijnen. Ook al gaan bepaalde spelers beter spelen en zijn er lichtpuntjes zoals Veltman. Bepaalde spelers als Sigthorsson, Van Rhijn en Serero halen het niveau van nu naar beneden. Juist deze zwakke schakels moet je vervangen door meer kwaliteit wil je voor langere tijd een hoger niveau kunnen vasthouden. Continuïteit in een stabiel goed niveau is wat er ontbreekt. Één zin die heel belangrijk is bij dit nieuwe beleid, waar je telkens als je een post maakt 'es over moet nadenken: Dit beleid werkt voor de lange termijn en niet op korte termijn.
Oftewel, wat jij nu wilt is wat we tussen 2000 en 2010 veel hebben gedaan, namelijk de beste spelers die net even een jaar goed spelen van de subtop halen en verwachten dat daar het beste uit komt. Bij een paar is dat gelukt (Suarez, Huntelaar onder andere). Maar bij velen is dat mislukt en zie je dat die binnen een paar jaar weer weggaan. Wat wij hier mee willen bereiken is dat we al die mensen niet hoeven binnen te halen voor miljoenen, maar dat we ze al in huis hebben, alleen is daar nog wat werk voor nodig.
Dit alles heeft tijd nodig, en je kan niet binnen een jaar zeggen dat Overmars weg moet, want het is nog niet gebleken of dit beleid werkt of niet. Dus niks Kostic, Zivkovic, Ayoub en al die andere mensen. Wij doen het met Fischer, De Jong, Blind, Serero, Andersen etc etc en in de toekomst Meleg, Lobotka, Bazoer, Tete etc etc.
Heb geduld en vertrouwen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 10 november 2013 door Hasjkoph -- |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Tot de winter kun je toch niks doen. De lef die de Boer toont met wisselen van spelers op andere posities is sterk. Hij probeert met de mensen die er zijn toch een beter niveau neer te zetten. Maakt hem voor Ajax de juiste coach op dit moment.
Ajax bepaalt uiteindelijk of zij het niveau goed genoeg vinden op dit moment. Net als dat zij alleen de kennis hebben welke spelers er eventueel iets zouden toevoegen. Ik hoop alleen dat ze kritisch genoeg zijn om in december te kunnen inschatten of hun handelswijze al dan niet goed heeft gefunctioneerd. En wanneer dat niet zo is dat ze zich erop aanpassen. Fouten toegeven is niet gemakkelijk. Maar kan wel in het belang zijn van het team.
Ajax moet zichzelf in de spiegel durven aankijken. En wanneer het dan toch anders gelopen is dan was gehoopt dat ze zich wel aanpassen. Weet niet of Ajax zo realistisch zich zal en kan opstellen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 november 2013 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 10 november 2013 - 23:39 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Één zin die heel belangrijk is bij dit nieuwe beleid, waar je telkens als je een post maakt 'es over moet nadenken: Dit beleid werkt voor de lange termijn en niet op korte termijn. Oftewel, wat jij nu wilt is wat we tussen 2000 en 2010 veel hebben gedaan, namelijk de beste spelers die net even een jaar goed spelen van de subtop halen en verwachten dat daar het beste uit komt. Bij een paar is dat gelukt (Suarez, Huntelaar onder andere). Maar bij velen is dat mislukt en zie je dat die binnen een paar jaar weer weggaan. Wat wij hier mee willen bereiken is dat we al die mensen niet hoeven binnen te halen voor miljoenen, maar dat we ze al in huis hebben, alleen is daar nog wat werk voor nodig. Dit alles heeft tijd nodig, en je kan niet binnen een jaar zeggen dat Overmars weg moet, want het is nog niet gebleken of dit beleid werkt of niet. Dus niks Kostic, Zivkovic, Ayoub en al die andere mensen. Wij doen het met Fischer, De Jong, Blind, Serero, Andersen etc etc en in de toekomst Meleg, Lobotka, Bazoer, Tete etc etc. Heb geduld en vertrouwen. Lobotka is denk ik wel een toppertje! Meleg en zelfs Andersen moet ik nog maar zien hoor! Tijd gaat het zeker leren maar we hadden verder kunnenn zijn. Nieuwe beleid is even twee stappen terug nu maar hopen dat we er in de toekomst vier vooruit gaan! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Het nieuwe beleid is niet twee stappen terug. Dat gaat namelijk hartstikke goed. Het eerste elftal heeft een stapje terug gedaan in kwaliteit. Maar dat doet ht als opleiding club vrijwel ieder jaar om vervolgens in het seizoen weer flinke stappen te maken. Zelfs in de jaren 90 gebeurde dit na het vertrek van jonk en bergkamp. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zondag 10 november 2013 - 23:27 schreef NatjosFC het volgende:[..] Je hoeft het niet eens te lezen, Het punt van hem is telkens: Er moeten nieuwe aankopen komen. Gaat niet gebeuren en is ook helemaal niet nodig. Daarbij zijn de aankopen die hier steeds worden voorgesteld: Kostic Finbogason Totaal nutteloze aankopen, kostic is een speler die het nu even lek doet maar loopt enorme talenten in de weg. ================================================================================ ============================================================================ Ik ben het gedeeltelijk met je eens Kostic is een goede speler maar niet beter als onze talenten. Maar Fin is echt een betere voetballer als Siggi scoort niet alleen heel veel ook tegen Ajax maar is ook slim en weet ook nog een vrije man te vinden in een split sec. Dus Fin zeker een meerwaarde voor Ajax op dit moment, maar ik denk dat hij op dit moment al veel te duur is voor Ajax. Finbogason is hetzelfde verhaal als Sigi, doet het leuk bij subtopper en iedereen roept kopen kopen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 november 2013 door nora -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Heerenveen speelt met veel ruimte voor zich, zal het bij Ajax ook niet redden in een volle 16, Ajax heeft alleen wat aan een voetballende spits zolang de goede voorzetten uitblijven, Bojan en de Jong zijn de enige twee in Nederland die dat daar kunnen. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Precies Remco een zelfstandig voetballende spits die vanuit onmogelijke situaties kan scoren. Luuk de Jong heeft zich in het verleden ook wel in Nederland bewezen. Misschien is hij een mogelijkheid aangezien hij in Duitsland weinig tot spelen komt. En nog een speler op het middenveld met meer inzicht en creativiteit.
Zou ook niet meer dan 2 spelers maximaal erbij halen. Ook temeer omdat je bij blessures nu snel teveel kwaliteit verliest. In de breedte houdt de kwaliteit niet over bij Ajax. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op maandag 11 november 2013 - 15:22 schreef Bobby1972 het volgende:Precies Remco een zelfstandig voetballende spits die vanuit onmogelijke situaties kan scoren. Luuk de Jong heeft zich in het verleden ook wel in Nederland bewezen. Misschien is hij een mogelijkheid aangezien hij in Duitsland weinig tot spelen komt. En nog een speler op het middenveld met meer inzicht en creativiteit. Zou ook niet meer dan 2 spelers maximaal erbij halen. Ook temeer omdat je bij blessures nu snel teveel kwaliteit verliest. In de breedte houdt de kwaliteit niet over bij Ajax. is natuurlijk ook niet de bedoeling, want Ajax wil graag dat de talenten op de bank zitten en dat gaat dit seizoen zeker gebeuren als je kijkt wat er nog aankomt bij ons in de jeugd en in jong Ajax.
gewoon prima hoe zij vertrek van Toby opvangen en de blessure van Niklas. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Soms kan ik het gewoon niet laten.. Fin en Kostic gaan nooit direct passen bij het spelletje van ajax en wat ajax wil spelen. Er word gescout op die punten, kijk naar Serero.. Je weet niet of het echt wat gaat worden maar zijn handelingssnelheid is enorm snel, alles in het midden van de as heeft een snelle handeling nodig. Een schone is daarom ook een beetje het slachtoffer geweest omdat je hem op het middenveld niet gebruikt voor snelle combinaties..
Finbogason en Kostic gaan dit ook niet aankunnen(direct) ze zullen wel aanwinsten zijn over een jaar maar niet voor dit jaar. Luuk de Jong is geroepen, misschien dat hij wat met Siem kan.
Ajax doet het prima zo, het vertrek van Eriksen was een aderlating, iets waar ook nog moeilijk of te anticiperen was. Ook daar hebben ze dan ook een aankoop gedaan en Serero doet het prima. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 11 november 2013 - 15:22 schreef Bobby1972 het volgende:Precies Remco een zelfstandig voetballende spits die vanuit onmogelijke situaties kan scoren. Luuk de Jong heeft zich in het verleden ook wel in Nederland bewezen. Misschien is hij een mogelijkheid aangezien hij in Duitsland weinig tot spelen komt. En nog een speler op het middenveld met meer inzicht en creativiteit. Zou ook niet meer dan 2 spelers maximaal erbij halen. Ook temeer omdat je bij blessures nu snel teveel kwaliteit verliest. In de breedte houdt de kwaliteit niet over bij Ajax. Is inderdaad wel een gerucht geweest ja;) |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 10 november 2013 - 20:46 schreef Bobby1972 het volgende:Ik kan er prima mee leven dat er geen absurde prijzen meer voor spelers betaald worden. Maar dat neemt niet weg dat Ajax nog steeds niet overtuigend speelt. Dat we 3e staan zegt meer iets over het slechte niveau van de competitie dan over Ajax. Het contrast in niveau had nooit zo groot hoeven zijn wanneer er beter en meer vooruit was gehandeld. Juist het afwachtende van Overmars heeft mij steeds geïrriteerd. Hij faalt in mijn optiek puur door niet op het juiste moment te handelen. En daar mag je hem op afrekenen. Dat je vandaag met 0-3 wint van de nummer laatst in de competitie zegt niks. Sterker nog; het zou slecht zijn wanneer je niet had gewonnen. Ik zie nog steeds niet de zon schijnen. Ook al gaan bepaalde spelers beter spelen en zijn er lichtpuntjes zoals Veltman. Bepaalde spelers als Sigthorsson, Van Rhijn en Serero halen het niveau van nu naar beneden. Juist deze zwakke schakels moet je vervangen door meer kwaliteit wil je voor langere tijd een hoger niveau kunnen vasthouden. Continuïteit in een stabiel goed niveau is wat er ontbreekt. Serero haalt het niveau omlaag? De enige die het niveau echt omlaag halen zijn Siggie als hij speelt op de spits positie en van Rhijn die ook soms steekjes laat vallen.
Spelers halen lost in dit hele geheel niks op. Moktar deed het ook heel erg goed bij Zwolle en is ook goed alleen het duurt nu ook een aantal wedstrijden tot hij echt mee doet. De voordelen van jeugdspelers inpassen is dat je weet wat ze kunnen en ook weet tot hoever je spelers kan belasten. Je hebt alles in eigen hand en kent je eigen spelers het beste.
De spelers die gehaald zouden kunnen worden is dan hoogstwaarschijnlijk hetzelfde niveau als hij voor Ajax moet spelen. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Serero is niet stabiel. Juist continuïteit en stabiliteit is wat Ajax nodig heeft. Kijk naar voorgaande jaren. Dan ging Ajax juist beter spelen na de winter doordat er rust was in het spel en dat iedereen beter zijn taken uitvoerde.
Sigthorsson heeft een slecht rendement en ook op de vleugel komt er weinig rendement uit. Wordt langzamerhand toch wel steeds duidelijker dat hij niet bij Ajax past. Ik zie hem bij een andere club nog wel eens slagen.
Ik maak me vooral meer druk om het contrast in kwaliteit tussen de verschillende spelers. En dat bij blessures je snel weer verliest in kwaliteit. Daarom zie ik het nog steeds als noodzaak om een paar spelers in de winter erbij te halen. Het risico om het zo te laten vind ik persoonlijk te groot. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 11 november 2013 - 18:17 schreef Bobby1972 het volgende:Serero is niet stabiel. Juist continuïteit en stabiliteit is wat Ajax nodig heeft. Kijk naar voorgaande jaren. Dan ging Ajax juist beter spelen na de winter doordat er rust was in het spel en dat iedereen beter zijn taken uitvoerde. Sigthorsson heeft een slecht rendement en ook op de vleugel komt er weinig rendement uit. Wordt langzamerhand toch wel steeds duidelijker dat hij niet bij Ajax past. Ik zie hem bij een andere club nog wel eens slagen. Ik maak me vooral meer druk om het contrast in kwaliteit tussen de verschillende spelers. En dat bij blessures je snel weer verliest in kwaliteit. Daarom zie ik het nog steeds als noodzaak om een paar spelers in de winter erbij te halen. Het risico om het zo te laten vind ik persoonlijk te groot. Ik vind juist dat Serero het spel zeker niet omlaag brengt, hij is snel in handeling en jaagt ontzettend goed op de bal. Het is duidelijk dat hij ook bij Frank de Boer de voorkeur krijgt, anders had hij Serero weer gewisseld.
Vorige seizoenen was het dus niet beter geef je aan.. Als ik terugkijk naar de wedstrijden van ajax zie ik daar ook nog eens alle topteams bijzitten. Nu moet ajax 5 wedstrijden spelen die ze allemaal zouden moeten winnen.
Als dat het geval is sta je minimaal 6/9 punten voor op de nummer 2..(als ik naar het programma kijk) Feyenoord-psv, Az - Twente, Psv - Vitesse. Daarnaast zitten er ook nog heel veel wedstrijden als psv - Heerenveen etc.. Dat betekend dat ajax omdat ze geen echte toppers meer hebben nog flink kunnen opkrabbelen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 11 november 2013 - 15:22 schreef Bobby1972 het volgende:Precies Remco een zelfstandig voetballende spits die vanuit onmogelijke situaties kan scoren. Luuk de Jong heeft zich in het verleden ook wel in Nederland bewezen. Misschien is hij een mogelijkheid aangezien hij in Duitsland weinig tot spelen komt. En nog een speler op het middenveld met meer inzicht en creativiteit. Zou ook niet meer dan 2 spelers maximaal erbij halen. Ook temeer omdat je bij blessures nu snel teveel kwaliteit verliest. In de breedte houdt de kwaliteit niet over bij Ajax. Luuk is alles behalve een zelfstandige spits. Zal het niet beter doen dan Siggie. We hebben Bojan en de jong voor die positie. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 11 november 2013 - 18:54 schreef freakie het volgende:[..] Ik vind juist dat Serero het spel zeker niet omlaag brengt, hij is snel in handeling en jaagt ontzettend goed op de bal. Het is duidelijk dat hij ook bij Frank de Boer de voorkeur krijgt, anders had hij Serero weer gewisseld. Vorige seizoenen was het dus niet beter geef je aan.. Als ik terugkijk naar de wedstrijden van ajax zie ik daar ook nog eens alle topteams bijzitten. Nu moet ajax 5 wedstrijden spelen die ze allemaal zouden moeten winnen. Als dat het geval is sta je minimaal 6/9 punten voor op de nummer 2..(als ik naar het programma kijk) Feyenoord-psv, Az - Twente, Psv - Vitesse. Daarnaast zitten er ook nog heel veel wedstrijden als psv - Heerenveen etc.. Dat betekend dat ajax omdat ze geen echte toppers meer hebben nog flink kunnen opkrabbelen. De boer zei van de week toch echt niet tevreden te zijn over Serrero. En dat is ook gewoon terecht. Speelt ver onder zijn potentieel en lijdt veel balverlies. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 11 november 2013 - 22:17 schreef remco k het volgende:[..] De boer zei van de week toch echt niet tevreden te zijn over Serrero. En dat is ook gewoon terecht. Speelt ver onder zijn potentieel en lijdt veel balverlies. Klopt tegen Celtic speelde hij niet geweldig.. Maar als je dan goed genoeg kijk/luistert zegt hij dat Serero veel beter kan en niet dat Serero het slecht had gedaan..En dan ook een assist, en ja natuurlijk is het ook niet echt een moeilijke assist(zo lijkt het)
Hij gaf trouwens ook aan dat het veld erg vettig was etc etc.. Serero doet het echt zo slecht nog niet.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 november 2013 door freakie -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 11 november 2013 - 23:21 schreef freakie het volgende:[..] Klopt tegen Celtic speelde hij niet geweldig.. Maar als je dan goed genoeg kijk/luistert zegt hij dat Serero veel beter kan en niet dat Serero het slecht had gedaan..En dan ook een assist, en ja natuurlijk is het ook niet echt een moeilijke assist(zo lijkt het) Hij gaf trouwens ook aan dat het veld erg vettig was etc etc.. Serero doet het echt zo slecht nog niet. Ik ben fan van de voetballer Serrero maar vind echt dat ie het momenteel slecht doet. Zowel afgelopen week als daarvoor door veel mensen bij de slechtste twee spelers benoemd. Ben bang dat ie helaas te ligt os voor ajax. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 11 november 2013 - 23:30 schreef remco k het volgende:[..] Ik ben fan van de voetballer Serrero maar vind echt dat ie het momenteel slecht doet. Zowel afgelopen week als daarvoor door veel mensen bij de slechtste twee spelers benoemd. Ben bang dat ie helaas te ligt os voor ajax. Veel mensen? Wie dan? Als dat zo is haalt Frank de Boer, Serero toch het veld uit en zet de Jong er dan toch neer samen met Klaassen of Schone? Ik zie niet dat, dat beter is. Ik heb trouwens alleen gelezen dat de Boer een beetje kritiek had op Serero maar niet dat hij slecht speelt. Dan heb je het over een van Rhijn of siggie. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Heeft gewoon heel veel balverlies. Nogmaals, ik ben fan van de speler Serrero maar vond hem gewoon slecht |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op maandag 11 november 2013 - 10:56 schreef remco k het volgende:Heerenveen speelt met veel ruimte voor zich, zal het bij Ajax ook niet redden in een volle 16, Ajax heeft alleen wat aan een voetballende spits zolang de goede voorzetten uitblijven, Bojan en de Jong zijn de enige twee in Nederland die dat daar kunnen. Kijk even wat doelpunten van Fin er zijn er genoeg in de kleine ruimte er zit zelfs een panna bij, want als Ajacied kijk je altijd naar techniek/handelingssnelheid en hoe doet hij het in de kleine ruimte en dat beste Remco beheerst hij prima. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op maandag 11 november 2013 - 23:38 schreef freakie het volgende:[..] Veel mensen? Wie dan? Als dat zo is haalt Frank de Boer, Serero toch het veld uit en zet de Jong er dan toch neer samen met Klaassen of Schone? Ik zie niet dat, dat beter is. Ik heb trouwens alleen gelezen dat de Boer een beetje kritiek had op Serero maar niet dat hij slecht speelt. Dan heb je het over een van Rhijn of siggie. Serero is te licht voor Ajax. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: .....of Ajax te zwaar voor Serero, sorry kon het niet laten ;-) |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: 40 kilo is wel een beetje licht ja.. Geef hem nog een jaartje vind hem normaal wel aardig spelen. Liever Duarte dat terzijde! |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op dinsdag 12 november 2013 - 19:43 schreef Hummel10 het volgende:[..] 40 kilo is wel een beetje licht ja.. Geef hem nog een jaartje vind hem normaal wel aardig spelen. Liever Duarte dat terzijde! denk je echt dat er potentie in Serero zit? hij is echt nog kleiner dan klein, je wordt een keer te klein. daarnaast vind ik het ook niet echt een voetballer van het niveau Ajax...
Ruilen voor Ziyech plus wat geld... |
|
|
|