BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Waar is de Strijd, Passie, de Wil om te Winnen ??

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - dinsdag 19 november 2013 - 11:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 november 2013 - 11:38 schreef Bobby1972 het volgende:
"Siggie is juist een spits als Huntelaar" dat zou hij willen Remco. In zijn dromen misschien. Klaas Jan is zoveel effectiever, dat is toch geen vergelijk. Je moet het anders zeggen: Siggie zou een spits moeten zijn zoals Huntelaar. Dan zouden we ergens komen. Nu zijn we nergens en komen we nergens.
Hoe scoorde Huntelaar zijn meeste goals? Op aangeven van anderen als afmaker. En hebben we nu vleugels lopen die veel goede voorzetten en steekpasses afleveren?? Volgens mij niet en zou Huntelaar ook bij dit ajax niet veel scoren.
remco k
 remco k - dinsdag 19 november 2013 - 11:56   quote  deeplink  
Overigens zeg ik niet dat Siggie net zo goed is, maar beiden zijn dezelfde type spelers.
remco k
 remco k - dinsdag 19 november 2013 - 11:56   quote  deeplink  
Geen eigen actie en zonder aanvoer niet veel goals.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 19 november 2013 - 13:27   quote  deeplink  
Het is ook een keuze van de Boer dat de spelers naar binnen moeten gaan. Misschien moet hij dat maar eens veranderen......
remco k
 remco k - dinsdag 19 november 2013 - 13:29   quote  deeplink  
Daar heeft ie de spelers niet voor. Wel een spits om dit te doen. De jong of Bojan. Dan kan je prima zo spelen.
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 19 november 2013 - 17:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 november 2013 - 11:55 schreef remco k het volgende:

[..]

Hoe scoorde Huntelaar zijn meeste goals? Op aangeven van anderen als afmaker. En hebben we nu vleugels lopen die veel goede voorzetten en steekpasses afleveren?? Volgens mij niet en zou Huntelaar ook bij dit ajax niet veel scoren.
als toevoeging hierop: zelfde geld voor Finbogason.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 19 november 2013 - 18:40   quote  deeplink  
Finnbogason is juist een spits die vanuit moeilijke situaties zelfstandig kan scoren. Dit is wat Ajax nodig heeft bij het type spel dat de Boer nu hanteert.
bully
 bully - dinsdag 19 november 2013 - 18:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 november 2013 - 18:40 schreef Bobby1972 het volgende:
Finnbogason is juist een spits die vanuit moeilijke situaties zelfstandig kan scoren. Dit is wat Ajax nodig heeft bij het type spel dat de Boer nu hanteert.
is ook een speler die ruimte nodig heeft en die krijg je niet bij ajax omdat alles naar binnen trekt.
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 19 november 2013 - 18:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 november 2013 - 18:47 schreef bully het volgende:

[..]

is ook een speler die ruimte nodig heeft en die krijg je niet bij ajax omdat alles naar binnen trekt.
klopt, alleen dat lijkt hij niet te snappen.
Finbogason kan inderdaad een verdediger opzoeken en voorbij spelen alleen dat is helemaal niet wat Ajax nodig is in de spits.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 19 november 2013 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Finnbogason scoort inderdaad ook in de kleine ruimtes...Als Heerenveen thuis speelt...speelt het ook op de helft van de tegenstander...wel in mindere mate als Ajax....

Wat je hier elk jaar weer leest...dat de meesten hier alleen maar spitsen willen die veel scoren bij een andere Eredivisieclub....waarom geen spits uit het buitenland die goedkoper is....
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 19 november 2013 - 21:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 november 2013 - 19:37 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Finnbogason scoort inderdaad ook in de kleine ruimtes...Als Heerenveen thuis speelt...speelt het ook op de helft van de tegenstander...wel in mindere mate als Ajax....

Wat je hier elk jaar weer leest...dat de meesten hier alleen maar spitsen willen die veel scoren bij een andere Eredivisieclub....waarom geen spits uit het buitenland die goedkoper is....
Klopt, maar waarom gunnen we de eigen jeugd geen tijd. Als we Sigi en Hoesen hebben en Bojan en de Jong, kunnen we toptalenten als Hendriks(18) en Wallian(16) toch even de tijd geven. Het beleid is ook gericht op de lange termijn.
remco k
 remco k - dinsdag 19 november 2013 - 21:43   quote  deeplink  
quote:
Juist absoluut niet dat type wat jij omschrijft..
remco k
 remco k - dinsdag 19 november 2013 - 21:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 november 2013 - 19:37 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Heerenveen speelt op het algemeen vanuit de omschakeling, ook thuis.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 20 november 2013 - 14:45   quote  deeplink  
Maakt mij niet uit waar de spits vandaan komt, zolang het maar iemand is die beter bij het spel van de Boer past als Sigthorsson. Verschil tussen Finnbogason en Sigthorsson is ten eerste dat Finnbogason vanuit zeer moeilijke situaties tot scoren komt. Redement van Sigthorsson in deze situaties is zeer beperkt. Juist omdat hij weinig goede voorzetten krijgt zal een Finnbogason het altijd beter doen. Heb ik het nog niet eens over het gemis aan scherpte bij Sigthorsson.
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 20 november 2013 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 november 2013 - 14:45 schreef Bobby1972 het volgende:
Maakt mij niet uit waar de spits vandaan komt, zolang het maar iemand is die beter bij het spel van de Boer past als Sigthorsson. Verschil tussen Finnbogason en Sigthorsson is ten eerste dat Finnbogason vanuit zeer moeilijke situaties tot scoren komt. Redement van Sigthorsson in deze situaties is zeer beperkt. Juist omdat hij weinig goede voorzetten krijgt zal een Finnbogason het altijd beter doen. Heb ik het nog niet eens over het gemis aan scherpte bij Sigthorsson.
die spits komt uit Barcalona en heet Bojan Krkic.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 20 november 2013 - 14:50   quote  deeplink  
Ook al speelt Heerenveen vanuit de omschakeling, het neemt niet weg dat Finnbogason juist zelfstandig veel gemakkelijker kan scoren dan Sigthorsson. Door het spel dat de Boer speelt is dat juist wat je nodig hebt. De Boer zie ik niet zijn spel aanpassen dat het beter aansluit op Sigthorsson. Ik vind hem niet een slechte speler. Alleen heeft hij de pech dat zijn spel niet past bij dit Ajax. Zijn rendement is gewoon te laag in al de wedstrijden die hij heeft gespeeld.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 20 november 2013 - 14:54   quote  deeplink  
Bojan mocht bij Milan weer vertrekken omdat hij te weinig tot scoren kwam. Hij heeft nog geen enkel doelpunt gemaakt bij Ajax tijdens officiƫle wedstrijden. Hoe kun je dan ineens gaan verwachten dat hij veel doelpunten als spits gaat maken. Los daarvan kost het tijd dat hij weer in vorm is. Ajax heeft een kwalitatief bredere selectie nodig. Met de juiste spelers op de juiste plaats waar ze horen te spelen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 20 november 2013 door Bobby1972 --
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 20 november 2013 - 14:56   quote  deeplink  
Wanneer Bojan minder eerzuchtig is zie ik hem van de zijkant nog wel succesvol worden in dit Ajax.
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 20 november 2013 - 16:22   quote  deeplink  
Bojan is een speler die goed is in de combinatie, perfect voor het spel dat Ajax speelt. Finbogason past totaal niet in het spel van Ajax, net zo slecht als Sigthorsson. We hebben namelijk een spits nodig die met zijn rug naar de goal speelt, dat is totaal niet wat Finbogason doet.

Bojan mocht vertrekken omdat hij bij Milan niet genoeg goals scoorde...
Finbogason mocht weg bij Lokeren omdat hij te slecht was...
Beter voorbeeld, Benteke mocht weg bij Luik omdat hij te weinig scoorde, moet je kijken waar die nu is.
je hebt Bojan een half uur in de spits gezien waarin hij heel goed speelde, maar niet scoorde. dus geef hem gewoon eerst eens de kans!

tunnelaar met je Finbogason!
nora
 nora - woensdag 20 november 2013 - 17:21   quote  deeplink  
Weinig zinvolle discussie Fin komt toch niet en Ajax koopt niet.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 20 november 2013 - 17:25   quote  deeplink  
Door al het geprobeer en wegvallen van spelers door blessures is er helaas weinig stabiliteit. Juist door stabiliteit met dezelfde spelers werd Ajax dit jaar kampioen. Wanneer je vanaf het begin een bredere selectie had gehad en meer kwaliteit had je nu hoger gestaan.

Tijd is de grootste vijand van Ajax op dit moment. Nu de Jong en Sigthorsson zijn uitgevallen moet je weer terugvallen op andere spelers in de selectie. Aangezien deze niet al te breed is en niet uitpuilt van kwaliteit weet je al dat je opnieuw inlevert in kwaliteit.

Bojan moet eerst weer spelritme opbouwen en dan wedstrijden spelen voordat hij op een acceptabel niveau is. En dan nog is maar de vraag of hij voldoende gaat scoren.

Wanneer je kijkt naar de feiten kun je niet anders stellen dat Ajax te weinig kwaliteit heeft en een selectie die niet breed genoeg is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 20 november 2013 door Bobby1972 --
remco k
 remco k - woensdag 20 november 2013 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 november 2013 - 14:56 schreef Bobby1972 het volgende:
Wanneer Bojan minder eerzuchtig is zie ik hem van de zijkant nog wel succesvol worden in dit Ajax.
Minder eerzuchtig?? Tot aan zijn blessure de Ajacied met de meeste Assits..
remco k
 remco k - woensdag 20 november 2013 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 november 2013 - 17:25 schreef Bobby1972 het volgende:
Door al het geprobeer en wegvallen van spelers door blessures is er helaas weinig stabiliteit. Juist door stabiliteit met dezelfde spelers werd Ajax dit jaar kampioen. Wanneer je vanaf het begin een bredere selectie had gehad en meer kwaliteit had je nu hoger gestaan.

Tijd is de grootste vijand van Ajax op dit moment. Nu de Jong en Sigthorsson zijn uitgevallen moet je weer terugvallen op andere spelers in de selectie. Aangezien deze niet al te breed is en niet uitpuilt van kwaliteit weet je al dat je opnieuw inlevert in kwaliteit.

Bojan moet eerst weer spelritme opbouwen en dan wedstrijden spelen voordat hij op een acceptabel niveau is. En dan nog is maar de vraag of hij voldoende gaat scoren.

Wanneer je kijkt naar de feiten kun je niet anders stellen dat Ajax te weinig kwaliteit heeft en een selectie die niet breed genoeg is.
Op iedere positie behalve rechtsbuiten twee goede spelers..

Cilissen Vermeer met het talent vd Hart erachter.
van Rhijn en Ligeon.
Veltman en vd Hoorn
Moisander en Denswill
Blind en Boilesen, volgend seizoen ook Dijks daarbij
Poulsen Blind, met de talenten Bazoer en Lobotka daarachter.
De Jong, Klaassen
Duarte Serrero. en voor beide posities in de toekomst Andersen, Fischer, Lobotka, Meleg.
Fischer, Andersen, Bojan kan hier ook spelen.
Siggie, Hoessen, Bojan en de Jong die hier kan spelen.
Bojan, Schone, de Sa en el Ghazi die eraan zit te komen..

Met daar weer achter jongens Walian en Nouri die ik binnen twee jaar wel verwacht.. En een talentvolle B1 en C1..

Poulsen vind ik de enige speler die niet Ajax waardig is, Schone was dat ook niet begin van dit seizoen maar heeft zich op rechtsbuiten erg goed hersteld.

Verder een elftal dat barst van de potentie, en veel van deze jongens moeten nu ook gewoon minuten maken binnen Ajax 1.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 20 november 2013 - 18:01   quote  deeplink  
We gaan het dit weekend weer zien en meemaken of de invallers over voldoende kwaliteit beschikken om met goed spel en overtuigend te winnen.
remco k
 remco k - woensdag 20 november 2013 - 18:50   quote  deeplink  
1 Weekend is daarin in zowel negatieve als positieve zin niet zaligmakend..

En natuurlijk wordt je er minder op als je eerste 3 keuzes voor de 9 positie niet kunnen spelen door blessures..

Zelfs Barca, Madrid en welke andere club dan ook wordt er minder van als de eerste 3 keuzes voor een belangrijke positie niet kunnen spelen.. Ook die kunnen dat lang niet altijd goed opvangen.. Ik wil Barca wel eens zien spelen zonder Messi, Neymar en Pedro.. Of Madrid zonder Dimaria, Ronaldo en Benzema..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 20 november 2013 - 19:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 november 2013 - 14:49 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

die spits komt uit Barcalona en heet Bojan Krkic.
Bojan is geen spits meer een voorbereider...neem van mij aan...hij is geen afmaker.....niet kopen dan veel liever Hoessen in de punt...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 20 november 2013 - 19:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 november 2013 - 14:56 schreef Bobby1972 het volgende:
klopt....of op 10!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 20 november 2013 - 19:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 november 2013 - 17:21 schreef nora het volgende:
Weinig zinvolle discussie Fin komt toch niet en Ajax koopt niet.
Klopt waarom over Finnbogason gaan discussieren als hij toch niet komt....
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 20 november 2013 - 19:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 november 2013 - 17:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Minder eerzuchtig?? Tot aan zijn blessure de Ajacied met de meeste Assits..
Daarom moet hij niet in de spits...we hebben iemand nodig met assists....
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 20 november 2013 - 19:35   quote  deeplink  
Wanneer hij weer fit is en voldoende wedstrijd ritme heeft kan hij zeker het niveau van Ajax vergroten. Alleen in de spits vind ik dat niet de meest logische keuze.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 20 november 2013 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 november 2013 - 19:35 schreef Bobby1972 het volgende:
Wanneer hij weer fit is en voldoende wedstrijd ritme heeft kan hij zeker het niveau van Ajax vergroten. Alleen in de spits vind ik dat niet de meest logische keuze.
dat vind ik ook....deze welles nietes discussie is overbodig...schiet niet op...
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 20 november 2013 - 22:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 november 2013 - 19:32 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Bojan is geen spits meer een voorbereider...neem van mij aan...hij is geen afmaker.....niet kopen dan veel liever Hoessen in de punt...
Bojan is juist een spits heeft hier ook vrijwel altijd gespeeld,
Daarnaast ervaren we nu met Kolbein dat een afmaker niet ons type spits is,
Daarom zijn de kwaliteiten van Bojan juist zo belangrijk, hij kan Ajax beter laten voetballen.
Doelpunten komen dan vanzelf, ook voor Bojan.
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 20 november 2013 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 november 2013 - 19:35 schreef Bobby1972 het volgende:
Klopt, een spits niet in de spits zetten is logisch...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 20 november 2013 - 22:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 november 2013 - 22:47 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Bojan is juist een spits heeft hier ook vrijwel altijd gespeeld,
Daarnaast ervaren we nu met Kolbein dat een afmaker niet ons type spits is,
Daarom zijn de kwaliteiten van Bojan juist zo belangrijk, hij kan Ajax beter laten voetballen.
Doelpunten komen dan vanzelf, ook voor Bojan.
Nogmaals achter de spits als aangever of in de combinatie...

Dat Kolbein niet onze type spits is ben ik met je eens...heeft voldoende wedstrijden gespeeld maar niet datgene gebracht wat de verwachtingen waren....vandaar dat Hoessen die beter aan de bal is een kans moet krijgen...liefst niet 1 kans maar ook meerdere wedstrijden....
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 20 november 2013 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 november 2013 - 22:49 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Klopt, een spits niet in de spits zetten is logisch...
Is al wat jaren geleden....dus verwacht er niet te veel van....
nora
 nora - woensdag 20 november 2013 - 23:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 november 2013 - 21:04 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Klopt, maar waarom gunnen we de eigen jeugd geen tijd. Als we Sigi en Hoesen hebben en Bojan en de Jong, kunnen we toptalenten als Hendriks(18) en Wallian(16) toch even de tijd geven. Het beleid is ook gericht op de lange termijn.
Ik heb die Hendriks nou een aantal keren gezien in jong Ajax nou als dat ons nw talent is dan maak ik me zorgen ik zie hele discussies over wel en niet zonder aanvoer te scoren nou ik heb deze Hendriks nog geen paal voorbij zien gaan, ik hoop dat hij uit vorm is want in deze vorm wordt ik niet gelukkig.
nora
 nora - woensdag 20 november 2013 - 23:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 november 2013 - 19:35 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Klopt Bojan achter de spits volgens mij zijn beste positie
remco k
 remco k - donderdag 21 november 2013 - 11:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 november 2013 - 19:32 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Bojan geen afmaker?? Dan zit je er echt verschrikkelijk naast, scoorde bij Barca vrij veel voor de minuten die hij maakte en ook heel makkelijk, heeft daarna twee ongelukkige periodes gehad in Italie. Maar hij is juist een mand ie rustig is voor de goal en er bij ons in een vol seizoen gewoon 20 tot 25 zou gaan maken..
remco k
 remco k - donderdag 21 november 2013 - 11:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 november 2013 - 19:35 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Waarom moet de 9 alle goals maken dan?? Als de goals van de zijkanten of het middenveld komen, en de assists het meest van de 9 vind ik het juist goed, het is namelijk onvoorspelbaar en niet te verdedigen.
remco k
 remco k - donderdag 21 november 2013 - 11:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 november 2013 - 22:57 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Is al wat jaren geleden....dus verwacht er niet te veel van....
Speelde anders twee wedstrijden bij ons op 9 erg goed.
remco k
 remco k - donderdag 21 november 2013 - 11:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 november 2013 - 23:59 schreef nora het volgende:

[..]

Klopt Bojan achter de spits volgens mij zijn beste positie
Alleen apart dat ie daar vrijwel nog nooit heeft gespeeld, niet in de jeugd, niet bij Barca en niet in Italie..
nora
 nora - donderdag 21 november 2013 - 11:29   quote  deeplink  
Klopt ik zie dat in hem techn/perfect een goed schot en een goede assist alle kenmerken die Eriksen ook had (zo jammer dat hij weg is).Dat is de reden dat ik in hem wel een aangever zie, plus als hij rand 16 komt hij ook nog een doelpunt kan maken ik zie hem minder spelen met zijn rug naar het doel omdat hij constant zo,n schopper in zijn nekt heeft en dat niet tengoede van zijn spel komt.
remco k
 remco k - donderdag 21 november 2013 - 11:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 november 2013 - 11:29 schreef nora het volgende:
Klopt ik zie dat in hem techn/perfect een goed schot en een goede assist alle kenmerken die Eriksen ook had (zo jammer dat hij weg is).Dat is de reden dat ik in hem wel een aangever zie, plus als hij rand 16 komt hij ook nog een doelpunt kan maken ik zie hem minder spelen met zijn rug naar het doel omdat hij constant zo,n schopper in zijn nekt heeft en dat niet tengoede van zijn spel komt.
Bojan heeft dat loopvermogen niet.. Op 9 denk ik dat hij juist als aangever heel belangrijk kan gaan zijn voor de ploeg, hij vult het enigzins hetzelfde in als de Jong, alleen is hij tactisch en technisch sterker dan de Jong, waar de Jong meer power heeft. In het spel dat Ajax wil spelen denk ik dat Bojan misschien wel de maximale spits zou kunnen zijn die voor ons houdbaar is.
remco k
 remco k - donderdag 21 november 2013 - 11:33   quote  deeplink  
Ik persoonlijk verwacht geen 30 of 35 goals van onze spits. Maar wel een stuk of twintig als ie een heel seizoen er zou staan + net zo veel assists..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 24 november 2013 - 21:41   quote  deeplink  
mag wel iets meer zijn hoor....
remco k
 remco k - zondag 24 november 2013 - 22:19   quote  deeplink  
Zou niet weten waarom
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 24 november 2013 - 22:54   quote  deeplink  
omdat Jack het zegt!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 24 november 2013 - 23:27   quote  deeplink  
Kijk eens op http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_topscorers_Eredivisie
Ajax moet ten alle tijden een spits hebben die er meer als 30 in kogelt....
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 24 november 2013 - 23:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 november 2013 - 22:54 schreef Ronald 1960 het volgende:
omdat Jack het zegt!
Whehehehehe Ronald 1960....wij zijn van dezelfde generatie...niet lullen maar rammen...
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 24 november 2013 - 23:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 november 2013 - 23:27 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Kijk eens op http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_topscorers_Eredivisie
Ajax moet ten alle tijden een spits hebben die er meer als 30 in kogelt....
Hoe baseer je dat op die lijst?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Waar is de Strijd, Passie, de Wil om te Winnen ??

0.0089941