BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: NEC - Ajax (zondag 10 november 2013, 14:30): 0 - 3

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - vrijdag 08 november 2013 - 16:11   quote  deeplink  
1459161_592002664180419_1670215102_n.png

Na de belangrijke winst tegen Celtic in de Champions League wacht in Nederland laagvlieger NEC. In de Goffert zal Ajax op zoek gaan naar 3 punten, punten die hard nodig zijn om in de Eredivisie niet verder achterop te raken. NEC draait al het gehele kalenderjaar niet goed. De Nijmegenaren wonnen 2 weken geleden pas hun eerste wedstrijd van het seizoen en zijn kandidaat voor degradatie. Voor Ajax zal na de ontlading tegen Celtic het belangrijk zijn om weer opgeladen en gemotiveerd het veld te betreden.

Ajax speelde in haar historie maar liefst 75 duels tegen NEC. Daarvan won Ajax er 56 en gingen er 4 verloren. 15 Duels eindigden in een gelijk spel. Alle keren dat Ajax verloor was dat op bezoek in de Goffert. De laatste seizoenen heeft Ajax eigenlijk geen kind gehad aan de Gelderlanders. Dit seizoen heeft NEC de meest gepasseerde verdediging van allemaal. Spits Higdon is de topscorer bij NEC met 6 goals.

Het is moeilijk te voorspellen met welke 11 spelers Frank de Boer aan zal treden in de Goffert. De wijzigingen in de ploeg pakten goed uit tegen Celtic waar Ajax niet alleen de winst pakte, maar ook beter speelde dan in de voorgaande weken. Hoewel het lang niet altijd goed was kwam Ajax die pot nauwelijks in de problemen. Waarschijnlijk zal Moisander nog niet starten. De Fin heeft weinig ritme en zijn vervangers Denswil en Veltman doen het prima. Voor Bojan en Duarte komt het duel te vroeg. De vraag zal zijn op Frank de Boer zijn aanvoerder weer in de spits zal posteren en of Blind weer als controleur zal spelen. Lasse Schone lijkt afgelopen woensdag een uitverkiezing als rechtsbuiten zeker te hebben gesteld.

Hoewel onderschatting dreigt zal Ajax met vertrouwen afreizen naar Nijmegen. De punten zijn hard nodig, zowel voor de stand als voor het zelfvertrouwen. Bij een goed resultaat zal Ajax zich kunnen gaan richten op het neerzetten van een goede reeks en de blik weer richting de prijzen kunnen verleggen. Winst zou ook het kritiek van de afgelopen weken ietwat te rusten kunnen leggen.

De (slechte) beelden zijn van Ajax - NEC van het afgelopen seizoen toen Fischer de mooiste goal uit zijn pas kort voetbalbestaan maakte.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 08 november 2013 door Eide --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 08 november 2013 - 16:21   quote  deeplink  
mooi man!

1-4
cajax
 cajax - vrijdag 08 november 2013 - 16:42   quote  deeplink  
Ja, ik denk ook dat Ajax nu in een stijgende lijn is. 1-2 of 1-3 zal het dan wel worden denk ik.
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 08 november 2013 - 18:06   quote  deeplink  
ben benieuwd...

als we het uitshirt dragen gaan we gelijkspelen...
dragen we het thuisshirt dan winnen we gewoon.

Uitshirt: 1-1
thuisshirt: 0-2
Loetje
 Loetje - zaterdag 09 november 2013 - 03:53   quote  deeplink  
Na een Europese wedstrijd die strijdvol was maar voetballend nog verre van goed en een NEC wat steeds beter gaat draaien.... Dan nog het feit dat de Nederlandse competitie compleet onvoorspelbaar is zeg ik 1-1
Stanley
 Stanley - zaterdag 09 november 2013 - 07:28   quote  deeplink  
Tsja..... Kan vriezen, kan dooien. ..
In de sportpooler ajax op winst gezet,
maar hou mijn hart vast. ...
joduh
 joduh - zaterdag 09 november 2013 - 07:52   quote  deeplink  
Dito...NEC is wat anders dan Celtics hè ?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 09 november 2013 - 08:23   quote  deeplink  
We hebben in ieder geval van Celtic gewonnen. Een wedstrijd waarin de spelers ineens laten zien dat ze wel kunnen voetballen en zichzelf kunnen opladen en daarnaast strijd en passie kunnen leveren. Zal wel zijn doordat er dan zoveel scouts meekijken.

Maar dan zondag tegen NEC in een koud en kil stadion en waarschijnlijk amper scouts op de tribune. Tja.................... dat is voor sommigen een heel ander verhaal. Waarom jezelf inspannen. Over 2 weken wacht Barcelona en dan kijkt de wereld weer toe hoe jij je voetbalkwaliteiten tentoon spreidt. En dat is toch wat belangrijker dan winnen van NEC.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 09 november 2013 door Ajax Warrior --
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 09 november 2013 - 11:46   quote  deeplink  
Ik zeg 0-2. Ik zie Ajax nog steeds niet dit soort wedstrijden winnen met veel goals. Uiteindelijk win je woensdag verdiend. Maar wanneer er niet gescoord was ( had zo maar gekund) dan was men veel minder mild geweest. En had iedereen gezegd dat Ajax ontzettend ineffectief is. Alles is en blijft relatief.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 09 november 2013 door Bobby1972 --
cajax
 cajax - zaterdag 09 november 2013 - 12:07   quote  deeplink  
Als we tegen Celtic goed kunnen voetballen, dan kunnen we dat ook tegen NEC.
Zelf blijf ik wel bij 0-2 of 1-2.
remco k
 remco k - zaterdag 09 november 2013 - 12:49   quote  deeplink  
Ik ben er weer bang voor..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 09 november 2013 - 12:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 november 2013 - 12:49 schreef remco k het volgende:
kunnen ze strijd en passie brengen als tegen Celtic dan komt het goed...maar ik ben er ook bang voor...
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 09 november 2013 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Best triest gesteld als je al bang bent voor nec die
gasten presteren ook voor geen meter! Breuer loopt daar toch achterin?
0-4 en niet omdat wij ineens goed zijn!
cajax
 cajax - zaterdag 09 november 2013 - 13:32   quote  deeplink  
Nee, ik denk wel ( ene velen met mij ) dat Ajax vanaf nu in een stijgende lijn is qua beter voetballen. Als we morgen winnen, dan is dat dan wel het bewijs denk ik. Gelukkig maar.
cajax
 cajax - zaterdag 09 november 2013 - 13:39   quote  deeplink  
Toch blijf ik steeds maar weer met de vraag, waarom Ajax Europees wel beter kan spelen, en waarom in de eigen Eredivisie niet ??????????????????????????
Wel raar hé ?
Eide
 Eide - zaterdag 09 november 2013 - 13:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 november 2013 - 13:39 schreef cajax het volgende:
Toch blijf ik steeds maar weer met de vraag, waarom Ajax Europees wel beter kan spelen, en waarom in de eigen Eredivisie niet ??????????????????????????
Wel raar hé ?
Ik vind ze Europees niet beter als in Nederland hoor. Celtic is gewoon hooguit een middenmoter in Nederland.
nora
 nora - zaterdag 09 november 2013 - 14:21   quote  deeplink  
Nou ik ben benieuwd of ze de passie van woensdag kunnen opbrengen, als ze dat kunnen zie ik een zekere overwinning voor Ajax zondag. 0-2
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 09 november 2013 - 14:24   quote  deeplink  
De Boer moet gewoon voor het begin van de wedstrijd de spelers flink toespreken en op scherp zetten.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 09 november 2013 - 17:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 november 2013 - 14:24 schreef Bobby1972 het volgende:
De Boer moet gewoon voor het begin van de wedstrijd de spelers flink toespreken en op scherp zetten.
En wisselen als je je niet 100% innzet
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 09 november 2013 - 18:12   quote  deeplink  
precies Hummel.....beetje aanpakken i.p.v. aaien.
Eide
 Eide - zaterdag 09 november 2013 - 19:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 november 2013 - 17:07 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

En wisselen als je je niet 100% innzet
Ik heb niet het idee gehad dat het aan de inzet lag de afgelopen weken. Als ik zie hoe een Fischer of Sightorsson werkte dan zie ik daar echt wel veel inzet in terug. Het was alleen gewoon bar en bar slecht.
cajax
 cajax - zaterdag 09 november 2013 - 20:30   quote  deeplink  
Er zit wel degelijk verschil in, als je Europees voetbalt of in je eigen voetbalcompetitie. Waarom werd Barcelona-Ajax dan 4-0, en waarom kon Ajax thuis dan niet van Milaan winnen, met bijvoorbeeld 2-0 ?
Oceanu
 Oceanu - zaterdag 09 november 2013 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Staat ie bij jou bij iedere wedstrijd op copy-paste ??
remco k
 remco k - zaterdag 09 november 2013 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 november 2013 - 13:03 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Best triest gesteld als je al bang bent voor nec die
gasten presteren ook voor geen meter! Breuer loopt daar toch achterin?
0-4 en niet omdat wij ineens goed zijn!
Misschien wel. Ik ben overigens niet bang voor NEC maar voor Ajax, zeker in de week na een EU wedstrijd..
remco k
 remco k - zaterdag 09 november 2013 - 22:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 november 2013 - 13:57 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik vind ze Europees niet beter als in Nederland hoor. Celtic is gewoon hooguit een middenmoter in Nederland.
Dat ben ik zeker niet met je eens... Celtic verdiende in Milan eigenlijk minimaal een punt, won afgelopen jaar van Barca en kan het eigenlijk iedereen moeilijk maken. Dat heeft hun ploeg ook gewoon bewezen..
remco k
 remco k - zaterdag 09 november 2013 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 november 2013 - 20:30 schreef cajax het volgende:
Er zit wel degelijk verschil in, als je Europees voetbalt of in je eigen voetbalcompetitie. Waarom werd Barcelona-Ajax dan 4-0, en waarom kon Ajax thuis dan niet van Milaan winnen, met bijvoorbeeld 2-0 ?
Dus eerst zeg je dat er wel verschil in zit, om vervolgens dingen aan te stippen die aangeven dat er geen verschil in zit..

Raar
Eide
 Eide - zaterdag 09 november 2013 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 november 2013 - 22:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat ben ik zeker niet met je eens... Celtic verdiende in Milan eigenlijk minimaal een punt, won afgelopen jaar van Barca en kan het eigenlijk iedereen moeilijk maken. Dat heeft hun ploeg ook gewoon bewezen..
Dat is vanwege de instelling vsn die ploeg maar wees eens eerlijk: zou Celtic in nederland kampioen worden? Natuurlijk niet want ploegen als PSV, Twente en Vitesse kunnen gewoon van dit Celtic winnen. Dit Celtic is een buitengewoon matige ploeg.

Jou voorbeelden zijn trouwens van vorig jaar toen ze wat andere jongens in de selectie hadden... en Ajax verdiende 3 punten in Glasgow en 3 punten thuis tegen Milan... maar in plaats van 6 punten haalde Ajax er 1... verdienen koop je geen ruk voor. Celtic zou een subtopper in Nederland zijn en niet meer tenzij ze een jaar een uitzonderlijke selectie hebben.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 09 november 2013 - 23:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 november 2013 - 19:41 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee gehad dat het aan de inzet lag de afgelopen weken. Als ik zie hoe een Fischer of Sightorsson werkte dan zie ik daar echt wel veel inzet in terug. Het was alleen gewoon bar en bar slecht.
Ik wel....met meer inzet hadden wij meer punten moeten pakken met name in de uitwedstrijden...ben het vaak met jou eens maar als ze slecht voetballen moeten ze maar harder werken....een tandje bijzetten....bijvoorbeeld thuis tegen de Eagles zaten ze er direct bovenop wanneer er balverlies was...de wedstrijd werd grotendeels op hun de helft bevochten...vandaar de grote uitslag....
Eide
 Eide - zaterdag 09 november 2013 - 23:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 november 2013 - 23:49 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik wel....met meer inzet hadden wij meer punten moeten pakken met name in de uitwedstrijden...
ik snap wat je bedoelt hoor, maar ik denk niet dat er een gebrek aan inzet aan ten grondslag ligt. Sommige wedstrijden kan je nog zo hard werken, je bent altijd te laat...

Ergens houden zaken als werklust, loopvermogen, talent en tactiek op en komt het gewoon op vorm aan. Dan kan David plots een keer van Goliath winnen.... niet omdat die nu beter is maar omdat het daar klopt.
Eide
 Eide - zondag 10 november 2013 - 00:01   quote  deeplink  
'Moisander in plaats van Denswil'

Dezelfde achttien spelers die tegen Celtic in de wedstrijdselectie zaten, zijn opnieuw door Frank de Boer geselecteerd voor de wedstrijd tegen NEC.

De wedstrijd komt nog te vroeg voor zowel Duarte als Bojan. De verwachting is dat Ajax op dezelfde manier zal spelen als tegen Celtic. De vraag is of Moisander inmiddels al fit genoeg wordt geacht, of Frank de Boer wederom kiest voor Denswil-Veltman als het centrale duo.

[Update 09-11 20:25 uur]
Volgens het Algemeen Dagblad zal de herstelde Niklas Moisander de basisplaats van Stefano Denswil overnemen. Vermoedelijke opstelling Ajax volgens het AD: Cillessen, Van Rhijn, Veltman, Moisander, Boilesen, Klaassen, Blind, Serero, Schone, De Jong, Sigthorsson.

De wedstrijdselectie:

Kenneth Vermeer
Ricardo van Rhijn
Niklas Moisander
Christian Poulsen
Mike van der Hoorn
Viktor Fischer
Kolbeinn Sigthórsson
Siem de Jong
Joël Veltman
Nicolai Boilesen
Lucas Andersen
Daley Blind
Davy Klaassen
Lasse Schöne
Jasper Cillessen
Danny Hoesen
Stefano Denswil
Thulani Serero

Bron
cajax
 cajax - zondag 10 november 2013 - 10:13   quote  deeplink  
Ajax komt vaak te laat, als het gaat om de strijd te winnen. Ajax wint een wedstrijd vaak op techniek. Mentaal en fysiek is Ajax niet zo sterk als dat we denken.
Laat Ajax maar eens een jaar in Spanje of Engeland spelen, dan eindig Ajax niet bij de eerste vier.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 10 november 2013 - 10:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 november 2013 - 10:13 schreef cajax het volgende:
Ajax komt vaak te laat, als het gaat om de strijd te winnen. Ajax wint een wedstrijd vaak op techniek. Mentaal en fysiek is Ajax niet zo sterk als dat we denken.
Laat Ajax maar eens een jaar in Spanje of Engeland spelen, dan eindig Ajax niet bij de eerste vier.
nee, maar dat geldt voor elke club in Nederland...
als we PSV en Ajax bij elkaar zouden voegen zou je nog niet meedoen in de om de 1e 4 in Spanje of Engeland...

heeft niks te maken met mentaal en fysiek, gewoon puur kwaliteit...
cajax
 cajax - zondag 10 november 2013 - 10:52   quote  deeplink  
Het heeft met alles te maken. IS LOGISCH. Kwaliteit geeft al aan dat het mentaal en fysiek niet goed genoeg gaat met een club.
cajax
 cajax - zondag 10 november 2013 - 11:00   quote  deeplink  
Laat Ajax maar eerst zien, of ze nu van NEC kunnen winnen, wel minimaal met 0-2.
remco k
 remco k - zondag 10 november 2013 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 november 2013 - 10:13 schreef cajax het volgende:
Mentaal is Ajax juist heel erg sterk, anders kun je onmogelijk vasthouden aan een tactiek.

Fysiek heb ik nog nooit iemand horen zeggen dat Ajax sterk is, en dat is ook totaal niet nodig.
remco k
 remco k - zondag 10 november 2013 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 november 2013 - 10:27 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

nee, maar dat geldt voor elke club in Nederland...
als we PSV en Ajax bij elkaar zouden voegen zou je nog niet meedoen in de om de 1e 4 in Spanje of Engeland...

heeft niks te maken met mentaal en fysiek, gewoon puur kwaliteit...
Ik denk dat Ajax een hele goede gooi kan doen naar die eerste 4 zeker in Spanje..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 10 november 2013 - 13:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 november 2013 - 13:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat Ajax een hele goede gooi kan doen naar die eerste 4 zeker in Spanje..
....en jij gelooft ook nog in Sinterklaas.....schei toch uit man
remco k
 remco k - zondag 10 november 2013 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 november 2013 - 13:05 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

....en jij gelooft ook nog in Sinterklaas.....schei toch uit man
Men doet net alsof er meer dan 4 clubs in Spanje spelen die een gooi voor de titel kunnen doen, op Real Atletico en Barca na is Spanje gewoon een hele zwakke competitie met af en toe een andere uitschieter..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 10 november 2013 - 13:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 november 2013 - 13:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Men doet net alsof er meer dan 4 clubs in Spanje spelen die een gooi voor de titel kunnen doen, op Real Atletico en Barca na is Spanje gewoon een hele zwakke competitie met af en toe een andere uitschieter..
Ik durf te wedden dat jij daar geen €100 op zet.....
cajax
 cajax - zondag 10 november 2013 - 13:56   quote  deeplink  
Nee,de eerste 4 in Spanje halen we niet. Wel misschien de 6e plaats.
Eide
 Eide - zondag 10 november 2013 - 13:59   quote  deeplink  
Ajax neemt het vanmiddag om 14:30 uur in Nijmegen op tegen NEC. Frank de Boer begint met dezelfde basiself als afgelopen woensdag in de Champions League-wedstrijd tegen Celtic.

Opstelling Ajax: Cillessen; Van Rhijn, Veltman, Denswil, Boilesen; Klaassen, Blind, Serero; Schöne, De Jong, Sigthórsson.

Wissels: Vermeer, Moisander, Poulsen, Van der Hoorn, Fischer, Andersen, Hoesen.

Bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 10 november 2013 door Eide --
Hummel10
 Hummel10 - zondag 10 november 2013 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 november 2013 - 13:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Valencia doet het normaal toch ook wel redelijk?
remco k
 remco k - zondag 10 november 2013 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 november 2013 - 14:10 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Valencia doet het normaal toch ook wel redelijk?
Af en toe, Sevilla ook, maar Ajax doet niet onder voor die ploegen.
remco k
 remco k - zondag 10 november 2013 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 november 2013 - 13:17 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ik durf te wedden dat jij daar geen €100 op zet.....
100 Euro wedden dat ik daar wel 100 Euro op durf te wedden??
remco k
 remco k - zondag 10 november 2013 - 14:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 november 2013 - 13:56 schreef cajax het volgende:
Nee,de eerste 4 in Spanje halen we niet. Wel misschien de 6e plaats.
Nee en welke ploegen zijn allemaal dan echt VEEEEEEl beter dan Ajax dat je dat zeker weet?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 10 november 2013 - 14:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 november 2013 - 14:23 schreef remco k het volgende:

[..]

100 Euro wedden dat ik daar wel 100 Euro op durf te wedden??
Echt niet....€100 wedden dat jij het laatste woord wil hebben....wijsneus
en die krijg je niet.....Ik voel een ban aankomen ;-)
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 10 november 2013 - 14:45   quote  deeplink  
mat en traag.....
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 10 november 2013 - 14:46   quote  deeplink  
en zo kom je niks verder, het blijft zoals het is.
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 10 november 2013 - 14:48   quote  deeplink  
Blind al 4 fouten in 17 min
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 10 november 2013 - 14:49   quote  deeplink  
Denswil >>>>>> offday

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 8734
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: NEC - Ajax (zondag 10 november 2013, 14:30): 0 - 3

0.0072808