BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: NEC - Ajax (zondag 10 november 2013, 14:30): 0 - 3

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 10 november 2013 - 23:34   quote  deeplink  
Eigenlijk verbaast het me dat van Rhijn nergens echt zwaar tot discussie wordt gesteldt.

Geeft alleen voorzetten op kniehoogte...
Ligeon heeft al laten zien beter te kunnen,
Die van Rhijn lijkt er ook gewoon niet op te oefenen, wordt met de week slechter...
Zou bijna zeggen dat we van polen moeten kopen!
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 10 november 2013 - 23:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 november 2013 - 23:34 schreef NatjosFC het volgende:
Eigenlijk verbaast het me dat van Rhijn nergens echt zwaar tot discussie wordt gesteldt.

Geeft alleen voorzetten op kniehoogte...
Ligeon heeft al laten zien beter te kunnen,
Die van Rhijn lijkt er ook gewoon niet op te oefenen, wordt met de week slechter...
Zou bijna zeggen dat we van polen moeten kopen!
Er is gebrek aan beter. In de A1 of B1 is het te vroeg om aan te laten sluiten.
In Jong Ajax is Martina, maar die is daar drama.
Dan houd je over van Rhijn en Ligeon. Beiden verdedigend zwak. Maar het schijnt dat Ligeon aanvallend beter is.

Nu zou ik ook Ligeon uit gaan proberen, maar je ziet wel dat dat het niet goed is.
Ik vind het jammer dat van Rhijn zo is afgedaald, hij begon namelijk heel goed vorig jaar.
Eide
 Eide - zondag 10 november 2013 - 23:52   quote  deeplink  
Ligeon is geblesseerd, het hele seizoen af en aan al. Martina is qua niveau een amateur en daarna houdt het snel op.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 11 november 2013 - 00:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 november 2013 - 23:52 schreef Eide het volgende:
Ligeon is geblesseerd, het hele seizoen af en aan al. Martina is qua niveau een amateur en daarna houdt het snel op.
Aha dat wist ik niet.
Maar zoals ik dus al zei van Rhijn is er nog door gebrek aan beter. Want om nou Schöne daar te laten voetballen...
Eide
 Eide - maandag 11 november 2013 - 00:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 november 2013 - 00:04 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Aha dat wist ik niet.
Maar zoals ik dus al zei van Rhijn is er nog door gebrek aan beter. Want om nou Schöne daar te laten voetballen...
Of FdB moet het proberen met Veltman of v.d. Hoorn als RB. Beetje een Toby Alderweireld oplossing.

Schone vind ik overigens geen oplossing.
remco k
 remco k - maandag 11 november 2013 - 10:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 november 2013 - 23:30 schreef nora het volgende:

[..]

plus 1 Pietje ook de analisten vinden Schone toch op dit moment een belangrijke speler bij Ajax, en al is het geen topper hij is wel een speler met een asist en met een doelpunt in zijn benen en niet te vergeten met oog voor zijn medespelers.
Wat die analisten zeggen interesseert me echt geen moer, die mening is echt niks meer waard dan die van jou, mij of de eerste de beste die een wedstrijd kijkt.
remco k
 remco k - maandag 11 november 2013 - 10:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 november 2013 - 00:15 schreef Eide het volgende:

[..]

Of FdB moet het proberen met Veltman of v.d. Hoorn als RB. Beetje een Toby Alderweireld oplossing.

Schone vind ik overigens geen oplossing.
Dan wordt je alleen verdedigend beter, aanvallend zijn ook die twee jongens niet in staat tot een goede voorzet.

Overigens vind ik dat van Rhijn wel beter verdedigde tegen zowel celitc als Nec, alleen is ie aanvallend onmachtig..
Eide
 Eide - maandag 11 november 2013 - 11:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 november 2013 - 10:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Dan wordt je alleen verdedigend beter, aanvallend zijn ook die twee jongens niet in staat tot een goede voorzet.

Overigens vind ik dat van Rhijn wel beter verdedigde tegen zowel celitc als Nec, alleen is ie aanvallend onmachtig..
Anderzijds breng je met een v.d. Hoorn wel een wapen binnen bij dode spelmoment. Het is toch extra kopkracht en je geeft daarmee Boilesen bijna een vrije rol op links want een v.d. Hoorn zal niet snel meeschuiven.

Maar ideaal is het allemaal niet.
remco k
 remco k - maandag 11 november 2013 - 12:12   quote  deeplink  
Van Rhijn heeft het talent ervoor, dat heeft ie bewezen, en ondanks dat het al een jaar gewoon niet goed is, is ie de laatste twee wedstrijden verdedigend wel een stuk zekerder geworden, persoonlijk zou ik hem laten staan. Een speler enkel opstellen om de luchtmacht te versterken vind ik wat ver gaan, voetballend en verdedigend is ie namelijk echt nog niet waar die afgelopen seizoen stond. En ik denk dat we met de Jong Siggie, Klaassen Veltman en Denswill best sterk zijn in de lucht.

Ik zou hem nu juist nog even een aantal wedstrijden laten staan.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 11 november 2013 - 14:30   quote  deeplink  
Nou mooi hoor, 3 punten in de pocket! Alles weer hossana. We zijn gewoon weer de beste. Toeters pakken en op naar het Leidse.

Sorry hoor, maar van dit lamlendige NEC had je gewoon niet kunnen verliezen. Wat een beperkt elftal is dit toch. Overigens gold dat ook voor RKC. Deze wedstrijd had je alleen kunnen verliezen van jezelf.
Eide
 Eide - maandag 11 november 2013 - 14:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 november 2013 - 14:30 schreef Ajax Warrior het volgende:
Nou mooi hoor, 3 punten in de pocket! Alles weer hossana. We zijn gewoon weer de beste. Toeters pakken en op naar het Leidse.

Sorry hoor, maar van dit lamlendige NEC had je gewoon niet kunnen verliezen. Wat een beperkt elftal is dit toch. Overigens gold dat ook voor RKC. Deze wedstrijd had je alleen kunnen verliezen van jezelf.
Wat denk je, ik post ook even populair? Volgens mij zie ik louter kritische reacties op deze wedstrijd dus doe even normaal man.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 11 november 2013 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 november 2013 - 14:55 schreef Eide het volgende:

[..]

Wat denk je, ik post ook even populair? Volgens mij zie ik louter kritische reacties op deze wedstrijd dus doe even normaal man.
Bepaal jij anders even niet wat ik post vriend. Ik lees diverse forums en niet alleen hier. En overal wordt nu maar weer geroepen dat we nu het lek wel boven hebben en kampioen gaan worden. Maar over 2 weken kan alles weer anders zijn.
Eide
 Eide - maandag 11 november 2013 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 november 2013 - 15:00 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Bepaal jij anders even niet wat ik post vriend. Ik lees diverse forums en niet alleen hier. En overal wordt nu maar weer geroepen dat we nu het lek wel boven hebben en kampioen gaan worden. Maar over 2 weken kan alles weer anders zijn.
Mee eens. maar eh, als je ergens ander hosanna leest ga je hier toch niet zuur lopen posten... Kom op zeg.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 11 november 2013 - 15:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 november 2013 - 15:05 schreef Eide het volgende:

[..]

Mee eens. maar eh, als je ergens ander hosanna leest ga je hier toch niet zuur lopen posten... Kom op zeg.
Das simpel, ik reageer alleen op dit forum. En daarbij zeg ik het ook gewoon persoonlijk hoor als ik mensen zo hoor praten.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 11 november 2013 - 15:21   quote  deeplink  
En weer is het zo dat als we ruim winnen dat het aan de tegenstander ligt, maar niet iets wat Ajax goed deed.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 11 november 2013 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 november 2013 - 15:21 schreef Hasjkoph het volgende:
En weer is het zo dat als we ruim winnen dat het aan de tegenstander ligt, maar niet iets wat Ajax goed deed.
Is dit NEC dan goed?
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 11 november 2013 - 15:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 november 2013 - 15:28 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Is dit NEC dan goed?
Nee, maar het is kan ook aan Ajax liggen dat het eigenlijk niet aan spelen kwamen.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 11 november 2013 - 15:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 november 2013 - 15:31 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Nee, maar het is kan ook aan Ajax liggen dat het eigenlijk niet aan spelen kwamen.
Dat ajax niet flitsend speelt ziet iedereen, maar dat een tegenstander niet aan voetballen toekomt, dat ligt toch heel vaak aan het spel van ajax. Toch blijf ik ook van mening dat als we in een aantal wedstrijden iets meer geluk gehad zouden hebben (Barca uit, milan thuis, Celtic uit en Vitesse thuis), dat er over het algemeen een stuk positiever over onze club gesproken zou worden, ondanks dat het geen mooi flitsend voetbal is.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 11 november 2013 - 15:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 november 2013 - 15:40 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Dat ajax niet flitsend speelt ziet iedereen, maar dat een tegenstander niet aan voetballen toekomt, dat ligt toch heel vaak aan het spel van ajax. Toch blijf ik ook van mening dat als we in een aantal wedstrijden iets meer geluk gehad zouden hebben (Barca uit, milan thuis, Celtic uit en Vitesse thuis), dat er over het algemeen een stuk positiever over onze club gesproken zou worden, ondanks dat het geen mooi flitsend voetbal is.
Eens!
Pietje
 Pietje - maandag 11 november 2013 - 15:50   quote  deeplink  
quote:

[..]

In grote lijnen heb je zeker gelijk Ron. Aan de andere kant, ik heb ooit Johan Cruijff horen roepen, dat je geluk kunt afdwingen. Er is ook nog zo'n spreekwoord als: zonder geluk vaart niemand wel... Dit alles neemt niet weg, dat we inderdaad een aantal zeer ongelukkige wedstrijden hebben gespeeld, zowel nationaal als international. Vaak onnodige tegendoelpunten ook, vlak voor tijd of zelfs in blessuretijd. Geen penalty gekregen, waar wij die wel "verdienden". Maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen, dat onze concurrenten daar soms ook last van hadden. Vanaf nu moeten we gewoon maar alles gaan winnen ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 11 november 2013 - 16:04   quote  deeplink  
quote:

[..]

Ik loof je positieve instelling, maar kom op?? Barca uit? Die gasten hadden ons makkelijk kunnen slachten en helemaal toen we op waren. Natuurlijk hadden wij even het betere spel, maar dit Barca is gewoon 4 maten te groot voor ons.
Eide
 Eide - maandag 11 november 2013 - 16:21   quote  deeplink  
Ik denk dat het belangrijkste dat Ajax mee kan nemen uit deze wedstrijd is dat na Celtic dit de 2e pot met een goed resultaat was. Zowel tegen Celtic als tegen NEC had de score hoger uit moeten vallen en in beide partijen werd de 0 gehouden.

Dat is een solide basis om de weg naar boven mee te vinden. Er komt wat vertrouwen, bepaalde spelers beginnen beter in hun vel te komen en als lui als Siem de Jong, Veltman en Klaassen het op hun heupen krijgen kan de rest zich daar aan optrekken.

Natuurlijk moet je het negatieve benoemen, maar je moet je richten op het positieve. Anders kom je nooit uit het dal.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 11 november 2013 - 16:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 november 2013 - 16:04 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik loof je positieve instelling, maar kom op?? Barca uit? Die gasten hadden ons makkelijk kunnen slachten en helemaal toen we op waren. Natuurlijk hadden wij even het betere spel, maar dit Barca is gewoon 4 maten te groot voor ons.
Natuurlijk is Barca een paar maten te groot voor ons, maar als dat schot van Duarte er wel in gaat, speel je verder een hele andere wedstrijd. Barca is niet gewend om achter te staan en dan wil ik het nog wel eens zien...
Maar ja, gedane zaken nemen geen keer ;-)
joduh
 joduh - maandag 11 november 2013 - 20:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 november 2013 - 16:21 schreef Eide het volgende:
Ik denk dat het belangrijkste dat Ajax mee kan nemen uit deze wedstrijd is dat na Celtic dit de 2e pot met een goed resultaat was. Zowel tegen Celtic als tegen NEC had de score hoger uit moeten vallen en in beide partijen werd de 0 gehouden.

Dat is een solide basis om de weg naar boven mee te vinden. Er komt wat vertrouwen, bepaalde spelers beginnen beter in hun vel te komen en als lui als Siem de Jong, Veltman en Klaassen het op hun heupen krijgen kan de rest zich daar aan optrekken.

Natuurlijk moet je het negatieve benoemen, maar je moet je richten op het positieve. Anders kom je nooit uit het dal.
Ik zit niet in een dal hoor!
joduh
 joduh - maandag 11 november 2013 - 20:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 november 2013 - 16:51 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Natuurlijk is Barca een paar maten te groot voor ons, maar als dat schot van Duarte er wel in gaat, speel je verder een hele andere wedstrijd. Barca is niet gewend om achter te staan en dan wil ik het nog wel eens zien...
Maar ja, gedane zaken nemen geen keer ;-)
We hadden gewoon met 12 punten bovenaan kunnen staan in de cl toch?
joduh
 joduh - maandag 11 november 2013 - 20:52   quote  deeplink  
En als we van Vitesse hadden gewonnen hadden we nu ook in de Eredivisie bovenaan gestaan toch?
joduh
 joduh - maandag 11 november 2013 - 20:52   quote  deeplink  
Niks aan het handje eigenlijk.....
remco k
 remco k - maandag 11 november 2013 - 22:24   quote  deeplink  
Volgens mij kun je maar op 1 manier uit je dip komen. En dat is hard werken en wedstrijden winnen. Hoe goed of slecht een tegenstander dan is is totaal niet relevant. En Ajax doet precies dat de afgelopen twee potjes. Niet met heel goed voetbal maar met strijd en ze willen winnen. Ze moeten toch echt ergens beginnen.

Ach ja. Die azijnzeikers houd je altijd.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: NEC - Ajax (zondag 10 november 2013, 14:30): 0 - 3

0.0060880