BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Wedstrijden Feyenoord vergen meeste politie-inzet

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 12 november 2013 - 15:57   quote  deeplink  
Wedstrijden Feyenoord vergen meeste politie-inzet

politie(1).jpg

De voetbalwedstrijden van Feyenoord vroegen in het seizoen 2011/2012 verreweg het meeste van de politie. In totaal ging het om meer dan 27 duizend uur aan inzet.

Dat meldt het KRO-programma De Rekenkamer dinsdag op basis van cijfers van het Centraal Informatiepunt Voetbalvandalisme (CIV). FC Utrecht en Ajaks completeren de top drie met respectievelijk 16.488 en 16.161 uur.
Na Feyenoord, Utrecht en Ajaks kwam alleen ADO Den Haag ook boven de tienduizend. PSV (9772), FC Twente (9451) en Vitesse (8686) eindigden in de middenmoot. Bij Heracles Almelo was twee seizoenen geleden de minste politie nodig. In het relatief kleine stadion waren agenten 2700 uur bezig. RKC, De Graafschap, NEC, Excelsior en FC Groningen bleven allemaal onder de vijfduizend uur.

Het gaat volgens de Rekenkamer om politie-inzet tijdens de wedstrijden. De voorbereiding en afwikkeling is niet meegerekend. In de aflevering van donderdag wordt duidelijk hoeveel het de samenleving en voetbalclubs kosten.
Bron:Feyenoordnet
Gerard_FR
 Gerard_FR - dinsdag 12 november 2013 - 19:03   quote  deeplink  
In plaats van wat het kost kunnen ze zich beter afvragen of het wel noodzakelijk is.
sportverteller
 sportverteller - dinsdag 12 november 2013 - 19:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 november 2013 - 19:03 schreef Gerard49 het volgende:
In plaats van wat het kost kunnen ze zich beter afvragen of het wel noodzakelijk is.
Ik vind het goed en terecht dat dit onderzocht wordt. Ik ben het echter ook eens met de opmerking dat men zich tegelijkertijd ook moet afvragen of een dergelijke inzet noodzakelijk is.
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 12 november 2013 - 19:35   quote  deeplink  
De meeste ME staat er nog bij een wedstrijd tegen Ajax. Terwijl er dan niet eens uitpubliek is. En wat ik begreep was er zelfs een hele horde ME op straat bij de wedstrijd tegen Hoek. Hoe bizar is dat?
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 12 november 2013 - 19:37   quote  deeplink  
Leuk hoor zo'n geldverkwistende burgemeester..
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 12 november 2013 - 19:55   quote  deeplink  
De paar keer dat ik naar Feyenoord ga vind ik vaak de politie macht oiverdreven groot, en provocrend. Als ik binnen kom 52 jaar oud wordt ik gefouilleerd ??????????? Echt soms heel overdreven.
Sensi
 Sensi - woensdag 13 november 2013 - 02:11   quote  deeplink  
Nou ik snap wel dat de visitatie plaatsvind maar ze kunnen het ook overdrijven.. Het is belachelijk hoeveel uren dr in zitten bij ons, verdomme evenveel als bij de joden en pisvee bij elkaar! En dan nog maar te zwijgen over eventuele de optredens...
MMM
 MMM - woensdag 13 november 2013 - 09:38   quote  deeplink  
Vind je het gek als je bijvoorbeeld een ME busje heel irritant/onnodig voor de trappen zet, zoals afgelopen zondag..
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 13 november 2013 - 12:25   quote  deeplink  
Dat was idd gewoon idioot. Precies voor de trappen, met 2 paarden ernaast. Pleurt op joh, onnodig machtsvertoon.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 13 november 2013 - 16:51   quote  deeplink  
VVD wil debat over grote politie inzet Feyenoord wedstrijden

9769-groot

De VVD Rotterdam vindt het vreemd dat bij thuiswedstrijden van Feyenoord veel meer politie wordt ingezet dan bij wedstrijden van andere clubs. Dat blijkt uit het KRO-programma De Rekenkamer, dat vanavond wordt uitgezonden. De liberalen hebben hierover een debat aangevraagd in de gemeenteraad. Fractievoorzitter Maarten van de Donk: Wij willen van de burgemeester weten of besparing op politie-inzet bij wedstrijden van Feyenoord leidt tot meer onveiligheid. Als dit niet het geval is, kan er wat ons betreft minder politie worden ingezet.

Feyenoord was in het seizoen 2011-2012 kampioen qua politie-inzet, met maar liefst 27.206 manuren. Dat is fors meer dan andere clubs. De tweede club in het rijtje is FC Utrecht, met 16.488 uur, gevolgd door Ajaks, met 16.161 uur.

Naast het feit dat minder politie-inzet tot minder kosten leidt, leidt dit ook tot meer inzet mogelijkheden in de rest van de regio Rotterdam. Als het grootste deel van de politie zich rondom De Kuip bevindt, dan heeft dit consequenties voor andere plekken in de stad en de regio. Het moet niet zo zijn dat de veiligheid daar in het geding komt, terwijl er misschien wel agenten zijn bij Feyenoord en daar niets gebeurt, aldus Van de Donk.
Bron:FRFans
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 15 november 2013 - 11:12   quote  deeplink  
Aboutaleb: 'Politie-inzet Feyenoordwedstrijden niet omlaag'

imagesCA8ME1XQ.jpg

Burgemeester Aboutaleb van Rotterdam is niet van plan de politie-inzet bij thuiswedstrijden van Feyenoord terug te schroeven. "Ik vind het helemaal niet erg dat we uitblinken in behoorlijke politie-inzet bij wedstrijden waaruit in potentie ellende kan voortvloeien", aldus Aboutaleb. Voor elke thuiswedstrijd wordt samen met de politie en het Openbaar Ministerie een risicoanalyse gemaakt, zo legde Aboutaleb donderdagmiddag uit in de Rotterdamse gemeenteraad.
Aanleiding voor het debat is het programma De Rekenkamer, dat donderdagavond werd uitgezonden.


Uit het KRO-televisieprogramma blijkt dat Feyenoord met afstand de meeste politie-inzet heeft. In het seizoen 2011-2012 ging het om 27.206 uur. De verklaring voor het hoge aantal politie-uren is het rumoerige seizoen 2011-2012. Maar ook andere jaren scoort Rotterdam een stuk hoger dan bijvoorbeeld Ajaks of Utrecht. Meerdere partijen in de gemeenteraad vragen zich af of het niet met minder politie kan. Aboutaleb zegt dat de extra inzet nodig is, omdat hooligans de afgelopen jaren geregeld bij incidenten betrokken zijn geweest. Maar ook de infrastructuur rond de Kuip vraagt om meer inzet, zo zegt Aboutaleb. Zo moeten wegen in de woonwijken om het stadion worden afgesloten om sluipverkeer te voorkomen.

De VVD is nog niet tevreden over de antwoorden van Aboutaleb en overweegt schriftelijke vragen te stellen om meer inzicht te krijgen is alle kosten en de risicoanalyses. Ook de supportersvereniging van Feyenoord is ervan overtuigd dat de politie-inzet bij meerdere 'kleine' wedstrijden flink omlaag kan. "Met alle respect naar de burgemeester toe, maar zijn uitleg van risicoanalyse is gebaseerd op foute inschatting", zegt voorzitter Ron Smit.

"Een goed voorbeeld daarvan is de bekerwedstrijd tegen amateurvereniging Hoek. Waarvan 80% vanuit Hoek ook nog eens supporter van Feyenoord is. Als je dan ziet hoeveel politiemensen daarvoor zijn ingezet is echt van de gekke. Bij een dergelijk wedstrijd moet een risicoanalyse zijn van 0. Maar de burgemeester wil dat niet omdat Feyenoord de week daarvoor verloor van Heracles en bij een eventueel verlies tegen Hoek zou het uit de hand kunnen lopen. Een kul argument. Met dergelijk inzicht kom je geen stap verder", aldus Smit.
Bron:Feyenoordnet
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 15 november 2013 - 12:14   quote  deeplink  
moa
 moa - vrijdag 15 november 2013 - 18:08   quote  deeplink  
In plaats van wat het kost kunnen ze zich beter druk maken om wat het oplevert, vind het sowieso een zwakke uitzending van de rekenkamer, er wordt uit gegaan van dat 50% van de aanwezige agenten, verkeersregelaars e.d. noodzakelijk zijn vanwege "hooligans". En verder dan een vergelijking met een concert van Anouk (10.000 bez?) of een hockey wedstrijd (7.000 bez?) komt de rekenkamer niet.

In ieder geval toont dit wel weer aan dat wij de grootste en best bezochte club van Nederland zijn, en om zo'n grote mensen massa goed te sturen is er gewoon wat begeleiding nodig.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 15 november 2013 - 19:07   quote  deeplink  
Van mij mogen ze oppleuren..
Word er doodziek van om elke week gefilmd te worden...
En die stoere blikken van die helden naar kinderen..
Provocerende klootzakken zijn het!
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 21 november 2013 - 22:45   quote  deeplink  
Feyenoord-supporters, politie en politiek gaan praten

Kuip_9C84FB9699E7892AC1257B12007045CB_21.jpg

Begin volgend jaar wordt op het Rotterdamse stadhuis een hoorzitting gehouden over het optreden van politie en ME rond de Kuip. De aanleiding zijn signalen dat de verstandhouding tussen Feyenoord-fans, politie en politiek momenteel verre van optimaal is.

De laatste maanden zijn er diverse klachten ingediend over het optreden van politie en ME. Een aantal voetbalsupporters zegt zelfs mishandeld te zijn en deed daarvan aangifte.

De hoorzitting is een initiatief van D66 in de Rotterdamse gemeenteraad en vindt plaats op 23 januari. Het is de bedoeling dat naast Feyenoord-fans vertegenwoordigers van de poltiek, de Feyenoord-directie, het OM en de politie aanschuiven. Ook burgemeester Aboutaleb, verantwoordelijk voor de orde en veiligheid in de stad, wordt uitgenodigd.
Bron:Rijnmond
tomson
 tomson - donderdag 21 november 2013 - 23:52   quote  deeplink  
Aboutaleb, de politie, het OM en de Feyenoorddirectie. Ik wens de vertegenwoordigers van de supporters veel kracht en wijsheid. Pfffff...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Wedstrijden Feyenoord vergen meeste politie-inzet









0.0053529