|
|
Eide
|
|
|
Vooruit
Ajax wint weer eens. Na een draak van een oktobermaand, niet de eerste onder Frank de Boer, pakte Ajax tegen Celtic de laatste strohalm voor een Europees voortbestaan en trok de ploeg tegen NEC die positieve lijn door. Goed was het zeker nog niet maar resultaten zijn nu even belangrijker dan goed voetbal. Ook de afgelopen 2 wedstrijden was het voetbal van de ploeg als geheel gewoon zwak. Te traag, niet zuiver genoeg en te voorspelbaar maar bij vlagen was de kwaliteit die in dit Ajax schuilt toch zichtbaar. Die kwaliteit uit zich op het moment echter voornamelijk in individuen....
Lees verder op Foebele.blogspot.nl!
Veel leesplezier. Reacties, commentaar en discussie zijn altijd welkom! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Mooi stukje schrijven Eide!! |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Prima stuk en het is een teken aan alle kooplustigen dat het allemaal nog zo slecht niet is, maar een enkele versterking blijft toch wenselijk denk ik. |
|
|
|
|
cajax
|
|
|
Het kan de komende periode een goede tijd voor Ajax worden, met zijn eigen jeugd. Toch moet Ajax altijd in gedachten houden, om van buitenaf bijna altijd 2 hele goede spelers te kopen. Al is het maar om jaarlijks bij de beste 16 te eindigen in de Champions League. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Heel mooi geschreven en zeker niet onbelangrijk: de rol van de Nederlandse jongens, waarmee onze club groot is geworden, omdat ze de kunst van het "voetballen bij ajax" verstaan.
We hebben altijd voorop gelopen en doen dat nu weer en natuurlijk zullen de resultaten soms tegenvallen, maar we zullen uiteindelijk weer overwinnen.
Dit is 'mijn' club!!! |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
pracht stuk weer Eide!
alhoewel vind ik Depay eigenlijk de leidende kracht bij PSV en die is toch wel eigen jeugd. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 13 november 2013 - 16:23 schreef NatjosFC het volgende:pracht stuk weer Eide! alhoewel vind ik Depay eigenlijk de leidende kracht bij PSV en die is toch wel eigen jeugd. Depay is zeker een van die gasten die kansen krijgt... PSV zet ook in op een andere lijn maar de dragende spelers zijn toch nog niet de eigen jeugd. Maar geef het een jaar of wat in Eindhoven en het kan er daar anders uit zien hoor. |
|
|
|
|
cajax
|
|
|
Ja, het is inderdaad te merken, dat de jeugd van Ajax zijn vruchten doet afwerpen. En denk er wel om, ervaring erbij is zeer belangrijk, vooral voor CL Europees voetbal. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 13 november 2013 - 18:29 schreef cajax het volgende:Ja, het is inderdaad te merken, dat de jeugd van Ajax zijn vruchten doet afwerpen. En denk er wel om, ervaring erbij is zeer belangrijk, vooral voor CL Europees voetbal. Eens hoewel het voor Ajax niet te doen is om ervaren krachten te kopen die kwalitatief ook echt goed zijn. Kijk naar Moisander en Schone. Prima lui voor de Eredivisie en de Europese middenmoot maar dus niet goed genoeg voor de uiteindelijke doelstellingen van Ajax. |
|
|
|
|
cajax
|
|
|
Gedeeltelijk eens, maar ervaring is wel nodig om de halve finale van de CL te halen. Als iedereen onder de 22 jaar vroegtijdig de club gaat verlaten, dan haalt Ajax nooit de halve finale of zelfs DE FINALE.
We willen toch allemaal dat Ajax eens in de 3 of 4 jaar DE FINALE doet spelen ?????? Ik wel tenminste. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
De kunst is ook niet om alsmaar te kopen. De kunst is om niet 2 toptalenten in de selectie te hebben, maar een stuk of 5 waar je met 1 of 2 gerichte aankopen echt een ploeg van formaat van kan maken.
Zie de afgelopen jaren, elke keer waren er maar 1 of 2 spelers echt top en toppers waren er. Eriksen, Vertonghen, Suarez, Huntelaar.... maar allemaal achtereenvolgens. De insteek moet zijn dat er 4 of 5 van die kwaliteit tegelijkertijd zijn, aangevuld met jong talent en een incidentele aankoop. |
|
|
|
|
cajax
|
|
|
2 gerichte en zeer ervaren aankopen, blijft altijd noodzakelijk voor Ajax. Ieder jaar weer. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Dat ben ik zeer zeker niet met jou eens. Aankopen moeten Ajax daar verder helpen waar dat noodzakelijk is. Ervaring is slechts 1 deelgebied. Het Ajax van 95 had een aankoop op 10. Die speler was niet ervaren, kwam niet uit een grote competitie maar bracht Ajax wel precies dat wat Ajax nodig had.
Spelers kopen moet wel een gerichte handeling zijn dat wel, maar je blind staren op een deelaspect is kortzichtig. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 13 november 2013 - 16:23 schreef NatjosFC het volgende:pracht stuk weer Eide! alhoewel vind ik Depay eigenlijk de leidende kracht bij PSV en die is toch wel eigen jeugd. Depay is in 2007 van sparta naar psv gegaan en dan heb je het eigenlijk nog maar over een speler. Die Brenet kan er niet veel van en Locadia vind ik erg overschat. Bakkali hebben ze uit Belgie gehaald dus ook dat kan je geen eigen jeugd noemen. Ze proberen daar heel krampachtig ons ajax na te doen maar je ziet dat je 40 jaar opleiden niet zo maar even inhaalt. Kijk eens wat een supertalenten bij ons nog op de toekomst lopen. Lobotka,Meleg, Bazoer, Wallian en ook Andersen. Daar ligt echt onze toekomst.
Nu over het stukje. Van Rhijn heeft geen terugval gehad maar heeft gewoon niet de klasse/talent om 10 wedstijden hetzelfde niveau te halen en is dus in mijn ogen niet genoeg voor ajax. Dus ik vind het tijd voor wat anders. Zijn voorzetten dan echt dramatisch en verdedigend ook zeer matig
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 14 november 2013 door Brandje -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 14 november 2013 - 08:13 schreef Brandje het volgende:[..] Depay is in 2007 van sparta naar psv gegaan en dan heb je het eigenlijk nog maar over een speler. Die Brenet kan er niet veel van en Locadia vind ik erg overschat. Bakkali hebben ze uit Belgie gehaald dus ook dat kan je geen eigen jeugd noemen. Ze proberen daar heel krampachtig ons ajax na te doen maar je ziet dat je 40 jaar opleiden niet zo maar even inhaalt. Kijk eens wat een supertalenten bij ons nog op de toekomst lopen. Lobotka,Meleg, Bazoer, Wallian en ook Andersen. Daar ligt echt onze toekomst. Nu over het stukje. Van Rhijn heeft geen terugval gehad maar heeft gewoon niet de klasse/talent om 10 wedstijden hetzelfde niveau te halen en is dus in mijn ogen niet genoeg voor ajax. Dus ik vind het tijd voor wat anders. Zijn voorzetten dan echt dramatisch en verdedigend ook zeer matig Grappig dat je Lobotka, Meleg, Bazoer (psv) en Andersen noemt allemaal sinds een jaar bij ons dus niet echt eigen jeugd |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 13 november 2013 - 22:06 schreef cajax het volgende:Gedeeltelijk eens, maar ervaring is wel nodig om de halve finale van de CL te halen. Als iedereen onder de 22 jaar vroegtijdig de club gaat verlaten, dan haalt Ajax nooit de halve finale of zelfs DE FINALE. We willen toch allemaal dat Ajax eens in de 3 of 4 jaar DE FINALE doet spelen ?????? Ik wel tenminste. Hoe realistisch is Championsleague finale spelen eens in de vier jaar? Tegenwoordig kun je daar als Ajacied alleen nog maar van dromen. Het geld is ons voorbijgestreefd clubjes als Psg en Monaco staan daar nu in onze plaats. Dat gaan we de komende 10 jaar ook niet meer voorbij hoor! Dortmund, Bayern, Psg, Barcelona, Real, Juventus enz enz red je nooit! |
|
|
|
|
cajax
|
|
|
Het gaat ook om noodzakelijke aankopen die Ajax nodig heeft. Doet Ajax dat niet, dan is de halve finale voor Ajax in de CL ver weg. Is logisch. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op donderdag 14 november 2013 - 08:13 schreef Brandje het volgende:[..] Depay is in 2007 van sparta naar psv gegaan en dan heb je het eigenlijk nog maar over een speler. Die Brenet kan er niet veel van en Locadia vind ik erg overschat. Bakkali hebben ze uit Belgie gehaald dus ook dat kan je geen eigen jeugd noemen. Ze proberen daar heel krampachtig ons ajax na te doen maar je ziet dat je 40 jaar opleiden niet zo maar even inhaalt. Kijk eens wat een supertalenten bij ons nog op de toekomst lopen. Lobotka,Meleg, Bazoer, Wallian en ook Andersen. Daar ligt echt onze toekomst. Nu over het stukje. Van Rhijn heeft geen terugval gehad maar heeft gewoon niet de klasse/talent om 10 wedstijden hetzelfde niveau te halen en is dus in mijn ogen niet genoeg voor ajax. Dus ik vind het tijd voor wat anders. Zijn voorzetten dan echt dramatisch en verdedigend ook zeer matig Depay werd dus 6 geleden toen hij 12 jaar is gehaald, dat is scouten. Depay is gewoon eigen jeugd. Bakkali komt idd niet uit eigen jeugd maar kwam ook al op zijn 12e(?) Meleg, Lobotka, Bazoer, Andersen en Wallian allemaal niet... kwamen allemaal op hun 16e naar Ajax. dat is ook geen eigen jeugd als je zo beredeneert. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 14 november 2013 - 10:03 schreef cajax het volgende:Het gaat ook om noodzakelijke aankopen die Ajax nodig heeft. Doet Ajax dat niet, dan is de halve finale voor Ajax in de CL ver weg. Is logisch. Die halve finale is al ver weg hoor! Daar moet je helemaal niet meer naar kijken voorlopig! Zelfs de finale van de europa league is amper nog haalbaar! Is logisch want wij kunnen geen 150 miljoen uitgeven! |
|
|
|
|
cajax
|
|
|
Oké. Ondanks dat Ajax wel een club is, die thuis hoort om een halve finale te kunnen halen. Door de interne veranderingen laat dit nog op zich wachten. Helaas, dat wel. Maar Ajax is vanuit zijn jeugd, wel goed bezig. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 14 november 2013 - 14:18 schreef cajax het volgende:Oké. Ondanks dat Ajax wel een club is, die thuis hoort om een halve finale te kunnen halen. Door de interne veranderingen laat dit nog op zich wachten. Helaas, dat wel. Maar Ajax is vanuit zijn jeugd, wel goed bezig. Ach het grote geld heeft ons ingehaald kun je weinig aan doen. Als we maar jaarlijks meedoen om het kampioenschap(winnen eigelijk) En stappen kunnen gaan maken mede door talenten proberen langer te behouden. Gaan we in de toekomst heus wel een keer een ronde verder komen. 2 aankopen/huren sta ik ook achter want kampioen moet je wel willen worden |
|
|
|
|
cajax
|
|
|
Ja, is inderdaad zo. De toekomst ziet er erg goed uit. Ik sluit niet uit, dat Ajax in 2016 of 2017 zelfs in DE FINALE staat van de CL. Dit dankzij allemaal van hun eigen jeugd. We moeten nu eenmaal positief blijven. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 14 november 2013 - 18:26 schreef cajax het volgende:Ja, is inderdaad zo. De toekomst ziet er erg goed uit. Ik sluit niet uit, dat Ajax in 2016 of 2017 zelfs in DE FINALE staat van de CL. Dit dankzij allemaal van hun eigen jeugd. We moeten nu eenmaal positief blijven. Ghehe bij mij heeft het ook even geduurd vind nog steeds dat we moeten versterken in de winterstop. Toch sta ik wel achter de ingeslagen weg de jeugdteams vullen om over een paar jaar meerdere "Erikssens" te gelijk te oogsten. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op donderdag 14 november 2013 - 18:26 schreef cajax het volgende:Ja, is inderdaad zo. De toekomst ziet er erg goed uit. Ik sluit niet uit, dat Ajax in 2016 of 2017 zelfs in DE FINALE staat van de CL. Dit dankzij allemaal van hun eigen jeugd. We moeten nu eenmaal positief blijven. gaat niet gebeuren... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Dat je nog reageert op deze onzin |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Kwestie van vertrouwen houden in je club gap! Waarmee ik overigens niet zeg dat het met bepaalde regelmaat tot een halve finale of finale zal leiden, maar zo af en toe acht ik dit wel mogelijk als gevolg van het huidige beleid en zie dus echt wel zo af en toe (eens in de 10-20 jaar) de CL-cup in Amsterdam staan |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op donderdag 14 november 2013 - 23:04 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Kwestie van vertrouwen houden in je club gap! Waarmee ik overigens niet zeg dat het met bepaalde regelmaat tot een halve finale of finale zal leiden, maar zo af en toe acht ik dit wel mogelijk als gevolg van het huidige beleid en zie dus echt wel zo af en toe (eens in de 10-20 jaar) de CL-cup in Amsterdam staan Lul niet ouwe....jij bent van mijn leeftijd...gaat nooit meer gebeuren....tenzij de bom bij de FIFA/UEFA werkelijk klapt....wij (NL) zakken af naar een Benelux niveau |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
ik hoop het voor iedereen hier....hahahaha... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Wat ??...dat die bom(fairplay) barst ??? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Nee dat wij in de finale staan van de C.L....hahahaha |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Wat denk je zelf sjakie... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Hahahaha de droom van Cruyffie....het kan maar dan moet hij zich nog meer actiever met Ajax bemoeien...niet op afstand!!! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op donderdag 14 november 2013 - 23:31 schreef Jack Huntelaar het volgende:Hahahaha de droom van Cruyffie....het kan maar dan moet hij zich nog meer actiever met Ajax bemoeien...niet op afstand!!! OOk gelul....over 5 jaar kijk jij schaatsen en ik GTST....allebei met tegenzin gap....en dan ga ik de banden van '95 huren en ga wij zuipen en trappen die wijven naar het kienen.....pffffffffffff |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Wat ?....pak je pijp en ga vissen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote: Ja, weet je wel zo'n pijpje waar je crystal meth indoet en dan oprookt. Probeer het eens! :-) |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Waterpijp ook lekker !!!!!!!1 |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: ja... maar elke reactie van die gozer lijkt het net of ie z'n verstand in zn kont heb zitten... |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 november 2013 - 12:36 schreef NatjosFC het volgende:[..] ja... maar elke reactie van die gozer lijkt het net of ie z'n verstand in zn kont heb zitten... Dat is best positief. Zoals jij het aangeeft heeft hij in ieder geval nog ergens zijn verstand zitten :p |
|
|
|
|
nora
|
|
|
ha ha stoppen met pesten he !!!!! |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Gaat het eindelijk ietsje beter op het veld beginnen ze hier! Overigens heeft Natjos wel een punt! ;-) |
|
|
|
|
cajax
|
|
|
Eerst maar lekker gaan winnen volgende week tegen Heracles. Het zou zomaar 4-0 moeten worden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 november 2013 - 09:16 schreef Peterhs het volgende:[..] Ja, weet je wel zo'n pijpje waar je crystal meth indoet en dan oprookt. Probeer het eens! :-) Sorry, geen belang bij.. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 november 2013 - 12:47 schreef Peterhs het volgende:[..] Dat is best positief. Zoals jij het aangeeft heeft hij in ieder geval nog ergens zijn verstand zitten :p hahaha ben dus niet de enige die het opmerkte:) |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 14 november 2013 - 23:36 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] OOk gelul....over 5 jaar kijk jij schaatsen en ik GTST....allebei met tegenzin gap....en dan ga ik de banden van '95 huren en ga wij zuipen en trappen die wijven naar het kienen.....pffffffffffff Whahahahaha narreke weer in vorm!! |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Hey Sjakie, narreke heeft geen vertrouwen meer in onze club. Triest maar waar ;-) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
In de vaart der volkeren en met Rutte als premier....van Gaal als bondsopper gaat Nederland naar de klote.
Tuluk heb ik vertrouwen in Ajax maar we gaan andere tijden tegemoet.....'95 gaan we nooit meer beleven
Ik snap ook niet waar jullie het vandaan halen dat dat ooit weer gaat gebeuren. Ik ben ook wielerfanaat....er gaat nooit meer een Nederlander de Tour de France winnen.....ook geen Giro of Vuelta
Af en toe zal er een voetballer doorbreken...zoals de van Basten,Gullits,Schneijders en van de Vaart.....maar daar zal het bij blijven
Voetbal is over genomen door het grote geld, en ons land is daar te klein voor.....met de hollandse school ga je het niet meer redden....clubs kunnen de talenten niet meer aan zich binden, rammel met een zak geld en ze zijn weg....ergens op een bank
Zo zie ik het.....sorry |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 18 november 2013 - 21:49 schreef Nenam_tiL het volgende:In de vaart der volkeren en met Rutte als premier....van Gaal als bondsopper gaat Nederland naar de klote. Tuluk heb ik vertrouwen in Ajax maar we gaan andere tijden tegemoet.....'95 gaan we nooit meer beleven Ik snap ook niet waar jullie het vandaan halen dat dat ooit weer gaat gebeuren. Ik ben ook wielerfanaat....er gaat nooit meer een Nederlander de Tour de France winnen.....ook geen Giro of Vuelta Af en toe zal er een voetballer doorbreken...zoals de van Basten,Gullits,Schneijders en van de Vaart.....maar daar zal het bij blijven Voetbal is over genomen door het grote geld, en ons land is daar te klein voor.....met de hollandse school ga je het niet meer redden....clubs kunnen de talenten niet meer aan zich binden, rammel met een zak geld en ze zijn weg....ergens op een bank Zo zie ik het.....sorry Voetbal was ook in de jaren 90 van het grote geld. En wielrennen heeft te maken met het talent dat er wel of niet is/komt..
Maar je hebt gelijk, 1995 beleven we nooit meer, het is per slot van rekening ook al 2013.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op maandag 18 november 2013 - 21:58 schreef remco k het volgende:[..] Voetbal was ook in de jaren 90 van het grote geld. En wielrennen heeft te maken met het talent dat er wel of niet is/komt.. Maar je hebt gelijk, 1995 beleven we nooit meer, het is per slot van rekening ook al 2013.. Tuurlijk jaren 90 liepen ook de sjeiks en oliebaronnen rond.....schei toch uit man....ik ga er verder ook niet op reageren.....irritante betweter |
|
|
|