BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: [Column] Vooruit

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - maandag 18 november 2013 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 22:06 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Tuurlijk jaren 90 liepen ook de sjeiks en oliebaronnen rond.....schei toch uit man....ik ga er verder ook niet op reageren.....irritante betweter
Wat is er kerel, duld je geen tegenspraak over je mening?? Als je dat soort botte uitspraken doet kun je verwachten dat je tegenspraak krijgt..

Misschien even de lonen in Nederland destijds afzetten tegen het grote geld in Italie.. Van Basten kon daar ook gewoon ff 6.5 miljoen gulden opstrijken. Als je dat afzet tegen het geld dat nu betaald wordt is dat gewoon te vergelijken met de Messi's van deze wereld. Oja, de man die dat betaalde was Berlusconi..

Maar goed, als jij zo naïef wilt zijn om maar te blijven roepen dat vroeger alles beter was, ik wens je veel plezier..
bully
 bully - maandag 18 november 2013 - 22:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 22:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat is er kerel, duld je geen tegenspraak over je mening?? Als je dat soort botte uitspraken doet kun je verwachten dat je tegenspraak krijgt..

Misschien even de lonen in Nederland destijds afzetten tegen het grote geld in Italie.. Van Basten kon daar ook gewoon ff 6.5 miljoen gulden opstrijken. Als je dat afzet tegen het geld dat nu betaald wordt is dat gewoon te vergelijken met de Messi's van deze wereld. Oja, de man die dat betaalde was Berlusconi..

Maar goed, als jij zo naïef wilt zijn om maar te blijven roepen dat vroeger alles beter was, ik wens je veel plezier..
vroeger was zeker niet alles beter maar had je wel dat je spelers langer kon vasthouden.
want ook voor een transfervrije speler moest je gewoon een transfer som betalen.
nu wachten spelers gewoon tot contract bijna afloopt en kunnen ze voor lager bedrag vertrekken.

daar maakte het bosmanarrest een einde aan.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 18 november 2013 - 22:27   quote  deeplink  
Appels en Peren....lul op een drumstel.....tegenwoordig strijken ze 45 miljoen gulden op...tegenover die 6,5 van van Basten, is 7 keer zoveel......vergelijk het maar met je eigen salaris van toen

Vroeger was alles beter ja.....maar ja ik ben dan ook 50
remco k
 remco k - maandag 18 november 2013 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 22:27 schreef Nenam_tiL het volgende:
Appels en Peren....lul op een drumstel.....tegenwoordig strijken ze 45 miljoen gulden op...tegenover die 6,5 van van Basten, is 7 keer zoveel......vergelijk het maar met je eigen salaris van toen

Vroeger was alles beter ja.....maar ja ik ben dan ook 50
Is niet zo lastig hoor. in de begin jaren 90 verdiende me pa zon 900 gulden per maand, toen ie met pensioen ging in 2012 zo'n 3200 Euro.. Tel uit je winst..
remco k
 remco k - maandag 18 november 2013 - 22:35   quote  deeplink  
Het huis wat ie kocht was zon 125 duizend gulden. een tijdje terug verkocht voor 210 duizend Euro..

Alles veranderd door de tijd Nenam, alles is meer geworden..

En begrijp me niet verkeerd kerel, het voetbal was voor de Nederlanders toen ook veel leuker. Alleen DENK IK dat dit niet alleen door het geld komt, maar meer door de mentaliteit en het gebrek aan ruggegraat bij de jongere spelers..
cajax
 cajax - maandag 18 november 2013 - 22:36   quote  deeplink  
Als alles vroeger beter was, waarom blijft dat dan niet zo ? Moeten de BOBO's dan zo noodzakelijk weer zeiken ? Bij de beste 4 competities van Europa komen wij niet. Dat zal nog heel erg lang duren. Nu staan we 9e.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 18 november 2013 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 22:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Is niet zo lastig hoor. in de begin jaren 90 verdiende me pa zon 900 gulden per maand, toen ie met pensioen ging in 2012 zo'n 3200 Euro.. Tel uit je winst..
Kan ik niet uittellen weet niet wat hij deed....ik 900 gulden en nu 1500 euro....wat vrij gemiddeld is.....dus wat is je punt
Jij werkte toen nog niet dus heb je geen vergelijk...ja die van je Pa
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 18 november 2013 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 22:35 schreef remco k het volgende:
Het huis wat ie kocht was zon 125 duizend gulden. een tijdje terug verkocht voor 210 duizend Euro..

Alles veranderd door de tijd Nenam, alles is meer geworden..

En begrijp me niet verkeerd kerel, het voetbal was voor de Nederlanders toen ook veel leuker. Alleen DENK IK dat dit niet alleen door het geld komt, maar meer door de mentaliteit en het gebrek aan ruggegraat bij de jongere spelers..
Dat laatste wat je zegt is juist het probleem.....Nl morgen tegen Colombia worden opgerolt.....sloppenwijk tegen pampers...kan je zien waar de mentaliteit ligt
remco k
 remco k - maandag 18 november 2013 - 22:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 22:37 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Kan ik niet uittellen weet niet wat hij deed....ik 900 gulden en nu 1500 euro....wat vrij gemiddeld is.....dus wat is je punt
Jij werkte toen nog niet dus heb je geen vergelijk...ja die van je Pa
Die van mn pa, mn oom en veel meer mensen.. En hij deed echt nog steeds hetzelfde werk..

Maar goed, het gaat om voetbal, en de jongens die toendertijd naar het buitenland gingen, gingen ook allemaal veel meer geld verdienen dan in Nederland.. Dat is nu nog steeds zo, alleen hebben de spelers geen ruggegraat meer en leven ze niet meer voor de sport maar voor het geld.. Daar zit denk ik het grootste verschil
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 18 november 2013 - 22:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 22:36 schreef cajax het volgende:
Als alles vroeger beter was, waarom blijft dat dan niet zo ? Moeten de BOBO's dan zo noodzakelijk weer zeiken ? Bij de beste 4 competities van Europa komen wij niet. Dat zal nog heel erg lang duren. Nu staan we 9e.
Weet niet hoe oud jij bent....vroeger speelde de jeugd op pleintjes en trapte de hele dag tegen een balletje.....tegenwoordig komen ze amper buiten omdat hun mobiel en psp, xbox belangrijker zijn
remco k
 remco k - maandag 18 november 2013 - 22:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 22:39 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Dat laatste wat je zegt is juist het probleem.....Nl morgen tegen Colombia worden opgerolt.....sloppenwijk tegen pampers...kan je zien waar de mentaliteit ligt
Inderdaad, dat is juist het probleem en dat probeer ik ook al heel lang te zeggen.. Het zijn niet de clubs met het grote geld dat regeert, het is het ontbreken van een mening, van ruggengraat en echte sportieve ambitie dat regeert. Het gevolg is dat de clubs met geld gaan vechten om deze spelers en de prijs wordt dus opgedreven.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 18 november 2013 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 22:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Inderdaad, dat is juist het probleem en dat probeer ik ook al heel lang te zeggen.. Het zijn niet de clubs met het grote geld dat regeert, het is het ontbreken van een mening, van ruggengraat en echte sportieve ambitie dat regeert. Het gevolg is dat de clubs met geld gaan vechten om deze spelers en de prijs wordt dus opgedreven.
Tering....ben het met je eens ;-
remco k
 remco k - maandag 18 november 2013 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 22:42 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Weet niet hoe oud jij bent....vroeger speelde de jeugd op pleintjes en trapte de hele dag tegen een balletje.....tegenwoordig komen ze amper buiten omdat hun mobiel en psp, xbox belangrijker zijn
Toch denk ik dat je daar verandering in kan brengen. Alleen moet je daar wel op inspringen..

Overigens hebben alle andere met name Europese landen daar last van, dus zou dat geen reden mogen zijn voor het feit dat het NL voetbal nu aan het afglijden is.
remco k
 remco k - maandag 18 november 2013 - 22:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 22:43 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

En het zijn die olie mannetjes die hier weer slim op inspringen, juist omdat men zo makkelijk is over te halen met een paar centen, hierdoor kunnen ze vrij makkelijk een leuke ploeg bij elkaar harken zonder beleid en enkel met geld.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 18 november 2013 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 22:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Toch denk ik dat je daar verandering in kan brengen. Alleen moet je daar wel op inspringen..

Overigens hebben alle andere met name Europese landen daar last van, dus zou dat geen reden mogen zijn voor het feit dat het NL voetbal nu aan het afglijden is.
Dan vergeet je dat wij(NL) maar 16 miljoen inwoners hebben tegen 50+ in andere landen
remco k
 remco k - maandag 18 november 2013 - 22:46   quote  deeplink  
Overigens heb ik anders dan jij wel sterk het gevoel dat het FFP iets daar aan gaat veranderen. Misschien is het wel ijdele hoop hoor, maar dat in combinatie met het gekozen beleid doet mij geloven dat we het ooit nog eens gaan meemaken.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 18 november 2013 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 22:45 schreef remco k het volgende:

[..]

En het zijn die olie mannetjes die hier weer slim op inspringen, juist omdat men zo makkelijk is over te halen met een paar centen, hierdoor kunnen ze vrij makkelijk een leuke ploeg bij elkaar harken zonder beleid en enkel met geld.
Dat bedoel ik dus....in de jaren 90 was net de muur gevallen (89 volgens mij) en was de stasie en KGB volop actief....vanaf halve wege 2000 kwamen de olieboeren pas
remco k
 remco k - maandag 18 november 2013 - 22:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 22:46 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Dan vergeet je dat wij(NL) maar 16 miljoen inwoners hebben tegen 50+ in andere landen
Was dat in de jaren 70 80 en 90 niet zo dan??

Kijk eens hoe groot Nederland finacieel is?? Export endergelijke.. En ook dat terwijl we veel kleiner zijn met veel minder mogelijkheden dan sommige andere landen.

Een heel mooi gezegde is dat wie niet sterk is moet slim zijn, Nederland en dan met name Ajax is altijd heel erg slim geweest, dat zijn we de laatste 15 jaar alleen vergeten te zijn en daardoor hebben we zelfs technisch en tactisch nu een achterstand..
remco k
 remco k - maandag 18 november 2013 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 22:49 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus....in de jaren 90 was net de muur gevallen (89 volgens mij) en was de stasie en KGB volop actief....vanaf halve wege 2000 kwamen de olieboeren pas
Klopt, en na de sjeiks zullen er weer andere geldmagnaten opstaan in het voetbal, zo is het altijd geweest en zal het altijd zijn.. Berlusconi is ook niet pas in 2005 begonnen met veel geld in de club steken..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 18 november 2013 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 22:46 schreef remco k het volgende:
Overigens heb ik anders dan jij wel sterk het gevoel dat het FFP iets daar aan gaat veranderen. Misschien is het wel ijdele hoop hoor, maar dat in combinatie met het gekozen beleid doet mij geloven dat we het ooit nog eens gaan meemaken.
Zolang de FIFA zo corrupt als de tering is gaat dat FFP nooit van de grond komen.....zelfde verhaal als met die tering banken....ze houden elkaar omhoog
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 18 november 2013 - 22:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 22:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Was dat in de jaren 70 80 en 90 niet zo dan??

Kijk eens hoe groot Nederland finacieel is?? Export endergelijke.. En ook dat terwijl we veel kleiner zijn met veel minder mogelijkheden dan sommige andere landen.

Een heel mooi gezegde is dat wie niet sterk is moet slim zijn, Nederland en dan met name Ajax is altijd heel erg slim geweest, dat zijn we de laatste 15 jaar alleen vergeten te zijn en daardoor hebben we zelfs technisch en tactisch nu een achterstand..
Ajax mist ook het gochme....een identiteit probleem kom door teveel buitenlanders.
Ik heb het al eerder gezegd....meer Nederlanders op het veld is een must
remco k
 remco k - maandag 18 november 2013 - 22:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 22:51 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Zolang de FIFA zo corrupt als de tering is gaat dat FFP nooit van de grond komen.....zelfde verhaal als met die tering banken....ze houden elkaar omhoog
Toch zijn er al diverse clubs uitgesloten van Europees voetbal voor 1 of meerdere jaren door een slecht financieel beleid..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 18 november 2013 - 22:55   quote  deeplink  
Hahahaha narreke daar gaan we weer....
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 18 november 2013 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 22:43 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Hier om....
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 18 november 2013 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 22:55 schreef remco k het volgende:

[..]

Toch zijn er al diverse clubs uitgesloten van Europees voetbal voor 1 of meerdere jaren door een slecht financieel beleid..
Maar niet de grote vissen Remco....en dat gaat nooit gebeuren
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 18 november 2013 - 22:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 22:55 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Hahahaha narreke daar gaan we weer....
Waar gaan we heen dan ??
remco k
 remco k - maandag 18 november 2013 - 22:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 22:55 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ajax mist ook het gochme....een identiteit probleem kom door teveel buitenlanders.
Ik heb het al eerder gezegd....meer Nederlanders op het veld is een must
Ligt er maar net aan hoe en door wie ze zijn opgeleid. Alles heeft met elkaar te maken. Kijk naar de tweede periode Litmanen. Compleet verneukt door de generatie vd Vaart en Sneijder.

Alles trekt elkaar mee, zowel in het goede als in het slechte..

verdeding en middenveld heeft Ajax voldoende Nederlanders lopen, alleen Moisander en Boilesen in principe buitenlands toch..

Als Ajax een superieure generatie jeugd heeft aangevuld met jongens zoals bijvoorbeeld de Jong, dan kan Ajax als ook een spelers als Sneijder terugkomt bij Ajax echt wel weer ver komen in Europa.. Daar ben en blijf ik de komende jaren heilig van overtuigd. de namen die ik noem zijn uiteraard voorbeelden..
remco k
 remco k - maandag 18 november 2013 - 23:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 22:58 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Maar niet de grote vissen Remco....en dat gaat nooit gebeuren
Ik denk het wel, daar kunnen ze niet mee achterblijven.. Niet voor niets dat Barca zo hard bezig is hun schuld weg te werken, of dat Milan al hun dure spelers verkocht heeft..

Maar goed, daar kunnen we lang en breed over praten, jij jouw mening en gevoel daarover, ik mijn mening en mijn gevoel erover, enkel de toekomst kan uitwijzen of we er iets aan zullen hebben.. En misschien duurt dat nog wel een jaar of 10..
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 18 november 2013 - 23:02   quote  deeplink  
Ajax was (wereld)top in de 70's, 90's en word weer wereldtop in de late 10's
Logisch.....;-)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 18 november 2013 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 22:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan hoe en door wie ze zijn opgeleid. Alles heeft met elkaar te maken. Kijk naar de tweede periode Litmanen. Compleet verneukt door de generatie vd Vaart en Sneijder.

Alles trekt elkaar mee, zowel in het goede als in het slechte..

verdeding en middenveld heeft Ajax voldoende Nederlanders lopen, alleen Moisander en Boilesen in principe buitenlands toch..

Als Ajax een superieure generatie jeugd heeft aangevuld met jongens zoals bijvoorbeeld de Jong, dan kan Ajax als ook een spelers als Sneijder terugkomt bij Ajax echt wel weer ver komen in Europa.. Daar ben en blijf ik de komende jaren heilig van overtuigd. de namen die ik noem zijn uiteraard voorbeelden..
Ik ben GEEN zwartkijker.....meer een realist.
Ik ben van mening dat de landskampioen niet verder komt dan de voorronde CL in de toekomst....en ook geen EL zal winnen
remco k
 remco k - maandag 18 november 2013 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 23:02 schreef Ronald 1960 het volgende:
Logisch.....;-)
Ik droom met je mee..
remco k
 remco k - maandag 18 november 2013 - 23:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 23:03 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ik ben GEEN zwartkijker.....meer een realist.
Ik ben van mening dat de landskampioen niet verder komt dan de voorronde CL in de toekomst....en ook geen EL zal winnen
Het is dan maar net wat je realistisch vind. Ik vind wat ik zeg ook realistisch.. Noem je overigens ook geen zwartkijker. Dat is veel te makkelijk om te zeggen, net als dat het veel te makkelijk is om mij een optimist te noemen..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 18 november 2013 - 23:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 23:02 schreef Ronald 1960 het volgende:
Logisch.....;-)
74....95...2016
Tnx Ronnie ;-)
remco k
 remco k - maandag 18 november 2013 - 23:09   quote  deeplink  
Het staat vast, bedankt.. Op naar 2016 hopelijk dan nog 2015 de EL?? Of is dat teveel gevraagd??
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 18 november 2013 - 23:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 23:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Het is dan maar net wat je realistisch vind. Ik vind wat ik zeg ook realistisch.. Noem je overigens ook geen zwartkijker. Dat is veel te makkelijk om te zeggen, net als dat het veel te makkelijk is om mij een optimist te noemen..
We gaan het zien....oja geef cajax wat ruimte man...je zit er weer ouderwets bovenop
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 18 november 2013 - 23:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 23:09 schreef remco k het volgende:
Het staat vast, bedankt.. Op naar 2016 hopelijk dan nog 2015 de EL?? Of is dat teveel gevraagd??
No problem! :-)
remco k
 remco k - maandag 18 november 2013 - 23:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 23:09 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

We gaan het zien....oja geef cajax wat ruimte man...je zit er weer ouderwets bovenop
En dat laatste uit jouw mond??
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 18 november 2013 - 23:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 23:09 schreef remco k het volgende:
Vrees van wel
remco k
 remco k - maandag 18 november 2013 - 23:11   quote  deeplink  
dacht dat dit volgens jou beetje nodig was hiero?? En het gaat nog inhoudelijk over voetbal ook.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 18 november 2013 - 23:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 23:10 schreef remco k het volgende:

[..]

En dat laatste uit jouw mond??
Ja....ik reageer niet op hem...ik geef hem die ruimte ;-)
remco k
 remco k - maandag 18 november 2013 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 23:11 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ja....ik reageer niet op hem...ik geef hem die ruimte ;-)
Moet niet gekker worden hier.. Hij doet me trouwens aan iemand denken..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 18 november 2013 - 23:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 23:11 schreef remco k het volgende:
dacht dat dit volgens jou beetje nodig was hiero?? En het gaat nog inhoudelijk over voetbal ook.
mag niet meer offtopic....weet je nog
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 18 november 2013 - 23:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 23:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Moet niet gekker worden hier.. Hij doet me trouwens aan iemand denken..
Vertel.........
remco k
 remco k - maandag 18 november 2013 - 23:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 23:13 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Vertel.........
Komt wel, zeg niet dat het hem is, maar manier van posten is identiek... Denk maar eens goed na..
remco k
 remco k - maandag 18 november 2013 - 23:16   quote  deeplink  
Ik ben weg... Weltrusten allemaal..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 18 november 2013 - 23:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 22:59 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Waar gaan we heen dan ??
Naar de kloten...hahahaha

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3163
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: [Column] Vooruit

0.0069830