BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Nieuw: online scouting

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
ajax till i die
 ajax till i die - zaterdag 16 november 2013 - 12:08   quote  deeplink  
Zoals we allemaal weten deugt onze scouting niet.... Ze brengen veel te weinig goeie talenten...
Het word tijd dat supporters wat te zeggen hebben over talenten...
Ajax heeft er alleen maar baat bij als er namen genoemd waar ajax ffe naar moet kijken...
Het is ongelofelijk dat er veel talenten van clubs als zeeburgia, AFC , dcg niet ontdekt worden door ajax...
Ik hoop door deze aanpak dat ajax er ook echt wat mee doet...
Hier een groot talent
Jacob Weaver
ajax till i die
 ajax till i die - zaterdag 16 november 2013 - 12:10   quote  deeplink  
Valmir berisha 17 jarige Zweed ...word gezien als de nieuwe zlatan in eigen land...
Eide
 Eide - zaterdag 16 november 2013 - 12:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 november 2013 - 12:08 schreef ajax till i die het volgende:
Zoals we allemaal weten deugt onze scouting niet.... Z
Yup, want behoudens Viktor Fischer, Lukas Andersen, Ezra Walian, Dino Dekker, Riechedly Bazoer, Dejan Meleg, Stanislav Lobotka hebben ze natuurlijk NIEMAND gehaald... want Vertonghen, Alderweireld en Eriksen waren ook geen jeugdtalenten die gescout zijn...

Ik denk dat de rest van de eredivisie ZEER jalours is op het scouting apparaat voor de jeugd. Ajax is daar ontzettend goed in. Wij als fans zijn van mening dat het aankoopbeleid voor Ajax 1 misschien beter moet maar de scouting is gewoon erg goed.
remco k
 remco k - zaterdag 16 november 2013 - 12:44   quote  deeplink  
De scouting van spelers onder de 19 jaar, van alles daar boven vind ik niet dat er goed gescout wordt.
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 16 november 2013 - 13:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 november 2013 - 12:43 schreef Eide het volgende:

[..]

Yup, want behoudens Viktor Fischer, Lukas Andersen, Ezra Walian, Dino Dekker, Riechedly Bazoer, Dejan Meleg, Stanislav Lobotka hebben ze natuurlijk NIEMAND gehaald... want Vertonghen, Alderweireld en Eriksen waren ook geen jeugdtalenten die gescout zijn...

Ik denk dat de rest van de eredivisie ZEER jalours is op het scouting apparaat voor de jeugd. Ajax is daar ontzettend goed in. Wij als fans zijn van mening dat het aankoopbeleid voor Ajax 1 misschien beter moet maar de scouting is gewoon erg goed.
Leyder, el Ghazi,
soccer
 soccer - zaterdag 16 november 2013 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 november 2013 - 12:43 schreef Eide het volgende:

[..]

Het merendeel wat je opnoemt komt uit het buitenland en heeft daar al bij betaalde clubs gespeeld. Terwijl de topic opener het juist heeft over de jeugdtalent die bij amateurverenigingen spelen. Een talent bij een amateurvereniging is moeilijker te ontdekken of te herkennen.
remco k
 remco k - zaterdag 16 november 2013 - 14:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 november 2013 - 13:37 schreef soccer het volgende:

[..]

Het merendeel wat je opnoemt komt uit het buitenland en heeft daar al bij betaalde clubs gespeeld. Terwijl de topic opener het juist heeft over de jeugdtalent die bij amateurverenigingen spelen. Een talent bij een amateurvereniging is moeilijker te ontdekken of te herkennen.
Wat maakt het uit dan waar die weg komt? Het gaat toch om het talent dat we wel of niet is?

Daarnaast noemt ie zelf ook spelers op die bij betaalde clubs spelen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 17 november 2013 - 09:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 november 2013 - 12:44 schreef remco k het volgende:
De scouting van spelers onder de 19 jaar, van alles daar boven vind ik niet dat er goed gescout wordt.
Helemaal eens!!
ajax till i die
 ajax till i die - maandag 18 november 2013 - 08:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 november 2013 - 12:10 schreef ajax till i die het volgende:
Valmir berisha 17 jarige Zweed ...word gezien als de nieuwe zlatan in eigen land...
http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/74960/daily-star.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=

Er zijn meerdere clubs die geïnteresseerd zijn in berisha

Hopen dat ajax hem binnen kan hengelen... Ik zie hem als een type Huntelaar
cajax
 cajax - maandag 18 november 2013 - 09:47   quote  deeplink  
Inderdaad moet de scouting van Ajax nog veeeeeeeeeeeeeeeel beter worden. Zeker weten.
Tot heden is dat het geval. Ajax moet echte maatregelen nemen, wil Ajax het allerhoogste internationale niveau halen. Nu tot heden staat Ajax niet bij de beste 20 clubs van Europa.
remco k
 remco k - maandag 18 november 2013 - 10:49   quote  deeplink  
Hoe komt ajax dan aan al die aangekochte talenten? Die zijn komen aanwaaien ofzo??
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 18 november 2013 - 12:37   quote  deeplink  
Vele jonge talenten moeten zich nog bewijzen in het eerste van Ajax. Dan kun je pas zeggen of ze passen ja of nee. Maar wat duidelijk is is dat men steken laat vallen. Wanneer je Honda betitelt als te licht kun je twijfelen aan het inzicht dat men heeft. Ook oudere spelers die direct bij de selectie spelen heb ik mijn vraagtekens over of ze wel bij Ajax passen. Sigthorsson is daar een mooi voorbeeld van. De combinatie Sigthorsson/Ajax is nooit een gelukkige geweest. Van der Hoorn gehaald voor e 4.000.000,- en speelt zelden een wedstrijd. Toch heeft men weloverwogen zoveel geld neergeteld. Wie zijn voor deze beslissing verantwoordelijk? Hopelijk wordt het in de toekomst beter ( mag je hopen) dat er structureel spelers die al lang bij Ajax spelen terecht komen in het eerste van Ajax. In feite ben je nog steeds erg afhankelijk van oudere spelers die je koopt. En deze passen lang niet altijd in het 'plaatje' van Ajax.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 november 2013 door Bobby1972 --
cajax
 cajax - maandag 18 november 2013 - 13:35   quote  deeplink  
Had v/d Hoorn niet allang in de eerste elftal van Ajax moeten spelen, om zich verder te kunnen ontwikkelen ? Ja, die Honda. Had na mijn mening verleden jaar gehaald moeten worden door Ajax.

Zelf denk ik dat binnen Ajax niet de juiste personen op de juiste plaats zitten. Zijn het weer de BOBO's die denken dat ze verstand hebben van voetballen ????
Nee, na mijn mening loopt Ajax vergeleken met de Europese topclubs 4 a 6 jaar achter op schema. Zowel sportief als financieel / commercieel.

Kijk maar eens naar Olympiakos Piraeus, die is pas goed bezig qua ontwikkeling. Zowel binnen hun directie / bestuurskamer, financieel, als spelers op het voetbalveld. Daar kan Ajax nog heel veel van leren.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 18 november 2013 - 14:08   quote  deeplink  
Ajax mag van mij wel eens wat kritischer naar zichzelf kijken. En nadat ze zich zelf in de spiegel hebben aangekeken zich ook aanpassen aan de werkelijke situatie. En niet steeds opzoek gaan naar excuses en uiteindelijk niet zo handelen wat nodig is. Juist het aanpassingsvermogen is bij Ajax een groot probleem. Door dat een paar spelers weg gaan is het niveau ineens aanzienlijk minder. Dus heb je inzicht nodig dat je instaat bent verder te kunnen kijken en sneller te kunnen anticiperen. Ajax moet meer gaan kijken naar de feiten en i.p.v. er naar te kijken ze daadwerkelijk op de juiste en snelste manier weten op te lossen. Vind Ajax niet altijd even daadkrachtig. Juist de afwachtende houding baat mij zorgen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 november 2013 door Bobby1972 --
cajax
 cajax - maandag 18 november 2013 - 15:23   quote  deeplink  
Ja, Ajax moet nu eens echte maatregelen nemen wat ze niet durven, denk ik.
Daarom blijft Ajax alsmaar achterlopen met de beste 12 van Europa.
Het blijft maar steeds de Hollandse nuchterheid bij Ajax, wat Ajax slomer doet maken.
Bijvoorbeeld twee Zuid-Europese of Zuid-Amerikaanse topspelers met temperement, hebben we niet bij Ajax.
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 18 november 2013 - 15:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 13:35 schreef cajax het volgende:
Had v/d Hoorn niet allang in de eerste elftal van Ajax moeten spelen, om zich verder te kunnen ontwikkelen ? Ja, die Honda. Had na mijn mening verleden jaar gehaald moeten worden door Ajax.

Honda is onhaalbaar...
verdient het 3voudige van wat hier het maximale is en kan naar veel betere clubs.
cajax
 cajax - maandag 18 november 2013 - 16:22   quote  deeplink  
Ja, dat weten we nu, sinds gisteren toen we tegen Japan speelden.
Ajax moet gewoon sneller de zaken afhandelen en niet teveel twijfelen.
Zo halen we de Europese top nooit, toch ????
remco k
 remco k - maandag 18 november 2013 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 13:35 schreef cajax het volgende:

Zelf denk ik dat binnen Ajax niet de juiste personen op de juiste plaats zitten. Zijn het weer de BOBO's die denken dat ze verstand hebben van voetballen ????
Nee, na mijn mening loopt Ajax vergeleken met de Europese topclubs 4 a 6 jaar achter op schema. Zowel sportief als financieel / commercieel.

Kijk maar eens naar Olympiakos Piraeus, die is pas goed bezig qua ontwikkeling. Zowel binnen hun directie / bestuurskamer, financieel, als spelers op het voetbalveld. Daar kan Ajax nog heel veel van leren.
Om je te ontwikkelen hoef je niet in het eerste te spelen, door training leer je het meest, ervaring doe je op in wedstrijden. Daarnaast moest die positie dubbel bezet zijn en dat was ie niet als vd Hoorn niet was gekomen. Je kan twijfelen over welke speler Ajax had moeten aantrekken, maar met de vorm die Veltman nu heeft was het voor iedere andere speler moeilijk geweest om basis speler te worden.

Verleden jaar speelde Honda al in het buitenland, daarnaast binnen het huidige beleid niet haalbaar voor Ajax.

En Overmars vd Sar, Jonk en Bergkamp Bobo's???

En het is vrij makkelijk om een club op te noemen waar een steenrijke scheepsmagnaat de eigenaar is. Overigens dezelfde eigenaar die een speler van de tegenpartij helemaal naar de tyfus heeft gescholden in het openbaar..

Nee sorry, dan liever gewoon op de gekozen manier door blijven gaan en dit een eerlijke kans geeft.
remco k
 remco k - maandag 18 november 2013 - 17:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 15:23 schreef cajax het volgende:
Ja, Ajax moet nu eens echte maatregelen nemen wat ze niet durven, denk ik.
Daarom blijft Ajax alsmaar achterlopen met de beste 12 van Europa.
Het blijft maar steeds de Hollandse nuchterheid bij Ajax, wat Ajax slomer doet maken.
Bijvoorbeeld twee Zuid-Europese of Zuid-Amerikaanse topspelers met temperement, hebben we niet bij Ajax.
Ajax heeft juist extreme maatregelen genomen om weer tot die beste ploegen te kunnen behoren, alleen heeft dat tijd nodig..
remco k
 remco k - maandag 18 november 2013 - 17:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 16:22 schreef cajax het volgende:
Ja, dat weten we nu, sinds gisteren toen we tegen Japan speelden.
Ajax moet gewoon sneller de zaken afhandelen en niet teveel twijfelen.
Zo halen we de Europese top nooit, toch ????
Gelul, dat wisten we al veel langer dat Honda niet haalbaar was binnen het huidige beleid, hij stond namelijk Eriksen in de weg en dat was niet vorig jaar maar al een jaar of 2/3 terug.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 18 november 2013 - 17:56   quote  deeplink  
"Ajax heeft juist extreme maatregelen genomen om weer tot die beste ploegen te kunnen behoren, alleen heeft dat tijd nodig.."

Er is geen enkele garantie dat dit het gewenste resultaat gaat opleveren. Dat moet nog blijken. Los daarvan is juist door de afwachtende houding en verkeerde keuzes in aankoop het team duidelijk zwakker geworden in een paar maand tijd. Dan heb je niet de tijd om een paar jaar te gaan wachten tot het misschien goed komt. Je moet daadkrachtig handelen en je aanpassen aan de feiten die er nu zijn.

remco k
 remco k - maandag 18 november 2013 - 18:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 17:56 schreef Bobby1972 het volgende:
"Ajax heeft juist extreme maatregelen genomen om weer tot die beste ploegen te kunnen behoren, alleen heeft dat tijd nodig.."

Er is geen enkele garantie dat dit het gewenste resultaat gaat opleveren. Dat moet nog blijken. Los daarvan is juist door de afwachtende houding en verkeerde keuzes in aankoop het team duidelijk zwakker geworden in een paar maand tijd. Dan heb je niet de tijd om een paar jaar te gaan wachten tot het misschien goed komt. Je moet daadkrachtig handelen en je aanpassen aan de feiten die er nu zijn.
Het team is door het vertrek van alleen Eriksen zwakker geworden, daarnaast missen bepaalde spelers vorm. Voor Eriksen zijn er verschillende opties in huis gehaald de afgelopen jaren, Andersen, Fischer, Serrero en nu Duarte. En nee zijn hebben niet het niveau van Eriksen, maar dat kan Ajax simpelweg niet bekostigen.

En er zijn inderdaad geen garanties, net zo min zijn die garanties er als er wel de door sommige supporters gewilde spelers waren gekocht.
Ajax staat binnen een aantal punten van de eerste positie in de ED, en doet gewoon volop mee voor plek twee in de CL. Daarnaast was het spel de laatste wedstrijden ondanks dat het nog lang niet geweldig is wel weer een stuk beter en er lijkt weer een stijgende lijn te zijn.

Die laatste zin klopt inderdaad, alleen vind ik dat Ajax wel degelijk goed handelt, wat overigens niet betekend dat er geen fouten worden gemaakt..
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 18 november 2013 - 18:15   quote  deeplink  
Juist de mate van aanpassing heb ik erg mijn twijfels over. Ik mis tevens overtuiging en nauwkeurigheid in handelen. Spelers die gekocht zijn en verre van optimaal functioneren. Handelen in de laatste 2 dagen en daarmee uiteindelijk 0 op je rekest krijgen. Spelers op andere plaatsen neerzetten is misschien tijdelijk een aardige oplossing. Maar op de lange termijn is het dat nooit. Noem je dat beleid? In feite geef je daarmee aan dat bepaalde mensen niet genoeg brengen. Die mensen zijn wel bewust gekocht. Met de begroting van Ajax dit niveau neerzetten is hoe je het ook wend of keert heel matig.
bully
 bully - maandag 18 november 2013 - 18:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 18:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Het team is door het vertrek van alleen Eriksen zwakker geworden, daarnaast missen bepaalde spelers vorm. Voor Eriksen zijn er verschillende opties in huis gehaald de afgelopen jaren, Andersen, Fischer, Serrero en nu Duarte. En nee zijn hebben niet het niveau van Eriksen, maar dat kan Ajax simpelweg niet bekostigen.

En er zijn inderdaad geen garanties, net zo min zijn die garanties er als er wel de door sommige supporters gewilde spelers waren gekocht.
Ajax staat binnen een aantal punten van de eerste positie in de ED, en doet gewoon volop mee voor plek twee in de CL. Daarnaast was het spel de laatste wedstrijden ondanks dat het nog lang niet geweldig is wel weer een stuk beter en er lijkt weer een stijgende lijn te zijn.

Die laatste zin klopt inderdaad, alleen vind ik dat Ajax wel degelijk goed handelt, wat overigens niet betekend dat er geen fouten worden gemaakt..
niet alleen Eriksen is vertrokken ook Babel en Alderweireld en Boerigther.
Babel is in de wedstrijden dat hij speelde zeer nuttig gebleken.
en bracht ook nog ervaring in het team.
ook een Boerigther die na zijn blessure nooit meer zijn oude vorm terug kreeg was toch nog zeer nuttig.
denk dat de positie van Alderweireld als enige goed is opgevangen met Veldman.
maar ook die zal zijn slechte vorm ook nog wel krijgen.
das nu eenmaal het nadeel van jeugd maar mee televen
in de breedte zijn we wel degelijk verzwakt.
we hebben geen echte vleugelspelers meer.
en ook bij de vormcrisis van enkele spelers hebben we ook niks op de bank wat dat enigszins kan opvangen.
we lopen nu al twee jaar achter de feiten aan met te weinig daadkracht bij versterkingen.
wat ik wel met je eens ben is dat de scouting bij de jeugd het goed doet maar daarboven minder.
remco k
 remco k - maandag 18 november 2013 - 19:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 18:29 schreef bully het volgende:

[..]

niet alleen Eriksen is vertrokken ook Babel en Alderweireld en Boerigther.
Babel is in de wedstrijden dat hij speelde zeer nuttig gebleken.
en bracht ook nog ervaring in het team.
ook een Boerigther die na zijn blessure nooit meer zijn oude vorm terug kreeg was toch nog zeer nuttig.
denk dat de positie van Alderweireld als enige goed is opgevangen met Veldman.
maar ook die zal zijn slechte vorm ook nog wel krijgen.
das nu eenmaal het nadeel van jeugd maar mee televen
in de breedte zijn we wel degelijk verzwakt.
we hebben geen echte vleugelspelers meer.
en ook bij de vormcrisis van enkele spelers hebben we ook niks op de bank wat dat enigszins kan opvangen.
we lopen nu al twee jaar achter de feiten aan met te weinig daadkracht bij versterkingen.
wat ik wel met je eens ben is dat de scouting bij de jeugd het goed doet maar daarboven minder.
Alderweireld is door Veltman tot nu toe beter opgevangen dan hij ooit gespeeld heeft, daar zijn we er dus zeker niet op achteruit gegaan. We zijn pas in de tweede seizoenshelft beter gaan spelen en hebben toen pas een mooie serie neergezet, op een aantal uitzonderingen na is dit allemaal zonder Babel en Boerrigter geweest. Voor Boerrigter en Babel is Bojan gekomen, helaas geblesseerd geraakt, maar maakte op 9 een zeer goede indruk op mij.

Afgelopen jaar was vrijwel iedereen blij met Moisander en Schone, toen is er gewoon goed ingekocht. En ja er zijn een paar mislukkingen geweest zoals Sana tot nu toe blijkt..
Duarte is gekomen, en die vervangt Eriksen, Klaassen is er dit seizoen bij, Boilesen is er weer bij, Andersen is erbij gekomen en we hadden een fitte Sigthorson.
Volgens mij echt een prima selectie, enkel te veel spelers die het dit seizoen zouden moeten laten zien die niet in vorm zijn, zoals een van Rhijn en Fischer.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 18 november 2013 - 20:11   quote  deeplink  
Je kunt toch niet alleen stellen dat alleen door Eriksen en Alderweireld het niveau zo naar beneden is gegaan. Het is toch ook doordat Boerigther en Babel vertrokken zijn. En dat de spelers die gekocht zijn niet optimaal functioneren. En dat er nu vooral door kwaliteitsverlies in de breedte een minder hoog niveau staat. Je kunt toch wel stellen dat er niet sterk is ingespeeld op de spelers die vertrokken zijn. En dat die keuzes los staan van het beleid.
bully
 bully - maandag 18 november 2013 - 20:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 19:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Alderweireld is door Veltman tot nu toe beter opgevangen dan hij ooit gespeeld heeft, daar zijn we er dus zeker niet op achteruit gegaan. We zijn pas in de tweede seizoenshelft beter gaan spelen en hebben toen pas een mooie serie neergezet, op een aantal uitzonderingen na is dit allemaal zonder Babel en Boerrigter geweest. Voor Boerrigter en Babel is Bojan gekomen, helaas geblesseerd geraakt, maar maakte op 9 een zeer goede indruk op mij.

Afgelopen jaar was vrijwel iedereen blij met Moisander en Schone, toen is er gewoon goed ingekocht. En ja er zijn een paar mislukkingen geweest zoals Sana tot nu toe blijkt..
Duarte is gekomen, en die vervangt Eriksen, Klaassen is er dit seizoen bij, Boilesen is er weer bij, Andersen is erbij gekomen en we hadden een fitte Sigthorson.
Volgens mij echt een prima selectie, enkel te veel spelers die het dit seizoen zouden moeten laten zien die niet in vorm zijn, zoals een van Rhijn en Fischer.
over Veldman zei ik al het zelfde.
Moisander doet het naar behoren want Vertongen is niet te vervangen.
Schone heeft mij tot nu toe nog niet kunnen bekoren.
hij was transfer vrij dus kan niet zeggen dat ik een tegenstander was van zijn komst.
maar blij als jij zegt was ik niet,hij kon mij alleen verrassen
en zoal;s jij zegt dat er toen goed is ingekocht ben ik het dus niet eens.
toen was al bekent dat je dun in de vleugelspelers zat.
de aankopen dit seisoen kunnen mij ook nog niet overtuigen.
en ook nu weer werd op laatste moment geprobeert vleugelspelers aantetrekken.
terwijl je er twee bent kwijt geraakt en vorig seisoen al bekent was dat je die miste.
naar mijn mening heeft ajax met dit aankoop beleid de plank volledig misgeslagen.
de jeugdspelers die je opnoemt zijn er nog niet klaar voor.
en een van Rhijn was vorig jaar ook al uitvorm.
cajax
 cajax - maandag 18 november 2013 - 21:34   quote  deeplink  
Ja, soms is de waarheid keihard.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 18 november 2013 - 21:41   quote  deeplink  
Precies maar de feiten die tellen wel. Ik hoop echt dat ze in de winter de gemaakte fouten enigszins herstellen door kwalitatief betere spelers aan te trekken. Eigenwijsheid gaat ze niet redden!
cajax
 cajax - maandag 18 november 2013 - 21:47   quote  deeplink  
Ze zullen wel moeten, daar er geen andere keuze is.
remco k
 remco k - maandag 18 november 2013 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 20:58 schreef bully het volgende:

[..]

over Veldman zei ik al het zelfde.
Moisander doet het naar behoren want Vertongen is niet te vervangen.
Schone heeft mij tot nu toe nog niet kunnen bekoren.
hij was transfer vrij dus kan niet zeggen dat ik een tegenstander was van zijn komst.
maar blij als jij zegt was ik niet,hij kon mij alleen verrassen
en zoal;s jij zegt dat er toen goed is ingekocht ben ik het dus niet eens.
toen was al bekent dat je dun in de vleugelspelers zat.
de aankopen dit seisoen kunnen mij ook nog niet overtuigen.
en ook nu weer werd op laatste moment geprobeert vleugelspelers aantetrekken.
terwijl je er twee bent kwijt geraakt en vorig seisoen al bekent was dat je die miste.
naar mijn mening heeft ajax met dit aankoop beleid de plank volledig misgeslagen.
de jeugdspelers die je opnoemt zijn er nog niet klaar voor.
en een van Rhijn was vorig jaar ook al uitvorm.
Normaal gesproken heb je met Fischer links voor echt meer dan goed bezet, enkel is die jongen uit vorm, Andersen zou de man daarachter moeten zijn maar is simpelweg niet zo ver, en je hebt te maken met de blessure van Bojan, de enige plek die ik onderbezet vind is de rechtsvoor positie, maar als Schone die blijft invullen zoals tegen Celtic dan teken ik ervoor.

Ajax heeft in principe echt een ruimere selectie dan afgelopen jaar. Meer potentie in ieder geval.

Van Rhijn was vorig jaar inderdaad uit vorm, echter is dat bij een talent echt heel normaal en duurt dat vaak een half of heel seizoen. dat het nu langer duurt had niet kunnen voorspellen, maar daar zit Ligeon vlak achter en dat is weer een groot talent voor die positie.

Die twee vleugelspelers die je kwijt bent had je vorig jaar ook amper, en hebben niet eel veel voor ons kunnen beteken op een paar momenten na wat ik al aangaf.
remco k
 remco k - maandag 18 november 2013 - 21:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 21:47 schreef cajax het volgende:
Ze zullen wel moeten, daar er geen andere keuze is.
Toch echt wel, misschien eens verder kijken dan je neus lang is.
cajax
 cajax - maandag 18 november 2013 - 22:02   quote  deeplink  
Is zeker waar. Ze moeten niet zeggen dat ze de speler graag willen. Nee, ze moeten het doen. Willen is heel wat anders dan doen, omdat de buitenlandse clubs sneller zijn met goed afhandelen. Is logisch.
remco k
 remco k - maandag 18 november 2013 - 22:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 22:02 schreef cajax het volgende:
Is zeker waar. Ze moeten niet zeggen dat ze de speler graag willen. Nee, ze moeten het doen. Willen is heel wat anders dan doen, omdat de buitenlandse clubs sneller zijn met goed afhandelen. Is logisch.
Wat ze daadwerkelijk willen proberen ze ook direct te halen. En de buitenlandse clubs handelen niet sneller. Die hebben meer geld, dat is heel iets anders.

Ajax heeft echt een prima selectie, op de rechtsbuitenplek na hebben we overal echt hele goede spelers of grote talenten.
cajax
 cajax - maandag 18 november 2013 - 22:07   quote  deeplink  
Ajax mag dan wel een brede selectie hebben, maar dat wil niet zeggen dat de selectie ook goed is. Dat is niet genoeg. De selectie moet vooral goed zijn, in alle opzichten. Daarom blijft Ajax tot heden achterlopen op de beste 12 clubs van Europa.
cajax
 cajax - maandag 18 november 2013 - 22:10   quote  deeplink  
Aangezien onze competitie niet de weerstand heeft zoals de Engelse, Spaanse en Duitse voetbalcompetitie om de Europese top te halen, zal Ajax daarom achter blijven lopen op de rest.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 18 november 2013 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 22:07 schreef cajax het volgende:
Ajax mag dan wel een brede selectie hebben, maar dat wil niet zeggen dat de selectie ook goed is. Dat is niet genoeg. De selectie moet vooral goed zijn, in alle opzichten. Daarom blijft Ajax tot heden achterlopen op de beste 12 clubs van Europa.
En daar is men mee bezig. Is niet iets dat je zomaar kan oplossen snel. Tuurlijk aankopen zouden het moeten verbeteren, maar het doel is om dat zo min mogelijk te doen.
bully
 bully - maandag 18 november 2013 - 22:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 21:55 schreef remco k het volgende:

[..]

Normaal gesproken heb je met Fischer links voor echt meer dan goed bezet, enkel is die jongen uit vorm, Andersen zou de man daarachter moeten zijn maar is simpelweg niet zo ver, en je hebt te maken met de blessure van Bojan, de enige plek die ik onderbezet vind is de rechtsvoor positie, maar als Schone die blijft invullen zoals tegen Celtic dan teken ik ervoor.

Ajax heeft in principe echt een ruimere selectie dan afgelopen jaar. Meer potentie in ieder geval.

Van Rhijn was vorig jaar inderdaad uit vorm, echter is dat bij een talent echt heel normaal en duurt dat vaak een half of heel seizoen. dat het nu langer duurt had niet kunnen voorspellen, maar daar zit Ligeon vlak achter en dat is weer een groot talent voor die positie.

Die twee vleugelspelers die je kwijt bent had je vorig jaar ook amper, en hebben niet eel veel voor ons kunnen beteken op een paar momenten na wat ik al aangaf.
op die ruimere selectie zal ik niet teveel ingaan.
als je de jeugd bedoelt die wat al is gebleken er nog niet klaar voor is om alles optevangen.
een Fisher hoort niet op die positie.
heeft dat vorig jaar even gedaan maar is noodoplossing.
een Anderson heeft laten zien dat hij veel potentie heeft maar is nog lang niet de voetballer die er klaar voor is.
vorig jaar had je nog een Babel en een Boerigther voor de vleugels maar ook toen was al bekent dat je daar versterking nodig had
over de spelers uitvorm maak ik me geen zorgen.
wel om de spelers die hun moeten vervangen.
een Bojan heeft mij nog niet overtuigt.
had verwacht dat hij fysiek toch sterker zou zijn maar heeft zich tot nu toe buiten enkele leuke momenten mij alleen laten zien hoe hij steeds kinderlijk van de bal word afgezet.
Celtic vind ik zeker geen maatstaf om een Schone tebeoordelen op die positie.
wat iedereen ook vergeet dat hij in die wedstrijd een zeer slechte eerste helft speelde met veel onnodig balverlies.
maar het in de tweede helft goedmaakte.
maar wat ik al zei het niveau van Celtic vind ik nou niet zo goed dat ik dat als maatstaf zou nemen.
cajax
 cajax - maandag 18 november 2013 - 22:14   quote  deeplink  
Zal Ajax binnen 8 jaar de wereldbeker winnen ? Of hebben we dan in Europa een heel ander en betere voetbalcompetitie, waarin Ajax ook aan deelneemt ? Je weet het maar nooit. Blatter wil niet voor niets een kleinere Europa, om minder Europese landen te laten deelnemen aan een WK.
cajax
 cajax - maandag 18 november 2013 - 22:20   quote  deeplink  
Ajax had allang twee echte goede spelers moeten kopen. Nu blijft Ajax tot heden achter de feiten lopen. Nu zeuren de buitenlandse voetbalclubs weer, om Frank de Boer als trainer te willen hebben.

En weer kan Ajax dan van voor af aan weer beginnen met de verdere opbouw van hun selectie. Ajax heeft geen spelers binnen hun selectie, die met hun poten echt op tafel slaan. Is wel een feit.
remco k
 remco k - maandag 18 november 2013 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 22:07 schreef cajax het volgende:
Je leest niet wat ik zeg, mijn mening is dat Ajax op 1 positie na, alles goed bezet heeft, ik vind dat er prima is ingesprongen op het vertrek van Eriksen d.m.v. aangetrokken jeugd en het aantrekken van Serrero en Duarte.

En het doel is nooit geweest om nu al bij de beste 12 van Europa te zitten, als jij dat nu graag zou willen denk ik dat je in een utopie leeft. Het is het doel voor over een aantal jaren om daar weer bij te horen, en dan heeft nu investeren in het eerste elftal 0,0 zin. Het gaat om de jeugd, de scouting daarvan en het opleiden van spelers zodat ze eerder rijp zijn om voor ons in het eerst eop een hoog niveau te spelen.
remco k
 remco k - maandag 18 november 2013 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 22:20 schreef cajax het volgende:
Ajax had allang twee echte goede spelers moeten kopen. Nu blijft Ajax tot heden achter de feiten lopen. Nu zeuren de buitenlandse voetbalclubs weer, om Frank de Boer als trainer te willen hebben.

En weer kan Ajax dan van voor af aan weer beginnen met de verdere opbouw van hun selectie. Ajax heeft geen spelers binnen hun selectie, die met hun poten echt op tafel slaan. Is wel een feit.
Ja? Jij kent alle spelers persoonlijk en weten wat ze met de Boer bespreken?
cajax
 cajax - maandag 18 november 2013 - 22:23   quote  deeplink  
Jij begrijpt me niet, zoals ik deed vermoeden. Ajax moet nu echte maatregelen nemen, daar je dat niet alleen met jeugdspelers kunnen oplossen.
cajax
 cajax - maandag 18 november 2013 - 22:25   quote  deeplink  
Ajax wil altijd bij de beste 12 van Europa zitten. Vroeger waren we DE NUMMER 1 van Europa. Hoezo niet bij de beste 12 willen ?
remco k
 remco k - maandag 18 november 2013 - 22:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 22:13 schreef bully het volgende:

[..]

op die ruimere selectie zal ik niet teveel ingaan.
als je de jeugd bedoelt die wat al is gebleken er nog niet klaar voor is om alles optevangen.
een Fisher hoort niet op die positie.
heeft dat vorig jaar even gedaan maar is noodoplossing.
een Anderson heeft laten zien dat hij veel potentie heeft maar is nog lang niet de voetballer die er klaar voor is.
vorig jaar had je nog een Babel en een Boerigther voor de vleugels maar ook toen was al bekent dat je daar versterking nodig had
over de spelers uitvorm maak ik me geen zorgen.
wel om de spelers die hun moeten vervangen.
een Bojan heeft mij nog niet overtuigt.
had verwacht dat hij fysiek toch sterker zou zijn maar heeft zich tot nu toe buiten enkele leuke momenten mij alleen laten zien hoe hij steeds kinderlijk van de bal word afgezet.
Celtic vind ik zeker geen maatstaf om een Schone tebeoordelen op die positie.
wat iedereen ook vergeet dat hij in die wedstrijd een zeer slechte eerste helft speelde met veel onnodig balverlies.
maar het in de tweede helft goedmaakte.
maar wat ik al zei het niveau van Celtic vind ik nou niet zo goed dat ik dat als maatstaf zou nemen.
celtic doet niet onder voor welke topploeg dan ook in Nederland, voor mij dus een prima maatstaf, overigens ben ik geen fan van Schone, integendeel zelfs, maar zoals ie tegen Celtic speelde is meer dan goed voor de ED, je kan ook niet op iedere positie een topper hebben lopen.

Bojan heeft op de flanken niet goed gespeeld, maar was op 9 twee wedstrijden gewoon goed, liet anderen beter spelen en leed vrijwel geen balverlies.

Overigens kijk ik helemaal niet naar het nu, maar naar de lange termijn, en voor de lange termijn staan de door sommigen gevraagde aankopen gewoon anders talenten in de weg.
remco k
 remco k - maandag 18 november 2013 - 22:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 22:23 schreef cajax het volgende:
Jij begrijpt me niet, zoals ik deed vermoeden. Ajax moet nu echte maatregelen nemen, daar je dat niet alleen met jeugdspelers kunnen oplossen.
Volgens mij lees je gewoon niet, er staat in mijn post helemaal nergens dat je het met alleen jeugd moet doen.

Ajax heeft maatregelen genomen, en wel voor de lange termijn, en niet zoals jij blijkbaar graag wil zien voor het nu zonder verder te kijken naar de langere termijn.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 18 november 2013 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 22:25 schreef cajax het volgende:
Ajax wil altijd bij de beste 12 van Europa zitten. Vroeger waren we DE NUMMER 1 van Europa. Hoezo niet bij de beste 12 willen ?
Volgensmij zit er een verschil tussen een doel voor de toekomst en het nu willen.
Tuurlijk wil je altijd bij de beste 12 willen, maar je weet zelf ook dat dat op dit moment niet zo is. Het doel voor de toekomst is dit wel.
cajax
 cajax - maandag 18 november 2013 - 22:29   quote  deeplink  
Zolang de gemiddelde leeftijd van Ajax niet 26 jaar is, heeft Ajax Europees gezien helemaal niets te zoeken. Soms haalt Ajax de laatste 16 niet eens, laat staan de laatste 8. Dat blijft ver onder de maat van ze.
remco k
 remco k - maandag 18 november 2013 - 22:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 22:25 schreef cajax het volgende:
We zijn maar heel even de nummer 1 van Europa geweest, als je maar tot aan 95 telt maar 4 keer in 35 jaar tijd.

En nogmaals, lange termijn is hoe je dit weer kan bereiken, niet door een paar aankopen te doen waarvan niemand kan weten of ze zullen slagen bij Ajax, dat hebben we namelijk al vaak zat geprobeerd..
remco k
 remco k - maandag 18 november 2013 - 22:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 november 2013 - 22:29 schreef cajax het volgende:
Zolang de gemiddelde leeftijd van Ajax niet 26 jaar is, heeft Ajax Europees gezien helemaal niets te zoeken. Soms haalt Ajax de laatste 16 niet eens, laat staan de laatste 8. Dat blijft ver onder de maat van ze.
volgens mij wonnen we de CL in 95 met een ietwat jonger elftal.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3167
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Nieuw: online scouting

0.0064718