|
|
morkanne
|
|
|
Heeft Verbeek gelijk dat Sigthórsson geen lichaam heeft voor topsport, of is het (weer) domme pech |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Zijn enkelblessure blijkt erg mee te vallen...dus iets te snel geoordeeld.. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
we wachten het eerst donderdag maar eens af.... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Wat ik zojuist hoorde, is dat de blessure behoorlijk tegenvalt, aanzienlijk ernstiger dan men vooralsnog vermoedde. Sightórsson heeft een zeer slechte nacht gehad en zijn enkel is fors opgezwollen. Oorspronkelijk zou hij samen met de selectie naar Kroatië meereizen, maar Ajax eiste van hem en van de IJslandse bondscoach, dat hij zich per direct in Amsterdam moet melden om onmiddellijk een scan van zijn enkel te laten maken. Onder veel gemor schijnt hij zich inderdaad bij Ajax te hebben gemeld. Al met al vrees ik, dat Sightórsson weer vele weken uit de roulatie is. Leve de interlands...
UPDATE Nu hoor ik weer, dat Sightórsson zich toch pas a.s. donderdag hoeft te melden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 november 2013 door Pietje -- |
|
|
|
|
cajax
|
|
|
Steeds zeggen we dat Sightorsson niet geschikt is voor Ajax. Waarom haalt Ajax hem dan ?? Ligt het niet aan het spel van Ajax en hun te lage tempo, dat Sightorsson niet goed in zijn vel zit of niet in vorm is ? Het verschil zien we volgende week, als Ajax tegen Barcelona speelt. Zal het 4-0 voor Ajax worden ? Dacht het niet. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Persoonlijk denk ik dat zijn manier van spelen niet past bij de Boer zijn spel. Wie zijn fout het dan is laat ik ff in het midden. Het is helaas geen goed huwelijk. Persoonlijk vind ik dat Ajax vaak te lang doorgaat op een bepaalde manier van spelen en ook met bepaalde mensen. Hierdoor blijf je veel punten verliezen. Wanneer hij weer voor langer tijd uit de running is ben ik benieuwd wat Ajax gaat doen. Omdat ik juist vind dat de selectie van Ajax erg zwak is in de breedte. En wanneer je dan niet in de winter investeert je het uiteindelijk op jezelf afroept. Denk dat risico nemen het grootste gevaar is bij Ajax. |
|
|
|
|
cajax
|
|
|
Ajax moet vanaf nu eerst naar zichzelf kijken, wil het verder kunnen doorgroeien naar de Europese Top, de Top 12. De vraag nu is : Maakt De Boer niet steeds hetzelfde fout, om Sightorsson steeds op te stellen, als het spel van Ajax toch niet optimaal is ?
Ik dacht altijd, dat Ajax altijd talentvolle jeugdspelers van 18 of 19 jaar had. Dit schijnt denkelijk niet zo te zijn, omdat Ajax steeds jongere spelers vanuit het buitenland haalt, en altijd onder de 20 jaar. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Je hebt te maken met lichtingen en daar kan wel eens een mindere lichting tussen zitten en ja dan moet je ze van buiten halen.Je hebt ook te maken met posities als je 5 talenten in de A hebt maar geen een goede spits dan moet je dus een spits kopen daarom zal je altijd voetballers moeten kopen. |
|
|
|
|
cajax
|
|
|
Ajax is na mijn mening teveel met de jeugd bezig qua doorstromen daar de eerste elftal, daar Ajax vaak denkt dat een spits van 19 of 20 jaar net zo goed is als een spits van 26 jaar. Ook durft Ajax de gemiddelde elftalleeftijd niet met 3 jaar te verhogen. Dit is wel een feit in de praktijk. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 18 november 2013 - 13:40 schreef cajax het volgende:Steeds zeggen we dat Sightorsson niet geschikt is voor Ajax. Waarom haalt Ajax hem dan ?? Ligt het niet aan het spel van Ajax en hun te lage tempo, dat Sightorsson niet goed in zijn vel zit of niet in vorm is ? Het verschil zien we volgende week, als Ajax tegen Barcelona speelt. Zal het 4-0 voor Ajax worden ? Dacht het niet. Wat heeft de wedstrijd tegen Barca in hemelsnaam te maken met Sigthorson die er niet bij is? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 18 november 2013 - 14:15 schreef cajax het volgende:Ajax moet vanaf nu eerst naar zichzelf kijken, wil het verder kunnen doorgroeien naar de Europese Top, de Top 12. De vraag nu is : Maakt De Boer niet steeds hetzelfde fout, om Sightorsson steeds op te stellen, als het spel van Ajax toch niet optimaal is ? Ik dacht altijd, dat Ajax altijd talentvolle jeugdspelers van 18 of 19 jaar had. Dit schijnt denkelijk niet zo te zijn, omdat Ajax steeds jongere spelers vanuit het buitenland haalt, en altijd onder de 20 jaar. Het is wel makkelijk he om open deuren in te trappen of niet?? Het is algemeen bekend dat deze spelers gehaald zijn om een gebrek aan talent in de jeugd te overbruggen in deze leeftijdscategorie. Daarnaast is het ook gewoon nog eens hartstikke goed dat Ajax deze talenten haalt. Ik hoop dan ook dat ze dit altijd zullen blijven doen.
En je praat over de top weer te halen, wat duidelijk iets voor de langere termijn is, en dan kom je met voorbeelden in de korte termijn?? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Frank de Boer heeft Siem de Jong en Kolbeinn Sigthórsson weer op het trainingsveld begroet. De twee spelers zijn op de weg terug na blessures.
De twee trainden nog niet met de selectie mee, maar deden oefeningen voor zichzelf, laat Ajax weten op de officiële clubsite. Het is de vraag of Sigthórsson komende zaterdag bij de wedstrijdselectie zit voor het duel met NAC Breda. Voor De Jong komt die wedstrijd in elk geval te vroeg.
Interlandperiodes Zowel De Jong als Sigthórsson raakte geblesseerd tijdens de afgelopen interlandperiode. De aanvoerder van Ajax liep in het oefenduel met Colombia een hamstringblessure op en moest in die wedstrijd vroegtijdig naar de kant. Hierdoor miste De Jong de wedstrijden tegen Heracles Almelo, FC Barcelona en ADO Den Haag.
Ook Sigthórsson moest deze wedstrijden aan zich voorbij laten gaan. De IJslander liep bij zijn nationale ploeg een enkelblessure op en kon derhalve ook niet aantreden met IJsland in de return tegen Kroatië. Woensdag meldde de spits zich, evenals De Jong, zich weer op de training van Ajax.
Vervangers Ajax zettte zonder deze twee belangrijke spelers prima prestaties neer. Zo werd er in de Eredivisie gewonnnen van Heracles (3-0) en ADO Den Haag (0-4), terwijl in de Champions League een historische zege op FC Barcelona werd geboekt (2-1).
De spitspositie waar Sigthórsson en De Jong voor in aanmerking komen werd in deze wedstrijden ingevuld door Danny Hoesen, die tegen Barcelona een doelpunt maakte. Het is de vraag wie Frank de Boer uit de basiself haalt wanneer beide spelers weer fit zijn. |
|
|
|