BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Column Van Hanegem

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pietje
 Pietje - maandag 02 december 2013 - 12:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 december 2013 - 11:59 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat hij niet objectief is maakt niet uit. Van Hanegem schijft een column, zijn mening en doet dat bij een krant die behoorlijk Rotterdam minded is. Net zo als Cruijff steeds weer over Ajax schrijft (laat schrijven) in de Telegraaf.

Wat het verschil met Van Hanegem in mijn ogen is is dat hij zijn aversie tegen Ajax vaker de boventoon laat voeren dan voetbal inhoudelijke inzichten van een voormalig topvoetballer. Ik weet niet of Willem dat bewust doet of dat hij i Nederland houdelijk gewoon niet zo heel veel te melden heeft.
Zoals ik al schreef, Eide, in feite maakt het me niet uit wat hij schrijft, omdat hij nu eenmaal niet objectief is. Van Hanegem als voetballer had ik hoog zitten, maar als columnist is het een absolute non-valeur. Vroeger kon ik nog wel eens om hem lachen, als non-conformistisch figuur, maar tegenwoordig is hij een subjectieve oelewapper. Alles wat hij zegt of schrijft, neem ik met een korreltje zout en denk ik: ach, het is Willem maar, de stakker, hij weet niet beter...
Pietje
 Pietje - maandag 02 december 2013 - 12:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 december 2013 - 12:08 schreef Bobby1972 het volgende:
Wanneer je de nieuwe van vandaag leest zie je in feite hoe voorspelbaar Willem is. Hij heeft het alleen over Feyenoord en alleen vanuit het positieve. Precies zoals we voorspeld hadden. Zou hij toch stiekem dit Forum lezen.......
Hahaha. Vast en zeker !!;-)
Eide
 Eide - maandag 02 december 2013 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 december 2013 - 12:36 schreef Pietje het volgende:

[..]

Zoals ik al schreef, Eide, in feite maakt het me niet uit wat hij schrijft, omdat hij nu eenmaal niet objectief is. Van Hanegem als voetballer had ik hoog zitten, maar als columnist is het een absolute non-valeur. Vroeger kon ik nog wel eens om hem lachen, als non-conformistisch figuur, maar tegenwoordig is hij een subjectieve oelewapper. Alles wat hij zegt of schrijft, neem ik met een korreltje zout en denk ik: ach, het is Willem maar, de stakker, hij weet niet beter...
Wat mij daarin verbaast is dat hij niet zo heel lang geleden nog riep dat hij ook wel wat bij Feyenoord wilde doen... met name in het zog van Cruijff en de revolutie bij Ajax. De man kan nauwelijk een coherente voetbalinhoudelijke mening op papier zetten en heeft voor zover mij bekend geen achtergrond op bedrijfskundig, marketing of commercieel gebied. wat denkt hij nu zelf? Het is die bijna blindheid voor de werkelijkheid om hem heen die mij enorm verbaast.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 december 2013 door Eide --
Pietje
 Pietje - maandag 02 december 2013 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 december 2013 - 13:48 schreef Eide het volgende:

[..]

Wat mij daarin verbaast is dat hij niet zo heel lang geleden nog riep dat hij ook wel wat bij Feyenoord wilde doen... met name in het zog van Cruijff en de revolutie bij Ajax. De man kan nauwelijk een coherentie voetbalinhoudelijke mening op papier zetten en heeft voor zover mij bekend geen achtergrond op bedrijfskundig, marjeting of commercieel gebied. wat denkt hij nu zelf? Het is die bijna blindheid voor de werkelijkheid om hem heen die mij enorm verbaast.
Een juiste analyse! Ik denk ook dat hij de intenties van Johan Cruijff wilde kopieëren, maar daarvoor mist Van Hanegem de intelligentie en vooral enige zakelijkheid. Niet dat onze JC zo bijzonder intelligent is, maar hij weet het in ieder geval goed te verwoorden. Bij Van Hanegem komen er alleen maar dommigheden uit zijn strot, verbloemd in een grapje. Nee, Van Hanegem is het niet en hij zal het niet worden. Neemt niet weg, dat hij ooit een geniale voetballer was. Maar dat was vroeger... Ik heb het hem overigens ook horen zeggen, dat hij "iets met of voor Feyenoord" wilde gaan doen. De club heeft hem (nog) niet gevraagd en heeft hem (nog) niets aangeboden. Gek, hè? ;-)
Eide
 Eide - maandag 02 december 2013 - 18:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 december 2013 - 18:37 schreef Pietje het volgende:

[..]

Een juiste analyse! Ik denk ook dat hij de intenties van Johan Cruijff wilde kopieëren, maar daarvoor mist Van Hanegem de intelligentie en vooral enige zakelijkheid. Niet dat onze JC zo bijzonder intelligent is, maar hij weet het in ieder geval goed te verwoorden. Bij Van Hanegem komen er alleen maar dommigheden uit zijn strot, verbloemd in een grapje. Nee, Van Hanegem is het niet en hij zal het niet worden. Neemt niet weg, dat hij ooit een geniale voetballer was. Maar dat was vroeger... Ik heb het hem overigens ook horen zeggen, dat hij "iets met of voor Feyenoord" wilde gaan doen. De club heeft hem (nog) niet gevraagd en heeft hem (nog) niets aangeboden. Gek, hè? ;-)
Cruijff is zeker niet de meest intelligente of zakelijke... maar hij is geniaal op voetbalgebied. Zijn ideeen over voetbal zijn nog altijd het ideaalbeeld wat veel mensen hebben bij voetbal.

Overigens is Cruijff met name goed met het verzamelen van buitengewoon kundige mensen om hem heen.
Pietje
 Pietje - maandag 02 december 2013 - 18:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 december 2013 - 18:50 schreef Eide het volgende:

[..]

Cruijff is zeker niet de meest intelligente of zakelijke... maar hij is geniaal op voetbalgebied. Zijn ideeen over voetbal zijn nog altijd het ideaalbeeld wat veel mensen hebben bij voetbal.

Overigens is Cruijff met name goed met het verzamelen van buitengewoon kundige mensen om hem heen.
Haha. Dat laatste klopt zeker en dat is toch wel een vorm van intelligentie. Daarnaast is JC verbaal aanzienlijk sterker dan WvH. Die laatste komt vaak niet uit zijn woorden, begint te hakkelen en tot slot met zijn (imposante) wenkbrauwen te fronsen...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 02 december 2013 - 20:50   quote  deeplink  
slotje op dit topic aub.....
remco k
 remco k - maandag 23 december 2013 - 14:02   quote  deeplink  
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=203633&utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

Ajax kroonde zich zondag in Zuid-Limburg tot winterkampioen. Door twee late doelpunten van de zeventienjarige competitiedebutant Jairo Riedewald zegevierde het team van Frank de Boer met 1-2 over Roda JC Kerkrade. Willem van Hanegem vindt het prachtig dat de jonge invaller het duel liet omkantelen, maar zet tegelijkertijd ook vraagtekens bij de vorm van Ajax.

Twee goals bij je debuut. Je moet Ajacied zijn om zoiets te overkomen, het zit gewoon in die club, dit soort dingen, erkent de oud-speler en -trainer van Feyenoord in het Algemeen Dagblad. Ik vind het erg mooi hoe ze dat flikken. Maar aan de andere kant is het jammer dat je uit pas kan winnen door een jongen van zeventien erin te gooien. Dat is fantastisch mooi, maar het moet niet nodig zijn.

Volgens Van Hanegem is Ajax nog niet constant genoeg om eerste klas kampioenskandidaat te zijn en moet het team van De Boer het ook hebben van toevalligheden. De Boer is een professional, die bijna nooit echt tevreden is, maar voor het overige zijn ze daar te vaak blij met zichzelf. Ze hebben van een gemankeerd Barcelona gewonnen en sindsdien zijn ze een beetje de weg kwijt. Ik hoop dat De Boer zijn ploeg wat meer naar zijn eigen niveau optrekt. Ik zou het hem gunnen.
remco k
 remco k - maandag 23 december 2013 - 14:02   quote  deeplink  
Ik vind het eigenlijk wel grappig worden.. En deze man wou Feyenoord helpen?? Jammer dat het niet gebeurd is..
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 23 december 2013 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 december 2013 - 14:02 schreef remco k het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel grappig worden.. En deze man wou Feyenoord helpen?? Jammer dat het niet gebeurd is..
Had je hem moeten horen/lezen toen Boëtius debuteerde tegen ons en ook nog scoorde....
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 23 december 2013 - 22:39   quote  deeplink  
Willem///HELD..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 23 december 2013 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 december 2013 - 22:39 schreef RenatoBos het volgende:
Willem///HELD..
Renato//bloedzuiger...
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 23 december 2013 - 23:00   quote  deeplink  
quote:
Willem///HELD..
Als voetballer kon ik hem waarderen, nu lijkt hij op jou....

rare vogel, kan beter z'n snavel houden
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 23 december 2013 - 23:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 december 2013 - 14:02 schreef remco k het volgende:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=203633&utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

Ajax kroonde zich zondag in Zuid-Limburg tot winterkampioen. Door twee late doelpunten van de zeventienjarige competitiedebutant Jairo Riedewald zegevierde het team van Frank de Boer met 1-2 over Roda JC Kerkrade. Willem van Hanegem vindt het prachtig dat de jonge invaller het duel liet omkantelen, maar zet tegelijkertijd ook vraagtekens bij de vorm van Ajax.

Twee goals bij je debuut. Je moet Ajacied zijn om zoiets te overkomen, het zit gewoon in die club, dit soort dingen, erkent de oud-speler en -trainer van Feyenoord in het Algemeen Dagblad. Ik vind het erg mooi hoe ze dat flikken. Maar aan de andere kant is het jammer dat je uit pas kan winnen door een jongen van zeventien erin te gooien. Dat is fantastisch mooi, maar het moet niet nodig zijn.

Volgens Van Hanegem is Ajax nog niet constant genoeg om eerste klas kampioenskandidaat te zijn en moet het team van De Boer het ook hebben van toevalligheden. De Boer is een professional, die bijna nooit echt tevreden is, maar voor het overige zijn ze daar te vaak blij met zichzelf. Ze hebben van een gemankeerd Barcelona gewonnen en sindsdien zijn ze een beetje de weg kwijt. Ik hoop dat De Boer zijn ploeg wat meer naar zijn eigen niveau optrekt. Ik zou het hem gunnen.
in de reacties wordt het wel goed verwoord, stik jaloers die man...
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 24 december 2013 - 01:53   quote  deeplink  
quote:
Willem///HELD..
Eens..
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 24 december 2013 - 09:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 december 2013 - 01:53 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Eens..
Mafkees
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 24 december 2013 - 11:04   quote  deeplink  
Hij is altijd heel kritisch op Ajax en daar is in mijn optiek niets mis mee. Soms gaat hij vind ik echt te ver en slaat het echt nergens op wat hij zegt, maarja als columnist moet je altijd iets schrijven en met alle respect, wie neemt die man nu echt serieus?

Ik moet zeggen dat in het bovenstaande artikel hij wel een punt heeft. Je moet nooit tevreden zijn met jezelf, het kan altijd beter en van mij mogen ze allemaal dezelfde mentaliteit hebben als de Boer. De huidige vorm van de voorhoede is gewoon kut en als Sigi zo spelt als zondag, geef mij Hoesen maar en Hupperts op rechts.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 04 januari 2014 - 13:59   quote  deeplink  
Ruud Gullit steekt in zijn column in De Telegraaf de loftrompet over Feyenoord. Volgens hem zijn de Rotterdammers hun rivaal een stapje voor.

"Feyenoord is verder in zijn ontwikkeling. Die ploeg beheerst meerdere speelstijlen wat op zich een compliment waard is. Ook Ajax moet op twee manieren kunnen spelen en presteren. Anders gaan zelfs landen als Zwitserland (denk aan FC Basel) je internationaal voorbij", schrijft Gullit.

Volgens de oud-speler van Feyenoord is de ploeg van Ronald Koeman een serieuze titelkandidaat. "Alleen trekt Ajax het meeste profijt van de vaak naïeve speelwijze van de andere clubs in de Eredivisie. Maar ik kijk graag naar de Feyenoord-manier van spelen."

Mix van goede elftallen
"Zoals ze tegen PEC Zwolle speelden, was het een mix van Ajax en het goede PSV in 2005 onder Guus Hiddink met Phillip Cocu, Mark van Bommel, Heurelho Gomes en Alex. Je zag Feyenoord op z'n tijd gas geven en weer terugnemen, de aanval van achteruit opbouwen om dat af te wisselen met de lange bal op Graziano Pelle. Het is voor mij de ideale mix."

Feyenoord staat na achttien speelronden in de Eredivisie op de vierde plaats. Koplopers Ajax en Vitesse hebben vier punten voorsprong. Eén punt boven Feyenoord staat FC Twente op plek drie
remco k
 remco k - zaterdag 04 januari 2014 - 14:19   quote  deeplink  
Volledig oneens met Gullit, niet dat ze geen kans zouden maken, integendeel zelfs, vind dat ze wel degelijk kans maken..

Maar wat hij zegt over verschillende speelstijlen is echt nonsens.. Ja er wordt weleens een bal overgespeeld naar elkaar, maar het merendeel moet toch wel bij Pelle weg komen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 04 januari 2014 - 14:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 januari 2014 - 14:19 schreef remco k het volgende:
Volledig oneens met Gullit, niet dat ze geen kans zouden maken, integendeel zelfs, vind dat ze wel degelijk kans maken..

Maar wat hij zegt over verschillende speelstijlen is echt nonsens.. Ja er wordt weleens een bal overgespeeld naar elkaar, maar het merendeel moet toch wel bij Pelle weg komen.
Ben het ook met jou eens....
VVout
 VVout - zaterdag 04 januari 2014 - 17:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 januari 2014 - 14:19 schreef remco k het volgende:

Van de laatste 10 wedstrijden heeft Feyenoord 15 doelpunten gemaakt daarvan 4 van Pèlle en in die tijd geen assist gemaakt. Ik kan alleen maar hopen dat hij de aandacht heeft van jullie en de rest er ze bij jullie inschieten ghèhè.
remco k
 remco k - zaterdag 04 januari 2014 - 17:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 januari 2014 - 17:01 schreef VVout het volgende:

[..]

Van de laatste 10 wedstrijden heeft Feyenoord 15 doelpunten gemaakt daarvan 4 van Pèlle en in die tijd geen assist gemaakt. Ik kan alleen maar hopen dat hij de aandacht heeft van jullie en de rest er ze bij jullie inschieten ghèhè.
Het spel draait simpelweg om hem, of je dat nu wel of niet wilt zien..

Maar serieus maar 15 goals gemaakt in de laatste 10 potjes?? Daas niet veel..
VVout
 VVout - zaterdag 04 januari 2014 - 17:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 januari 2014 - 17:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Het spel draait simpelweg om hem, of je dat nu wel of niet wilt zien..

Maar serieus maar 15 goals gemaakt in de laatste 10 potjes?? Daas niet veel..
't is idd. niet vet maar belangrijk is wat nu komt want de rest heeft het al niet veel beter gedaan de eerste helft van de competitie hè.
remco k
 remco k - zaterdag 04 januari 2014 - 18:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 januari 2014 - 17:53 schreef VVout het volgende:

[..]

't is idd. niet vet maar belangrijk is wat nu komt want de rest heeft het al niet veel beter gedaan de eerste helft van de competitie hè.
Wat ik hier al eerder poste, ik denk dat jullie goed mee kunnen doen om de titel..

Maar om nu te zeggen dat de ploeg veel verschillende manieren van voetballen goed beheerst gaat mij veel te ver..

Maar goed, we gaan zien wie er dit jaar aan het langste eind gaat trekken, het seizoen dat Ajax het niet is komt natuurlijk steeds dichter bij..
Eide
 Eide - zaterdag 04 januari 2014 - 18:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 januari 2014 - 17:01 schreef VVout het volgende:

[..]

Boetius raakt iig beter in vorm, dat zeker, maar Feyenoord heeft geen plan B. Ik weet niet waar Gullit dat vandaan haalt maar Koeman zelf heeft al eens aangegeven dat Feyenoord ook maar 1 speelstijl heeft. Het enige verschil is dat Feyenoord met Pelle nog iemand heeft waardoor de bal er rücksichtslos inpompen ook nog effect kan sorteren...

Maar om dat nu een alternatieve speelstijl te noemen gaat mij te ver. Dan zijn schwalbes, laatste mannen in de spits en 1 op 1 spelen in de laatste minuten ook alternatieve speelstijlen.

Incidenteel, tegen Roda maakte de linksback in de laatste minuten 2 goals. Achterin 1 op 1... is dus een alternatieve speelstijl toch? Althans, volgens Gullit?

Ik heb eigenlijk het idee dat feyenoord bij deze een open sollicitatie heeft ontvangen mocht Koeman vertrekken.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 05 januari 2014 - 00:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 januari 2014 - 18:38 schreef Eide het volgende:

[..]

Boetius raakt iig beter in vorm, dat zeker, maar Feyenoord heeft geen plan B. Ik weet niet waar Gullit dat vandaan haalt maar Koeman zelf heeft al eens aangegeven dat Feyenoord ook maar 1 speelstijl heeft. Het enige verschil is dat Feyenoord met Pelle nog iemand heeft waardoor de bal er rücksichtslos inpompen ook nog effect kan sorteren...

Maar om dat nu een alternatieve speelstijl te noemen gaat mij te ver. Dan zijn schwalbes, laatste mannen in de spits en 1 op 1 spelen in de laatste minuten ook alternatieve speelstijlen.

Incidenteel, tegen Roda maakte de linksback in de laatste minuten 2 goals. Achterin 1 op 1... is dus een alternatieve speelstijl toch? Althans, volgens Gullit?

Ik heb eigenlijk het idee dat feyenoord bij deze een open sollicitatie heeft ontvangen mocht Koeman vertrekken.
Een open sollicitatie van Gullit....hahahaha daar houden we het bij...zou wel eens goed kunnen....hij wil weer in genade vallen bij de supporters...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6006
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Column Van Hanegem

0.0098671