BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Barcelona (dinsdag 26 november 2013, 20:45): 2 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - donderdag 21 november 2013 - 13:28   quote  deeplink  
ajaxbarca.jpg

Aankomende dinsdag staat een kraker op het programma. Ajax ontvangt thuis Barcelona. Barcelona is koploper in poule H van de Champions League en is reeds geplaatst voor de volgende ronde van het lucratieve toernooi. Ajax staat 3e en heeft een zeer kleine kans zich als 2e in de poule bij de Catalanen te voegen. Het 1e duel in Barcelona ging met 4-0 verloren. Na een degelijk eerste half uur kreeg Messi het op z'n heupen. De kleine Argentijn maakte 3 goals in de uitwedstrijd en besliste op individuele klasse eenvoudig het duel in het voordeel van Barcelona.

Normaal gesproken kijkt Ajax niet naar de tegenstander, echter als de tegenstander Barcelona heeft en Messi in de gelederen heeft is dat vrijwel onmogelijk. Daarom is het voor Ajax niet vervelend dat Lionel Messi geblesseerd is, hoewel sommigen de kleine tovenaar toch liever hadden zien spelen. Ook Dani Alves en keeper Viktor Valdes lijken het duel met Ajax te gaan missen vanwege blessureleed. Xavi en Cristian Tello ook al niet helemaal zeker. Bovendien lijden Jordi Alba, Gerard Piqué en Cesc Fàbregas allemaal aan pijntjes en konden zij in aanloop naar het competitieduel van Barca tegen Granada allemaal niet alle trainingen meedoen.

Bij Ajax komt het duel voor Barca huurling Bojan te vroeg. Ook Siem de Jong en Kolbeinn Sightorsson lijken het duel te gaan missen. Ajax zal dus een beroep moeten doen op Danny Hoesen en Davy Klaassen als vervangers.

Desalniettemin gaan de Catalanen als favoriet het duel in. Zelfs als Barca veel spelers rust gunt hebben ze beschikking over een prima selectie. Ajax zal in eigen huis hopen op extra krachten en een stunt. Bj winst komt overwinteren in de Champions League weer binnen handbereik maar, een gelijkspel kan belangrijk blijken in de strijd voor de 3 plaats en Europa League voetbal.

De link leidt naar de NOS alweer beelden van de 1e wedstrijd te zien zijn.
http://nos.nl/l/552846

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 27 november 2013 door Eide --
remco k
 remco k - donderdag 21 november 2013 - 14:59   quote  deeplink  
Mooi topic, ben erg benieuwd naar deze pot..
cajax
 cajax - donderdag 21 november 2013 - 15:10   quote  deeplink  
Zeker. Ik ben ook heeeeeeeeeeeeeel erg benieuwd hoe ons Ajax gaat presteren. Barcelona is niet alleen de koploper van ons poule, poule H, maar denkelijk zelfs wel van heel Europa.
Barcelona zal denkelijk 4 spelers moeten missen. Waarom zou Ajax dan niet met 2-1 kunnen winnen. Je weet maar nooit. Er zijn ook nog 53.000 fans aanwezig.
nora
 nora - donderdag 21 november 2013 - 15:14   quote  deeplink  
Mooie kop Eide jij niet natuurlijk maar Barcelona. Ik heb een goed gevoel over die wedstrijd tegen Barca, zij zijn al geplaatst ze hebben wat met Ajax en missen een aantal belangrijke spelers en in principe is het in hun ogen niet de belangrijkste wedstrijd in deze tijd, en kunnen ze wat spelers die niet helemaal fit zijn rust geven.En ja Ajax mist uiteraard zijn spitsen maar met alle respect deze 2 spitsen zijn in mijn ogen minder belangrijk voor Ajax als Messi en Dani Alves voor Barca.Ik gok op een 0-0 hopelijk.
remco k
 remco k - donderdag 21 november 2013 - 15:17   quote  deeplink  
Barca mist nogal niet wat.. Pique, alves, Valdes, Messi, Xavi waarschijnlijk, Fabregas, Alba, Adriano, Sanchez.. Dat is een half elftal..
cajax
 cajax - donderdag 21 november 2013 - 15:22   quote  deeplink  
Dus is er een kans om de wedstrijd te winnen, met 2-1 ??
Het kan toch een geweldige avond van Ajax worden, daar het alleen afwachten is op de wedstrijd van AC Milan-Celtic. Ben wel benieuwd.
remco k
 remco k - donderdag 21 november 2013 - 15:26   quote  deeplink  
Al doet iedereen wel mee heb je een kans om te winnen, Ajax kreeg ook in Barcelona de eerste kans, als je die maakt kan Ajax van iedereen winnen, ook met deze selectie..
cajax
 cajax - donderdag 21 november 2013 - 15:27   quote  deeplink  
Daar zit wel en kern van waarheid in.
remco k
 remco k - donderdag 21 november 2013 - 15:29   quote  deeplink  
Natuurlijk zit daar een kern van waarheid in. Per slot van rekening speel je 11 tegen 11 en is de bal rond. Iedere ploeg kan van iedere ploeg winnen, als je van te voren jezelf kansloos gaat achten, dan ben je dat ook en zul je niet winnen.
cajax
 cajax - donderdag 21 november 2013 - 15:34   quote  deeplink  
Nee, kansloos zijn we ook niet.
Zoals ik net zei, misschien winnen we met 2-1.
De bal is dan wel rond, maar de doel is 7 meter 32 breed.
remco k
 remco k - donderdag 21 november 2013 - 15:35   quote  deeplink  
Rare snuiter..
cajax
 cajax - donderdag 21 november 2013 - 15:38   quote  deeplink  
Wat dacht jezelf, eikel.
nora
 nora - donderdag 21 november 2013 - 15:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 november 2013 - 15:17 schreef remco k het volgende:
Barca mist nogal niet wat.. Pique, alves, Valdes, Messi, Xavi waarschijnlijk, Fabregas, Alba, Adriano, Sanchez.. Dat is een half elftal..
Tja maar een aantal zou al weer kunnen spelen volgens de media, maar als zij nog pintjes hebben zou Barca kunnen beslissen om geen risico te nemen met hun en zij nog een weekje extra rust te geven.
cajax
 cajax - donderdag 21 november 2013 - 15:41   quote  deeplink  
Toch denk ik, dat we met 2-1 winnen.
Gewoon positief blijven.
remco k
 remco k - donderdag 21 november 2013 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 november 2013 - 15:38 schreef nora het volgende:

[..]

Tja maar een aantal zou al weer kunnen spelen volgens de media, maar als zij nog pintjes hebben zou Barca kunnen beslissen om geen risico te nemen met hun en zij nog een weekje extra rust te geven.
Martino neemt tot nu toe geen enkel risico met spelers als ze niet helemaal fit zijn.. Ik hoop dus dat ie dat nu ook niet doet..
remco k
 remco k - donderdag 21 november 2013 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 november 2013 - 15:38 schreef cajax het volgende:
Wat dacht jezelf, eikel.
Kalm, heb het enkel over je manier van posten, is echt heel apart..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 21 november 2013 - 17:28   quote  deeplink  
Deze ronde:Ajax-Barca en Celtic-AC Milan

Barca is met 10 punten al geplaatst.
AC milan staat 2de met 5 punten
Ajax staat 3de met 4 punten
Celtic sluit de rij met 3 punten.

Met de wedstrijd Barca-Celtic voor de boeg moet Celtic deze ronde winnen willen ze nog iets in europa betekenen. Barca zal gezien de vorige wedstrijd niet opnieuw punten verspelen tegen Celtic. AC Milan gaat het daar dus zeer lastig krijgen.
Wint Celtic dan moet ajax winnen van Barca vanwege wij nog naar milaan moeten.
Het kan ook met een gelijk spel maar dan moet je minimaal ook in milaan gelijkspelen.
Wint Milaan dan maakt het niet veel uit denk ik of we nou winnen of verliezen we blijven dan wel 3de staan. Gezien dat Celtic en Ajax dan uit spelen.
Bij Gelijk spel in glascow veranderd er niet veel.
cajax
 cajax - donderdag 21 november 2013 - 18:16   quote  deeplink  
Jij ook kalm, Remco. Het is het andere inzicht die we van elkaar hebben. Ik reageer altijd vanuit de praktijk, en niet om theoretische redenen.
remco k
 remco k - donderdag 21 november 2013 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 november 2013 - 18:16 schreef cajax het volgende:
Jij ook kalm, Remco. Het is het andere inzicht die we van elkaar hebben. Ik reageer altijd vanuit de praktijk, en niet om theoretische redenen.
Ik ben iedere reactie uiterst kalm, jij bent hier de persoon die gaat lopen schelden kerel..

En daarnaast praat je ook nog eens onzin nu. Je bent er namelijk niet alle dagen zelf bij en kan net als ik alleen oordelen op wat je ziet..
cajax
 cajax - donderdag 21 november 2013 - 18:38   quote  deeplink  
Ik niet, jij wel.
cajax
 cajax - donderdag 21 november 2013 - 18:41   quote  deeplink  
Je hoeft de boel hier niet te provoceren.
Wees vriendelijk en eerlijk tegen iedereen.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 21 november 2013 - 18:44   quote  deeplink  
Verschil van mening is prima en dat maakt een forum ook leuk. Maar schelden slaat nergens op, we zijn geen kleine kinderen.
cajax
 cajax - donderdag 21 november 2013 - 18:47   quote  deeplink  
Zo is dat, Bobby.
Je hebt helemaal gelijk.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 21 november 2013 - 18:49   quote  deeplink  
Eerst zaterdag maar eens afwachten. Ik ben al blij met een gelijk spel. Natuurlijk heeft Barcelona veel blessures en ja dat scheelt een slok op een borrel. Maar ja wij hebben ook genoeg problemen en ontbreken van goede spelers. Barcelona heeft nog steeds zoveel meer kwaliteit dat de kans dat je verliest aanzienlijk groter is dan dat je gelijk speelt of wint. Voor Barcelona is het alleen geld en prestige wat de wedstrijd nog een beetje van belang maakt. Dat is een klein extra voordeel voor ons. Los van de uitslag verheug ik me er wel op. wat jullie?
cajax
 cajax - donderdag 21 november 2013 - 18:56   quote  deeplink  
Klopt helemaal, Bobby. Ook ik wacht in spanning af van wat de wedstrijd tegen Barcelona gaat brengen. Ik had al een voorspelling van 2-1 voor onze Ajax, en ik denk ik de 89e minuut.
remco k
 remco k - donderdag 21 november 2013 - 19:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 november 2013 - 18:47 schreef cajax het volgende:
Zo is dat, Bobby.
Je hebt helemaal gelijk.
Waarom scheld je dan?
remco k
 remco k - donderdag 21 november 2013 - 19:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 november 2013 - 18:38 schreef cajax het volgende:
Ik niet, jij wel.
Wederom een post die nergens over gaat en niet valt te begrijpen.
remco k
 remco k - donderdag 21 november 2013 - 19:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 november 2013 - 18:56 schreef cajax het volgende:
Klopt helemaal, Bobby. Ook ik wacht in spanning af van wat de wedstrijd tegen Barcelona gaat brengen. Ik had al een voorspelling van 2-1 voor onze Ajax, en ik denk ik de 89e minuut.
3 goals in 1 minuut?
cajax
 cajax - donderdag 21 november 2013 - 19:08   quote  deeplink  
Met jou valt niet te praten, Remco.
Ik reageer niet meer op jou reacties, daar ik denk dat je niveau daarvoor te laag is.
remco k
 remco k - donderdag 21 november 2013 - 19:22   quote  deeplink  
Whhahaha, om vervolgens weer te reageren..
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 21 november 2013 - 19:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 november 2013 - 15:35 schreef remco k het volgende:
Rare snuiter..
+92
VladPavlov
 VladPavlov - donderdag 21 november 2013 - 19:34   quote  deeplink  
We missen Siem de Jong, Siem is erg belangrijk voor ons Ajax.. Ik ben somber gestemd over deze wedstrijd. Ondanks dat Barca ongeveer een heel elftal mist, denk ik dat we een hele moeilijke wedstrijd gaan krijgen. Als Duarte meedoet denk ik dat we een kansje maken, omdat Duarte het team ook op sleeptouw kan nemen.

Ik hoop op een 1-0 of 2-1 voor Ajax, maar dat is met heel erg veel geloof.
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 21 november 2013 - 19:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 november 2013 - 19:34 schreef VladPavlov het volgende:
We missen Siem de Jong, Siem is erg belangrijk voor ons Ajax.. Ik ben somber gestemd over deze wedstrijd. Ondanks dat Barca ongeveer een heel elftal mist, denk ik dat we een hele moeilijke wedstrijd gaan krijgen. Als Duarte meedoet denk ik dat we een kansje maken, omdat Duarte het team ook op sleeptouw kan nemen.

Ik hoop op een 1-0 of 2-1 voor Ajax, maar dat is met heel erg veel geloof.
eens, maar Duarte is pas net op de weg terug...

hoop op een gelijk spelletje,
cajax
 cajax - donderdag 21 november 2013 - 19:42   quote  deeplink  
Misschien dan 1-0.
Beetje geloof in winnen is altijd fijn.
Ajax heeft in het verleden wel eens vaker voor verasssingen gezorgd.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 21 november 2013 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 november 2013 - 18:44 schreef Bobby1972 het volgende:
Verschil van mening is prima en dat maakt een forum ook leuk. Maar schelden slaat nergens op, we zijn geen kleine kinderen.
Waarom niet...ik scheld zo vaak, moet kunnen
Oceanu
 Oceanu - donderdag 21 november 2013 - 21:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 november 2013 - 19:42 schreef cajax het volgende:
Misschien dan 1-0.
Beetje geloof in winnen is altijd fijn.
Ajax heeft in het verleden wel eens vaker voor verasssingen gezorgd.
En een verrassing hoort erbij in deze tijd van het jaar. Zeker als ze uit Spanje komen !
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 21 november 2013 - 21:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 november 2013 - 20:06 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Waarom niet...ik scheld zo vaak, moet kunnen
Tjonge jonge, ik dacht al, waar blijf je ;-)
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 21 november 2013 - 21:56   quote  deeplink  
ajax zal het altijd doen want, ajax is mijn kampioen!!!

ik reken op een stunt 3-1!!!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 21 november 2013 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 november 2013 - 21:54 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Tjonge jonge, ik dacht al, waar blijf je ;-)
Ah je kent me Ron ??....Moeten ook niet van die watjes worden....Af en toe hard tegen hard moet kunnen en zo gauw geeft Boudewijn geen ban meer
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 21 november 2013 - 22:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 november 2013 - 21:56 schreef Ronald 1960 het volgende:
ajax zal het altijd doen want, ajax is mijn kampioen!!!

ik reken op een stunt 3-1!!!
Ajax verliest van het B team van Barca.....anders ben je niet lyrisch over Bojan en Cuenca...zie ik het verkeerd dan mag iemand mij het uitleggen.
Overigens ben ik nog niet overtuigd van die 2
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 21 november 2013 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 november 2013 - 22:03 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ajax verliest van het B team van Barca.....anders ben je niet lyrisch over Bojan en Cuenca...zie ik het verkeerd dan mag iemand mij het uitleggen.
Overigens ben ik nog niet overtuigd van die 2
Ik ben ook (nog niet) overtuigd, maar ze spelen ook niet mee,. Vandaar daar ik denk dat ajax gaat stunten...;-)

Ik zal er bij zijn :-))
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 21 november 2013 - 22:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 november 2013 - 22:12 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Ik ben ook (nog niet) overtuigd, maar ze spelen ook niet mee,. Vandaar daar ik denk dat ajax gaat stunten...;-)

Ik zal er bij zijn :-))
Je begrijpt wat ik bedoel slome....voor Barca zijn ze niet goed genoeg maar voor Ajax wel.....kan je nagaan wat daar nog rond loopt....pfffff

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 november 2013 door Nenam_tiL --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 21 november 2013 - 22:33   quote  deeplink  
Barca 1 is een team... is nog GEEN garantie dat het halve B-team van Barca ook zo maar 'ff' wint van onze mooie club.
In Barcelona kregen wij de eerste redelijk grote kans, daarna was het Messi die een eind maakte aan onze hoop op een stunt. Messi scoort heel veel, maar dinsdag dus ff niet tegen ons en mede daardoor reken ik op een stunt, omdat er nog een aantal basisspelers niet mee doen bij Barca.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 21 november 2013 - 22:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 november 2013 - 22:33 schreef Ronald 1960 het volgende:
Barca 1 is een team... is nog GEEN garantie dat het halve B-team van Barca ook zo maar 'ff' wint van onze mooie club.
In Barcelona kregen wij de eerste redelijk grote kans, daarna was het Messi die een eind maakte aan onze hoop op een stunt. Messi scoort heel veel, maar dinsdag dus ff niet tegen ons en mede daardoor reken ik op een stunt, omdat er nog een aantal basisspelers niet mee doen bij Barca.
Bij ons ook niet :-(
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 21 november 2013 - 22:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 november 2013 - 22:36 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Bij ons ook niet :-(
Met alle respect voor onze jongens die door blessures niet mee doen, maar ik gun Klaassen en Hoesen wel een stunt! De Jong was al redelijk op de weg terug en Sigthorson werkte hard, maar heeft gewoon niet veel gebracht qua doelpunten dan. Hoesen weet dat hij voorlopig de nieuwe spits bij ons is en dus een aantal wedstrijden het vertrouwen zal gaan krijgen, waardoor de druk van het moeten presteren in die ene wedstrijd psychisch iets minder groot zal zijn dan wanneer hij alleen maar deze wedstrijd zou Mogen spelen

pffff, wat een zin :-)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 21 november 2013 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 november 2013 - 22:42 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Met alle respect voor onze jongens die door blessures niet mee doen, maar ik gun Klaassen en Hoesen wel een stunt! De Jong was al redelijk op de weg terug en Sigthorson werkte hard, maar heeft gewoon niet veel gebracht qua doelpunten dan. Hoesen weet dat hij voorlopig de nieuwe spits bij ons is en dus een aantal wedstrijden het vertrouwen zal gaan krijgen, waardoor de druk van het moeten presteren in die ene wedstrijd psychisch iets minder groot zal zijn dan wanneer hij alleen maar deze wedstrijd zou Mogen spelen

pffff, wat een zin :-)
Tsja Hoesen....toppie....niet dus
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 21 november 2013 - 22:47   quote  deeplink  
We shall see ;-)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 21 november 2013 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 november 2013 - 22:47 schreef Ronald 1960 het volgende:
We shall see ;-)
Optimist ...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 21 november 2013 - 23:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 november 2013 - 16:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Kalm, heb het enkel over je manier van posten, is echt heel apart..
ken jij het woord respect ??
roagma
 roagma - donderdag 21 november 2013 - 23:58   quote  deeplink  
ik post niet vaak, ben een lezer.
maar als er iemand met respect reageert op een ander is het remco wel.
inhoudelijk ben ik het heel vaak met hem eens.
en cajax reageert ook vreemd, inhoudelijk dan.
dit is mijn punt en daar moeten jullie het mee doen

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5141
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Barcelona (dinsdag 26 november 2013, 20:45): 2 - 1

0.0061869