BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Barcelona (dinsdag 26 november 2013, 20:45): 2 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Peterhs
 Peterhs - dinsdag 26 november 2013 - 01:25   quote  deeplink  
Slaat nergens op als hij nu Hoessen passeerd en daar Klaassen neerzet.
Zo kan je wel lekker makkelijk zeggen dat Hoessen het niveau niet haalt. Als hij na 1 wedstrijd alweer moet wijken terwijl een andere spits wel continue hand bovenhet hoofd gehouden word.
Eide
 Eide - dinsdag 26 november 2013 - 11:13   quote  deeplink  
De Boer vaart eigen koers

Frank de Boer maakte onomwonden duidelijk dat Ajax vanavond tegen FC Barcelona niet van plan is zich in te graven. "Want dat kunnen we helemaal niet. Of hij een kleine aanpassing zou doen, liet de trainer dankzij het gegoochel met namen door de buitenwacht tactisch in het midden.

Maar waar werd ingezet op Davy Klaassen of zelfs Lasse Schöne als spits, vaart de 112-voudig international zoals altijd zijn eigen koers. De Boer stelt precies hetzelfde elftal op dat tegen Heracles Almelo aan de aftrap verscheen.

Vermoedelijke opstelling Ajax: Cillessen; Van Rhijn, Veltman, Moisander, Boilesen; Klaassen, Blind, Serero; Schöne, Hoesen, Fischer.

Bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 26 november 2013 door Eide --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 26 november 2013 - 12:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 november 2013 - 01:25 schreef Peterhs het volgende:
Slaat nergens op als hij nu Hoessen passeerd en daar Klaassen neerzet.
Zo kan je wel lekker makkelijk zeggen dat Hoessen het niveau niet haalt. Als hij na 1 wedstrijd alweer moet wijken terwijl een andere spits wel continue hand bovenhet hoofd gehouden word.
Hoesen krijgt gewoon vertrouwen de komende wedstrijden ;-) Hij kan het niet maken om hem nu al weer te wisselen, dan komt hij erg ongeloofwaardig over, zeker als je weet dat hij Sigthorson ook steeds heeft laten staan terwijl hij niet echt rendeerde....
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 26 november 2013 - 12:44   quote  deeplink  
een optie in de loop van wedstrijd is nog om Duarte op de plaats van Klaassen te zetten en klaassen als rechtsbuiten te laten spelen i.p.v. Schone....
Niet dat ik Schone slecht vindt, maar meer om te kijken hoe hij (Klaassen)het daar zou doen...
VVout
 VVout - dinsdag 26 november 2013 - 13:35   quote  deeplink  
Wie er neer wordt gezet boeit me niet eigenlijk. Ik hoop vanavond gewoon een Ajax te zien die er vol voor gaat met passie en dat dit beloond wordt met een 2-1 eindstand.
Eide
 Eide - dinsdag 26 november 2013 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 november 2013 - 12:41 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Hoesen krijgt gewoon vertrouwen de komende wedstrijden ;-) Hij kan het niet maken om hem nu al weer te wisselen, dan komt hij erg ongeloofwaardig over, zeker als je weet dat hij Sigthorson ook steeds heeft laten staan terwijl hij niet echt rendeerde....
De vergelijking tussen vaste waarde Sigthorsson en Jong Ajax spits en 3e keuze voor Ajax 1 Hoessen is natuurlijk wat ver gezocht. Dat je ervoor kiest om je 3e keuze te passeren om tactische redenen is prima te verdedigen en heeft weinig met geloofwaardigheid te maken.

Neemt niet weg dat FdB inderdaad Hoessen vertrouwen gaat geven. Dat doet FdB namelijk altijd en tot nu toe heeft hij daar, uitgezonderd Theo Jansen als CVM, ook altijd gelijk in gekregen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 26 november 2013 door Eide --
Peterhs
 Peterhs - dinsdag 26 november 2013 - 13:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 november 2013 - 12:44 schreef Ronald 1960 het volgende:
een optie in de loop van wedstrijd is nog om Duarte op de plaats van Klaassen te zetten en klaassen als rechtsbuiten te laten spelen i.p.v. Schone....
Niet dat ik Schone slecht vindt, maar meer om te kijken hoe hij (Klaassen)het daar zou doen...
Laten we Klaassen op doel zetten, kijken hoe hij het daar doet.
Wat schieten we nu op met al die nutteloze aanpassingen waar de spelers niet gewend zijn.
Ze blinken uit in een bepaalde positie. Daar moeten ze dan spelen en niet elders op een positie...
Eide
 Eide - dinsdag 26 november 2013 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 november 2013 - 13:51 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Laten we Klaassen op doel zetten, kijken hoe hij het daar doet.
Wat schieten we nu op met al die nutteloze aanpassingen waar de spelers niet gewend zijn.
Ze blinken uit in een bepaalde positie. Daar moeten ze dan spelen en niet elders op een positie...
Zo gek is het overigens niet hoor. Klaassen zoekt graag en vaak de flank op terwijl Schone dan even centraal komt te spelen. Maar ik zie Duarte eerder komen voor Serero dan voor Klaassen als ik heel eerlijk ben.
Peterhs
 Peterhs - dinsdag 26 november 2013 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 november 2013 - 13:37 schreef Eide het volgende:

[..]

De vergelijking tussen vaste waarde Sigthorsson en Jong Ajax spits en 3e keuze voor Ajax 1 Hoessen is natuurlijk wat ver gezocht. Dat je ervoor kiest om je 3e keuze te passeren om tactische redenen is prima te verdedigen en heeft weinig met geloofwaardigheid te maken.

Neemt niet weg dat FdB inderdaad Hoessen vertrouwen gaat geven. Dat doet FdB namelijk altijd en tot nu toe heeft hij daar, uitgezonderd Theo Jansen als CVM, ook altijd gelijk in gekregen.
Is niet te verdedigen wanneer je verder geen spitsen meer over hebt. Een spits hoort in de spits te spelen en niet een verkapte middenvelder. Als je niet anders meer hebt is het iets anders, maar zolang die optie er gewoon is hoort hij te spelen en tactische overwegingen dat neem ik met een pot zout.
Eide
 Eide - dinsdag 26 november 2013 - 14:00   quote  deeplink  
Dat mag je rustig met een pot zou nemen, maar Klaassen kan prima in de spits uit de voeten net zoals Siem de Jong dat kan. Hij is een heel ander type dan Hoessen, sterker en beter in de kopduels en kan dus om allerlei redenen best de betere optie zijn.

Dat iemand op papier een spits is is hartstikke leuk, maar voetbal wordt op gras en niet op papier gespeeld. Als een spits niet in vorm is, of tegen een bepaalde tegenstander niet uit de verf komt of als er gewoon andere kwaliteiten gevraagd worden moet je voor die kwaliteiten kiezen die je nodig hebt. En niet voor een bepaalde speler omdat die op papier een 9 is terwijl de andere optie op papier een 10 is.

Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat Hoessen niet moet starten. Ik denk dat hij een prima keuze is, door de lucht heeft Ajax tegen de centrale verdedigers van Barca niet veel te zoeken. Maar ik kan me voorstellen dat als Ajax moet forceren dat een keuze voor Klaassen centraal voorin prima te verdedigen is ten opzichte van Hoessen.
Peterhs
 Peterhs - dinsdag 26 november 2013 - 14:05   quote  deeplink  
Ik begrijp wel wat je wilt zeggen, daar gaat het niet om.
Het gaat er mij met name om dat de Boer idd altijd Sig heeft beschermt en heeft laten staan, ook al bakte hij er niets van. Nooit werd hij gepasseerd, ook niet uit tactische overwegingen. Zou een beetje heel raar overkomen als dat nu ineens wel gebeurd bij in theorie gezien je 2de spits. Die moet hetzelfde behandeld worden dan. Dan is het het aan hem om die kans te grijpen.
cajax
 cajax - dinsdag 26 november 2013 - 14:34   quote  deeplink  
Het gaat vanavond een geweldige kraker worden tussen deze 2 clubs.
Een 1-0 overwinning op Barcelona, zal De Arena uit zijn voegen doen barsten.
Het publiek is DE 12e man.
Eide
 Eide - dinsdag 26 november 2013 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 november 2013 - 14:05 schreef Peterhs het volgende:
Ik begrijp wel wat je wilt zeggen, daar gaat het niet om.
Het gaat er mij met name om dat de Boer idd altijd Sig heeft beschermt en heeft laten staan, ook al bakte hij er niets van. Nooit werd hij gepasseerd, ook niet uit tactische overwegingen. Zou een beetje heel raar overkomen als dat nu ineens wel gebeurd bij in theorie gezien je 2de spits. Die moet hetzelfde behandeld worden dan. Dan is het het aan hem om die kans te grijpen.
Nou, ik vind Siggie naar rechts en Siem in de spits toch wel het passeren van Sightorsson. Dat Siggie bleef staan had eerder met het ondermaats presteren van Fischer te maken dan zijn eigen prestaties.

FdB heeft trouwens die keuze om de spits te passeren wel eens eerder gemaakt, door Eriksen als hangende spits op te stellen zoals destijds tegen City.
nora
 nora - dinsdag 26 november 2013 - 15:39   quote  deeplink  
we gaan het zien tot op heden heeft Hoessen mij niet een keer kunnen overtuigen.
remco k
 remco k - dinsdag 26 november 2013 - 16:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 november 2013 - 00:19 schreef Jack Huntelaar het volgende:
WIE O WIE in de spits??? Hoessen, Klaassen of Schone??

Ik denk zelf Duarte en Schone aanvallend op het middenveld...Klaassen in de spits....op links Fisher en Andersen op rechts....
Ik heb het vermoeden dat Hoessen wel gaat spelen, maar dan vanaf rechts ofzo..

Misschien gaat ie wel weer met Poulsen spelen, Blind als back, Boilesen als verdedigende linksbuiten op Montoya die erg veel opkomt, en dan Fischer op 9.. Schone dan als verdedigende rechtsbuiten..
remco k
 remco k - dinsdag 26 november 2013 - 16:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 november 2013 - 12:41 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Sigthorson werkte wel constant keihard, ik vind Hoessen ronduit bedroevend in het druk zetten, en als ook dat niet lukt als hij niet gevaarlijk is, dan is hij gewoon niet belangrijk in het spel dat we willen spelen en moet de Boer daar iemand anders opstellen..
remco k
 remco k - dinsdag 26 november 2013 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 november 2013 - 13:54 schreef Eide het volgende:

[..]

Zo gek is het overigens niet hoor. Klaassen zoekt graag en vaak de flank op terwijl Schone dan even centraal komt te spelen. Maar ik zie Duarte eerder komen voor Serero dan voor Klaassen als ik heel eerlijk ben.
Juist daarom moet Klaassen op het middenveld blijven spelen, positioneel is die jongen al heel volwassen, als hij een speler naast zich heeft die dat gedeelte ook goed voor elkaar heeft kan je een middenveld van de tegenstander perfect ontregelen en uit elkaar trekken, het mooiste voorbeeld is wel de Jong en Eriksen vorig jaar tegen Van Bommel en Strootman..
remco k
 remco k - dinsdag 26 november 2013 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 november 2013 - 13:54 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Is niet te verdedigen wanneer je verder geen spitsen meer over hebt. Een spits hoort in de spits te spelen en niet een verkapte middenvelder. Als je niet anders meer hebt is het iets anders, maar zolang die optie er gewoon is hoort hij te spelen en tactische overwegingen dat neem ik met een pot zout.
Klaassen heeft in de jeugd vaak zat bewezen op 9 erg goed te kunnen voetballen.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 26 november 2013 - 16:24   quote  deeplink  
we gaan het zien vanavond. Ik zeg 3-1 voor onze club!!!

we gaan stunten. logisch!

WZAWZDB!
remco k
 remco k - dinsdag 26 november 2013 - 16:28   quote  deeplink  
ik denk 0-4
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 26 november 2013 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 november 2013 - 16:24 schreef Ronald 1960 het volgende:
we gaan het zien vanavond. Ik zeg 3-1 voor onze club!!!

we gaan stunten. logisch!

WZAWZDB!
Voorlopig zie ik nix....modem naar de klote.....alleen internet werkt (nog) wel
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 26 november 2013 - 16:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 november 2013 - 16:28 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

ned.3 live CL ONZE club
Pietje
 Pietje - dinsdag 26 november 2013 - 16:45   quote  deeplink  
Ook ik hoop op een stuntje. Maar ja, het is en blijft FC Barcelona. Zelfs met die waslijst aan geblesseerden en geschorsten van hun... Ik hoop stiekem op een kleine overwinning, maar ik zal al zielsgelukkig zijn met een gelijkspel. Wel hoop ik dat Ajax de volle 90 minuten geconcentreerd kan blijven en er vanaf de allereerste minuut vol in gaat. En laten de supporters vanavond maar de "12e" man zijn...
remco k
 remco k - dinsdag 26 november 2013 - 16:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 november 2013 - 16:28 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

TV via je modem??
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 26 november 2013 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 november 2013 - 16:50 schreef remco k het volgende:

[..]

TV via je modem??
Yep en telefoon die het ook niet meer doet.....alleen internet
barry32
 barry32 - dinsdag 26 november 2013 - 17:39   quote  deeplink  
maak niet uit hoessen of klaassen wordt gewoon 3-1
barry32
 barry32 - dinsdag 26 november 2013 - 17:40   quote  deeplink  
zo,n goed gevoel kan niet fout gaan
barry32
 barry32 - dinsdag 26 november 2013 - 17:45   quote  deeplink  
klaar maken voor de wedstrijd #arena total chaos hahha hebben er zin in
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 26 november 2013 - 18:01   quote  deeplink  
1-3
remco k
 remco k - dinsdag 26 november 2013 - 18:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 november 2013 - 16:57 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Yep en telefoon die het ook niet meer doet.....alleen internet
Vaag. Wist niet eens dat er verschillende soorten aansluiting waren. Heb ziggo en die split voor de modem de kabel naar tv.
joduh
 joduh - dinsdag 26 november 2013 - 18:17   quote  deeplink  
Yeah!!! 3-0!!!! Puta de barca!!!! Who the fuck is barca????
Joden winnen overal!!!!!!
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 26 november 2013 - 18:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 november 2013 - 14:34 schreef cajax het volgende:
Het gaat vanavond een geweldige kraker worden tussen deze 2 clubs.
Een 1-0 overwinning op Barcelona, zal De Arena uit zijn voegen doen barsten.
Het publiek is DE 12e man.
HET 12e man toch???
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 26 november 2013 - 18:41   quote  deeplink  
Hoop op 1-1...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 26 november 2013 - 20:06   quote  deeplink  
kut...Duarte speelt niet maar Serero....Hoessen in de spits
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 26 november 2013 - 20:23   quote  deeplink  
1-3 helaas.

Stunt zou mooi zijn, maar ik verwacht niets...
remco k
 remco k - dinsdag 26 november 2013 - 20:36   quote  deeplink  
Ik ook niet, Ajax is op iedere positie de mindere aan Barcelona, Barca start in de sterkst mogelijke opstelling, de enige wat zwakkere positie is de plek van Song, die speelt normaal gesproken niet en speelt daar ook niet zo goed.

Verder wint Barca momenteel alles, geeft het vrijwel niks weg en scoort het ook nog eens veel..

Ik hoop alleen dat het niet een te groot verschil zal gaan worden..
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 26 november 2013 - 21:04   quote  deeplink  
prachtige aanval, prachtige goal!
moa
 moa - dinsdag 26 november 2013 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 november 2013 - 21:04 schreef Boudewijn het volgende:
prachtige aanval, prachtige goal!
Ajaxieden kijken geen voetbal, leer dat nou es :)
moa
 moa - dinsdag 26 november 2013 - 21:09   quote  deeplink  
Wel lekker bezig Ajax, het Nederlands voetbal kan dit goed gebruiken.
Eide
 Eide - dinsdag 26 november 2013 - 21:16   quote  deeplink  
Schitterende goal zeg. Eerste goede voorzet van Ricardo dit seizoen en wat voor een.
Eide
 Eide - dinsdag 26 november 2013 - 21:19   quote  deeplink  
Ajacied #3 die in een wedstrijd tegen Barca geblesseerd geschopt wordt...
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 26 november 2013 - 21:22   quote  deeplink  
En wat een slecht veld toch weer...
Eide
 Eide - dinsdag 26 november 2013 - 21:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 november 2013 - 21:22 schreef Boudewijn het volgende:
En wat een slecht veld toch weer...
Dramatisch dit seizoen. De eerste mat is te laat gelegd en dan zo'n mat tussentijds wordt nooit een goede mat.
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 26 november 2013 - 21:27   quote  deeplink  
hahahaha! 2 - 0 gewoon!
Ajax domineert gewoon...
Eide
 Eide - dinsdag 26 november 2013 - 21:27   quote  deeplink  
Maak me gek.... JAAAAAAAAAAAAAAAA

Wat heerlijk
moa
 moa - dinsdag 26 november 2013 - 21:29   quote  deeplink  
Erg knap van Ajax, moet wel opgetekend worden dat Barca niet echt gas geeft, maar ook met een Barca op halve kracht is dit heel knap van Ajax.
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 26 november 2013 - 21:30   quote  deeplink  
Wat een viezerik die Neymar, gewoon een extra beuk geven
Peterhs
 Peterhs - dinsdag 26 november 2013 - 21:30   quote  deeplink  
Dit is eerlijk gezegd verdienste van ons cluppie. Ze geven alles.
moa
 moa - dinsdag 26 november 2013 - 21:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 november 2013 - 21:31 schreef FeijenoordMEN het volgende:
100% competitie vervalsing. Barcelona is door. Cruijff belt voorzitter. Laat Ajax tweede of derde worden. Een complete afgang van Barcelona. Vieze kut Cruijff zit hier tussen. 2-0 dat kan nooit. Zo goed is Ajax niet.

EEN COMPLETE COMPETITIE VERVALSING. Kut Barcelona. Sereso waardeloze speler die nog geen kind voorbij komt.
Doe niet zo kinderachtig,

Respect voor wat Ajax laat zien van een Feyenoord supporter hier.
Peterhs
 Peterhs - dinsdag 26 november 2013 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 november 2013 - 21:33 schreef moa het volgende:

[..]

Doe niet zo kinderachtig,

Respect voor wat Ajax laat zien van een Feyenoord supporter hier.
Kijk zo kan het ook. Dank u.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5136
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Barcelona (dinsdag 26 november 2013, 20:45): 2 - 1

0.0071210