BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Open brief aan de selectie van Feyenoord

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 25 november 2013 - 14:28   quote  deeplink  
Open brief aan de selectie van Feyenoord

legioen.jpg

Beste spelers van Feyenoord,

Beseffen jullie wel dat jullie juist nu jezelf onsterfelijk kunnen maken tijdens dit voetbalseizoen?

De nivellering heeft toegeslagen in de eredivisie de traditionele top 3 bestaat al lang niet meer. Iedereen kan van iedereen winnen. Als je een serie van 7 a 8 goede wedstrijden neerzet sta je op de eerste plaats, beseffen jullie dat wel? Dat jullie kunnen voetballen hebben jullie de afgelopen 2 jaar wel bewezen, echter dit jaar zijn er teveel wanprestaties, geen strijd en passie, meer woorden als daden. Waar is de Rotterdamse mentaliteit gebleven? Als jullie kampioen worden verwerven jullie de heldenstatus in Rotterdam en omstreken.

Jullie weten vast niet hoe het is om op maandag weer naar je werk te gaan na weer een wanprestatie van jullie, weer die honende collegas die dan vragen hoeveel internationals er bij Feyenoord rondlopen en hoeveel bij RKC, en over de zondagavond maar te zwijgen, geen studio sport, geen studio voetbal, geen 90 minutes want Feyenoord is weer het lachertje van het weekend, en dat doet pijn heel veel pijn, maar die pijn voelen jullie niet want clubliefde kennen jullie niet. Soms hebben wij het gevoel dat het jullie te doen is om die mooie auto, dat kicken horloge en dat lekkere fotomodel en een hele vette bankrekening, niet meer en niet minder.

En voetballers zijn heus niet onfeilbaar, want verliezen hoort bij de sport, dat beseffen wij ook wel, maar het gaat wel op de manier waarop, verliezen zonder strijd, passie en beleving kan niet, beseffen jullie wel dat 100.000 mensen een moord zouden doen om de kans te krijgen om in De Kuip, in dat fantastische rood-witte shirt te mogen voetballen alle 100.000 zouden spreekwoordelijk het gras opvreten, en niet zo apathisch erbij lopen zoals jullie weer gisteren lieten zien en jammer genoeg regelmatig laten zien dit seizoen. Luister eens niet naar die zaakwaarnemer, die roept dat hij je kan verkopen zodat jij je zakken kan vullen en hij natuurlijk ook, ga eens voor de spiegel staan, en stel jezelf de ene vraag, gewoon een simpele vraag, kijk jezelf in je ogen en vraag: Geef ik het maximale en eis ik het maximale van het team als ik met Feyenoord een wedstrijd speel?

Zo simpel is het, een zeer wijs trainer van Feyenoord zei eens de legendarische woorden: Kein geloel fusball spielen.

Oh ja en allemaal snel die ballerinaschoentjes uit en zwarte kicksen aan, jullie schoenensponsor heeft vast wel een paar zwarte kicksen in het assortiment.

CorMteS
Bron:Lunaticnews
Stylzz
 Stylzz - maandag 25 november 2013 - 14:29   quote  deeplink  
Goeie gast die Cor.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 25 november 2013 - 14:40   quote  deeplink  
Die wel ja..d:-)
de bluffer
 de bluffer - maandag 25 november 2013 - 15:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 november 2013 - 14:28 schreef RenatoBos het volgende:
Open brief aan de selectie van Feyenoord

[ afbeelding ]

Beste spelers van Feyenoord,

Beseffen jullie wel dat jullie juist nu jezelf onsterfelijk kunnen maken tijdens dit voetbalseizoen?

De nivellering heeft toegeslagen in de eredivisie de traditionele top 3 bestaat al lang niet meer. Iedereen kan van iedereen winnen. Als je een serie van 7 a 8 goede wedstrijden neerzet sta je op de eerste plaats, beseffen jullie dat wel? Dat jullie kunnen voetballen hebben jullie de afgelopen 2 jaar wel bewezen, echter dit jaar zijn er teveel wanprestaties, geen strijd en passie, meer woorden als daden. Waar is de Rotterdamse mentaliteit gebleven? Als jullie kampioen worden verwerven jullie de heldenstatus in Rotterdam en omstreken.

Jullie weten vast niet hoe het is om op maandag weer naar je werk te gaan na weer een wanprestatie van jullie, weer die honende collegas die dan vragen hoeveel internationals er bij Feyenoord rondlopen en hoeveel bij RKC, en over de zondagavond maar te zwijgen, geen studio sport, geen studio voetbal, geen 90 minutes want Feyenoord is weer het lachertje van het weekend, en dat doet pijn heel veel pijn, maar die pijn voelen jullie niet want clubliefde kennen jullie niet. Soms hebben wij het gevoel dat het jullie te doen is om die mooie auto, dat kicken horloge en dat lekkere fotomodel en een hele vette bankrekening, niet meer en niet minder.

En voetballers zijn heus niet onfeilbaar, want verliezen hoort bij de sport, dat beseffen wij ook wel, maar het gaat wel op de manier waarop, verliezen zonder strijd, passie en beleving kan niet, beseffen jullie wel dat 100.000 mensen een moord zouden doen om de kans te krijgen om in De Kuip, in dat fantastische rood-witte shirt te mogen voetballen alle 100.000 zouden spreekwoordelijk het gras opvreten, en niet zo apathisch erbij lopen zoals jullie weer gisteren lieten zien en jammer genoeg regelmatig laten zien dit seizoen. Luister eens niet naar die zaakwaarnemer, die roept dat hij je kan verkopen zodat jij je zakken kan vullen en hij natuurlijk ook, ga eens voor de spiegel staan, en stel jezelf de ene vraag, gewoon een simpele vraag, kijk jezelf in je ogen en vraag: Geef ik het maximale en eis ik het maximale van het team als ik met Feyenoord een wedstrijd speel?

Zo simpel is het, een zeer wijs trainer van Feyenoord zei eens de legendarische woorden: Kein geloel fusball spielen.

Oh ja en allemaal snel die ballerinaschoentjes uit en zwarte kicksen aan, jullie schoenensponsor heeft vast wel een paar zwarte kicksen in het assortiment.

CorMteS
Bron:Lunaticnews
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 25 november 2013 - 15:06   quote  deeplink  
Wordt nog beroemd die Cor..!
MMM
 MMM - maandag 25 november 2013 - 16:14   quote  deeplink  
Goed stuk.

Bloed, zweet en tranen!!!!!!
tomson
 tomson - maandag 25 november 2013 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 november 2013 - 14:40 schreef RenatoBos het volgende:
Die wel ja..d:-)
tumblr_inline_mooueyEf9r1qz4rgp.gif

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 25 november 2013 door tomson --
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 25 november 2013 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
PrutserT..
tomson
 tomson - maandag 25 november 2013 - 16:43   quote  deeplink  
Telefonisch probleempje

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 25 november 2013 door tomson --
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 25 november 2013 - 16:43   quote  deeplink  
Ghehe..
tomson
 tomson - maandag 25 november 2013 - 16:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 november 2013 - 16:42 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

PrutserT..
Bloedhond :)
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 25 november 2013 - 16:44   quote  deeplink  
Goed bezig maat!!!!!d:-)
tomson
 tomson - maandag 25 november 2013 - 16:48   quote  deeplink  
Geen woord Russisch bij trouwens. Uit het hart gegrepen...
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 25 november 2013 - 17:12   quote  deeplink  
Of het de spelers aanspreekt ???
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 25 november 2013 - 22:09   quote  deeplink  
Laat ze maar een brief terugschrijven..
van geil
 van geil - maandag 25 november 2013 - 22:18   quote  deeplink  
dan krijg je...

beste suporters,sorie
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 25 november 2013 - 22:24   quote  deeplink  
Feyenoord-spelers zeggen elkaar waarheid in groepsgesprek

600x400-mathijsenrkc.jpg

De spelers van Feyenoord hebben maandagochtend in een groepsgesprek elkaar stevig de waarheid gezegd. Onder toeziend oog van trainer Ronald Koeman vielen er harde woorden over de pijnlijke 1-0 nederlaag bij RKC Waalwijk.

Op bezoek bij de laagvlieger had Koeman graag willen starten aan een goede reeks. Dat mislukte, waardoor de Rotterdammers inmiddels de zevende plek bezetten.
Insteek van het gesprek van maandag was het duel met de Waalwijkers afsluiten zodat het vizier op de topper van zondag tegen PSV staat. Vooral Daryl Janmaat kreeg kritiek in het onderhoud, aangezien de inleiding van de goal van RKC begon aan de zijlijn waar hij te gemakkelijk een duel verloor.
Bron:VI
Vincent1970
 Vincent1970 - maandag 25 november 2013 - 22:24   quote  deeplink  
Haha!
Vincent1970
 Vincent1970 - maandag 25 november 2013 - 22:24   quote  deeplink  
Die haha was voor de geilerd dus
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 26 november 2013 - 11:29   quote  deeplink  
'Vormdipje? Nee hoor, dat is niet aan de orde'

media_xll_1966261.jpg

De selectie van Feyenoord keek gisteren in de kleedkamer naar de beelden van de deceptie tegen RKC. Uiteraard kreeg de pijnlijke winnende treffer van Aurélien Joachim alle aandacht. Hoewel er in Brabant meer misging, trok international Daryl Janmaat het boetekleed aan voor de tegengoal.

Feyenoord richt het vizier vanaf morgen volledig op de 'papieren' topper tegen PSV. De Rotterdammers, bivakkerend op een teleurstellende zevende plek in de eredivisie, verloren zondag in Brabant van het nietige RKC (1-0). Ronald Koeman wees na afloop nadrukkelijk met de vinger naar Daryl Janmaat, die in de blessuretijd op laconieke wijze invaller Damiano Schet had laten ontsnappen, waarna Aurélien Joachim kon scoren.

De selectie mocht gisteren in de kleedkamer nog eens haarfijn uitleggen wat er misging in Waalwijk. 'Dat doen wij altijd, hoor. Zo bijzonder was dat niet', legt Janmaat (24) uit. 'Natuurlijk ging het ook over mijn moment met Damiano Schet. Ik wilde de bal over de lijn laten rollen om geen tijd te verliezen voor een laatste aanval. Maar ik liet mij verrassen, iets dat ik had moeten voorkomen. Ja, dat reken ik mezelf aan. Dit mag niet meer gebeuren.'

Plotseling krijgt Janmaat openlijk kritiek. Tegen AZ pakte hij Roy Beerens al vast en de terecht toegekende strafschop die daarop volgde betekende de 2-2. Aan de andere kant zal niemand vergeten zijn dat de stormachtige ontwikkeling van de aanvallend ingestelde rechtsback Feyenoord al zoveel heeft gebracht. Gratis weggeplukt bij Heerenveen, werd hij binnen enkele weken basiskracht van Oranje.

Ook dit seizoen behoorde Janmaat regelmatig tot de beste spelers van Feyenoord. De verdediger laat zich dan ook geen vormdipje aanpraten. 'Nee hoor, dat is niet aan de orde', zegt hij. 'Maar een nederlaag bij RKC, dat mag een club als Feyenoord nooit overkomen. Dat ik de fout in ging bij dat moment met Schet, dat is duidelijk. Vervolgens had ik natuurlijk pech dat het ook nog tot een treffer leidde. Ik moet gewoon van dit soort momenten leren. Vanaf morgen richten wij ons weer op de wedstrijd tegen PSV. Daar moeten wij iets rechtzetten. En ik wil me snel weer van mijn allerbeste kant laten zien. Met de volle, kolkende Kuip achter ons moeten wij PSV kunnen verslaan.'
Bron:AD
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 26 november 2013 - 13:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 november 2013 - 16:14 schreef MMM het volgende:
Goed stuk.

Bloed, zweet en tranen!!!!!!
Ik ben het hier niet mee eens... Alsof een Clasie niet het Feyenoord gevoel heeft. Liggen deze wanprestaties wel aan de jongens die er nu staan? Of ligt het er meer aan dat we toch nog wat ervaring missen? Jongens op het middenveld die de rust bewaren, die de lijntjes uitzetten. Dat mag je van al die jonkies toch niet verwachten? Dit probleem geldt trouwens niet alleen voor ons hè. Anderen hebben het ook. Telkens weer is het verval binnen een en dezelfde wedstrijd te groot. Dat heeft te maken met disbalans qua leeftijd, qua natuurlijk evenwicht. Jonkies horen aan de hand genomen te worden door oudere spelers. Dit gaat automatisch. Het probleem is dat de oudere spelers zelf nog piep zijn.... Dát is het probleem....
flipje tiel
 flipje tiel - dinsdag 26 november 2013 - 14:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 november 2013 - 14:28 schreef RenatoBos het volgende:
Open brief aan de selectie van Feyenoord

[ afbeelding ]

Beste spelers van Feyenoord,

Beseffen jullie wel dat jullie juist nu jezelf onsterfelijk kunnen maken tijdens dit voetbalseizoen?

De nivellering heeft toegeslagen in de eredivisie de traditionele top 3 bestaat al lang niet meer. Iedereen kan van iedereen winnen. Als je een serie van 7 a 8 goede wedstrijden neerzet sta je op de eerste plaats, beseffen jullie dat wel? Dat jullie kunnen voetballen hebben jullie de afgelopen 2 jaar wel bewezen, echter dit jaar zijn er teveel wanprestaties, geen strijd en passie, meer woorden als daden. Waar is de Rotterdamse mentaliteit gebleven? Als jullie kampioen worden verwerven jullie de heldenstatus in Rotterdam en omstreken.

Jullie weten vast niet hoe het is om op maandag weer naar je werk te gaan na weer een wanprestatie van jullie, weer die honende collegas die dan vragen hoeveel internationals er bij Feyenoord rondlopen en hoeveel bij RKC, en over de zondagavond maar te zwijgen, geen studio sport, geen studio voetbal, geen 90 minutes want Feyenoord is weer het lachertje van het weekend, en dat doet pijn heel veel pijn, maar die pijn voelen jullie niet want clubliefde kennen jullie niet. Soms hebben wij het gevoel dat het jullie te doen is om die mooie auto, dat kicken horloge en dat lekkere fotomodel en een hele vette bankrekening, niet meer en niet minder.

En voetballers zijn heus niet onfeilbaar, want verliezen hoort bij de sport, dat beseffen wij ook wel, maar het gaat wel op de manier waarop, verliezen zonder strijd, passie en beleving kan niet, beseffen jullie wel dat 100.000 mensen een moord zouden doen om de kans te krijgen om in De Kuip, in dat fantastische rood-witte shirt te mogen voetballen alle 100.000 zouden spreekwoordelijk het gras opvreten, en niet zo apathisch erbij lopen zoals jullie weer gisteren lieten zien en jammer genoeg regelmatig laten zien dit seizoen. Luister eens niet naar die zaakwaarnemer, die roept dat hij je kan verkopen zodat jij je zakken kan vullen en hij natuurlijk ook, ga eens voor de spiegel staan, en stel jezelf de ene vraag, gewoon een simpele vraag, kijk jezelf in je ogen en vraag: Geef ik het maximale en eis ik het maximale van het team als ik met Feyenoord een wedstrijd speel?

Zo simpel is het, een zeer wijs trainer van Feyenoord zei eens de legendarische woorden: Kein geloel fusball spielen.

Oh ja en allemaal snel die ballerinaschoentjes uit en zwarte kicksen aan, jullie schoenensponsor heeft vast wel een paar zwarte kicksen in het assortiment.

CorMteS
Bron:Lunaticnews
goed geformuleerd chappeau
wil1
 wil1 - dinsdag 26 november 2013 - 14:44   quote  deeplink  
En ik niet met jou Arie... tuurlijk ligt het aan de spelers en over ervaring ze zijn juist heel ervaren voor de nederlandse comp. ze deden de laatse twee jaar gewoon mee voor het kampioenschap dezelfde spelers dus ervaring hebben ze genoeg om van rkc of heracles te winnen als was het maar op mentaliteit maar het punt is dat ze dat niet meer kunnen opbrengen voor elkaar de sfeer is niet zoals de laatse 2 jaren en die moet er wel zijn om voor elkaar door het vuur te gaan wat dit team was (ook de laatse 2 jaren qua voetbal)en is gewoon een matig elftal die gewoon elke wedstrijd alles moeten geven maar zij denken dat ze voeballend kunnen oplossen terwijl ze niet eens een corner kunnen nemen of een voorzet kunnen geven of van de rand strafschopgebied minstens op het doel schieten en niet naast of over dan moet je het toch echt van je werklust hebben iedereen loop maar op Immers te zeiken oke hij is beperkt maar dat is bijna iedereen bij feyenoord maar hij werkt wel al een paard dat moet je ook doen als je minder kwaliteit heb en dat weet hij dus knap van hem dat hij het elke week weer de pest werkt en tuurlijk is hij niet feyenoord waardig als je het vergelijkt met bv 15 -25 jaar geleden toen had bv wijnstekers nog een betere voorzet(een back) dan nu spelers corners of vrije trappen nemen laat staan een voorzet in beweging ja ik weet het verleden tijd maar dan is wel wat je als eerste verwacht is inzet!
JarkoB
 JarkoB - dinsdag 26 november 2013 - 15:02   quote  deeplink  
interpunctie
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 26 november 2013 - 15:07   quote  deeplink  
Leest wel lekker weg hoor.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 26 november 2013 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 november 2013 - 14:44 schreef wil1 het volgende:
En ik niet met jou Arie... tuurlijk ligt het aan de spelers en over ervaring ze zijn juist heel ervaren voor de nederlandse comp. ze deden de laatse twee jaar gewoon mee voor het kampioenschap dezelfde spelers dus ervaring hebben ze genoeg om van rkc of heracles te winnen als was het maar op mentaliteit maar het punt is dat ze dat niet meer kunnen opbrengen voor elkaar de sfeer is niet zoals de laatse 2 jaren en die moet er wel zijn om voor elkaar door het vuur te gaan wat dit team was (ook de laatse 2 jaren qua voetbal)en is gewoon een matig elftal die gewoon elke wedstrijd alles moeten geven maar zij denken dat ze voeballend kunnen oplossen terwijl ze niet eens een corner kunnen nemen of een voorzet kunnen geven of van de rand strafschopgebied minstens op het doel schieten en niet naast of over dan moet je het toch echt van je werklust hebben iedereen loop maar op Immers te zeiken oke hij is beperkt maar dat is bijna iedereen bij feyenoord maar hij werkt wel al een paard dat moet je ook doen als je minder kwaliteit heb en dat weet hij dus knap van hem dat hij het elke week weer de pest werkt en tuurlijk is hij niet feyenoord waardig als je het vergelijkt met bv 15 -25 jaar geleden toen had bv wijnstekers nog een betere voorzet(een back) dan nu spelers corners of vrije trappen nemen laat staan een voorzet in beweging ja ik weet het verleden tijd maar dan is wel wat je als eerste verwacht is inzet!
Dus jij denkt dat het alleen maar een gebrek aan mentaliteit is? Jij vindt dat ze niet hun best doen, dat ze te laconiek zijn? Ik hou het erop dat er nu leiders moeten opstaan die de rust bewaren, maar ze lopen als kip zonder kop omdat ze nog te jong zijn om dergelijke leiding te nemen. Iemand die eventjes de poppetjes op de juiste plek zet, iets wat jochies die net komen kijken klakkeloos aannemen van de gevestigde orde... Jammer, maar de gevestigde orde van tegenwoordig is zo jong dat de jonkies het niet klakkeloos van hun aannemen. Vroeger waren de oudere spelers ook de wijsten, maar dat is allang niet meer zo, want de oudere spelers zijn zelf nog maar tweeëntwintig of zo, daar ligt het aan. Feyenoord moet nu durven investeren in een ervaren speler met charisma, eentje die bepaalt wie waar loopt en niet dat gedraal als een kip zonder kop zoals nu, daar gaat het om. Denk je nou werkelijk waar dat die jongens die er nu lopen problemen hebben vanwege hun inzet? zie ik er niet aan af, maar het is wel schandalig dat het zover komen kan. Dat ligt aan een foute bezetting in de selectie...
tomson
 tomson - dinsdag 26 november 2013 - 15:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 november 2013 - 15:02 schreef JarkoB het volgende:
interpunctie
Nokidding..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Open brief aan de selectie van Feyenoord









0.0062298