|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Via dit topic wil ik mijn medeleven uiten naar het slachtoffer die tijdens de wedstrijd tegen Barcelona in de gracht is gevallen en daarbij ernstig gewond is geraakt. Ook wens ik de familie en vrienden veel sterkte en hoop ik met heel mijn hart dat alles weer goed komt.
Ongeacht de oorzaak of de toestand van deze Ajacied tijdens het ongeluk, blijft dit een vreselijke gebeurtenis en wil ik iedereen vragen om via dit topic zijn steun betuiging te plaatsen aan iedereen die hierbij betrokken zijn.
Vriendelijke groet, Wouter. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Net topic Wouter en helemaal mee eens.
Ik heb al eerder geschreven dat de oorzaak van mij niet van belang is. Ik wens hem, zijn familie en vrienden de komende tijd heel veel sterkte toe en hoop net als jouw dat alles uiteindelijk weer goed komt. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Laten we hopen dat deze man er weer bovenop komt, voor zowel hemzelf maar zeker ook voor zijn gezin.
Edit: Ik ben overigens van mening dat de oorzaak zeer zeker van belang is. Niet omdat dat mijn hoop op herstel voor deze man beïnvloed, maar wel omdat je zonder de oorzaak niet kan bezien of zoiets voorkomen kan worden. Eigen schuld is toch een verschil met bijvoorbeeld een te lage afscheiding voor wat betreft de ArenA.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 november 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Wat een goed initiatief, Wouter !! In diverse topics heb ik al mijn medeleven betuigd. Wat een machtige avond moest worden en op zo'n trieste manier afloopt.
Beste (onbekende) Ajacied, ook ik wens je veel sterkte en ik hoop oprecht, dat je zo snel mogelijk, weer helemaal in orde zult zijn. Kom op en knok ervoor. Ook jouw familie, gezin, heel veel sterkte toegwenst. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Goed gedaan Wouter. Ik weet zeker dat heel veel ajacieden met deze gedachte hebben rondgelopen om iets te kunnen/willen schrijven en ongeacht de oorzaak/reden van het ongeval, wens ook ik deze man, zijn familie en vrienden heel veel sterkte en hopelijk een spoedig en volledig herstel toe.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 november 2013 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Wat een verschrikkelijk beeld was dat zeg..hopelijk komt het weer allemaal goed met hem en word ie weer de oude..wens zijn naasten veel sterkte voor de komende periode.. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op donderdag 28 november 2013 - 15:29 schreef Eide het volgende:Laten we hopen dat deze man er weer bovenop komt, voor zowel hemzelf maar zeker ook voor zijn gezin. Edit: Ik ben overigens van mening dat de oorzaak zeer zeker van belang is. Niet omdat dat mijn hoop op herstel voor deze man beïnvloed, maar wel omdat je zonder de oorzaak niet kan bezien of zoiets voorkomen kan worden. Eigen schuld is toch een verschil met bijvoorbeeld een te lage afscheiding voor wat betreft de ArenA. Zo bedoel ik het ook niet qua oorzaak. Maar of iemand teveel gedronken heeft en iets te overenthousiast was en daardoor is gevallen vind ik persoonlijk geen reden om mijn mening omtrent de hoop op volledig herstel van deze persoon te beïnvloeden. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Mag ik trouwens opmerken dat ik bij het zien van de beelden onpasselijk wordt van die idioten die die hulpverleners voor van alles en nog wat staan uit te schelden? Wat een idioten zeg, die lui redden die man waarschijnlijk het leven en krijgen elke ziekte in de medische encyclopedie naar hun hoofd geslingerd.
Ik begrijp dat er in zo'n situatie veel emotie is. Ik ben zelf beroepsmatig meer dan eens betrokken geweest bij situaties waarbij personen levensbedreigend gewond waren. Rust is zo belang in die situaties. Wetende wat die hulpverleners daar mee bezig zijn kan ik ook geen enkele vorm van sympathie opbrengen voor de halve garen die zo staan te gillen. Ondanks de beste bedoelingen van de mensen.
Hulpverleners laat je met rust zodat ze hun werk kunnen doen.
Als dit ongeval een positief gevolg mag hebben, laat het dan zijn dat mensen schrikken van dat gedrag en er voor waken dat zelf niet te doen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 november 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Sterkte aan deze onbekende supporter!
zou dit topic dan ook willen gebruiken voor een steun betuiging aan Pat Rice, Arsenal's assistent, die met kanker in het ziekenhuis ligt!
Sterkte beiden! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op donderdag 28 november 2013 - 15:56 schreef Eide het volgende:Mag ik trouwens opmerken dat ik bij het zien van de beelden onpasselijk wordt van die idioten die die hulpverleners voor van alles en nog wat staan uit te schelden? Wat een idioten zeg, die lui redden die man waarschijnlijk het leven en krijgen elke ziekte in de medische encyclopedie naar hun hoofd geslingerd. Ik begrijp dat er in zo'n situatie veel emotie is. Ik ben zelf beroepsmatig meer dan eens betrokken geweest bij situaties waarbij personen levensbedreigend gewond waren. Rust is zo belang in die situaties. Wetende wat die hulpverleners daar mee bezig zijn kan ik ook geen enkele vorm van sympathie opbrengen voor de halve garen die zo staan te gillen. Ondanks de beste bedoelingen van de mensen. Hulpverleners laat je met rust zodat ze hun werk kunnen doen. Als dit ongeval een positief gevolg mag hebben, laat het dan zijn dat mensen schrikken van dat gedrag en er voor waken dat zelf niet te doen. Hier ben ik het uiteraard HE-LE-MAAL mee eens !!! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op donderdag 28 november 2013 - 15:56 schreef Eide het volgende:Mag ik trouwens opmerken dat ik bij het zien van de beelden onpasselijk wordt van die idioten die die hulpverleners voor van alles en nog wat staan uit te schelden? Wat een idioten zeg, die lui redden die man waarschijnlijk het leven en krijgen elke ziekte in de medische encyclopedie naar hun hoofd geslingerd. Ik begrijp dat er in zo'n situatie veel emotie is. Ik ben zelf beroepsmatig meer dan eens betrokken geweest bij situaties waarbij personen levensbedreigend gewond waren. Rust is zo belang in die situaties. Wetende wat die hulpverleners daar mee bezig zijn kan ik ook geen enkele vorm van sympathie opbrengen voor de halve garen die zo staan te gillen. Ondanks de beste bedoelingen van de mensen. Hulpverleners laat je met rust zodat ze hun werk kunnen doen. Als dit ongeval een positief gevolg mag hebben, laat het dan zijn dat mensen schrikken van dat gedrag en er voor waken dat zelf niet te doen. Het gescheld wat je in het filmpje hoort is aan het begin van het gebeuren, wanneer de persoon net naar beneden is gevallen. Dus de komst van de hulpverleners moet dan nog gebeuren en volgens sommigen gaat dat te langzaam. Aangezien je vaak het gevoel hebt dat alles dan veel langzamer gaat dan de bedoeling is en sommigen in shock zijn roepen mensen bepaalde dingen. Niet goed te praten, maar wel vrij normaal.
Tijdens het daadwerkelijk optreden van de hulpverleners was het hele vak stil en nadien kregen ze een daverend applaus.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 november 2013 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 28 november 2013 - 16:03 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Het gescheld wat je in het filmpje hoort is aan het begin van het gebeuren, wanneer de persoon net naar beneden is gevallen. Dus de komst van de hulpverleners moet dan nog gebeuren en volgens sommigen gaat dat te langzaam. Aangezien je vaak het gevoel hebt dat alles dan veel langzamer gaat dan de bedoeling is en sommigen in shock zijn roepen mensen bepaalde dingen. Niet goed te praten, maar wel vrij normaal. Tijdens het daadwerkelijk optreden van de hulpverleners was het hele vak stil en nadien kregen ze een daverend applaus. Dat maakt geen reet uit of ze zelf vinden dat dat te langzaam gaat. Die mensen zijn de experts. Die laat je met rust en in hun waarde. Dat is inderdaad niet goed te praten en het is ook niet normaal. Het is zelfs abnormaal. Als je het sneller wil laten gaan moedig je ze maar aan, je scheld ze niet kapot.
Wil overigens dit topic niet kapen met deze commentaren maar het viel me gewoon op.
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op donderdag 28 november 2013 - 16:12 schreef Eide het volgende:[..] Dat maakt geen reet uit of ze zelf vinden dat dat te langzaam gaat. Die mensen zijn de experts. Die laat je met rust en in hun waarde. Dat is inderdaad niet goed te praten en het is ook niet normaal. Het is zelfs abnormaal. Als je het sneller wil laten gaan moedig je ze maar aan, je scheld ze niet kapot. Wil overigens dit topic niet kapen met deze commentaren maar het viel me gewoon op. Het is normaal dat men zoiets doet wanneer ze in paniek zijn of door shock zijn overvallen. En jij zou dat moeten weten wanneer je aangeeft vaker met zulke levensbedreigende situaties te maken te hebben gehad. Ik heb dan namelijk ook in mijn werk en wanneer jezelf niet erop reageert en er nadien met de omstanders over spreekt merk je dat ze het helemaal niet zo bedoelen of schrikken ze zelfs wanneer je hen aangeeft hoe ze zich hebben gedragen. Dat ze het doen is niet goed te praten maar vaak zijn mensen zich er helemaal niet van bewust op dat moment.
Maar inderdaad is het beter deze discussie hier niet voort te zetten. Excuses aan APIK voor deze discussie in zijn topic.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 november 2013 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
sjarrel
|
|
|
Veel sterkte toegewenst aan slachtoffer en famillie.Zeer naar ongeval op zo'n mooie avond. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op donderdag 28 november 2013 - 16:28 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Het is normaal dat men zoiets doet wanneer ze in paniek zijn of door shock zijn overvallen. En jij zou dat moeten weten wanneer je aangeeft vaker met zulke levensbedreigende situaties te maken te hebben gehad. Ik heb dan namelijk ook in mijn werk en wanneer jezelf niet erop reageert en er nadien met de omstanders over spreekt merk je dat ze het helemaal niet zo bedoelen of schrikken ze zelfs wanneer je hen aangeeft hoe ze zich hebben gedragen. Dat ze het doen is niet goed te praten maar vaak zijn mensen zich er helemaal niet van bewust op dat moment. Maar inderdaad is het beter deze discussie hier niet voort te zetten. Excuses aan APIK voor deze discussie in zijn topic. Excuses zijn niet nodig, dit is niet MIJN topic, maar voor iedereen die er kracht van krijgen en verdriet in kwijt kunnen.
Respect ook naar jullie allemaal, dat jullie het positief oppakken en zeker ook respect naar de feyenoord-supporter die ondanks de rivaliteit tussen ons, evengoed het respect opbrengt om een mensenleven voorop te stellen.
Petje af voor jullie allemaal, ik dacht dat ik de enige was die er zo'n naar gevoel van had. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
APIK, Ajacied ben je nooit alleen. In goede tijden en in moeilijke tijden. Mens ben je ook nooit alleen, vandaar de puike reactie van RenatoBos. Ik zal natuurlijk wel de nodige reacties krijgen, maar ik kan het uitstekend vinden met een aantal Feyenoord-supporters, waaronder Renato.
PS: ik zag op het Feyenoord-forum hoe jij, Renato, een "Ajax hart" zou hebben. Wat een dwaas, die FeyenoordMEN. Wat mij betreft, ben jij hier altijd welkom, zoals ik op jouw forum ook welkom ben. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
In de verschillende filmpjes die opduiken is de bezorgdheid op de vakken die het hebben kunnen zien bijna tastbaar. Een club als 410 die allemaal zitten en kijken, op z'n eigen manier een beeld dat veel doet en toont hoe betrokken iedereen met een vreemdeling kan zijn. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
Helaas kunnen we niet vliegen gap...... Zwarte dinsdag voor velen....zeker voor de f-Side ...... Hope het ga je goedkomen..... XXX 76XXX Ps. thanks apik |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
Over commentaar op de suporters daar wat ik lees? Wat wil je nou man??? Koorknaapjes staan in de kerk maar niet op de f-Side...... En btw de eerste hulpverlener liep hard weg....... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Allemaal erg zat. Hoop van harte dat deze man er weer bovenop komt. Sterkte daarmee |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
.
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Sterkte mede Ajax supporter!! |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op donderdag 28 november 2013 - 18:09 schreef joduh het volgende:Helaas kunnen we niet vliegen gap...... Zwarte dinsdag voor velen....zeker voor de f-Side ...... Hope het ga je goedkomen..... XXX 76XXX Ps. thanks apik Sterkte gabber! |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Een tragish ongeval dat door de NOS werd afgedaan als een smetje op die geweldige avond, blunder van de NOS .Ik wens zijn familie en bekenden veel sterkte en hoop van harte dat hij weer helemaal de oude wordt. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op donderdag 28 november 2013 - 23:33 schreef nora het volgende:Een tragish ongeval dat door de NOS werd afgedaan als een smetje op die geweldige avond, blunder van de NOS .Ik wens zijn familie en bekenden veel sterkte en hoop van harte dat hij weer helemaal de oude wordt. Ik wens deze Ajacied het allerbeste....maar wat moest de NOS doen dan ?? |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
Inderdaad heel veel sterkte gewenst voor de supporter/familie ect. Pff wat een smet op de toch mooie overwinning. Ik kreeg de foto's al binnen toen hij daar nog lag wat een naar gezicht. Iedere dag denk ik er wel even aan! Hoop echt voor hem dat hij er bovenop komt! |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Nou als je daar zat voelde het wel zo hoor.. Hoe kun je feest vieren als je die man daar zo ziet liggen? Dus ja mooie overwinning maar wel gemengde gevoelens |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Update III - 18.42u 29/11
Ajax meldt vrijdagavond dat de toestand van de 46-jarige supporter nog onveranderd is. De man ligt nog steeds in kritieke toestand in het ziekenhuis. Ajax onderhoudt contact met de familie van het slachtoffer. Als er ontwikkelingen plaatsvinden, dan zal Ajax in samenspraak met de familie melding maken via de officiële kanalen. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 november 2013 - 07:49 schreef Hummel10 het volgende:[..] Nou als je daar zat voelde het wel zo hoor.. Hoe kun je feest vieren als je die man daar zo ziet liggen? Dus ja mooie overwinning maar wel gemengde gevoelens 1.000.000 miljoen kijkers hebben helemaal nix mee gekregen......dus de NOS zend de wedstrijd gewoon uit, bovendien was op dat moment nix bekend over hoe en wat.....ik ben die avond gewoon uit mijn plaat gegaan.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 november 2013 - 22:58 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] 1.000.000 miljoen kijkers hebben helemaal nix mee gekregen......dus de NOS zend de wedstrijd gewoon uit, bovendien was op dat moment nix bekend over hoe en wat.....ik ben die avond gewoon uit mijn plaat gegaan.... Ik ook uit mijn dak...gelukkig tijdens de wedstrijd niets van mee gekregen.... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Ik hoop dat die man het overleefd.....wel mooi dat Ajax zo betrokken is met de familie.....en ik hoop dat hij weer de oude wordt |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 november 2013 - 23:09 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Ik hoop dat die man het overleefd.....wel mooi dat Ajax zo betrokken is met de familie.....en ik hoop dat hij weer de oude wordt En dat siert Ajax. Er zijn tijden geweest dat de club helemaal niets om hun supporters gaf. Sinds een tijd is hier een duidelijke verandering in gekomen. En dat is alleen maar goed, want uiteindelijk zijn de supporters heel belangrijk voor een club. |
|
|
|
|
tedje339
|
|
|
Heel veel sterkte, voor die , man en zijn, famlie, vrezelijk wat er gebeurt is. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 november 2013 - 22:58 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] 1.000.000 miljoen kijkers hebben helemaal nix mee gekregen......dus de NOS zend de wedstrijd gewoon uit, bovendien was op dat moment nix bekend over hoe en wat.....ik ben die avond gewoon uit mijn plaat gegaan.... Begrijp ik maar ik zat er wel en kreeg in de rust al foto's via de app. Toen lag die man er nog. Dan kan ik niet meer uit mijn dak gaan. Dus ja wel een "smet" op de avond voor mij.. Nogmaals hoop echt dat hij er weer bovenop komt! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Weet iemand, hoe het inmiddels met onze trieste mede-Ajacied is? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Laatste wat ik heb gelezen was dat de situatie onveranderd is.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Triest... Dus nog altijd kritiek. Echt zielig. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote: Ja dat las ik ook inderdaad.....kutzooi :( Ik blijf hopen op een herstel voor de arme man en zijn familie/vrienden. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Is er hier iemand die hem persoonlijk kent? En wat de eventuele vooruitzichten zijn? |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Als dat al zo is, dan gaat diegene zich hier niet roeren. Er is namelijk in overleg met de familie besloten om alles via de officiële kanalen te berichten, zodat wild-west verhalen wegblijven. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Hoop dat er snel vooruitgang komt in zijn situatie.... |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Ik weet alleen dat hij in Kortenhoef woont, wat vlakbij bij mij is. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Uiteindelijk horen we het vanzelf. Je hoopt natuurlijk het beste voor hem en zijn familie. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Je hoopt erop maar het blijft een (vermoedelijk) hersenletsel met lnage tijd geen vernadering in zijn toestand. Dat is helaas meestal geen goed nieuws. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Foto wil niet lukken, sorry.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 december 2013 door ALTIJD PRIJS IN DE K -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Dit is natuurlijk een mooi gebaar van deze jongens. Een duidelijk voorbeeld van hoe het eigenlijk altijd zou moeten zijn. Iets dergelijks (dit ongeluk)wens je gewoon niemand toe, ongeacht voor welke club hij of zij ook is.
Nogmaals, heel veel sterkte en beterschap gewenst voor slachtoffer, familie en vrienden! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Update gevallen supporter
De familie van de supporter die tijdens Ajax - FC Barcelona van de tribune is gevallen laat weten dat zijn toestand inmiddels stabiel is. Als gevolg van de val liep de 46-jarige man ernstig hoofdletsel op. De familie voegt daaraan toe dat hij buiten direct levensgevaar is, maar intensieve zorg nodig heeft en daarom nog op de intensive care verblijft. Ajax zal contact houden met de familie van het slachtoffer. Mochten er nieuwe ontwikkelingen zijn, dan zal Ajax hier in samenspraak met de familie melding van maken via de officiële Ajax-kanalen. Ajax.nl |
|
|
|