|
|
Eide
|
|
|
Ons aller Ajax zit in een geweldige periode. In 3 weken tijd won Ajax 5 wedstrijden en hoefde de ploeg van Frank de Boer maar 1 tegentreffer te incasseren terwijl de Amsterdammers zelf 13 keer het doel wisten te treffen. De bijna traditioneel zwakke oktobermaand heeft ons Ajax wel een kleine achterstand opgeleverd. De aanhoudende goede resultaten van Vitesse zorgen ervoor dat Ajax "slechts" 2e staat met 2 punten achterstand op het Arnhemse huurlingenleger. Ajax heeft ondertussen, samen met Zwolle en Twente, de minst gepasseerde achterhoede van de Eredivisie waarmee het goede spel van met name de centrale verdedigers en controleur Blind nog maar eens wordt onderstreept.
Ajax en NAC hebben een ruime geschiedenis. Ajax speelde maar liefst 98 duels tegen NAC Breda. Daarvan won Ajax er 71 en gingen er 12 verloren. 15 Duels eindigden in een gelijk spel. De laatste keer dat NAC wist te winnen van Ajax dateert uit 2008. Sindsdien werden vrijwel alle wedstrijden ruim door Ajax gewonnen. Alleen in 2011 wist NAC een gelijkspel uit het vuur te slepen. Vorig seizoen werd het in de ArenA maar liefst 5-0 voor Ajax in een wedstrijd waar Moisander debuteerde en Ajax binnen 2 minuten op voorsprong kwam.
Bij Ajax ontbreekt Boilesen met een hamstring blessure. Duarte en Bojan zijn beide terug en speelden tegen ADO al. Siem de Jong is ook op de weg terug en is mogelijk fit genoeg om te spelen tegen NAC. Daarmee krijgt Frank de Boer een luxe probleem op zijn middenveld waar Serero en Klaassen het uitstekend doen maar Duarte en aanvoerder Siem de Jong toch ook nadrukkelijk op de deur bonzen. Als Siem de Jong kan spelen kiest Frank de Boer waarschijnlijk voor een spitsenrol voor Siem de Jong met Serero en Klaassen in zijn rug. Verder lijkt het voor de hand liggend dat Ajax weinig wijzigingen toepast hoewel FdB voor keuzes staat met betrekking tot het invullen van de linksback en rechtsbuiten posities.
NAC heeft weinig personele problemen. De club doet in de Eredivisie wat het al jaren doet, namelijk anoniem meedraaien in de middenmoot. De afgelopen seizoenen werd NAC steeds 13e in de Eredivisie, momenteel staat de ploeg 11e. De problemen in Breda bevinden zich met name op financieel gebied. NAC zit in financieel zwaar weer met een acuut begrotingstekort van 2 miljoen euro waardoor het voortbestaan van de Brabantse club serieus in gevaar is. Oud-Ajacied Rydell Poepon is topscorer bij NAC met 5 goals. Poepon viel geblesseerd uit tegen Groningen.
De beelden zijn vanzelfsprekend van de 5-0 overwinning van afgelopen seizoen. De verwachting dit jaar is ook weer een overwinning voor Ajax hoewel trainer Frank de Boer na de overwinning tegen ADO terecht opmerkte dat ook tegen NAC iedereen weer 100% moet geven.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 december 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Wat een kuttijd wederom. Kom op zeg, 18.45 uur. Pffff |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Overigens wederom een mooi start van het topic Eide. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Hij blijft het goed doen he die Eide ;-) mooi gedaan weer, man!!
Ik ga voor 6-0.... |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Prachtig weer Eide!! Tnx voor de mooie topics over de wedstrijden van ☆☆☆AJAX☆☆☆
Ik denk 3-1 en omdat ik weer op het leidsche kijk, kan het ook wel weer billenknijpen worden 8-) |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ronald jij bent wel erg enthousiast ineens. Ik zeg 4-0. Die Cillessen is de laatste tijd erg goed. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Liesblessure houdt Poepon twee weken aan de kant
NAC moet de komende twee weken Rydell Poepon missen. De aanvaller heeft een forse verrekking in zijn lies. Dat heeft onderzoek in het ziekenhuis zondag uitgewezen.
De aanvaller liep de blessure zaterdagavond in het duel met FC Groningen al na achttien minuten op. Poepon werd toen vervangen door Anthony Lurling. Aanvankelijk werd gevreesd voor een scheurtje, maar dat blijkt niet het geval te zijn. Poepon mist sowieso de wedstrijden met Ajax en Vitesse. De club hoopt dat hij de laatste wedstrijd voor de winterstop, tegen Cambuur, mee kan doen.
Danny Verbeek, die na een uur gewisseld werd voor Stipe Perica, kan zaterdag gewoon spelen tegen Ajax. Hij verliet zaterdag uit voorzorg het veld vanwege overbelasting aan zijn lies. Bron |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Dat wordt een normale overwinning met de volgende opstelling. Cillisen van Rhijn-Veltman-Moisander-Duarte Blind Klaasen Serero Hoessen Wissels met veel speeltijd Bojan en de Jong Laatste wissel Denswil.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 december 2013 door nora -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op maandag 02 december 2013 - 11:37 schreef Bobby1972 het volgende:Ronald jij bent wel erg enthousiast ineens. Ik zeg 4-0. Die Cillessen is de laatste tijd erg goed. Jammer dat Frank het zo laat zag van Jasper hadden we Groningen en PSV ook gewonnen. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op maandag 02 december 2013 - 17:09 schreef nora het volgende:Dat wordt een normale overwinning met de volgende opstelling. Cillisen van Rhijn-Veltman-Moisander-Duarte Blind Klaasen Serero Hoessen Wissels met veel speeltijd Bojan en de Jong Laatste wissel Denswil. Zo, wat een verrasende opstelling... Zelf verzonnen? |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op maandag 02 december 2013 - 17:09 schreef nora het volgende:Dat wordt een normale overwinning met de volgende opstelling. Cillisen van Rhijn-Veltman-Moisander-Duarte Blind Klaasen Serero Hoessen Wissels met veel speeltijd Bojan en de Jong Laatste wissel Denswil. Niet eens zn gek idee, gewoon met 9 man. Die van Breda weten niet wat ze overkomt. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: #WZAWZDB 9 man. Eitje. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Eide, wat heb je er weer wat moois van gemaakt. Mijn oprechte complimenten. Ik zou het je niet na kunnen doen, vrees ik...
Na al het optimisme van de afgelopen weken en de mooie uitslagen, heb ik een goed gevoel over het komende weekeinde. Statistisch gezien haalt Ajax juist op zaterdagavonden goede uitslagen. Een dubbel goed gevoel dus. Ik zeg 4-0 voor mijn club. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Inderdaad weer een geweldig mooi topic van Eide....ook de tegenstander wordt juist verwoord...jammer is dat Nac er financiel niet goed voor staat...want na Ajax kijk ik altijd met een schuin oog wat NAC gedaan heeft...gelukkig is het geen avondje NAC want dan wordt het geen grote uitslag voor ons Ajax....
Ik zeg 4-0.. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote: Ha ha te hard gewerkt !!! Fisher en Schone vergeten sorry mannen |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Alhoewel wij het met 9 man ook hadden gered. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Spelers sparen voor de wedstrijd in Milaan? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Niet te euforisch voordat de wedstrijd gespeeld is....NAC is geen kleintje!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Goed punt Ronald....ik denk dat Serero wordt gespaard....de Jong zal Hoessen 30 min. voor tijd aflossen....Bojan zal de hele wedstrijd spelen op rechtsbuiten...
Ajax11: .........................Cillessen........................ van Rhijn.......van der Hoorn.....Moisander.......Denswill .........................Blind............................ ............Klaassen...................Duarte............. .Krkic....................Hoessen..................Fisher. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 02 december 2013 - 23:00 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Goed punt Ronald....ik denk dat Serero wordt gespaard....de Jong zal Hoessen 30 min. voor tijd aflossen....Bojan zal de hele wedstrijd spelen op rechtsbuiten... Ajax11: .........................Cillessen........................ van Rhijn.......van der Hoorn.....Moisander.......Denswill .........................Blind............................ ............Klaassen...................Duarte............. .Krkic....................Hoessen..................Fisher. Maar waarom zet je van der Hoorn er dan in ten koste van Veltman? Want Veltman zal sowieso niet spelen in Milaan, dus is het toch beter om hem hier gewoon minuten te laten spelen? |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
O jezus tering, Makkelie de scheidsrechter. Nou, we maken ons alvast maar op voor wat scheidsrechterlijke dwalingen zaterdagavond.
Trouwens niemand die het een kuttijd vind voor een wedstrijd? |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 december 2013 - 12:39 schreef Ajax Warrior het volgende:O jezus tering, Makkelie de scheidsrechter. Nou, we maken ons alvast maar op voor wat scheidsrechterlijke dwalingen zaterdagavond. Trouwens niemand die het een kuttijd vind voor een wedstrijd? ach....., prettig is anders, maar we veranderen er toch niets aan ;-) |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Dat helaas niet, maar tis toch bizar. De komende drie wedstrijden spelen we om 18.45 uur en 2x om 12.30 uur. KUTTIJDEN GEWOON! Voetbal hoort gewoon op zondag om 14.30 uur, maar door al die kutmedia is dat tegenwoordig niet meer mogelijk. En ja jongens, ik weet dat het geld oplevert maar tis gewoon KUT. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 december 2013 - 12:53 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Dat helaas niet, maar tis toch bizar. De komende drie wedstrijden spelen we om 18.45 uur en 2x om 12.30 uur. KUTTIJDEN GEWOON! Voetbal hoort gewoon op zondag om 14.30 uur, maar door al die kutmedia is dat tegenwoordig niet meer mogelijk. En ja jongens, ik weet dat het geld oplevert maar tis gewoon KUT. Vriend, ik ben het volledig met je eens. Leve de commercie. Ik heb het ook al vele malen op dit forum, in diverse topics geschreven. Voetbal, alle wedstrijden tegelijk op zondagmiddag om 14:30 uur. Altijd spannend, geen competitievervalsing (je weet immers niet op voorhand wat je concurrenten hebben gedaan !!) en een gevoel van saamhorigheid. Al die verschillende dagen en tijden (vrijdagavond, zaterdagavond op 3 verschillende tijden en zondagmiddag op 3 verschillende tijden): WAARDELOOS. Kortom, ik geef je helemaal gelijk. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 december 2013 - 13:49 schreef Pietje het volgende:[..] Vriend, ik ben het volledig met je eens. Leve de commercie. Ik heb het ook al vele malen op dit forum, in diverse topics geschreven. Voetbal, alle wedstrijden tegelijk op zondagmiddag om 14:30 uur. Altijd spannend, geen competitievervalsing (je weet immers niet op voorhand wat je concurrenten hebben gedaan !!) en een gevoel van saamhorigheid. Al die verschillende dagen en tijden (vrijdagavond, zaterdagavond op 3 verschillende tijden en zondagmiddag op 3 verschillende tijden): WAARDELOOS. Kortom, ik geef je helemaal gelijk. Helemaal waar Pietje. Waardeloos en kut. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Dat noemen ze nou 'moderne tijden'...... Denk dat we in de toekomst nog veel gekkere dagen en tijden gaan meemaken met dank aan de fifa en uefa en datallemaal vanwege het interland voetbal.
Ik hoop trouwens tenstelligste dat ik mij hierin vergis.....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 december 2013 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 december 2013 - 14:27 schreef Ronald 1960 het volgende:Dat noemen nou 'moderne tijden'...... Denk dat we in de toekomst nog veel gekkere dagen en tijden gaan meemaken met dank aan de fifa en uefa en datallemaal vanwege het interland voetbal. Ik hoop trouwens tenstelligste dat ik mij hierin vergis..... Ik help het je hopen. Gezien mijn reacties had je al gezien dat ik fel tegenstander ben van domme wedstrijdtijden, maar ook van oefeninterlands tijdens het seizoen en dan voornamelijk op momenten als er beslissingen vallen. Zowel Europees als in competitieverband. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op maandag 02 december 2013 - 23:00 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Goed punt Ronald....ik denk dat Serero wordt gespaard....de Jong zal Hoessen 30 min. voor tijd aflossen....Bojan zal de hele wedstrijd spelen op rechtsbuiten... Ajax11: .........................Cillessen........................ van Rhijn.......van der Hoorn.....Moisander.......Denswill .........................Blind............................ ............Klaassen...................Duarte............. .Krkic....................Hoessen..................Fisher. nee, gebeurt niet. gewoon zelfde 11 als tegen den Haag met evt de Jong of Bojan in de spits ipv Hoesen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 december 2013 door NatjosFC -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 02 december 2013 - 23:00 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Goed punt Ronald....ik denk dat Serero wordt gespaard....de Jong zal Hoessen 30 min. voor tijd aflossen....Bojan zal de hele wedstrijd spelen op rechtsbuiten... Ajax11: .........................Cillessen........................ van Rhijn.......van der Hoorn.....Moisander.......Denswill .........................Blind............................ ............Klaassen...................Duarte............. .Krkic....................Hoessen..................Fisher. De Boer kennende gaat ie dat niet doen, de Jong zal inderdaad wel invallen, Blind zal wat gespaard worden, ik denk dat Serrero wat gespaard zal worden. Maar de jongens die gespaard zullen worden gaan er later vanaf verwacht ik..
De Jong zal tegen Milaan gewoon spelen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 december 2013 - 12:39 schreef Ajax Warrior het volgende:O jezus tering, Makkelie de scheidsrechter. Nou, we maken ons alvast maar op voor wat scheidsrechterlijke dwalingen zaterdagavond. Trouwens niemand die het een kuttijd vind voor een wedstrijd? Tsjaa, de commercie he.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 december 2013 - 14:27 schreef Ronald 1960 het volgende:Dat noemen ze nou 'moderne tijden'...... Denk dat we in de toekomst nog veel gekkere dagen en tijden gaan meemaken met dank aan de fifa en uefa en datallemaal vanwege het interland voetbal. Ik hoop trouwens tenstelligste dat ik mij hierin vergis..... Die tijden dat er in Nederland gespeeld wordt, is niet bepaald door de Uefa, dat wordt bepaald door de clubs in combinatie met de KNVB..
Je kan er bijvoorbeeld donder op zeggen dat wanneer Ajax een Chinese sponsor binnen zal halen, men op ten duur steeds later zal gaan spelen. Kijk maar naar Barca, El classico was vorig jaar zelfs na 12 uur snachts.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 december 2013 - 18:23 schreef remco k het volgende:[..] De Boer kennende gaat ie dat niet doen, de Jong zal inderdaad wel invallen, Blind zal wat gespaard worden, ik denk dat Serrero wat gespaard zal worden. Maar de jongens die gespaard zullen worden gaan er later vanaf verwacht ik.. De Jong zal tegen Milaan gewoon spelen.. De Boer veranderd niet snel...ook nu niet....de jong valt eerder in tegen Milan...ik denk niet dat hij start... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
De Jong is zijn aanvoerder, en met het verplaatsen van de Jong naar 9 is Ajax beter gaan voetballen.. Zoals je al zegt verandert de Boer niet zo snel, en met de Jong heeft de Boer zijn meest belangrijke speler van de afgelopen 3 jaar in de gelederen, als die 100% fit is speelt ie.. Is ook gewoon een veel betere speler dan Hoessen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Van mij mag het.....de jong is altijd een favoriet van mij geweest....ook van de Boer overigens...maar het elftal draait goed op dit moment dus ik denk niet dat hij met de Jong start....want hij zit nog niet lekker in zijn vel....of hij wil hem uitproberen tegen NAC om te kijken of hij hem wel in de basis zet tegen Milan... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 december 2013 - 21:03 schreef remco k het volgende:De Jong is zijn aanvoerder, en met het verplaatsen van de Jong naar 9 is Ajax beter gaan voetballen.. Zoals je al zegt verandert de Boer niet zo snel, en met de Jong heeft de Boer zijn meest belangrijke speler van de afgelopen 3 jaar in de gelederen, als die 100% fit is speelt ie.. Is ook gewoon een veel betere speler dan Hoessen. Ik denk dat Remco hier de spijker op de kop slaat. Siem is de afgelopen jaren doorslaggevend geweest in zowel de eigen als Internationale competities. Hij doet het ook als aanvoerder prima. Elke keer als er bij Ajax mensen moesten opstaan was de Jong zo iemand.
Daarnaast is de CL financieel leuk maar heeft Ajax in Nederland de mogelijkheid om druk op Vitesse te zetten. Het programma van Ajax is wat makkelijker en FdB zal maar wat graag als koploper de winterstop ingaan. Dan kies je normaliter voor je beste spelers en daar hoort Siem bij. Klaassen, Serero en Blind zal hij graag laten staan waardoorje je eigenlijk wel weet welke kant het op gaat.
Tenzij men natuurlijk voorzichtig wil zijn met Siem of hij nog niet helemaal fit is. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2013 - 09:21 schreef Eide het volgende:[..] Ik denk dat Remco hier de spijker op de kop slaat. Siem is de afgelopen jaren doorslaggevend geweest in zowel de eigen als Internationale competities. Hij doet het ook als aanvoerder prima. Elke keer als er bij Ajax mensen moesten opstaan was de Jong zo iemand. Daarnaast is de CL financieel leuk maar heeft Ajax in Nederland de mogelijkheid om druk op Vitesse te zetten. Het programma van Ajax is wat makkelijker en FdB zal maar wat graag als koploper de winterstop ingaan. Dan kies je normaliter voor je beste spelers en daar hoort Siem bij. Klaassen, Serero en Blind zal hij graag laten staan waardoorje je eigenlijk wel weet welke kant het op gaat. Tenzij men natuurlijk voorzichtig wil zijn met Siem of hij nog niet helemaal fit is. Juist! En ik denk dus het laatste.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik denk dat Siem invalt tegen NAC en start bij Milan. |
|
|
|
|
maaktnieuit
|
|
|
Ik denk dat het 5-0 wordt, Fisher is niet zo in vorm |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
maaktnieuit
|
|
|
quote: Als hij wel in vorm was werd het 8-0 |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ja las het. Erg jammer want denk dan ook niet dat ie 90 minuten tegen Milan kan spelen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2013 - 09:21 schreef Eide het volgende:[..] Ik denk dat Remco hier de spijker op de kop slaat. Siem is de afgelopen jaren doorslaggevend geweest in zowel de eigen als Internationale competities. Hij doet het ook als aanvoerder prima. Elke keer als er bij Ajax mensen moesten opstaan was de Jong zo iemand. Daarnaast is de CL financieel leuk maar heeft Ajax in Nederland de mogelijkheid om druk op Vitesse te zetten. Het programma van Ajax is wat makkelijker en FdB zal maar wat graag als koploper de winterstop ingaan. Dan kies je normaliter voor je beste spelers en daar hoort Siem bij. Klaassen, Serero en Blind zal hij graag laten staan waardoorje je eigenlijk wel weet welke kant het op gaat. Tenzij men natuurlijk voorzichtig wil zijn met Siem of hij nog niet helemaal fit is. Je vergeet dat Siem dit seizoen nog niet top is geweest...en dat weet de Boer ook...hij zal hem langzaam gaan brengen....gaat Hoessen steedes beter spelen is de kans groot dat hij op de bank beland....zie de Jong voorlopig niet klaassen vervangen....het is natuurlijk weer wel zo mocht Siem zijn vorm weer terug krijgen hij weer in de spits staat...maar zo ver is het nog lang niet..... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Dat vergeet ik helemaal niet. Wat ik ook niet vergeet is dat Siem op de weg terug was, ook qua vorm en dat FdB ALTIJD op Siem heeft kunnen terugvallen. En dat weet Frank de Boer ook wel.
Maar Siem is nog niet fit genoeg waarmee alles wat wij er over zeggen vrij nutteloos is :)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 december 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 04 december 2013 - 20:36 schreef Eide het volgende:[..] Dat vergeet ik helemaal niet. Wat ik ook niet vergeet is dat Siem op de weg terug was, ook qua vorm en dat FdB ALTIJD op Siem heeft kunnen terugvallen. En dat weet Frank de Boer ook wel. Maar Siem is nog niet fit genoeg waarmee alles wat wij er over zeggen vrij nutteloos is :) Sowieso is hetgeen jij zegt meestal vrij nutteloos. ;-)
Whahahaha grapje hoor.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 december 2013 door Ajax Warrior -- |
|
|
|