|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Wat ga jij toch vaak offtopic ouwe.....Foei, wordt niet gewaardeerd hier hoor !!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Hahaha wij bedoel je...ghehehehe.... |
|
|
|
|
jiskefet
|
|
|
Offtopic Mooi dat Jong Ajax nog een 0-2 achterstand goed maakt tot 2-2 kwartier voor tijd Met nog dikke kansen op 3-2 bijna zelfde scenario als in de uitwedstrijd... Maar wat ging het weer moeizaam... zelfs Manolev scoorde oh oh oh... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Hehehehe....ook goed....jammer dat mijn gappie Joduh hier niet meer is....die kon er ook wat van ;-) |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 09 december 2013 - 22:19 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Hehehehe....ook goed....jammer dat mijn gappie Joduh hier niet meer is....die kon er ook wat van ;-) Klopt! maar die verschijnt heus wel weer....jullie zijn zo'n beetje uit het zelfde hout gesneden...altijd in een deuk om jullie.... JODUHHHHHHHH waar ben je ?????? |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op maandag 09 december 2013 - 22:19 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Hehehehe....ook goed....jammer dat mijn gappie Joduh hier niet meer is....die kon er ook wat van ;-) Zo af en toe laat ie nog wel eens iets van zich horen hier ouwe, dat weet jij ook wel ;-) |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Tering, als we nu ook al het zelfde op het zelfde moment gaan reageren..... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Niet meer normaal...hahahahaha.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op maandag 09 december 2013 - 22:21 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Klopt! maar die verschijnt heus wel weer....jullie zijn zo'n beetje uit het zelfde hout gesneden...altijd in een deuk om jullie.... JODUHHHHHHHH waar ben je ?????? Ik heb hem op Facebook....net zo maf.....en geen moderators :-) |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op maandag 09 december 2013 - 20:33 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Nee hoor, want ik ben nog steeds niet tevreden over Blind. Ook afgelopen wedstrijd weer in het begin niet feilloos en diverse verkeerde passes. Dan ben je de enige gek die niet over hem tevreden is... |
|
|
|
|
jiskefet
|
|
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Dan ben ik maar gek, maakt mij niet uit. ;-)
Ik vind Blind als back gewoon totaal ongeschikt. Daar hebben we het namelijk al vaker over gehad. Als CVM staat hij beter, maar laat het hem eerst maar een serie wedstrijden tonen. Want ook hij kan een terugval krijgen, net als andere spelers die dat is overkomen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 december 2013 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Vertel? Omdat zijn vader een echte Ajacied was? Of omdat hij ons al eens een keer ergens de winst heeft bezorgd?
Geen van deze dingen is het geval. Hij is gewoon onderdeel van het elftal en totaal geen uitzonderlijk persoon. Daarnaast maakt hij ook nog steeds enorm veel fouten, maar die vallen sommigen niet op blijkbaar.
Maar ik heb al vaker gezegd dat Blind als back gewoon niet geschikt is (snelheid en terugverdedigen). Daarentegen staat hij als CVM wel op de goede plek. Maar laat het hem daar eerst maar een serie wedstrijden bewijzen voordat ik ineens zeg dat het een goede speler is. |
|
|
|
|
jiskefet
|
|
|
Blind held!!!!!!!!
Omdat hij eindelijk zijn talent inlost die ik al zag in de jeugd bij hem toen speelde hij ook bijna altijd op het middenveld Hij heeft zich terug gevochten na een moeilijke periode vorig jaar en speler van het seizoen bij Ajax Die lijn zet hij door, ik staar niet blind op de fouten die trouwens niet in overtal zijn Maar naar zijn drijf zijn overzicht en controle, het middenveld van Ajax klapt bij balverlies erboven op met balbezit de combinatiesnaar voren waardoor de doelpunten kwamen tegen Barca.. Blind een echte Ajacied en ook nog is een hele goede speler die steeds beter word!!
Blind held!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 december 2013 - 09:58 schreef jiskefet het volgende:Blind held!!!!!!!! Omdat hij eindelijk zijn talent inlost die ik al zag in de jeugd bij hem toen speelde hij ook bijna altijd op het middenveld Hij heeft zich terug gevochten na een moeilijke periode vorig jaar en speler van het seizoen bij Ajax Die lijn zet hij door, ik staar niet blind op de fouten die trouwens niet in overtal zijn Maar naar zijn drijf zijn overzicht en controle, het middenveld van Ajax klapt bij balverlies erboven op met balbezit de combinatiesnaar voren waardoor de doelpunten kwamen tegen Barca.. Blind een echte Ajacied en ook nog is een hele goede speler die steeds beter word!! Blind held!!!!!!!!!!!!!! Dus iemand is bij jouw al een held als hij 4 wedstrijden goed speelt op het middenveld? Hmmmmmmm dan heb jij veel posters van verschillende spelers op je kamer hangen. ;-)
Maar een mening mag verschillen hoor. ;-) |
|
|
|
|
jiskefet
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 december 2013 - 10:05 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Dus iemand is bij jouw al een held als hij 4 wedstrijden goed speelt op het middenveld? Hmmmmmmm dan heb jij veel posters van verschillende spelers op je kamer hangen. ;-) Maar een mening mag verschillen hoor. ;-) Beter lezen (ik ga niet zoals jou nu over school beginnen)
Maar als je goed leest begon ik al over vorig jaar over Blind zijn ontwikkelingen en niet de laatste 4 wedstrijden |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 december 2013 - 10:21 schreef jiskefet het volgende:[..] Beter lezen (ik ga niet zoals jou nu over school beginnen) Maar als je goed leest begon ik al over vorig jaar over Blind zijn ontwikkelingen en niet de laatste 4 wedstrijden Je hebt het over Blind op het middenveld en daar speelt hij nog niet zo lang. Ik vind hem als back gewoon totaal niet geschikt. Hij heeft niet de snelheid en de acceleratie om terug te verdedigen. Als CVM vind ik hem beter tot zijn recht komen.
Dus uiteindelijk zijn we het wel eens, maar ben ik nog niet zo positief over hem als menig ander supporter. Ik wil het namelijk eerst een serie lang zien.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 december 2013 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
jiskefet
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 december 2013 - 10:26 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Je hebt het over Blind op het middenveld en daar speelt hij nog niet zo lang. Ik vind hem als back gewoon totaal niet geschikt. Hij heeft niet de snelheid en de acceleratie om terug te verdedigen. Als CVM vind ik hem beter tot zijn recht komen. Dus uiteindelijk zijn we het wel eens, maar ben ik nog niet zo positief over hem als menig ander supporter. Ik wil het namelijk eerst een serie lang zien. Ik vind hem als linksback niet slecht hoe hij het invulde vorig jaar speler van het seizoen bij Ajax Maar iid op het middenveld komt hij beter tot zijn recht.. en zoals in andere discussie voor sommige Spelers ontwikkel je een voorkeur.. Klaassen en Veltman springen er nu bovenuit Blind vorig seizoen en nu..en Siem De Jong Afgelopen jaren voor Ajax.. zei zijn de Ajax spelers op dit moment voor mij |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 09 december 2013 - 21:19 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Jij hebt altijd al een voorkeur gehad voor bepaalde spelers...sommige spelers kunnen daarnaast niets goed doen....en weet je...het zijn allemaal Ajaxspelers....Hoessen is nog erg jong...gun hem zijn kans zoals Sigthorsson al bijna 3 jaar zijn kans krijgt.... Erg jong? 18 of 19 is erg jong. En als een speler dingen laat zien waardoor hij aantoont veel potentie te hebben, dan zal ik hem nooit afvallen. In mijn optiek heeft die jongen niks waar die echt in uitblinkt en alles wat ie wel heeft vind ik net te weinig om echt door te kunnen breken en een echt goede spits worden. Andere jongens zijn gewoon beter. En ondanks dat ik er helemaal geen grote fan van ben is ook Siggie beter. Kijk simpelweg maar naar de goals in gespeelde minuten. En dat terwijl Hoessen wel een type spits is die bij dit systeem past en Siggie niet. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 09 december 2013 - 21:45 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] En daar moet ik je gelijk in geven....liefst niet op de CVM en AM....en er zijn betere rechtsbuitenspelers maar ik vind dat hij wel wat meer krediet moet krijgen...heeft ons op belangrijke momenten er door heen geholpen... Ik geef hem toch juist nu dat krediet. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 december 2013 - 09:50 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Vertel? Omdat zijn vader een echte Ajacied was? Of omdat hij ons al eens een keer ergens de winst heeft bezorgd? Geen van deze dingen is het geval. Hij is gewoon onderdeel van het elftal en totaal geen uitzonderlijk persoon. Daarnaast maakt hij ook nog steeds enorm veel fouten, maar die vallen sommigen niet op blijkbaar. Maar ik heb al vaker gezegd dat Blind als back gewoon niet geschikt is (snelheid en terugverdedigen). Daarentegen staat hij als CVM wel op de goede plek. Maar laat het hem daar eerst maar een serie wedstrijden bewijzen voordat ik ineens zeg dat het een goede speler is. Was een aantal wedstrijden op rij de Ajacied met de meeste aangekomen passes. En voordat je zegt balletje breed ofzo, het meerendeel gewoon vooruit spelen op middenvelders of aanvallers heb ik het dan over. Speelt op de in mijn ogen belangrijkste positie van het veld en sinds hij daar speelt is ajax beter gaan ballen.
Je hebt het zelf altijd over feiten. En zegt nu dat ie nog steeds enorm veel fouten maakt. Enorm veel is volgens mij wel een stuks of 5 tot 10 per wedstrijd. Ben benieuwd, laat maar zien dan.
En nu een wedstrijd of 5 6 is toch al een leuke serie. Afgelopen werkend wat minder maar nog steeds voldoende. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Als ik me niet vergis vorig jaar uitgeroepen tot Ajacied van het jaar toch? En dat was allemaal als back. Toch best knap dan. Basisspeler geworden in het nl elftal. Maar goed, totaal ongeschikt. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 december 2013 - 11:58 schreef remco k het volgende:[..] Was een aantal wedstrijden op rij de Ajacied met de meeste aangekomen passes. En voordat je zegt balletje breed ofzo, het meerendeel gewoon vooruit spelen op middenvelders of aanvallers heb ik het dan over. Speelt op de in mijn ogen belangrijkste positie van het veld en sinds hij daar speelt is ajax beter gaan ballen. Je hebt het zelf altijd over feiten. En zegt nu dat ie nog steeds enorm veel fouten maakt. Enorm veel is volgens mij wel een stuks of 5 tot 10 per wedstrijd. Ben benieuwd, laat maar zien dan. En nu een wedstrijd of 5 6 is toch al een leuke serie. Afgelopen werkend wat minder maar nog steeds voldoende. Ik zou zeggen, kijk de wedstrijden er maar op na. Begin van de afgelopen wedstrijd ook weer diverse passes verkeerd gegeven. En dat is elke wedstrijd het geval. Zelfde bij Van Rhijn.
En volgens mij heb ik gezegd dat ik hem als back niet geschikt vind, maar dat hij als CVM beter tot zijn recht komt. Maar dat ik dat eerst een serie lang wil bekijken. En niet na een aantal wedstrijden hosanna over hem ben.
Maar gelukkig hoeven we niet allemaal fan te zijn van dezelfde speler in een elftal?
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 december 2013 - 12:00 schreef remco k het volgende:Als ik me niet vergis vorig jaar uitgeroepen tot Ajacied van het jaar toch? En dat was allemaal als back. Toch best knap dan. Basisspeler geworden in het nl elftal. Maar goed, totaal ongeschikt. En daar waren de meningen ook over verdeeld, want ik heb genoeg mensen om mij heen gehoord die het ook onbegrijpelijk vonden dat hij Ajacied van het jaar is geworden. Daarnaast hoor ik velen dat Blind bij het Nederlands elftal op de back enorm heeft teleurgesteld. Gelukkig kijk ik het Nederlands elftal niet, want ik heb daar verder helemaal niets mee. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 december 2013 - 12:06 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Ik zou zeggen, kijk de wedstrijden er maar op na. Begin van de afgelopen wedstrijd ook weer diverse passes verkeerd gegeven. En dat is elke wedstrijd het geval. Zelfde bij Van Rhijn. En volgens mij heb ik gezegd dat ik hem als back niet geschikt vind, maar dat hij als CVM beter tot zijn recht komt. Maar dat ik dat eerst een serie lang wil bekijken. En niet na een aantal wedstrijden hosanna over hem ben. Maar gelukkig hoeven we niet allemaal fan te zijn van dezelfde speler in een elftal? Afgelopen wedstrijd begon die slecht. Heb ik ook aangegeven na de wedstrijd. Pakte het daarna prima op trouwens, vind alleen dat hij niet meer zo mag beginnen aan een pot. En die wedstrijden heb ik allemaal nagekeken. Kijk namelijk iedere wedstrijd van ajax twee keer. 1 keer live en 1 keer in alle rust om te zien wie er goed en slecht waren.
Dat laatste ben ik helemaal eens. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 december 2013 - 12:07 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] En daar waren de meningen ook over verdeeld, want ik heb genoeg mensen om mij heen gehoord die het ook onbegrijpelijk vonden dat hij Ajacied van het jaar is geworden. Daarnaast hoor ik velen dat Blind bij het Nederlands elftal op de back enorm heeft teleurgesteld. Gelukkig kijk ik het Nederlands elftal niet, want ik heb daar verder helemaal niets mee. Ik kan me eerlijk gezegd niet 1 opmerking herinneren over zijn slechte optreden bij het nl elftal. Kijk zelf wel alles en was ook daar vaak een van de betere spelers. |
|
|
|
|
jiskefet
|
|
|
Genoeg keuze nu voor voorkeuren bij Ajax;-)
Cilessen,Veltman,Denswil,Blind,Serero,Klaassen,De Jong Fischer komt weer in vorm..Schøne doet het goed Bojan komt eraan Dat zijn veel spelers een goed stel hoor;-) zou in '88 gezegd worden Dit kan een geweldig mooi seizoen worden Moisander belangrijk! Poulsen ook met zijn ervaring fijn om hem in te kunnen brengen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 december 2013 door jiskefet -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik vond Blind vorig jaar volledig terecht Ajacied van het jaar. Punt met Blind is dat hij een zekerheidje is. Hij maakt natuurlijk ook fouten, maar nooit catastrofale zoals Van Rhijn tegen Barca. Hij is enorm stabiel en de ondergrens bij Daley is aanmerkelijk minder laag dan bij veel spelers van zijn leeftijd. Zelfs als Daley een slechte pot speelt haalt hij gewoon een acceptabel niveau. Als hij een goede pot speelt is hij uitzonderlijk in zijn positiespel en voetballend vermogen. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 december 2013 - 12:13 schreef remco k het volgende:[..] Ik kan me eerlijk gezegd niet 1 opmerking herinneren over zijn slechte optreden bij het nl elftal. Kijk zelf wel alles en was ook daar vaak een van de betere spelers. Ik kijk het Nederlands elftal nooit, maar lees altijd de wedstrijdverslagen op voetbalsites. Daarna de reacties, en die waren vrijwel nooit positief over Blind. Trouwens omtrent dezelfde reden die ik elke keer aangeef. Te traag in de omschakeling en te flauwtjes verdedigend. Maar hopelijk zet hij zijn goede optredens als CVM door. Dan denk ik namelijk dat hij snel weg is. ;-) |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 december 2013 - 12:17 schreef Eide het volgende:Ik vond Blind vorig jaar volledig terecht Ajacied van het jaar. Punt met Blind is dat hij een zekerheidje is. Hij maakt natuurlijk ook fouten, maar nooit catastrofale zoals Van Rhijn tegen Barca. Hij is enorm stabiel en de ondergrens bij Daley is aanmerkelijk minder laag dan bij veel spelers van zijn leeftijd. Zelfs als Daley een slechte pot speelt haalt hij gewoon een acceptabel niveau. Als hij een goede pot speelt is hij uitzonderlijk in zijn positiespel en voetballend vermogen. Maar als verdediger gewoon te traag in de omschakeling en datzelfde geldt voor Van Rhijn. En dat is gewoon een feit. En aangezien Ajax altijd dominant naar voren speelt met de backs en in de omschakeling dus erg snel moet anticiperen ligt daar vaak het manco. En dat moet je geen Blind hebben. Toch hoop ik dat hij als CVM wel gaat volstaan. Maar ik wil dat eerst een langere tijd zien. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 december 2013 - 12:20 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Maar als verdediger gewoon te traag in de omschakeling en datzelfde geldt voor Van Rhijn. En dat is gewoon een feit. En aangezien Ajax altijd dominant naar voren speelt met de backs en in de omschakeling dus erg snel moet anticiperen ligt daar vaak het manco. En dat moet je geen Blind hebben. Toch hoop ik dat hij als CVM wel gaat volstaan. Maar ik wil dat eerst een langere tijd zien. Nou, ik vind Blind in de omschakeling ook niet slecht. Juist ook als CVM is de omschakeling een van de momenten dat je extra scherp moet zijn. De CVM heb je juist om in de omschakeling druk te zetten op de opbouw of het tempo eruit te halen.
Daley is kwetsbaar in de diepte vanwege zijn snelheid maar daar heeft hij als CVM niet meer mee te maken. Ook kan hij als CVM meer gebruik maken van zijn voetballend vermogen. Het risico bij de speelwijze van Ajax is trouwens altijd die diepte achter de verdediging. Daardoor had Ajax vorig jaar zo'n moeite met bijvoorbeeld AZ wat daar heel effectief gebruik van maakte. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 december 2013 - 12:28 schreef Eide het volgende:[..] Nou, ik vind Blind in de omschakeling ook niet slecht. Juist ook als CVM is de omschakeling een van de momenten dat je extra scherp moet zijn. De CVM heb je juist om in de omschakeling druk te zetten op de opbouw of het tempo eruit te halen. Daley is kwetsbaar in de diepte vanwege zijn snelheid maar daar heeft hij als CVM niet meer mee te maken. Ook kan hij als CVM meer gebruik maken van zijn voetballend vermogen. Het risico bij de speelwijze van Ajax is trouwens altijd die diepte achter de verdediging. Daardoor had Ajax vorig jaar zo'n moeite met bijvoorbeeld AZ wat daar heel effectief gebruik van maakte. Klopt, en zo waren er vorig jaar meer tegenstanders die daar gebruik van maakte. Zo bijvoorbeeld ook een Madrid. En nog wel een aantal clubs. Maar ik vind dat we met Veltman daarin een grote speler hebben. Is snel en erg rustig in de omschakeling. En dat is bij de backs niet echt het geval. Zowel bij Blind toendertijd als Van Rhijn op dit moment. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 december 2013 - 12:33 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Klopt, en zo waren er vorig jaar meer tegenstanders die daar gebruik van maakte. Zo bijvoorbeeld ook een Madrid. En nog wel een aantal clubs. Maar ik vind dat we met Veltman daarin een grote speler hebben. Is snel en erg rustig in de omschakeling. En dat is bij de backs niet echt het geval. Zowel bij Blind toendertijd als Van Rhijn op dit moment. Jij noemt het omschakeling, ik heb het eerder over kunnen spelen met veel ruimte in je rug maar we bedoelen denk ik hetzelfde. Madrid maakte daar idd pijnlijk goed gebruik van. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 december 2013 - 12:34 schreef Eide het volgende:[..] Jij noemt het omschakeling, ik heb het eerder over kunnen spelen met veel ruimte in je rug maar we bedoelen denk ik hetzelfde. Madrid maakte daar idd pijnlijk goed gebruik van. Ik noem het omschakeling omdat je in de aanval bent en vervolgens de snelheid van de tegenstander wordt gebruikt om te counteren. En dan moet er omgeschakeld worden en daar gaat het vaak heel fout. Zowel met backs als ook met het centrale duo. Daarom ben ik ook zo tevreden over Veltman. Deze jongen straalt een bepaalde rust uit en lijkt zich totaal niet te storen aan zijn tegenstander. Natuurlijk zal hij ook nog zijn fouten maken, maar nu is hij gewoon het rustpunt van onze verdediging. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Jonge spelers maken nu eenmaal fouten. Dat is niet erg als dat maar niet in je kop gaat zitten. Daar heeft Van Rhijn in mijn ogen last van. Die is gewoon al een jaar niet vrij in z'n hoofd en bij elke slechte wedstrijd komt dat vaster te zitten. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 december 2013 - 12:45 schreef Eide het volgende:Jonge spelers maken nu eenmaal fouten. Dat is niet erg als dat maar niet in je kop gaat zitten. Daar heeft Van Rhijn in mijn ogen last van. Die is gewoon al een jaar niet vrij in z'n hoofd en bij elke slechte wedstrijd komt dat vaster te zitten. Klopt helemaal, maar datzelfde overkwam Van der Wiel toentertijd. Die had daar toen ook last van en ontpopt zich nu tot een goede speler. Ik hoop voor Van Rhijn dat hij niet voorbij gestreeft gaat worden door Ligeon. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 december 2013 - 12:33 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Klopt, en zo waren er vorig jaar meer tegenstanders die daar gebruik van maakte. Zo bijvoorbeeld ook een Madrid. En nog wel een aantal clubs. Maar ik vind dat we met Veltman daarin een grote speler hebben. Is snel en erg rustig in de omschakeling. En dat is bij de backs niet echt het geval. Zowel bij Blind toendertijd als Van Rhijn op dit moment. En toch kwamen de gevaarlijke momenten vorig seizoen vrijwel niet van de kant van Blind af |
|
|
|