|
|
Eide
|
|
|
Jubilaris De Boer moet Koeman en Van Gaal voor zich dulden
Frank de Boer zat zondag tijdens het uitduel met ADO Den Haag (0-4) voor de honderdste keer op de bank als Ajax-trainer in de Eredivisie, maar ondanks de drie landstitels die hij won deden twee voorgangers het beter.
De Boer beleefde op 8 december 2010 een bliksemdebuut door in de Champions League van AC Milan te winnen in San Siro (0-2). Die succesvolle start bleek een voorbode, want de afgelopen drie seizoenen kroonde Ajax zich telkens tot kampioen van Nederland. Voordat De Boer de leiding nam dateerde de laatste landstitel alweer van het seizoen 2003/04.
De Amsterdammers zijn sinds de aanstelling van De Boer dan ook oppermachtig in de Eredivisie. Ajax verzamelde in de honderd Eredivisieduels onder de 43-jarige trainer liefst 221 punten. PSV en Feyenoord volgen met beide 190 punten op grote afstand, terwijl FC Twente een goede vierde is met 183 punten. Vitesse, de huidige koploper in de Eredivisie, heeft 165 punten.
De 221 punten die De Boer verzamelde in zijn eerste honderd duels bezorgen hem een derde plek op de ranglijst van best gestarte Ajax-trainers. Ronald Koeman is koploper; hij vergaarde liefst 229 punten in zijn eerste honderd wedstrijden. Louis van Gaal staat met 223 punten tweede.
Ajax troeft zijn achtervolgers ook op vrijwel alle andere fronten af. Met slechts elf nederlagen blijft de landskampioen Twente (negentien), PSV en Feyenoord (beide 24) opnieuw ruim voor, terwijl de Amsterdamse defensie met 95 tegengoals gerekend over de afgelopen drie jaar ook de beste van Nederland is, vóór die van Twente (113), Feyenoord (119) en PSV (124).
Alleen op basis van productiviteit steekt Ajax niet boven de rest uit. Net als PSV scoorden de Amsterdammers 245 keer sinds De Boer op 12 december 2010 in de Eredivisie debuteerde met een 1-0 zege op Vitesse. FC Twente (209) en Feyenoord (195) volgen op gepaste afstand.
Bron
Conclusie: Niet arrogant, gewoon de beste?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 05 december 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
Hij heeft met 3 kanpioenschappen een erg knappe prestatie neergezet. Al ben ik toch iets kritischer en hoop ik wekelijks een Ajax zoals de eerste helft tegen Barcelona te zien te krijgen. Dan ben ik pas echt tevreden! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Dan denk ik niet dat jij ooit echt tevreden zal zijn..
Zo goed kun je niet wekelijks zijn, simpelweg omdat de tegenstand veel minder is.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 05 december 2013 - 18:31 schreef remco k het volgende:Dan denk ik niet dat jij ooit echt tevreden zal zijn.. Zo goed kun je niet wekelijks zijn, simpelweg omdat de tegenstand veel minder is.. Ik heb het dan met name over inzet, combinaties, balsnelheid enz enz. Je zeg het zelf al kan niet wekelijks want de tegenstander is minder.. Ik denk dan juist laat het dan ook zien als je tegenstander zwakker is. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Zo werkt het nu eenmaal in de wereld, hoe zwaarder de uitdaging, hoe beter de prestatie.. |
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
Hoe dan ook Ajax is met Frank de Boer goed bezig. Ik kijk uit naar het weekend!! |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Schitterend topic! Gewoon de beste, zoals we allemaal altijd roepen!! Hopenlijk lezen de supporters van andere clubs dit ook en geven ze eindelijk eens toe dat wij de beste zijn ;) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 05 december 2013 - 20:22 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:Schitterend topic! Gewoon de beste, zoals we allemaal altijd roepen!! Hopenlijk lezen de supporters van andere clubs dit ook en geven ze eindelijk eens toe dat wij de beste zijn ;) Laatste zinnetje is natuurlijk wat provocerend :) Als een PSVer dezelfde statistieken pakt van 2000 tot 2010 staan wij Ajacieden niet bepaald te glimmen van trots.
Maar het toont wel dat Ajax het echt op alle fronten heel goed heeft gedaan. Wat mij daarom verbaasde is dat we qua gemaakte goals niet stijf bovenaan staan. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op donderdag 05 december 2013 - 20:22 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:Schitterend topic! Gewoon de beste, zoals we allemaal altijd roepen!! Hopenlijk lezen de supporters van andere clubs dit ook en geven ze eindelijk eens toe dat wij de beste zijn ;) Hahahaha, Die gaan dit echt niet lezen, want iedereen weet: WZAWZDB!!!
Nu denken/hopen supporters van andere clubs dat het misschien ooit verandert, maar als ze dit lezen zijn ze gelijk gedemotiveerd en komen er helemaal wienig toeschouwers bij hun cluppie...
WZAWZDB*** Toen, nu en in de toekomst :-) |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Ik zal het anders brengen dan dat we makkelijker gaan combineren en het minder lastig hebben tegen de kleintjes |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 05 december 2013 - 21:58 schreef Hummel10 het volgende:[..] Ik zal het anders brengen dan dat we makkelijker gaan combineren en het minder lastig hebben tegen de kleintjes ik hoop dat we daar wat aan gaan doen....het is bezopen dat we thuis van Barcelona winnen en dat het thuis(26-10-2013) tegen RKC Waalwijk 0-0 wordt....dat kan er bij mij niet in....vandaar destijds het topic: Waar is de strijd, de passie, de wil om te winnen.... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 05 december 2013 - 23:14 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] ik hoop dat we daar wat aan gaan doen....het is bezopen dat we thuis van Barcelona winnen en dat het thuis(26-10-2013) tegen RKC Waalwijk 0-0 wordt....dat kan er bij mij niet in....vandaar destijds het topic: Waar is de strijd, de passie, de wil om te winnen.... Ik ben er van overtuigd dat er echt niet minder passie of strijdlustigheid was tegen RKC (0-0) als tegen ADO (0-4). Dat is echt puur vorm. Zo'n periode waar niets lukt, waar net steeds een halve pas te laat of tekort komt... en dan begint het te draaien (Celtic thuis) en wordt je week na week beter waardoor je een maand later wint van Barca en zonder moeite ADO zoek speelt.
Ik denk dat alle serieuze sporters dat ook wel herkennen, van die moment dat je een bal nog niet over 2 meter bij een medespeler krijgt en twee weken later lukt alles. En dat terwijl je je waarschijnlijk mindet inspant als toen het voor geen meter liep en je probeerde te forceren.
Vorm is zo belangrijk.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 05 december 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 05 december 2013 - 23:24 schreef Eide het volgende:[..] Ik ben er van overtuigd dat er echt niet minder passie of strijdlustigheid was tegen RKC (0-0) als tegen ADO (0-4). Dat is echt puur vorm. Zo'n periode waar niets lukt, waar net steeds een halve pas te laat of tekort komt... en dan begint het te draaien (Celtic thuis) en wordt je week na week beter waardoor je een maand later wint van Barca en zonder moeite ADO zoek speelt. Ik denk dat alle serieuze sporters dat ook wel herkennen, van die moment dat je een bal nog niet over 2 meter bij een medespeler krijgt en twee weken later lukt alles. En dat terwijl je je waarschijnlijk mindet inspant als toen het voor geen meter liep en je probeerde te forceren. Vorm is zo belangrijk. OK...Maar tegen Barcelona spelen (wereldtop)is totaal anders als tegen een provincieclubje spelen...onderschatting/overschatting.....natuurlijk speelt de sfeer ook mee.... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 05 december 2013 - 23:42 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] OK...Maar tegen Barcelona spelen (wereldtop)is totaal anders als tegen een provincieclubje spelen...onderschatting/overschatting.....natuurlijk speelt de sfeer ook mee.... Absoluut. Bekend fenomeen natuurlijk dat je tegen sterke tegenstanders vaak beter speelt als tegen zwakke tegenstanders. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 05 december 2013 - 23:46 schreef Eide het volgende:[..] Absoluut. Bekend fenomeen natuurlijk dat je tegen sterke tegenstanders vaak beter speelt als tegen zwakke tegenstanders. juist bekend...dus moet je daar aan werken wat ik al eerder opperde....anticiperen op instelling.... |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 05 december 2013 - 23:46 schreef Eide het volgende:[..] Absoluut. Bekend fenomeen natuurlijk dat je tegen sterke tegenstanders vaak beter speelt als tegen zwakke tegenstanders. En toch vind ik het verschil veel te groot... Al een paar jaar trouwens hoor Europees vechten voor elke meter en dan die kut clubjes niet met 3-0 naar huis kunnen sturen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 december 2013 - 08:27 schreef Hummel10 het volgende:[..] En toch vind ik het verschil veel te groot... Al een paar jaar trouwens hoor Europees vechten voor elke meter en dan die kut clubjes niet met 3-0 naar huis kunnen sturen. Dus moet daar aan gewerkt worden... |
|
|
|
|
jiskefet
|
|
|
En 16 wedstrijden onder Cocukelekuuu 10de met zelfde aantal punten als promovendus Go ahead Eagles..
Geweldig! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Wat heeft dat met de Boer te maken? |
|
|
|
|
jiskefet
|
|
|
quote: Niks want De Boer is veel beter Maar wou het toch even gezegd hebben !Heeerlijkkkkk! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Nou, blij dat het van je hart af is, maar begrijp nog steeds niet wat dat nou met dit topic over onze trainer te maken heeft..
De trainer van NEC doet het ook niet zo goed.. |
|
|
|
|
jiskefet
|
|
|
quote:Op maandag 09 december 2013 - 18:30 schreef remco k het volgende:Nou, blij dat het van je hart af is, maar begrijp nog steeds niet wat dat nou met dit topic over onze trainer te maken heeft.. De trainer van NEC doet het ook niet zo goed.. Wat heeft dat met de Boer te maken? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Niks, daarom post ik het ook.. Begrijpend lezen.. |
|
|
|
|
jiskefet
|
|
|
quote: Ik herhaalde jou, begrijpend humor lezen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Vind jou niet grappig.. |
|
|
|
|
jiskefet
|
|
|
quote: Zei die terwijl hij in zijn broek piste van het lachen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
jiskefet
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Klasse Lasse, Klasse Klaassen.
Klasse ajax!!
WZAWZDB Met Frank de Boer aan het roer
ZIHENA*** |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Altijd al geweest. Misschien soms standvastig en eigenwijs, maar wel 1 die de rust bewaard en zich niet laat lijden door wat de buitenwereld (voornamelijk media) roeptoetert. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Litmanen: "Bergkamp opvolgen zou prachtig zijn"
Jari Litmanen is al 42, maar van het voetbal heeft de middenvelder nog altijd geen afscheid genomen. De Fin beseft echter ook dat het einde snel dichterbij komt en een carrière als trainer lijkt hem dan wel wat.
In januari verschijnt de documentaire 'The King - Jari Litmanen', waarin de carrière van de Finse voetballegende van het begin tot eind onder de loep wordt genomen. Hij vertelt onder meer over zijn sterrenstatus bij Ajax, waar hij tussen 1993 en 1999 furore maakte.
"Toen ik bij Ajax speelde moest ik vaak na de training met baby's op de foto die Jari bleken te heten", quote Het Parool. "Er kwamen ook veel geboortekaartjes binnen. Dat vond ik toen wel grappig. Pas nu zie ik in dat het eigenlijk bijzonder is."
Litmanen wil straks graag als trainer aan de slag. In die hoedanigheid sluit hij een terugkeer naar Ajax niet uit. "Ajax blijft voor mij altijd speciaal, ook op deze manier. Als het zover komt, moet ik er klaar voor zijn."
Litti, die door Frank de Boer al eens werd benaderd voor een baan als jeugdtrainer, heeft wel een idee over het moment voor een rentree in Amsterdam. "Ik brak bij Ajax door als de opvolger van Dennis Bergkamp. Dus mocht hij op een dag ergens anders trainer worden, dan kan ik hem opnieuw opvolgen. Dat zou natuurlijk een prachtig verhaal zijn." Bron
Lijkt mij een no-brainer. :) |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
'Geen spits breekt door bij De Boer' mettendv, 18-01-2014 11:31, 3080 views, NRC |
ANALYSE - Frank de Boer moet volgens het NRC nog één belangrijke stap maken in zijn ontwikkeling als trainer: aanvallers beter maken. In de krant wordt beschreven hoe de ploeg op tactisch gebied sterk ontwikkeld is, maar dat dit ten koste gaat van de creatieve spelers.
De botsing tussen De Boer en Mounir El Hamdiaoui wordt als voorbeeld genomen van zowel de kracht als zwakte van de trainer. De Marokkaanse spits weigerde zich aan te passen aan de richtlijnen van De Boer en viel hierdoor buiten de ploeg. Na hem volgde een reeks creatievelingen die ook niet in het systeem van de trainer pasten, waaronder Miralem Sulejmani en Lorenzo Ebecilio. Ook huidige spelers als Danny Hoesen en Viktor Fischer komen niet goed tot hun recht bij Ajax.
Volgens de krant ontwikkelen de verdedigers en middenvelders zich in Amsterdam uitstekend, maar blijven de spitsen achter door alle tactische richtlijnen die aan ze opgelegd worden. Er zou nog maar weinig ruimte zijn om 'iets geks' te doen, een mannetje passeren of een spannende actie. De Boer zou nu vaker middenvelders als Siem de Jong en Lasse Schöne in de aanval gebruiken, omdat zij meer gewend zijn hun verstand te gebruiken, tactisch te denken en risico's in te calculeren.
In het artikel wordt gesteld dat er sinds de aanstelling van De Boer in 2010 niet één spits structureel beter is geworden. Dit zou dan ook de grote uitdaging zijn voor de coach om een echte toptrainer te worden. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
'De Boer wil Champions League winnen met jeugdspelers'
Ajax speelt na de winterstop verder in de Europa League. De Amsterdammers werden net geen tweede in een poule met AC Milan, FC Barcelona en Celtic en zijn dus veroordeeld tot het 'tweede' Europese toernooi. De Boer wil ooit wel de Champions League winnen met Ajax. Bob de Klerk, ooit de rechterhand van Ajax-trainer Frank de Boer bij de A1 van Ajax zegt dat in Het Parool. "Frank zit bij Ajax om de Champions League te winnen met jeugdspelers, al zal hij dat nooit hardop zeggen." De Klerk meent dat De Boer een goede langetermijndenker is. Frank wist in 2010 al welke spelers hij als hoofdtrainer ook zou opstellen. Hij weet nu ook al hoe het team er over één jaar en over twee jaar uitziet", aldus De Klerk. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Ik denk dat dit prima zegt wat er niet goed is bij ajax, t zijn goede spelers maar allemaal hebben ze het moeilijk mer het spelletje |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 - 14:11 schreef Jack Huntelaar het volgende:'De Boer wil Champions League winnen met jeugdspelers' Ajax speelt na de winterstop verder in de Europa League. De Amsterdammers werden net geen tweede in een poule met AC Milan, FC Barcelona en Celtic en zijn dus veroordeeld tot het 'tweede' Europese toernooi. De Boer wil ooit wel de Champions League winnen met Ajax. Bob de Klerk, ooit de rechterhand van Ajax-trainer Frank de Boer bij de A1 van Ajax zegt dat in Het Parool. "Frank zit bij Ajax om de Champions League te winnen met jeugdspelers, al zal hij dat nooit hardop zeggen." De Klerk meent dat De Boer een goede langetermijndenker is. Frank wist in 2010 al welke spelers hij als hoofdtrainer ook zou opstellen. Hij weet nu ook al hoe het team er over één jaar en over twee jaar uitziet", aldus De Klerk. Dit is een beetje mosterd na de maaltijd.. En veel te groot uitgesproken denk ik zo |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Volgens mij voert men het spelletje juist heel goed uit. Alleen hebben we er geen bijbehorende spits bij die er 20 in legt..
Maar als je gaat kijken naar het aantal goals, scoort Ajax meer dan voldoende...
Het enige probleem dat Ajax heeft, en dat geld voor alle clubs met een begroting onder de 200 miljoen, is dat Ajax in de grote wedstrijden niet de eerste kans direct afmaakt..
De enige speler die dat wel kon in de afgelopen 15 jaar was Suarez, want zelfs een Huntelaar had dat niet. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 - 14:16 schreef remco k het volgende:Volgens mij voert men het spelletje juist heel goed uit. Alleen hebben we er geen bijbehorende spits bij die er 20 in legt.. Maar als je gaat kijken naar het aantal goals, scoort Ajax meer dan voldoende... Het enige probleem dat Ajax heeft, en dat geld voor alle clubs met een begroting onder de 200 miljoen, is dat Ajax in de grote wedstrijden niet de eerste kans direct afmaakt.. De enige speler die dat wel kon in de afgelopen 15 jaar was Suarez, want zelfs een Huntelaar had dat niet. Maar ze hebben het over de creatieve spelers. Spelers bij Ajax krijgen niet veel creatieve vrijheid en dan zou een speler snel uitvorm kunnen raken als hij het daar wel van moet hebben |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik vind juist dat er wel degelijk veel creatieve vrijheid is. Alleen wel binnen je functie die je als speler op een positie hebt..
Er worden voldoende hele mooie goals gemaakt.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 - 14:16 schreef remco k het volgende:Volgens mij voert men het spelletje juist heel goed uit. Alleen hebben we er geen bijbehorende spits bij die er 20 in legt.. Maar als je gaat kijken naar het aantal goals, scoort Ajax meer dan voldoende... Het enige probleem dat Ajax heeft, en dat geld voor alle clubs met een begroting onder de 200 miljoen, is dat Ajax in de grote wedstrijden niet de eerste kans direct afmaakt.. De enige speler die dat wel kon in de afgelopen 15 jaar was Suarez, want zelfs een Huntelaar had dat niet. Klopt Remco...Suarez kon passeren en raak! Die hebben we nu niet meer....mis hem!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 - 14:48 schreef remco k het volgende:Ik vind juist dat er wel degelijk veel creatieve vrijheid is. Alleen wel binnen je functie die je als speler op een positie hebt.. Er worden voldoende hele mooie goals gemaakt.. Passeren in de 16..welke huidige voorhoedespeler kan dit? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Heb je al eens gehoord van de zevensprong en dat is 1.... |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: Ja, maar zodra hij er 1 voor bij is raakt hij de bal kwijt... die vent passt de bal alleen om hem terug te krijgen... hij gaat alleen maar voor eigen succes... kan geen voorzet afgeven en loopt er echt nog maar weinig voor bij...
kun je beter op de bank zetten...
we zijn gewoon wat negers nodig(niet racistisch bedoeld), van die jongens die kunnen lopen als de neten... jongens als Atsu, Ibarra etc... die gewoon de bal er langs tikken en dan er langs lopen... |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
En hoe komt het dat we die creativiteit niet hebben? O ja, zoals al vaker verteld is, dat onze buitenspelers geen buitenspelers zijn, maar verkapte aanvallende middenvelders. Geen actie meer maar lekker elkaar in de weg lopen op de vierkante meter... |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 19 januari 2014 - 03:00 schreef Peterhs het volgende:En hoe komt het dat we die creativiteit niet hebben? O ja, zoals al vaker verteld is, dat onze buitenspelers geen buitenspelers zijn, maar verkapte aanvallende middenvelders. Geen actie meer maar lekker elkaar in de weg lopen op de vierkante meter... Laatste wedstrijden gaat dat wel iets beter denk dat het ook scheelt of je wel of niet met Sigthorsson speelt. Die heeft gewoon echte buitenspelers nodig. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 - 23:57 schreef NatjosFC het volgende:[..] Ja, maar zodra hij er 1 voor bij is raakt hij de bal kwijt... die vent passt de bal alleen om hem terug te krijgen... hij gaat alleen maar voor eigen succes... kan geen voorzet afgeven en loopt er echt nog maar weinig voor bij... kun je beter op de bank zetten... we zijn gewoon wat negers nodig(niet racistisch bedoeld), van die jongens die kunnen lopen als de neten... jongens als Atsu, Ibarra etc... die gewoon de bal er langs tikken en dan er langs lopen... Ik begrijp wat je zegt, maar die jongens spelen allemaal vanaf de middenlijn, bij Ajax speel je vanaf 30 meter van de goal, grofweg de helft aan ruimte.
Fischer is een talent van wereldniveau, misschien wel meer dan Eriksen. Voor de winterstop ging het al een stuk beter.. Vergeet niet dat alle talenten weleens een mindere periode hebben.. Zeker in een elftal dat niet stabiel is, en Ajax was de eerste 12 wedstrijden heel onstabiel.. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 19 januari 2014 - 13:11 schreef remco k het volgende:[..] Ik begrijp wat je zegt, maar die jongens spelen allemaal vanaf de middenlijn, bij Ajax speel je vanaf 30 meter van de goal, grofweg de helft aan ruimte. Fischer is een talent van wereldniveau, misschien wel meer dan Eriksen. Voor de winterstop ging het al een stuk beter.. Vergeet niet dat alle talenten weleens een mindere periode hebben.. Zeker in een elftal dat niet stabiel is, en Ajax was de eerste 12 wedstrijden heel onstabiel.. Ik vond Fischer in de oefenwedstrijden ook een sterke indruk maken, vaak was de spits of andere speler iets te laat waardoor het fout ging. |
|
|
|