BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AC Milan - Ajax (CL: woensdag 11 december 2013, 20:45); 0 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - vrijdag 06 december 2013 - 19:33   quote  deeplink  
194103_193794_milan%2520ajax_600x338_600x338.jpg

Op woensdag kan Ajax een volgende stap zetten richting het realiseren van de sportieve ambities die men met het inslaan van de nieuwe weg heeft uitgesproken. Ajax kan zich namelijk bij winst plaatsen bij de beste 16 clubs van Europa. Een goed resultaat betekent niet alleen een sportieve en financiële triomf maar zal ook het geloof in de ambitie om weer mee te doen in Europa kracht bijzetten. Omdat Ajax 1 punt achterstand heeft in de poule moet er gewonnen worden van de Rossoneri.

Ajax speelde in haar historie slechts 7 duels tegen AC Milan. Daarvan won Ajax er 1 en gingen er 3 verloren. 3 Duels eindigden in een gelijk spel. AC Milan is zwak begonnen in de Serie A en staan momenteel 8e. In de Champions League deden de Italianen wat Ajax verzuimde, namelijk 2 maal winnen van Celtic maar tegen Barca wisten de Milanezen geen moment te overtuigen. Ook in de eerste wedstrijd tegen Ajax wist Milan niet te overtuigen en kwam het goed weg na een discutabele penalty in de laatste secondes van de wedstrijd. De laatste weken begint AC Milan voorzichtig wat beter te draaien aan de hand van sterspeler Kaka. Daarnaast is spits Balotelli in staat om uit het niets te scoren.

Ajax is tegen AC Milan niet de favoriet. Ajax steekt in een redelijk goede vorm maar in Milan heeft Ajax een tegenstander die moeilijk te spelen is. Ajax maakt graag het spel terwijl Italiaanse ploegen het vaak prima vinden als de tegenstander het spel maakt. Ajax moet dus uitkijken dat het niet in het mes van Milan loopt dat met Kaka, El Shaarawy en Balotelli in staat is razendsnel op te schakelen.

Bij Ajax is de afgelopen periode de ziekenboeg behoorlijk vol gelopen. Siem de Jong (hamstring), Nicolai Boilesen (hamstring) en Duarte (bovenbeen) zijn er niet door blessures. Joel Veltman is door zijn rode kaart tegen Barca geschort voor het duel tegen de Rossoneri.

AC Milan ziet juist veel spelers terugkeren. Verdedigers Mattia De Sciglio, Philippe Mexès en keeper Christian Abbiati keren terug en ook de lang geblesseerde El Shaarawy kan tegen Ajax spelen. Potentiële basispselers Muntari en Robinho zijn nog wel geblesseerd.

De NOS bewaakt de beelden van de samenvatting nauwgezet, daarom alleen een link naar de samenvatting van de thuiswedstrijd.
Ajax - AC Milan 1 - 1

San-Siro.jpg

Ajax wacht een zware wedstrijd en zal het niveau van de wedstrijd tegen Barcelona weer moeten halen om de Italianen opzij te kunnen zetten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 11 december 2013 door Eide --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 06 december 2013 - 21:37   quote  deeplink  
Hey Eide, ik denk dat ik je ga corrigeren, gezien onderstaand overzicht uit voetbalstats.nl

Ik weet dat we zowieso al minimaal 2x hadden gewonnen van Milan, maar dat bleek ook meer te zijn:

(Grootste) zege(s) tegen AC Milan

04-05-2005 PSV AC Milan 3 - 1 CL
26-11-1969 Feyenoord AC Milan 2 - 0 EC1
14-09-1994 Ajax AC Milan 2 - 0 CL
23-11-1994 AC Milan Ajax 0 - 2 CL
08-12-2010 AC Milan Ajax 0 - 2 CL

Hierbij de link naar voetbalstats.nl:

http://www.voetbalstats.nl/listclubec.php?clubid=4

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 december 2013 door Ronald 1960 --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 06 december 2013 - 21:39   quote  deeplink  
overigens ga ik nu, wederom, voor 0-2!!

Wij gaan dus door in de CL!!

WZAWZDB***
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 06 december 2013 - 21:43   quote  deeplink  
Mooi topic weer Eide...bedankt daarvoor...
Zal lastig worden omdat de ziekenboeg van Milan leeg loopt en die van ons vol stroomt...
Dus helaas milan wint met 2-1....
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 06 december 2013 - 21:44   quote  deeplink  
Ik ga voor een optimistische 1-2.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 06 december 2013 - 22:03   quote  deeplink  
2-1?
Eide
 Eide - vrijdag 06 december 2013 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 december 2013 - 21:37 schreef Ronald 1960 het volgende:
Hey Eide, ik denk dat ik je ga corrigeren, gezien onderstaand overzicht uit voetbalstats.nl

Ik weet dat we zowieso al minimaal 2x hadden gewonnen van Milan, maar dat bleek ook meer te zijn:

(Grootste) zege(s) tegen AC Milan

04-05-2005 PSV AC Milan 3 - 1 CL
26-11-1969 Feyenoord AC Milan 2 - 0 EC1
14-09-1994 Ajax AC Milan 2 - 0 CL
23-11-1994 AC Milan Ajax 0 - 2 CL
08-12-2010 AC Milan Ajax 0 - 2 CL

Hierbij de link naar voetbalstats.nl:

http://www.voetbalstats.nl/listclubec.php?clubid=4
Ik weet dat er meer zijn maar ik gebruik de statistieken van Ajax Netwerk. Ik heb niet zo'n zin pauzeloos na te zoeken of dat wel klopt allemaal. :)
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 06 december 2013 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 december 2013 - 22:19 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik weet dat er meer zijn maar ik gebruik de statistieken van Ajax Netwerk. Ik heb niet zo'n zin pauzeloos na te zoeken of dat wel klopt allemaal. :)
Dat is dan niet net(jes) van ajax netwerk ;-)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 06 december 2013 - 23:39   quote  deeplink  
Het gaat om het heden....het verleden heeft er geen zak mee te maken....
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 06 december 2013 - 23:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 december 2013 - 23:39 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Dus jij denkt dat we nu niet kunnen winnen van Milan....??
Eide
 Eide - vrijdag 06 december 2013 - 23:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 december 2013 - 22:34 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Dat is dan niet net(jes) van ajax netwerk ;-)
Ik heb het idee dat hun Europese database maar tot 95 strekt of zo.
remco k
 remco k - vrijdag 06 december 2013 - 23:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 december 2013 - 23:39 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Als het verleden er niet toe doet, waarom zijn we dan zo blij met dat verleden en refereren we er zo vaak aan???

Je kan en moet dat soort dingen in je voordeel gebruiken..
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 06 december 2013 - 23:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 december 2013 - 23:51 schreef Eide het volgende:

[..]

Dan nog zou het minimaal 2x zijn: De finale in '95 en de wedstrijd toen Frank de Boer net aan het roer kwam bij het huidige ajax...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 06 december 2013 - 23:55   quote  deeplink  
Vergelijken is leuk voor de statistieken....maar het draait om nu met heel andere spelers die weer andere kwaliteiten hebben....
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 06 december 2013 - 23:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 december 2013 - 23:55 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Vergelijken is leuk voor de statistieken....maar het draait om nu met heel andere spelers die weer andere kwaliteiten hebben....
Dat is geen antwoordt op mijn vraag....
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 07 december 2013 - 00:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 december 2013 - 23:40 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat we nu niet kunnen winnen van Milan....??
dat zeg ik niet...misschien wel....
remco k
 remco k - zaterdag 07 december 2013 - 00:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 december 2013 - 23:55 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Nee, dat is niet waar. De Boer kan die statistieken juist in zijn voordeel gebruiken, per slot van rekening heeft hij daar als Ajacied zelfs nog nooit verloren. Een aantal jongens zaten in 2010 ook bij de selectie of er dicht tegen aan, en weten dus wat er nodig is om in Milaan van ze te winnen..

Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, maar wanneer goed ingezet herbergt het wel een schat aan bruikbare ervaring..
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 07 december 2013 - 00:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 december 2013 - 00:00 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

dat zeg ik niet...misschien wel....
mmmm, niet echt hoopvol....
remco k
 remco k - zaterdag 07 december 2013 - 00:05   quote  deeplink  
Ik zou niet weten waarom we daar niet zouden kunnen winnen.. Thuis waren beide ploegen compleet uit vorm, toch was Ajax 90 minuten lang de betere ploeg, komen terecht op voorsprong en verliezen twee punten door de scheidsrechter.

Ajax is inmiddels in een aardige opwaartse spiraal terecht gekomen, terwijl Milan weliswaar wat wedstrijden heeft gewonnen, maar niet goed heeft gespeeld op Celtic uit na.

Ik denk zelfs dat wij op een aantal posities gewoon betere spelers hebben lopen, en dat wij als team echt veel hechter en verder zijn..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 07 december 2013 - 00:11   quote  deeplink  
Maar ja je speelt wel Milan....en die willen echt niet uit de C.L. worden gestoten....Italianen wenden dan andere middelen aan waar wij niet tegen opgewassen zijn....zijn we dat wel en houden we stand...dan zijn we een stuk verder als dat ik denk intenationaal....
remco k
 remco k - zaterdag 07 december 2013 - 00:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 december 2013 - 00:11 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Maar ja je speelt wel Milan....en die willen echt niet uit de C.L. worden gestoten....Italianen wenden dan andere middelen aan waar wij niet tegen opgewassen zijn....zijn we dat wel en houden we stand...dan zijn we een stuk verder als dat ik denk intenationaal....
Milan is een middelmatige ploeg dit seizoen.. Echt geen topper meer hoor.. Natuurlijk blijft het gevaarlijk en wordt het erg lastig om daar te winnen..

Maar wij hebben 1 geluk, wij kunnen en moeten ons eigen spel spelen om door te komen, en zei gaan spelen op dat gelijke spel aangezien dat voldoende is voor ze, en juist dat is vaak gevaarlijk voor een ploeg als het niet perse hoeft te winnen..

Het wordt erg lastig, maar denk dat we een reële kans hebben om door te komen..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 07 december 2013 - 00:19   quote  deeplink  
0-3 tegen Celtic uit...is een knappe uitslag....dus niet echt middelmatig....zij loeren straks op de counter en daarin zijn ze levensgevaarlijk....
Eide
 Eide - zaterdag 07 december 2013 - 01:12   quote  deeplink  
Milan gaat doen wat alle Italiaanse ploegen doen. Ze laten je voetballen en loeren op hun kansjes en met Kaka, El Shaarawy en Balotelli krijgen ze altijd wel een kans. Het is daarom zaak om effectief te zijn en te hopen dat iedereen de scherpte van Barca thuis heeft.

Dit Ajax kan van dit Milan winnen. De enige redenen dat Milan voor mij favoriet is is vanwege de sluwheid en het thuisvoordeel van Milan. De kracht van Milan zit in de aanvallende as, kijken hoe Blind, Denswil en Moisander daar in het San Siro tegenop gewassen zijn.
remco k
 remco k - zaterdag 07 december 2013 - 10:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 december 2013 - 00:19 schreef Jack Huntelaar het volgende:
0-3 tegen Celtic uit...is een knappe uitslag....dus niet echt middelmatig....zij loeren straks op de counter en daarin zijn ze levensgevaarlijk....
Die wedstrijd ook gezien?
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 07 december 2013 - 11:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 december 2013 - 01:12 schreef Eide het volgende:
Milan gaat doen wat alle Italiaanse ploegen doen. Ze laten je voetballen en loeren op hun kansjes en met Kaka, El Shaarawy en Balotelli krijgen ze altijd wel een kans. Het is daarom zaak om effectief te zijn en te hopen dat iedereen de scherpte van Barca thuis heeft.

Dit Ajax kan van dit Milan winnen. De enige redenen dat Milan voor mij favoriet is is vanwege de sluwheid en het thuisvoordeel van Milan. De kracht van Milan zit in de aanvallende as, kijken hoe Blind, Denswil en Moisander daar in het San Siro tegenop gewassen zijn.
Ohja fuck, Veltman speelt niet.
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 07 december 2013 - 12:07   quote  deeplink  
Sws EL dus denk dat we niet mogen klagen...
Maar in normale omstandigheden hadden we in deze poule
Ook gewoon op 12 punten kunnen staan nu...

Maar ja helaas,
Ik zeg 2-2.
remco k
 remco k - zaterdag 07 december 2013 - 14:14   quote  deeplink  
En Duarte is er ook niet, dus moet je of met Poulsen gaan spelen, of je moet met Ligeon ( van rhijn naar het centrum) of met vd Hoorn gaan spelen waardoor je Moisander of Denswill daar neer kan zetten op linksback...
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 07 december 2013 - 16:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 december 2013 - 14:14 schreef remco k het volgende:
En Duarte is er ook niet, dus moet je of met Poulsen gaan spelen, of je moet met Ligeon ( van rhijn naar het centrum) of met vd Hoorn gaan spelen waardoor je Moisander of Denswill daar neer kan zetten op linksback...
denk dat het dat laatste wordt,

Cillessen
Rhijn Hoorn Moisander Denswil
Blind
Klaassen Serero

ben alleen over de aanval er nog niet uit, Bojan op rechts of in de spits Hoesen of Schone naar de bank...?
Eide
 Eide - zaterdag 07 december 2013 - 16:18   quote  deeplink  
Het zou me niet verbazen als FdB gaat testen tegen NAC. Dus ben zeer benieuwd of we Denswil, ligeon of Blind op LB gaan zien.
soccer
 soccer - zaterdag 07 december 2013 - 16:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 december 2013 - 22:19 schreef Eide het volgende:

[..]

In de jaren 70 hebben ze ooit met 6-0 gewonnen van ac milaan. Ging toen om de europese supercup.
Maar goed behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Deze uitslag was ook thuis. Uit verloren ze met 1-0.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 07 december 2013 door soccer --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 07 december 2013 - 17:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 december 2013 - 23:51 schreef Eide het volgende:

[..]

Op dit moment tot 2002 wat Europese wedstrijden betreft, dus niet erg betrouwbaar wat dat betreft. Tegen Nederlandse clubs houden ze het wel goed bij.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 07 december 2013 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 december 2013 - 10:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Die wedstrijd ook gezien?
Natuurlijk...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 07 december 2013 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 december 2013 - 01:12 schreef Eide het volgende:

Eens!!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 07 december 2013 - 17:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 december 2013 - 16:11 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Cillessen
Blind
Klaassen Serero

ben alleen over de aanval er nog niet uit, Bojan op rechts of in de spits Hoesen of Schone naar de bank...?
Ik denk ook Denswil linksback..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 07 december 2013 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 december 2013 - 16:49 schreef soccer het volgende:

[..]

In de jaren 70 hebben ze ooit met 6-0 gewonnen van ac milaan. Ging toen om de europese supercup.
Maar goed behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Deze uitslag was ook thuis. Uit verloren ze met 1-0.
Just heb dit al eerder aangegeven...behaalde resultaten is leuk voor Wikipedia...het gaat om nu....
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 08 december 2013 - 19:18   quote  deeplink  
nu Denswil centraal komt zijn er naar mijn idee iets aan de hand...
of Hoorn is totaal nog niet klaar en komt niveau te kort voor Ajax, of Denswil is niet goed genoeg op linksback.

ik bedoel zegt toch wel wat dat de Boer zijn filosofie met een Links- en rechtsbenig centrum overhoop gooit en een Rechtsback op Links zet...
Eide
 Eide - zondag 08 december 2013 - 20:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2013 - 19:18 schreef NatjosFC het volgende:
nu Denswil centraal komt zijn er naar mijn idee iets aan de hand...
of Hoorn is totaal nog niet klaar en komt niveau te kort voor Ajax, of Denswil is niet goed genoeg op linksback.

ik bedoel zegt toch wel wat dat de Boer zijn filosofie met een Links- en rechtsbenig centrum overhoop gooit en een Rechtsback op Links zet...
Moisander is tweebenig. Speelde bij AZ RCV. En v.d. Hoorn is gewoon nog niet ver genoeg dus kiest men voor Denswil.
nora
 nora - zondag 08 december 2013 - 20:59   quote  deeplink  
Verschillende opties zijn mogelijk maar een optie niet en dat is v/d Hoorn opstellen deze jongen is beslist nog niet klaar voor het grote werk, dat is al voldoende aangetoond.
jiskefet
 jiskefet - zondag 08 december 2013 - 23:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 december 2013 - 16:11 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Cillessen
Blind
Klaassen Serero

Asjebliefd geen Vd Hoorn laat hij eerst maar is zien dat hij geen fouten maakt tegen mindere tegenstanders
Die is er echt nog niet aan toe! Hoezeer ik zijn potentie ook zie maar heb daar nu geen vertrouwen in op dit niveau

Hoe dan ook het word een mooie wedstrijd trots dat Ajax daar weer staat tot het laatst mee doen voor overwintering
In de ChamL. Tegen onze oude concurrent Ac Milan waar we bijna nooit van verliezen..
PS25
 PS25 - zondag 08 december 2013 - 23:35   quote  deeplink  
De boer zal zoveel mogelijk vast willen houden aan zijn formatie. van rhijn naar het centrum lijkt mij om die reden dan ook geen optie. onder de boer heeft hij daar ook nog nooit gespeeld. Vd hoorn is er helaas nog niet klaar voor. Persoonlijk denk ik dat de boer kiest voor ligeon als linksback, denswil links in het centrum, moisander rechts in het centrum. Voor de rest zal het elftal blijven staan, al zou hij ook wel eens kunnen kiezen voor bojan in de spits. Wanneer logen moegestreden is, zal poulsen worden ingebracht en blind weer verhuizen naar linksback. wellicht Sightorsson als breekijzer.

Cillssen

Van rhijn Moisander Denswil ligeon

Klaassen blind serero

Schone bojan fischer
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 08 december 2013 - 23:40   quote  deeplink  
Als de boer vast houdt aan zijn formatie zal hij in eerste instantie gaan spelen met Hoessen in de spits....toch?
jiskefet
 jiskefet - zondag 08 december 2013 - 23:44   quote  deeplink  
Cilessen

V Rhijn Moisander Denswil

.......Klaassen........Blind......
...Schone ...........Serero.......
.......Bojan............ Fischer.
.................Hoessen...........

3-4-3
Gewaagd teveel risico om een nieuwe systeem uit te voeren in zo'n wedstrijd
Maar kwam nu even tot me gedachten.. Blind en Schone die de backs kunnen ondersteunen
Bojan de vrije rol, lekker aanvallend zo;-)

Miss tegen ijsselmeervogels maar is uitproberen voor de beker;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 december 2013 door jiskefet --
Peterhs
 Peterhs - maandag 09 december 2013 - 01:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2013 - 23:35 schreef PS25 het volgende:
De boer zal zoveel mogelijk vast willen houden aan zijn formatie. van rhijn naar het centrum lijkt mij om die reden dan ook geen optie. onder de boer heeft hij daar ook nog nooit gespeeld. Vd hoorn is er helaas nog niet klaar voor. Persoonlijk denk ik dat de boer kiest voor ligeon als linksback, denswil links in het centrum, moisander rechts in het centrum. Voor de rest zal het elftal blijven staan, al zou hij ook wel eens kunnen kiezen voor bojan in de spits. Wanneer logen moegestreden is, zal poulsen worden ingebracht en blind weer verhuizen naar linksback. wellicht Sightorsson als breekijzer.

Cillssen

Van rhijn Moisander Denswil ligeon

Klaassen blind serero

Schone bojan fischer
Heb je soms Ajax-NAC gezien ofzo? Zo kan ik ook een opstelling uitdokteren, door gewoon exact de boel kopiëren wat er in die wedstrijd gebeurde.
Knap hoor...
jiskefet
 jiskefet - maandag 09 december 2013 - 02:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 december 2013 - 01:47 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Heb je soms Ajax-NAC gezien ofzo? Zo kan ik ook een opstelling uitdokteren, door gewoon exact de boel kopiëren wat er in die wedstrijd gebeurde.
Knap hoor...
wat dokter jij dan uit?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 december 2013 door jiskefet --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 09 december 2013 - 09:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2013 - 23:40 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Als de boer vast houdt aan zijn formatie zal hij in eerste instantie gaan spelen met Hoessen in de spits....toch?
Dat denk ik dus ook, hoewel Hoesen afgelopen zaterdag niet goed was. Ik denk namelijk niet dat Frank de Boer Bojan vanaf de 1e minuut laat spelen, omdat hij net weer terug komt van een blessure. Maar misschien heb ik het mis......
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - maandag 09 december 2013 - 09:20   quote  deeplink  
Bijna alle aanvallen bij AC Milaan gaan via Kaka. De vraag is, wie het beste Kaka kan uitschakelen Blind of Poulsen. Mijn persoonlijke mening is dat Blind dit moet gaan doen. Dus hij zal CVM gaan spelen. LB is Ligeon of Denswil. Dan ga ik voor Ligeon, omdat het centrum Denswil/ Moisander betrouwbaarder lijkt dan met v/d Hoorn. Overigens denk ik ook dat dit de reden is om tegen NAC Ligeon op LB plaats te zetten.
De spits positie zal gaan tussen Bojan en Hoessen. Als je Hoessen daar neer gaat zetten tegen Mexes heeft Hoessen geen schijn van kans. Mexes is fysiek veel krachtiger. Bojan met zijn beweeglijkheid zal ervoor zorgen dat hij bij Mexes uit de buurt blijft. Hij zal á la Messi gaan spelen. Mijn voorkeur zal uitgaan naar Bojan, met Schone en Fischer op de flanken.
Toch ben ik er bang voor dat onze held van Rhijn weer opzichtig de fout in gaat en dit wordt afgestrafd door El Shaarawy.
Daarom denk ik 1-1.
jiskefet
 jiskefet - maandag 09 december 2013 - 09:48   quote  deeplink  
Voor Ajax zijn wedstrijden tegen Ac Milan en Juventus vanwege de history de klassiekers op europees vlak
Dit zijn altijd wedstrijden opzich, ook vooral door de speelstijlen die zeer tegenstrijdig van elkaar zijn maar daarom
Altijd ook zeer interressant. Het word zoals bijna altijd tegen Ac Milan zeer spannent!!
Het word een cruciale wedstrijd!!!! Zeer belangrijk omdat:
Stel Ajax wint en komt daarna in die flow een ronde verder en dendert door tot de kwart finale
Dat geeft een hele boost voor de club dat het wel weer kan, je geeft een signaal naar de top talenten in de jeugd
Van ga niet te snel weg laten we wat jaren uittrekken om naam te maken voor jezelf en de club een veel
Betere basis dan als een nobody weg te gaan,(Eriksen zit nu ook op de bank)
Met Overmars,Seedorf,Kluivert enz is het toch ook heel behoorlijk Gegaan na hun ChamL finales naam gemaakt bij Ajax en daarna pas een stapje hoger...
Ook door die boost zullen spelers eerder voor Ajax kiezen dan bij een topclub op de bank of bij een middenmoter in de PL

Dus dit is een zeer belangrijke wedstrijd voor ons Ajax.
Na de winst op Barca om dan Ac Milan uit te schakelen dan staan we in 1 klap weer op de europese kaart

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 december 2013 door jiskefet --
PS25
 PS25 - maandag 09 december 2013 - 10:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 december 2013 - 01:47 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Knap hoor...
Peterhs,

Ik heb inderdaad de wedstrijd tegen NAC gezien. Als je uitgaat van die wedstrijd en de spelers die beschikbaar zijn tegen Milan, dan kun je toch haast ook niet tot een andere conclusie (lees opstelling) komen. De Boer zal Blind namelijk op het middenveld willen houden. Zou Ligeon als linksback dramatisch hebben gespeeld, dan zou je verwachten dat Blind daar gaat spelen en Poulsen CVM, maar dat deed hij niet. Maar met welk idee zou je zelf komen qua opstelling?
PS25
 PS25 - maandag 09 december 2013 - 10:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 december 2013 - 09:01 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Dat denk ik dus ook, hoewel Hoesen afgelopen zaterdag niet goed was. Ik denk namelijk niet dat Frank de Boer Bojan vanaf de 1e minuut laat spelen, omdat hij net weer terug komt van een blessure. Maar misschien heb ik het mis......
[/quote

Jullie hebben gelijk als de Boer vasthoudt aan de formatie, dat je dan met Hoesen begint. Ik ben alleen bang dat hij niet daadkrachtig genoeg zal zijn om iets te kunnen forceren. Daar komt bij dat je ook niet voor niets Sigthorsson meeneemt. Het zou mij dus niet verbazen als hij met Bojan begint, een uur laat spelen en dan alsnog Hoesen of Sightorsson brengt.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 09 december 2013 - 12:41   quote  deeplink  
Normaal is de defensie het sterkste punt van Italianen. Maar juist dit onderdeel is dit jaar bij AC Milan erg kwetsbaar. Dit bleek ook tijdens de wedstrijd van dit weekend. Daar liggen goede kansen voor Ajax. Maar.......het neemt niet weg dat ze via een counter erg gevaarlijk kunnen zijn. En juist hier ligt het zwakste punt bij Ajax. Je moet net zo scherp zijn als tegen Barcelona. En je moet opnieuw er boven op zitten wil je deze wedstrijd winnen. Ik kijk er net als jullie erg naar uit. De belangen zijn groot ook voor Ajax. Doorgaan levert Ajax veel extra geld op. Maar ook de doelstelling om te overwinteren wordt hiermee bereikt. En lang zag het er niet uit dat we dat konden halen. Ik zeg; 1-2. Maar wanneer Ajax in goede doen is kan het zomaar een grotere uitslag worden. Ook ik ben erg benieuwd naar de opstelling.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5113
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AC Milan - Ajax (CL: woensdag 11 december 2013, 20:45); 0 - 0

0.0064630