BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AC Milan - Ajax (CL: woensdag 11 december 2013, 20:45); 0 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
jiskefet
 jiskefet - dinsdag 10 december 2013 - 08:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 01:51 schreef Peterhs het volgende:
Mensen, weet je wat het is. Ik lees hier en daar dat mensen zeggen dat Milaan op he moment niet echt in vorm is en dat we dus meer kans hebben.
Dit kan wel zo zijn, maar zijn jullie even vergeten dat Ajax drama was tot we tegen Barca moesten spelen en dat sindsdien we ineens beter spelen?

Ja deels hebben jullie gelijk, maar zoals bekend zijn zulke wedstrijden op zichzelf staande wedstrijden en hierin kan alles gebeuren. Ook Milaan kan zomaar tijdens deze wedstrijd zich herpakken net als Ajax deed tegen Barca.

We zullen toch echt nog moeten wachten op de hosanna en gewoon hopen dat het goed gaat.
De weken voor Barca had Ajax juist haar vorm weer te pakken!

Maar dit is een wedstrijd opzich, onze klassieker in europa
Het word moeilijk, maar ik heb er veel vertrouwen in niet zozeer omdat Milan uit vorm is
Maar dat wij al weken een stijgende lijn te pakken hebben..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 10 december 2013 - 09:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 08:48 schreef jiskefet het volgende:

[..]

De weken voor Barca had Ajax juist haar vorm weer te pakken!

Maar dit is een wedstrijd opzich, onze klassieker in europa
Het word moeilijk, maar ik heb er veel vertrouwen in niet zozeer omdat Milan uit vorm is
Maar dat wij al weken een stijgende lijn te pakken hebben..
De weken voor Barca? Nemen we in dat een maand, is namelijk ongeveer 4 weken. Verloren en wonnen we een keer van Celtic, speelden we 0-0 tegen RKC, wonnen we in een heel dramatische wedstrijd met 4-1 van ASWH (ja, een echte topper), verloren we thuis met 0-1 van Vitesse en wonnen we tegen NEC en Heracles, waarbij gezegd dat NEC echt superdramatisch was. Dus zo goed waren de resultaten tot dan toe echt nog niet hoor.

En voor Milan geldt, ze kunnen nog zo slecht presteren maar wanneer het er op aankomt weten ze echt wel hoe ze moeten voetballen hoor. Dat zag je tegen onze concurrent uit Eindhoven ook. Die gingen met goede moed naar Milan en werden vervolgens kansloos afgedroogd. En toen had Milan ook nog echt niet de swing.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 december 2013 door Ajax Warrior --
jiskefet
 jiskefet - dinsdag 10 december 2013 - 09:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 09:37 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

De weken voor Barca? Nemen we in dat een maand, is namelijk 4 weken. Verloren en wonnen we een keer van Celtic, speelden we 0-0 tegen RKC, wonnen we in een heel dramatische wedstrijd met 4-1 van ASWH (ja, een echte topper), verloren we thuis met 0-1 van Vitesse en wonnen we tegen NEC en Heracles, waarbij gezegd dat NEC echt superdramatisch was. Dus zo goed waren de resultaten tot dan toe echt nog niet hoor.

En voor Milan geldt, ze kunnen nog zo slecht presteren maar wanneer het er op aankomt weten ze echt wel hoe ze moeten voetballen hoor. Dat zag je tegen onze concurrent uit Eindhoven ook. Die gingen met goede moed naar Milan en werden vervolgens kansloos afgedroogd. En toen had Milan ook nog echt niet de swing.
Laatste 3 weken voor Barca zag je een stijgende lijn beter spel de poppetjes op de juiste plaats
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 10 december 2013 - 09:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 09:42 schreef jiskefet het volgende:

[..]

Laatste 3 weken voor Barca zag je een stijgende lijn beter spel de poppetjes op de juiste plaats
Ik zag geen stijgende lijn hoor. Een paar wedstrijden gewonnen, maar het spel was nog steeds op sommige momenten afschuwelijk. Het spel wat ze de 1ste helft hebben gespeeld tegen Barcelona, dat is het spel dat we willen zien. Maar nog te vaak vinden spelers het de moeite niet waard om zich in te spannen voor sommige wedstrijden.
jiskefet
 jiskefet - dinsdag 10 december 2013 - 09:47   quote  deeplink  
Dan hebben wij andere dingen gezien in die wedstrijden dat kan;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 10 december 2013 - 09:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 09:47 schreef jiskefet het volgende:
Dan hebben wij andere dingen gezien in die wedstrijden dat kan;-)
Dus voor jouw maakt 1 zwaluw gelijk een zomer? ;-)
jiskefet
 jiskefet - dinsdag 10 december 2013 - 10:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 09:52 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dus voor jouw maakt 1 zwaluw gelijk een zomer? ;-)
Laatste 3 jaar met De Boer is geen 1 zwaluw die ervaringen tellen ook mee als Ajax in vorm kwam afgelopen jaren
Toen raakte ze daar niet meer uit... Dus 3 zwanen maken in de winter idd gelijk zomer
Ik kijk niet alleen naar afgelopen weken maar naar heel de ontwikkeling afgelopen jaren

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 december 2013 door jiskefet --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 10 december 2013 - 10:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 10:01 schreef jiskefet het volgende:

[..]

Laatste 3 jaar met De Boer is geen 1 zwaluw die ervaringen tellen ook mee als Ajax in vorm kwam afgelopen jaren
Toen raakte ze daar niet meer uit... Dus 3 zwanen maken in de winter idd gelijk zomer
Ik kijk niet alleen naar afgelopen weken maar naar heel de ontwikkeling afgelopen jaren
Welke ontwikkeling? Uiteindelijk zijn we gewoon een opleidingscentrum waar spelers na 1 of 2 goede seizoenen worden verkocht. Uiteindelijk is Frank de enige held van dit Ajax, want hij weet er elk jaar weer een elftal van te bouwen.
jiskefet
 jiskefet - dinsdag 10 december 2013 - 10:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 10:07 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Welke ontwikkeling? Uiteindelijk zijn we gewoon een opleidingscentrum waar spelers na 1 of 2 goede seizoenen worden verkocht. Uiteindelijk is Frank de enige held van dit Ajax, want hij weet er elk jaar weer een elftal van te bouwen.
Welke ontwikkeling?

Laatste 3 jaar de chamL ervaringen wedstrijden op hoog niveau altijd je eigen spel proberen te spelen
De titels die behaald werden door goed spel.. iedereen in de selectie weet waar het nu om draait
Spelers ontwikkelen zich nu sneller en beter dan voor Frank.. en ja idd Frank held!! Hij met zijn technische staf
Maken de spelers beter maakt Ajax beter...

Als je de ontwikkeling niet ziet van de afgelopen 3 jaar... tsja...

Ja we zijn een opleidingsclub maar met de ontwikkelingen in de club gaan spelers net wat langer blijven
Bij Ajax dan voorheen.. Veltman,Klaassen,Denswil hebben dat al aangegeven..
De ontwikkeling europees van Ajax is daarom ook zo belangrijk spelers in de jeugd zien dat die ontwikkelingen
Talenten buiten NL zien dat en de keuze naar een middenmoot bundes liga of PL of op de bank bij een topclub
Word dan niet meer zo snel gemaakt... ik zie de ontwikkeling en de progressie die is geboekt en de komende jaren
Gaat Ajax daar meer en meer de vruchten van plukken..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 december 2013 door jiskefet --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 10 december 2013 - 10:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 10:18 schreef jiskefet het volgende:

[..]

Welke ontwikkeling?

Laatste 3 jaar de chamL ervaringen wedstrijden op hoog niveau altijd je eigen spel proberen te spelen
De titels die behaald werden door goed spel.. iedereen in de selectie weet waar het nu om draait
Spelers ontwikkelen zich nu sneller en beter dan voor Frank.. en ja idd Frank held!! Hij met zijn technische staf
Maken de spelers beter maakt Ajax beter...

Als je de ontwikkeling niet ziet van de afgelopen 3 jaar... tsja...

Ja we zijn een opleidingsclub maar met de ontwikkelingen in de club gaan spelers net wat langer blijven
Bij Ajax dan voorheen.. Veltman,Klaassen,Denswil hebben dat al aangegeven..
De ontwikkeling europees van Ajax is daarom ook zo belangrijk spelers in de jeugd zien dat die ontwikkelingen
Talenten buiten NL zien dat en de keuze naar een middenmoot bundes liga of PL of op de bank bij een topclub
Word dan niet meer zo snel gemaakt... ik zie de ontwikkeling en de progressie die is geboekt en de komende jaren
Gaat Ajax daar meer en meer de vruchten van plukken..
Veltman, Klaassen en Denswil hebben dat al aangegeven. Das mooi, totdat de grote clubs met de geldbuidels en salarisstroken langskomen. Dan zijn spelers ineens heel snel vertrokken. Zeg niet dat het nu gebeurt, maar tis tot voor kort wel gebeurd.

Die titels werden inderdaad behaald door goed spel, maar pas elke keer de 2e seizoenshelft. Het spel voor de winterstop is in veel gevallen niet om aan te gluren geweest. Ook dit seizoen was dat weer het geval. En dat is wel een manco wat elk seizoen terugkomt.

Ik zie de ontwikkeling echt wel hoor, maar wil dat de club er eens vanaf het begin staat en gewoon een heel seizoen de ballen heeft om te voetballen zoals dat hoort. Met veel passie, maar vaak denken spelers veel te gemakkelijk over tegenstanders. Dat was zo in de tijd van vorige trainers, maar ook onder onze huidige trainer is dat wel eens het geval geweest. En soms moet je in je spel eens terug naar de basis en al die mooie dingen achterwege laten.

Overigens hoop ik ook te zien dat we er in de komende jaren de vruchten van gaan plukken, want uiteindelijk verlangen we allemaal naar het hoogst haalbare.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 december 2013 door Ajax Warrior --
jiskefet
 jiskefet - dinsdag 10 december 2013 - 10:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 10:23 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Veltman, Klaassen en Denswil hebben dat al aangegeven. Das mooi, totdat de grote clubs met de geldbuidels en salarisstroken langskomen. Dan zijn spelers ineens heel snel vertrokken. Zeg niet dat het nu gebeurt, maar tis tot voor kort wel gebeurd.

Die titels werden inderdaad behaald door goed spel, maar pas elke keer de 2e seizoenshelft. Het spel voor de winterstop is in veel gevallen niet om aan te gluren geweest. Ook dit seizoen was dat weer het geval. En dat is wel een manco wat elk seizoen terugkomt.

Ik zie de ontwikkeling echt wel hoor, maar wil dat de club er eens vanaf het begin staat en gewoon een heel seizoen de ballen heeft om te voetballen zoals dat hoort. Met veel passie, maar vaak denken spelers veel te gemakkelijk over tegenstanders. Dat was zo in de tijd van vorige trainers, maar ook onder onze huidige trainer is dat wel eens het geval geweest. En soms moet je in je spel eens terug naar de basis en al die mooie dingen achterwege laten.

Overigens hoop ik ook te zien dat we er in de komende jaren de vruchten van gaan plukken, want uiteindelijk verlangen we allemaal naar het hoogst haalbare.
Beste Ajacied, niks gaat vanzelf natuurlijk

Ajax moest steeds opnieuw beginnen dat is ook een ontwikkeling die steeds werd ingezet en nu eerder dan voorgaande jaren
Loopt het goed en zijn alle spelers heel zelfbewust bezig met veel zelfvertrouwen..

Deze jaren zijn de basis voor de toekomst.. europees het goed doen met onze eigen spel tegen topclubs met ze alle een doel hebben
In de club dat slaat over naar de talenten in de jeugd en die gehaald worden.. het besef komt dan weer terug van beter wat jaartjes meer
Bij Ajax spelen doelen halen naam maken in europa en als een somebody naar een topclub gaan(genoeg voorbeelden van oud spelers
Die nu bij Ajax rondlopen die een geweldige carriere hebben gehad nadat ze naam hadden gemaakt bij Ajax).dus als een somebody naar de top. En niet als een nobody naar de middenmoot
In de bundes liga of de PL.. of op de bank bij een topclub... Eriksen zit nu ook op de bank..

Dat besef die ontwikkeling is ingezet en Overmars en Vd Sar hebben het daar ook veel over gehad en die zijn daar ook hard mee bezig

En soms moet je ook geluk hebben in zo ontwikkeling
Want ik geef jou gelijk over Frank, Ajax was lang niet zo ver als nu in haar ontwikkeling zonder Frank Held De Boer!!!

Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 10 december 2013 - 10:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 10:34 schreef jiskefet het volgende:

[..]

Beste Ajacied, niks gaat vanzelf natuurlijk

Ajax moest steeds opnieuw beginnen dat is ook een ontwikkeling die steeds werd ingezet en nu eerder dan voorgaande jaren
Loopt het goed en zijn alle spelers heel zelfbewust bezig met veel zelfvertrouwen..

Deze jaren zijn de basis voor de toekomst.. europees het goed doen met onze eigen spel tegen topclubs met ze alle een doel hebben
In de club dat slaat over naar de talenten in de jeugd en die gehaald worden.. het besef komt dan weer terug van beter wat jaartjes meer
Bij Ajax spelen doelen halen naam maken in europa en als een somebody naar een topclub gaan(genoeg voorbeelden van oud spelers
Die nu bij Ajax rondlopen die een geweldige carriere hebben gehad nadat ze naam hadden gemaakt bij Ajax.dus als een sonebody naar de top. En niet als een nobody naar de middenmoot
In de bundes liga of de PL.. of op de bank bij een topclub... Eriksen zit nu ook op de bank..

Dat besef die ontwikkeling is ingezet en Overmars en Vd Sar hebben het daar ook veel over gehad en die zijn daar ook hard mee bezig

En soms moet je ook geluk hebben in zo ontwikkeling
Want ik geef jou gelijk over Frank, Ajax was lang niet zo ver als nu in haar ontwikkeling zonder Frank Held De Boer!!!
Zijn we het daar over eens. ;-)

Toch heb ik nog 1 persoonlijke vraag. Ik weet niet hoe oud je bent, maar wat is in jouw leeftijdscategorie de speler van Ajax waar jij het meest van genoten hebt en ook echt zelf heb zien voetballen. Dus alleen toen diegene bij Ajax voetbalde natuurlijk. ;-)
jiskefet
 jiskefet - dinsdag 10 december 2013 - 10:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 10:38 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Zijn we het daar over eens. ;-)

Toch heb ik nog 1 persoonlijke vraag. Ik weet niet hoe oud je bent, maar wat is in jouw leeftijdscategorie de speler van Ajax waar jij het meest van genoten hebt en ook echt zelf heb zien voetballen. Dus alleen toen diegene bij Ajax voetbalde natuurlijk. ;-)
Ik zelf ben 30jaar..
De jaren 90 heel bewust meegemaakt, En dan komt er 1 speler steeds naar boven..
Ik zag laatst bij studio voetbal een fragment van Ronald over de wedstrijd tegen Milan in de groeps wedstrijd
En ik zag hem weer zijn bal behandeling zijn uitstraling zijn manier van juigen...mijn Ajax hart ging weer sneller kloppen
Jari Litmanen!!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 10 december 2013 - 10:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 10:43 schreef jiskefet het volgende:

[..]

Ik zelf ben 30jaar..
De jaren 90 heel bewust meegemaakt, En dan komt er 1 speler steeds naar boven..
Ik zag laatst bij studio voetbal een fragment van Ronald over de wedstrijd tegen Milan in de groeps wedstrijd
En ik zag hem weer zijn bal behandeling zijn uitstraling zijn manier van juigen...mijn Ajax hart ging weer sneller kloppen
Jari Litmanen!!!
Geef mij een hand man. Dat is inderdaad de beste speler uit onze leeftijdscategorie. En onze forumgenoot Nenam denkt daar hetzelfde over. ;-)
jiskefet
 jiskefet - dinsdag 10 december 2013 - 11:04   quote  deeplink  
Proost man!

Jari Litmanen is Ajax kippenvel...

Hopelijk komt hij snel weer in welke functie dan ook terug bij Ajax...
Zijn Chemie met Bobby Haarms was altijd heel speciaal en de chemie
Van Litmanen en Ajax dat was en is magisch..
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 10 december 2013 - 11:20   quote  deeplink  
Jullie zijn het (grotendeels) eens...!!??

Hoeraaaa ;-)

Hé mannen, dat waren mooie jari's ;-)

Ik zelf heb de jaren '71, '72 en '73 meegemaakt met Cruijff, Keijzer en Swart en CS.

prachtige herrinneringen en mooie tijden.

Als we op deze manier door gaan en met wat geluk, kan het echt nog wel een keer gebeuren, dat we met de Cup met de Grote Oren mee naar Amsterdam nemen ;-)

Ik wil dat graag nog een keer meemaken!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 december 2013 door Ronald 1960 --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 10 december 2013 - 11:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 11:20 schreef Ronald 1960 het volgende:

Hoeraaaa ;-)

Ik zelf heb de jaren '71, '72 en '73 meegemaakt met Cruijff, Keijzer en Swart en CS.

Als we op deze manier door gaan en met wat geluk, kan het echt nog wel een keer gebeuren, dat we met de Cup met de Grote Oren mee naar Amsterdam nemen ;-)

Heb je ook een idee binnen hoeveel jaar? ;-)
jiskefet
 jiskefet - dinsdag 10 december 2013 - 11:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 11:20 schreef Ronald 1960 het volgende:

Hoeraaaa ;-)

Bij jou laatste zinnen krijg ik weer Ajax kippenvel haha

Oww wat zou dat mooi zijn! En ik geloof er ook in dat die kans een keer gaat komen als de ontwikkelingen
In de club zoals het nu gaat word doorgezet... wat zou dat mooi zijn met het rode sier vuurwerk met tal van supporters
In de uitwedstrijden in de kwart en halve finale in die grote wedstrijden een heel Ajax vak zingent naar de Finale
De Amsterdamse cafes vol...dat gevoel die glorie tijd... geweldig

Mijn droom finale zou zijn tegen een club die net als Ajax al lang geen ChamL meer heeft gewonnen
Juventus... Revance op '96 toen Juve met doping de finale won, maar die doping even weggelaten
Ajax tegen Ac Milan en Juventus dat zijn voor ons de europese Klassiekers!!!!
remco k
 remco k - dinsdag 10 december 2013 - 12:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 december 2013 - 22:19 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Bij Ajax is het loopvermogen niet zo van toepassing....spelen bijna altijd op 1 helft....hij loopt vaak bewust terug uit de drukte...meer naar de 10 positie...vind ook dat zijn schotkracht wat minder is...vind hem ook te licht en te klein als spits..

Waar ik hem sterk in vindt is dat hij juist iemand vrij voor de goal kan zetten...door zijn manier van aanspelen...hij is meer een aangever dan een spits....maar goed hij pikt zo af en toe wel zijn doelpuntjes mee...
Juist dan is dat loop vermogen zo extreem belangrijk. Schot is juist erg goed van hem, niet hard maar altijd geplaatst. En inderdaad loopt ie vaak uit de spits naar 10 of naar buiten, maar dat soort jongens gewoon beter als ze ergens komen dan dat ze er al zijn.
remco k
 remco k - dinsdag 10 december 2013 - 12:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 01:51 schreef Peterhs het volgende:
Mensen, weet je wat het is. Ik lees hier en daar dat mensen zeggen dat Milaan op he moment niet echt in vorm is en dat we dus meer kans hebben.
Dit kan wel zo zijn, maar zijn jullie even vergeten dat Ajax drama was tot we tegen Barca moesten spelen en dat sindsdien we ineens beter spelen?

Ja deels hebben jullie gelijk, maar zoals bekend zijn zulke wedstrijden op zichzelf staande wedstrijden en hierin kan alles gebeuren. Ook Milaan kan zomaar tijdens deze wedstrijd zich herpakken net als Ajax deed tegen Barca.

We zullen toch echt nog moeten wachten op de hosanna en gewoon hopen dat het goed gaat.
We werden al beter vanaf Celtic. Niet vanaf barca.
Eide
 Eide - dinsdag 10 december 2013 - 12:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 12:05 schreef remco k het volgende:

[..]

We werden al beter vanaf Celtic. Niet vanaf barca.
Eens, Celtic thuis was echt de ommekeer.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 10 december 2013 - 12:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 11:30 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Heb je ook een idee binnen hoeveel jaar? ;-)
Dat is natuurlijk heel lastig in te schatten. Maar in '95 werd het eigenlijk ook niet echt verwacht. Nu al helemaal niet....., maar als we morgenavond winnen, dan zit je echt in een flow, dan kunnen er hele rare dingen gebeuren in het voetbal. We hebben de afgelopen jaren gezien dat we van clubs uit de grote voetballanden kunnen winnen. wij zitten nu ten aller tijden in een underdog positie en dan is het best lekker voetballen. De druk ligt dan toch bij de tegenstander.

Wij zijn het GROTE ajax uit het kleine Nederland.

In ieder gaval iets om naar uit te kijken en de droom levend te houden (of was dat een ander topic ;)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 december 2013 door Ronald 1960 --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 10 december 2013 - 12:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 12:26 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk heel lastig in te schatten. Maar in '95 werd het eigenlijk ook niet echt verwacht. Nu al helemaal niet....., maar als we morgenavond winnen, dan zit je echt in een flow, dan kunnen er hele rare dingen gebeuren in het voetbal. We hebben de afgelopen jaren gezien dat we van clubs uit de grote voetballanden kunnen winnen. wij zitten nu ten aller tijden in een underdog positie en dan is het best lekker voetballen. De druk ligt dan toch bij de tegenstander.

Wij zijn het GROTE ajax uit het kleine Nederland.

In ieder gaval iets om naar uit te kijken en de droom levend te houden (of was dat een ander topic ;)
Hahahaha ander topic, maar ik roem je positieve instelling. ;-)
Eide
 Eide - dinsdag 10 december 2013 - 12:33   quote  deeplink  
Ook in 1995 was Ajax geen elftal met supersterren. Ook dat elftal werd gezien als een veredeld beloftenteam met veel talent. De gemiddelde leeftijd van Ajax in 95 was net zo hoog als Ajax afgelopen seizoen.

Toen het liep bleek dat Ajax fantastisch... maar V.d. Sar werd toch echt pas jaren later internationaal erkend als een topkeeper. FdB is nooit onomstreden geweest bij Barca en zo kan je dat lijstje wel aflopen. De enige echte vedette in dat elftal was Frank Rijkaard. Tot vandaag de dag in mijn ogen ontzettend onderschat in wat hij betekende in dat elftal als stabiliserende en ervaren factor.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 10 december 2013 - 12:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 12:33 schreef Eide het volgende:
Ook in 1995 was Ajax geen elftal met supersterren. Ook dat elftal werd gezien als een veredeld beloftenteam met veel talent. De gemiddelde leeftijd van Ajax in 95 was net zo hoog als Ajax afgelopen seizoen.

Toen het liep bleek dat Ajax fantastisch... maar V.d. Sar werd toch echt pas jaren later internationaal erkend als een topkeeper. FdB is nooit onomstreden geweest bij Barca en zo kan je dat lijstje wel aflopen. De enige echte vedette in dat elftal was Frank Rijkaard. Tot vandaag de dag in mijn ogen ontzettend onderschat in wat hij betekende in dat elftal als stabiliserende en ervaren factor.
Klopt, v.d. Sar werd pas echt een topkeeper bij Manchester United. En Frank Rijkaard is altijd van grote waarde geweest voor het Ajax van toen. Daar heb ik al meermalen naar gerefereerd in discussies de afgelopen tijd. Een ervaren en stabiele factor missen wij nog wel eens.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 10 december 2013 - 12:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 12:33 schreef Eide het volgende:

Dus zou de geschiedenis zich kunnen gaan herhalen....
Eide
 Eide - dinsdag 10 december 2013 - 12:38   quote  deeplink  
Dan weet je trouwens meteen wie voor mij de beste Ajacied is die ik op mijn netvlies heb. Frank Rijkaard. Medogenloos, rustig, voetballend goed, groot, sterk. Zo compleet en zo belangrijk geweest voor Ajax.
In een Ajax dat voetballend iedereen gek maakte was hij de speler die dat mogelijk maakte door zo stabiliteit, rust en vertrouwen te zorgen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 10 december 2013 - 12:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 12:38 schreef Eide het volgende:
Dan weet je trouwens meteen wie voor mij de beste Ajacied is die ik op mijn netvlies heb. Frank Rijkaard. Medogenloos, rustig, voetballend goed, groot, sterk. Zo compleet en zo belangrijk geweest voor Ajax.
In een Ajax dat voetballend iedereen gek maakte was hij de speler die dat mogelijk maakte door zo stabiliteit, rust en vertrouwen te zorgen.
Hahahaha, maar van jouw had ik dat wel verwacht. Al vind ikzelf Litmanen de beste speler, ook met Rijkaard hebben we inderdaad een grote gehad.
jiskefet
 jiskefet - dinsdag 10 december 2013 - 12:40   quote  deeplink  
Finidi en Kanu !!! Geweldig!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 10 december 2013 - 12:40   quote  deeplink  
en de spits: Patrick Kluivert!
jiskefet
 jiskefet - dinsdag 10 december 2013 - 12:42   quote  deeplink  
Reiziger,Blind,De Boetjes,Davids,Seedorf,Overmars,Vd Sar,Silooy,Bogarde noem ze maar op!
Eide
 Eide - dinsdag 10 december 2013 - 12:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 12:42 schreef jiskefet het volgende:
Reiziger,Blind,De Boetjes,Davids,Seedorf,Overmars,Vd Sar,Silooy,Bogarde noem ze maar op!
Maar: vrijwel (Blind dan niet) allemaal talentjes in de tijd dat Ajax de prijzen won.
jiskefet
 jiskefet - dinsdag 10 december 2013 - 12:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 12:43 schreef Eide het volgende:

[..]

Maar: vrijwel (Blind dan niet) allemaal talentjes in de tijd dat Ajax de prijzen won.
Blind was ontzettend belangrijk! Een echte Ajacied die goud waard was in de verdediging
Hulde voor wat hij heeft gedaan in zijn carriere bij Ajax
Eide
 Eide - dinsdag 10 december 2013 - 14:02   quote  deeplink  
De Jong en Emanuelson onzeker voor cruciale treffen met Ajax

Het meespelen van zowel Nigel de Jong als Urby Emanuelson tijdens het laatste groepsduel in de Champions League tussen AC Milan en Ajax is onzeker. Het Nederlanders van de Italiaanse club kampen met blessures. Milan heeft aan een gelijkspel voldoende om de volgende ronde van het elitebal te bereiken.

Emanuelson stond dinsdag niet op het trainingsveld. Zijn voet is zo dik dat hij niet eens zijn schoen aan kan doen, zo laat Milan-trainer Massimiliano Allegri weten aan Voetbal International. Het lijkt dan ook uitgesloten dat de linkspoot zal spelen tegen Ajax, Kevin Constant is in dat geval zijn vervanger.

Voor De Jong bestaat er ondanks zijn knieklachten nog wel de kans dat hij kan spelen. Allegri heeft kan niet beschikken over Ignazio Abate, Valter Birsa en Robinho. Ook Alessandro Matri is door de griep nog een vraagteken. We hebben veel afwezigen, dus over de formatie beslis ik pas morgen, zo besluit Allegri.

Bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 december 2013 door Eide --
jiskefet
 jiskefet - dinsdag 10 december 2013 - 16:30   quote  deeplink  
Ligeon erin! Blind op middenveld.. Ac Milan speelt niet met vleugelaanvallers dus Ligeon erin alles op alles
Om Het middenveld te laten hoe het nu is..
Bojan erin! Hij samen met Fischer,Serero,Klaassen kunnen veel van.positie wisselen.. Ac helemaal dol maken
Die kwaliteiten hebben ze.. Mexes en Zapata echt geen wereldverdedigers hoor! Ik las ergens dat daar totaal geen voetbal
Inzit in die verdediging en dat klopt ook wel.. Bojan erin die kan het verschil maken.. niks ten nadele van Hoesen maar mijn voorkeur gaat uit naar Bojan
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 10 december 2013 - 20:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 10:48 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Geef mij een hand man. Dat is inderdaad de beste speler uit onze leeftijdscategorie. En onze forumgenoot Nenam denkt daar hetzelfde over. ;-)
Zeker weten vriend....Jari...voor mij de beste Ajacied
Chivu en Richard (balletje hoog) Witsche....ach kan er nog wel 10 opnoemen, maar Jari staat er met kop en schouders boven
remco k
 remco k - dinsdag 10 december 2013 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 20:42 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Chivu en Richard (balletje hoog) Witsche....ach kan er nog wel 10 opnoemen, maar Jari staat er met kop en schouders boven
Veel mensen praten vaak over wat ie altijd met de bal deed.. Maar zijn strijd, passie en inzet is het geen waar ie mij het meest mee geïmponeerd heeft..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 10 december 2013 - 20:45   quote  deeplink  
Jari was ongetwijfeld een fenomeen...was ook een fan van hem...echter zijn de toppers die Ajax heeft voortgebracht niet met elkaar te vergelijken...ieder zijn specialiteit in een andere tijd...
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 10 december 2013 - 20:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 20:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Veel mensen praten vaak over wat ie altijd met de bal deed.. Maar zijn strijd, passie en inzet is het geen waar ie mij het meest mee geïmponeerd heeft..
Eens....zowel binnen als buiten het veld
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 10 december 2013 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 20:45 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Jari was ongetwijfeld een fenomeen...was ook een fan van hem...echter zijn de toppers die Ajax heeft voortgebracht niet met elkaar te vergelijken...ieder zijn specialiteit in een andere tijd...
Klopt en ieder heeft zijn voorkeur.....ik was meer fan van Neeskens dan van Cruijff
remco k
 remco k - dinsdag 10 december 2013 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 20:45 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Dat zeker, en dat is ook mooi..

Van Cruijff, van Basten, Bergkamp, Krol, Neeskens, Swart, Jari, Chivu, Sneijder, Suarez, Rijkaard..

En nog een aantal anderen..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 10 december 2013 - 20:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 20:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Is nog steeds voor mij een ras Ajacied...ik hoop dat de spelers van nu daar een voorbeeld aan nemen...
jiskefet
 jiskefet - dinsdag 10 december 2013 - 20:51   quote  deeplink  
Het symbool van Ajax de magische kop herrinnert mij altijd aan de magische Litmanen
Zijn uitstraling het Ajax shirt alleen hij kon hem zo dragen alleen bij hem werd de rode baan nog roder
En het wit nog witter.. Litmanen voor mij kan daar geen speler tegen op...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 10 december 2013 - 20:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 20:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat zeker, en dat is ook mooi..

Van Cruijff, van Basten, Bergkamp, Krol, Neeskens, Swart, Jari, Chivu, Sneijder, Suarez, Rijkaard..

En nog een aantal anderen..
Grootheden die inderdaad niet te vergelijken zijn met elkaar...wel dat ze samen Ajax op de kaart hebben gezet in de hele wereld!!
remco k
 remco k - dinsdag 10 december 2013 - 20:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 20:50 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Is nog steeds voor mij een ras Ajacied...ik hoop dat de spelers van nu daar een voorbeeld aan nemen...
Je moet alles in het juiste perspectief blijven zien he..

Hoe verder je komt in de jaren, hoe magischer en beter bepaalde spelers worden..
remco k
 remco k - dinsdag 10 december 2013 - 20:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 20:51 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Grootheden die inderdaad niet te vergelijken zijn met elkaar...wel dat ze samen Ajax op de kaart hebben gezet in de hele wereld!!
juup..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 10 december 2013 - 20:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 20:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Je moet alles in het juiste perspectief blijven zien he..

Hoe verder je komt in de jaren, hoe magischer en beter bepaalde spelers worden..
in gedachte terug kijken lijkt alles veel mooier en vergeet je de mindere momenten...niet alleen als het over voetbal gaat...
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 10 december 2013 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 20:58 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

in gedachte terug kijken lijkt alles veel mooier en vergeet je de mindere momenten...niet alleen als het over voetbal gaat...
Ben ik het niet mee eens Sjakie.....
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 10 december 2013 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 20:42 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Bij mij staan nog altijd de beelden op het netvlies als hij weer eens scoorde en zijn manier van juichen dan vervolgens. Prachtige vent en ken nog altijd genieten als ik voetbalbeelden van hem zie. Jammer genoeg door blessures uiteindelijk geen grootheid geworden Europees gezien, maar voor Ajax en voor mij blijft hij een topper!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 10 december 2013 - 22:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 22:11 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Bij mij staan nog altijd de beelden op het netvlies als hij weer eens scoorde en zijn manier van juichen dan vervolgens. Prachtige vent en ken nog altijd genieten als ik voetbalbeelden van hem zie. Jammer genoeg door blessures uiteindelijk geen grootheid geworden Europees gezien, maar voor Ajax en voor mij blijft hij een topper!
Eens gap....terwijl ik nooit iets met idolen heb gehad....heb ook nooit posters op mijn kamertje gehad....oke 1 van Linda Ronstadt...maar dat vond ik een lekker wijf ;-)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5957
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AC Milan - Ajax (CL: woensdag 11 december 2013, 20:45); 0 - 0

0.0073010