BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: [Column] Nederlands succes

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Eide
 Eide - dinsdag 10 december 2013 - 16:21   quote  deeplink  
Nederlands succes

Het kriebelt in Amsterdam. In de Eredivisie is Ajax al weer 3 seizoenen de te kloppen ploeg maar morgen kan Ajax zich plaatsen bij de beste 16 ploegen van Europa. Morgen kan de uitgesproken ambitie om weer bij de Europese top te gaan horen kracht bijgezet worden. Morgen kan Ajax bewijzen dat Nederland niet alleen supermarkt is voor de grote competities maar dat we zelfs ook nog meedoen. Natuurlijk weten we allemaal wel dat Ajax met een eventuele overwinning morgen er nog lang niet is, maar nadat de Eredivisie lange tijd platgeslagen en uitgeteld leek zou het wel een nadrukkelijke zet in de rug zijn van de clubs die op eigen kracht overeind proberen te blijven.

Waar Ajax in toenemende mate kritiek krijgt...

Lees verder op Foebele.blogspot.nl!

Veel leesplezier. Reacties, commentaar en discussie zijn altijd welkom!
remco k
 remco k - dinsdag 10 december 2013 - 18:21   quote  deeplink  
Mooie column kerel..

Persoonlijk vind ik dat Ajax het nu boven verwachting doet in Europa, ik hoop dat dit nog minimaal 30 uurtjes zo duurt:-)

We hebben heel veel potentie in de ploeg..

Ajax heeft Barcelona verslagen, weliswaar op een moment dat Barca niet met de best mogelijke 11 speelde, en al geplaatst was, maar in de twee weken daarna praat men bij Barca nog steeds over deze nederlaag, Xavi zei het wel passen afgelopen weekend "de wedstrijd bij Ajax was de eerste verliespartij in een aantal jaren waarbij we het gevoel hadden niet de controle hadden" en daar heeft ie een goed punt, zelfs de vernietigende nederlaag afgelopen jaar tegen Bayern was anders, daar werden ze simpelweg 7 keer weg gecounterd.. Die verlies partij werkt dus door bij Barcelona en laat daar zijn sporen achter, zelfs de trainer had het daar vandaag weer over..

Ajax heeft dus echt iets gepresteerd, en ik hoop dat dit een mooie basis is voor de komende jaren in Europa, uiteraard wil ik graag dat we morgen zullen zegevieren en overwinteren, maar ergens heb ik daar toch een hard hoofd in.

Ajax is als club zijnde op de goede weg. Maar het feit dat er zelfs a de wedstrijd tegen Barca nog wel wat op en aanmerkingen waren op bepaalde spelers en acties toont aan dat er nog heel veel rek in de ploeg zit, zo speelden Fischer en Van Rhijn niet hun beste wedstrijd, en kan Ajax in de toekomst op de 9 positie gewoon nog een betere speler opstellen. Kortom, nog genoeg te verbeteren dus, maar we zijn een goed eind op weg..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 10 december 2013 - 20:40   quote  deeplink  
Een mooi schrijven Eide...een positieve uiting naar de Nederlandse clubs met hun supporters!!
Eide
 Eide - dinsdag 10 december 2013 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 20:40 schreef Jack Huntelaar het volgende:
een positieve uiting naar de Nederlandse clubs met hun supporters!!
Naar alle clubs behalve 1 :)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 10 december 2013 - 22:46   quote  deeplink  
ik snap hem...helemaal mee eens!!!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 11 december 2013 - 11:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 22:44 schreef Eide het volgende:

[..]

Naar alle clubs behalve 1 :)
En daar ben ik het dus niet mee eens. Als we het hebben over het Nederlandse voetbal in het algemeen, geldt dat echt voor ALLE clubs.

Het is te hopen voor heel voetbalminnend Nederland dat clubs als Feyenoord en psv hier ook op aan kunnen haken en zo onze eigen 'Mickey Mouse' competitie een beter aanzien in Europa kunnen geven!

Maar wel met ons ajax als HET boegbeeld!!
nora
 nora - woensdag 11 december 2013 - 12:00   quote  deeplink  
Ik zou dat ook graag zien maar ik zie dat niet zo positief in, zo lang alle maffia bazen nog geld stoppen in de verschillende buitenlandse clubs worden onze talenten te vroeg weg gekocht om een top elftal op te bouwen.Wij hebben nu een leuk elftal maar ik lees nu al weer van spelers als Veltman en Klaasen dat ze nog wel een paar jaar willen blijven. Dat bedoel ik nu 2 of 3 wedstrijden en de media begint bij die jongens al te zeiken over het grote geld, dus vrees ik het ergste als Ajax het ook vanavond weer top doet.
Eide
 Eide - woensdag 11 december 2013 - 12:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 december 2013 - 11:50 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

En daar ben ik het dus niet mee eens. Als we het hebben over het Nederlandse voetbal in het algemeen, geldt dat echt voor ALLE clubs.

Ik doel op Vitesse dat in mijn ogen alle kansen op echt succesvol te kunnen zijn heeft verkocht.
jiskefet
 jiskefet - woensdag 11 december 2013 - 12:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 december 2013 - 12:30 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik doel op Vitesse dat in mijn ogen alle kansen op echt succesvol te kunnen zijn heeft verkocht.
Beste aankoop Vitesse Peter Bosz
En met Piazon en hoe hun middenveld nu functioneert vind ik ze beter als vorig jaar
Vooral als ze nog een spits erbij halen.. Ze zullen een waardige titel concurrent zijn voor ons
Met Twente daar vlak achterna..

Ik hoop dat het niet spannend word, maar Vitesse heeft de kwaliteit om lang mee te doen
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 11 december 2013 - 12:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 december 2013 - 12:30 schreef Eide het volgende:

[..]

Eerst maar eens zien of vitesse ook daadwerkelijk aan kan blijven haken als het een komen en gaan van Chelsea-talenten blijft. Er moet dan ook elk jaar weer een team worden gebouwd en dat lijkt mij een utopie en zie dat dus niet gebeuren. Ook het lopende seizoen zie ik ze niet al te lang meer bovenin staan.
Vandaar dat ik zeg ALLE Nederlandse clubs. (op de ajax-manier, hebben ze een redelijke kans dit waar te maken, maar ik sta dan ook volledig achter de visie van ons TH met hun adviseur :-))
Eide
 Eide - woensdag 11 december 2013 - 12:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 december 2013 - 12:41 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Eerst maar eens zien of vitesse ook daadwerkelijk aan kan blijven haken als het een komen en gaan van Chelsea-talenten blijft. Er moet dan ook elk jaar weer een team worden gebouwd en dat lijkt mij een utopie en zie dat dus niet gebeuren. Ook het lopende seizoen zie ik ze niet al te lang meer bovenin staan.
Vandaar dat ik zeg ALLE Nederlandse clubs. (op de ajax-manier, hebben ze een redelijke kans dit waar te maken, maar ik sta dan ook volledig achter de visie van ons TH met hun adviseur :-))
Daar ben ik het natuurlijk helemaal mee eens. Dat is ook de gist van het stukkie he.

@Jiskefet: Peter Bosz is de positieve uitzondering bij Vitesse. Zeer goede trainer.
remco k
 remco k - woensdag 11 december 2013 - 18:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 december 2013 - 11:50 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Het is te hopen voor heel voetbalminnend Nederland dat clubs als Feyenoord en psv hier ook op aan kunnen haken en zo onze eigen 'Mickey Mouse' competitie een beter aanzien in Europa kunnen geven!

Maar wel met ons ajax als HET boegbeeld!!
Volledig mee eens
remco k
 remco k - woensdag 11 december 2013 - 18:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 december 2013 - 12:42 schreef Eide het volgende:

[..]

Daar ben ik het natuurlijk helemaal mee eens. Dat is ook de gist van het stukkie he.

@Jiskefet: Peter Bosz is de positieve uitzondering bij Vitesse. Zeer goede trainer.
Zag hem afgelopen week bij studio voetbal eigenlijk voor het eerst echt dingen uitleggen. Ik vind het een geweldige trainer die veel trekjes vertoont die de Boer ook heeft. Met name zijn spelopvatting en het feit dat ie enkel naar zichzelf kijkt vind ik te prijzen. Mocht de boer over 15 jaar onverhoopt vertrekken. Dan acht ik de kans best groot dat ik dan Bosz wel als trainer zou willen zien.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 11 december 2013 - 23:46   quote  deeplink  
Eens!! Alleen zou de Boer nog 25 jaar moeten blijven...zoals Ferguson...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3163
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: [Column] Nederlands succes

0.0054659