|
|
dobias
|
|
|
45 Miljoen naar Barca? Wat strijkt feyenoord op 5 of 10% |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Onzin. Barça investeert niet in spelers van die leeftijd |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Haha. Sterk argument en klaar.. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
moa
|
|
|
Er speelt wel het een en ander, Persie schijnt een transferverzoek te hebben ingediend en het botert niet met de trainer van MU.
https://www.google.nl/#q=persie+barcelona
Onwaarschijnlijk is het wel.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 december 2013 door moa -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: weet iemand t antwoord? |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote: In geval van vPersie 4%. |
|
|
|
|
moa
|
|
|
1.800.000 euro dus, toch leuk |
|
|
|
|
Milo
|
|
|
|
|
|
dobias
|
|
|
|
|
|
dobias
|
|
|
|
|
|
Milo
|
|
|
Facebook en Belgen neem ik niet serieus! |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Stel je eens voor... Ik ga even een minuutje dagdromen: 5 % van € 45.000.000,- =/= € 2.250.000,- vanwege opleidingsvergoeding, toch? Ach, de minuut is bijna om.... en dan wordt ik wakker en denk: eerst zien, dan geloven... oftewel geen woorden maar daden... (hup Van Persie) |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op woensdag 11 december 2013 - 11:37 schreef Arie.Klooster het volgende:Stel je eens voor... Ik ga even een minuutje dagdromen: 5 % van € 45.000.000,- =/= € 2.250.000,- vanwege opleidingsvergoeding, toch? Ach, de minuut is bijna om.... en dan wordt ik wakker en denk: eerst zien, dan geloven... oftewel geen woorden maar daden... (hup Van Persie) Je gaat je zowat afvragen of v. Perzië het bewust doet om zo Feyenoord te ondersteunen, dus kom maar op met die euries. |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
Volgens moa is het 'maar' 4% = € 1.800.000,00 maar eerst zien, dan geloven! |
|
|
|
|
sportverteller
|
|
|
Is niet het onderstaande van toepassing?
"Op grond van art. 1 bijlage 5 FIFA-reglement is de solidariteitsbijdrage verschuldigd bij tussentijdse beëindiging van een spelerscontract. Deze vergoeding houdt in dat wanneer een profvoetballer gedurende de looptijd van zijn contract overgaat naar een andere club, 5% van de (transfer)vergoeding die aan de vorige club is betaald, verdeeld moet worden over de clubs die betrokken zijn geweest bij de vorming en opleiding van de speler. In dit geval gaat het om de clubs waarbij de speler was geregistreerd van zijn 12de tot zijn 23ste jaar. Als gevolg hiervan ontvangt de club die recht heeft op een transfervergoeding niet 100% van de afgesproken transfervergoeding, maar slecht een percentage van 95% van de overeengekomen transfervergoeding. Art.1 bijlage 5 FIFA-reglement bepaald dat clubs waar de speler tussen zijn 12de en 15de jaar heeft gespeeld per seizoen recht hebben op 5% van de totale solidariteitsvergoeding, wat uit komt op 0,25% van de totale transfersom. Voor ieder leeftijdsjaar tussen zijn 16de en 23ste jaar wordt een percentage van 10% gehanteerd, dus een 0,5% van de totale transfersom." |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote: De max vergoeding is 5% deze is opgebouwd uit 0,25 % per jaar van 12 tot 18 jr oud, daarna 0,5% per jaar tot max 23 jr oud, we verkochten persie toen hij 21 was. Dus 1% Arsenal 4% voor Fey en excelsior, hoeveel er naar excelsior gaat weet ik niet. |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote:Op woensdag 11 december 2013 - 12:33 schreef sportverteller het volgende:Is niet het onderstaande van toepassing? "Op grond van art. 1 bijlage 5 FIFA-reglement is de solidariteitsbijdrage verschuldigd bij tussentijdse beëindiging van een spelerscontract. Deze vergoeding houdt in dat wanneer een profvoetballer gedurende de looptijd van zijn contract overgaat naar een andere club, 5% van de (transfer)vergoeding die aan de vorige club is betaald, verdeeld moet worden over de clubs die betrokken zijn geweest bij de vorming en opleiding van de speler. In dit geval gaat het om de clubs waarbij de speler was geregistreerd van zijn 12de tot zijn 23ste jaar. Als gevolg hiervan ontvangt de club die recht heeft op een transfervergoeding niet 100% van de afgesproken transfervergoeding, maar slecht een percentage van 95% van de overeengekomen transfervergoeding. Art.1 bijlage 5 FIFA-reglement bepaald dat clubs waar de speler tussen zijn 12de en 15de jaar heeft gespeeld per seizoen recht hebben op 5% van de totale solidariteitsvergoeding, wat uit komt op 0,25% van de totale transfersom. Voor ieder leeftijdsjaar tussen zijn 16de en 23ste jaar wordt een percentage van 10% gehanteerd, dus een 0,5% van de totale transfersom." Dat is het idd. Weet niet hoe oud persie was toen hij de overstap naar fey maakte, |
|
|
|
|
sportverteller
|
|
|
quote: Ik dacht dat Robin van Persie dertien of veertien was toen hij naar Feyenoord kwam (C-jeugd). Daarvoor zat hij als jeugdspeler bij Excelsior. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Dan kom je ongeveer uit op 3,5 procent. |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote:Op woensdag 11 december 2013 - 12:54 schreef sportverteller het volgende:[..] Ik dacht dat Robin van Persie dertien of veertien was toen hij naar Feyenoord kwam (C-jeugd). Daarvoor zat hij als jeugdspeler bij Excelsior. Dan ontvangt fey. 3,5 tot 3,75% van de vergoeding dus. De moeite waard bij 45 mil. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
Zou mooi zijn, maar volgens mij rendeert v.Persie niet in zuid-Europese landen. Broodjeaapverhaal. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: In Spanje juist wel.. zou mooi zijn n meevallertje voor ons |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote: Voor mijn part Duitsland. Zolang het maar niet weer een binnenlandse transfer is. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
Als M v G de procenten bekend maakt wat Feyenoord zou ontvangen, dan geloof ik het pas |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote: De percentages, en ja die kloppen. |
|
|
|
|
Milo
|
|
|
Pleurt er nou gewoon maar een dik hangslot op!! |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Het is een bericht dat nog niet ontkracht is dus heeft iedereen er recht op om er over te filosoferen toch, waarom moet er dan een slot op? |
|
|
|
|
Milo
|
|
|
Broodje aap anders was het al lang bekend..... |
|
|
|