|
|
Brandje
|
|
|
TOPTALENTEN - Ajax zou volgens De Telegraaf overeenstemming hebben bereikt over een contract met talenten Ezra Walian, Abdelhak Nouri en Gino Dekker. Met Donny van de Beek is een akkoord zeer dichtbij. De 16-jarigen gaan allemaal tekenen tot de zomer van 2017.
Walian en Van de Beek spelen de laatste weken geregeld mee met de A1, terwijl beiden officieel nog B-junior zijn. Dekker werkt zijn wedstrijden af in A2, terwijl Nouri momenteel aanvoerder en blikvanger is bij de B1 van trainer Saïd Ouaali.
De ochtendkrant komt met het nieuws op het moment dat de onderhandelingen met Ricardo Kishna juist moeizaam verlopen. Na Jack van Gelder bij Studio Voetbal verklaart ook krant dat er nieuwe gesprekken gaan plaatsvinden. Kishna zou bij Ajax hebben aangegeven dat hij toch graag wil blijven en het lijkt erop dat Frank de Boer hem zelfs mee gaat nemen op trainingskamp naar Turkije.
'Wij willen hem heel graag bij ons houden en dat weet hij. Ricardo is een heel groot talent. Dus dan kom je automatisch in aanmerking om mee te gaan op trainingskamp', benadrukte De Boer aan de krant na de winst op Cambuur Leeuwarden. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Goede zaak! Het feit dat ze een contract tot 2017 tekenen komt volgens mij omdat ze in 2017, 18 jaar worden en daarvoor geen profcontract mogen tekenen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 16 december 2013 - 08:41 schreef Ronald 1960 het volgende:Goede zaak! Het feit dat ze een contract tot 2017 tekenen komt volgens mij omdat ze in 2017, 18 jaar worden en daarvoor geen profcontract mogen tekenen. Dat mag wel, maar dat doet Ajax niet. Halverwege het laatste seizoen als A junior krijgen ze al dan niet een profcontract. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 16 december 2013 - 08:41 schreef Ronald 1960 het volgende:Goede zaak! Het feit dat ze een contract tot 2017 tekenen komt volgens mij omdat ze in 2017, 18 jaar worden en daarvoor geen profcontract mogen tekenen. Mag wel je mag 16/17 jarigen volgens mij geen contract aanbieden wat langer loopt dan drie jaar |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 16 december 2013 - 11:19 schreef Brandje het volgende:[..] Mag wel je mag 16/17 jarigen volgens mij geen contract aanbieden wat langer loopt dan drie jaar Klopt. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
moooooooooooiii:), nu de Kishna nog. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik zie Walian, Dekker en Nouri echt als grotere talenten dan Kishna. V.d. Beek was mij nog niet echt opgevallen. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 16 december 2013 - 09:33 schreef Eide het volgende:[..] Dat mag wel, maar dat doet Ajax niet. Halverwege het laatste seizoen als A junior krijgen ze al dan niet een profcontract. Niet helemaal correct wat je zegt. Het klopt wel dat ze een contract mogen tekenen, maar onder de 18 mogen ze geen langere verbintenis aangaan dan 3 jaar. Daarnaast is het ook geen volledig profcontract, maar meer een soort jeugdcontract. Daarin staan bepaalde voorwaarden en regels niet, die je in een volledig contract wel ziet staan. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op maandag 16 december 2013 - 11:36 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Niet helemaal correct wat je zegt. Het klopt wel dat ze een contract mogen tekenen, maar onder de 18 mogen ze geen langere verbintenis aangaan dan 3 jaar. Daarnaast is het ook geen volledig profcontract, maar meer een soort jeugdcontract. Daarin staan bepaalde voorwaarden en regels niet, die je in een volledig contract wel ziet staan. Dus hebben we allemaal een beetje gelijk!
Wat een team zijn wij hier toch he ;-) |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Hehehehe inderdaad. We maken van alle beetjes gewoon 1 geheel! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 16 december 2013 - 11:36 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Niet helemaal correct wat je zegt. Het klopt wel dat ze een contract mogen tekenen, maar onder de 18 mogen ze geen langere verbintenis aangaan dan 3 jaar. Daarnaast is het ook geen volledig profcontract, maar meer een soort jeugdcontract. Daarin staan bepaalde voorwaarden en regels niet, die je in een volledig contract wel ziet staan. Is bijna goed wat je zegt, maar je maakt het rekensommetje niet goed.
Onder de 18 inderdaad maximaal tekenen voor 3 jaar. Een 16 jarige mag dus tekenen t/m z'n 19e. Ajax doet dat echter niet. Ajax geeft jongens met 16 een jeugdcontract en bepaald in het laatste seizoen als A junior (17/18) jaar of iemand een profcontract krijgt. Dit wordt dan in de aanloop naar of gedurende de winterstop besproken en getekent.
Overigens heb jegelijk dat een jeugdcontract geen volwaardig profcontract is, dat heeft te maken met zaken als de leerplicht en meer wetgeving ten aanzien van jeugd en jongeren.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 december 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 16 december 2013 - 11:59 schreef Eide het volgende:[..] Is bijna goed wat je zegt, maar je maakt het rekensommetje niet goed. Onder de 18 inderdaad maximaal tekenen voor 3 jaar. Een 16 jarige mag dus tekenen t/m z'n 19e. Ajax doet dat echter niet. Ajax geeft jongens met 16 een jeugdcontract en bepaald in het laatste seizoen als A junior (17/18) jaar of iemand een profcontract krijgt. Dit wordt dan in de aanloop naar of gedurende de winterstop besproken en getekent. Alle 3 de spelers die nu een contract gaan tekenen, tekenen deze tot juli 2017 en het contract gaat in juli 2014 in. Dat is dus inderdaad 3 jaar en dan zijn ze dus inderdaad 19, aangezien ze nu allen 16 zijn. Dus het rekensommetje van mij klopt nog steeds. Maar de getekende contracten zijn geen volledige contracten en wanneer ze voldoen zullen ze op hun 18e hun eerste volledige arbeidsovereenkomst tekenen. Dit mag namelijk niet eerder dan dat ze 18 zijn.
Dus Ajax doet in zijn geheel wat ik zeg, alleen zijn deze contract niet volledig en noem je deze ook wel jeugdcontracten en zullen deze, bij goed presteren, bij hun 18e verjaardag waarschijnlijk worden omgezet in een volledig contract.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 december 2013 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Nu snap ik een kleinigheidje nog niet, ze tekenen tot de zomer en zijn nu 16 jaar en in de zomer 2017 zouden ze 18 zijn?
Getekend,
VVoutje 22-07-2015 |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Meh ja, je hebt gelijk. Had de werkwijze van Ajax wat te rigide in m'n hoofd gedrukt waardoor ik even niet dacht asn de aflooptermijn van die jeugdcontracten. Oogklepjes ;)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 december 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 16 december 2013 - 12:07 schreef VVout het volgende:[..] Nu snap ik een kleinigheidje nog niet, ze tekenen tot de zomer en zijn nu 16 jaar en in de zomer 2017 zouden ze 18 zijn? Getekend, VVoutje 22-07- 2015 Nee, maar pas wanneer ze 18 zijn mogen ze een volledig profcontract tekenen. Dat betekend dat Ajax nu een jeugdcontract mag aanbieden voor de duur van maximaal 3 jaar. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 16 december 2013 - 12:10 schreef Eide het volgende:Meh ja, je hebt gelijk. Had de werkwijze van Ajax wat te rigide in m'n hoofd gedrukt waardoor ik even niet dacht asn de aflooptermijn van die jeugdcontracten. Oogklepjes ;) Maakt niet uit hoor. Heb het nog eens duidelijk omschreven, zodat anderen het ook begrijpen. Uiteindelijk helpen we elkaar, en daar is een forum weer voor. ;-) |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op maandag 16 december 2013 - 12:10 schreef Eide het volgende:Meh ja, je hebt gelijk. Had de werkwijze van Ajax wat te rigide in m'n hoofd gedrukt waardoor ik even niet dacht asn de aflooptermijn van die jeugdcontracten. Oogklepjes ;) Daarmee dus gewoon voor langere tijd 3 talenten vastgelegd, goed bezig en nu nog hopen dat ze zich waar gaan maken. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 16 december 2013 - 12:12 schreef VVout het volgende:[..] Daarmee dus gewoon voor langere tijd 3 talenten vastgelegd, goed bezig en nu nog hopen dat ze zich waar gaan maken. Je hebt er alleen vrij weinig aan, daar ze op hun 18e ook een volledig contract kunnen tekenen bij een andere club. Er kunnen in een jeugdcontract namelijk bepaalde bepalingen niet worden opgenomen, zoals het tekenen van je eerste volledige contract bij de club waar je je jeugdcontract hebt getekend. |
|
|
|
|
jiskefet
|
|
|
Kishna wil het liefst bij Ajax blijven, dat zou top zijn!
Maar stel dan wel gewone eisen niet dat je meteen bij de grootverdieners hoort Je komt pas kijjen eerst presteren! De volorde zoals bij iedereen! mino scheen 7 ton gevraagd te hebben belachelijk!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 december 2013 door jiskefet -- |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op maandag 16 december 2013 - 11:31 schreef Eide het volgende:Ik zie Walian, Dekker en Nouri echt als grotere talenten dan Kishna. V.d. Beek was mij nog niet echt opgevallen. Dekker en Walian zijn toch beiden spitsen? komt lekker uit dan...
en Kishna is dat nou een spits of een vleugelspeler. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 16 december 2013 - 13:04 schreef NatjosFC het volgende:[..] Dekker en Walian zijn toch beiden spitsen? komt lekker uit dan... en Kishna is dat nou een spits of een vleugelspeler. Dekker is een buitenspeler, Walian is een echte 9 |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Kishna is voor mij veel meer een buitenspeler. Maar wel 1 die heel makkelijk scoort. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Overmars vergelijkt Nouri met Maher
Sam van Raalte, 16-12-2013 20:35,
STRAATVOETBALLER - Directeur voetbalzaken Marc Overmars vertelde maandag aan AjaxTV hoe hij over Abdel Nouri en Gino Dekker denkt. 'Nouri is een beetje een straatvoetballer', sprak de voormalig buitenspeler. 'Ik zeg weleens dat we onze eigen Maher al in de jeugdopleiding hebben. Het is een beetje dat type speler.'
'Gino is een buitenspeler met een fantastische voorzet', vertelde Overmars verder over de andere jeugdspeler die een contract kreeg. 'Ze gaan nu een belangrijke fase in en de komende jaren moeten we gaan zien waar ze staan. Deze jongens hebben echt bewust gekozen om bij Ajax te blijven.'
'We kiezen er bij Ajax tegenwoordig voor om talenten pas als A-junior een contract te geven, al zijn ze dan al een half jaartje zestien jaar en kunnen ze dus een contract tekenen bij een andere club. Er was voor Nouri en Dekker ook belangstelling vanuit Nederland en Europa, maar ze zien dat het bij Ajax de goede kant op gaat. Het eerste elftal, dat is pure reclame, met de Klaassens, de Veltmans, de Denswils en noem maar op. Daar willen we natuurlijk ook naar toe', aldus de sportbestuurder. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Hoe? Met touw of met tape? |
|
|
|