|
|
Eide
|
|
|
Op zondag 22 december sluit Ajax het jaar 2013 af met een competitiewedstrijd in het Zuid-Limburgse Kerkrade tegen Roda JC. In de 18e speelronde zal Ajax met name geen punten willen prijsgeven in de achtervolging op koploper Vitesse. Na deze wedstrijd wordt de competitie hervat op 19 januari met de thuiswedstrijd tegen PSV. Het is zaak voor Ajax om met een goed gevoel de winterstop in te gaan. Hiervoor lijkt het geplaagde Roda JC een uitgelezen tegenstander.
Ajax speelde in haar historie maar liefst 84 duels tegen Roda JC. Daarvan won Ajax er 51 en gingen er 11 verloren. maar liefst 22 duels eindigden in een gelijk spel. De statistieken tonen aan dat Ajax historisch maar moeilijk tot scoren komt in het Parkstad Limburg stadion. De laatste keer dat Ajax verloor van Roda JC dateerd uit 2008 toen de Limburgers met 2-1 te sterk waren in eigen huis. Sindsdien speelden de ploegen 2 keer gelijk er waren alle overige wedstrijden een prooi voor Ajax. De thuiswedstrijd Ajax - Roda JC eerder dit seizoen eindigde in een 3-0 overwinning voor Ajax.
Roda JC heeft afgelopen week trainer Ruud Brood ontslagen na de ontluisterende 4-3 nederlaag tegen NEC. De slechte resultaten hebben er toe geleid dat de Koempels slechts 14e staan op 3 punten van hekkensluiter NEC. Spits Nemeth is topscorer bij de Trots van het Zuiden waar ook oud Ajacieden Donald en Bonevacia onder contract staan. Nemeth, Donald en Hupperts gelden als de smaakmakers bij Roda JC dat in Mark-Jan Fledderus nog een makkelijk scorende middenvelder heeft. De klasse zit vooral aanvallend bij Roda JC, verdedigend is de ploeg ronduit zwak. Het heeft met 39 tegengoals een van de meest gepasseerde defensies van de competitie.
Ajax zal als gezegd vooral 3 punten en een goed gevoel willen overhouden aan het duel in Kerkrade. Na het beschamende optreden tegen Cambuur zal trainer Frank de Boer een goede prestatie willen zien van zijn basisspelers. Er is weinig aanleiding om te verwachten dat Ajax veel zal omgooien. Dat houdt in de er eigenlijk alleen vraagtekens bestaan over de invulling van de linksback positie en de spitspositie. Op linksback is Boilesen nog altijd geblesseerd. Bovendien lijkt het uitgesloten dat FdB Daley Blind nog van de CVM positie afhaald. In de spits weet tot nu toe niemand te overtuigen. Kolbein Sightorssen, Danny Hoesen en Bojan Krkic wisten geen van 3 tot nu toe de spitspositie voor zich op te eisen. De keuze zal afhangen van de tactische ruimte die De Boer ziet in de verdediging van Roda.
De beelden zijn van de seizoensopening tegen Roda JC toen Ajax, met toen nog Christian Eriksen en Toby Alderweireld, vrij eenvoudig van 3-0 van Roda won.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 december 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
gaat wederom een lastige uitwedstrijd worden...
Denswill linksback, Hoesen in de spits!
1-3
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 december 2013 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Vergeet Hupperts niet ouwe.....2-3 |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
jiskefet
|
|
|
Als we maar die 3punten binnen halen al word het 0-1 of 5-6 |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Ik heb em speciaal voor jou genoemd genoemd bij de smaakmakers van Roda ouwe :)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 december 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Jezus Loe, je loopt weer over van het vertrouwen gap. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
1-3 makkie. 0-2 bij rust en 0-3 in de 63e minuut. 85e minuut blunder van keeper en dus 1-3. Simpel. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 december 2013 - 18:44 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:1-3 makkie. 0-2 bij rust en 0-3 in de 63e minuut. 85e minuut blunder van keeper en dus 1-3. Simpel. Bah weer half 1! En Cilissen maakt geen blunders! Eerder van Rhijn |
|
|
|
|
jiskefet
|
|
|
Ik verwacht eerder Blunders van Kurto;-) De nieuwe Grandel in de eredevisie |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: En toch heeft die vent ook wedstrijden dat hij echt alles heeft.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 december 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: mee eens...hoop dat Duarte weer wat minuten mag pakken... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Duarte zou toch niet meer in actie komen dit jaar.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
nogmaals 1-3...tegendoelpunt komt van Hupperts narreke ;-) |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: is al weer volop in training Remco....dus we zullen het zien...maar het zou goed kunnen dat ze hem achter de hand houden voor na de winterstop... |
|
|
|
|
jiskefet
|
|
|
quote: Klopt maar ik zie hem vaker punten verspelen bij Roda echt vaak een drama is het |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Ben een klein beetje geschrokken Zondag |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 december 2013 - 20:47 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] is al weer volop in training Remco....dus we zullen het zien...maar het zou goed kunnen dat ze hem achter de hand houden voor na de winterstop... Siem traint ook al weer volle bak mee. Het verhaal is dat Ajax geen risico wil nemen en uitgezonderd op LB ze (Siem, Boilesen en Duarte) kan opvangen en daarom ze pas na de winterstop weer wil brengen. |
|
|
|
|
jiskefet
|
|
|
quote: Laten we hopen niet tegen ons;-) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Dames en heren, jongens en meisjes.
Circus Kurto
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Dus met Hoesen bij ajax als spits, weet je dat je wint met Kurto bij Roda als misfits ;-) |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
gaan we winnen, we spelen namelijk in de rood-witte tenues. |
|
|
|
|
jiskefet
|
|
|
quote: Cultheld Hupperts heeft iig net een goal gemaakt tegen Vitesse;-) |
|
|
|
|
huidige ajax
|
|
|
Uit bij Roda spelen is heel vaak lastig. Dat weet Ajax wel uit ervaring. Maar toch ga ik er wel vanuit, dat Ajax met 0-1 of met 1-2 gaat winnen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 18 december 2013 - 21:33 schreef huidige ajax het volgende:Uit bij Roda spelen is heel vaak lastig. Dat weet Ajax wel uit ervaring. Maar toch ga ik er wel vanuit, dat Ajax met 0-1 of met 1-2 gaat winnen. De tijdige staf maakt in ieder geval duidelijk andere keuzes dan Brood. Andere spelers dan met name. |
|
|
|
|
jiskefet
|
|
|
quote:Op woensdag 18 december 2013 - 21:33 schreef huidige ajax het volgende:Uit bij Roda spelen is heel vaak lastig. Dat weet Ajax wel uit ervaring. Maar toch ga ik er wel vanuit, dat Ajax met 0-1 of met 1-2 gaat winnen. Gaat ook wel lastig worden, morgen een wedstrijd en dan zondag om half één En Roda is aan het winnen tegen Vitesse staat nu 3-1, dus hebben zelfvertrouwen en gaan er bovenop Wat Cambuur kan dat kan Roda ook tegen Ajax maar dan met meer kwaliteit dus ik zou Heel opgelucht zijn met wat voor overwinning dan ook! |
|
|
|
|
jiskefet
|
|
|
Hupperts 2goals tegen Vitesse oppassen voor hem zondag;-) |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Hupperts - Vitesse: 3-1 |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Hahahahahaha.......niks van meegekregen gap......Vitesse eruit dus ?? |
|
|
|
|
huidige ajax
|
|
|
Toch wel opletten dus, als we tegen Roda spelen. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Hehehehe.....ik moet Feijenoord kijken....maar Hupperts, mooi voetballertje gap |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: vrouwtje al een beetje chagerijnig...???
1-1..... Kan alle kanten op ;-) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Die met dat hengeltje aan de rand van je tuinvijver Sjakie....pfffffff |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: hahaha, we worden bijna gedwongen door narreke om te kijken naar Hupperts ;-) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Die zit vis te eten en in mijn bakkes te hijgen.....dus ik ben chagerijnig....ik heb een hekel aan vis |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op woensdag 18 december 2013 - 22:00 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Die zit vis te eten en in mijn bakkes te hijgen.....dus ik ben chagerijnig....ik heb een hekel aan vis hahahahahaha |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op woensdag 18 december 2013 - 22:00 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Die zit vis te eten en in mijn bakkes te hijgen.....dus ik ben chagerijnig....ik heb een hekel aan vis ach, dat draait vanavond nog wel anders om..... vrouwtje chagerijnig, moet jij haar opvrolijken en dan hou jij weer van vis ;-) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op woensdag 18 december 2013 - 22:07 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] ach, dat draait vanavond nog wel anders om..... vrouwtje chagerijnig, moet jij haar opvrolijken en dan hou jij weer van vis ;-) Heeft zij geen last van....kwestie van hygiëne ;-) |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
speelt hij in de Hobbit narreke? |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote: Zie IJsselmeer topic en kijk welke Hobbit hij speelt.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Whahahahaha nu even serieus....van mag hij komen hoor die snelle rechtsbuiten van Roda....heeft wel iets weg van Jesper Olsen... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op woensdag 18 december 2013 - 22:19 schreef Jack Huntelaar het volgende:Whahahahaha nu even serieus....van mag hij komen hoor die snelle rechtsbuiten van Roda....heeft wel iets weg van Jesper Olsen... Ja of die andere Jesper....hete die Jesper ??...Gronkjaer zoiets |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Tering.....als je in Drunen woonde....had je nu al een paar rossen op je porum gehad...bijgoochum |
|
|
|