|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2013 - 14:53 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Helemaal eens man. Hoesen waas niet veel beter dan Sigi vandaag. Toch vond ik Veltman vandaag niet zo goed spelen als de laatste weken, maar misschien kan dat ook te maken hebben met vermoeidheid. Niet goed spelen?? Aardig wat counters eruit gehaald. Ook opkomend zorgen hij voor gevaar. Meesten gevaar kwam wel van hem vandaan |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2013 - 14:51 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Poulsen was niet de rede dat ajax slecht speelde? blind op het middenveld was niet de rede dat ajax wint. Nee, maar de synergie tussen Klaassen, Serero en Blind vooruit en Blind, Veltman en Moisander achteruit is wel de reden dat Ajax wint. Poulsen kan dat stukken minder. Blind is juist de man die die achterste linie en het middenveld aan elkaar weet te knopen waardoor er voetbal in het elftal komt.
Je wint en verliest met z'n allen, maar de juiste man op de juiste plek kan een heel elftal doen kantelen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Over ego, als Siggie in de 10e minuut die bal gewoon afgeeft aan Fischer lullen we nergens over en wordt het vandaag waarschijnlijk stukken makkelijker. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2013 - 14:56 schreef Eide het volgende:[..] Hij speelde prima als linksback. Een verdediger moet in de eerste plaats verdedigen en dat deed Blind uitstekend. Je weet ook dat als je tegen iemand als Hupperts speelt dat je maar weinig kansen gaat krijgen mee op te komen. Daarvoor is Hupperts te snel en te doelgericht voor. Feitelijk speel je dan gewoon in de mandekking. Dus is het logisch dat je tegen Hupperts niet veel aan meevoetballen toekomt. Natuurlijk, Ajax in goede doen dwingt af dat Hupperts achter Blind aan moet maar zo was het niet. Dus ja, aan de bal kon Blind veel te weinig laten zien, vanwege zijn directe tegenstander. En dat vermogen mist Ajax dan enorm. Huh waar heb jij het over? Blind speelde helemaal niet goed als linksback. Die hupperts kon alles doen met blind, dat hij te zwak is en dat blind hulp had van moissander en poulsen, dat zegt dus niks over dat hij een goede wedstrijd speelde. Ik had wel meer van hem verwacht. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2013 - 14:56 schreef Eide het volgende:[..] Hij speelde prima als linksback. Een verdediger moet in de eerste plaats verdedigen en dat deed Blind uitstekend. Je weet ook dat als je tegen iemand als Hupperts speelt dat je maar weinig kansen gaat krijgen mee op te komen. Daarvoor is Hupperts te snel en te doelgericht voor. Feitelijk speel je dan gewoon in de mandekking. Dus is het logisch dat je tegen Hupperts niet veel aan meevoetballen toekomt. Natuurlijk, Ajax in goede doen dwingt af dat Hupperts achter Blind aan moet maar zo was het niet. Dus ja, aan de bal kon Blind veel te weinig laten zien, vanwege zijn directe tegenstander. En dat vermogen mist Ajax dan enorm. Ik zou je aanraden om de wedstrijd maar even terug te kijken, want Blind speelde gewoon dramatisch als linksback vandaag. Oogde ook wederom veel te sloom in het geheel. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Jep, ook helemaal eens. Maar had hij dat wel gedaan, dan had Sigi nog weinig tot niets goed gedaan. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2013 - 15:01 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Huh waar heb jij het over? Blind speelde helemaal niet goed als linksback. Die hupperts kon alles doen met blind, dat hij te zwak is en dat blind hulp had van moissander en poulsen, dat zegt dus niks over dat hij een goede wedstrijd speelde. Ik had wel meer van hem verwacht. Eindelijk iemand die hetzelfde ziet als mij. Ik dacht al even dat ik gek aan het worden was. Maar volgens mij kunnen sommige spelers bij bepaalde personen niets fout doen waarschijnlijk. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2013 - 14:57 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Niet goed spelen?? Aardig wat counters eruit gehaald. Ook opkomend zorgen hij voor gevaar. Meesten gevaar kwam wel van hem vandaan Kan, dan ben ik in de war. Maar ik maak me toch zorgen om de tegenstoot continu. Want Roda is echt een aantal keren heel gevaarlijk geweest. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2013 - 14:33 schreef remco k het volgende:[..] Die gaan we niet winnen.. Daarna gaan we nog een paar keer kwakkelen en zetten pas dan weer een serie neer van een wedstrijd of 13 waarna we kampioen gaan worden. PSV thuis in de ArenA, moet kunnen lijkt me.... we verliezen eerder bij Utrecht of in de Kuip....ook PEC, Heracles en NAC uit zijn kutwedstrijden...dus 13 op 1 rij geloof ik niet zo in....of HUNTELAAR halen.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: is te statisch...exact Sigthorsson.... |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2013 - 15:00 schreef Eide het volgende:[..] Nee, maar de synergie tussen Klaassen, Serero en Blind vooruit en Blind, Veltman en Moisander achteruit is wel de reden dat Ajax wint. Poulsen kan dat stukken minder. Blind is juist de man die die achterste linie en het middenveld aan elkaar weet te knopen waardoor er voetbal in het elftal komt. Je wint en verliest met z'n allen, maar de juiste man op de juiste plek kan een heel elftal doen kantelen. Poulsen speelde niet slecht. als je goed bekeek ging de opbouw via blind op het middenveld. Poulsen speelde eigenlijk op hupperts als we aan de bal waren. dus in de opbouw was er geen verschil.
als roda de bal had dan nam poulsen wel de plek op het middenveld in maar aan het druk zetten lag het niet. Roda kwam 30 min niet aan te pas. daarna werd het minder. Of het aan roda lag of aan ajax dat is altijd een kwestie.
Maar als je de kansen niet afmaakt en bij een kans je man zo makkelijk laat inkoppen dan vraag je om problemen. en dat heeft echt niks te maken met dat poulsen of blind op het middenveld speelt. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2013 - 14:49 schreef remco k het volgende:Huntelaar heeft de laatste 11/2 jaar ook helemaal niks laten zien.. Op basis waarvan denkt men dat ie weer de oude wordt?? vaak geblesseerd geweest....dan is het afwachten of hij weer zijn oude vorm te pakken krijgt....maar een halve Huntelaar is nog altijd een betere spits als en hele Sigthorsson... |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
beste spits hebben we al?? Siem wil graag spits spelen en hij heeft het laten zien in de spits. Hij heeft het laten zien dat hij ajax kan dragen in moeilijke tijden. Hij scoort als spits in belangrijke wedstrijden.
Dus waarom zou je een spits halen??
wat wil je met siem doen dan? Op het middenveld? maar wie gaat er dan naast staan?
Als iedereen vind dat de boer blind op het middenveld moet laten staan dan moet je ook serrero en klaassen laten staan.
Staat siem de jong nu opeens ernaast, na al die belangrijke goals in de afgelopen 3 jaar en trouwe dienst hebben bewezen
wat ajax nodig heeft zijn andere type buitenspelers. Een buitenspeler de achterlijn haalt en in de kleine ruimtes zeer sterk is. Dus geen narsigh ofzo want hij is alleen goed als het team op de counter speelt. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Buitenspelers!!!! Vooral andere types.
Ik zou fisher siggie en hoesen wel in de jupilier league willen zien.. ff kijken of ze dat niveau wel aankunnen |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2013 - 15:16 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Buitenspelers!!!! Vooral andere types. Ik zou fisher siggie en hoesen wel in de jupilier league willen zien.. ff kijken of ze dat niveau wel aankunnen Kostic---Finbogasson---Amrabat
Bojan-----De jong----Cuenca
Tadic----De Jong----Bojan
Kostic---Finbogasson---Bojan
Ola John---De Jong----Bojan
Keuze genoeg lijkt me niet dat je ze allemaal moet halen maar mijn voorkeuren:
Tadic Finbogasson Cuenca Ola John Kostic Amrabat in deze volgorde zie ik het liefste 1 of 2 spelers komen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 december 2013 door Hummel10 -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2013 - 15:22 schreef Hummel10 het volgende:[..] Kostic---Finbogasson---Amrabat Bojan-----De jong----Cuenca Tadic----De Jong----Bojan Kostic---Finbogasson---Bojan Ola John---De Jong----Bojan Keuze genoeg lijkt me door tadic en finbogasson kan een streep worden gezet. die komen niet en we hebben ze niet nodig. tadic is te langzaam en scoort dit seizoen vanaf 11 meter en 1x van 16 meter uit een vrije trap. hij heeft wel de techniek in huis maar de snelheid ontbreekt voor de top. alla ruiz.
finbogasson is goed maar heerenveen krijgt wel veel ruimte van de tegenstander. die ruimte krijgt je bij ajax niet, dan weet ik niet of hij dan wel goed is. zelf ik kan met die ruimte die hem geboden word scoren dus zo moeilijk is dat niet.
is amrabat wel goed in de kleine ruimtes of is hij enkel en alleen snel? geeft hij wel voor of is hij net zo ego als fisher. dan hoef ik hem niet.
kostic en ola john dat weet ik niet of ze iets toevoegen. denk het wel maar ik denk dat we er maar 1 nodig hebben
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 december 2013 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
jiskefet
|
|
|
Amrabat neeee!!! Die presteerd nooit constant!
Tadic te duur, Kostic zal echt niet in de winterstop al vertrekken..
Cuenca een optie, John twijfelgeval vind ik speelt nooit bij Benfica dat zegt ook iets over hem
Finni is het geld wel waard miss Hoesen,Sana plus 7miljoen;-) Ziyech en Basacikoglu moet Ajax ook in de gaten houden.
Huntelaar zou geweldig zijn maar die wilt nog niet terug ook vanwege salaris
Hupperts word veel genoemd vind ik ook wel een twijfelgeval
Laten we vooral geen paniekaankopen doen.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2013 - 15:06 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Poulsen speelde niet slecht. als je goed bekeek ging de opbouw via blind op het middenveld. Poulsen speelde eigenlijk op hupperts als we aan de bal waren. dus in de opbouw was er geen verschil. Poulsen speelde gewoon weer tussen Veltman en Moisander in in balbezit en speelde de bal telkens op: jawel, Veltman en Moisander. Er komt voetballend helemaal niets uit die man terwijl hij op een plek speelt waar hij dat wel zou moeten kunnen.
Blind daarentegen reken je af terwijl z'n tegenstander geen fatsoenlijke actie heeft kunnen maken omdat Blind niet voldoende meevoetbalde. Blind was vandaag toch echt verdediger...
Het is in mijn ogen de wereld op z'n kop hoor zoals jij dat uitlegt. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2013 - 15:50 schreef Eide het volgende:[..] Poulsen speelde gewoon weer tussen Veltman en Moisander in in balbezit en speelde de bal telkens op: jawel, Veltman en Moisander. Er komt voetballend helemaal niets uit die man terwijl hij op een plek speelt waar hij dat wel zou moeten kunnen. Blind daarentegen reken je af terwijl z'n tegenstander geen fatsoenlijke actie heeft kunnen maken omdat Blind niet voldoende meevoetbalde. Blind was vandaag toch echt verdediger... Het is in mijn ogen de wereld op z'n kop hoor zoals jij dat uitlegt. Blind zat er met het verdedigen er een aantal keren flink naast. het is niet dankzij blind dat hupperts niet in de wedstrijd zat maar dankzij hupperts zelf en dankzij de andere verdedigers.
kijk de wedstrijd maar na. let ook op de 91ste min! hupperts aan de bal. blind loopt er achteraan. Jah als cvm.. zozo wat een geweldige wedstrijd speelde hij.. kom op! doe je blind bril af of bestaat zulke brillen niet voor blinden? |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2013 - 15:57 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Blind zat er met het verdedigen er een aantal keren flink naast. het is niet dankzij blind dat hupperts niet in de wedstrijd zat maar dankzij hupperts zelf en dankzij de andere verdedigers. kijk de wedstrijd maar na. let ook op de 91ste min! hupperts aan de bal. blind loopt er achteraan. Jah als cvm.. zozo wat een geweldige wedstrijd speelde hij.. kom op! doe je blind bril af of bestaat zulke brillen niet voor blinden? +1 |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
bij balbezit speelt blind op het middenveld en poulsen tussen de 2 centrale verdedigers in. zodat de 2 centrale verdedigers breed kunnen staan en dan kunnen de backs op het middenveld spelen.
de minste voetballers staan in de laatste rij bij de opbouw dus dit hoort zo.
aan ligeon op de linkerflank het je niks aan en riedewald is te vroeg om meteen tegen hupperts te laten voetballen want ohoh wat gebeurd er al je riedewald laat beginnen en word uitgetikt door hupperts dan zeg iedereen natuurlijk dat je zo jongen niet kan aandoen |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2013 - 15:57 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Blind zat er met het verdedigen er een aantal keren flink naast. het is niet dankzij blind dat hupperts niet in de wedstrijd zat maar dankzij hupperts zelf en dankzij de andere verdedigers. kijk de wedstrijd maar na. let ook op de 91ste min! hupperts aan de bal. blind loopt er achteraan. Jah als cvm.. zozo wat een geweldige wedstrijd speelde hij.. kom op! doe je blind bril af of bestaat zulke brillen niet voor blinden? Ik zou die bril eerst zelf even opzetten als ik jou was ;) Ik beweer nergens dat Blind een goede wedstrijd speelde. Ik stel alleen dat hij zijn verdedigende taken als linksback naar behoren uitvoerde. Ik stel ook dat Poulsen geen enkele meerwaarde biedt op voetballend gebied terwijl Ajax nu juist dat nodig heeft.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 december 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Eide Je moet weten dat ik graag blind zie op het middenveld. Hij is de beste cvm die we hebben. Hij is zowel goed in het aanjagen, hij wint ook zijn duels en in de opbouw is hij ook goed.
Maar hij speelde vandaag echt zijn slechtste wedstrijd. Daar is ook een verklaring voor. Hij speelt elke week wel door de weeks. dan wel europees met ajax of in de beker dan wel met oranje.
Elke wedstrijd mee in de aanval en terug in de verdeding als linksback. daarnaast Speelt hij op het middenveld zowat box to box. als controleur is dat nog lastiger dan als rechter of linker middenvelder. Want je moet je man uitschakelen en je mag mee in de aanval, dat in de aanval gaan dat doet hij ook als Cvm.
Maar vandaag was hij echt een van de slechtste. Het is dat hupperts er niks mee deed. Heel roda overigens niet! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Over die Riedewald trouwens, toch opvallend dat FdB kiest voor een 17e jarige A1 speler en niet voor Bas Kuiper, de 19 jarige linksback en aanvoerder van Jong Ajax. Of zou dat juist zijn omdat FdB Jong Ajax z'n vaste aanvoerder wil laten behouden?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 december 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2013 - 14:56 schreef Eide het volgende:[..] Hij speelde prima als linksback. Een verdediger moet in de eerste plaats verdedigen en dat deed Blind uitstekend. Je weet ook dat als je tegen iemand als Hupperts speelt dat je maar weinig kansen gaat krijgen mee op te komen. Daarvoor is Hupperts te snel en te doelgericht voor. Feitelijk speel je dan gewoon in de mandekking. Dus is het logisch dat je tegen Hupperts niet veel aan meevoetballen toekomt. Natuurlijk, Ajax in goede doen dwingt af dat Hupperts achter Blind aan moet maar zo was het niet. Dus ja, aan de bal kon Blind veel te weinig laten zien, vanwege zijn directe tegenstander. En dat vermogen mist Ajax dan enorm. Lees even je 1ste zin? Blind speelde verdedigend uitstekend! raar dat alles van af rechts kwam dus van blind zijn kant. 91ste min? waarom loopt hij achter hupperts aan als hij verdedigend zo goed was? Die corner waar roda uitscoorde hoe kreeg roda die corner? toch ook van blind omdat hij ze man liet lopen en daarna herstelde door een corner weg te geven.
Blind speelde idd heel sterk in de verdediging! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Agree to disagree? Ik blijf erbij dat Blind z'n verdedigende taken heeft uitgevoerd zoals dat hoort.
Bij Ajax is echter alleen verdedigen niet voldoende. Dan breng je te weinig. Dat ben ike cht wel met je eens. Maar nu staren we ons blind op Daley die echt niet veel heeft weggegeven in verdedigend opzicht. Als ik dan kijk naar anderen, Sightorsson, Fischer, Van Rhijn, Poulsen... dramatisch allemaal waarbij je hooguit kan beweren dat Poulsen geen persoonlijke fouten heeft gemaakt.
Het is dat in de as Klaassen en Serero werken als paarden en het duo Veltman/Moisander zo stabiel is ander verlies je vandaag wel gewoon. Dan heb ik samen met Cillissen ook de enige genoemd die wat mij betreft een voldoende hebben gescoord. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2013 - 14:56 schreef Eide het volgende:[..] Hij speelde prima als linksback. Een verdediger moet in de eerste plaats verdedigen en dat deed Blind uitstekend. Je weet ook dat als je tegen iemand als Hupperts speelt dat je maar weinig kansen gaat krijgen mee op te komen. Daarvoor is Hupperts te snel en te doelgericht voor. Feitelijk speel je dan gewoon in de mandekking. Dus is het logisch dat je tegen Hupperts niet veel aan meevoetballen toekomt. Natuurlijk, Ajax in goede doen dwingt af dat Hupperts achter Blind aan moet maar zo was het niet. Dus ja, aan de bal kon Blind veel te weinig laten zien, vanwege zijn directe tegenstander. En dat vermogen mist Ajax dan enorm. Hier sta ik volledig achter. Het was louter en alleen de verdienste van Huppert, dat Blind achterin moest blijven. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2013 - 16:12 schreef Eide het volgende:Over die Riedewald trouwens, toch opvallend dat FdB kiest voor een 17e jarige A1 speler en niet voor Bas Kuiper, de 19 jarige linksback en aanvoerder van Jong Ajax. Of zou dat juist zijn omdat FdB Jong Ajax z'n vaste aanvoerder wil laten behouden? Dat zou een hele verkeerde gedachte zijn want een trainer moet altijd de beste opstellen volgens mij |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2013 - 17:18 schreef Pietje het volgende:[..] Hier sta ik volledig achter. Het was louter en alleen de verdienste van Huppert, dat Blind achterin moest blijven. Deels eens als Blind zich lekker voelde als LB dan dendert hij over Hupperts heeb en zijn de rollen omgedraaid |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2013 - 16:23 schreef Eide het volgende:Agree to disagree? Ik blijf erbij dat Blind z'n verdedigende taken heeft uitgevoerd zoals dat hoort. Bij Ajax is echter alleen verdedigen niet voldoende. Dan breng je te weinig. Dat ben ike cht wel met je eens. Maar nu staren we ons blind op Daley die echt niet veel heeft weggegeven in verdedigend opzicht. Als ik dan kijk naar anderen, Sightorsson, Fischer, Van Rhijn, Poulsen... dramatisch allemaal waarbij je hooguit kan beweren dat Poulsen geen persoonlijke fouten heeft gemaakt. Het is dat in de as Klaassen en Serero werken als paarden en het duo Veltman/Moisander zo stabiel is ander verlies je vandaag wel gewoon. Dan heb ik samen met Cillissen ook de enige genoemd die wat mij betreft een voldoende hebben gescoord. 100% eens! Blind had gewoon cvm moeten staan en ligeon linksback voor de snelheid van Hupperts. Poulsen speelt afbraak voetbal is een goede voor Milan met zijn Anti voetbal. Van Rhijn kan niet verdedigen dekt altijd de verkeerde kant gaat duels aan als een wijf! Fischer wat een drama is dat eindpass komt nooit aan loopt wat voor eigen succes te ballen. En Sigtorsson tja totaal uit vorm al weken komt nog geen lantaarnpaal voor bij drama |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2013 - 16:23 schreef Eide het volgende:Agree to disagree? Ik blijf erbij dat Blind z'n verdedigende taken heeft uitgevoerd zoals dat hoort. Bij Ajax is echter alleen verdedigen niet voldoende. Dan breng je te weinig. Dat ben ike cht wel met je eens. Maar nu staren we ons blind op Daley die echt niet veel heeft weggegeven in verdedigend opzicht. Als ik dan kijk naar anderen, Sightorsson, Fischer, Van Rhijn, Poulsen... dramatisch allemaal waarbij je hooguit kan beweren dat Poulsen geen persoonlijke fouten heeft gemaakt. Het is dat in de as Klaassen en Serero werken als paarden en het duo Veltman/Moisander zo stabiel is ander verlies je vandaag wel gewoon. Dan heb ik samen met Cillissen ook de enige genoemd die wat mij betreft een voldoende hebben gescoord. 100% eens! Blind had gewoon cvm moeten staan en ligeon linksback voor de snelheid van Hupperts. Poulsen speelt afbraak voetbal is een goede voor Milan met zijn Anti voetbal. Van Rhijn kan niet verdedigen dekt altijd de verkeerde kant gaat duels aan als een wijf! Fischer wat een drama is dat eindpass komt nooit aan loopt wat voor eigen succes te ballen. En Sigtorsson tja totaal uit vorm al weken komt nog geen lantaarnpaal voor bij drama |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2013 - 17:32 schreef Hummel10 het volgende:[..] 100% eens! Blind had gewoon cvm moeten staan en ligeon linksback voor de snelheid van Hupperts. Poulsen speelt afbraak voetbal is een goede voor Milan met zijn Anti voetbal. Van Rhijn kan niet verdedigen dekt altijd de verkeerde kant gaat duels aan als een wijf! Fischer wat een drama is dat eindpass komt nooit aan loopt wat voor eigen succes te ballen. En Sigtorsson tja totaal uit vorm al weken komt nog geen lantaarnpaal voor bij drama Sigthorsson kan het tempo en niveau niet aan. Zijn eerste balaanname is altijd een drama en heeft zo vaak balverlies dat het schrijnend wordt |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2013 - 17:32 schreef Hummel10 het volgende:[..] 100% eens! Blind had gewoon cvm moeten staan en ligeon linksback voor de snelheid van Hupperts. Poulsen speelt afbraak voetbal is een goede voor Milan met zijn Anti voetbal. Van Rhijn kan niet verdedigen dekt altijd de verkeerde kant gaat duels aan als een wijf! Fischer wat een drama is dat eindpass komt nooit aan loopt wat voor eigen succes te ballen. En Sigtorsson tja totaal uit vorm al weken komt nog geen lantaarnpaal voor bij drama Klopt. Vandaar mijn eerdere kritiek van vanmiddag op de Boer, dat hij het elftal, dat goed draaide met Daley Blind als CVM, toch weer heeft aangepast. Ik blijf de Boer eigenwijs vinden, hoewel hij een gouden wissel had met Riedewald. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2013 - 14:51 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Poulsen was niet de rede dat ajax slecht speelde? blind op het middenveld was niet de rede dat ajax wint. blind speelde slecht als linksback. als middenvelder deed hij het niet beter. in de opbouw heb ik van rhijn niet gezien en in de verdediging ook niet. alleen bij de 1-1 zag ik hem een voorzet geven. Cillissen veltman moissander riedewald poulsen serrero en klaassen krijgen een voldoende en rest heeft eigenlijk teleur gesteld. Voor fisher, goh wat is die man uitvorm. hij scoort 1x en meteen zeg tie dat hij aan het genieten is, man. ik kan niet genieten als je zo speelt. Siggie heeft denk ik echt buitenspelers nodig en zo lang we die niet hebben wil ik hem in de juplier league zien. misschien uitlenen naar cambuur, kan die samen met lukoki spelen. Hoessen is niet beter maar gelukkig is dit de laatste wedstrijd want de jong keert terug en klaassen zet hij er niet naast. Dus siggie en hoessen kunnen hun spullen wel inpakken. Poulsen op die plek is wel degelijk de reden dat Ajax slecht speelde, het middenveld kwam bijna niet aan voetballen toe, en de afstand van Poulsen naar de andere twee middenvelders was constant veel te groot, hierdoor kwam ajax niet toe aan goed voetbal en kwam het druk zetten ook niet door..
Ik denk overigens ook dat de Jong op 9 gaat spelen na de winterstop, het middenveld staat goed en de aanval juist niet, zeker de 9 rendeert voor geen meter, en de Jong laat vanaf die plek het elftal beter spelen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Vond hem vandaag echt heel slecht tegen ons.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: De verdienste van Daley Blind? ;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2013 - 14:56 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Ja maar de Boer wacht altijd zo lang.....toen was het Janssen/Anita....nu Poulsen/Blind....de Boer moet eens wat vaker deze site bezoeken....whehehe... Valt nu wel mee, hij wil ook het liefst Blind op die plek, kan me alleen wel voorstellen hij nu terug pakt naar Blind als Linksback, dat doet ie normaal gesproken namelijk meer dan goed, en veel andere opties voor die plek had ie niet. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2013 - 15:01 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Huh waar heb jij het over? Blind speelde helemaal niet goed als linksback. Die hupperts kon alles doen met blind, dat hij te zwak is en dat blind hulp had van moissander en poulsen, dat zegt dus niks over dat hij een goede wedstrijd speelde. Ik had wel meer van hem verwacht. Ik heb Huppperts anders niet gezien vandaag. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2013 - 15:01 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Ik zou je aanraden om de wedstrijd maar even terug te kijken, want Blind speelde gewoon dramatisch als linksback vandaag. Oogde ook wederom veel te sloom in het geheel. Aan de bal heb je gelijk, zonder bal vrijwel niet in de problemen geweest.. En ik heb de wedstrijd al teruggezien..:-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Fischer gewoon laten staan, speelt vandaag niet geweldig, maar de laatste wedstrijden wel gewoon prima.. Daarbij een super groot talent, dat simpelweg een dip heeft, dat heeft ieder talent... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Blind verdedigde goed, maar was aan de bal slecht als back..
Misschien is Hupperts wel erg goed in het druk zetten, en dat daarom Blind niet goed was aan de bal.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2013 - 18:03 schreef remco k het volgende:[..] Blind verdedigde goed, maar was aan de bal slecht als back.. Misschien is Hupperts wel erg goed in het druk zetten, en dat daarom Blind niet goed was aan de bal.. Dat zou best wel eens kunnen. Maar eerlijk gezegd vond ik Blind vandaag beslist niet de zwakste. Er zijn er hier een aantal bij wie Daley weinig goeds kan doen. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2013 - 18:08 schreef Pietje het volgende:[..] Dat zou best wel eens kunnen. Maar eerlijk gezegd vond ik Blind vandaag beslist niet de zwakste. Er zijn er hier een aantal bij wie Daley weinig goeds kan doen. Links back is het gewoon een drama....van Rhijn vind ik ook zwaar kut |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Behalve bij de corner waar de 0-1 uitviel daar zat blind toch er toch echt naast door die bal helemaal verkeerd te beoordelen |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Van Rhijn staat al twee jaar stil |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2013 - 18:08 schreef Pietje het volgende:[..] Dat zou best wel eens kunnen. Maar eerlijk gezegd vond ik Blind vandaag beslist niet de zwakste. Er zijn er hier een aantal bij wie Daley weinig goeds kan doen. Niet als linksback nee. Als CVM een stuk beter. En dat durf zelfs ik toe te geven. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2013 - 18:14 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Niet als linksback nee. Als CVM een stuk beter. En dat durf zelfs ik toe te geven. Leg jij mij eens uit waarom FdB Blind van het middenveld haalt terwijl iedere no-no weet dat je wedstrijden wint/verliest op het midenveld? |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2013 - 18:11 schreef Brandje het volgende:[..] Behalve bij de corner waar de 0-1 uitviel daar zat blind toch er toch echt naast door die bal helemaal verkeerd te beoordelen Hij was laat en hersteld dat ten koste van een corner to zo ver gewoon goed. Dat wijffie van Rhijn niet mee loopt/springt ga ik Blind echt niet aanrekenen. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2013 - 18:16 schreef Brandje het volgende:[..] Leg jij mij eens uit waarom FdB Blind van het middenveld haalt terwijl iedere no-no weet dat je wedstrijden wint/verliest op het midenveld? Misschien omdat de Boer wel vertrouwen in Poulsen heeft?? Ook gaf hij aan dat ie een linkspoot op linksback wilde daarom stond het zo.. |
|
|
|