|
|
Eide
|
|
|
Op 21, 22 of 23 januari 2014 staat een kraker in het bekertoernooi op het programma. In de kwartfinale van het beker toernooi hebben we een klassieker. Ajax ontvangt in de Amsterdam ArenA aartsrivaal Feyenoord. Dit wordt toch al een week van de grote tegenstanders aangezien een paar dagen eerder PSV te gast is in de ArenA.
Ajax en Feyenoord hebben een ruime geschiedenis in het bekertoernooi. Sinds 1921 speelden de aartsrivalen 16 keer een klassieker in de strijd om de Dennenappel. Dit is waarschijnlijk de enige statistiek waarin de Rotterdammers Ajax redelijk kunnen bijbenen want Ajax won 8 duels en Feyenoord won 7 maal. Om voor mij onverklaarbare reden maakt de KNVB ook melding van 1 gelijkspel in de beker, wie de oplossing van dit mysterie weet mag het zeggen.
Aangezien de wedstrijd plaats vindt in de kwartfinale van het toernooi is het uitgesloten dat deze pot over twee wedstrijden wordt gespeeld. Dit is reeds bevestigd door de KNVB. Het duel geldt als een thuisduel voor Ajax, waardoor onder de huidige regelgeving er geen uitpubliek welkom is. Misschien zal dit duel de aanleiding om toch weer in gesprek te gaan over het toestaan van uitpubliek.
Ajax lijkt na de winterstop op volle sterkte te zijn. Boilesen, Duarte en Siem de Jong zullen na de winterstop weer fit zijn zoals het er nu uit ziet. Wel speelt Ajax tijdens het trainingskamp in Turkije nog 2 wedstrijden waarvan één tegen het Galatasaray van Wesley Sneijder en één tegen Celtic of Trabzonspor.
Feyenoord drijft nog altijd op plan (P)elle. Zonder bevliegingen van de Italiaanse spits heeft Feyenoord moeite om tot scoren te komen. Talent Jean-Paul Boëtius komt wel weer steeds beter in vorm en biedt de Rotterdammers aanvallend meer creativiteit. Desalniettemin blijkt al 2 seizoenen lang dat de sleutel om Feyenoord te bestrijden ligt bij het lam leggen van de aanvoer op Pelle en het druk zetten op het middenveld van de ploeg uit Rotjeknor.
De beelden zijn van de bekerfinale van 2010 die over 2 wedstrijden werd gespeeld. Einduitslag over 2 wedstrijden was toen 6-1 voor Ajax.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 23 januari 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
de rotterdamse calimero machine draait op volle kracht zeg. Wat een gejank.
Edit: uitzonderingen daargelaten ;)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 20 december 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Woensdag de 22e. Verrassend, had verwacht dat de KNVB deze wedstrijd op donderdag zou laten afwerken zodat daarna direct de loting zou worden afgewerkt. Is toch een soort van spektakelwedstrijd. Maar neemt niet weg, dat deze wedstrijd voor Ajax een zeer belangrijke is richting een eventuele finale. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 20 december 2013 - 17:54 schreef Ajax Warrior het volgende:Woensdag de 22e. Verrassend, had verwacht dat de KNVB deze wedstrijd op donderdag zou laten afwerken zodat daarna direct de loting zou worden afgewerkt. Is toch een soort van spektakelwedstrijd. Maar neemt niet weg, dat deze wedstrijd voor Ajax een zeer belangrijke is richting een eventuele finale. Ik denk dat de belasting voor ploegen die Europees spelen in doorslaggevend is. Ajax speelt de zondag ervoor tegen PSV en de zondag erna meteen weer tegen GAE. Zo kreeg AZ de dinsdag maar die spelen het weekend ervoor al op zaterdag. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op vrijdag 20 december 2013 - 17:59 schreef Eide het volgende:[..] Ik denk dat de belasting voor ploegen die Europees spelen in doorslaggevend is. Ajax speelt de zondag ervoor tegen PSV en de zondag erna meteen weer tegen GAE. Zo kreeg AZ de dinsdag maar die spelen het weekend ervoor al op zaterdag. Ok, vind het ook wel best. Woensdag is ook een mooie dag om die kakkerlakken te verslaan. ;-) |
|
|
|
|
huidige ajax
|
|
|
Ik blijf erbij, dat Ajax gewoon de volgende ronde haalt. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
We gaan die snavels klop geven ik denk 0-5!!!! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: 1-0 is genoeg...en die uitge(pelle)de gaat jankend naar......ehm weet niet waar naar toe |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Kun je niet lezen..??? 0-5 en die Pelle gaat jankent van vreugde terug naar Rotterdam.. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Hou je snavel, rare vogel!! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
0-5 toppie, redelijke uitslag voor een uitwedstrijd :) |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Nee hoor, ongelooflijk, na zo veel jaar helemaal niets, wat het spelletje aangaat blijf je gewoon door dromen....
ook wel weer bewonderingswaardig die vasthoudendheid tegen beter weten in;-) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Renato is niet helemaal goed ouwe....bovendien nog lelijk ook |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 december 2013 - 00:02 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Nee hoor, ongelooflijk, na zo veel jaar helemaal niets, wat het spelletje aangaat blijf je gewoon door dromen.... ook wel weer bewonderingswaardig die vasthoudendheid tegen beter weten in;-) Ik ben geen successupporter, ik hou van mijn club.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Als het maar 0-5 wordt dan is het goed. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Ook voor jouw hebben ze passend gips he.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Mij hebben ze 20 jaar geleden al opgegeven....heb daar vrede mee |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Zijn jullie een tweeling? Jij droomt precies het zelfde.... Ach, droom lekker verder.
23 januari 2014, om 22.30 zijn jullie weer wakker;-) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Gefeliciteerd met jullie titel trouwens. Het is niet elke dag dat je een gouden Loeki wint. Tijd voor de Coolsingel? |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Tja, je moet toch ergens van dromen als echte resultaten al meer dan 10 jaar uitblijven.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 21 december 2013 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Voordat de supporters van onze rivaal weer de hele kerst als Calimero moeten rondlopen, maar gauw een bericht voor hen.
Topoverleg over bekerkraker
Burgemeester Eberhard van der Laan van Amsterdam zet de deur voor de Feyenoord-fans op een kier voor de bekerkraker in de ArenA tegen Ajax. De kwestie met of zonder publiek, daar komen we in januari op terug, aldus de Amsterdamse burgervader.
Ik wil daar graag samen met de Rotterdammers naar kijken, want voetbalfeesten zijn leuk als het echte feesten kunnen zijn. Dat doen we dus in gezamenlijkheid, lekker na de kerst. Deze kwartfinale is een mogelijkheid om hier weer eens naar te kijken. Ook op dit vlak geldt: ik wens iedereen het beste toe in 2014, aldus Van der Laan.
Vanwege ernstige ongeregeldheden tussen fans van Ajax en Feyenoord werd in 2009 door de burgemeesters van Rotterdam en Amsterdam de vijfjarenregeling ingesteld, waardoor de klassiekers vijf jaar lang zonder uitpubliek zouden worden gespeeld. Die regeling is nog steeds van kracht als op 22 januari de bekerwedstrijd tussen Ajax en Feyennord wordt gespeeld.
Op woensdag 8 januari staat een groot overleg op de agenda tussen alle betrokken partijen: de KNVB, het bestuur van zowel Ajax als Feyenoord, de politietop uit Amsterdam en Rotterdam en vertegenwoordigers van beide supportersverenigingen. Er is onderling afgesproken tot die tijd geen mededelingen te doen, aldus een woordvoerder van Ajax.
BRON |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik heb het op het feyenoord forum ook al geplaatst maar dit ligt echt aan Rotterdam. De KNVB bepaalt niets over uitpubliek. Dat doen de burgemeesters. Van der Laan heeft vorig seizoen al aangegeven open te staan voor gesprekken over het toestaan van uitpubliek. Zowel Rotterdam als Den Haag hadden daar geen oren naar.
Nu feyenoord plotseling met de consequenties daarvan wordt geconfronteerd is de wereld te klein.Het ligt aan Ajax, Amsterdam en de KNVB... jaja. Als gezegd, de calimero trein is in volle gang en er is vooral geen tijd om kritisch naar de eigen club en stad te zijn. Maar het ligt toch echt bij de gemeente Rotterdam en de club feyenoord.
De verwijzing naar de bekerfinale slaat natuurlijk nergens op. De finale is een neutrale wedstrijd waar evenveel fans van beide clubs bij aanwezig horen te zijn. Dat is al tientallen jaren zo. In de wedstrijden naar de finale toe is er echter sprake van normale uit en thuis wedstrijden waarbij je inderdaad kan matsen met een thuisvoordeel.
Uiteindelijk is al het geloei uit de havenstad een uiting van onzekerheid. Ik lees er toch vooral in dat ze in Rotterdam maar nauwelijks geloven in een zege voor hun eigen club. En dan maken die paar honderd feyenoorders echt het verschil niet bij.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 21 december 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 december 2013 - 10:18 schreef Eide het volgende:Ik heb het op het feyenoord forum ook al geplaatst maar dit ligt echt aan Rotterdam. De KNVB bepaalt niets over uitpubliek. Dat doen de burgemeesters. Van der Laan heeft vorig seizoen al aangegeven open te staan voor gesprekken over het toestaan van uitpubliek. Zowel Rotterdam als Den Haag hadden daar geen oren naar. Nu feyenoord plotseling met de consequenties daarvan wordt geconfronteerd is de wereld te klein.Het ligt aan Ajax, Amsterdam en de KNVB... jaja. Als gezegd, de calimero trein is in volle gang en er is vooral geen tijd om kritisch naar de eigen club en stad te zijn. Maar het ligt toch echt bij de gemeente Rotterdam en de club feyenoord. De verwijzing naar de bekerfinale slaat natuurlijk nergens op. De finale is een neutrale wedstrijd waar evenveel fans van beide clubs bij aanwezig horen te zijn. Dat is al tientallen jaren zo. In de wedstrijden naar de finale toe is er echter sprake van normale uit en thuis wedstrijden waarbij je inderdaad kan matsen met een thuisvoordeel. Uiteindelijk is al het geloei uit de havenstad een uiting van onzekerheid. Ik lees er toch vooral in dat ze in Rotterdam maar nauwelijks geloven in een zege voor hun eigen club. En dan maken die paar honderd feyenoorders echt het verschil niet bij. Daarom ook mijn eerste regel boven het bericht Eide. Het zijn een stel calimero's bij elkaar. Ze snappen eigenlijk niets van de regels. Het is namelijk heel simpel. De KNVB vond dat beide supportersgroepen bij de bekerfinale (jaja NEUTRAAL TERREIN) moesten zijn. 10.000 van de ene kant en 10.000 van de andere kant. Echter hield de burgemeester van Rotterdam dat, wegens verschillende redenen, tegen. Toen is besloten dat de finale maar over 2 wedstrijden gespeeld moest worden, aangezien dat beide clubs hun supporters konden laten genieten. Een kwartfinale behoeft echter niet op neutraal terrein en er wordt bij de loting beslist wie er thuis speelt. Maar ja, die calimero's uit Rotjeknor blijven altijd calimero. Want die kakkies zijn klein en Ajax is groot. Klopt overigens ook nog! ;-)
Ik kan me namelijk nog de bekerwedstrijd tegen Vitesse herinneren van afgelopen seizoen waarbij het stadion van Vitesse niet voorhanden was. Toen wilden ze ook in Amsterdam voetballen, maar dat werd tegengehouden door de KNVB omdat dit volgens de reglementen niet mag. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 december 2013 - 10:26 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Ik kan me namelijk nog de bekerwedstrijd tegen Vitesse herinneren van afgelopen seizoen waarbij het stadion van Vitesse niet voorhanden was. Toen wilden ze ook in Amsterdam voetballen, maar dat werd tegengehouden door de KNVB omdat dit volgens de reglementen niet mag. Zo, ja. Dat was een behoorlijke schijnvertoning... en uiteindelijk kreeg Vitesse een verplichte buscombi aan z'n broek voor een "thuiswedstrijd". |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 december 2013 - 10:35 schreef Eide het volgende:[..] Zo, ja. Dat was een behoorlijke schijnvertoning... en uiteindelijk kreeg Vitesse een verplichte buscombi aan z'n broek voor een "thuiswedstrijd". Hehehehe dat bedoel ik. Maar laat die kakkies lekker als calimero rondbanjeren. Hebben ze weer eens wat de klagen aan de in hun ogen KNJB. ;-) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 december 2013 - 10:37 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Hehehehe dat bedoel ik. Maar laat die kakkies lekker als calimero rondbanjeren. Hebben ze weer eens wat de klagen aan de in hun ogen KNJB. ;-) Tja, bij sommige van hen ligt het altijd aan de rest van de wereld. Ik ben natuurlijk zelf ook bevooroordeeld maar je kan moeilijk volhouden dat Ajax de KNVB mee heeft gehad de afgelopen jaren. Nauwelijks penalties, al seizoenen lang te weinig punten door scheidsrechtelijke dwalingen, schorsingen die telkens over topwedstrijden heen worden getrokken.
Overigens krijgt feyenoord ook al een aantal seizoenen te weinig punten door scheidsrechterlijke dwalingen. Dat wel, maar Ajax wordt daarin echt niet voorgetrokken, ook nu niet nu Van Praag de baas is in Zeist.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 21 december 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 december 2013 - 10:42 schreef Eide het volgende:[..] Tja, bij sommige van hen ligt het altijd aan de rest van de wereld. Ik ben natuurlijk zelf ook bevooroordeeld maar je kan moeilijk volhouden dat Ajax de KNVB mee heeft gehad de afgelopen jaren. Nauwelijks penalties, al seizoenen lang te weinig punten door scheisrechtelijke dwalingen, schorsingen die telkens over topwedstrijden heen worden getrokken. Overigens krijgt feyenoord ook al een aantal seizoen te wienig punten door scheidrechterlijke dwalingen. Dat wel, maar Ajax wordt daarin echt niet voorgetrokken, ook nu niet nu Van Praag de baas is in Zeist. Maar die kakkies kregen vorig seizoen ook heel veel penalties mee in de eigen badkuip.
Maar verder is het lekker belangrijk. Woensdag 22 januari staat de Arena op zijn kop en gaan die kakkies weer met de staart tussen de benen naar huis. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 december 2013 - 06:54 schreef Eide het volgende:[..] Gefeliciteerd met jullie titel trouwens. Het is niet elke dag dat je een gouden Loeki wint. Tijd voor de Coolsingel? Ben onderweg.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: De gouden Loeki jonguh.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 december 2013 - 10:56 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Maar die kakkies kregen vorig seizoen ook heel veel penalties mee in de eigen badkuip. Maar verder is het lekker belangrijk. Woensdag 22 januari staat de Arena op zijn kop en gaan die kakkies weer met de staart tussen de benen naar huis. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Het zal jullie stoffige prijzenkast weer een beetje opvrolijken. Gehoord dat jullie namelijk de schoonmaker van die kast maar weg hebben bezuinigd, want ze wilden liever dat de jaartallen onder de stof zaten zodat bezoekers niet te hard zouden lachen. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Gelukkig kan je nu nog lachen, want 22 januari om 22.30 uur zit je jankend naast je vrouw op de bank! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 december 2013 - 11:01 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Het zal jullie stoffige prijzenkast weer een beetje opvrolijken. Gehoord dat jullie namelijk de schoonmaker van die kast maar weg hebben bezuinigd, want ze wilden liever dat de jaartallen onder de stof zaten zodat bezoekers niet te hard zouden lachen. Je moet ook niet alles geloven he wat je hoort, ik hoorde namelijk dat ie zelf ontslag heeft genomen omdat ie dit jaar meer prijzen verwacht en omdat ie nu het werk al niet aan kan.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 december 2013 - 11:02 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Gelukkig kan je nu nog lachen, want 22 januari om 22.30 uur zit je jankend naast je vrouw op de bank! Dat zit ik elke avond, jij kent mijn vrouw blijkbaar niet.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Oke, ik moest er smakelijk om lachen :D |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 december 2013 - 11:05 schreef RenatoBos het volgende:[..] Je moet ook niet alles geloven he wat je hoort, ik hoorde namelijk dat ie zelf ontslag heeft genomen omdat ie dit jaar meer prijzen verwacht en omdat ie nu het werk al niet aan kan.. Hahahaha die gouden loekie is echt geen gigantische prijs hoor. De rest mogen jullie alleen nog maar van dromen. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Hey rare vogel, De topic titel: Ajax - feyenoord, I'll be there hehehe, ik zal er zeker bij zijn. Heb m'n kaart al uitgeprint. |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote:Op vrijdag 20 december 2013 - 17:59 schreef Eide het volgende:[..] Ik denk dat de belasting voor ploegen die Europees spelen in doorslaggevend is. Ajax speelt de zondag ervoor tegen PSV en de zondag erna meteen weer tegen GAE. Zo kreeg AZ de dinsdag maar die spelen het weekend ervoor al op zaterdag. Ik denk dat de belasting voor ploegen die uit en zonder publiek spelen doorslaggevend is. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Ik zie het al weer helemaal voor me zo'n groen rookpotje ergens op de tribune, haha ik kan me die verwarde gezichten zo weer voor me halen ghèhè. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op dinsdag 24 december 2013 - 23:36 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Hey rare vogel, De topic titel: Ajax - feyenoord, I'll be there hehehe, ik zal er zeker bij zijn. Heb m'n kaart al uitgeprint. Ben ook echt benieuwd of wij ook mee mogen komen, heb er weer zin aan iig.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Het lijkt mij echt een goed moment. Zou op een bepaald front ook best wat kou uit de lucht halen. niet dat de supportersgroepen elkaar dan beter liggen maar denk dat eidereen wel snapt wat ik bedoel. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Top wedstrijden horen nu eenmaal met uitsupporters gespeeld te worden! Heerlijk elkaar uitjouwen met RESPECT naar elkaar!
En dat wij maar mogen winnen ;-) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
WAKKER WORDEN RONALD!!!!! d:-) |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Hey dromer, dat was ik al om 6.30 uur met 2 koters van 3 en 7 naast m'n bed ;-) |
|
|
|