BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Feyenoord (KNVB Beker: woensdag 22 januari 2014, 20:45); 3 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 26 december 2013 - 11:10   quote  deeplink  
Niet klagen oppasopa..d:-)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 26 december 2013 - 13:21   quote  deeplink  
Nog steeds geen vliegangst ....cockmeeuw ?
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 26 december 2013 - 14:33   quote  deeplink  
Al uit de kast gekomen meneer Til(?)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 26 december 2013 - 15:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 december 2013 - 14:33 schreef RenatoBos het volgende:
Al uit de kast gekomen meneer Til(?)
Waarom....tis juist zo lekker warm daar
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 26 december 2013 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 december 2013 - 15:37 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Waarom....tis juist zo lekker warm daar
Ik ga zo weer terug de kast in ;-)
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 26 december 2013 - 23:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 december 2013 - 11:10 schreef RenatoBos het volgende:
Niet klagen oppasopa..d:-)
Dat is geen klagen, dat is een feit die alleen maar even aan je heb meegedeeld cockmeeuw ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 26 december 2013 door Ronald 1960 --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 26 december 2013 - 23:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 december 2013 - 23:04 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Dat is geen klagen, dat is een feit die alleen maar even aan je heb meegedeeld cockmeeuw ;-)
Hahahaha.....ff een balletje opslaan Ronny...net zoiets

10r4ydf.gif
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 27 december 2013 - 03:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 december 2013 - 23:04 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Het blijft klagen..d:-)
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 27 december 2013 - 20:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 december 2013 - 03:25 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Het blijft klagen..d:-)
Dream on my friend ;-)
VVout
 VVout - zondag 29 december 2013 - 09:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 december 2013 - 09:56 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Hey dromer, dat was ik al om 6.30 uur met 2 koters van 3 en 7 naast m'n bed ;-)
Dan moet je ze fatsoendelijk opvoeden, die van mij wordt meestal netjes om 7.30 wakkerT hh. Ik had ook nog gevraagd aan haar met hoeveel Feyenoord ging winnen en ze stak 10 vingers op, een gouwe meid toch :)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 29 december 2013 - 22:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 december 2013 - 09:52 schreef VVout het volgende:

[..]

Dan moet je ze fatsoendelijk opvoeden, die van mij wordt meestal netjes om 7.30 wakkerT hh. Ik had ook nog gevraagd aan haar met hoeveel Feyenoord ging winnen en ze stak 10 vingers op, een gouwe meid toch :)
Heb je ook gevraagd hoeveel sterren jullie hebben....
VVout
 VVout - maandag 30 december 2013 - 01:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 december 2013 - 22:31 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Heb je ook gevraagd hoeveel sterren jullie hebben....
Sterretje.JPG
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 30 december 2013 - 13:10   quote  deeplink  
Laat dit maar niet zien aan je dochtertje...whehehehe...
Eide
 Eide - dinsdag 07 januari 2014 - 11:44   quote  deeplink  
Kan het weer: 010 naast 020 in een stadion?

De gemeenten, beide voetbalclubs en vertegenwoordigers van supportersverenigingen van Ajax en Feyenoord komen morgen bijeen om te praten over het mogelijk opnieuw toelaten van bezoekende supporters bij wedstrijden tussen de clubs uit Amsterdam en Rotterdam. In 2009 besloten de toenmalige burgemeester Job Cohen en zijn collega Ahmed Aboutaleb in overleg met de KNVB dat uitsupporters 5 jaar niet welkom waren bij de Klassieker. De maat was vol: wedstrijden waren jaren ontsierd door ernstige ongeregeldheden en kwetsende spreekkoren.

De Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan wil de Rotterdamse fans wel weer verwelkomen in de Arena, Aboutaleb zou er imiddels 'open' in staan. Veel mensen rond de clubs en supportersgroepen vinden dat het wel weer moet kunnen.

Ajax-woordvoerder Miel Brinkhuis zegt dat het staat of valt met goede afspraken. Maar kan het weer? Gedragen de fans zich beter? 'Daar laten we ons niet over uit. De straf destijds, 5 jaar zonder uitsupporters, was terecht. Maar die straf moet nu niet worden verlengd.'

Duidelijke afspraken
De KNVB is ook voorstander van het toelaten van alle fans, maar legt de verantwoordelijkheid bij de gemeenten. Woordvoerder Hans van Kessel zegt dat de voetbalbond morgen slechts aansluit als partner. 'Gemeenten en clubs zullen duidelijke afspraken moeten maken.'

De eerste wedstrijd tussen beide clubs komt al snel: woensdag 22 januari komt Feyenoord naar Amsterdam voor een bekerwedstrijd. Of het zo snel al zou kunnen, vindt sportsocioloog Ramón Spaaij een moeilijke vraag. 'Maar het zou van de zotte zijn als over 20 jaar de Klassieker nog steeds zonder uitpubliek wordt gespeeld. Een wedstrijd tegen de rivaal, zonder dat je die kunt beschimpen, is gewoon veel minder leuk. Volgens mij is dit ook de enige wedstrijd ter wereld waar uitfans al jaren achtereen worden geweerd.'

Bron
remco k
 remco k - dinsdag 07 januari 2014 - 19:45   quote  deeplink  
Ahmed Aboutaleb zet niet definitief een streep door de komst van uitsupporters tijdens het bekerduel tussen Ajax en Feyenoord. De burgemeester van Rotterdam zal woensdag vergaderen met Eberhart van der Laan, burgemeester van Amsterdam. 'We moeten elkaar diep in de ogen kijken. Er is een reële kans op ja en een reële kans op nee. Ik loop nergens op vooruit', aldus Aboutaleb tegenover RTV Rijnmond.

Ajax en Feyenoord spelen op 22 januari het KNVB Bekerduel in de Amsterdam Arena. Het competitieduel in Rotterdam zal sowieso zonder Ajax-aanhang worden gespeeld. 'Ik neem precies dezelfde houding die ik altijd heb ingenomen. Vijf jaar geleden hebben wij gezegd dat we een ban hebben voor vijf jaar. Die geldt nog altijd voor de competitie, dus wat wij ook doen met de bekerwedstrijd, de komende competitiewedstrijd tussen Feyenoord en Ajax blijft zonder uitsupporters', aldus Aboutaleb.

Voor het bekerduel wil de burgemeester van Rotterdam wellicht een uitzondering maken. 'Het bekerduel is een bijzondere, door loting, daar moeten wij aparte afspraken over maken met elkaar. Het kan zijn dat, als wij ze toelaten en het gunstig loopt, dat we opnieuw met elkaar moeten bespreken welke consequenties dat heeft voor de toekomst. En als het slecht afloopt moeten we dat ook bespreken.'
Eide
 Eide - dinsdag 07 januari 2014 - 19:51   quote  deeplink  
Zwak van Aboutaleb, wel willen meekijken bij de buren maar zelf op veilig blijven spelen. Dit soort interviews stemmen mij heel somber. Ergens verwacht ik dat zolang Aboutaleb in Rotterdam aan het roer staat we het wel kunnen vergeten vwb uit supporters.
remco k
 remco k - dinsdag 07 januari 2014 - 20:20   quote  deeplink  
Hij zal het iig zolang mogelijk blijven tegenwerken
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 07 januari 2014 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 januari 2014 - 19:51 schreef Eide het volgende:
Zwak van Aboutaleb, wel willen meekijken bij de buren maar zelf op veilig blijven spelen. Dit soort interviews stemmen mij heel somber. Ergens verwacht ik dat zolang Aboutaleb in Rotterdam aan het roer staat we het wel kunnen vergeten vwb uit supporters.
En daarom zou ik ook gelijk zeggen dat ze met de beker dan ook maar moeten wegblijven. Die hele Aboutaleb is een schande als burgemeester en hij doet werkelijk alles om een normale omgang te verneuken. Maar ja, had niet anders verwacht van een burgemeester met als achtergrond de PVDA!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 07 januari 2014 - 22:32   quote  deeplink  
Abhoudlaatklep....
remco k
 remco k - woensdag 08 januari 2014 - 19:44   quote  deeplink  
http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/76160/aja.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
Eide
 Eide - woensdag 08 januari 2014 - 19:53   quote  deeplink  
quote:
Wel goed van Van der Laan, niet meten met 2 maten. In Amsterdam toestaan is in Rotterdam toestaan. Spijtig voor onze Rotterdamse rivalen en spijtig voor de resterende duels van dit seizoen maar dit ligt echt aan de halsstarrigheid van Aboutaleb.
soccer
 soccer - woensdag 08 januari 2014 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 januari 2014 - 19:53 schreef Eide het volgende:

[..]

Wel goed van Van der Laan, niet meten met 2 maten. In Amsterdam toestaan is in Rotterdam toestaan. Spijtig voor onze Rotterdamse rivalen en spijtig voor de resterende duels van dit seizoen maar dit ligt echt aan de halsstarrigheid van Aboutaleb.
Volgens mij wordt er dan wel met twee maten gemeten. Competitie in Amsterdam niet in Rotterdam wel. Volgens mij klopt dat dan niet. Beker is een ander ding. Dus daar wel supporters bij. Lijkt me eigenlijk vrij logisch. Maar goed je mag daar anders over denken.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 08 januari 2014 - 20:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 januari 2014 - 19:53 schreef Eide het volgende:

[..]

Inderdaad. En hoe die vent er ook bij stond tijdens het perspraatje net nadat ze naar buiten kwamen. Van der Laan voerde het woord en die vent stond er enkel een beetje bij als een oorwurm. Die hele man had hier vanavond niet willen wezen.

Ben overigens benieuwd hoe hij dit gaat oplossen als Ajax eventueel de bekerfinale weet te halen. Want hij wil er nu al geen 5000, zal wat zijn als er ineens 15 tot 20.000 komen. ;-)
Eide
 Eide - woensdag 08 januari 2014 - 20:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 januari 2014 - 20:28 schreef soccer het volgende:

[..]

Volgens mij wordt er dan wel met twee maten gemeten. Competitie in Amsterdam niet in Rotterdam wel. Volgens mij klopt dat dan niet. Beker is een ander ding. Dus daar wel supporters bij. Lijkt me eigenlijk vrij logisch. Maar goed je mag daar anders over denken.
De afspraak was 5 seizoenen geen uit supporters bij onderlinge duels, ongeacht de hoedanigheid waarin gespeeld werd.

Het verschil met de beker finale is dat de bekerfinale op neutraal terrein wordt gespeeld (De Kuip maar evenveel toeschouwers van beide clubs). Een duel in de kwartfinale als deze is een regulier uit- of thuisduel met dus de normale hoeveelheid beschikbare kaarten voor de tegenstander.

Daarnaast moet Van der Laan de relaties tussen de supportersgroepen ook in ogenschouw nemen. Wel feyenoord supporters in Amsterdam maar dan later niet naar Rotterdam mogen leidt onherroepelijk weer tot spanning tussen de supportersgroepen.

Het is of wel, of niet. Aboutaleb wil dat niet, dan is er voor voor van der Laan in mijn ogen geen andere keuze dan die hij nu gemaakt heeft. Niet meten met 2 maten.
Eide
 Eide - woensdag 08 januari 2014 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 januari 2014 - 20:30 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ben overigens benieuwd hoe hij dit gaat oplossen als Ajax eventueel de bekerfinale weet te halen. Want hij wil er nu al geen 5000, zal wat zijn als er ineens 15 tot 20.000 komen. ;-)
Hetzelfde als in 2011 neem ik aan toen Ajax ook in de finale stond (en verloor van Twente)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 08 januari 2014 - 20:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 januari 2014 - 20:36 schreef Eide het volgende:

[..]

Hetzelfde als in 2011 neem ik aan toen Ajax ook in de finale stond (en verloor van Twente)
Hehehe dat begrijp ik Eide, maar je had die kop van die vent vandaag moeten zien. Echt zo chagerijnig en had er volgens mij ook totaal geen zin in om erover te praten.
soccer
 soccer - woensdag 08 januari 2014 - 20:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 januari 2014 - 20:33 schreef Eide het volgende:

[..]

De afspraak was 5 seizoenen geen uit supporters bij onderlinge duels, ongeacht de hoedanigheid waarin gespeeld werd.

Het verschil met de beker finale is dat de bekerfinale op neutraal terrein wordt gespeeld (De Kuip maar evenveel toeschouwers van beide clubs). Een duel in de kwartfinale als deze is een regulier uit- of thuisduel met dus de normale hoeveelheid beschikbare kaarten voor de tegenstander.

Daarnaast moet Van der Laan de relaties tussen de supportersgroepen ook in ogenschouw nemen. Wel feyenoord supporters in Amsterdam maar dan later niet naar Rotterdam mogen leidt onherroepelijk weer tot spanning tussen de supportersgroepen.

Het is of wel, of niet. Aboutaleb wil dat niet, dan is er voor voor van der Laan in mijn ogen geen andere keuze dan die hij nu gemaakt heeft. Niet meten met 2 maten.
Het is een mooi verhaal wat je schrijft. Alleen elk verhaal heeft twee kanten. De kwartfinale KNVB beker is een thuis of uit duel. Alleen wordt nu de uit spelende club dubbel benadeeld . Uit spelen en geen supporters mee. In de competitie hebben daar allebei de clubs nadeel bij. Ze spelen ieder een uitduel zonder eigen supporters.

Als van de Laan zich laat leiden doordat er door een beslissing van hem spanning kan ontstaan tussen de supportersgroepen hoeft er dus nooit geen wedstrijd met uitsupporters gespeeld te worden. Spanning tussen de supportersgroepen zal er altijd zijn. Als er maar opgetreden wordt tegen degene die over de grens gaan. Als het dus waar is wat jij denkt en dat hij daarom niets anders kan beslissen is het net zo'n zwakke gast als Aboutaleb.

Verder zal die spanning er nu toch wel zijn. Bij Feyenoordsupporters zal nu het idee leven dat ze door de KNVB genaaid worden omdat de finale ook over twee wedstrijden gespeeld moest worden. Dus die zullen dat nu ook willen en dat zal niet gaan gebeuren schat ik zo in.
Eide
 Eide - woensdag 08 januari 2014 - 21:28   quote  deeplink  
Zo simpel is het niet en dat weet jij ook wel. Natuurlijk is er spanning maar je hoeft dat niet extra op scherp te zetten door en uitzondering te maken voor feyenoord waar vervolgens niets tegenover staat. Want laten we wel wezen, we hebben het tot nu toe steeds gehad over een uitzondering voor feyenoord.

Daarnaast is Van der Laan steeds diegene geweest die heeft getracht het toestaan van uitsupporters toe te laten. Vorig jaar al en dit jaar weer. Ik vind het daarbij niet onredelijk dat hij de belangen van ZIJN inwoners en de club uit ZIJN stad hoog in het vaandel heeft. Het is dus absoluut niet onredelijk om ook iets uit de andere hoek te verwachten en dat blijft volledig uit.
Brandje
 Brandje - woensdag 08 januari 2014 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 januari 2014 - 20:55 schreef soccer het volgende:

[..]

Het is een mooi verhaal wat je schrijft. Alleen elk verhaal heeft twee kanten. De kwartfinale KNVB beker is een thuis of uit duel. Alleen wordt nu de uit spelende club dubbel benadeeld . Uit spelen en geen supporters mee. In de competitie hebben daar allebei de clubs nadeel bij. Ze spelen ieder een uitduel zonder eigen supporters.

Als van de Laan zich laat leiden doordat er door een beslissing van hem spanning kan ontstaan tussen de supportersgroepen hoeft er dus nooit geen wedstrijd met uitsupporters gespeeld te worden. Spanning tussen de supportersgroepen zal er altijd zijn. Als er maar opgetreden wordt tegen degene die over de grens gaan. Als het dus waar is wat jij denkt en dat hij daarom niets anders kan beslissen is het net zo'n zwakke gast als Aboutaleb.

Verder zal die spanning er nu toch wel zijn. Bij Feyenoordsupporters zal nu het idee leven dat ze door de KNVB genaaid worden omdat de finale ook over twee wedstrijden gespeeld moest worden. Dus die zullen dat nu ook willen en dat zal niet gaan gebeuren schat ik zo in.
Dat gelul over die finale vooral vanuit Rotterdamse kringen is een vergelijking die volledig mank gaat. Heel simpel uit te leggen. De finale wordt in De Kuip gespeeld en is 17 wedstrijden per jaar het stadion van f'noord tijdens de bekerfinale is het een "gewoon" stadion die als neutraal terrein moet worden gezien. Het is dus niet het stadion van f'noord op dat moment. Dat ajax en f'noord elkaar treffen in die finale is een speling van het lot en dan speel je, of die finale in een wedstrijd ZONDER publiek aangezien de Kuip neutraal terrein is of je verdeeld de finale over twee wedstrijden.Met alleen thuispubliek
Nu is ajax de thuisspelende club dus niks dubbel benadeeld want het is een LOTING. Van der Laan heeft voor dit seizoen als gezegd dat fans van f'noord(evenals die van ADO) welkom zijn. Aboutaleb hield de boot af. Nu was het weer van der Laan die zegt dat ze welkom zijn maar dan moet er ook vanuit Rotterdam een signaal worden afgegeven maar dan beginnen die calimero's weer te mekkeren dat zij er in de comp niet bij waren dus dan is het oneerlijk dat er nu wel ajaxfans bij zijn op 02-03 en daarom wordt ik zo moe van dat volk. Ze kunnen er wat aan doen maar leggen de de schuld altijd bij anderen!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 08 januari 2014 door Brandje --
soccer
 soccer - woensdag 08 januari 2014 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 januari 2014 - 21:28 schreef Eide het volgende:
Zo simpel is het niet en dat weet jij ook wel. Natuurlijk is er spanning maar je hoeft dat niet extra op scherp te zetten door en uitzondering te maken voor feyenoord waar vervolgens niets tegenover staat. Want laten we wel wezen, we hebben het tot nu toe steeds gehad over een uitzondering voor feyenoord.

Daarnaast is Van der Laan steeds diegene geweest die heeft getracht het toestaan van uitsupporters toe te laten. Vorig jaar al en dit jaar weer. Ik vind het daarbij niet onredelijk dat hij de belangen van ZIJN inwoners en de club uit ZIJN stad hoog in het vaandel heeft. Het is dus absoluut niet onredelijk om ook iets uit de andere hoek te verwachten en dat blijft volledig uit.
Volgens mij is het wel simpel. Je maakt een uitzondering voor een kwartfinale KNVB beker.
Vandaar uit kun je bepalen wat je volgend jaar doet in de competitie. Als je nu Ajax supporters toe zou laten op 2 maart dan maak je een uitzondering voor Ajax. Wel uitsupporters in Rotterdam voor de competitie maar niet in Amsterdam. Of is dit te simpel gedacht van mij;-).
Brandje
 Brandje - woensdag 08 januari 2014 - 22:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 januari 2014 - 21:59 schreef soccer het volgende:

[..]

Volgens mij is het wel simpel. Je maakt een uitzondering voor een kwartfinale KNVB beker.
Vandaar uit kun je bepalen wat je volgend jaar doet in de competitie. Als je nu Ajax supporters toe zou laten op 2 maart dan maak je een uitzondering voor Ajax. Wel uitsupporters in Rotterdam voor de competitie maar niet in Amsterdam. Of is dit te simpel gedacht van mij;-).
Nee want Amsterdam(van der Laan) heeft zijn goede wil laten zien. Vorig seizoen en ook aan het begin van dit seizoen. Aboutaleb wilde het niet. Nu zegt Amsterdam weer ja, niet als uitzondering maar gewoon om fans voortaan weer toe laten.
Trouwens die uitzondering van jou is toch net zo oneerlijk waarom mogen er er wel fans van f'noord komen in de beker maar geen ajaxfans in de competitie.
De "fout" ligt toch in het Rotterdamse is mijn mening want, nogmaals, van der Laan heeft meerdere keren aangekondigd dat ze welkom zijn.
Eide
 Eide - woensdag 08 januari 2014 - 22:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 januari 2014 - 21:59 schreef soccer het volgende:

[..]

Je probeert competitie en beker te scheiden terwijl er in deze regeling niets te scheiden valt. De loting is precies dat, het lot. Jij maakt dat gecompliceerd door voor de een wel een uitzindering te willen en voor de ander niet.

Als je het simpel wilt houden moet je het ook echt simpel maken. Gewoon uitsupport toestaan.
soccer
 soccer - woensdag 08 januari 2014 - 22:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 januari 2014 - 22:02 schreef Brandje het volgende:

[..]

Nee want Amsterdam(van der Laan) heeft zijn goede wil laten zien. Vorig seizoen en ook aan het begin van dit seizoen. Aboutaleb wilde het niet. Nu zegt Amsterdam weer ja, niet als uitzondering maar gewoon om fans voortaan weer toe laten.
Trouwens die uitzondering van jou is toch net zo oneerlijk waarom mogen er er wel fans van f'noord komen in de beker maar geen ajaxfans in de competitie.
De "fout" ligt toch in het Rotterdamse is mijn mening want, nogmaals, van der Laan heeft meerdere keren aangekondigd dat ze welkom zijn.
Ik weet niet of het een fout is ,het feit is wel dat Aboutaleb niet mee werkt.

Verder probeer ik aan te geven dat in mijn ogen competitie en beker 2 verschillende dingen zijn. Al denk ik wel dat Aboutaleb als de loting andersom was geweest geen Ajax supporters toegelaten zou hebben. En dan zou ik denk ik dezelfde discussie gehad hebben, maar dan met Feyenoordsupporters;-).

Verder heeft v.d. Laan wel aangekondigd dat uitsupporters welkom zijn maar welke acties heeft hij daar voor ondernomen om dat daad werkelijk plaats te laten vinden. Het gesprek van vandaag had niet plaats hoeven vinden want Aboutaleb had van te voren al aangegeven dat er op 2 maart geen Ajax supporters mochten komen. Om dat dan toch als eis te gaan stellen is voor mij onbegrijpelijk. Ik persoonlijk zou dan niet gegaan zijn als dat voor mij een harde eis zou zijn geweest.
soccer
 soccer - woensdag 08 januari 2014 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 januari 2014 - 22:03 schreef Eide het volgende:

[..]

Je probeert competitie en beker te scheiden terwijl er in deze regeling niets te scheiden valt. De loting is precies dat, het lot. Jij maakt dat gecompliceerd door voor de een wel een uitzindering te willen en voor de ander niet.

Als je het simpel wilt houden moet je het ook echt simpel maken. Gewoon uitsupport toestaan.
Met de laatste regel ben ik het eens. Uitzondering werd al gemaakt door de bekerfinale over 2 wedstrijden te laten spelen. Dat had gewoon een wedstrijd moeten zijn en dan maar zonder publiek.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 08 januari 2014 - 22:48   quote  deeplink  
Tussen beker en competitie zit in mijn ogen geen verschil....het blijft in beide een klassieker, beide is een is een confrontatie tussen beide supports groepen.
Wel denk ik dat mocht het door zijn gegaan niet het complete uit vak had vol had gezeten....maar begonnen was met zeg maar 500 man

Die marokaan had gewoon moeten zeggen....oke we gaan het gedoseerd proberen.....500 bij de beker en 500 bij de competitie....maar daar is hij te laf voor.

Tis wel jammer dat wij weer de zwarte piet krijgen,terwijl die marokaan toch de tegenwerkende partij is

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 08 januari 2014 door Nenam_tiL --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 09 januari 2014 - 00:10   quote  deeplink  
Ten eerste wil ik zeggen dat dit echt jammer is voor het voetbal. Dat je niet af kan blijven van ander mans zijn spullen(beelden gezien van aan een paal zitten trekken). totale waanzin. Daarnaast mensen willen trappen en graag het ziekenhuis in( einde van het jaar maar klagen dat de ziekenhuiskosten maar stijgen).

5 jaar geleden is er afgesproken dat we geen supporters meer komen van de uitspelende club tijdens de klassieker. Of het nou in de beker is of in de competitie. Vraag mij wel af of het ook in europa zou kunnen maar daar gelaten.
Dan heb je natuurlijk die beker finale. Die over 2 wedstrijden werd gespeeld.
Je kunt 3 dingen doen in zo'n situatie. Geen supporters en dus in een lege stadion laten spelen. of enkel de supporters van de thuis spelende club laten toestaan( word wel gelijk geloot wie thuis of uit speelt in de kuip, volgens mij won ajax), maar is de stadion dan half gevuld of heel en speelt feyenoord dan niet gewoon een thuiswedstrijd terwijl dit toch echt op neutraal terrein word afgewerkt.
Of je doet het over 2 wedstrijden.

Dat gaat overigens vaker gebeuren wanneer ajax en feyenoord elkaar gaan treffen in de finale want een stadion met half gevuld ajax supporters en feyenoord supporters, dan heb je zoveel politie nodig dat het beter is om zulke wedstrijden niet te doen.
Dan kunnen je beter het geld besteden aan de arme mensen in ons land die overigens ook supporter zullen zijn van ajax en feyenoord.

De 5 jaar zijn nog niet voorbij, dat amsterdam er al eerder van af wil kan ik begrijpen. Het stadion is wat moderne dan die in rotterdam. Dat Rotterdam dit al 2 jaar niet wil heeft toch een deel te maken met het oude stadion, waar de veiligheid toch meer in het geding is dan in amsterdam en feyenoord ajax meer haat dan andersom..

Als het lot had bepaald dat feyenoord thuis zou spelen dan had ik er geen moeite mee gehad als er geen uit supporters zouden komen.

Zodra we oranje aan trekken dan kan het wel, maar zodra we een rood witte tenue aantrekken kan het niet.. TE BEKROMPEN VOOR WOORDEN

Overigens is dit een AVONDWEDSTRIJD, als iets niet moet doen is het wel een avondwedstrijd als klassieker. Laat zo wedstrijd met beide supporters in qatar afwerken dan verkoop je je competitie en kunnen de supporters geen alcohol drinken. Van mij mogen de uit supporters dan wel komen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 09 januari 2014 door Positieve Arrogantie --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 09 januari 2014 - 01:39   quote  deeplink  
Die domme kakkerlakken die zich bestolen voelen en roepen dat het nu maar over 2 wedstrijden gespeeld moet worden hebben een behoorlijk bord voor hun kop en begrijpen niets van bekerlotingen in het algemeen en finalewedstrijden op "neutraal" terrein. Deze dombo's behoeven dan ook verder geen uitleg, enkel een verwijzing naar de ENCYCLO met de bedoeling te begrijpen wat het begrip "neutraal" inhoudt.
broer van Ted
 broer van Ted - donderdag 09 januari 2014 - 08:51   quote  deeplink  
Ze zitten er wel he
Peterhs
 Peterhs - donderdag 09 januari 2014 - 08:53   quote  deeplink  
Kunnen die kakkerlakken niet gewoon ophoepelen.
Wij worden allemaal geband daar als we maar 1x op iets reageren en hier lopen ze tegenwoordig met ieder topic binnen te eikelen en komen ze met compelte onzin verhalen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 09 januari 2014 door Peterhs --
broer van Ted
 broer van Ted - donderdag 09 januari 2014 - 09:37   quote  deeplink  
Ja Peter, das ,t mooie van FEYENOORD ze zijn er altijd en overal.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 09 januari 2014 - 10:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 januari 2014 - 08:53 schreef Peterhs het volgende:
Kunnen die kakkerlakken niet gewoon ophoepelen.
Wij worden allemaal geband daar als we maar 1x op iets reageren en hier lopen ze tegenwoordig met ieder topic binnen te eikelen en komen ze met compelte onzin verhalen.
Ach Peter, je mag ook niets anders verwachten van kakkerlakken. Hebben totaal geen verstand man en hebben tegenwoordig bovenop de schedel een calimerodopje!
Eide
 Eide - donderdag 09 januari 2014 - 10:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 januari 2014 - 09:37 schreef broer van Ted het volgende:
Ja Peter, das ,t mooie van FEYENOORD ze zijn er altijd en overal.
Behalve in de ArenA.
Peterhs
 Peterhs - donderdag 09 januari 2014 - 12:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 januari 2014 - 10:07 schreef Eide het volgende:

[..]

Behalve in de ArenA.
LOL
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 09 januari 2014 - 12:53   quote  deeplink  
In de (bad)kuip staan ze toevallig wel 1e.....

Ze hebben weer een keer de beste grasmat...;-))
Eide
 Eide - donderdag 09 januari 2014 - 13:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 januari 2014 - 12:53 schreef Ronald 1960 het volgende:

Hebben ze al weer 2 prijzen gewoonen daar, na de gouden Loekie.

1 op 1 met Ajax, zij de beste mat en de gouden Loekie, wij de titel en de Johan Cruijff schaal. Toch netjes.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 09 januari 2014 - 13:30   quote  deeplink  
Dit seizoen nog geen 'uitfans' bij duels tussen Ajax en Feyenoord, zo is woensdag besloten tijdens een samenzijn dat hilarisch moet zijn geweest.

Ik zou me kunnen voorstellen dat er mensen zijn die er nu écht geen reet meer van snappen, dat gezeur over het toelaten van 'uitfans' bij wedstrijden tussen Ajax en Feyenoord.

Ligt niet aan u. Het is ook raar.

Als ik het goed heb begrepen, wilden de burgemeesters Aboutaleb en Van der Laan het wel proberen: uitfans bij de Klassieker in de kwartfinale om de KNVB-beker, 22 januari in de Amsterdam Arena. Dat zeiden ze woensdagavond, tenminste.

Het waren nota bene de supportersverenigingen die het er vervolgens niet over eens konden worden wat dan de eerlijkste oplossing zou zijn voor de tweede en laatste Klassieker in de competitie, op 2 maart in Rotterdam.

De Rotterdammers vinden dat de Ajacieden die dag nog moeten thuisblijven, zoals zijzelf niet naar de eerste Klassieker van het seizoen mochten, in Amsterdam. Ajax moet, als het ware, de gelijkmakende strafbeurt nog uitzitten. Anders is het niet eerlijk.

De Amsterdammers, op hun beurt, willen op 2 maart wél naar De Kuip. Dan hebben beide supportersgroepen dit seizoen één Klassieker op vijandelijk terrein bijgewoond. Het zou oneerlijk zijn als Feyenoord al dit seizoen van het terugdraaien van de strafmaatregel profiteert, maar Ajax pas volgend seizoen.

Vervolgens bleken ook de plaatselijke politiekorpsen van mening te verschillen, en zo stonden Ahmed Aboutaleb en Eberhard van der Laan, vermoedelijk tot hun eigen verbazing, aan de verzamelde pers uit te leggen dat we er met zijn allen nog niet helemaal klaar voor zijn om het 'uitverbod' op te heffen.

Krijgslist

De burgemeesters vonden het goed, maar de supporters willen zelf niet. Nou wordt 'ie mooi. Het was, zoals de bekende filosoof en volksdichter E. ten Napel het placht uit te drukken, een ontknoping die Hitchcock niet had kunnen verzinnen.

Wie graag in complotten gelooft, zou kunnen vermoeden dat Aboutaleb en Van der Laan (partijgenoten, ouwe jongens) hier gebruik hebben gemaakt van een oude krijgslist: doe de vijand (in dit geval: De Supporters) een voorstel waarvan je weet dat ze er onderling bonje over zullen krijgen. Dan hoef je ze niet meer uit te schakelen; dat doen ze dan zelf wel.

Groot-Brittannië paste die strategie ooit met succes toe in de opstandige, voor onafhankelijkheid strijdende kolonie Ierland: de Ieren begonnen prompt op elkáár te schieten en zo kent de geschiedenis wel meer voorbeelden. Het leek me op deze plek verstandiger om de Britten en de Ieren erbij te halen dan Israël en de Palestijnen.

Persoonlijk ben ik niet zo van de complotten. Ik denk eerlijk gezegd dat de twee burgemeesters de rest van de zitting hun lachen hebben zitten inhouden - en dat dat ze slechts lukte door de verdovende kracht die van pure verbazing uitgaat.

God, wat was ik graag bij dat overleg geweest. Het moet hilarisch zijn geweest. Aboutaleb en Van der Laan die met een groots gebaar de hand over het hart strijken, waarna de verheugde smoeltjes aan de overkant van de tafel snel weer betrekken.

"Ja maar wacht ik bedoel zij maar wij maar ho dat kan toch maar als wij dan NEE! Dat is toch niet eerlijk?"

Kinderachtig

Het grappige is dat de standpunten van beide supportersgroepen natuurlijk hartstikke star en kinderachtig zijn, maar dat ze (als je je even neerlegt bij de natuurwet dat voetbalsupporters star en kinderachtig zijn) ook allebei wel hout snijden. Béide standpunten horen in elk geval tot de beter beargumenteerde Klassieker-meningen die ik me kan herinneren.

Op Twitter en Facebook sloeg woensdagavond meteen het pessimisme toe: op deze manier wordt het nooit meer wat.

Ikzelf werd er eerlijk gezegd gierend blij van. En niet alleen omdat er met ingang van volgend seizoen weer uitfans naar de Klassieker mogen.

Ik bedoel Wat zijn we ook een jochies hè, wij van het voetbal? Op zulke momenten vind ik het zo heerlijk om een jongetje te zijn: piemels op tafel en schreeuwen maar. En daarna een potje knokken. En daarna zeggen: "Was tof. Volgende keer bij ons?"

Het was, kortom, een echte Ajax - Feyenoord. Met recht een Klassieker.

Door: NUsport/Menno Pot
tomson
 tomson - donderdag 09 januari 2014 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 januari 2014 - 10:07 schreef Eide het volgende:

[..]

Behalve in de ArenA.
Behalve toen met die groene rook. En het jaar ervoor met dat spandoek ;)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 09 januari 2014 - 13:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 januari 2014 - 13:41 schreef tomson het volgende:

[..]

Behalve toen met die groene rook. En het jaar ervoor met dat spandoek ;)
Das een enkeling en gebeurt aan beide zijden. Want vaak genoeg zie ik bobo's juichen in de skyboxen die voor de tegenstander zijn. Dat zal bij jullie met zulk soort wedstrijden ook wel gebeuren.
tomson
 tomson - donderdag 09 januari 2014 - 13:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 januari 2014 - 12:53 schreef Ronald 1960 het volgende:

Tja die kinderhand is gauw gevuld he :)
Ligt er ook werkelijk fantastisch bij. Ik sta altijd helemaal vooraan bij de boarding en zie het altijd met eigen ogen : het ligt er echt bij als een biljartlaken. En bij een goeie pittige sliding vliegen er geen plaggen om je oren...
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 09 januari 2014 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 januari 2014 - 13:16 schreef Eide het volgende:

[..]

Hebben ze al weer 2 prijzen gewoonen daar, na de gouden Loekie.

1 op 1 met Ajax, zij de beste mat en de gouden Loekie, wij de titel en de Johan Cruijff schaal. Toch netjes.
Iedereen tevreden en wij (zoals gewoonlijk weer) de grootste prijzen ;-)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Feyenoord (KNVB Beker: woensdag 22 januari 2014, 20:45); 3 - 1

0.0069348