|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 december 2013 - 17:11 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Het verhaal klopt, maar zolang hij elke keer na 1 keer sommeren vertrekt heb je helemaal niets. Je kan iemand pas weren wanneer je hem een terreinontzegging hebt gegeven. En dit is hier niet het geval, daar hij nog steeds bepaalde taken voor Ajax uitvoert en dus nog steeds op het terrein komt. Ik vind dit dus wel heel erg naïef van Ajax, wanneer zij die smeerkees nog altijd bepaalde taken laat uitvoeren. Dat noem ik de kat op het spek binden... Ajax zal die kerel gewoon moeten weren, altijd en overal. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
In zoverre dat die persoon dan geen huisvredebreuk pleegt. Maar ontzeggen is feitelijk hetzelfde als weren. Je kan trouwens ook iemand schriftelijk de toegang tot het terrein weigeren en dan is iemand onmiddelijk in overtreding als die het terrein alsnog betreedt. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 december 2013 - 17:17 schreef Pietje het volgende:[..] Ik vind dit dus wel heel erg naïef van Ajax, wanneer zij die smeerkees nog altijd bepaalde taken laat uitvoeren. Dat noem ik de kat op het spek binden... Ajax zal die kerel gewoon moeten weren, altijd en overal. Maar dat is nu het lastige Piet. Iedereen vermoed dat de beste man nu gelijk een pedofiel is, maar de vraag is of dat ook echt zo is. Want anders had Ajax hem toch allang aangegeven bij justitie? Dus wat is het grensoverschijdende wat hij zou hebben gedaan? |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 december 2013 - 17:17 schreef Eide het volgende:In zoverre dat die persoon dan geen huisvredebreuk pleegt. Maar ontzeggen is feitelijk hetzelfde als weren. Je kan trouwens ook iemand schriftelijk de toegang tot het terrein weigeren en dan is iemand onmiddelijk in overtreding als die het terrein alsnog betreedt. Dat klopt, maar hij voert nog steeds werkzaamheden uit. Dus dat zou vanuit Ajax een rare zaak zijn.
Overigens doet de beste man ook werkzaamheden bij de KNVB en hebben deze nu om opheldering gevraagd bij Ajax. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 december 2013 - 17:22 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Maar dat is nu het lastige Piet. Iedereen vermoed dat de beste man nu gelijk een pedofiel is, maar de vraag is of dat ook echt zo is. Want anders had Ajax hem toch allang aangegeven bij justitie? Dus wat is het grensoverschijdende wat hij zou hebben gedaan? Misschien is het wel zo dat ie weleens wat stevig een speler heeft vastgepakt of altijd maar staat te schreeuwen langs de lijn..
Het hoe en wat weten we niet..
Misschien maar goed ook, laat Ajax dit indien mogelijk maar binnenshuis uitzoeken en regelen. Uiteraard geldt dat niet als er een misdrijf heeft plaatsgevonden, maar dat spreekt voor zich. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
OPHEF - UPDATE - De Volkskrant meldt dat een prominent clublid van Ajax door de club verboden is om nog contact te hebben met spelers van Ajax. De man zou zich in grote mate hebben opgedrongen aan jeugdspelers en wordt door een oud-speler beschuldigd van misbruik. Hij lapt de verboden echter aan zijn laars.
Het clublid, dat niet bij naam wordt genoemd, zou al jaren bij Ajax werken. Uit een onderzoek binnen de club, naar aanleiding van de beschuldigingen van misbruik, zou zijn gebleken dat hij over de grens zou zijn gegaan. Vervolgens heeft Ajax besloten om hem zijn functies als wedstrijdsecretaris en begeleider van de ballenjongens af te nemen. Hij mag daarnaast geen sms-, mail- of telefoonverkeer hebben met de spelers en niet meer in de kleedkamers verschijnen. Daar zou hij zich echter niet aan houden.
Trainers Wim Jonk en Dennis Bergkamp hebben een brandbrief naar de club gestuurd, waarin zij een vertrek van het lid eisen: 'Wij trekken nu aan de noodrem en besluiten dat, per direct, de heer (...) niet meer welkom is op De Toekomst.' De man zou al jaren als een risico gezien worden, maar door andere leden het hand boven het hoofd gehouden worden.
Advocaat Diederik Oolbekkink vertegenwoordigt het clublid, die ontkent zich ooit aan seksueel misbruik schuldig te hebben gemaakt. Daarnaast stelt de advocaat dat de beslissing om een aantal taken niet meer uit te voeren bij Ajax 'in goed overleg met Ajax is genomen teneinde de rust in de club te bewaren en om niet de schijn tegen te krijgen.'
De man is ook vrijwilliger bij de KNVB, waar hij jonge scheidsrechters begeleidt. De voetbalbond is echter niet op de hoogte van de zaak en gaat navraag doen bij Ajax.
Update I 11:35
Volgens De Volkskrant gelden de verboden die door Ajax zijn opgelegd al sinds het voorjaar, maar de man zou nog dagelijks contact zoeken met spelers. De man is niet uit al zijn vrijwillige functies ontheeven. Bergkamp en Jonk hebben in hun brandbrief aangegeven dat Ajax dat per direct zou moeten doen.
Update II 13:41
De Telegraaf meldt dat het clublid beschuldigd is van vermeend misbruik in de jaren '80. Nadat deze beschuldigingen vorig jaar naar buiten waren gekomen, werd hij direct op non-actief gezet en werd er een onderzoeksbureau ingeschakeld. Dit bureau vond geen bewijs voor seksuele handelingen bij de toen minderjarige oud-speler, maar betitelde het clublid wel als 'risicovol'.
Update III 14:11
Ajax1 meldt dat de politie niet op de hoogte is van de situatie die vandaag in het nieuws is gekomen. Er is navraag gedaan bij de afdeling zedendelicten, maar daar is nooit melding gemaakt van deze zaak.
bron
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 21 december 2013 door remco k -- |
|
|
|
|
mitch_amsterdam
|
|
|
En er is een tuchtrecht, wat bij bedrijven aanwezig is zoals defensie, KNVB , ziekenhuis ect. Dus er hoeft niet iets strafrechtelijks te bewezen worden |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 december 2013 - 17:23 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Dat klopt, maar hij voert nog steeds werkzaamheden uit. Dus dat zou vanuit Ajax een rare zaak zijn. Overigens doet de beste man ook werkzaamheden bij de KNVB en hebben deze nu om opheldering gevraagd bij Ajax. Oh zonder meer. En er zijn nog wel meer haken en ogen want ondanks dat iemand niet formeel werkzaam bij je is, schept een relatie in de vorm van vrijwilligerswerk ook verplichtingen, als is het maar om goed "werkgeverschap" te betrachten. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 december 2013 - 17:22 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Maar dat is nu het lastige Piet. Iedereen vermoed dat de beste man nu gelijk een pedofiel is, maar de vraag is of dat ook echt zo is. Want anders had Ajax hem toch allang aangegeven bij justitie? Dus wat is het grensoverschijdende wat hij zou hebben gedaan? Precies, Warrior! Dat vind ik dus het vreemde aan deze hele zaak. Als er iemand iets onoirbaars gedaan heeft, dan schakel je de politie in, of justitie. Nu dat Ajax dat niet doet, of niet heeft gedaan, denk ik dat het kennelijk wel meevalt, temeer daar Ajax de man in kwestie zelfs niet uit zijn fuctie heeft gezet. Op zijn minst bizar en twijfelachtig. Ik heb geen idee wat die man op zijn kerfstok heeft en sterker, ik wil het niet eens weten, zolang het zo vaag is. Laat Ajax dan gewoon zeggen om wie het gaat en wat die klojo gedaan heeft. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 december 2013 - 17:26 schreef remco k het volgende:[..] Misschien is het wel zo dat ie weleens wat stevig een speler heeft vastgepakt of altijd maar staat te schreeuwen langs de lijn.. Het hoe en wat weten we niet.. Misschien maar goed ook, laat Ajax dit indien mogelijk maar binnenshuis uitzoeken en regelen. Uiteraard geldt dat niet als er een misdrijf heeft plaatsgevonden, maar dat spreekt voor zich. Dat bedoel ik dus Remco. Veel mensen denken gelijk aan pedofilie, maar ik denk eerder dat het om andere zaken gaat. Want bij dat eerste had Ajax waarschijnlijk daadkrachtig opgetreden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Het gaat overigens over een voorval in de jaren 80 als ik het goed lees.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 december 2013 - 17:34 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Dat bedoel ik dus Remco. Veel mensen denken gelijk aan pedofilie, maar ik denk eerder dat het om andere zaken gaat. Want bij dat eerste had Ajax waarschijnlijk daadkrachtig opgetreden. Dat denk ik ook wel.. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 december 2013 - 17:33 schreef Pietje het volgende:[..] Precies, Warrior! Dat vind ik dus het vreemde aan deze hele zaak. Als er iemand iets onoirbaars gedaan heeft, dan schakel je de politie in, of justitie. Nu dat Ajax dat niet doet, of niet heeft gedaan, denk ik dat het kennelijk wel meevalt, temeer daar Ajax de man in kwestie zelfs niet uit zijn fuctie heeft gezet. Op zijn minst bizar en twijfelachtig. Ik heb geen idee wat die man op zijn kerfstok heeft en sterker, ik wil het niet eens weten, zolang het zo vaag is. Laat Ajax dan gewoon zeggen om wie het gaat en wat die klojo gedaan heeft. Om wie het gaat is al min of meer duidelijk. ;-)
Maar inderdaad denk ik dat het allemaal anders is dan de meesten denken. Anders zou hij allang niet meer in functie zijn geweest. Ik heb het vermoeden dat Ajax maandag met een verklaring komt. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Het gaat om een zaak uit 1980 die vorig jaar bekend is geworden. Vervolgens heeft Ajax een onderzoeksbureau ingeschakeld die echter geen bewijzen kon vinden, maar de man wel als risicovol ziet. Maar waarin, dat wordt verder niet bekend gemaakt. Voor hetzelfde geldt slaat die man weleens zijn arm om de schouder van een kind om hem moed in te praten. Tja...........??? We will never no! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 december 2013 - 17:36 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Om wie het gaat is al min of meer duidelijk. ;-) Maar inderdaad denk ik dat het allemaal anders is dan de meesten denken. Anders zou hij allang niet meer in functie zijn geweest. Ik heb het vermoeden dat Ajax maandag met een verklaring komt. We zijn het dus helemaal eens! ;-) |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 december 2013 - 17:36 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Om wie het gaat is al min of meer duidelijk. ;-) Maar inderdaad denk ik dat het allemaal anders is dan de meesten denken. Anders zou hij allang niet meer in functie zijn geweest. Ik heb het vermoeden dat Ajax maandag met een verklaring komt. wie is het dan? |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Denk je dat ik zo dom ben om een naam te gaan noemen op het forum. Mocht het namelijk niet degene zijn die ik denk dat het is, dan zou dit niet fair zijn tegenover deze persoon. Maar ik zou je anders aanraden even te googlen. ;-) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 december 2013 - 17:44 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Denk je dat ik zo dom ben om een naam te gaan noemen op het forum. Mocht het namelijk niet degene zijn die ik denk dat het is, dan zou dit niet fair zijn tegenover deze persoon. Maar ik zou je anders aanraden even te googlen. ;-) Haha. Lijkt me zeer verstandig ;-) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 december 2013 - 17:44 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Denk je dat ik zo dom ben om een naam te gaan noemen op het forum. Mocht het namelijk niet degene zijn die ik denk dat het is, dan zou dit niet fair zijn tegenover deze persoon. Maar ik zou je anders aanraden even te googlen. ;-) Als het een erelid is dan heb je 7 kansen |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Het is geen erelid Nenam, maar een prominent lid. En daar zijn er een stuk meer van. ;-) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Waarschijnlijk ken ik hem niet eens....dat wil ik graag zo houden |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
in andere media worden al wel suggesties gedaan, zelfs met aansluitende (passend klinkend(e))interview(s) uit het verleden. Echter zolang er geen sluitende bewijzen zijn, blijft het voor ons allemaal gissen. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 december 2013 - 16:44 schreef Nenam_tiL het volgende:Mocht waar zijn....na afloop Ajax-Feijenoord die gozer met gespreide benen en armen in het doel binden en elke supporter vóór dat tie weggaat 1x gericht op "het" doelschieten met Warrior als laatste.....probleem opgelost Gewoon in zijn Ajax-shirt het uitvak ingooien! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Ik weet al wie het is....inderdaad ken hem niet...maar noem hier ook geen namen |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Inderdaad ouwe, moet je ook niet doen. Misschien is hetgeen hij gedaan heeft niet eens hetgeen sommigen denken. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Wel verstandig om heel voorzichtig te zijn met bepaalde berichtgevingen, want uit het gedane onderzoek is een sexueel misdrijf NIET bewezen, maar de opersoon in kwestie is wel risicovol.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
wordt vervolgd....horen we nog wel meer van...ik vind het niet op zijn plaats om nu al conclusies te trekken... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 december 2013 - 23:52 schreef Jack Huntelaar het volgende:wordt vervolgd....horen we nog wel meer van...ik vind het niet op zijn plaats om nu al conclusies te trekken... Is geen grote naam...ik had nog nooit van hem gehoord....hoor je niks meer van, beter zo |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 22 december 2013 - 00:11 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Is geen grote naam...ik had nog nooit van hem gehoord....hoor je niks meer van, beter zo Ben niet zo goed op de hoogte...maar denk ik ook vriend... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 december 2013 - 12:43 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Ik heb inmiddels mijn vorige reactie op jouw aangepast aangezien ik inmiddels wat meer informatie heb vergaard. Maar blijf het een raar verhaal vinden. De beste man doet grensoverschijdende dingen, maar is juridisch nog niet aangepakt? Persoon zal waarschijnlijk zelf niet opstappen, maar wacht op Ajax en een ontslag. Krijgt de beste man namelijk geld mee. Ik dacht dat het een vrijwilliger was ? dus geen geld lijkt mij |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ik weet het al de burgermeester van Maastricht |
|
|
|