BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax winterstop topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 10 januari 2014 - 08:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 januari 2014 - 08:42 schreef Eide het volgende:
Als je met 19 jaar 60 wedstrijden en 18 goals achter je naam hebt staan, A international voor Denemarken bent en half Europa je volgt dat de term talent juist is maar overgewaardeerd toch absoluut niet. Hij is zeldzaam goed qua talent en drive.
Ik ben het met je eens Eide. Hij heeft nu een minder seizoen, maar je mag niet verwachten dat een (met respect!)jochie van 19 jaar elk seizoen de kar trekt. Hij komt er echt wel weer bovenop en ja, als hij dan nog eens bijtekend, kan hij misschien wel voor meer dan 20 miljoen worden verkocht.

Maar zover is het nog lang niet, eerst weer in vorm komen en dan verder kijken....
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 10 januari 2014 - 09:15   quote  deeplink  
Ik ben het met beide partijen in deze discussie eens. Fischer is nog jong en er zit dus potentie in, maar vergeet niet dat clubs tegenwoordig voorzichtiger zijn met bepaalde aankopen. Onze competitie is vergeleken met competities in de grote landen maar een kleintje en daardoor worden uitzonderlijke bedragen niet vaak meer betaald (en met uitzonderlijk bedoel ik 20+ of zelfs nog meer). Daarnaast hebben veel topclubs in het buitenland gezien dat de spelers die uit de Nederlandse competitie komen het uiteindelijk bij hen niet gaan redden. De enige die zijn geld (en dan heb ik het dus over 20+) echt waard is gebleken is Suarez. Spelers als Sneijder, Van der Vaart, Huntelaar, Babel en misschien vergeet ik er nog een paar, zijn uiteindelijk niet goed genoeg (of in sommige gevallen speelden er andere belangen) gebleken.

Daarom zijn clubs in het buitenland ook niet snel meer geneigd om echt forse bedragen neer te leggen. En dat doen ze waarschijnlijk alleen als een speler 2 of misschien 3 goede en sterke jaren achter elkaar heeft, maar ja dan is het maar te hopen dat hij niet nog maar een contract van 1 jaar heeft want dan heb je ook weinig houvast meer. En daar ligt dus het volgende kern van het probleem. Wanneer bepaalde spelers weten dat hun contract bijna afloopt en er trekken topclubs aan hun shirt dat ze dan nog bijtekenen?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 10 januari 2014 door Ajax Warrior --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 10 januari 2014 - 09:31   quote  deeplink  
Misschien toch een optie om misschien die grote talenten die al wat bij ajax hebben laten zien, eerder te laten bijtekenen en dan ook langer (5 jaar misschien) en niet te wachten tot ze nog maar 1 seizoen hebben te gaan en misschien dan toch ook het salarisplafond omhoog trekken naar 1,5 tot 2 miljoen...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 10 januari 2014 - 09:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 januari 2014 - 09:31 schreef Ronald 1960 het volgende:
Misschien toch een optie om misschien die grote talenten die al wat bij ajax hebben laten zien, eerder te laten bijtekenen en dan ook langer (5 jaar misschien) en niet te wachten tot ze nog maar 1 seizoen hebben te gaan en misschien dan toch ook het salarisplafond omhoog trekken naar 1,5 tot 2 miljoen...
Dat zat ik zelf ook aan te denken Ronald, echter denk ik dat veel zaakwaarnemers van deze jongens voor passen omdat ze weten dat de kans op een mooie buitenlandse topclub dan afneemt. Ajax heeft dan namelijk een voordeel dat ze met meerjarige contracten zelf de prijs kunnen bepalen. Dit zou zaakwaarnemers er weer toe aanzetten om clausules in het contract te laten plaatsen waardoor spelers uiteindelijk ook voor een veel te zachte prijs zouden kunnen vertrekken.
Eide
 Eide - vrijdag 10 januari 2014 - 09:49   quote  deeplink  
Ik denk dat Ajax de financiële ruimte (nog) niet heeft om dat salarisplafond op te schroeven. Vergeet niet dat Ajax ook afgelopen boekjaar weliswaar een winst noteerde, maar dat die winst afhankelijk was van incidentele inkomsten (voornamelijk CL). Zonder Cl en/of transferinkomsten maakt Ajax nog altijd geen winst.

Dat zal toch eerst moeten gebeuren voordat Ajax structurele financiële ruimte vindt om de salarissen op te schroeven.
Eide
 Eide - vrijdag 10 januari 2014 - 13:47   quote  deeplink  
Boilesen en Bazoer missen Galatasaray

Nicolai Boilesen en Riechedly Bazoer komen vrijdagavond niet in actie tijdens de oefenwedstrijd tegen Galatasaray. Boilesen is herstellende van een griep en is daardoor nog niet inzetbaar. Bazoer kampt met knieklachten. De middenvelder ontbreekt dit weekend sowieso ook bij Ajax' tweede duel op de Antalya Cup.
Bazoer liep zijn de blessure aan zijn rechterknie donderdag tijdens de training op. Hij blijft derhalve in het hotel achter als Ajax het in Antalya tegen Galatasaray opneemt.

De knie van de 17-jarige middenvelder wordt volgende week bij terugkeer in Nederland verder onderzocht.

Bron
remco k
 remco k - vrijdag 10 januari 2014 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 januari 2014 - 09:15 schreef Ajax Warrior het volgende:
Ik ben het met beide partijen in deze discussie eens. Fischer is nog jong en er zit dus potentie in, maar vergeet niet dat clubs tegenwoordig voorzichtiger zijn met bepaalde aankopen. Onze competitie is vergeleken met competities in de grote landen maar een kleintje en daardoor worden uitzonderlijke bedragen niet vaak meer betaald (en met uitzonderlijk bedoel ik 20+ of zelfs nog meer). Daarnaast hebben veel topclubs in het buitenland gezien dat de spelers die uit de Nederlandse competitie komen het uiteindelijk bij hen niet gaan redden. De enige die zijn geld (en dan heb ik het dus over 20+) echt waard is gebleken is Suarez. Spelers als Sneijder, Van der Vaart, Huntelaar, Babel en misschien vergeet ik er nog een paar, zijn uiteindelijk niet goed genoeg (of in sommige gevallen speelden er andere belangen) gebleken.

Daarom zijn clubs in het buitenland ook niet snel meer geneigd om echt forse bedragen neer te leggen. En dat doen ze waarschijnlijk alleen als een speler 2 of misschien 3 goede en sterke jaren achter elkaar heeft, maar ja dan is het maar te hopen dat hij niet nog maar een contract van 1 jaar heeft want dan heb je ook weinig houvast meer. En daar ligt dus het volgende kern van het probleem. Wanneer bepaalde spelers weten dat hun contract bijna afloopt en er trekken topclubs aan hun shirt dat ze dan nog bijtekenen?
Klopt wel wat je zegt, maar volgens mij staat het sportieve aspect bij Ajax momenteel gewoon voorop, hebben we de centen niet keihard nodig en is het voor zijn eigen ontwikkeling beter om hier nog een paar jaar te blijven, iets waar ook wij weer veel aan zullen hebben..

Maar ook de bedragen die Roma betaald heeft voor een Strootman is iets dat Fischer ook op moet kunnen leveren..
remco k
 remco k - vrijdag 10 januari 2014 - 18:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 januari 2014 - 09:31 schreef Ronald 1960 het volgende:
MOet die financiele ruimte er wel structureel zijn, en een bepaald bedrag op de bank hebben betekend niet dat je ook structureel meer salaris zult kunnen betalen..

Ik kan me wel herinneren dan Jonk daar een tijd geleden iets over gezegd heeft, volgens mij is dat ook de bedoeling op ten duur..
remco k
 remco k - vrijdag 10 januari 2014 - 18:21   quote  deeplink  
Trainer Frank de Boer heeft zijn keuze gemaakt en heeft besloten om Siem de Jong de tweede seizoenshelft te benoemen als vaste spits. De veelzijdige speler van Ajax denkt dat de oefenmeester een goede keuze heeft gemaakt.

"Het is het beste voor het team en voor mij", liet De Jong, die zichzelf dit seizoen niet vlekkeloos vond spelen op het middenveld, los in een interview met het Algemeen Dagblad. "Het is een prima positie, ik heb er altijd lekker gespeeld en ook redelijk wat goals gemaakt."

De in Zwitserland geboren speler heeft daarnaast het WK van 2014 in Brazilië nog niet uit zijn hoofd gezet. "Ik weet niet hoeveel spitsen de bondscoach straks meeneemt naar Brazilië, maar misschien is de kans voor mij dan wel groter. Van Gaal heeft wel gezegd dat het voordeel is dat ik op twee posities uit de voeten kan", aldus De Jong.

Lees verder: http://www.soccernews.nl//news/227779/Spits_Ajax_bekend:_Het_is_het_beste_voor_het_team_en_voor_mij#ixzz2q182bYVd
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 10 januari 2014 - 18:50   quote  deeplink  
De Jong start als spits. Teken richting de rest?
remco k
 remco k - vrijdag 10 januari 2014 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 januari 2014 - 18:50 schreef Hasjkoph het volgende:
De Jong start als spits. Teken richting de rest?
Staat hierboven vermeld kerel.. De Jong is door de Boer naar voren geschoven als spits voor de tweede seizoenshelft.
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 10 januari 2014 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 januari 2014 - 19:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Staat hierboven vermeld kerel.. De Jong is door de Boer naar voren geschoven als spits voor de tweede seizoenshelft.
Oh wauw.. Hoe heb ik dat over het hoofd kunnen zien hahaha.
Dacht dat het over wat anders ging ;)
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 10 januari 2014 - 19:37   quote  deeplink  
Cillessen wtf?
remco k
 remco k - vrijdag 10 januari 2014 - 19:37   quote  deeplink  
Wat een domme actie van Veltman en Cilissen zeg..
Eide
 Eide - vrijdag 10 januari 2014 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 januari 2014 - 19:37 schreef remco k het volgende:
Wat een domme actie van Veltman en Cilissen zeg..
Lijkt me puur Cillissen, je ziet Veltman in ieder geval reageren op iets. Denk gewoon vergist in de snelheid van Yilmaz.

Fischer speelt een aardige pot.
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 10 januari 2014 - 20:15   quote  deeplink  
Aargh.. Vrouwelijke grens, heb je het al he?
Hahaha
Eide
 Eide - vrijdag 10 januari 2014 - 20:15   quote  deeplink  
Mooie goal, onterecht afgekeurd maar eigenlijk gewoon een keurige goal.
remco k
 remco k - vrijdag 10 januari 2014 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 januari 2014 - 20:06 schreef Eide het volgende:

[..]

Lijkt me puur Cillissen, je ziet Veltman in ieder geval reageren op iets. Denk gewoon vergist in de snelheid van Yilmaz.

Fischer speelt een aardige pot.
Zo ver op het veld moet een speler gewoon de baas zijn.. Overigens ook een achterlijke bal van Serrero..
remco k
 remco k - vrijdag 10 januari 2014 - 20:17   quote  deeplink  
Ajax trouwens echt oppermachtig, prima gespeeld, alleen een hele domme tegengoal..
Eide
 Eide - vrijdag 10 januari 2014 - 20:17   quote  deeplink  
Vrij behoorlijke 1e helft. Aanvallend zo nu en dan goed. Verdedigend fragiel, met name in de opbouw.
Eide
 Eide - vrijdag 10 januari 2014 - 20:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 januari 2014 - 20:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Zo ver op het veld moet een speler gewoon de baas zijn.. Overigens ook een achterlijke bal van Serrero..
Zeker, maar elke speler luistert naar z'n keeper. Cillissen moet in zo'n geval niet komen.
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 10 januari 2014 - 20:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 januari 2014 - 20:17 schreef remco k het volgende:
Ajax trouwens echt oppermachtig, prima gespeeld, alleen een hele domme tegengoal..
Eens, toch mag de opbouw wel minder slordig.
remco k
 remco k - vrijdag 10 januari 2014 - 20:35   quote  deeplink  
Volgens mij is de opstelling voor de tweede helft een mooi bewijs van het feit dat de Boer iedere positie dubbel bezet wil hebben.. En dan doen Boilesen, Bazoer en Kishna nog helemaal niet mee..
remco k
 remco k - vrijdag 10 januari 2014 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 januari 2014 - 20:18 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Eens, toch mag de opbouw wel minder slordig.
Vind dat het middenveld ook niet zo heel goed speelde zonder bal..
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 10 januari 2014 - 20:38   quote  deeplink  
1-1!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 10 januari 2014 - 20:39   quote  deeplink  
1-1 Mike van der Hoorn!

Leuk voor die jongen!!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 10 januari 2014 - 20:42   quote  deeplink  
Mike van der Hoorn onze nieuwe spits ;-)
Eide
 Eide - vrijdag 10 januari 2014 - 20:47   quote  deeplink  
Ook die vent moeten we nog niet afschrijven. Moeilijke start gehad maar is volgend seizoen gewoon belangrijk als Moisander inderdaad vertrekt. Dan heb je naast Veltman en Denswil toch iemand nodig.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 10 januari 2014 - 20:48   quote  deeplink  
Schone begint ook goed, Denswil trouwens ook

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 10 januari 2014 door Ronald 1960 --
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 10 januari 2014 - 20:56   quote  deeplink  
Wat lult die kerel steeds over Vertonghen en Alderweireld dat dat vorig seizoen was hahah
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 10 januari 2014 - 20:58   quote  deeplink  
Onterechte goal. Maarja.
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 10 januari 2014 - 20:59   quote  deeplink  
Stonden daar serieus met zn vijfen.
remco k
 remco k - vrijdag 10 januari 2014 - 21:31   quote  deeplink  
Die tweede tegengoal is eigenlijk door het gehele elftal slecht verdedigd..

Jammer dat ze na die tweede goal niet echt veel veerkracht hebben kunnen laten zien, ook dit elftal speelde namelijk prima tot aan die goal..

Toch denk ik niet dat er op Schone na spelers zijn geweest die de Boer laat twijfelen over de keuze van de eerste 11.. Schone zit daar namelijk of bij of er heel dicht tegenaan..

Vond overigens op twee momenten na dat vd Hoorn ook heel behoorlijk speelde..
Eide
 Eide - vrijdag 10 januari 2014 - 21:35   quote  deeplink  
Beetje knullig verloren maar denk dat FdB niet ontevreden is. Mij blijft het optreden van Fischer iig bij. Speelde een prima 1e helft. Bojan kon mij niet bekoren. Op een of andere manier loopt die driehoek Bojan, Klaassen, Van Rhijn voor geen meter.

2e helft maar weinig van meegekregen door dingetjes thuis, niet echt een oordeel kunnen vormen.
Eide
 Eide - vrijdag 10 januari 2014 - 21:38   quote  deeplink  
Eens over Schone. Mij lijkt met de huidige selectie Schone eerder basisspeler dan Bojan.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 10 januari 2014 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 januari 2014 - 21:38 schreef Eide het volgende:
Eens over Schone. Mij lijkt met de huidige selectie Schone eerder basisspeler dan Bojan.
Eens eide, vond hem beter renderen dan Bojan...
Eide
 Eide - vrijdag 10 januari 2014 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 januari 2014 - 21:46 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Eens eide, vond hem beter renderen dan Bojan...
Ik mis de traptechniek van Schone ook in het elftal van de 1e helft.
remco k
 remco k - vrijdag 10 januari 2014 - 22:12   quote  deeplink  
Vond overigens Schone ook totaal niet goed spelen vandaag in die tweede helft.. Maar zit wel bij de eerste twaalf namen, dat is wat ik meer bedoelde.
remco k
 remco k - vrijdag 10 januari 2014 - 22:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 januari 2014 - 21:49 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik mis de traptechniek van Schone ook in het elftal van de 1e helft.
Toch heeft die traptechniek maar voor heel weinig gevaar gezorgd voor de winterstop.. Sinds het vertrek van Eriksen maar 1 goal uit een corner in de ED geloof ik.. Dat is echt bar weinig.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 10 januari 2014 - 22:19   quote  deeplink  
20 minuten gekeken.....daarna omgezet
remco k
 remco k - vrijdag 10 januari 2014 - 22:32   quote  deeplink  
Oke, vet man.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 10 januari 2014 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 januari 2014 - 22:32 schreef remco k het volgende:
Oke, vet man.
Nee...toen begon GTST :-(

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 10 januari 2014 door Nenam_tiL --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 10 januari 2014 - 23:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 januari 2014 - 22:43 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

hahaha, vrouwtje wilde geen ajax kijken....???
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 11 januari 2014 - 01:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 januari 2014 - 23:27 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

hahaha, vrouwtje wilde geen ajax kijken....???
Nope....zeikwijf
nora
 nora - zaterdag 11 januari 2014 - 01:09   quote  deeplink  
GTST ook spannend
Eide
 Eide - zaterdag 11 januari 2014 - 06:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 januari 2014 - 22:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Toch heeft die traptechniek maar voor heel weinig gevaar gezorgd voor de winterstop.. Sinds het vertrek van Eriksen maar 1 goal uit een corner in de ED geloof ik.. Dat is echt bar weinig.
Ik doel meer op het vermogen een goed afstandschot af te leveren. Siem de Jong is een bewezen schutter op afstand maar verder zitten er toch weinig heren bij met een goed schot.
Eide
 Eide - zaterdag 11 januari 2014 - 08:14   quote  deeplink  
Voorbeschouwing Trabzonspor - Ajax (zaterdag 11 januari, 17:30);

Aangezien Ajax tegen Galatasaray de kansen niet wist om te zetten in goals wacht vandaag al weer Trabzonspor als tegenstander. De andere Turkse deelnemer aan de Antalya Cup verloor eenvoudig met 1-3 van Celtic en mag daardoor tegen ons aller Ajax strijden om de 3e plek in dit vriendschappelijke toernooi.

Ajax speelde nog nooit tegen Trabzonspor. Trabzonspor is de 4e club van Turkije en de grootste club niet afkomstig uit Istanbul. In de selectie van Trabzonspor zitten weinig grote namen. De meest bekende speler is waarschijnlijk Frans international Florant Malouda. Daarnaast speelt voormalig Twente speler Marc Janko ook bij de Turkse ploeg.

De verwachting is dat Frank de Boer wederom kiest voor zo veel mogelijk spelers speeltijd gunnen.

De beelden zijn van de goals tussen het treffen van Trabzonspor en Celtic. Tip: geluid uitzetten. De commentator is onbeschrijvelijk irritant.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 11 januari 2014 door Eide --
Eide
 Eide - zaterdag 11 januari 2014 - 09:09   quote  deeplink  
De Boer legt uit: Een risico van zeven miljoen euro nemen we niet

Ajax was vorig jaar zomer in de markt voor Adam Maher en Marco van Ginkel. De middenvelder van AZ koos echter voor PSV toen Ajax afhaakte en Van Ginkel wilde wel naar de hoofdstad, maar werd de weg versperd door Vitesse: dat wilde hem niet verhandelen aan een concurrent en besloot in te gaan op de avances van Chelsea. Achteraf lijkt Frank de Boer blij dat beide spelers niet gekomen zijn.

Tijdens het trainingskamp in Belek blikt de trainer in gesprek met De Telegraaf terug op de eerste helft van het seizoen. Daarin waren Joël Veltman en Davy Klaassen van instrumentaal belang met hun opmars bij Ajax. De Boer prijst hen uitgebreid in de ochtendkrant en zegt dat de manier van voetballen van Veltman nergens in Nederland te koop is. Dat maakt hem trots.

Als het aan de trainer ligt, blijft Ajax vaker kiezen voor de doorstroom van jeugdspelers dan voor de komst van nieuwe namen van buitenaf. Natuurlijk hebben we aan Maher gedacht, maar uiteindelijk toch van hem afgezien. Je maakt een compositie. Welke jeugdspeler komt er binnenkort aan? Waar moet Maher spelen als Klaassen doorbreekt? Linkshalf? We hadden Thulani Serero, Lasse Schöne en Siem die daar konden spelen. Als we dan zeven miljoen euro moeten betalen, zeggen we: dat risico gaan we niet nemen. Dan gaan we voor onze eigen jeugd, legt De Boer uit.

Bron

Opvallend dat FdB kennelijk toch ook doorslaggevend is geweest is het afhouden van bijvoorbeeld Maher.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 11 januari 2014 door Eide --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 11 januari 2014 - 10:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 januari 2014 - 22:43 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Pffff en dat pik jij zo maar?
remco k
 remco k - zaterdag 11 januari 2014 - 10:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 januari 2014 - 10:45 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Pffff en dat pik jij zo maar?
Ik dacht hetzelfde..

Weet wel wie daar de broek aan heeft, en die persoon is niet voor Ajax..:-)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 8734
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax winterstop topic

0.0083398