|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op woensdag 15 januari 2014 - 00:00 schreef Ajax we love you het volgende:Ik word een beetje moe van die Sanders en dat calimero gezeik van hem over vd Sar. Zo dat moest ik even kwijt Ben het met sanders eens gap....liever een houwdegen dan een ijskonijn Persoonlijk vind ik van der Sar helemaal niks....mooie loopbaan maar bestuurlijks niks.
Seedorf gaat ook op zijn plaat......goeie voetballer....persoonlijk een drama/ego Overschat.....geef hem een jaar... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
'NEC hoopt op tijdelijke komst Ajax-verdediger'
NEC hoopt zich in de winterse transferperiode op huurbasis te kunnen gaan versterken en is daarbij uitgekomen bij Ajax, zo meldt het Algemeen Dagblad. De Nijmegenaren hopen op de tijdelijke komst van Danzell Gravenberch.
De negentienjarige mandekker liet eerder al doorschemeren dat hij de tweede seizoenshelft verhuurd hoopte te worden. Zijn wens lijkt nu uit te komen met NEC als club die concreet is om de mandekker tot het eind van het seizoen te huren.
De afgelopen seizoenshelft speelde Gravenberch, die nog een contract heeft tot medio 2015, zijn wedstrijden bij Jong Ajax. Zijn debuut voor de hoofdmacht van de Amsterdammers heeft hij tot nu toe nog niet gemaakt. Wel verscheen hij de afgelopen jaren al in verschillende jeugdelftallen van het Nederlands elftal. Bron
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 januari 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op woensdag 15 januari 2014 - 21:59 schreef Eide het volgende:'NEC hoopt op tijdelijke komst Ajax-verdediger'NEC hoopt zich in de winterse transferperiode op huurbasis te kunnen gaan versterken en is daarbij uitgekomen bij Ajax, zo meldt het Algemeen Dagblad. De Nijmegenaren hopen op de tijdelijke komst van Danzell Gravenberch. De negentienjarige mandekker liet eerder al doorschemeren dat hij de tweede seizoenshelft verhuurd hoopte te worden. Zijn wens lijkt nu uit te komen met NEC als club die concreet is om de mandekker tot het eind van het seizoen te huren. De afgelopen seizoenshelft speelde Gravenberch, die nog een contract heeft tot medio 2015, zijn wedstrijden bij Jong Ajax. Zijn debuut voor de hoofdmacht van de Amsterdammers heeft hij tot nu toe nog niet gemaakt. Wel verscheen hij de afgelopen jaren al in verschillende jeugdelftallen van het Nederlands elftal. Bron zou win win situatie zijn, hoop dat hij gaat, is geen supertalent maar zou goed voor hem zijn als hij bij NEC eredivisie ervaring opdoet. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 15 januari 2014 - 22:54 schreef NatjosFC het volgende:[..] zou win win situatie zijn, hoop dat hij gaat, is geen supertalent maar zou goed voor hem zijn als hij bij NEC eredivisie ervaring opdoet. Hij moet sowieso verder. Ik geloof niet dat dee jongen ooit Ajax 1 gaat redden. Te beperkt in mijn ogen. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 - 19:05 schreef remco k het volgende:[..] Zegt helemaal niks.. Rijkaard deed het geweldig met het NL elftal.. Degradeerde met Sparta terwijl hij echt geen slechte ploeg had, en won de CL met Barca om er vervolgens weer helemaal niks van te bakken.. Dat blijkt dus dat iedereen met dat team wat barca had kampioen had kunnen worden.
Dus waarom zou de boer naar barca gaan? valt geen eer aan te behalen.
Deze spelers valt er weinig meer bij te leren. Kampioen worden ze zonder een trainer ook wel. Cl zijn ze zonder een trainer ook een van de favorieten. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Fack.. Castillion alsnog niet weg. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Hoe krijg je het voor elkaar om bij de FC Flofkip door het ijs te zakken. Doe iedereen een plezier en ontbindt het contract van deze jongen gewoon. Kan hij of bij de amateurs aan de slag of een Jupiler club zoeken... maar weg ermee bij Ajax. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op donderdag 16 januari 2014 - 18:53 schreef Eide het volgende:Hoe krijg je het voor elkaar om bij de FC Flofkip door het ijs te zakken. Doe iedereen een plezier en ontbindt het contract van deze jongen gewoon. Kan hij of bij de amateurs aan de slag of een Jupiler club zoeken... maar weg ermee bij Ajax. Was fysieke en medische keuring dat hij niet volbracht had. Vind het wel heel hinderlijk. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Zou me niets verbazen of hij heeft het bewust gedaan. omdat hij niet durft te zeggen dat hij eigenlijk niet naar een 3de rangs clubje ergens in het oosten van Europa wilt spelen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 16 januari 2014 - 14:29 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Dat blijkt dus dat iedereen met dat team wat barca had kampioen had kunnen worden. Dus waarom zou de boer naar barca gaan? valt geen eer aan te behalen. Deze spelers valt er weinig meer bij te leren. Kampioen worden ze zonder een trainer ook wel. Cl zijn ze zonder een trainer ook een van de favorieten. Vind ik echt onzin, het kan bijvoorbeeld ook zo zijn dat hij een trainer is die door de minder begaafde spelers niet begrepen wordt, maar dat de betere voetballers zo iemand makkelijker en sneller begrijpen..
En hoe verklaar je dan dat Barca onder Guardiola met vrijwel dezelfde groep het beste voetbal ooit op de planeet heeft laten zien??
Zonder trainer is er ook geen manier van voetballen en doen alle individuen maar wat, een trainer kan zijn type spel in de ploeg brengen.. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: En daar baal ik nou van....echt geen gekheid...had gehoopt dat Ajax hem terug zou halen...jij ziet het jij bent slim van Marwijk!!! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 16 januari 2014 - 23:44 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] En daar baal ik nou van....echt geen gekheid...had gehoopt dat Ajax hem terug zou halen...jij ziet het jij bent slim van Marwijk!!! Bouy speelt niet op een plek waar FdB versterking v oor zoekt natuurlijk... en waarom zou je in een huurling investeren als je spelers van de club hebt waar je wel toekomstperspectief mee hebt.
Gewoon zonde dat deze jongen destijds naar Turijn is vertrokken. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Gravenbergh en Castillion naar NEC. Niet slecht. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Goede keuze van deze jongens! Kunnen ze iig op ed-niveau meevoetballen en eventuele concurenten van ons cluppie een tikkie geven ;-) |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: nog eentje die bewijst dat je je niet te vroeg naar het buitenland moet vertrekken.
Er zijn meer spelers die niet geslaagd zijn in italie dan spelers die wel geslaagd zijn.
Benieuwd wat seedorf van plan is met milan. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Ik vraag mij af of Siem de Jong niet zijn contract moet verlengen bij Ajax. Ik weet dat Siem de enige basisspeler is van het kampioen's team van frank in zijn 1ste jaar. Veel spelers zijn vertrokken zonder dat ze echt beter waren dan hij. Maar die spelers zijn dan ook niet geslaagd(uitzonderingen daargelaten)
Het is lastig voor Siem, heeft na dit seizoen nog een contract voor een jaar. Maar in het seizoen dat hij moest gaan vlammen om een contract ergens anders te kunnen verdienen raakte hij geblesseerd. Daarnaast is hij gepasseerd op het middenveld, waar zijn voorkeur ligt. Nu speelt hij voor het team in de spits.
Een speler die uitblinkt in de spits in het systeem van ajax maar liever een middenvelder wil zijn. Vervolgens enkel uitblinkt omdat hij makkelijk scoort.
Wat gebeurd er met Siem in het buitenland als: Als het middenveld niet loopt? Spits beter is dan hij? Als hij maar voor een schijntje is opgehaald?
Dan beland hij op de bank net als zijn broer en al zijn ajax voorgangers.(uitzonderingen daargelaten)
Vraag aan Siem is dus, wil je een Ajax spits zijn die we willen hebben en goed past in het systeem. of wil je als nobody op de bank zitten met enkele dag maar piekeren hoe je geld moet uitgeven. Vraag aan je broer hoe het is om een trainer te hebben die niet met je wilt praten en niet wil laten gaan voor een mooi bedrag omdat ze voor jou veel hebben betaald. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 - 13:41 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Ik vraag mij af of Siem de Jong niet zijn contract moet verlengen bij Ajax. Ik weet dat Siem de enige basisspeler is van het kampioen's team van frank in zijn 1ste jaar. Veel spelers zijn vertrokken zonder dat ze echt beter waren dan hij. Maar die spelers zijn dan ook niet geslaagd(uitzonderingen daargelaten) Het is lastig voor Siem, heeft na dit seizoen nog een contract voor een jaar. Maar in het seizoen dat hij moest gaan vlammen om een contract ergens anders te kunnen verdienen raakte hij geblesseerd. Daarnaast is hij gepasseerd op het middenveld, waar zijn voorkeur ligt. Nu speelt hij voor het team in de spits. Een speler die uitblinkt in de spits in het systeem van ajax maar liever een middenvelder wil zijn. Vervolgens enkel uitblinkt omdat hij makkelijk scoort. Wat gebeurd er met Siem in het buitenland als: Als het middenveld niet loopt? Spits beter is dan hij? Als hij maar voor een schijntje is opgehaald? Dan beland hij op de bank net als zijn broer en al zijn ajax voorgangers.(uitzonderingen daargelaten) Vraag aan Siem is dus, wil je een Ajax spits zijn die we willen hebben en goed past in het systeem. of wil je als nobody op de bank zitten met enkele dag maar piekeren hoe je geld moet uitgeven. Vraag aan je broer hoe het is om een trainer te hebben die niet met je wilt praten en niet wil laten gaan voor een mooi bedrag omdat ze voor jou veel hebben betaald. Ik zou hem ook graag willen behouden en denk persoonlijk dat dat voor hem ook de beste keuze is. Punt alleen is dat dat ze dat zelf niet inzien en weggaan voor een grotere competitie. Sportief gaan ze er meestal nooit zo op vooruit. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 - 14:19 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Ik zou hem ook graag willen behouden en denk persoonlijk dat dat voor hem ook de beste keuze is. Punt alleen is dat dat ze dat zelf niet inzien en weggaan voor een grotere competitie. Sportief gaan ze er meestal nooit zo op vooruit. Siem heeft zich wel getoond als iemand die niet zomaar op een buitenlandse aanbieding ingaat. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 - 15:32 schreef Eide het volgende:[..] Siem heeft zich wel getoond als iemand die niet zomaar op een buitenlandse aanbieding ingaat. Ja, maar wat moet hij dan bij een topper of zelfs een aantal subtopper? Komt hij misschien niet eens aan spelen toe en het enige voordeel is salaris en een grotere competitie.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 januari 2014 door Hasjkoph -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 - 15:34 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Ja, maar wat moet hij dan bij een subtopper? Komt hij misschien niet eens aan spelen toe en het enige voordeel is salaris en een grotere competitie. Ik ben het met je eens hoor, maar ik kan niet in het hoofd van spelers kijken. Kennelijk is onze Mickey Mouse liga dusdanig onattractief dat spelers toch echt hun geluk in het buitenland willen beproeven, ook als gaat dat ten koste van een stuk competitie en Europese zekerheid.
En toch, Siem is straks 25, als alle spelers tot die leeftijd zouden blijven zou Ajax er al een stuk beter op staan.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 januari 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Het is een club ook maar weinig gegeven dat ze een speler hun hele loopbaan kunnen houden. Er zijn enkele voorbeelden maar Siem is al heel lang bij Ajax, ik kan je vertellen dat wij als gewone arbeiders in ons leven vaak ook switchen van baan. Op een gegeven moment wil je wat anders zien. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Castillion en Gravenberch naar NEC
Ajax en NEC Nijmegen hebben overeenstemming bereikt over de overgang van Geoffrey Castillion en Danzell Gravenberch. De verhuur van Danzel Gravenberch is per direct en loopt tot en met 30 juni 2014. Geoffrey Castillion wordt per direct getransfereerd. Castillion werd op 25 mei 1991 geboren in Amsterdam. Eerder werd de spits al verhuurd aan RKC Waalwijk en Heracles Almelo. De speler maakte op 20 maart 2011 zijn debuut in het eerste elftal van Ajax in de competitiewedstrijd ADO Den Haag - Ajax (3-2). In totaal speelde hij één officiële wedstrijd in het eerste elftal van Ajax. Castillion stond nog tot en met 30 juni 2013 onder contract bij Ajax.
Gravenberch werd op 13 februari 1994 geboren in Amsterdam. De verdediger speelt sinds 2002 bij Ajax en staat nog tot en met 30 juni 2015 onder contract.
Beide spelers maakten dit seizoen deel uit van de selectie van Jong Ajax dat sinds dit seizoen uitkomt in de Jupiler League. Bron
Edit: vreemd, NEC maakt melding van huur van Castillon.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 januari 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 16 januari 2014 - 20:11 schreef remco k het volgende:[..] Vind ik echt onzin, het kan bijvoorbeeld ook zo zijn dat hij een trainer is die door de minder begaafde spelers niet begrepen wordt, maar dat de betere voetballers zo iemand makkelijker en sneller begrijpen.. En hoe verklaar je dan dat Barca onder Guardiola met vrijwel dezelfde groep het beste voetbal ooit op de planeet heeft laten zien?? Zonder trainer is er ook geen manier van voetballen en doen alle individuen maar wat, een trainer kan zijn type spel in de ploeg brengen.. Dus als er geen trainer langs de lijn staat gaan spelers als een xavi en iniesta gewoon maar wat doen? Wat een dom gelul joh in de ruimte joh |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 - 13:41 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Ik vraag mij af of Siem de Jong niet zijn contract moet verlengen bij Ajax. Ik weet dat Siem de enige basisspeler is van het kampioen's team van frank in zijn 1ste jaar. Veel spelers zijn vertrokken zonder dat ze echt beter waren dan hij. Maar die spelers zijn dan ook niet geslaagd(uitzonderingen daargelaten) Sorry hoor, maar volgens mij zijn uiteindelijk het merendeel van de spelers toch wel geslaagd, en basis speler bij hun club.. Want zelfs Urby is dat tegenwoordig als linksback. Anita is basis tegenwoordig, Stekelenburg is basis, Vertonghen basis, Eriksen basis, Suarez basis. vd Wiel basis. Alderweireld steeds vaker spelend, maar nog geen basis, maar dat komt wel..
Ik heb erg lang dezelfde mening gehad als jij nu hebt, maar feitelijk is dat op dit moment gewoon onjuist.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 - 18:59 schreef Hummel10 het volgende:[..] Dus als er geen trainer langs de lijn staat gaan spelers als een xavi en iniesta gewoon maar wat doen? Wat een dom gelul joh in de ruimte joh Zonder trainer zullen dat soort gasten zonder bal bij lange na niet de inzet tonen die ze nu wel tonen.
Een manier van voetballen bestaat dan volgens jou ook niet??
En een speler kan door een trainer dus ook niet beter worden??
En iedere trainer had dus met Ajax in 95 de CL gewonnen?? Of met Barca in 92??
Wat jij doet is pas gelul in de ruimte.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 16 januari 2014 - 20:11 schreef remco k het volgende:[..] Vind ik echt onzin, het kan bijvoorbeeld ook zo zijn dat hij een trainer is die door de minder begaafde spelers niet begrepen wordt, maar dat de betere voetballers zo iemand makkelijker en sneller begrijpen.. En hoe verklaar je dan dat Barca onder Guardiola met vrijwel dezelfde groep het beste voetbal ooit op de planeet heeft laten zien?? Zonder trainer is er ook geen manier van voetballen en doen alle individuen maar wat, een trainer kan zijn type spel in de ploeg brengen.. Heb je iets aan een speler die het niet begrijpt? daar hoef je geen trainer voor te zijn. zeker bij barca valt daar echt geen eer te behalen.
Er is geen enkel team dat met de zelfde team de zelfde aantal wedstrijden winnen en bekers pakken, ook met de zelfde trainer. Dus dat is onzin.. Iedereen word beter of word minder. Blijkbaar is zijn ze bij barca minder geworden nu dan onder Guardiola.
Verklaar het verschil tussen Rijkaard bij sparta en Rijkaard bij barca. Bij Sparta degradeerd hij voor het eerst in het historie van Sparta, Sparta was toen echt niet het slechte team die er toen was. Dan traint hij barca, opeens is het wel top trainer die de CL wint.
Alles staat met of valt met het kwaliteit of potentie die de spelers hebben.
Maar jah barca kan je natuurlijk wel iets leren en dat is nieuwe spelers inpassen. maar niet deze spelers nog iets bij willen leren haha. dat gaat voor de boer echt te ver.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 - 19:24 schreef remco k het volgende:[..] Sorry hoor, maar volgens mij zijn uiteindelijk het merendeel van de spelers toch wel geslaagd, en basis speler bij hun club.. Want zelfs Urby is dat tegenwoordig als linksback. Anita is basis tegenwoordig, Stekelenburg is basis, Vertonghen basis, Eriksen basis, Suarez basis. vd Wiel basis. Alderweireld steeds vaker spelend, maar nog geen basis, maar dat komt wel.. Ik heb erg lang dezelfde mening gehad als jij nu hebt, maar feitelijk is dat op dit moment gewoon onjuist.. Vurnon is niet geslaagd, hij valt vaak in of hij is basis speler bij onbelangrijke wedstrijden. Hij is 14de man van het team ofzo.
Urby speelt niet alles en gebrek aan kwaliteit van het team. Vandaar dat het team ook 11de staat.
Van der wiel heeft er 3 jaar voor nodig gehad om die franse aanvoerder van het nationale elftal eruit te spelen.
El hamdaoui een goeie voetbaler maar niet geslaagd bij fioretina.
Stekelenburg niet geslaagd bij roma. Speelt nu bij fullham die 18de staat. Dat noem ik niet geslaagd. Eriksen Suarez en Vertoghen zijn de uitzonderingen.
Van de 50 spelers die onder stonden toen siem zijn debuut maakte, zijn er ze misschien 45 weg, van die spelers zijn er 3 spelers die bij een grotere club dan ajax wel een basisplek hebben verdiend.
Vaak zijn er spelers vertrokken naar een kleinere club waar ze ook een basis elftal hebben maar daar wel meer verdienen |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 - 19:27 schreef remco k het volgende:[..] Zonder trainer zullen dat soort gasten zonder bal bij lange na niet de inzet tonen die ze nu wel tonen. Een manier van voetballen bestaat dan volgens jou ook niet?? En een speler kan door een trainer dus ook niet beter worden?? En iedere trainer had dus met Ajax in 95 de CL gewonnen?? Of met Barca in 92?? Wat jij doet is pas gelul in de ruimte.. Er is een verschil tussen een team wat gevormd moet worden of het team dat er al staat en niks meer bij kan leren. Een grote club als barca valt er eigenlijk weinig bij te leren. tactiek kan je bijna niet veranderen want daar heb je de speler niet voor om een andere tactiek voor te spelen. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 - 22:01 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Er is een verschil tussen een team wat gevormd moet worden of het team dat er al staat en niks meer bij kan leren. Een grote club als barca valt er eigenlijk weinig bij te leren. tactiek kan je bijna niet veranderen want daar heb je de speler niet voor om een andere tactiek voor te spelen. Je moet ze wel blijven motiveren.....en dat is ook een gave.....anders komen ze hun bed niet eens uit |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 - 22:13 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Je moet ze wel blijven motiveren.....en dat is ook een gave.....anders komen ze hun bed niet eens uit Kijk maar naar jong ajax..... Zoveel talenten en dan -zo-slecht-presteren-........ |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Heeft meerder oorzaken....het afstaan van spelers aan diverse toernooien.....en een bagger trainer....zet Litmanen maar voor die groep, ontzag is er dan gelijk....dan knallen ze WEL |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 - 22:33 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Heeft meerder oorzaken....het afstaan van spelers aan diverse toernooien.....en een bagger trainer....zet Litmanen maar voor die groep, ontzag is er dan gelijk....dan knallen ze WEL Toch ook wel behoorlijk wat wisselingen natuurlijk, maar vooral een trainer die ze kan motiveren!!!! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 - 22:44 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Toch ook wel behoorlijk wat wisselingen natuurlijk, maar vooral een trainer die ze kan motiveren!!!! Juist gap....ben jij familie van mij ??....we zijn het vaak eens ouwe |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Hehehe, voor zover ik weet niet, maar ik weet ook weer niet alles |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Was er nog 1 hier waar ik het altijd mee eens was....;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 - 21:58 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Vurnon is niet geslaagd, hij valt vaak in of hij is basis speler bij onbelangrijke wedstrijden. Hij is 14de man van het team ofzo. Urby speelt niet alles en gebrek aan kwaliteit van het team. Vandaar dat het team ook 11de staat. Van der wiel heeft er 3 jaar voor nodig gehad om die franse aanvoerder van het nationale elftal eruit te spelen. El hamdaoui een goeie voetbaler maar niet geslaagd bij fioretina. Stekelenburg niet geslaagd bij roma. Speelt nu bij fullham die 18de staat. Dat noem ik niet geslaagd. Eriksen Suarez en Vertoghen zijn de uitzonderingen. Van de 50 spelers die onder stonden toen siem zijn debuut maakte, zijn er ze misschien 45 weg, van die spelers zijn er 3 spelers die bij een grotere club dan ajax wel een basisplek hebben verdiend. Vaak zijn er spelers vertrokken naar een kleinere club waar ze ook een basis elftal hebben maar daar wel meer verdienen Misschien je eigen "feiten" dan even controleren, want je zit er nu echt naast.. Behalve over Mounir, die was ik vergeten..
Wel hebben sommigen wat meer tijd nodig gehad dan verwacht, maar hoe je het ook went of keert, die jongens zijn nu gewoon basis, en sommigen staan er ook nog wel eens naast.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 - 12:04 schreef remco k het volgende:[..] Misschien je eigen "feiten" dan even controleren, want je zit er nu echt naast.. Behalve over Mounir, die was ik vergeten.. Wel hebben sommigen wat meer tijd nodig gehad dan verwacht, maar hoe je het ook went of keert, die jongens zijn nu gewoon basis, en sommigen staan er ook nog wel eens naast.. Welke feiten zou ik dan moeten controleren?
Siem de Jong debuteerde op 26 september 2007 in de 2de ronde van KNVB beker tegen Kozakken Boys. Hij viel in de 80ste min voor vertoghen.
Opstelling: Erik Heijblok, Urby Emanuelson, George Ogăraru, Gregory van der Wiel, Gabri, John Heitinga, Hedwiges Maduro, Jan Vertonghen, Albert Luque, Luis Suárez, Ismael Urzaíz
Wissels:Marco van Duin, Jurgen Colin, Robbert Schilder, Klaas Jan Huntelaar, Siem de Jong, Mitchell Donald, Dennis Rommedahl
Ik weet dat dit niet de beste opstelling is daarom een andere wedstrijd
Hier de opstelling van de klassieker in de kuip 11 November 2007
Opstelling Ajax: Stekelenburg, Heitinga, Ogăraru, Van der Wiel, Vertonghen, Emanuelson, Gabri, Maduro, Huntelaar, Luque, Suárez
Wisselspelers Ajax: Gentenaar, Colin, Schilder, Urzaiz, Bakircioglü, Rommedahl, De Jong
Wie van deze spelers zitten nog bij Ajax? Alleen de Jong (Vermeer geblesseerd)
Welke speler speelt bij een grotere club dan ajax en speelt wel eens in een Cl wedstrijd? Van der wiel, Vertonghen, Emanuelson, Hunterlaar, Suarez, Alleen Van der wiel speelde in de CL als basis speler. Hunterlaar geblesseerd en had dan wel gespeeld (denk ik). Emanuelson speelde in de Cl maar zeker niet als vaste kracht, de vraag is of hij volgend jaar ook CL speelt met AC Milan. Vertonghen en Suarez speelde met hun club geen CL.
Van de 5 spelers zijn onomstreden bij hun club? Hunterlaar, Suarez, Vertonghen, Van der wiel(sinds dit jaar, assist gever op de beste spits die er is)
De rest is er alleen op geld vooruit gegaan. Heintiga heeft wel veel gespeeld maar is nooit hoger gekomen dan everton en is nu daar zelfs bankzitter. Seizoen Later
De Klassieker van 21 september 2008
Maarten Stekelenburg, Gregory van der Wiel, Olequer, Thomas Vermaelen, Urby Emanuelson, Evander Sno, Miralem Sulejmani, Jan Vertonghen, Luis Suárez, Klaas Jan Huntelaar, Jeffrey Sarpong
Kenneth Vermeer, Leonardo, Robbert Schilder, Bruno Silva, Rasmus Lindgren, Darío Cvitanich, Eyong Enoh
Wie van deze spelers zitten nog bij Ajax? Alleen Vermeer.
Welke speler speelt bij een grotere club dan ajax en speelt wel eens in een Cl wedstrijd Van der wiel, Vermaealen, Emauelson, Vertonghen, Suarez, Hunterlaar.
Wie van deze 6 spelers zijn onomstreden bij hun club? Hunterlaar, Vertonghen, Suarez, (sinds dit jaar Van der wiel).
Weer de klassieker van een jaar later in de kuip: 31 januari 2010
Maarten Stekelenburg, Gregory van der Wiel, Toby Alderweireld, Jan Vertonghen, Urby Emanuelson, Demy de Zeeuw, Eyong Enoh, Rasmus Lindgren, Dennis Rommedahl, Marko Pantelić, Luis Suárez
Kenneth Vermeer, Oleguer, Gabri, Siem de Jong, Vurnon Anita, Kennedy Bakircioglü, Christian Eriksen
Wie van deze spelers zitten er nog bij Ajax: Vermeer en Siem de Jong
Wie van deze spelers spelen bij een grotere club dan ajax en heb ik nog niet genoemd Toby en Vurnon en Demy.
Maar zullen ze in de basis staan in de CL wedstrijd? Mijn antwoord is Nee,
Zijn ze verder onomstreden bij hun club? Nee
Weer een seizoen later: 19 september 2010
Maarten Stekelenburg, Gregory van der Wiel, Toby Alderweireld, Jan Vertonghen, Vurnon Anita, Eyong Enoh, Rasmus Lindgren, Siem de Jong, Miralem Sulejmani, Mounir El Hamdaoui, Luis Suárez
Jeroen Verhoeven, André Ooijer, Daley Blind, Urby Emanuelson, Demy de Zeeuw, Christian Eriksen, Oleguer
Wie van deze spelers spelen bij ajax Daley Blind en Siem de Jong, Vermeer is er niet bij.
Wie van deze spelers spelen bij een grotere club dan ajax en heb nog niet genoemd: Sulejmani, El Hamdaoui
Zijn ze onomstreden bij hun club. Geen van die 2.
Weer een seizoen later 29 januari 2012 Kenneth Vermeer, Vurnon Anita, Ricardo van Rhijn, Jan Vertonghen, Daley Blind, Eyong Enog, Theo Janssen, Christian Eriksen, Miralem Sulejmani, Siem de Jong, Lorenzo Ebecilio
Jasper Cillissen, Ruben Ligeon, Nicolás Lodeiro, Dmitri Boelykin, Joël Veltman, Davy Klaassen, Ismaïl Aissati
Wie van deze spelers spelen bij ajax Vermeer, Van rhijn, Blind, De jong, Cillissen, Ligeon, Veltman, Klaassen.
Wie speler er bij een grotere club dan Ajax en heb ik nog niet genoemd. Geen.
De laaste Feyenoord-Ajax en dat is van vorig seizoen van 28 oktober 2012
Vermeer, van Rhijn, Alderweireld, Moisander, Blind, Schøne, Poulsen, Eriksen, Sana, de Jong, Babel
Cillessen, Veltman, Dijks, Fischer, Boerrigter, Enoh, Sulejmani
De lijst van spelers die bij ajax spelen is te lang dus dan maak ik er van welke spelers er niet meer bij ajax spelen. Alderweireld, Eriksen, Babel, Boerrigter, Sulejmani, Dijks.
Welke speler speelt nu bij een grotere club dan ajax Alderweireld en Eriksen en Sulejmani en Boerrigter.
Welke speler is onomstreden bij hun club. Eriksen.
Heeft hij Cl gespeeld dit jaar, nopes.
Remco, Er zijn veel spelers voorbij geschoten sinds het debuut van Siem de Jong. Wie van deze spelers die naar een grote club zijn vertrokken en de Club moet dit seizoen Cl spelen, zijn nu onomstreden bij hun club?
Hunterlaar en van der wiel. De 1 is nu geblesseerd geweest en de ander heeft er 2 jaar nodig gehad om in de basis te spelen. Boerrighter, speelt Cl en zal basisspeler zijn bij Celtic.
Welke spelers zijn onomstreden bij hun club maar de club speelt geen Cl Suarez, Vertonghen, Eriksen, Stekelenburg, El hamdaoui.
Welke speler speelt bij een grote club en is geen vaste basisspeler Sulejmani, urby,
Dan heb je nog een lijst met spelers die geen vaste kracht zijn bij hun club en de club geen Cl spelen. Demy de Zeeuw, Maduro onder andere
Dan heb je nog een lijst van spelers die in Nederland nog actief zijn en niet meer worden betaald door ajax. Theo Jansen en Robbert Schilder onder andere.
Dan heb je nog een lijst van spelers die ik niet genoemd zien worden maar wel in het buitenland spelen. Bouy en Ozibliz. De een heeft betere succes geboekt en de ander heeft dat niet.
Hiermee bedoelde ik van een lijst van 50 spelers die geen stap beter zijn geworden( alleen rijker). Er zijn een aantal uitzonderingen. Sommige zullen volgend jaar wel Cl spelen en de andere dan weer niet en sommige zullen uitkijken naar een mindere club dan waar ze nu spelen.
Het is en het blijft een moment opname. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 - 17:28 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Welke feiten zou ik dan moeten controleren? Siem de Jong debuteerde op 26 september 2007 in de 2de ronde van KNVB beker tegen Kozakken Boys. Hij viel in de 80ste min voor vertoghen. Opstelling: Erik Heijblok, Urby Emanuelson, George Ogăraru, Gregory van der Wiel, Gabri, John Heitinga, Hedwiges Maduro, Jan Vertonghen, Albert Luque, Luis Suárez, Ismael Urzaíz Wissels:Marco van Duin, Jurgen Colin, Robbert Schilder, Klaas Jan Huntelaar, Siem de Jong, Mitchell Donald, Dennis Rommedahl Ik weet dat dit niet de beste opstelling is daarom een andere wedstrijd Hier de opstelling van de klassieker in de kuip 11 November 2007 Opstelling Ajax: Stekelenburg, Heitinga, Ogăraru, Van der Wiel, Vertonghen, Emanuelson, Gabri, Maduro, Huntelaar, Luque, Suárez Wisselspelers Ajax: Gentenaar, Colin, Schilder, Urzaiz, Bakircioglü, Rommedahl, De Jong Wie van deze spelers zitten nog bij Ajax? Alleen de Jong (Vermeer geblesseerd) Welke speler speelt bij een grotere club dan ajax en speelt wel eens in een Cl wedstrijd? Van der wiel, Vertonghen, Emanuelson, Hunterlaar, Suarez, Alleen Van der wiel speelde in de CL als basis speler. Hunterlaar geblesseerd en had dan wel gespeeld (denk ik). Emanuelson speelde in de Cl maar zeker niet als vaste kracht, de vraag is of hij volgend jaar ook CL speelt met AC Milan. Vertonghen en Suarez speelde met hun club geen CL. Van de 5 spelers zijn onomstreden bij hun club? Hunterlaar, Suarez, Vertonghen, Van der wiel(sinds dit jaar, assist gever op de beste spits die er is) De rest is er alleen op geld vooruit gegaan. Heintiga heeft wel veel gespeeld maar is nooit hoger gekomen dan everton en is nu daar zelfs bankzitter. Seizoen Later De Klassieker van 21 september 2008 Maarten Stekelenburg, Gregory van der Wiel, Olequer, Thomas Vermaelen, Urby Emanuelson, Evander Sno, Miralem Sulejmani, Jan Vertonghen, Luis Suárez, Klaas Jan Huntelaar, Jeffrey Sarpong Kenneth Vermeer, Leonardo, Robbert Schilder, Bruno Silva, Rasmus Lindgren, Darío Cvitanich, Eyong Enoh Wie van deze spelers zitten nog bij Ajax? Alleen Vermeer. Welke speler speelt bij een grotere club dan ajax en speelt wel eens in een Cl wedstrijd Van der wiel, Vermaealen, Emauelson, Vertonghen, Suarez, Hunterlaar. Wie van deze 6 spelers zijn onomstreden bij hun club? Hunterlaar, Vertonghen, Suarez, (sinds dit jaar Van der wiel). Weer de klassieker van een jaar later in de kuip: 31 januari 2010 Maarten Stekelenburg, Gregory van der Wiel, Toby Alderweireld, Jan Vertonghen, Urby Emanuelson, Demy de Zeeuw, Eyong Enoh, Rasmus Lindgren, Dennis Rommedahl, Marko Pantelić, Luis Suárez Kenneth Vermeer, Oleguer, Gabri, Siem de Jong, Vurnon Anita, Kennedy Bakircioglü, Christian Eriksen Wie van deze spelers zitten er nog bij Ajax: Vermeer en Siem de Jong Wie van deze spelers spelen bij een grotere club dan ajax en heb ik nog niet genoemd Toby en Vurnon en Demy. Maar zullen ze in de basis staan in de CL wedstrijd? Mijn antwoord is Nee, Zijn ze verder onomstreden bij hun club? Nee Weer een seizoen later: 19 september 2010 Maarten Stekelenburg, Gregory van der Wiel, Toby Alderweireld, Jan Vertonghen, Vurnon Anita, Eyong Enoh, Rasmus Lindgren, Siem de Jong, Miralem Sulejmani, Mounir El Hamdaoui, Luis Suárez Jeroen Verhoeven, André Ooijer, Daley Blind, Urby Emanuelson, Demy de Zeeuw, Christian Eriksen, Oleguer Wie van deze spelers spelen bij ajax Daley Blind en Siem de Jong, Vermeer is er niet bij. Wie van deze spelers spelen bij een grotere club dan ajax en heb nog niet genoemd: Sulejmani, El Hamdaoui Zijn ze onomstreden bij hun club. Geen van die 2. Weer een seizoen later 29 januari 2012 Kenneth Vermeer, Vurnon Anita, Ricardo van Rhijn, Jan Vertonghen, Daley Blind, Eyong Enog, Theo Janssen, Christian Eriksen, Miralem Sulejmani, Siem de Jong, Lorenzo Ebecilio Jasper Cillissen, Ruben Ligeon, Nicolás Lodeiro, Dmitri Boelykin, Joël Veltman, Davy Klaassen, Ismaïl Aissati Wie van deze spelers spelen bij ajax Vermeer, Van rhijn, Blind, De jong, Cillissen, Ligeon, Veltman, Klaassen. Wie speler er bij een grotere club dan Ajax en heb ik nog niet genoemd. Geen. De laaste Feyenoord-Ajax en dat is van vorig seizoen van 28 oktober 2012 Vermeer, van Rhijn, Alderweireld, Moisander, Blind, Schøne, Poulsen, Eriksen, Sana, de Jong, Babel Cillessen, Veltman, Dijks, Fischer, Boerrigter, Enoh, Sulejmani De lijst van spelers die bij ajax spelen is te lang dus dan maak ik er van welke spelers er niet meer bij ajax spelen. Alderweireld, Eriksen, Babel, Boerrigter, Sulejmani, Dijks. Welke speler speelt nu bij een grotere club dan ajax Alderweireld en Eriksen en Sulejmani en Boerrigter. Welke speler is onomstreden bij hun club. Eriksen. Heeft hij Cl gespeeld dit jaar, nopes. Remco, Er zijn veel spelers voorbij geschoten sinds het debuut van Siem de Jong. Wie van deze spelers die naar een grote club zijn vertrokken en de Club moet dit seizoen Cl spelen, zijn nu onomstreden bij hun club? Hunterlaar en van der wiel. De 1 is nu geblesseerd geweest en de ander heeft er 2 jaar nodig gehad om in de basis te spelen. Boerrighter, speelt Cl en zal basisspeler zijn bij Celtic. Welke spelers zijn onomstreden bij hun club maar de club speelt geen Cl Suarez, Vertonghen, Eriksen, Stekelenburg, El hamdaoui. Welke speler speelt bij een grote club en is geen vaste basisspeler Sulejmani, urby, Dan heb je nog een lijst met spelers die geen vaste kracht zijn bij hun club en de club geen Cl spelen. Demy de Zeeuw, Maduro onder andere Dan heb je nog een lijst van spelers die in Nederland nog actief zijn en niet meer worden betaald door ajax. Theo Jansen en Robbert Schilder onder andere. Dan heb je nog een lijst van spelers die ik niet genoemd zien worden maar wel in het buitenland spelen. Bouy en Ozibliz. De een heeft betere succes geboekt en de ander heeft dat niet. Hiermee bedoelde ik van een lijst van 50 spelers die geen stap beter zijn geworden( alleen rijker). Er zijn een aantal uitzonderingen. Sommige zullen volgend jaar wel Cl spelen en de andere dan weer niet en sommige zullen uitkijken naar een mindere club dan waar ze nu spelen. Het is en het blijft een moment opname. Je hebt het zelf over de tijd onder de Boer en welke spelers daar vertrokken zijn.. MOet je niet ineens de rest erbij halen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Overigens gaan ook heel erg veel spelers weg hierboven die ook niet goed genoeg voor Ajax waren..
Van de spelers die bij Ajax zijn geslaagd en daarna weggegaan zijn is echt het overgrote deel gewoon geslaagd.. En of dat nu bij Newcastle of bij Tottenham is doet er niet zoveel toe..
Overigens wil dat niet zeggen dat ik de keuzes van die spelers snap, Een Anita is bijvoorbeeld een jongen die gewoon zijn carriere bij Ajax had kunnen blijven, dan was ie heel belangrijk geweest, en had ie de kans op titels gehad, die heeft hij nu niet.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Geld....daar draait de hele wereld om...denk niet aan sportief of aan welk niveau...daar draait het niet om....geld en nog eens geld.....het liefst nog bij een aangename temperatuur in je tuin af en toe een duikje nemen.....en lekker zonder iets extra's je zakken vullen....geslaagd of niet geslaagd...in een Mickey Mouse of in een grote competitie...niet belangrijk....Money! |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
PEC - Vitesse 1-1 tot nog toe 17de minuut. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Met gemiste penalty Piazon. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 - 18:27 schreef remco k het volgende:[..] Je hebt het zelf over de tijd onder de Boer en welke spelers daar vertrokken zijn.. MOet je niet ineens de rest erbij halen.. Ik had het over of De jong zijn contract moet verlengen ja of te nee. Veel spelers zijn vertrokken tijdens de 1ste kampioens jaar van de boer, maar hij speelde daarvoor al. En dat telt ook mee of hij het vind of hij bij moet tekenen ja of te nee. Hij speelt al sinds het seizoen 2008, Heintiga er was even spraken dat hij terug zou komen.
Heintiga is al bijna weer op de terug weg en de jong staat op het punt om te vertrekken.
Maar stel je voor dat de jong bij tekenend en heintiga keert terug naar nederland. De jong is dan zo lang bij ajax dat ik mij .
Waarom ik de rest had bij gehaald, dat had te maken met dat de jong 4 a 5 totaal verschillende opstelling heeft gespeeld en dat hij een bijdrage heeft gehad.
Nu een speler die waarschijnlijk niet meer terug keert op het middenveld en nu in spits moet spelen. En dan komt er ook nog bij dat hij geblesseerd raakt, terwijl hij amper geblesseerd raakte in de afgelopen jaren.
Met nog 1.5 jaar te gaan en wk voor de boeg, vraag ik mij af wat zinvol is. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Fuckers.. 1-2 90ste minuut. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Wat een mazzelaars weer dat Vitesse. Maar goed, wij mogen na Cambuur uit ook niet klagen. Vond Vitesse bepaald niet overtuigen. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
en dan zie je die Aanholt beetje op het logo slaan... pfff flikker op man...
die grensrechter snapte er geen reet van stond de hele tijd niet eens op lijn met de verdediging en die scheids was ook waardeloos... onverdiende winst, Zwolle was beter... maar ja als je een doelpunt nodig bent en Benson is je wissel dan kun je net zo goed gelijk stoppen... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 - 22:11 schreef Eide het volgende:[..] Wat een mazzelaars weer dat Vitesse. Maar goed, wij mogen na Cambuur uit ook niet klagen. Vond Vitesse bepaald niet overtuigen. Ik vind wel dat we ook bij Ajax heeeel veel mazzel hebben gehad, en daarom niet echt kunnen zeggen "wat een mazzel weer dat Vitesse" t valt namelijk best wel mee bij Vitesse |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 - 20:17 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Ik had het over of De jong zijn contract moet verlengen ja of te nee. Veel spelers zijn vertrokken tijdens de 1ste kampioens jaar van de boer, maar hij speelde daarvoor al. En dat telt ook mee of hij het vind of hij bij moet tekenen ja of te nee. Hij speelt al sinds het seizoen 2008, Heintiga er was even spraken dat hij terug zou komen. Heintiga is al bijna weer op de terug weg en de jong staat op het punt om te vertrekken. Maar stel je voor dat de jong bij tekenend en heintiga keert terug naar nederland. De jong is dan zo lang bij ajax dat ik mij . Waarom ik de rest had bij gehaald, dat had te maken met dat de jong 4 a 5 totaal verschillende opstelling heeft gespeeld en dat hij een bijdrage heeft gehad. Nu een speler die waarschijnlijk niet meer terug keert op het middenveld en nu in spits moet spelen. En dan komt er ook nog bij dat hij geblesseerd raakt, terwijl hij amper geblesseerd raakte in de afgelopen jaren. Met nog 1.5 jaar te gaan en wk voor de boeg, vraag ik mij af wat zinvol is. Of een speler slaagt in het buitenland is voor iedere speler verschillend en kan die speler enkel zelf bepalen.
Vroeger waren het dit type spelers dat uberhaubt nooit naar het buitenland ging.. Het is erg jammer dat spelers als Blind en de Jong op ten duur gewoon zullen vertrekken terwijl juist dat soort "sobere" spelers de basis zouden kunnen en moeten vormen van een heel goed elftal. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 19 januari 2014 - 12:34 schreef freakie het volgende:[..] Ik vind wel dat we ook bij Ajax heeeel veel mazzel hebben gehad, en daarom niet echt kunnen zeggen "wat een mazzel weer dat Vitesse" t valt namelijk best wel mee bij Vitesse Nou... gister was er toch wel enige sprake van mazzel hoor. Echt verdient kan je de overwinning van gister niet noemen. |
|
|
|
|
|