BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax winterstop topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
freakie
 freakie - zondag 19 januari 2014 - 15:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 januari 2014 - 13:43 schreef Eide het volgende:

[..]

Nou... gister was er toch wel enige sprake van mazzel hoor. Echt verdient kan je de overwinning van gister niet noemen.
Gisteren was het mazzel. Maar het woordje "weer" zegt dat ze dat veel vaker doen. Ik heb ze heel vaak zien spelen en vaak waren ze ook 2/3 keer beter.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 19 januari 2014 door freakie --
remco k
 remco k - zondag 19 januari 2014 - 15:11   quote  deeplink  
Bij iedere kampioen van NL in de ED kan je wedstrijden aanwijzen die gelukkig zijn gewonnen.. Hoort er gewoon bij..
freakie
 freakie - zondag 19 januari 2014 - 15:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 januari 2014 - 15:11 schreef remco k het volgende:
Bij iedere kampioen van NL in de ED kan je wedstrijden aanwijzen die gelukkig zijn gewonnen.. Hoort er gewoon bij..
Klopt, maar het woordje "weer" zei mij dat ze veeel vaker zo gewonnen hebben maar vaak
Hadden ze veel meer klasse dan de tegenstander
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 19 januari 2014 - 15:13   quote  deeplink  
Enoh definitief naar Antalyaspor.
remco k
 remco k - zondag 19 januari 2014 - 15:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 januari 2014 - 15:12 schreef freakie het volgende:

[..]

Klopt, maar het woordje "weer" zei mij dat ze veeel vaker zo gewonnen hebben maar vaak
Hadden ze veel meer klasse dan de tegenstander
Onder het kopje geluk wordt vaak bedoeld een wedstrijd in de laatste minuten winnen, Ajax is dat voor de winterstop twee keer gelukt.. Vitesse is dat ook al een aantal keren gelukt..

Maar uiteindelijk duurt een wedstrijd 90 minuten, en of je hem nu in de eerste of de laatste maakt doet er eigenlijk niet toe.. Ajax was trouwens in beide wedstrijden voor de winterstop ook gewoon de bovenliggende partij..

Tsjaa, in hoeverre kan je dan van geluk spreken..
Eide
 Eide - zondag 19 januari 2014 - 15:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 januari 2014 - 15:11 schreef freakie het volgende:

[..]

Gisteren was het mazzel. Maar het woordje "weer" zegt dat ze dat veel vaker doen. Ik heb ze heel vaak zien spelen en vaak waren ze ook 2/3 keer beter.
Vitesse heeft dit seizoen heel erg vaak van in de laatste minuten het verschil gemaakt. En dan heb ik het over de gelukkige pingels nog niet gehad. Nou dwing je geluk af maar enige mazzel heeft Vitesse toch echt wel gehad. Ajax ook wel maar toch zeker niet in de mate dat Vitesse dat heeft gehad.
remco k
 remco k - zondag 19 januari 2014 - 15:17   quote  deeplink  
Overigens vind ik het verhaal penalty's in de NL top wel heel erg raar.. Als je dat allemaal tegen elkaar af zal zetten zie je wel heel rare cijfers..
freakie
 freakie - zondag 19 januari 2014 - 15:20   quote  deeplink  
Ik ben het met beide eens, maar ik kijk vitesse/psv/feyenoord enzo ook als ik kan, en Vitesse is eigenlijk altijd veel beter, gisteren kon het zomaar anders zijn maar het is tot nu toe bij beide(Ajax en Vitesse) gebleken dat ze eigenlijk best sterk zijn. Vitesse kampt met de tactiek die nog fijn geslepen moet worden, teveel loszand. Bij Ajax is het de effectiviteit. Wie als eerste de dingen kan ontwikkelen wordt denk ik kampioen.
freakie
 freakie - zondag 19 januari 2014 - 15:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 januari 2014 - 15:17 schreef remco k het volgende:
Overigens vind ik het verhaal penalty's in de NL top wel heel erg raar.. Als je dat allemaal tegen elkaar af zal zetten zie je wel heel rare cijfers..
Vertel, ik ben een en al oor:)
Eide
 Eide - zondag 19 januari 2014 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 januari 2014 - 15:17 schreef remco k het volgende:
Al jaren krijgt Ajax nauwelijks penalties. Het NRC berekent ook jaarlijks wat scheidsrechterlijke dwalingen aan punten kosten en opleveren. Ajax en feyenoord krijgen al jarenlang te weinig punten door dwalingen.

Nu blijf ik bij mijn standpunt dat je het nooit bij de scheids moet zoeken. je moet zo spelen dat je niet afhankelijk bent van beslissingen van een scheidsrechter maar feit is dat Ajax al jaren de scheidsrechters alles behalve mee heeft, wat sommige andere supportersgroepen ook beweren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 19 januari 2014 door Eide --
freakie
 freakie - zondag 19 januari 2014 - 15:28   quote  deeplink  
Nou heeft Ajax wel de minste kaarten tegen:)
remco k
 remco k - zondag 19 januari 2014 - 15:33   quote  deeplink  
Ook de minste overtredingen gemaakt..
remco k
 remco k - zondag 19 januari 2014 - 15:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 januari 2014 - 15:20 schreef freakie het volgende:

[..]

Vertel, ik ben een en al oor:)
Zie Eide.
Eide
 Eide - zondag 19 januari 2014 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 januari 2014 - 15:33 schreef remco k het volgende:
Ook de minste overtredingen gemaakt..
Ook een resultaat van aanvallend spelen en veel in balbezit zijn.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 19 januari 2014 - 15:42   quote  deeplink  
staan we weer eerste in de fair-play competitie dan?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 20 januari 2014 - 10:51   quote  deeplink  
Lekker dan. Wedstrijd Utrecht-Ajax mogelijk zonder supporters ivm de onrustige situatie gisteren in het stadion van Utrecht. Overigens hangt dit wel af van wat de KNVB besluit. Nog een wedstrijd waar onze uitsupporters dan niet bij mogen zijn. Wordt een beetje karig zo. Van de 17 uitwedstrijden dit seizoen maar 13 met steun van ons uitpubliek! En voor de zeurders, ik weet dat Den Haag en die kakkies uit ook komt door onze eigen supportersgedrag.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 januari 2014 door Ajax Warrior --
remco k
 remco k - maandag 20 januari 2014 - 20:00   quote  deeplink  
Als ik het goed onthouden heb, dan was dit vorig jaar door de ongeregeldheden van de Utrecht supporters zelf ook al het geval...

Of heb ik dit fout..
Eide
 Eide - dinsdag 21 januari 2014 - 11:00   quote  deeplink  
Onderzoek: Ajax heeft beste jeugdopleiding van Europa

De jeugdopleiding van Ajax levert de meeste Europese topspelers op. Volgens een Zwitsers onderzoeksbureau spelen op dit moment 69 spelers uit de opleiding van de Amsterdamse landskampioen bij een club die in de hoogste competitie van een Europees land uitkomt. Ajax scoort daarmee beter dan Partizan Belgrado, dat op de tweede plaats staat met 66 spelers. Het grote Barcelona volgt op de derde plaats met 61 spelers.

Ajax wijkt ook af van het algemene beeld in het Europese voetbal. Het investeert juist in de opleiding, terwijl andere clubs hun geld steeds meer gebruiken om spelers te huren, aldus de onderzoekers van Football Observatory.

'Minder geld wordt uitgegeven door slecht geleide club, met name in het zuiden en oosten van Europa', aldus onderzoeker Rafaele Poli. Ajax steekt jaarlijks ongeveer 6 miljoen euro in de jeugdopleiding.

De voetballers die Ajax opleidt, vertrekken vaak naar buitenlandse clubs. Barcelona slaagt er bijvoorbeeld beter in zelf opgeleide spelers te behouden. Maar De Amsterdammers hebben volgens de onderzoekers wel een duidelijke visie. De club trekt alleen spelers van buiten aan als die echt een versterking vormen en probeert eerst uit de eigen opleiding een talent door te laten stromen. In de winterstop zag Ajax er nog van af Ola John van Benfica te huren, omdat trainer Frank de Boer zijn huidige selectie sterk genoeg achtte.

Topclubs als Arsenal en Bayern München steken schril af bij de opleiding van Ajax. Van de Londense topclub zijn maar 36 zelf opgeleide spelers actief in een hoogste competitie in Europa, evenveel als de Duitse kampioen.

Bron

quote:
Finally, the CIES Football Observatory study confirms the excellent work undertaken by Ajax Amsterdam in the area of youth training. The Dutch side tops the table of clubs having trained the most players under contract with top division teams in Europe. With 69 representatives, Ajax outranks Partizan Belgrade, Barcelona, Hajduk Split and Sporting Lisbon.
Bron
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 21 januari 2014 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 januari 2014 - 11:00 schreef Eide het volgende:
Onderzoek: Ajax heeft beste jeugdopleiding van Europa

De jeugdopleiding van Ajax levert de meeste Europese topspelers op. Volgens een Zwitsers onderzoeksbureau spelen op dit moment 69 spelers uit de opleiding van de Amsterdamse landskampioen bij een club die in de hoogste competitie van een Europees land uitkomt. Ajax scoort daarmee beter dan Partizan Belgrado, dat op de tweede plaats staat met 66 spelers. Het grote Barcelona volgt op de derde plaats met 61 spelers.

Ajax wijkt ook af van het algemene beeld in het Europese voetbal. Het investeert juist in de opleiding, terwijl andere clubs hun geld steeds meer gebruiken om spelers te huren, aldus de onderzoekers van Football Observatory.

'Minder geld wordt uitgegeven door slecht geleide club, met name in het zuiden en oosten van Europa', aldus onderzoeker Rafaele Poli. Ajax steekt jaarlijks ongeveer 6 miljoen euro in de jeugdopleiding.

De voetballers die Ajax opleidt, vertrekken vaak naar buitenlandse clubs. Barcelona slaagt er bijvoorbeeld beter in zelf opgeleide spelers te behouden. Maar De Amsterdammers hebben volgens de onderzoekers wel een duidelijke visie. De club trekt alleen spelers van buiten aan als die echt een versterking vormen en probeert eerst uit de eigen opleiding een talent door te laten stromen. In de winterstop zag Ajax er nog van af Ola John van Benfica te huren, omdat trainer Frank de Boer zijn huidige selectie sterk genoeg achtte.

Topclubs als Arsenal en Bayern München steken schril af bij de opleiding van Ajax. Van de Londense topclub zijn maar 36 zelf opgeleide spelers actief in een hoogste competitie in Europa, evenveel als de Duitse kampioen.

Bron

[..]

Bron
groot verschil is natuurlijk dat de kwaliteit van de spelers van Bayern München veel hoger ligt. die hebben van de CL de meest zelf opgeleide spelers.

bij Arsenal is vooral het scouten van talenten een doel ipv zelf opleiden, jongens als Walcott, Chamberlain, Gnabry, Zelalem en Sczcesny allemaal op jonge leeftijd gescout zo als Ajax nu ook doet.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 24 januari 2014 - 02:28   quote  deeplink  
Burp en hup, sluiten die transfermarkt. We kopen niemand en er gaat ook niemand weg!
verbrande harry
 verbrande harry - woensdag 29 januari 2014 - 19:44   quote  deeplink  
je vergist je toch echt ouwe
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 29 januari 2014 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 januari 2014 - 19:44 schreef verbrande harry het volgende:
Oke, Hoesen weg (verhuurd), en verder....??

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 januari 2014 door Ronald 1960 --
verbrande harry
 verbrande harry - woensdag 29 januari 2014 - 20:36   quote  deeplink  
hoessen weg...simpel
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 29 januari 2014 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 januari 2014 - 20:36 schreef verbrande harry het volgende:
hoessen weg...simpel
en wat verwacht je verder nog???

by the way: Welcome back, man ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 29 januari 2014 - 21:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 januari 2014 - 19:44 schreef verbrande harry het volgende:
Ze luisteren gewoon niet! ;-)
verbrande harry
 verbrande harry - woensdag 29 januari 2014 - 21:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 januari 2014 - 20:41 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

en wat verwacht je verder nog???

by the way: Welcome back, man ;-)
nou frankie kennende helemaal niks
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 29 januari 2014 - 22:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 januari 2014 - 00:38 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ben het met sanders eens gap....liever een houwdegen dan een ijskonijn
Persoonlijk vind ik van der Sar helemaal niks....mooie loopbaan maar bestuurlijks niks.

Seedorf gaat ook op zijn plaat......goeie voetballer....persoonlijk een drama/ego
Overschat.....geef hem een jaar...
Weet je Neman, ales wordt zo overschat op bestuursniveau, ik kan het weten ;-)
Het gaat allemaal om vriendjespolitiek en wat krijg je gedaan bij iemand. Met alle respect v/d Sar kan deuren openen door zijn naam, die Sanders schuift iemand naar voren die niemand kent, mit hij lekkere hoertjes naar binnen kan brengen, dan hebben we ook zo het WK in nederland
Eide
 Eide - woensdag 29 januari 2014 - 23:02   quote  deeplink  
Het gaat inderdaad om wie je kent, of dat nu meteen vriendjespolitiek is... het is wie het breedste netwerk heeft en dat onderhoudt. Het feit dat je iemand kent schept een band en opent deuren.

Bestuurlijk heeft Van der Sar inderdaad zeer weinig ervaring, beduidend minder dan bijvoorbeeld Overmars. Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe lang Kinsbergen blijft zitten. Hij fungeert als de leermeester van Van der Sar.

En WK of OS komt de eerste 15 jaar niet meer naar Nederland. Wij hebben alleen maar van die azijnzeikers die gaan piepen over de kosten.
Eide
 Eide - donderdag 30 januari 2014 - 19:53   quote  deeplink  
Hoesen heeft bevestigd dat hij het seizoen afmaakt bij PAOK onder Huub Stevens. Dat heeft de zaakwaarnemer van Hoesen bekent gemaakt.

Agent bevestigt: Hoesen naar PAOK

SIRTAKI VOOR DANNY - UPDATE - Danny Hoesen is de komende zes maanden te bewonderen in Griekenland. Geen Livorno of Roda JC Kerkrade voor de aanvaller, maar PAOK Saloniki wordt de nieuwe club van Hoesen. De 23-jarige speler is onderweg naar de Griekse havenstad om zijn transfer af te ronden, zo bevestigt zijn agent aan Ajax Showtime.

Hoesen wordt tot het einde van het seizoen gehuurd door de club van trainer Huub Stevens. PAOK zou bovendien een optie tot koop bedongen hebben: mocht de Griekse topclub de Limburger over willen nemen aan het einde van het seizoen, dan moet de club 2,5 miljoen euro overmaken. Daar lijkt echter niets van waar. De Telegraaf meldt dat de aanvaller alleen voor een half jaar verkast. Dat de Amsterdammers geen optie tot koop in de huurovereenkomst opnamen, bevestigt dat de clubleiding toekomst ziet in Hoesen.

Omdat Hoesen al veertien keer uitkwam voor Ajax 1, mag hij in theorie niet meer in het eerste spelen om nog in aanmerking te komen voor speeltijd in Jong Ajax. Daardoor besloot Ajax onder andere dat verhuur zinvol is voor de Limburger, die voor 400.000 euro van Fulham werd gekocht. De Engelsen bedongen bij de verkoop wel een fikse doorverkooppercentage. De spits zag een overgang zelf ook wel zitten en leek richting Livorno te vertrekken, zo meldde zijn zaakwaarnemer en diezelfde Kees Ploegsma Jr. is nu duidelijk: 'Hoesen is op weg naar PAOK Saloniki.

Hoesen heeft in Amsterdam nog een contract tot de zomer van 2015 met een optie op nog een seizoen. Frank de Boer heeft dermate veel vertrouwen in hem dat hij Hoesen liever een half jaar ziet spelen in Griekenland dan dat hij hem bij de selectie houdt. Met Siem de Jong, Bojan Krkic en Kolbeinn Sigthórsson heeft De Boer drie spitsen, maar alledrie raakten ze dit seizoen al geblesseerd, waardoor Hoesen nog tot veel wedstrijden kwam. Zijn doelpunt tegen FC Barcelona (2-1 winst) was daarin het hoogtepunt.

Bron
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 30 januari 2014 - 20:01   quote  deeplink  
denk niet dat we nu nog iets halen...
Eide
 Eide - donderdag 30 januari 2014 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 januari 2014 - 20:01 schreef Jack Huntelaar het volgende:
denk niet dat we nu nog iets halen...
Dat heeft De Boer steeds geroepen (behalve natuurlijk die onmiddellijke directe versterking haalbaar was geweest).
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 30 januari 2014 - 20:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 januari 2014 - 20:13 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat heeft De Boer steeds geroepen (behalve natuurlijk die onmiddellijke directe versterking haalbaar was geweest).
Wie zou dat dan eventueel nog kunnen zijn??
remco k
 remco k - donderdag 30 januari 2014 - 20:22   quote  deeplink  
Messi.
Eide
 Eide - donderdag 30 januari 2014 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 januari 2014 - 20:21 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Wie zou dat dan eventueel nog kunnen zijn??
Ola John was even sprake van. Maar inderdaad, spelers die echt beter zijn als wat Ajax heeft en dan kom je toch al snel bij de Europese top uit dus zeg het maar...
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 31 januari 2014 - 16:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 januari 2014 - 20:22 schreef remco k het volgende:
Messi.
Die mist toch ook wedstrijdritme op dit moment;-)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 31 januari 2014 - 17:11   quote  deeplink  
van de zomer was dat van Ginkel...die hadden ze echt willen kopen later weer huren...
Eide
 Eide - vrijdag 31 januari 2014 - 18:21   quote  deeplink  
Uiteindelijk krijgt FdB toch weer gelijk met z'n selectie. Blijft een bijzonder fenomeen, die trainer van ons cubje.
remco k
 remco k - vrijdag 31 januari 2014 - 19:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 januari 2014 - 16:16 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Die mist toch ook wedstrijdritme op dit moment;-)
4 goals en 7 assists in de laatste 5 wedstrijden...:-)

Inderdaad uit vorm.. Dat had normaal 8 om 10 geweest..
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - zaterdag 15 februari 2014 - 21:29   quote  deeplink  
Spelers als Tadic en van Ginkel, die waren zeker welkom bij Ajax wat mij betreft.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 16 februari 2014 - 10:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 februari 2014 - 21:29 schreef nieuwe ajax het volgende:
Spelers als Tadic en van Ginkel, die waren zeker welkom bij Ajax wat mij betreft.
Tadic te duur en van Ginkel half seizoen niet gespeeld...
remco k
 remco k - zondag 16 februari 2014 - 10:35   quote  deeplink  
En was ook te duur.
Peterhs
 Peterhs - maandag 17 februari 2014 - 07:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 februari 2014 - 10:35 schreef remco k het volgende:
En was ook te duur.
En de club wilde niet aan Ajax verkopen.
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 20 februari 2014 - 17:37   quote  deeplink  
Ik dacht dat hij bedoelde te huren van Chelsea...
jariheld
 jariheld - donderdag 20 februari 2014 - 18:15   quote  deeplink  
Zivkovic is overgestapt naar Sjakie Swart dus mogen we dan concluderen dat die volgend jaar zo goed als zeker bij Ajax speelt?
Eide
 Eide - donderdag 20 februari 2014 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 februari 2014 - 18:15 schreef jariheld het volgende:
Zivkovic is overgestapt naar Sjakie Swart dus mogen we dan concluderen dat die volgend jaar zo goed als zeker bij Ajax speelt?
Nou, nee. Sjaak houdt dan wel zo ongeveer kantoor op de Toekomst, maar ene Pelle zit bijvoorbeeld ook bij hem.
jariheld
 jariheld - donderdag 20 februari 2014 - 18:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 februari 2014 - 18:31 schreef Eide het volgende:

[..]

Nou, nee. Sjaak houdt dan wel zo ongeveer kantoor op de Toekomst, maar ene Pelle zit bijvoorbeeld ook bij hem.
Tja . Het blijft business he;-) ik nam het min of meer aan omdat Sjaak ook redelijk goed contact heeft met het bestuur van Ajax en dacht daardoor dat het iets makkelijker zou zijn om spelers te halen voor Ajax.
nora
 nora - vrijdag 21 februari 2014 - 13:59   quote  deeplink  
Nou nemen we Pelle er ook bij die schiet ze tenminste er in !!!!
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 23 februari 2014 - 13:02   quote  deeplink  
Slotje! Totaal geen winter gezien en lig nu in mn zwembroek op mn pleintje! Bitterballuh alstublieft!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 24 februari 2014 - 00:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 februari 2014 - 13:59 schreef nora het volgende:
Nou nemen we Pelle er ook bij die schiet ze tenminste er in !!!!
....en trapt ook de boel nog eens kapot ;-)
Eide
 Eide - maandag 24 februari 2014 - 00:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 februari 2014 - 13:02 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Slotje! Totaal geen winter gezien en lig nu in mn zwembroek op mn pleintje! Bitterballuh alstublieft!
Gvd tweede topic van mij waar je op een slotje komt janken!!!! :p

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5923
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax winterstop topic

0.0105528