|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 12 januari 2014 - 17:31 schreef remco k het volgende:[..] Zeker, daar heb je ook gelijk in. Ben er zelf ook nooit voorstander van geweest..Simpelweg omdat het veel te risicovol is, en kijk daarbij eens wat het sportief brengt.. Er zijn anders genoeg koopclubs die prijzen pakken of bovenin mee draaien hoor dus sportief brengt het genoeg.. Zie Chealsea, Psg, Real, Bayern? (Kopen ook met enige tegelmaat) enz enz. En wanneer ben je een koopclub? Als je je team af en toe versterkt? Of 11 spelers aantrekt? Enig nadeel is dat als er geen beleid is en het geld raakt op je dan in de toekomst in de problemen kan raken. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Op dit moment doet ajax het beter, maar 4/5 jaar terug was dat echt heeel slecht😜 |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 12 januari 2014 - 19:01 schreef Hummel10 het volgende:[..] Er zijn anders genoeg koopclubs die prijzen pakken of bovenin mee draaien hoor dus sportief brengt het genoeg.. Zie Chealsea, Psg, Real, Bayern? (Kopen ook met enige tegelmaat) enz enz. En wanneer ben je een koopclub? Als je je team af en toe versterkt? Of 11 spelers aantrekt? Enig nadeel is dat als er geen beleid is en het geld raakt op je dan in de toekomst in de problemen kan raken. Ik heb het ook niet over de rest van Europa maar Nederland.. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 12 januari 2014 - 19:01 schreef Hummel10 het volgende:[..] Er zijn anders genoeg koopclubs die prijzen pakken of bovenin mee draaien hoor dus sportief brengt het genoeg.. Zie Chealsea, Psg, Real, Bayern? (Kopen ook met enige tegelmaat) enz enz. En wanneer ben je een koopclub? Als je je team af en toe versterkt? Of 11 spelers aantrekt? Enig nadeel is dat als er geen beleid is en het geld raakt op je dan in de toekomst in de problemen kan raken. Alle teams die je opnoemt hebben eerst wel een groot deel van hun spelers 1 jaar bij elkaar moeten houden, kijk maar wanneer de aankopen zijn gedaan en wanneer de prestaties kwamen, die prestaties waren er pas later en niet op het moment dat er gekocht werd, dat zegt dat als psv koopt dit seizoen niet zoveel doet en pas volgend seizoen, als het alle spelers bij elkaar houd, veel beter is. Alleen gebleken in Nederland is dat, dat dus niet kan en geen lange termijn optie is en het je alleen maar kapot maakt;) |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 12 januari 2014 - 19:01 schreef Hummel10 het volgende:[..] Er zijn anders genoeg koopclubs die prijzen pakken of bovenin mee draaien hoor dus sportief brengt het genoeg.. Zie Chealsea, Psg, Real, Bayern? (Kopen ook met enige tegelmaat) enz enz. En wanneer ben je een koopclub? Als je je team af en toe versterkt? Of 11 spelers aantrekt? Enig nadeel is dat als er geen beleid is en het geld raakt op je dan in de toekomst in de problemen kan raken. Ik vind dit geen vergelijk want al die clubs die jij noemt hebben het geld om een team jaren bij elkaar te houden. Dat is ook de rede dat ajax nooit meer een CL gaat winnen want heel vaak, zeker als je kampioen bent, dan worden de beste spelers weg gekocht. Neem daarbij ook nog eens het fysieke verhaal en je hebt de rede van de achterstand. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Toch is het te hopen dat het missen van de kansen van afgelopen vrijdag en zaterdag, niet weer structureel gaat worden, anders zou de 2e helft van dit seizoen nog wel eens heel erg tegen kunnen gaan vallen.
Nee, het is echt te hopen dat iedereen weer zijn doelpuntje mee gaat pikken..... |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Twente en nu vitesse (huur) dan? Twente koopt best veel en die vind ik de laatste jaren ook gewoon goed presteren hoor... Seizoen duurt nog wel even dus Psv helemaal afschrijven is ook nog te vroeg.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 12 januari 2014 - 21:45 schreef Ronald 1960 het volgende:Toch is het te hopen dat het missen van de kansen van afgelopen vrijdag en zaterdag, niet weer structureel gaat worden, anders zou de 2e helft van dit seizoen nog wel eens heel erg tegen kunnen gaan vallen. Nee, het is echt te hopen dat iedereen weer zijn doelpuntje mee gaat pikken..... Met name Fischer. Als die weer wat gaat renderen gaat heel die voorhoede straks gewoon beter draaien. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
En met name Fischer vond ik tegen Galatasaray echt een verademing(heb alleen Galatasaray gezien) hij had oog voor andere spelers en had korte acties die dreigend waren, alleen zijn eindpass was het elke keer net niet, ook omdat Siem dan net te laat was of Klaassen of Bojan:) Ik denk nog steeds dat we meer hebben aan Bojan in de spits dan aan de zijkant heeft hij het tot nu toe niet echt, maar heeft wel leuke acties. We zien het wel, inderdaad Fischer moet gaan renderen en dan hou je Ajax niet meer tegen en dan kunnen we weer feestvieren dit jaar! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 12 januari 2014 - 20:36 schreef Brandje het volgende:[..] Ik vind dit geen vergelijk want al die clubs die jij noemt hebben het geld om een team jaren bij elkaar te houden. Dat is ook de rede dat ajax nooit meer een CL gaat winnen want heel vaak, zeker als je kampioen bent, dan worden de beste spelers weg gekocht. Neem daarbij ook nog eens het fysieke verhaal en je hebt de rede van de achterstand. Eens...daarnaast moet je de selectie versterken met een enkele aankoop...met name op die positie die niet tot zijn recht komt of daar te dun is....1 enkele speler kan net dat verschil maken....
1 ding: PSV is nog niet afgeschreven...we hebben die 4e titel op rij in het zicht maar nog lang niet.... |
|
|
|
|
JordyAjacied
|
|
|
Kishna minuten geven zou ik zeggen |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 12 januari 2014 - 22:50 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Eens...daarnaast moet je de selectie versterken met een enkele aankoop...met name op die positie die niet tot zijn recht komt of daar te dun is....1 enkele speler kan net dat verschil maken.... 1 ding: PSV is nog niet afgeschreven...we hebben die 4e titel op rij in het zicht maar nog lang niet.... Onbegrijpelijk die "angst" voor psv. Die mogen blij zijn met een plek bij de eerste 5. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Kijk naar afgelopen vrijdag en zaterdag, we konden maar 2x scoren ondanks de vele kansen die we hebben gehad. Daarom zeg ik dat dit niet structureel moet gaan worden, want psv scoort op het moment wel redelijk makkelijk. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Tegen teams die 2 keer zo slecht zijn ronald.. Ajax creeerde kansen en gaatbze echt wel scoren als het belangrijke wedstrijden zijn;) |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op maandag 13 januari 2014 - 10:37 schreef freakie het volgende:Tegen teams die 2 keer zo slecht zijn ronald.. Ajax creeerde kansen en gaatbze echt wel scoren als het belangrijke wedstrijden zijn;) Je hebt wel een punt natuurlijk, maar toch..... Iedereen moet gewoon weer zijn doelpuntjes gaan meepikken, anders zie ik het niet zo rooskleurig in :-( |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 13 januari 2014 - 10:12 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Kijk naar afgelopen vrijdag en zaterdag, we konden maar 2x scoren ondanks de vele kansen die we hebben gehad. Daarom zeg ik dat dit niet structureel moet gaan worden, want psv scoort op het moment wel redelijk makkelijk. Ja maar wat heeft dat met psv te maken vraag ik mij af. heb je die zien spelen tegen Augsburg? Sinds wanneer gaan we waarde hechten aan oefenpotjes? Zulke trainingskampen zijn ervoor om conditie weer op peil te krijgen. Draai het eens om. Je speelt tegen Galatasaray en kijk eens hoeveel open kansen je krijgt. nee ik maak mij totaal geen zorgen over de twee helft van de competitie |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op maandag 13 januari 2014 - 10:53 schreef Brandje het volgende:[..] Ja maar wat heeft dat met psv te maken vraag ik mij af. heb je die zien spelen tegen Augsburg? Sinds wanneer gaan we waarde hechten aan oefenpotjes? Zulke trainingskampen zijn ervoor om conditie weer op peil te krijgen. Draai het eens om. Je speelt tegen Galatasaray en kijk eens hoeveel open kansen je krijgt. nee ik maak mij totaal geen zorgen over de twee helft van de competitie Het voetbal was idd redelijk tot goed, maar het aantal kansen dat er gemist werd.... Maar ik ben wel met je eens, dat dit oefenpotjes waren en er dan toch wel een iets andere mentaliteit/instelling is dan in wedstrijden waar het er echt om gaat.
We moet gewoon zorgen dat we er iig 1 meer scoren dan de tegenstander. Dan win je altijd ;-)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 januari 2014 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 13 januari 2014 - 10:53 schreef Brandje het volgende:[..] Ja maar wat heeft dat met psv te maken vraag ik mij af. heb je die zien spelen tegen Augsburg? Sinds wanneer gaan we waarde hechten aan oefenpotjes? Zulke trainingskampen zijn ervoor om conditie weer op peil te krijgen. Draai het eens om. Je speelt tegen Galatasaray en kijk eens hoeveel open kansen je krijgt. nee ik maak mij totaal geen zorgen over de twee helft van de competitie Ik denk ook wel dat Ajax een goed gevoel heeft overgehouden aan de oefenwedstrijden. Er werd goed gevoetbald en de zowel de 1e als de 2e elf zullen het gevoel hebben dat ze zich goed hebben kunnen presenteren.
Neemt niet weg dat de aantal nog niet loopt zoals het zou moeten. In de eredivisie is het natuurlijk wat makkelijker scoren dan tegen bijvoorbeeld Galatasaray maar toch, daar mag je niet blind op varen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 12 januari 2014 - 21:58 schreef Hummel10 het volgende:[..] Twente en nu vitesse (huur) dan? Twente koopt best veel en die vind ik de laatste jaren ook gewoon goed presteren hoor... Seizoen duurt nog wel even dus Psv helemaal afschrijven is ook nog te vroeg.. Twente is vanaf dat het veel ging kopen niet meer in de buurt van een titel geweest..
Overigens zit er een heel groot verschil in kopen.. Ploegen zoals Twente voorheen was, een Heerenveen en Groningen, zijn ploegen die spelers kopen/kochten die nog een klein stukje opleiding nodig hebben...
Bij PSV worden er spelers gekocht die er direct moeten staan.. Dat is een heel groot verschil.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 13 januari 2014 - 10:12 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Kijk naar afgelopen vrijdag en zaterdag, we konden maar 2x scoren ondanks de vele kansen die we hebben gehad. Daarom zeg ik dat dit niet structureel moet gaan worden, want psv scoort op het moment wel redelijk makkelijk. Ajax heeft beide wedstrijd dagen vol gas getraind, als je daarna een wedstrijd speelt heb je niet de wedstrijd scherpte die je hebt op een normale wedstrijd dag, dat kan ook niet. En juist die scherpte je nodig voor de goal..
Ajax heeft in de eerste helft van de competitie gemiddeld 2.27 goal per wedstrijd gemaakt, dat kan uiteraard beter maar is normaal gesproken genoeg om je wedstrijden te winnen.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 13 januari 2014 - 17:57 schreef remco k het volgende:[..] Twente is vanaf dat het veel ging kopen niet meer in de buurt van een titel geweest.. Overigens zit er een heel groot verschil in kopen.. Ploegen zoals Twente voorheen was, een Heerenveen en Groningen, zijn ploegen die spelers kopen/kochten die nog een klein stukje opleiding nodig hebben... Bij PSV worden er spelers gekocht die er direct moeten staan.. Dat is een heel groot verschil.. Vooral Twente vind ik erg sterk inkopen die verkopen vaak ook tegen een goede prijs. Spelers aankopen die er gelijk moeten staan is wel lastiger maar niet onmogelijk. Daarbij is de breedte bij Psv ruimer waardoor je genoeg mogelijkheden hebt om een aankoop rustiger te brengen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 13 januari 2014 - 18:07 schreef Hummel10 het volgende:[..] Vooral Twente vind ik erg sterk inkopen die verkopen vaak ook tegen een goede prijs. Spelers aankopen die er gelijk moeten staan is wel lastiger maar niet onmogelijk. Daarbij is de breedte bij Psv ruimer waardoor je genoeg mogelijkheden hebt om een aankoop rustiger te brengen. De breedte bij PSV??
PSV heeft een volledig niet gebalanceerde selectie, iedere blessure is direct voelbaar bij de eerste 11, het elftal gaat direct slechter spelen.. Er moeten jongens van 17 18 ingebracht worden, niet omdat ze zo goed zijn, maar omdat er niet anders is..
PSV is tot nu toe juist heel instabiel gebleken en dus absoluut geen fijne thuishaven om als jonge jongen jezelf te ontwikkelen..
Dit zegt overigens niks over de wedstrijd van komende week. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Dat komt ook vooral omdat de spelers er geen tijd krijgen om te ontwikkelen remco, ben het helemaal met je eens, het is helemaal niet goed en ze hebben geen aanknopingspunten. Een echt spel hebben ze ook niet, het is niet zoals ajax de andere jaren heeft gehad. Ajax had een idee en bleef dat spelen met de spelers die ze hadden. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Denk niet dat wij van PSV winnen....zou wel mooi zijn....wij stonden voor de winterstop 3 jaar lang ook een straatlengte achter....je hoeft maar 1 a 2 spelers te missen aan blessures en je hangt....niet te overmoedig!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 13 januari 2014 - 10:37 schreef freakie het volgende:Tegen teams die 2 keer zo slecht zijn ronald.. Ajax creeerde kansen en gaatbze echt wel scoren als het belangrijke wedstrijden zijn;) Beetje overdreven...ook PSV speelde soms zijn wedstrijden niet zo heel slecht en toch geen punten...als ze de vorm van het begin van de competitie terug krijgen is alles mogelijk... Wie dan? Klaassen misschien, maar onze spitsen laten het liggen... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 13 januari 2014 - 10:53 schreef Brandje het volgende:[..] Ja maar wat heeft dat met psv te maken vraag ik mij af. heb je die zien spelen tegen Augsburg? Sinds wanneer gaan we waarde hechten aan oefenpotjes? Zulke trainingskampen zijn ervoor om conditie weer op peil te krijgen. Draai het eens om. Je speelt tegen Galatasaray en kijk eens hoeveel open kansen je krijgt. nee ik maak mij totaal geen zorgen over de twee helft van de competitie Ook beide wedstrijden tegen Milan en Celtic uit werd er nauwelijks gescoord.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 13 januari 2014 - 11:13 schreef Eide het volgende:[..] Ik denk ook wel dat Ajax een goed gevoel heeft overgehouden aan de oefenwedstrijden. Er werd goed gevoetbald en de zowel de 1e als de 2e elf zullen het gevoel hebben dat ze zich goed hebben kunnen presenteren. Neemt niet weg dat de aantal nog niet loopt zoals het zou moeten. In de eredivisie is het natuurlijk wat makkelijker scoren dan tegen bijvoorbeeld Galatasaray maar toch, daar mag je niet blind op varen. Eens!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 13 januari 2014 - 19:18 schreef freakie het volgende:Dat komt ook vooral omdat de spelers er geen tijd krijgen om te ontwikkelen remco, ben het helemaal met je eens, het is helemaal niet goed en ze hebben geen aanknopingspunten. Een echt spel hebben ze ook niet, het is niet zoals ajax de andere jaren heeft gehad. Ajax had een idee en bleef dat spelen met de spelers die ze hadden. Ik denk dat ze daar wel de tijd krijgen om zich te ontwikkelen hoor. Overigens erg knap dat ze Cocu de tijd geven nu..
Ik had het bij Ajax weleens willen zien als de Boer zonder prijs op zak 6 wedstrijden op rij niet had gewonnen.. Denk dat ie er dan uit had gelegen.. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 13 januari 2014 - 20:10 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Beetje overdreven...ook PSV speelde soms zijn wedstrijden niet zo heel slecht en toch geen punten...als ze de vorm van het begin van de competitie terug krijgen is alles mogelijk... Wie dan? Klaassen misschien, maar onze spitsen laten het liggen... Als ze de vorm terug krijgen van begin van t seizoen? Welke vorm? Die pruts wedstrijdjes op het begin, tegen wie speelde psv?... Nee psv had aardig wat niveau, en ik heb het niet hier gezegd maar wel thuis en op mijn werk, als je een team samen koopt is het na de eerste de beste slechte wedstrijd gelijk over, je hebt nog niet het team gevoel om het samen op te pakken.
Onze spitsen laten het liggen? Wat? Ja siggie liet het liggen, die speler die gekocht is waar jij nog enorm blij mee was. En de Jong liet ze liggen in een oefenwedstrijd, de dreiging van Fischer tegen Galatasaray was genoeg om te zeggen dat hij de 2e helft echt wel meer acties laat zien, en de kracht van Siem om er te zijn als het nodig is heeft hij ook nog steeds;) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Rare vergelijking. Hij heeft het over oefenwedstrijden.. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 13 januari 2014 - 20:17 schreef remco k het volgende:[..] Ik denk dat ze daar wel de tijd krijgen om zich te ontwikkelen hoor. Overigens erg knap dat ze Cocu de tijd geven nu.. Ik had het bij Ajax weleens willen zien als de Boer zonder prijs op zak 6 wedstrijden op rij niet had gewonnen.. Denk dat ie er dan uit had gelegen.. Klopt ze krijgen die tijd wel van cocu maar ze moeten wel de tijd krijgen in hun hoofd, het kampioenschap was niet afgehouden. Bij Ajax het eerste seizoen was het ook zo dat ze uitgesproken hebben dat het kampioenschap geen reëel doel was maar natuurlijk wel wat je wil halen. Bij Psv hebben ze altijd gezegd dat het kampioenschap gehaald moest worden, dat had een hele andere insteek en motivatie geweest. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Bij PSV hebben ze dit jaar niet gezegd dat ze kampioen moeten worden..
Maar de club heeft daarin niet zo heel veel te vertellen wat betreft het wel/niet ontslaan van een trainer. 9 van de 10 keer gebeurt dat onder de druk van het publiek na een serie slechte resultaten.. En wat dat betreft zijn de Ajaxsupporters over het algemeen veeleisender dan dat de supporters bij andere NL clubs zijn..
Zelfs hier op het forum werd al gezegd dat de Boer weg zou moeten tijdens de eerste 10 14 wedstrijden van dit seizoen.. |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
quote:Op maandag 13 januari 2014 - 20:18 schreef freakie het volgende:[..] Als ze de vorm terug krijgen van begin van t seizoen? Welke vorm? Die pruts wedstrijdjes op het begin, tegen wie speelde psv?... Nee psv had aardig wat niveau, en ik heb het niet hier gezegd maar wel thuis en op mijn werk, als je een team samen koopt is het na de eerste de beste slechte wedstrijd gelijk over, je hebt nog niet het team gevoel om het samen op te pakken. Onze spitsen laten het liggen? Wat? Ja siggie liet het liggen, die speler die gekocht is waar jij nog enorm blij mee was. En de Jong liet ze liggen in een oefenwedstrijd, de dreiging van Fischer tegen Galatasaray was genoeg om te zeggen dat hij de 2e helft echt wel meer acties laat zien, en de kracht van Siem om er te zijn als het nodig is heeft hij ook nog steeds;) Idd de eerste paar wedstrijden speelde PSV bijna alleen tegen kleinere clubs. Dan is het niet gek dat het lekker loopt. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 13 januari 2014 - 21:57 schreef Oceanu het volgende:[..] Idd de eerste paar wedstrijden speelde PSV bijna alleen tegen kleinere clubs. Dan is het niet gek dat het lekker loopt. Klopt, en met een fris team tegen AC Milan zijn ze uiteindelijk ook nergens gekomen, natuurlijk hebben ze potentie maar ik denk dat er teveel druk op staat. Anders haal je ook geen Ruiz, nee dan zeg je ik hou me vast aan de spelers die ik heb. Maher heeft potentie, Bakkali heeft dat, Narsingh, Matavs, Dapay. Ik snap het niet, je kan gewoon zeggen dat het niet vreemd is als je met die spelers geen kampioen wordt, maar nee Cocu zegt eerder dat ze kampioen kunnen worden en voert de druk op en ze halen ruiz erbij die de jeugd aardig in de weg gaat zitten(let wel, ze hebben ook Park lopen he)
En ja ik heb dat gelezen ja, dat Frank de Boer weg zou moeten vind ik echt een belachelijk gedoe gevonden. Je wordt 3 keer kampioen, achter elkaar, met een goede visie etc. Frank de Boer heeft het fantastisch gedaan en doet het fantastisch. Als we nu geluisterd hadden naar veel meningen hier hadden we een heel PSV team gehad en er misschien net zo voor gestaan.(Narsingh, Matavs, Maher) ik ben trots op Frank omdat hij het zo heeft gedaan dat er geen talent de dupe wordt van een aankoop:) |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Daar wil ik mee zeggen dat het niet alleen de oefenwedstrijden zijn....is toch niets raars aan?? het probleem blijft het scoren... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op maandag 13 januari 2014 - 23:34 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Daar wil ik mee zeggen dat het niet alleen de oefenwedstrijden zijn....is toch niets raars aan?? het probleem blijft het scoren... Terwijl scoren in Amsterdam helemaal geen probleem is....weet wel een paar adressen hoor;-) |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 13 januari 2014 - 20:18 schreef freakie het volgende:[..] Als ze de vorm terug krijgen van begin van t seizoen? Welke vorm? Die pruts wedstrijdjes op het begin, tegen wie speelde psv?... Nee psv had aardig wat niveau, en ik heb het niet hier gezegd maar wel thuis en op mijn werk, als je een team samen koopt is het na de eerste de beste slechte wedstrijd gelijk over, je hebt nog niet het team gevoel om het samen op te pakken. Onze spitsen laten het liggen? Wat? Ja siggie liet het liggen, die speler die gekocht is waar jij nog enorm blij mee was. En de Jong liet ze liggen in een oefenwedstrijd, de dreiging van Fischer tegen Galatasaray was genoeg om te zeggen dat hij de 2e helft echt wel meer acties laat zien, en de kracht van Siem om er te zijn als het nodig is heeft hij ook nog steeds;) Nee wij hebben de laatste jaren in de eerste helft van de competitie goed staan spelen ?:*@?....hoeveel punten stonden wij achter??
Ja al onze spitsen laten het liggen....en weet je de Boer zit daar mee....kan geen spits halen omdat er eerst wat verkocht moet worden...ik was niet zo zeer gecharmeerd van Siggie eerder van Matavs....had beter bij Ajax gepast als wat hij nu bij PSV laat zien...ik ben wel hoopvol over Fischer en Duarte...dat had ik al eerder bericht... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 13 januari 2014 - 23:41 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Terwijl scoren in Amsterdam helemaal geen probleem is....weet wel een paar adressen hoor;-) Whahahaha laat maar weten hoor maatje!! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Mwah gebruik zelf niet....nooit gedaan...maar weet er wel een paar voor je hoor ;-) |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 13 januari 2014 - 23:44 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Nee wij hebben de laatste jaren in de eerste helft van de competitie goed staan spelen ?:*@?....hoeveel punten stonden wij achter?? Ja al onze spitsen laten het liggen....en weet je de Boer zit daar mee....kan geen spits halen omdat er eerst wat verkocht moet worden...ik was niet zo zeer gecharmeerd van Siggie eerder van Matavs....had beter bij Ajax gepast als wat hij nu bij PSV laat zien...ik ben wel hoopvol over Fischer en Duarte...dat had ik al eerder bericht... Nee dat zeg ik niet, psv speelt zonder lijn en telkens in een andere samenstelling, ajax speelt een half seizoen uit met dezelfde spelers, daardoor heb je vrijwel elk jaar dat Ajax de 2e helft beter gaat spelen. En weetje, Frank zit daar helemaal niet mee, Frank heeft zelf ggezegd alleen iemand te kopen die wat toevoegd, een matavs of andere matige speler gaat echt totaal niks Extras toevoegen.
Ik denk dat er de 2e helft op de Jong gebouwd word, hij een tijdje blijft staan en veel scoort. Daarna is het aan kishna en bojan(denk dat bojan blijft nog een jaar) maar een nieuwe spits gaat er niet komen, en geloof me, je transfer ideeen zijn leuk Jack, maar niks komt daarvan.. Een spits heeft Ajax juist niet nodig.. En geld heeft Ajax nu echt wel, geen geld? Spelers verkocht, cl 3 jaar, nee genoeg geld dat heeft Frank de Boer ook gezegd.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 januari 2014 door freakie -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 13 januari 2014 - 23:34 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Daar wil ik mee zeggen dat het niet alleen de oefenwedstrijden zijn....is toch niets raars aan?? het probleem blijft het scoren... Wat is er mis met ruim 2.25 goal gemiddeld per wedstrijd dan?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 - 14:32 schreef freakie het volgende:[..] Nee dat zeg ik niet, psv speelt zonder lijn en telkens in een andere samenstelling, ajax speelt een half seizoen uit met dezelfde spelers, daardoor heb je vrijwel elk jaar dat Ajax de 2e helft beter gaat spelen. En weetje, Frank zit daar helemaal niet mee, Frank heeft zelf ggezegd alleen iemand te kopen die wat toevoegd, een matavs of andere matige speler gaat echt totaal niks Extras toevoegen. Ik denk dat er de 2e helft op de Jong gebouwd word, hij een tijdje blijft staan en veel scoort. Daarna is het aan kishna en bojan(denk dat bojan blijft nog een jaar) maar een nieuwe spits gaat er niet komen, en geloof me, je transfer ideeen zijn leuk Jack, maar niks komt daarvan.. Een spits heeft Ajax juist niet nodig.. En geld heeft Ajax nu echt wel, geen geld? Spelers verkocht, cl 3 jaar, nee genoeg geld dat heeft Frank de Boer ook gezegd. Ajax heeft volgens mij in de eerste seizoenshelft meer spelers gebruikt dan PSV.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Even kijk hoor, Cillissen, Vermeer en Van 't Hart, Van Rhijn, Ligeon, Moisander, Van Rhijn, Denswil, Van der Hoorn, Boilesen, Riedewald, Poulsen, Blind, De Jong, Klaassen, Serero, Duarte, Schone, Bojan, De Sa, Hoesen, Sightorsson, Fischer, Andersen... en dan nog Eriksen en Alderweireld. Dat zijn er al 24 uit m'n hoofd. Volgens mij heeft Lukoki ook nog officiële minuten gemaakt. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 - 18:58 schreef Eide het volgende:Even kijk hoor, Cillissen, Vermeer en Van 't Hart, Van Rhijn, Ligeon, Moisander, Van Rhijn, Denswil, Van der Hoorn, Boilesen, Riedewald, Poulsen, Blind, De Jong, Klaassen, Serero, Duarte, Schone, Bojan, De Sa, Hoesen, Sightorsson, Fischer, Andersen... en dan nog Eriksen en Alderweireld. Dat zijn er al 24 uit m'n hoofd. Volgens mij heeft Lukoki ook nog officiële minuten gemaakt. Sana? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Volgens mij zitten we er nu niet zo heel ver vanaf..
Maar het toont in ieder geval aan dat het dus niet waar is dat Ajax structureel met een vast elftal speelt.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: En Alfons Groenendijk heeft er al 51 gebruikt.
Punt is dat er bij Ajax een plan achter zit. Zie de wedstrijden tegen Galatasaray en Trabzonspor. Of je nu tegen de 1e elf of de 2e elf speelt; de speelwijze blijft exact hetzelfde. Het zijn allemaal spelers die ook echt in het systeem van Ajax passen.
En dat is voor het verschil met PSV. Er is daar een wereld van verschil of je met maher of met Toivonen (bijvoorbeeld) speelt. Daar veranderd echt de hele dynamiek van. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 - 21:50 schreef Eide het volgende:[..] En Alfons Groenendijk heeft er al 51 gebruikt. Punt is dat er bij Ajax een plan achter zit. Zie de wedstrijden tegen Galatasaray en Trabzonspor. Of je nu tegen de 1e elf of de 2e elf speelt; de speelwijze blijft exact hetzelfde. Het zijn allemaal spelers die ook echt in het systeem van Ajax passen. En dat is voor het verschil met PSV. Er is daar een wereld van verschil of je met maher of met Toivonen (bijvoorbeeld) speelt. Daar veranderd echt de hele dynamiek van. Is dat dan juist een nadeel? Bij Ajax lopen juist teveel zelfde type spelers voordeel is dat je altijd het zelfde spelletje kan spelen. Nadeel is als het niet loopt je weinig variatie hebt.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 15 januari 2014 - 07:01 schreef Hummel10 het volgende:[..] Is dat dan juist een nadeel? Bij Ajax lopen juist teveel zelfde type spelers voordeel is dat je altijd het zelfde spelletje kan spelen. Nadeel is als het niet loopt je weinig variatie hebt.. Ik denk dat de afgelopen jaren wel aantonen dat dat een nadeel is ja. Kijk maar naar hoe anders Ajax moet spelen met Hoesen dan met Siggie. Diversiteit in spelers en individuele kwaliteiten is goed, zolang ze wel in het systeem passen. Schone op rechtsbuiten is een wereld van verschil met Bojan of De Sa maar de speelwijze van de ploeg veranderd er niet door.
En dat is wat mij betreft een kracht van dit Ajax. |
|
|
|