|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op vrijdag 03 januari 2014 - 16:37 schreef remco k het volgende:[..] Tsjaa, maar dat vraag ik me bij zo veel spelers af.. Spelers als Nasri, Suarez, Silva, Eriksen, Vertonghen, Oscar, en noem alle technisch zeer begaafde spelers maar op zouden in mijn optiek veel beter tot hun recht komen in een competitie waar meer gevoetbald wordt.. Het klinkt misschien heel raar, maar als Nederland HET voetballand zou zijn, was het technisch niveau van het voetbal veel hoger geweest dan dat het nu in Engeland is.. Daar is het vaak allemaal heel hard heen en weer rennen, fysiek een bult kracht in de wedstrijd gooien en moge de sterkste winnen. Tactisch en technisch is het maar van een matig niveau.. dat laatste stukje ben ik wel met je eens, al hoewel Arsenal daar niet aan meedoet. City speelt ook steeds beter voetbal en Liverpool sinds dit jaar ook weer. Chelsea en Man U vallen voetballend erg tegen, verschil is dat Chelsea het tactisch wel sterk heeft staan. Spurs vind ik in potentie ook voetballend een erg sterk team net als Everton... alles daaronder is wat jij zegt.
spelers als Nasri en Silva, Coutinho, Oscar enzo zijn allemaal geen spitsen hé... Suarez wel maar die is dus technisch weer supersterk.
maar als je ziet dat bij de top 6, Arsenal(Giroud), Man City(Negredo,Dzeko,Aguero), Chelsea(Torres,Ba), Liverpool(Suarez), Everton(Lukaku), United(van Persie,Rooney) allemaal sterke of een technische spitsen staan waarom haal je dan Soldado?
een speler als Llorente had veel beter bij Spurs gepast... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 03 januari 2014 - 12:47 schreef remco k het volgende:[..] Ja dat geloof ik inderdaad zelf, en Milan vergelijken met Tottenham?? Misschien dan eens de verschillende speelstijlen bekijken.. En de verschillen tussen de competities ?? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 03 januari 2014 - 13:05 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Ja en? Wij verloren van die kaasboeren, Chelsea2 en ruim van die pisboeren. Daarnaast speelden we gelijk tegen de, op dat moment, nummer laatste en tegen Groningen, Twente en Heerenveen en gingen we met geluk door in de beker tegen Volendam. Of zijn we die wedstrijd allemaal alweer vergeten? Wat is het overigens onzinnig om deze 2 ploegen met elkaar te vergelijken. Ze spelen allebei in een andere competitie. Goed punt.... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ach, natuurlijk kan je clubs wel vergelijken. Het heeft geen zin om resultaten uit verschillende competities tegen elkaar af te wegen maar er zat zat gronden waarop je wel kan vergelijken, zeker omdat Tottenham gewoon een potentiële tegenstander van Ajax in de EL is. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 03 januari 2014 - 22:28 schreef NatjosFC het volgende:[..] dat laatste stukje ben ik wel met je eens, al hoewel Arsenal daar niet aan meedoet. City speelt ook steeds beter voetbal en Liverpool sinds dit jaar ook weer. Chelsea en Man U vallen voetballend erg tegen, verschil is dat Chelsea het tactisch wel sterk heeft staan. Spurs vind ik in potentie ook voetballend een erg sterk team net als Everton... alles daaronder is wat jij zegt. spelers als Nasri en Silva, Coutinho, Oscar enzo zijn allemaal geen spitsen hé... Suarez wel maar die is dus technisch weer supersterk. maar als je ziet dat bij de top 6, Arsenal(Giroud), Man City(Negredo,Dzeko,Aguero), Chelsea(Torres,Ba), Liverpool(Suarez), Everton(Lukaku), United(van Persie,Rooney) allemaal sterke of een technische spitsen staan waarom haal je dan Soldado? een speler als Llorente had veel beter bij Spurs gepast... Ik had het gewoon in het algemeen over voetballers.. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Tja, tis gewoon onzinnig om prestaties van deze 2 clubs te vergelijken. De 1 speelt in een topcompetitie en de ander in de Mickey Mouse League. En om dan ook nog resultaten op te noemen? Lekker belangrijk, als je weet dat je zelf ook bepaalde wedstrijden hebt verloren. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
BREAKING NEWS hahahaha
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Grappenmaker!!!Hahahaha.... |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 04 januari 2014 - 02:20 schreef Eide het volgende:Ach, natuurlijk kan je clubs wel vergelijken. Het heeft geen zin om resultaten uit verschillende competities tegen elkaar af te wegen maar er zat zat gronden waarop je wel kan vergelijken, zeker omdat Tottenham gewoon een potentiële tegenstander van Ajax in de EL is. Dus omdat ze eventueel een potentiële tegenstander kunnen zijn kan je ze vergelijken. Nou zullen we de resultaten er dan maar bij pakken wat ze Europees allebei hebben gedaan?
Ajax heeft 6 wedstrijden in de CL gespeeld. Hiervan hebben ze er 2 verloren, 2 gelijkgespeeld en 2 gewonnen. Met een doelsaldo van 5 voor en 8 tegen. De grootste nederlaag leden ze in Barcelona en de grootste overwinning boekten ze op datzelfde Barcelona in eigen huis. Topscorer bij Ajax in Europa is Schöne met 2 doelpunten.
Tottenham daarentegen speelde inmiddels 8 wedstrijden in Europees verband en won ze ALLE 8. Met een doelsaldo van 23 voor en maar 2 tegen. De grootste overwinning boekten ze tegen Dinamo Tiblisi. Defoe scoorde 7 keer en Soldado 5 keer.
En natuurlijk krijgen we nu de roeptoeters die zeggen dat je in de Europa League mindere tegenstanders treft, maar is het niet zo dat Ajax tegen deze "mindere" tegenstanders vaak verliest? Want ik kan me nu al een aantal jaren tegenstanders herinneren waar we tegen verloren in de Europa League. Dat heeft namelijk allemaal te maken met de entourage en het opladen tegen dit soort tegenstanders. En daar heeft Ajax vaak problemen mee. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 05 januari 2014 - 22:05 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Dus omdat ze eventueel een potentiële tegenstander kunnen zijn kan je ze vergelijken. Nou zullen we de resultaten er dan maar bij pakken wat ze Europees allebei hebben gedaan? Ajax heeft 6 wedstrijden in de CL gespeeld. Hiervan hebben ze er 2 verloren, 2 gelijkgespeeld en 2 gewonnen. Met een doelsaldo van 5 voor en 8 tegen. De grootste nederlaag leden ze in Barcelona en de grootste overwinning boekten ze op datzelfde Barcelona in eigen huis. Topscorer bij Ajax in Europa is Schöne met 2 doelpunten. Tottenham daarentegen speelde inmiddels 8 wedstrijden in Europees verband en won ze ALLE 8. Met een doelsaldo van 23 voor en maar 2 tegen. De grootste overwinning boekten ze tegen Dinamo Tiblisi. Defoe scoorde 7 keer en Soldado 5 keer. En natuurlijk krijgen we nu de roeptoeters die zeggen dat je in de Europa League mindere tegenstanders treft, maar is het niet zo dat Ajax tegen deze "mindere" tegenstanders vaak verliest? Want ik kan me nu al een aantal jaren tegenstanders herinneren waar we tegen verloren in de Europa League. Dat heeft namelijk allemaal te maken met de entourage en het opladen tegen dit soort tegenstanders. En daar heeft Ajax vaak problemen mee. zit ergens een kern van waarheid in.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Grappig, als een ander het niet met je eens is, dan is het een roeptoeter??
Overigens heb je gelijk dat Ajax de laatste jaren niet makkelijk voetbalt tegen de "kleinere" clubs.. Des te meer het tijd is daar eens mee te breken. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Waarin? In mijn verhaal of in het feit dat men graag deze 2 clubs vergelijkt op uitslagen en spelers? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 05 januari 2014 - 22:11 schreef remco k het volgende:Grappig, als een ander het niet met je eens is, dan is het een roeptoeter?? Overigens heb je gelijk dat Ajax de laatste jaren niet makkelijk voetbalt tegen de "kleinere" clubs.. Des te meer het tijd is daar eens mee te breken. Zou mooi zijn...is toch een kwestie van instelling... |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 05 januari 2014 - 22:11 schreef remco k het volgende:Grappig, als een ander het niet met je eens is, dan is het een roeptoeter?? Overigens heb je gelijk dat Ajax de laatste jaren niet makkelijk voetbalt tegen de "kleinere" clubs.. Des te meer het tijd is daar eens mee te breken. Iedereen is een roeptoeter Remco, ik namelijk ook. We roepen allemaal om het hardst op het forum, het nadeel is alleen dat je hetgeen je roept ook moet kunnen onderbouwen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 05 januari 2014 - 22:12 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Iedereen is een roeptoeter Remco, ik namelijk ook. We roepen allemaal om het hardst op het forum, het nadeel is alleen dat je hetgeen je roept ook moet kunnen onderbouwen. Dat doe ik altijd.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 05 januari 2014 - 22:11 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Waarin? In mijn verhaal of in het feit dat men graag deze 2 clubs vergelijkt op uitslagen en spelers? We hadden het simpelweg over het feit dat de Boer niet naar Tottenham vertrekt, en dat Tottenham verwacht had dat hij wel even zou overkomen omdat Tottenham een veel grotere club/ploeg is.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Ja duh....jij zit in de bouw, makkie |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 05 januari 2014 - 22:21 schreef remco k het volgende:[..] We hadden het simpelweg over het feit dat de Boer niet naar Tottenham vertrekt, en dat Tottenham verwacht had dat hij wel even zou overkomen omdat Tottenham een veel grotere club/ploeg is.. Dus Tottenham heeft dat zelf verklaard? Ik zie enkel een reactie van een ene heer Simon Kuper die dat roept. Heb geen mededeling gezien van het bestuur van Tottenham waarin ze dat verklaren. En overigens was mijn reactie eerder in dit topic gericht op het feit dat men uitslagen gaat vergelijken. Lekker zinvol als je zelf niet eens kan winnen van de nummer laatste in de Mickey Mouse League. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ach ja. Als we enkel discussiëren over berichten via de officiële kanalen. Dan kunnen we dit forum beter opdoeken. Of is het zo dat het enkel interessant is als het bij jou wegkomt. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 06 januari 2014 - 08:44 schreef remco k het volgende:Ach ja. Als we enkel discussiëren over berichten via de officiële kanalen. Dan kunnen we dit forum beter opdoeken. Of is het zo dat het enkel interessant is als het bij jou wegkomt. Zeg ik dat dan? Maar iemand roept iets en vervolgens gaan jullie de resultaten en selectie van beide ploegen vergelijken en krijg je de domste "bord voor de kop" reacties. Kom dan met feiten, want Europees gezien doet Tottenham het blijkbaar een stuk beter met 8 gewonnen duels en 23 gescoorde doelpunten. Hebben wij met onze 2 winstpotjes en 5 doelpunten dus geen reet te vertellen. En als je nu komt met de tegenstand, dan verwijs ik je graag naar de tegenstand in de beide landelijke competities. Of wil je soms beweren dat onze competitie en clubs dezelfde sterkte hebben als de Premier League?
En het is al vaker gezegd. Ajax kan zich voornamelijk opladen tegen clubs van naam. Het gaat daar vaak genoeg fout wanneer ze tegen "mindere" clubs moeten voetballen. Dat is zowel nationaal als internationaal het punt. Daarnaast hebben wij het nu niet erg uitstekend gedaan de eerste helft van het seizoen om te concluderen dat wij echt sterker zouden zijn dan Tottenham, ook niet qua resultaten. Of zijn we onze dramawedstrijden tegen die pisboeren, Chelsea2, Celtic, RKC of Volendam alweer vergeten?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 06 januari 2014 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: mijn dochter zit ook in de bouw
de onderbouw ;-)
en ze weet alles al redelijk te onderbouwen als ze het niet met mij eens is.....
...en dat gebeurt dan weer net ff te veel ;-)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 06 januari 2014 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 06 januari 2014 - 09:53 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Zeg ik dat dan? Maar iemand roept iets en vervolgens gaan jullie de resultaten en selectie van beide ploegen vergelijken en krijg je de domste "bord voor de kop" reacties. Kom dan met feiten, want Europees gezien doet Tottenham het blijkbaar een stuk beter met 8 gewonnen duels en 23 gescoorde doelpunten. Hebben wij met onze 2 winstpotjes en 5 doelpunten dus geen reet te vertellen. En als je nu komt met de tegenstand, dan verwijs ik je graag naar de tegenstand in de beide landelijke competities. Of wil je soms beweren dat onze competitie en clubs dezelfde sterkte hebben als de Premier League? En het is al vaker gezegd. Ajax kan zich voornamelijk opladen tegen clubs van naam. Het gaat daar vaak genoeg fout wanneer ze tegen "mindere" clubs moeten voetballen. Dat is zowel nationaal als internationaal het punt. Daarnaast hebben wij het nu niet erg uitstekend gedaan de eerste helft van het seizoen om te concluderen dat wij echt sterker zouden zijn dan Tottenham, ook niet qua resultaten. Of zijn we onze dramawedstrijden tegen die pisboeren, Chelsea2, Celtic, RKC of Volendam alweer vergeten? Ik kijk liever naar het positieve, en dus wat we wel kunnen i.p.v. structureel maar kijken naar de gebreken..
En als ik bijvoorbeeld de afgelopen wedstrijd van Tottenham pak, dan denk ik inderdaad dat wij van ze zullen winnen. Positioneel zo verschrikkelijk zwak, dat valt met niets te compenseren.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 05 januari 2014 - 22:05 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Dus omdat ze eventueel een potentiële tegenstander kunnen zijn kan je ze vergelijken. Nou zullen we de resultaten er dan maar bij pakken wat ze Europees allebei hebben gedaan? Nee suffe. Ik schrijf nota bene in de post die je zelf quote dat je inderdaad de resultaten niet kan vergelijken. Je kan natuurlijk wel kijken naar de sterke en zwakke punten van de clubs, op welke fronten de selecties het al dan niet goed doen, de trainers, de situatie binnen de club en zo nog veel meer.
Vanwaar al die frustratie gap, laat het gaan. Zo veel opwinding om niets.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 06 januari 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 06 januari 2014 - 16:06 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] mijn dochter zit ook in de bouw de onderbouw ;-) en ze weet alles al redelijk te onderbouwen als ze het niet met mij eens is..... ...en dat gebeurt dan weer net ff te veel ;-) Hahahaha... |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 06 januari 2014 - 17:44 schreef Eide het volgende:[..] Nee suffe. Ik schrijf nota bene in de post die je zelf quote dat je inderdaad de resultaten niet kan vergelijken. Je kan natuurlijk wel kijken naar de sterke en zwakke punten van de clubs, op welke fronten de selecties het al dan niet goed doen, de trainers, de situatie binnen de club en zo nog veel meer. Vanwaar al die frustratie gap, laat het gaan. Zo veel opwinding om niets. Frustratie? Hou het op realisme. Iedereen roept wel even dat we deze club aankunnen? Tuurlijk mag je positief zijn, maar volgens mij waren er 1 of meerdere die zelfs resultaten erbij gingen halen. En dat noem ik nu onderbouwen van posts. Misschien heb jij dat niet gedaan, maar reageerde ik op jouw en betrof het hier het algemeen. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 06 januari 2014 - 16:06 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] mijn dochter zit ook in de bouw de onderbouw ;-) en ze weet alles al redelijk te onderbouwen als ze het niet met mij eens is..... ...en dat gebeurt dan weer net ff te veel ;-) Tja............................ hahahahaha |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op maandag 06 januari 2014 - 16:06 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] mijn dochter zit ook in de bouw de onderbouw ;-) en ze weet alles al redelijk te onderbouwen als ze het niet met mij eens is..... ...en dat gebeurt dan weer net ff te veel ;-) Die van mij in groep 5......en lult me de oren van mijn kop |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 06 januari 2014 - 21:39 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Frustratie? Hou het op realisme. Iedereen roept wel even dat we deze club aankunnen? Tuurlijk mag je positief zijn, maar volgens mij waren er 1 of meerdere die zelfs resultaten erbij gingen halen. En dat noem ik nu onderbouwen van posts. Misschien heb jij dat niet gedaan, maar reageerde ik op jouw en betrof het hier het algemeen. Ajax is ook niet kansloos tegen een ploeg als Tottenham. Je zal mij niet horen roepen dat Ajax dan favoriet is hoor, daarvoor heeft Tottenham te veel kwaliteit in de ploeg maar kansloos is Ajax ook zeker niet.
Dus ja, Tottenham heeft geweldige voetballers in de ploeg maar als team is het maar een matige ploeg. Zodra de individuen wel als team gaat spelen wordt het weer stukken beter maar tegen dit Tottenham is Ajax alles behalve kansloos (maar wel de underdog).
Ik heb in de EL toch meer ontzag voor Napoli en Juventus dan voor Tottenham. |
|
|
|