BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ricardo Kishna en zijn zaakwaarnemer

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
maaktnieuit
 maaktnieuit - dinsdag 21 januari 2014 - 16:17   quote  deeplink  
Ergens vind ik het ook niet vreemd van Raiola, want laten we wel wezen:
5% van het transferbedrag gaat naar de zaakwaarnemer (omdat hij 2 clubs tevreden heeft weten te krijgen)
5% van het spelerssalaris gaat naar de zaakwaarnemer (omdat hij zowel de club als de speler tevreden heeft weten te krijgen)
Situatie Ronaldo:
5% van de 100 miljoen is pak en beet 5,0 miljoen (van Portugal naar Engeland naar Spanje)
5% van Ronaldo's salaris is pak en beet 500.000*13 jaar (gokkende dat zijn salaris gemiddeld 10 miljoen is geweest de afgelopen 13 jaar) = 6,5 miljoen
De zaakwaarnemer van Ronaldo heeft dus 11,5 miljoen euro verdient

Situatie Messi:
Transfer: niets of vrijwel niets
Salaris: 5% van zijn gemiddelde salaris van de afgelopen 10 jaar van 12 miljoen = 6 miljoen
Zaakwaarnemer heeft dus 6 miljoen

Situatie Zlatan:
Transfer naar Ajax (8m) naar Juventus (18m) naar Inter (25m) naar Barcelona (46m + Eto'o) naar Milan (24m) naar PSG (23m) maakt 144m 5% daarvan maakt 7,5 miljoen
Salaris gemiddeld 10 miljoen over de afgelopen 12 jaar maakt maakt 6 miljoen
Verdiensten zaakwaarnemer: 13,5 miljoen

Al met al heeft de zaakwaarnemer van Ibrahimovic het meeste geld in zijn zak gestoken.
Hoe komt dat? Nou omdat Zlatan 6 keer van club gewisseld heeft en bij elke transfer 5% van het transfergeld in zijn zak gestoken heeft.

Het loont dus behoorlijk voor een zaakwaarnemer om een speler om de 3 jaar bij een andere club neer te zetten, zelfs als er voor de speler financieel of als speelniveau weinig lijkt te veranderen.

Dat Raiola dus liever Zlatan, Balotelli en dat soort types als cliënten heeft in plaats van Messi en Ronaldo is dus niet zo vreemd. Dat zelfs Toivonen het bekijken waard is is ook niet vreemd, van de 2 miljoen transferkosten gaat een ton rechtstreeks in de zak van Raiola en dat terwijl Toivonen's vorige zaakwaarnemer eigenlijk met beter werk op de proppen kwam, door hem de kans te geven in Engeland te laten spelen.
remco k
 remco k - dinsdag 21 januari 2014 - 19:10   quote  deeplink  
Volgens mij kun je bovenstaande berekening nooit maken aangezien er volgens mij bij iedere deal een ander percentage wordt afgesproken, of soms vaste bedragen bij transfers..
maaktnieuit
 maaktnieuit - dinsdag 21 januari 2014 - 19:41   quote  deeplink  
Dat klopt, er zitten verschillen, maar gemiddeld genomen krijgt een zaakwaarnemer tussen de 3 en de 8% van het spelerssalaris en zo'n 3 tot 8% van het transferbedrag.

Als een speler in 10 jaar spelen dus 5 keer van club veranderd heeft de zaakwaarnemer zo een 25% meer winst gemaakt.

Dat een ervaren zaakwaarnemer als Raiola dus Pogba, van Bommel en noem maar op dolgraag aan zich bint is voor mij geen verrassing en dat Raiola het erg interessant vind om in de Eredivisie rond te kijken verbaast mij ook niet, want juist daar wordt tactisch prima gespeeld en vinden veel spelers het prima om binnen een paar jaar in het buitenland te gaan voetballen.
remco k
 remco k - dinsdag 21 januari 2014 - 20:36   quote  deeplink  
In mijn optiek is er geen zaakwaarnemer die het doet voor de sportieve carriere van een speler of wie dan ook..

Iedereen werkt uiteindelijk in eerste instantie voor zijn eigen centen..
Peterhs
 Peterhs - dinsdag 21 januari 2014 - 20:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 januari 2014 - 20:36 schreef remco k het volgende:
In mijn optiek is er geen zaakwaarnemer die het doet voor de sportieve carriere van een speler of wie dan ook..

Klopt, maar daar heb je wel diverse gradaties in en de gradatie van Raiola is onder nul.
Eide
 Eide - dinsdag 21 januari 2014 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 januari 2014 - 19:41 schreef maaktnieuit het volgende:
Dat klopt, er zitten verschillen, maar gemiddeld genomen krijgt een zaakwaarnemer tussen de 3 en de 8% van het spelerssalaris en zo'n 3 tot 8% van het transferbedrag.

Als een speler in 10 jaar spelen dus 5 keer van club veranderd heeft de zaakwaarnemer zo een 25% meer winst gemaakt.

Dat een ervaren zaakwaarnemer als Raiola dus Pogba, van Bommel en noem maar op dolgraag aan zich bint is voor mij geen verrassing en dat Raiola het erg interessant vind om in de Eredivisie rond te kijken verbaast mij ook niet, want juist daar wordt tactisch prima gespeeld en vinden veel spelers het prima om binnen een paar jaar in het buitenland te gaan voetballen.
Ook de afgifte van transferbedragen is niet per definitie een vast bedrag. Er zijn zelfs clubs die weigeren de zaakwaarnemer een percentage van de transfersom te betalen. In principe is de inkomstenbron van een zaakwaarnemer een flexibel percentage van het salaris van de speler, waarbij dat percentage veelal tussen de 3% en 7% ligt.

Al het andere zijn afspraken die per transfer verschillend zijn.
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 22 januari 2014 - 10:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 januari 2014 - 20:36 schreef remco k het volgende:

een zaakwaarnemer zorgt er puur voor dat de deal rond komt en dat de speler zo'n hoog mogelijk salaris krijgt, hier profiteren ze beiden van.

uiteindelijk is het de keus aan de speler zelf, die wordt meer beinvloed door zijn familie denk ik dan door de zaakwaarnemer...
nora
 nora - woensdag 22 januari 2014 - 10:59   quote  deeplink  
En waar blijft Kishna zijn handtekening ?? lees er niks meer van misschien daarom bij jong Ajax?
Eide
 Eide - woensdag 22 januari 2014 - 11:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 januari 2014 - 10:59 schreef nora het volgende:
En waar blijft Kishna zijn handtekening ?? lees er niks meer van misschien daarom bij jong Ajax?
Hij gaat deze week bijtekenen kennelijk. Ik denk niet dat Ajax voor de krakers tegen PSV en Feyenoord hiermee wil komen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 januari 2014 door Eide --
Peterhs
 Peterhs - woensdag 22 januari 2014 - 12:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 januari 2014 - 11:17 schreef Eide het volgende:

[..]

Hij gaat deze week bijtekenen kennelijk. Ik denk niet dat Ajax voor de krakers tegen PSV en Feyenoord hiermee wil komen.
Wat heeft een handtekening kenbaar maken met de wedstrijden die gespeeld moeten worden...
Net alsof dat invloed heeft.
Eide
 Eide - woensdag 22 januari 2014 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 januari 2014 - 12:18 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Wat heeft een handtekening kenbaar maken met de wedstrijden die gespeeld moeten worden...
Net alsof dat invloed heeft.
het heeft te maken met de focus van de club en de trainer, wat de club van de media als vragen en dergelijke krijgen. En misschien staat het laatste gesprek gewoon gepland voor later deze week na de krakers, wie weet.

Feit is dat clubs dit soort aankondigingen vrijwel nooit vlak voor belangrijke wedstrijden doen.
JordyAjacied
 JordyAjacied - donderdag 23 januari 2014 - 12:31   quote  deeplink  
Ricardo Kishna heeft zojuist een handtekening gezet onder een contract tot eind 2016 met optie voor nog een jaar.
Bron is de officiële Ajax app, op headliner heb ik het nieuws nog niet voorbij zien komen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 23 januari 2014 door JordyAjacied --
Eide
 Eide - donderdag 23 januari 2014 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 januari 2014 - 12:31 schreef JordyAjacied het volgende:
Ricardo Kishna heeft zojuist een handtekening gezet onder een contract tot eind 2016 met optie voor nog een jaar.
Bron is de officiële Ajax app, op headliner heb ik het nieuws nog niet voorbij zien komen.
Ricardo Kishna verlengt contract

Ajax en Ricardo Kishna hebben overeenstemming bereikt over de verlenging van zijn contract dat liep tot en met 30 juni 2014. De nieuwe en verbeterde verbintenis loopt tot en met 30 juni 2016, met een optie voor nog een seizoen. De linksbenige jeugdinternational werd op 4 januari 1995 geboren in Den Haag. De aanvaller speelt sinds 2010 in de jeugdopleiding van Ajax.

Bron

Zoals verwacht, bekendmaking na de krakers.
JordyAjacied
 JordyAjacied - donderdag 23 januari 2014 - 12:59   quote  deeplink  
Goed nieuws :)
Hopelijk mag hij tegen GAE spelen volgende week nu hij zijn contract getekend heeft. Zal een mooie wedstrijd zijn om hem in een officiële wedstrijd te testen.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 23 januari 2014 - 14:56   quote  deeplink  
Anderson en van der Boomen zijn bij de selectie gehaald...
waarschijnlijk even ruiken aan het 1e....
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 23 januari 2014 - 16:10   quote  deeplink  
Ik heb hem nog geen 1x zien spelen. Ben benieuwd of het echt zo'n talentje is. Hij is 19 en gaat nu pas een beetje proeven aan de selectie. Ik vind dat laat voor een megatalent, ook al weet ik dat hij geblesseerd is geweest.
Seedorf was 16 jaar. Eriksen was 17 geloof ik. Fischer was 17...

We zullen zien...
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 23 januari 2014 - 16:21   quote  deeplink  
Ik moet wel een beetje lachen om al die berichtgevingen van Lazic. Nu moet je alles wat soccernews brengt al met en hele grote korrel zout nemen, die schrijven eerst, voordat ze iets uitzoeken.... ohnee ze zoeken nooit iets uit ze schrijven alleen.
Maar hij heeft toch ook Raiola als zaakwaarnemer?
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 23 januari 2014 - 16:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 januari 2014 - 16:21 schreef Ajax we love you het volgende:
Ik moet wel een beetje lachen om al die berichtgevingen van Lazic. Nu moet je alles wat soccernews brengt al met en hele grote korrel zout nemen, die schrijven eerst, voordat ze iets uitzoeken.... ohnee ze zoeken nooit iets uit ze schrijven alleen.
Maar hij heeft toch ook Raiola als zaakwaarnemer?
Hij heeft inmiddels Rennes afgewezen naar het schijnt.
remco k
 remco k - donderdag 23 januari 2014 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 januari 2014 - 16:10 schreef Ajax we love you het volgende:
Ik heb hem nog geen 1x zien spelen. Ben benieuwd of het echt zo'n talentje is. Hij is 19 en gaat nu pas een beetje proeven aan de selectie. Ik vind dat laat voor een megatalent, ook al weet ik dat hij geblesseerd is geweest.
Seedorf was 16 jaar. Eriksen was 17 geloof ik. Fischer was 17...

We zullen zien...
Als je al die jaren geblesserd bent geweest, dan kan je simpelweg niet eerder aansluiten.. Heb veel van hem gezien in de A1, en ook in wat beelden van het trainings kamp, en die jongen is een heerlijke speler om te zien, goede actie, veel snelheid en heel erg doelgericht..

Of ie het waar kan maken in de top bij Ajax zal de tijd uitwijzen..

Vind wel dat de duur van het contract heel erg kort is..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 24 januari 2014 - 02:27   quote  deeplink  
Burp en proost op Kishna!
maaktnieuit
 maaktnieuit - vrijdag 24 januari 2014 - 12:58   quote  deeplink  
Ben blij dat alles rond is, 3,5 jaar is prima, niet te lang, niet te kort.
Als het te lang duurt heb je het nieuwe transferbedrag pas over lange tijd binnen, als je hem over 1,5 jaar verkoopt en de speler daarna weer 1,5 jaar later heb je dus 2 keer een transferbedrag binnen in dezelfde tijd (= meer geld in dezelfde tijd).

Ik heb verder een hoge pet van Kishna op, maar vind het nog niet de nieuwe Xavi of iets dergelijks.
remco k
 remco k - vrijdag 24 januari 2014 - 15:52   quote  deeplink  
Het is ook geen middenvelder, de nieuwe Xavi zal het dus ook niet worden..

Verder vind ik het vrij knap dat je een speler twee keer kan verkopen.
freakie
 freakie - vrijdag 24 januari 2014 - 15:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 januari 2014 - 18:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Als je al die jaren geblesserd bent geweest, dan kan je simpelweg niet eerder aansluiten.. Heb veel van hem gezien in de A1, en ook in wat beelden van het trainings kamp, en die jongen is een heerlijke speler om te zien, goede actie, veel snelheid en heel erg doelgericht..

Of ie het waar kan maken in de top bij Ajax zal de tijd uitwijzen..

Vind wel dat de duur van het contract heel erg kort is..
Is toch niet kort? 2 jaar met optie tot nog een jaar, dus 3 jaar:)
remco k
 remco k - vrijdag 24 januari 2014 - 19:50   quote  deeplink  
Ik vind het vrij kort, in principe moet je hem dan over twee seizoenen al weer verkopen, en dat terwijl hij nog niet eens vaste selectie speler is bij het eerste.. Want geloof mij maar als ik zeg dat deze jongen echt niet nog meer jaren bij zal tekenen..

Overigens wel volledig in de lijn met alle andere contracten, bij goed presteren zal er dan volgend jaar weer geprobeerd worden te verlengen, maar gezien zijn zaakwaarnemer denk ik niet dat dit erin zit voor Ajax..
Eide
 Eide - zaterdag 25 januari 2014 - 06:09   quote  deeplink  
Uiteindelijk hebben we het over een 19 jarige die nog niet officieel heeft gedebuteerd bij het 1e. Dan is 3.5 jaar op een inititeel A contract helemaal niet gek vind ik.
Oceanu
 Oceanu - zaterdag 25 januari 2014 - 07:27   quote  deeplink  
Misschien heeft men hem nu al wel enigszins voorgeschoteld wat hij kan verwachten als hij goed presteert. Dan is er voor iedereen al duidelijkheid. Hij heeft nu genoegen genomen met minder, na oa een gesprek met het TH, en dat zegt me genoeg. Voor Rioolrat was het een koud kunstje geweest om hem ergens anders onder te brengen voor meer centen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5968
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ricardo Kishna en zijn zaakwaarnemer

0.0067269