|
|
remco k
|
|
|
GOEDE ZAAK - Sinds de tussenkomst van Johan Cruijff bij Ajax en de aanstelling van Frank de Boer als trainer is er veel veranderd bij Ajax. De jeugdopleinding staat weer voorop, en dit blijft niet onopgemerkt door andere clubs. Naast het feit dat Ajax druk bezig is met het scouten van talenten, blijkt het dat deze jongelingen tegenwoordig ook zelf aan de bel trekken.
Wim Jonk (hoofd opleiding) en Ruben Jongkind (hoofd talentontwikkeling) melden dat talenten van grote clubs zelf actie ondernemen om bij Ajax te kunnen voetballen. 'Talenten van internationale topclubs beginnen ons zelfs op te bellen, of ze naar Ajax mogen komen', zo viel te lezen op de site van Voetbal International.
KLIK MAAR |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Hier ga ik nou van glimlachen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Hier wordt ik persoonlijk wat minder vrolijk van.. Simpelweg omdat ik niet weet wat ik ervan moet vinden.
8 Jarig talent vertrekt naar Ajax vanuit Indonesië. Klikken |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 07 januari 2014 - 19:27 schreef remco k het volgende:Hier wordt ik persoonlijk wat minder vrolijk van.. Simpelweg omdat ik niet weet wat ik ervan moet vinden. 8 Jarig talent vertrekt naar Ajax vanuit Indonesië. Klikken Hier weet ik ook niet van wat ik moet denken. Ajax gaat die ouders ook niet betalen neem ik aan zoals in de Engelse constructies vaak gebeurt. Komen ze dan hier wonen, of gaat zo'n jong in een gastgezin?
En 8 jaar... poeh. Ik vind het eigenlijk veel en veel te vroeg. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Daarnaast kun je er ook nog helemaal niks over zeggen, van hoeveel 8 jarige jongens is wel niet gezegd dat het de nieuwe Messi's, van Bastens, Bergkamps en Pelles van deze wereld zouden worden, en zijn het uiteindelijk niet eens profvoetballers geworden..
Tsjaa.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Aan de andere kant, het is wel gewoon business, en als zo'n jongen wel de nieuwe Messi blijkt hoor je niemand meer klagen, als de ouders van zon jongen dan ook goed behandeld worden, wie heeft er dan nog wat te klagen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 07 januari 2014 - 19:39 schreef remco k het volgende:Aan de andere kant, het is wel gewoon business, en als zo'n jongen wel de nieuwe Messi blijkt hoor je niemand meer klagen, als de ouders van zon jongen dan ook goed behandeld worden, wie heeft er dan nog wat te klagen. Natuurlijk wel maar het is wel een enorme stap he, Indonesië. Nu is in Nederland een grote Indonesische gemeenschap en misschien hebben ze hier wel familie maar dan nog. 8 jaar, zo'n jong moet nog met heel andere dingen bezig zijn dan zijn mogelijke leven als topvoetballer. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op dinsdag 07 januari 2014 - 19:27 schreef remco k het volgende:Hier wordt ik persoonlijk wat minder vrolijk van.. Simpelweg omdat ik niet weet wat ik ervan moet vinden. 8 Jarig talent vertrekt naar Ajax vanuit Indonesië. Klikken Toch is het verhaal heel anders dan naar buiten gebracht wordt. De jongen speelde namelijk voor de Indonesische sattelietclub van Liverpool en de Engelsen hadden hem graag naar Engeland gehaald, maar doordat Indonesië op de FIFA-ranglijst erg laag staat krijgen ze door bepaalde regels geen toestemming hem over te nemen.
Zijn ouders zien hem graag een voetbalopleiding in Europa volgen, aangezien zij hem graag de beste opleiding gunnen, en hebben aan de hand van een FIFA-artikel over goede jeugdopleidingen gekozen voor Ajax. Dit terwijl vele andere Europese clubs ook interesse hadden.
Daarnaast heeft hij familie in Nederland wonen die het schijnbaar geregeld heeft met Ajax, dus mogelijk zal hij door deze familie wel worden opgevangen.
Dit is wat ik ervan begrepen heb de afgelopen tijd. Ik kan het natuurlijk verkeerd hebben, maar als dit inderdaad het verhaal is dan doet Ajax in mijn ogen totaal niets verkeerd. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 07 januari 2014 - 21:01 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Toch is het verhaal heel anders dan naar buiten gebracht wordt. De jongen speelde namelijk voor de Indonesische sattelietclub van Liverpool en de Engelsen hadden hem graag naar Engeland gehaald, maar doordat Indonesië op de FIFA-ranglijst erg laag staat krijgen ze door bepaalde regels geen toestemming hem over te nemen. Zijn ouders zien hem graag een voetbalopleiding in Europa volgen, aangezien zij hem graag de beste opleiding gunnen, en hebben aan de hand van een FIFA-artikel over goede jeugdopleidingen gekozen voor Ajax. Dit terwijl vele andere Europese clubs ook interesse hadden. Daarnaast heeft hij familie in Nederland wonen die het schijnbaar geregeld heeft met Ajax, dus mogelijk zal hij door deze familie wel worden opgevangen. Dit is wat ik ervan begrepen heb de afgelopen tijd. Ik kan het natuurlijk verkeerd hebben, maar als dit inderdaad het verhaal is dan doet Ajax in mijn ogen totaal niets verkeerd. Dank voor de uitleg, klinkt in ieder geval al weer prettiger dan dat Ajax een 8 jarige aantrekt en brengt zo ook wat nuance aan in dit soort verhalen. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op dinsdag 07 januari 2014 - 21:01 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Toch is het verhaal heel anders dan naar buiten gebracht wordt. De jongen speelde namelijk voor de Indonesische sattelietclub van Liverpool en de Engelsen hadden hem graag naar Engeland gehaald, maar doordat Indonesië op de FIFA-ranglijst erg laag staat krijgen ze door bepaalde regels geen toestemming hem over te nemen. Zijn ouders zien hem graag een voetbalopleiding in Europa volgen, aangezien zij hem graag de beste opleiding gunnen, en hebben aan de hand van een FIFA-artikel over goede jeugdopleidingen gekozen voor Ajax. Dit terwijl vele andere Europese clubs ook interesse hadden. Daarnaast heeft hij familie in Nederland wonen die het schijnbaar geregeld heeft met Ajax, dus mogelijk zal hij door deze familie wel worden opgevangen. Dit is wat ik ervan begrepen heb de afgelopen tijd. Ik kan het natuurlijk verkeerd hebben, maar als dit inderdaad het verhaal is dan doet Ajax in mijn ogen totaal niets verkeerd. Wie gaat zijn zaakwaarnemer worden oif is het al..... Rioala? |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Nee, hahahaha. Van wat nu bekend is is Andhika Suksmana zijn woordvoerder en begeleiden de ouders het jongetje. Zijn ouders stimuleren hem ook om in Europa verder te gaan met de opleiding, omdat deze hier gewoon beter is. Overigens op zijn twitter een paar fantastische uitspraken van hem gelezen die zijn vader tegen hem heeft gezegd.
"My father said: If you want to be LIKE Lionel Messi, you have to learn the way he lives, the way he practices, the way he plays and so on..."
EN
"Words from my father: Play for the name on the front of your jersey and one day you will be remembered for the name on your back !"
Vooral die laatste uitspraak vind ik geniaal!! Echt geniaal! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Wie kan me overigens iets vertellen over de prestaties van Ottar Magnus Karlsson? Die jongen is afgelopen zomer gecontracteerd als 16-jarige en afkomstig uit Ijsland. Hij speelt in de B1.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 08 januari 2014 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op woensdag 08 januari 2014 - 02:14 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Nee, hahahaha. Van wat nu bekend is is Andhika Suksmana zijn woordvoerder en begeleiden de ouders het jongetje. Zijn ouders stimuleren hem ook om in Europa verder te gaan met de opleiding, omdat deze hier gewoon beter is. Overigens op zijn twitter een paar fantastische uitspraken van hem gelezen die zijn vader tegen hem heeft gezegd. "My father said: If you want to be LIKE Lionel Messi, you have to learn the way he lives, the way he practices, the way he plays and so on..." EN "Words from my father: Play for the name on the front of your jersey and one day you will be remembered for the name on your back !" Vooral die laatste uitspraak vind ik geniaal!! Echt geniaal! haha, hoe kom je aan deze informatie... Die laatste regel is idd geniaal. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
KINDERARBEID. Moeten wij niet doen! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Hoe kom je daar nou weer bij? Jongen krijgt geen salaris en gaat hier gewoon naar school. Krijgt hier waarschijnlijk een betere opleiding dan dat hij thuis zou krijgen. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op woensdag 08 januari 2014 - 17:21 schreef Eide het volgende:[..] Hoe kom je daar nou weer bij? Jongen krijgt geen salaris en gaat hier gewoon naar school. Krijgt hier waarschijnlijk een betere opleiding dan dat hij thuis zou krijgen. Die jongen moet je nog gewoon een aantal jaren lekker bij zijn ouders laten. Die is nog veel te jong om deze ervaring op te gaan doen. Als ie over een jaar of 5-6 nog steeds zo goed is, komt dat jochie er ook wel. Tenzij zijn ouders in Nederland gaan wonen. Dan wordt het voor mij een ander verhaal. Maar dat lees ik hier niet uit. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
In wel werelddeel je ook bent, op 8 jarige leeftijd weg bij je ouders is voor niemand goed.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Dat ben ik zonder meer met iedereen eens. Tegelijkertijd snap ik die ouders ook wel. Als je uit echte armoede komt is dit natuurlijk wel een kans uit duizenden.
En dan nog, dat we denken dat hij bij z'n ouders moet blijven maakt dit nog altijd geen kinderarbeid.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 08 januari 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Informatie van die jongen zelf via zijn twitteraccount. Overigens kan hij al een beetje Nederlands, dus zit het wel goed. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 08 januari 2014 - 19:43 schreef hjf het volgende:[..] Die jongen moet je nog gewoon een aantal jaren lekker bij zijn ouders laten. Die is nog veel te jong om deze ervaring op te gaan doen. Als ie over een jaar of 5-6 nog steeds zo goed is, komt dat jochie er ook wel. Tenzij zijn ouders in Nederland gaan wonen. Dan wordt het voor mij een ander verhaal. Maar dat lees ik hier niet uit. Misschien moet je eens lezen wat ik gepost hebt. Zijn ouders hebben hier namelijk zelf voor gekozen, daar de voetbalopleidingen in Europa er beter voor staan dan in Indonesië. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op woensdag 08 januari 2014 - 19:50 schreef Eide het volgende:Dat ben ik zonder meer met iedereen eens. Tegelijkertijd snap ik die ouders ook wel. Als je uit echte armoede komt is dit natuurlijk wel een kans uit duizenden. En dan nog, dat we denken dat hij bij z'n ouders moet blijven maakt dit nog altijd geen kinderarbeid. Dat is het precies, een kans uit duizenden.. In dat soort landen zorgen moeten de kinderen zorgen voor het pensioen van de ouders. Deze jongen moet geld gaan vedienen vor de familie, dat zie je ook in India, maar er zijn zoveel voorbeelden van andere landen waar precies hetzelfde gebeurt. Natuurlijk is dit niet goed te praten, maar het is zoals het is. De familie gokt op deze jongen. Kinderarbeid is het zeker niet, dat is als hij verkoch wordt door zijn ouders om in een vuurwerkfabriek, of Nikeballen fabriek fulltime te werken voor 10 cent per uur. Dat komt helaas nog veel vaker voor. |
|
|
|