|
|
Eide
|
|
|
Na een moeizame competitie overwinning tegen PSV wacht op zondag Go Ahead Eagles. De gepromoveerde Eagles doen het meer dan uitstekend dit seizoen en staan keurig 10e met 24 punten uit de voorgaande wedstrijden. Wel is de ploeg wisselvallig te noemen. Het wisselt prima wedstrijden af met hele slechte zoals tijdens de afgelopen speelronde tegen Cambuur (2-0 verlies).
Ajax speelde in haar historie maar liefst 59 duels tegen Go Ahead Eagles. Daarvan won Ajax er 49 en gingen er 7 verloren. 3 maal eindigden het duel in een gelijk spel. De laatste keer dat Go Ahead punten overhield aan een duel met Ajax was in het seizoen 86/87 toen de ploeg uit Deventer Ajax in eigen huis op 1-1 hield. Eerder dit seizoen werd het 6-0 voor Ajax na een matige eerste helft en een tweede helft waar Ajax na rust binnen 8 minuten 4 goals maakte.
De smaakmaker van GAE is de geboren Amsterdammer Jarchinio Antonia. Deze rappe aanvaller is de creatieve man in de aanval samen met AZ huurling Falkenburg. Falkenburg is de topscorer in de ploeg van Foeke Booy met 7 goals. Behalve Antonia hebben de Eagles nog een oud-Ajacied in de gelederen, linksback Schenk speelde ook voor Ajax in de jeugd.
Bij Ajax zal deze week moeten blijken of Siem de Jong weer fit kan raken voor dit duel. Daags voor de ontmoeting met PSV blesseerde de aanvoerder van Ajax zich. Frank de Boer heeft aangegeven dat Siem de Jong in principe zijn eerste keuze voor de spitspositie is. Ook wacht nog het midweekse bekerduel tegen Feyenoord. Na woensdag zal meer duidelijk zijn over de beschikbaarheid van spelers voor Ajax.
Vermoedelijke opstelling Ajax:
De beelden zijn van de eerste wedstrijd van dit seizoen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 26 januari 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Normaal gesproken mag deze wedstrijd geen problemen opleveren bij Ajax, echter is het ook weer zo dat dit soort wedstrijden in mijn optiek de laatste jaren wel de vorm aangeeft van Ajax en niet de grotere wedstrijden..
Kan Ajax de knop na Feyenoord weer op een "kleine" wedstrijd zetten?? |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
okay, okay, net thuis uit de ArenA en de nieuwe competitiewedstrijd staat alweer op HL ;-) Maar wel goed gedaan Eide!
Ik ga ditmaal toch wel voor een ruimere overwinning van onze jongens: 0-4!!
Enne.... Sigthorson gaat wederom scoren in deze wedstrijd. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 19 januari 2014 - 21:46 schreef Ronald 1960 het volgende:okay, okay, net thuis uit de ArenA en de nieuwe competitiewedstrijd staat alweer op HL ;-) Maar wel goed gedaan Eide! Ik ga ditmaal toch wel voor een ruimere overwinning van onze jongens: 0-4!! Enne.... Sigthorson gaat wederom scoren in deze wedstrijd. Haha, ik zat gewoon thuis. Heb even andere prioriteiten dan wedstrijden bezoeken dus hang even een paar wedstrijden de TV supporter uit. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Loodzware wedstrijd in de Adelaarshorst. Niemand heeft het makkelijk daar. Ik kan persoonlijk wel genieten van de passie waarmee hun spelen. Ajax gaat afgetroefd worden op inzet denk ik |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op maandag 20 januari 2014 - 00:37 schreef Loetje het volgende:Loodzware wedstrijd in de Adelaarshorst. Niemand heeft het makkelijk daar. Ik kan persoonlijk wel genieten van de passie waarmee hun spelen. Ajax gaat afgetroefd worden op inzet denk ik Gaat het wel goed met je jongen? Je zegt ook al dat we van feyenoord gaan verliezen.we staan boven aan en dat nog wel op doelsaldo en dat is wel eens anders geweest. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Loetje is wat minder positief dan de meesten :) Op basis van zijn voorspellingen hadden we met NEC en ADO gestreden om lijfsbehoud in de eredivisie ;) |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
We gaan verliezen man, echt heel erg hard op onze klote krijgen. Ik denk aan een nulletje of 6 á 7. Mogelijk mogen we in de laatste minuut 1 keer scoren en ik denk dat dit doelpunt wordt gemaakt door onze keeper, want de rest kan er geen ene drol van. En met een beetje geluk pakken we ook nog even 3 rode kaarten mee. Ik denk voor Veltman, Blind en Fischer. Ze verliezen alle 3 hun hoofd wanneer het 5e doelpunt van gae valt en de scheidsrechter deze bal erin heeft geschoten. De vlaggenist aan de zijkant doet ook een duit in het zakkie door het 6e doelpunt van gae te scoren uit een penalty als blijkt dat geen van de spelers van gae het aandurft deze te nemen. Ook de mobiele eenheid zorgt nog voor een beetje opschudding door in minuut 75 met 10 man, bewapend met schild en wapenstok, in het doel van Ajax plaats te nemen, omdat ze het niet aan kunnen zien dat er al zoveel doelpunten zijn gevallen. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op maandag 20 januari 2014 - 09:15 schreef Ajax Warrior het volgende:We gaan verliezen man, echt heel erg hard op onze klote krijgen. Ik denk aan een nulletje of 6 á 7. Mogelijk mogen we in de laatste minuut 1 keer scoren en ik denk dat dit doelpunt wordt gemaakt door onze keeper, want de rest kan er geen ene drol van. En met een beetje geluk pakken we ook nog even 3 rode kaarten mee. Ik denk voor Veltman, Blind en Fischer. Ze verliezen alle 3 hun hoofd wanneer het 5e doelpunt van gae valt en de scheidsrechter deze bal erin heeft geschoten. De vlaggenist aan de zijkant doet ook een duit in het zakkie door het 6e doelpunt van gae te scoren uit een penalty als blijkt dat geen van de spelers van gae het aandurft deze te nemen. Ook de mobiele eenheid zorgt nog voor een beetje opschudding door in minuut 75 met 10 man, bewapend met schild en wapenstok, in het doel van Ajax plaats te nemen, omdat ze het niet aan kunnen zien dat er al zoveel doelpunten zijn gevallen. Ben blij dat jij wel een beetje positief bent ;-) |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
hoe lang is de Jong er uit dan? nam aan dat die weer kon spelen, |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Las net dat ie GAE en Utrecht uit niet gaat halen..... |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
nora
|
|
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote: 1 goal en weer walhalla.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Hehehehe Real en Barcelona hebben inmiddels bij Ajax geïnformeerd en willen gaan tot 125 miljoen euro. Daarnaast denk PSG aan een ruildeal. Hun Sigi en wij moeten het "maar" doen met Zlatan. Tja, lastige situatie. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op maandag 20 januari 2014 - 21:05 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Hehehehe Real en Barcelona hebben inmiddels bij Ajax geïnformeerd en willen gaan tot 125 miljoen euro. Daarnaast denk PSG aan een ruildeal. Hun Sigi en wij moeten het "maar" doen met Zlatan. Tja, lastige situatie. Ik heb gehoord dat Messi ervoor willen ruilen en als dit niet genoeg is willen ze C. Ronaldo nog aankopen om dan bij de ruil te betrekken... |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
wordt gewoon 0-5 dit, makkie... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
De Boer: "Siem twee tot drie weken eruit"
[...]
Op de persconferentie voor het duel met Feyenoorde meldde De Boer woensdag dat De Jong 'keihard werkt aan zijn herstel'. "We denken dat hij er nog twee à drie weken uit is", zei de coach volgens Novum. Voor De Jong is het al de derde keer dit seizoen dat hij er een tijdje uit is. Eerder kampte hij met een klaplong en een hamstringkwetsuur. Bron
Kortom, GAE en Groningen ook nog zonder Siem.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 23 januari 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ik hoop dat sommige ook die grappige opmerkingen maken als Siggi ze er weer in schiet bij elkaar toch al weer 7,en ons alternatief is een slome Hoessen die een stuk slechter is en een omgebouwde middenvelder de Jong of een technisch begaafde Bojan. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 23 januari 2014 - 12:05 schreef nora het volgende:Ik hoop dat sommige ook die grappige opmerkingen maken als Siggi ze er weer in schiet bij elkaar toch al weer 7,en ons alternatief is een slome Hoessen die een stuk slechter is en een omgebouwde middenvelder de Jong of een technisch begaafde Bojan. Bojan was in ieder geval overtuigend goed gister. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Hoop dat de Boer het dan ook zo aanhoudt. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Tegen go ahead gewoon siggi in de spits en dan gewoon voorzetten van de zijkant... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Toch echt liever met Bojan, 10 keer betere voetballer dan Siggie, en de beste spelers stel je op.. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote: Ik denk toch dat frankie voor siggi kiest |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Ook net terug van een blessure |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik denk het ook, maar dat wil niet zeggen dat ik het er maar mee eens ben.. Leg me er overigens uiteraard bij neer,, De Boer wint heel vaak, en de winnaar heeft altijd gelijk he.. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op donderdag 23 januari 2014 - 20:38 schreef remco k het volgende:Ik denk het ook, maar dat wil niet zeggen dat ik het er maar mee eens ben.. Leg me er overigens uiteraard bij neer,, De Boer wint heel vaak, en de winnaar heeft altijd gelijk he.. Dat dan weer wel, maar da's logisch...😊 |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Inderdaad gelijk..liever die tuinkabouter als die Boeing met een draaicirkel van 20 meter... |
|
|
|
|
Nummer1000
|
|
|
Denk zelf da bojan de kans weer krijgt...
Zullen zien kan helaas niet kijken maar hoh me zelf zeker op de hoogte !!! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Eagles uit, altijd lastig! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Oooooowwww de spannninggg :( hahaha nee ik hoop zo dat hij bojan in de spits zet, t is geen Suarez en zal dat nooit worden maar als iemand er dichterbij komt is dat Bojan, betere techniek als siggie, sneller etc, als hij de zekerheid heeft dat spits is dan gaat Bojan het echt heel goed doen. |
|
|
|
|
Nummer1000
|
|
|
Mee eens freakie... Maar merendeel van het publiek ziet zelfs hoessen nog liever dan sigg... Deboer heeft in het verleden wel vaker rare opstellingen gemaakt... Zo vind ik ook dat dejong gewoon tekort komt ten opzichte van de rest... Maar blijft hen opstellen |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote: Bijna... Ik heb eens een keer een lantaarnpaal bij hem voor gerepareerd... Heb m toen ff gesproken en de rest is geschiedenis...;))... 3 kampioenschappen...;))... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 - 16:04 schreef Nummer1000 het volgende:Mee eens freakie... Maar merendeel van het publiek ziet zelfs hoessen nog liever dan sigg... Deboer heeft in het verleden wel vaker rare opstellingen gemaakt... Zo vind ik ook dat dejong gewoon tekort komt ten opzichte van de rest... Maar blijft hen opstellen Ik denk dat je De Jong wel degelijk nodig gaat hebben als je bojan hebt als spits. Ik denk dat bojan namelijk ook heel goed kan wisselen van positie met De Jong. Bojan amc en De Jong spits. Ik denk daarom dat je ook met Klaassen kan spelen of kan zeggen ik geen Serero de kans omdat Klaassen anders volgend jaar ingepast kan worden. Veel opties maar omdat Bojan beweeglijk is denk ik dat een sterke speler zoals De Jong heel goed kan werken. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 - 16:39 schreef freakie het volgende:[..] Ik denk dat je De Jong wel degelijk nodig gaat hebben als je bojan hebt als spits. Ik denk dat bojan namelijk ook heel goed kan wisselen van positie met De Jong. Bojan amc en De Jong spits. Ik denk daarom dat je ook met Klaassen kan spelen of kan zeggen ik geen Serero de kans omdat Klaassen anders volgend jaar ingepast kan worden. Veel opties maar omdat Bojan beweeglijk is denk ik dat een sterke speler zoals De Jong heel goed kan werken. Bojan komt voor het middenveld tekort en we spelen niet echt meer met een cam |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Hoezo komt hij daar tekort? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 - 16:39 schreef freakie het volgende:[..] Ik denk dat je De Jong wel degelijk nodig gaat hebben als je bojan hebt als spits. Ik denk dat bojan namelijk ook heel goed kan wisselen van positie met De Jong. Bojan amc en De Jong spits. Ik denk daarom dat je ook met Klaassen kan spelen of kan zeggen ik geen Serero de kans omdat Klaassen anders volgend jaar ingepast kan worden. Veel opties maar omdat Bojan beweeglijk is denk ik dat een sterke speler zoals De Jong heel goed kan werken. Klaassen is de beste voetballer binnen de selectie, de gaat de Boer er niet meer af halen.. De Jong zal niet meer op die positie terug keren, of het moet naast Klaassen zijn.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Omdat het helemaal geen type is voor het middenveld, heeft ie simpelweg het loopvermogen en het verdedigende werk niet voor..
Heeft ook nooit op het middenveld gespeeld, niet bij Barca, niet bij Roma en niet bij Milan.. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Bojan is ideaal voor een vrije rol op 10!! Geen 9 en absoluut geen buitenspeler!! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Als echte 10, dus heel diep en kort achter de 9 wel ja, maar Ajax speelt met FdB niet met een echte 10. Als 9 in het systeem van Ajax kan hij prima uit de voeten in de wisselwerking met Fischer, Klaassen en Schone. Veel positiewisselingen, veel beweging. Daarvoor is hij als 9 prima. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ajax speelt niet met een 10, en ook daar heeft ie nog nooit gespeeld, altijd als buitenspeler of vrije 9 en die rollen zijn hem ook het beste op het lijf geschreven...
Het zal vast niet zo zijn dat al zijn trainers die hij heeft gehad dat verkeerd zien.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Er hebben dit seizoen niet veel ploegen punten gepakt bij de Eagles dus ja.
Daarnaast komt er ee lastige periode aan. Utrecht uit, 2x Salzburg met AZ als tussendoortje en meteen daarna feyenoord uit. Februari met name wordt een maand waar het seizoen gemaakt of gebroken kan worden. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 - 03:35 schreef Eide het volgende:[..] Er hebben dit seizoen niet veel ploegen punten gepakt bij de Eagles dus ja. Daarnaast komt er ee lastige periode aan. Utrecht uit, 2x Salzburg met AZ als tussendoortje en meteen daarna feyenoord uit. Februari met name wordt een maand waar het seizoen gemaakt of gebroken kan worden. Inderdaad Eide. Utrecht mag dat op dit moment echt vreselijk voetbal leveren, wanneer Ajax langskomt brengt dat bovennatuurlijke krachten bij die spelers los. Overigens staat er na de wedstrijd tegen Utrecht nog een midweekse wedstrijd op het programma, namelijk tegen Groningen. Daarna wacht ook de zware uitwedstrijd tegen PEC Zwolle, ook een ploeg die in eigen huis het vele ploegen moeilijk kan maken. En ja, daarna ook nog even een wedstrijd tegen Heerenveen.
Salzburg is voor ons een onbekende ploeg, dus ook die mag je zeker niet onderschatten. AZ is voor Ajax ook een bepaalde club waar altijd moeite mee is.
Al met al, en kijken we even alleen naar het programma van februari, is dit de maand waarin je een hele grote stap kan zetten. Zowel als team alsmede als club. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Overigens, en ik lees verder weinig AD, vind ik dit een hele goede column die precies weergeeft hoe het er bij Ajax op dit moment voorstaat.
Ajax kan 90 minuten strijd wél volhouden
Feyenoord en PSV voelden zich deze week allebei een helft lang kansrijk tegen Ajax. Maar daarna ging bij die ploegen het kaarsje uit, terwijl Ajax de volle 90 minuten kon doortrekken.
Frank de Boer ziet zijn spelers steeds meer gehard raken door het spelen van veel grote wedstrijden kort op elkaar. En dat is weer belangrijk voor Louis van Gaal, de bondscoach die straks keuzes moet maken in zijn WK-selectie.
Frank de Boer buigt zich na wedstrijden van Ajax altijd over een lijstje met spelersstatistieken. In één setje data is de trainer speciaal geïnteresseerd. Hij wil weten hoe zijn voetballers hebben gescoord op sprints met een snelheid boven 17,5 kilometer per uur.
Bij Ajax hanteren ze een norm voor die meest intensieve loopacties in wedstrijden.
'En het lukt aardig om die norm te halen', zegt De Boer desgevraagd. 'De scores blijven op niveau, ook als we om de drie dagen spelen zoals deze week tegen Feyenoord en PSV.'
Christian Eriksen sprong er altijd uit in de lijstjes van De Boer. De Deen kon 90 minuten blijven jagen en drukzetten. Daley Blind, Davy Klaassen en Viktor Fischer hebben ook de longinhoud van een paard. Blind en Klaassen zien bikkelen in het laatste kwartier tegen Feyenoord?
Het was nogal een verschil met sommige middenvelders en aanvallers van de aartsrivaal, bij wie de tong op de schoenen hing. Drie dagen eerder kregen spelers van PSV zelfs kramp toen Ajax het tempo opvoerde in de Arena.
De Boer ziet zijn spelers steeds meer gehard raken door het spelen van veel grote wedstrijden kort op elkaar. Ze beseffen steeds beter wat het vraagt om steeds opnieuw te moeten pieken. Woensdagavond kwam De Boer met een boude stelling.
Hij zei: 'Na de 1-1 van Fischer wist ik zeker dat we tegen Feyenoord zouden winnen. Dat was niet provocerend of hooghartig bedoeld. Ik geloof gewoon in wat wij willen: als jij de eerste 60 minuten hebt geïnvesteerd in een wedstrijd, zul je in het laatste half uur productief zijn. In de persoonlijke duels. En in het aanvallen.'
Bij Feyenoord openbaarde zich in de Arena een probleem dat al langer speelt. Toptalenten krijgen daar structureel te weinig weerstand. Deels door het gemis van Europese wedstrijden tussen de competitieduels door. Maar de kunst is ook om dat gemis te compenseren op de training. Daar moeten spelers dan maar geregeld finaal door de pijngrens heen.
'Op de training de wedstrijd nabootsen blijft wel heel lastig', spreekt De Boer uit ervaring. Bij Ajax koestert hij daarom de Champions League en nu, na de winterstop, de wedstrijden in de beker en de Europa League. Maar hij gaat nog een stap verder.
Voor jonge spelers die nog niet (wekelijks) bij de A-selectie zitten, worden bewust extra oefenwedstrijden ingelast. Vaak op dinsdag tegen een hoofdklasser of een topklasser. Dat ritme van om de drie dagen spelen en presteren moét gewoon in je systeem komen, houdt De Boer de jeugd voor. 'Wie hogerop wil, kan in het huidige voetbal niet meer zonder die bagage.'
WK Ook voor Louis van Gaal waren het superinteressante toppers, die tussen Ajax, Feyenoord en PSV. In deze laatste maanden voor het WK kijkt de bondscoach nog weer kritischer naar (potentiële) Oranje-spelers.
Ajax - PSV en Ajax - Feyenoord bieden volop gesprekstof voor de komende stafvergaderingen in Zeist. Maher die weer verschrompelde toen het mes op tafel kwam. Clasie en Vilhena die het niet konden bolwerken. Blind die juist de regie greep en de sleurende Klaassen die met hem mee deed.
Het kan haast niet anders of Van Gaal komt straks vooral bij Ajacieden uit als hij moet kiezen tussen eredivisiespelers voor zijn WK-selectie. Hij heeft mannen nodig om iets te bereiken in Brazilië, geen jongens bij wie in een tweede helft al snel de tank leeg raakt.
BRON |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Een heel mooi en goed verhaal. Wederom een duidelijk bewijs van de goede afslag die Ajax heeft genomen..
Mooi dat je dit even hebt gepost, had het nog niet gezien... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Jaa prachtig, en wat een gedachtegang zeg:) vrolijk begin van mijn dag! |
|
|