|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 26 januari 2014 - 13:56 schreef remco k het volgende:Ik denk dat de Boer spelers ook de nodige rust wil gunnen.. De Sa zou dan de man van de voorzet moeten worden en Bojan van de actie.. Dat dacht ik ook zo ja;) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Go Ahead is normaal een ploeg die zelf willen voetballen, en dat ook tegen de grotere ploegen heeft gedaan, daardoor zal er normaal gesproken ook iets meer ruimte kunnen komen.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik vind De Sa geen logische keuze. Ik had toch voor de traptechniek van Schone gekozen.
maar misschien krijgen Fischer en Schone rust en is dit een soort roulatie net als tegen Feyenoord. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 26 januari 2014 - 13:57 schreef remco k het volgende:Go Ahead is normaal een ploeg die zelf willen voetballen, en dat ook tegen de grotere ploegen heeft gedaan, daardoor zal er normaal gesproken ook iets meer ruimte kunnen komen.. Dat is wel waar maar Ajax heeft nog nooit in een wedstrijd gehad dat ze 60/70 minuten de gelijke waren, Go Ahead zal terug lopen uiteindelijk.. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zondag 26 januari 2014 - 13:59 schreef Eide het volgende:Ik vind De Sa geen logische keuze. Ik had toch voor de traptechniek van Schone gekozen. maar misschien krijgen Fischer en Schone rust en is dit een soort roulatie net als tegen Feyenoord. ik juist wel, die Egels klappen der op... rustig afcounteren met de snelheid van de Sa en Sigthorsson in de punt. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 26 januari 2014 - 14:04 schreef NatjosFC het volgende:[..] ik juist wel, die Egels klappen der op... rustig afcounteren met de snelheid van de Sa en Sigthorsson in de punt. Ach welnee, Ajax heeft straks gewoon 65%+ balbezit en speelt op de helft van de tegenstander. En zonder Schone heb je niemand met een goed afstandschot. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 26 januari 2014 - 14:06 schreef Eide het volgende:[..] Ach welnee, Ajax heeft straks gewoon 65%+ balbezit en speelt op de helft van de tegenstander. En zonder Schone heb je niemand met een goed afstandschot. Nee die hebben weet schone wel dan? XD Ajax heeft 2 keer met een afstandsschot gescoord.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Schone heeft de beste traptechniek van dit elftal. Dat is een wapen, schot en voorzet. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Ja das leuk als je zo 60 minuten een tegenstander wegdrukt.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Dat dan weer wel, snap ergens die keuze voor de Sa niet, maar ook Bojan voor fisher niet...de achterliggende gedachte zal wel zijn sparen... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 26 januari 2014 - 14:23 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Dat dan weer wel, snap ergens die keuze voor de Sa niet, maar ook Bojan voor fisher niet...de achterliggende gedachte zal wel zijn sparen... Ik kan me niets anders voorstellen. En natuurlijk heeft Ajax nu best een brede selectie dus FdB kan ook rouleren. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Aparte voorhoede. Schone misschien niet op zijn beste positie maar die heeft een heerlijke voorzet. Fischer ging net wat beter voetballen. Het zal met rust te maken hebben |
|
|
|
|
sebas1
|
|
|
Wat een kutopstelling (voorin)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 26 januari 2014 door sebas1 -- |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
excuses wordt toch 2-1 voor hen... was vergeten dat we in het uitshirt speelden... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Hahahahaha.....dacht al waar blijf je |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Had al 0-1 moeten staan zeg. Wat een kans. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
We moeten zelf eens een keer de eerste goal maken, vroeg in de wedstrijd. Speelt een stuk makkelijker. Dan moeten tegenstanders ook uit een ander vaatje tappen |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
En die had ook mogen zitten. Al weer 2 100% kansen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Als Ajax niet uitkijkt wordt dit zo'n wedstrijd waar je uiteindelijk tegen jezelf loopt te vechten. 3 kansen al weer die er gewoon in moeten. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Lekkerrrr die van rijhnnn xD |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Wat een kansen. Deze week vrij effectief geweest maar het is weer als vanouds hoor |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ajax moet echt voor rust scoren. GAE zullen de tweede helft echt anders gaan spelen neem ik aan |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Verrassende opstelling m.n. voorin... |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Nu alleen nog scoren, kansen hebben we al wel gehad en zullen blijven komen.... |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Gewoon weer Fischer en Schone op de vleugels graag in de 2e helft.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 26 januari 2014 - 14:58 schreef Loetje het volgende:Ajax moet echt voor rust scoren. GAE zullen de tweede helft echt anders gaan spelen neem ik aan Dat is echt niet waar, ze scoren echt helemaal niet vaak na rust.. Waarom zouden we bang moeten zijn voor GAE? Ajax speelt elke wedstrijd op deze manier, 2e helft komt het weer helemaal goed! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 26 januari 2014 - 13:59 schreef freakie het volgende:[..] Dat is wel waar maar Ajax heeft nog nooit in een wedstrijd gehad dat ze 60/70 minuten de gelijke waren, Go Ahead zal terug lopen uiteindelijk.. at heeft geen fluit te maken met gelijkwaardig zijn of niet, maar met spelopvatting,, |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Fischer > Sigi Schöne > de Sa |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Precies uitgekomen wat ik verwachte na het zien van de opstelling. GVD Frank die Sithorsson kan toch niet. Traag, zeer matige techniek. Kortom komt veel te kort. De Sa komt geen voorzet vanaf en mist ook nog even voor bijna een open goal. Beste Frank gewoon zoals tegen f'noord gaan spelen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ajax speelt een hele goede eerste 20 minuten met diverse grote kansen, ook leek het de keuze van de Boer direct gerechtvaardigd, alle nieuwe spelers waren bij de aanvallen betrokken namelijk..
Daarna zakt het helemaal in, en spelen ze gewoon slecht, de slechtste van allemaal overigens wederom van Rhijn.. Wat een drama. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op zondag 26 januari 2014 - 15:18 schreef Brandje het volgende:Precies uitgekomen wat ik verwachte na het zien van de opstelling. GVD Frank die Sithorsson kan toch niet. Traag, zeer matige techniek. Kortom komt veel te kort. De Sa komt geen voorzet vanaf en mist ook nog even voor bijna een open goal. Beste Frank gewoon zoals tegen f'noord gaan spelen. Je hebt gelijk wat betreft Sigthorson, maar Bojan doet ook niet veel goeds met een bal.... |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Heel nederland ziet dat echter wil Frank volgens mij tegen beter weten laten zien dat die houten klaas voorin wel DE spits voor ajax is. Als hij die koppigheid, net als met Janssen, van zich afschut dan ben je een wereldtrainer!! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 26 januari 2014 - 15:17 schreef freakie het volgende:[..] Dat is echt niet waar, ze scoren echt helemaal niet vaak na rust.. Waarom zouden we bang moeten zijn voor GAE? Ajax speelt elke wedstrijd op deze manier, 2e helft komt het weer helemaal goed! Go Ahead zal meer en meet vertrouwen krijgen in een resultaat. Maakt het niet makkelijker |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Laatste fase was godsgruwelijk slecht en pover |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zondag 26 januari 2014 - 15:19 schreef remco k het volgende:Ajax speelt een hele goede eerste 20 minuten met diverse grote kansen, ook leek het de keuze van de Boer direct gerechtvaardigd, alle nieuwe spelers waren bij de aanvallen betrokken namelijk.. Daarna zakt het helemaal in, en spelen ze gewoon slecht, de slechtste van allemaal overigens wederom van Rhijn.. Wat een drama. vond de Sa veel slechter... |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 26 januari 2014 - 15:19 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Je hebt gelijk wat betreft Sigthorson, maar Bojan doet ook niet veel goeds met een bal.... Nee klopt alleen speelt Bojan dan weer linksbuiten, dan weer rechtsbuiten dan weer spits. Dan heeft Van Rhijn De sa weer voor zich, dan weer schone, dan weer Bojan. Vastigheid is belangrijk voor een team!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 26 januari 2014 - 15:19 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Je hebt gelijk wat betreft Sigthorson, maar Bojan doet ook niet veel goeds met een bal.... Heeft geen enkel nut om maar een "voetballer" op te stellen in de aanval.. Kan nergens een combo aan gaan.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Was ook niet best, maar van Rhijn heeft 0 dingen goed gedaan, ook verdedigend echt onthutsend zwak. Geeft corners weg als warme broodjes,, |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 26 januari 2014 - 15:22 schreef remco k het volgende:[..] Was ook niet best, maar van Rhijn heeft 0 dingen goed gedaan, ook verdedigend echt onthutsend zwak. Geeft corners weg als warme broodjes,, En Veltman ook weer net als tegen psv met dat slappe door het midden uitverdedigen. Nu weer met het hoofd |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Vond Siggie anders aanvallend beste van het stel... |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Dat zegt genoeg over het niveau van onze aanval. Met een normale spits was je nu haast kampioen geweest. Staat oog in oog met de doelman en schiet hem recht in zijn handen |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Het begin was trouwens helemaal niet slecht maar dan scoor je niet en verslapt de boel na 20 minuten en krijg je van dat gezapige net niet voetbal... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
3 mega grote kansen in de eerste 20 minuten.. Tsjaa, als je die WEER niet maakt.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 26 januari 2014 - 15:26 schreef Brandje het volgende:[..] Dat zegt genoeg over het niveau van onze aanval. Met een normale spits was je nu haast kampioen geweest. Staat oog in oog met de doelman en schiet hem recht in zijn handen Dat valt ook wel mee. Zoveel spitsen die echt beter zijn lopen er niet in de eredivisie. En echt makkelijk was het afronden ook weer niet. Maar een spits die echt lekker in z'n vel zit maakt die goal natuurlijk wel gewoon. Die kans voor De Sa was aanzienlijk makkelijker. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
De Sa heeft letterlijk nog geen goede bal gegeven. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: per ongeluk op de paal, dus slechte voorzet...;-) |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Had een penalty moeten zijn. Sjongejonge. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 26 januari 2014 - 15:17 schreef remco k het volgende:[..] at heeft geen fluit te maken met gelijkwaardig zijn of niet, maar met spelopvatting,, Waauw, doe ff normaal t is toch wel duidelijk dat GAE niet echt het spel kan maken.. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
kom op Frank, wisselen, Schone en Fischer er in!! |
|
|
|