|
|
Ajax Warrior
|
|
|
KUT UITSHIRT!! LELIJK SMERIG AFTANDS DING! TIJD DAT ZE DIE ERGENS HEEL DIEP ACHTERIN EEN KAST VERSTOPPEN! DAN MAAR VOETBALLEN MET EEN UITSHIRT VAN EEN SEIZOEN OF WAT GELEDEN! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
O ja, trouwens wel blij met de winst. Al was het billenknijpen. En at roep je over jezelf af, want je had na 20 minuten al 0-3 voor MOETEN staan!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 26 januari 2014 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik blijf de shirt eigenlijk wel mooi vinden. Onverwachts want mijn eerste reactie was ook WTF. Maar ik vind het uit tenue eigenlijk mooier dan dat van het vorige seizoen. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 26 januari 2014 - 20:25 schreef Ajax Warrior het volgende:KUT UITSHIRT!! LELIJK SMERIG AFTANDS DING! TIJD DAT ZE DIE ERGENS HEEL DIEP ACHTERIN EEN KAST VERSTOPPEN! DAN MAAR VOETBALLEN MET EEN UITSHIRT VAN EEN SEIZOEN OF WAT GELEDEN! Wraf.... |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Als je me nog kan herrinderen vind/vond ik eriksen en de jong nooit wat ;) en daar blijf ik bij... ;) vond hem nooit echt top en dacht in mijn ogen niet creatief genoeg... En tevaak een balletje terug ipv vooruit... Dus ja ik denk echt dat dit middenveld beter is... Eriksen dejong speelde al 3 jaar samen... Dit is het eerste jaar samen met een compleet nieuw middenveld |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
En oogt nu al aanvallender cq beter dan het oude.. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Met Blind op CVM loopt het allemaal een stuk aanvallender/beter. Ik denk alleen dat Frank toch weer vast moet gaan houden aan zijn voorhoede. En in mijn optiek is dat met Sigthorson, Fisher en Schöne in de basis. En ik weet dat een boel mensen mij nu idioot vinden omdat ik Sigthorson toch in de basis zet, maar hij sterker en kan veel beter koppen, maar voetbellend is hij een stuk minder dan Bojan, maar toch... |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Fysiek sterk en toch veel balverlies aangezien hij totaal niet creatief is.. ook de possitie van lopen vind ik zwak voor een spits... En persoonlijk vind ik ajax met een voetballende spits beter |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 26 januari 2014 - 20:41 schreef nummer10 het volgende:Als je me nog kan herrinderen vind/vond ik eriksen en de jong nooit wat ;) en daar blijf ik bij... ;) vond hem nooit echt top en dacht in mijn ogen niet creatief genoeg... En tevaak een balletje terug ipv vooruit... Dus ja ik denk echt dat dit middenveld beter is... Eriksen dejong speelde al 3 jaar samen... Dit is het eerste jaar samen met een compleet nieuw middenveld En toch, Eriksen en De Jong waren aanvallend lang DE steunpilaar van Ajax vorig seizoen en dat deden ze met Poulsen achter zich.
Blind is ontegenzeggelijk beter als Poulsen, zowel verdedigend als in balbezit en aanvallend zijn Serero en Klaassen goed, maar nog niet zo dwingend als dat Eriksen en De Jong waren. Eriksen en De Jong plaatsten met z'n 2en evenveel voorwaartse druk als dat Serero, Klaassen en Blind dat nu met z'n 3en doen/
Nu ben ik meteen met je eens dat die 2 al 3 jaar samenspeelde en dat bij hen de autmatismes veel sterker ingebakken zaten. Bovendien was Eriksen duidelijk de beste van die twee maar eerlijk is eerlijk, die twee waren wel beter dan wat er nu staat.
Met name Klaassen is nog wel tot heel veel meer in staat. Pas 20 (bijna 21) en nu toch al wel heel dicht bij het niveau van Siem de Jong of misschien wel beter al als middenvelder. Qua talent is Klaassen zeker beter. De toekomst ziet er dus wat dat betreft gewoon heel zonnig uit. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 26 januari 2014 - 21:32 schreef Ronald 1960 het volgende:Met Blind op CVM loopt het allemaal een stuk aanvallender/beter. Ik denk alleen dat Frank toch weer vast moet gaan houden aan zijn voorhoede. En in mijn optiek is dat met Sigthorson, Fisher en Schöne in de basis. En ik weet dat een boel mensen mij nu idioot vinden omdat ik Sigthorson toch in de basis zet, maar hij sterker en kan veel beter koppen, maar voetbellend is hij een stuk minder dan Bojan, maar toch... Mm ja vind het gek ja, koppend is hij beter? heb je niks aan als hij er niet staat(1 keer gekopt geloof ik?) Sterker? hij zoekt nauwelijks het duel op. Echt goed staat hij ook niet, aanvallen lopen niet soepel door. Ik denk dat je aan Bojan veel meer hebt en koppen heb je in dit Ajax weinig aan. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 26 januari 2014 - 20:41 schreef nummer10 het volgende:Als je me nog kan herrinderen vind/vond ik eriksen en de jong nooit wat ;) en daar blijf ik bij... ;) vond hem nooit echt top en dacht in mijn ogen niet creatief genoeg... En tevaak een balletje terug ipv vooruit... Dus ja ik denk echt dat dit middenveld beter is... Eriksen dejong speelde al 3 jaar samen... Dit is het eerste jaar samen met een compleet nieuw middenveld Die Eriksen, ze zijn ubber blij met hem in Tottenham hahaaaa |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Laten we deze pot snel vergeten, pfff... Wat een 90 minuten lange marteling voor mijn ogen... Wel blij met de overwinning, maar jongens wat speelden we sloom... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 26 januari 2014 - 21:44 schreef nummer10 het volgende:Fysiek sterk en toch veel balverlies aangezien hij totaal niet creatief is.. ook de possitie van lopen vind ik zwak voor een spits... En persoonlijk vind ik ajax met een voetballende spits beter Jup! :) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 26 januari 2014 - 22:07 schreef freakie het volgende:[..] Mm ja vind het gek ja, koppend is hij beter? heb je niks aan als hij er niet staat(1 keer gekopt geloof ik?) Sterker? hij zoekt nauwelijks het duel op. Echt goed staat hij ook niet, aanvallen lopen niet soepel door. Ik denk dat je aan Bojan veel meer hebt en koppen heb je in dit Ajax weinig aan. Sterker nog. Ik heb bojan vandaag in de punt een kopduel zien winnen en een bal op de borst zien klaar leggen voor Klaassen. Dat is siggie niet 1 keer gelukt. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 26 januari 2014 - 22:10 schreef remco k het volgende:[..] Sterker nog. Ik heb bojan vandaag in de punt een kopduel zien winnen en een bal op de borst zien klaar leggen voor Klaassen. Dat is siggie niet 1 keer gelukt. Inderdaaaaad:) Ik vind Bojan in alle opzichten beter, je zou kunnen zeggen als je Siggie en Bojan vergelijkt dan.. Maar Siggie staat slecht en heeft een HUGE kans verkloot alweer.. Ik denk vooral omdat Bojan het spelletje beter snapt en aankan, want ik denk dat Siggie echt wel een goede spits is, alleen niet voor dit Ajax waar alles snel moet. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Siggi is gewoon gigantisch uit vorm... Niet meer niet minder... Siggi gaat nog belangerijk zijn voor ons... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 26 januari 2014 - 22:16 schreef hippy het volgende:Siggi is gewoon gigantisch uit vorm... Niet meer niet minder... Siggi gaat nog belangerijk zijn voor ons... Ja wanneer?? Nee gaat m niet worden man;) |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote: Je kan zeggen wat je wil, ik geloof er heilig in... Nog dit seizoen sta je siggi toe te juichen..;))... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 26 januari 2014 - 22:21 schreef hippy het volgende:[..] Je kan zeggen wat je wil, ik geloof er heilig in... Nog dit seizoen sta je siggi toe te juichen..;))... Ik zal me het blijven herinneren hippy, heb het in de agenda gezet! en krijg ook herinneringen elke dag!
Nee Siggie kan voetballen maar niet bij dit ajax, de basis gaat al niet bij Siggie(positie kiezen, kaatsen, aannemen..) Ik ben er zo helemaal klaar mee, even op de bank zetten lijkt mij gepast, zo meteen staat de Jong in alle waarschijnlijkheid in de spits;) |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op zondag 26 januari 2014 - 22:24 schreef freakie het volgende:[..] Ik zal me het blijven herinneren hippy, heb het in de agenda gezet! en krijg ook herinneringen elke dag! Nee Siggie kan voetballen maar niet bij dit ajax, de basis gaat al niet bij Siggie(positie kiezen, kaatsen, aannemen..) Ik ben er zo helemaal klaar mee, even op de bank zetten lijkt mij gepast, zo meteen staat de Jong in alle waarschijnlijkheid in de spits;) Nou hoop ik dat ie het waar maakt..;))... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Zet Sigthorsson bij een ploeg die met traditionele buitenspelers speelt en hij ramt ze er waarschijnlijk uit alle hoeken en standen in.. maar Ajax kan dat gewoon niet. Als je de voorzetten van De Sa van vandaag ziet, al was Siggie 4m30 had hij er nog niet bij gekunt.
De kracht zit in het combinatiespel en daarom is Bojan of Hoessen een betere keuze. Maar Sightorsson an sich is meer dan goed genoeg voor de Eredivisie, hij past gewoon niet zo goed bij dit Ajax. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Siggi gaat het waar maken... |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Als ie een keer tien wedstrijden niet geblesseerd raakt dan..;)).. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Ik hoop het zo voor je, want als een spits goed speelt dan helpt dat onze ploeg. Nu is Bojan beter en moet Bojan spelen, iets wat totaal duidelijk is, hoe gek je ook bent op Siggie.. En omdat ik denk dat Siggie het niet goed gaat maken dit seizoen hoop ik voor Ajax dat hij opgehaald wordt door een club, en dus voor hem dat hij minuten gaat maken.
Wantzoals het er nu uit ziet is het 1ste spits de Jong, 2e spits Bojan, 3e Spits Siggie.. Waar Bojan als het gaat om bank zitten ook nog meer toevoegt aan de bank omdat hij aan de zijkant kan spelen en in de spits |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Was het jullie trouwens opgevallen dat die Wiedemeijer wederom een slechte wedstrijd floot. Consequent zijn begrijpen ze volgens mij nog niet bij de KNVB. Voor de ene valpartij in het strafschopgebied geef je een gele kaart, terwijl de andere valpartij wordt afgedaan met een achterbal en geen kaart? Daarnaast was de eerste "overtreding" op Klaassen misschien geen strafschop, maar zeker GEEN gele kaart. Terwijl de "overtreding" op Serero duidelijk wel een schwalbe was waar geel gewoon op zijn plaats was?
Overigens hebben de scheidsrechters uit de bossen van Zeist volgens mij totaal zelf geen inlevingsvermogen meer. Al die kloteregels die ze opgedragen krijgen, maken van deze scheidsrechters wandelde boeken. Tijd dat die gasten weer eens zelf de wedstrijd gaan aanvoelen en daarnaar fluiten. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 26 januari 2014 - 22:21 schreef hippy het volgende:[..] Je kan zeggen wat je wil, ik geloof er heilig in... Nog dit seizoen sta je siggi toe te juichen..;))... Ik denk dat hij een geweldige spits kan zijn met voldoende aanvoer van de flanken, echter gebeurt dit totaal niet bij Ajax, en is hij mede hierdoor volledig uit vorm, hij raakt ook zijn ritme dus kwijt, en dat tast zijn zelfvertrouwen weer aan.. Kortom, hij zit in een neerwaartse spiraal, en ik denk eigenlijk niet dat Ajax de ploeg is waar hij uit die spiraal zal komen..
Maar zoals ik al zei, ik denk wel degelijk dat het een hele goede spits is. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 26 januari 2014 - 22:55 schreef freakie het volgende:[..] Ik hoop het zo voor je, want als een spits goed speelt dan helpt dat onze ploeg. Nu is Bojan beter en moet Bojan spelen, iets wat totaal duidelijk is, hoe gek je ook bent op Siggie.. En omdat ik denk dat Siggie het niet goed gaat maken dit seizoen hoop ik voor Ajax dat hij opgehaald wordt door een club, en dus voor hem dat hij minuten gaat maken. Wantzoals het er nu uit ziet is het 1ste spits de Jong, 2e spits Bojan, 3e Spits Siggie.. Waar Bojan als het gaat om bank zitten ook nog meer toevoegt aan de bank omdat hij aan de zijkant kan spelen en in de spits Nou ben ik het wel met je eens, maar de Boer ziet dat toch echt anders, daar is de Jong 1 en Siggie twee, en aangezien de Jong geblesseerd is speelt Siggie..
Overigens ben ik van mening dat Ajax gewoon slechter voetbalt met Siggie in de ploeg. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 27 januari 2014 - 09:36 schreef Ajax Warrior het volgende:Was het jullie trouwens opgevallen dat die Wiedemeijer wederom een slechte wedstrijd floot. Consequent zijn begrijpen ze volgens mij nog niet bij de KNVB. Voor de ene valpartij in het strafschopgebied geef je een gele kaart, terwijl de andere valpartij wordt afgedaan met een achterbal en geen kaart? Daarnaast was de eerste "overtreding" op Klaassen misschien geen strafschop, maar zeker GEEN gele kaart. Terwijl de "overtreding" op Serero duidelijk wel een schwalbe was waar geel gewoon op zijn plaats was? Overigens hebben de scheidsrechters uit de bossen van Zeist volgens mij totaal zelf geen inlevingsvermogen meer. Al die kloteregels die ze opgedragen krijgen, maken van deze scheidsrechters wandelde boeken. Tijd dat die gasten weer eens zelf de wedstrijd gaan aanvoelen en daarnaar fluiten. Helemaal mee eens.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Wiedemeijer floot beroerd maar is ook geen goede scheidsrechter. Blom vond ik tegen Feyenoord juist uitstekend fluiten, zie ook de 1-1. Echt grote klasse. Kuipers mag ook rustig als erg goed worden bestempeld. Ze zijn er dus echt wel hoewel er te veel scheidsrechters tussen lopen waar ik de rillingen van krijg...
Higler, Wiedemeijer, Makkellie... allemaal dramatisch. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Jullie zullen mij wel voor gek verklaren maar ik moet siggie gaan verdedigen.
Siggie heeft een aantal belangrijke doelpunten gemaakt. Uit tegen twente 1-1 Thuis tegen Psv.
Siggie heeft er 7 in liggen meer dan bojan en hoessen.
Daarnaast kan je moeilijk spelers gaan vergelijken met elkaar, als je een olietanker nodig hebt(siggie) dan heb je een olietanker nodig. Heb je speedboot (bojan) nodig dan heb je een speedboot nodig. Soms heb je de 1 nodig en soms heb je de ander nodig.
Siggie mist in de 2de min een grote kans maar ik begrijp wel waarom. Net daarvoor krijgt hij van zeer dicht bij een bal in zijn gezicht geschoten. Tand door zijn lip. Dan doe je verdwaast je ogen open en ligt de bal voor je voeten en enkel alleen de keeper voor je. Dan zie je nog maar half en hoop je dat je de bal nog raakt. Ja hij raakt de bal maar de bal gaat recht op de keeper af.
Overigens heb ik fisher ook kansen zien missen maar toch word hij opgesteld in de meeste opstellingen. Bojan draaft met zijn acties te vaak door waardoor en amper kansen komen. Cijfers zeggen genoeg dat Siggie de beste spits is. Want samen met Klaassen is hij de topscoorder. Geen Hoessen en geen Bojan.
Siem de Jong heeft bewezen als spits een goeie aanvulling te kunnen zijn. Hij heeft de kwaliteiten van de beide spitsen. Scoort op de belangrijke momenten (siggie) en zakt het middenveld in om zo doende ajax beter te laten spelen(bojan).
Frank wil siggie niet kwijt. Als frank hem niet kwijt wil dan wil ik hem ook niet kwijt want ik zie geen enkele reden om aan frank te twijfelen. Op weg naar de 4 landstitel in 3.5 jaar tijd. Doe dat maar na. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op maandag 27 januari 2014 - 14:33 schreef Eide het volgende:Wiedemeijer floot beroerd maar is ook geen goede scheidsrechter. Blom vond ik tegen Feyenoord juist uitstekend fluiten, zie ook de 1-1. Echt grote klasse. Kuipers mag ook rustig als erg goed worden bestempeld. Ze zijn er dus echt wel hoewel er te veel scheidsrechters tussen lopen waar ik de rillingen van krijg... Higler, Wiedemeijer, Makkellie... allemaal dramatisch. Wiedemeijer kreeg een 8 van het AD.
Er zijn 9 wedstrijden en we hebben niet 9 top scheidsrechters die allemaal naar het WK zouden kunnen. We kunnen ook niet elke keer Kuipers of blom krijgen omdat we Ajax zijn, ook andere clubs hebben recht op een goede scheids. Dat er veel scheidsrechters zijn die gewoon volgens het boekje fluiten ipv het gevoel, lijkt mij logisch. Niet iedereen is het zelfde en de scheidsrechters ook niet. Je wilt dat elke wedstrijd goed word gefloten en dat elke overtreding naar eer en geweten juist word gehandeld. Maar niet ieder gevoel is het zelfde dus dan krijg je dat de ene scheids dat toestaat en de ander niet. Lijkt mij vervelend, maar de regels zijn wel het zelfde op elke moment en elke tijdstip in de wedstrijd.
Stel: CL-finale, Barca-Real. in de 1ste min word een overtreding gemaakt in het strafschopgebied door de keeper. Wat moet de scheids doen? Volgens het boekje fluiten of door laten gaan, want anders fluit hij de wedstrijd dood. Het boekje fluiten is: Rode Kaart voor de Keeper en een pingel. Door laten gaan: 0-0 en 88 min plezier van de wedstrijd. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 27 januari 2014 - 14:40 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Jullie zullen mij wel voor gek verklaren maar ik moet siggie gaan verdedigen. Siggie heeft een aantal belangrijke doelpunten gemaakt. Uit tegen twente 1-1 Thuis tegen Psv. Siggie heeft er 7 in liggen meer dan bojan en hoessen. Daarnaast kan je moeilijk spelers gaan vergelijken met elkaar, als je een olietanker nodig hebt(siggie) dan heb je een olietanker nodig. Heb je speedboot (bojan) nodig dan heb je een speedboot nodig. Soms heb je de 1 nodig en soms heb je de ander nodig. Siggie mist in de 2de min een grote kans maar ik begrijp wel waarom. Net daarvoor krijgt hij van zeer dicht bij een bal in zijn gezicht geschoten. Tand door zijn lip. Dan doe je verdwaast je ogen open en ligt de bal voor je voeten en enkel alleen de keeper voor je. Dan zie je nog maar half en hoop je dat je de bal nog raakt. Ja hij raakt de bal maar de bal gaat recht op de keeper af. Overigens heb ik fisher ook kansen zien missen maar toch word hij opgesteld in de meeste opstellingen. Bojan draaft met zijn acties te vaak door waardoor en amper kansen komen. Cijfers zeggen genoeg dat Siggie de beste spits is. Want samen met Klaassen is hij de topscoorder. Geen Hoessen en geen Bojan. Siem de Jong heeft bewezen als spits een goeie aanvulling te kunnen zijn. Hij heeft de kwaliteiten van de beide spitsen. Scoort op de belangrijke momenten (siggie) en zakt het middenveld in om zo doende ajax beter te laten spelen(bojan). Frank wil siggie niet kwijt. Als frank hem niet kwijt wil dan wil ik hem ook niet kwijt want ik zie geen enkele reden om aan frank te twijfelen. Op weg naar de 4 landstitel in 3.5 jaar tijd. Doe dat maar na. Er is een groot verschil tussen een buitenspeler die een kans mist of een spits.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 27 januari 2014 - 14:53 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Wiedemeijer kreeg een 8 van het AD. Er zijn 9 wedstrijden en we hebben niet 9 top scheidsrechters die allemaal naar het WK zouden kunnen. We kunnen ook niet elke keer Kuipers of blom krijgen omdat we Ajax zijn, ook andere clubs hebben recht op een goede scheids. Dat er veel scheidsrechters zijn die gewoon volgens het boekje fluiten ipv het gevoel, lijkt mij logisch. Niet iedereen is het zelfde en de scheidsrechters ook niet. Je wilt dat elke wedstrijd goed word gefloten en dat elke overtreding naar eer en geweten juist word gehandeld. Maar niet ieder gevoel is het zelfde dus dan krijg je dat de ene scheids dat toestaat en de ander niet. Lijkt mij vervelend, maar de regels zijn wel het zelfde op elke moment en elke tijdstip in de wedstrijd. Stel: CL-finale, Barca-Real. in de 1ste min word een overtreding gemaakt in het strafschopgebied door de keeper. Wat moet de scheids doen? Volgens het boekje fluiten of door laten gaan, want anders fluit hij de wedstrijd dood. Het boekje fluiten is: Rode Kaart voor de Keeper en een pingel. Door laten gaan: 0-0 en 88 min plezier van de wedstrijd. Mooi voor het AD. Ik vond hem beroerd fluiten. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
En een overtreding is een overtreding, of dat nu 1e of 90e minuut is.. En als de reglementen voorschrijven penalty en rode kaart, dan is dat zo en moet die scheids hem geven.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 27 januari 2014 - 15:04 schreef remco k het volgende:En een overtreding is een overtreding, of dat nu 1e of 90e minuut is.. En als de reglementen voorschrijven penalty en rode kaart, dan is dat zo en moet die scheids hem geven.. Dat is, maar ik ben van mening dat er te veel scheidsrechters in de verkeerde situaties voor geel kiezen. Hoeveel hele sportieve wedstrijden hebben we de laatste tijd wel niet gezien waar je aan het einde tot je verbijstering concludeerde dat er meer dan 6 kaarten waren gegeven... Zo stoor ik me ook aan springduels met keepers, er zijn scheidsrechters die al affluiten als je naar een keeper kijkt. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 27 januari 2014 - 14:53 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Wiedemeijer kreeg een 8 van het AD. Er zijn 9 wedstrijden en we hebben niet 9 top scheidsrechters die allemaal naar het WK zouden kunnen. We kunnen ook niet elke keer Kuipers of blom krijgen omdat we Ajax zijn, ook andere clubs hebben recht op een goede scheids. Dat er veel scheidsrechters zijn die gewoon volgens het boekje fluiten ipv het gevoel, lijkt mij logisch. Niet iedereen is het zelfde en de scheidsrechters ook niet. Je wilt dat elke wedstrijd goed word gefloten en dat elke overtreding naar eer en geweten juist word gehandeld. Maar niet ieder gevoel is het zelfde dus dan krijg je dat de ene scheids dat toestaat en de ander niet. Lijkt mij vervelend, maar de regels zijn wel het zelfde op elke moment en elke tijdstip in de wedstrijd. Stel: CL-finale, Barca-Real. in de 1ste min word een overtreding gemaakt in het strafschopgebied door de keeper. Wat moet de scheids doen? Volgens het boekje fluiten of door laten gaan, want anders fluit hij de wedstrijd dood. Het boekje fluiten is: Rode Kaart voor de Keeper en een pingel. Door laten gaan: 0-0 en 88 min plezier van de wedstrijd. Dat voorbeeld van jouw is lood om oud ijzer. Dit is namelijk al een discussiepunt bij de UEFA en de FIFA. In principe willen ze ernaartoe dat een doorgebroken speler die op een normale manier wordt gevloerd enkel een pingel krijgt toebedeeld en de tegenstander geen rode kaart. En terecht, want in sommige gevallen wordt je nu dubbel zo hard genaaid.
Daarnaast gaat het mij in dit soort gevallen niet om het boekie, maar als ik sommige scheidsrechters zie rondlopen heb ik het idee dat ze enkel bezig zijn met nadenken wat er ook al weer in het boekje stond en of ze dus moeten fluiten of niet. Er wordt totaal niet meer in de geest van een wedstrijd gefloten.
Opvallend is wel dat al die scheidsrechters denken het boekje te volgen, maar nog zo inconsequent zijn als de neet. Waar bij de ene scheidsrechter een gele kaart voor een bepaalde overtreding wordt gegeven, bij de ander een rode en bij een derde wordt er helemaal geen kaart gegeven? Hetzelfde geldt voor strafschoppen. De ene wedstrijd worden ze als warme broodjes op de stip gelegd en een week later moet eerst iemand doormidden worden geschopt eer een scheidsrechter op dat fluitspel blaast. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 27 januari 2014 - 15:27 schreef Eide het volgende:[..] Dat is, maar ik ben van mening dat er te veel scheidsrechters in de verkeerde situaties voor geel kiezen. Hoeveel hele sportieve wedstrijden hebben we de laatste tijd wel niet gezien waar je aan het einde tot je verbijstering concludeerde dat er meer dan 6 kaarten waren gegeven... Zo stoor ik me ook aan springduels met keepers, er zijn scheidsrechters die al affluiten als je naar een keeper kijkt. Dat klopt zeker, Maar ze geven dan dus ook geel voor iets dat het niet is, dus fluiten ze slecht..
Als men gewoon de regels hanteert hoeft er niet zo veel aan te merken te zijn..
In Nl wordt er vrijwel altijd gefloten alsof het een stelletje homo's zijn, en dat werkt bij de clubs die Europees spelen ook gewoon door. Simpelweg omdat daar meer mag.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Het gaat mij niet eens om de situaties waarin het overduidelijk wel of geen geel of rood is. Het gaat mij om de situaties waar een scheidsrechter moet aanvoelen waar de wedstrijd het meest bij gebaat is. Gaat geel de situatie op het veld verbeteren of juist op scherp zetten... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 27 januari 2014 - 11:39 schreef remco k het volgende:[..] Nou ben ik het wel met je eens, maar de Boer ziet dat toch echt anders, daar is de Jong 1 en Siggie twee, en aangezien de Jong geblesseerd is speelt Siggie.. Overigens ben ik van mening dat Ajax gewoon slechter voetbalt met Siggie in de ploeg. Ja de Boer heeft dat gezegd, maar zou hij echt niet bijdraaien als Bojan nu laat zien dat hij meer een toevoeging is? |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 27 januari 2014 - 14:40 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Jullie zullen mij wel voor gek verklaren maar ik moet siggie gaan verdedigen. Siggie heeft een aantal belangrijke doelpunten gemaakt. Uit tegen twente 1-1 Thuis tegen Psv. Siggie heeft er 7 in liggen meer dan bojan en hoessen. Daarnaast kan je moeilijk spelers gaan vergelijken met elkaar, als je een olietanker nodig hebt(siggie) dan heb je een olietanker nodig. Heb je speedboot (bojan) nodig dan heb je een speedboot nodig. Soms heb je de 1 nodig en soms heb je de ander nodig. Siggie mist in de 2de min een grote kans maar ik begrijp wel waarom. Net daarvoor krijgt hij van zeer dicht bij een bal in zijn gezicht geschoten. Tand door zijn lip. Dan doe je verdwaast je ogen open en ligt de bal voor je voeten en enkel alleen de keeper voor je. Dan zie je nog maar half en hoop je dat je de bal nog raakt. Ja hij raakt de bal maar de bal gaat recht op de keeper af. Overigens heb ik fisher ook kansen zien missen maar toch word hij opgesteld in de meeste opstellingen. Bojan draaft met zijn acties te vaak door waardoor en amper kansen komen. Cijfers zeggen genoeg dat Siggie de beste spits is. Want samen met Klaassen is hij de topscoorder. Geen Hoessen en geen Bojan. Siem de Jong heeft bewezen als spits een goeie aanvulling te kunnen zijn. Hij heeft de kwaliteiten van de beide spitsen. Scoort op de belangrijke momenten (siggie) en zakt het middenveld in om zo doende ajax beter te laten spelen(bojan). Frank wil siggie niet kwijt. Als frank hem niet kwijt wil dan wil ik hem ook niet kwijt want ik zie geen enkele reden om aan frank te twijfelen. Op weg naar de 4 landstitel in 3.5 jaar tijd. Doe dat maar na. Uuuu Siggie speelt vaker en is spits? Just sayingg?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 27 januari 2014 - 17:45 schreef freakie het volgende:[..] Ja de Boer heeft dat gezegd, maar zou hij echt niet bijdraaien als Bojan nu laat zien dat hij meer een toevoeging is? De Boer is toch over het algemeen iemand die vrij lang bij zijn keuzes blijft.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 26 januari 2014 - 21:44 schreef Eide het volgende:[..] En toch, Eriksen en De Jong waren aanvallend lang DE steunpilaar van Ajax vorig seizoen en dat deden ze met Poulsen achter zich. Blind is ontegenzeggelijk beter als Poulsen, zowel verdedigend als in balbezit en aanvallend zijn Serero en Klaassen goed, maar nog niet zo dwingend als dat Eriksen en De Jong waren. Eriksen en De Jong plaatsten met z'n 2en evenveel voorwaartse druk als dat Serero, Klaassen en Blind dat nu met z'n 3en doen/ Nu ben ik meteen met je eens dat die 2 al 3 jaar samenspeelde en dat bij hen de autmatismes veel sterker ingebakken zaten. Bovendien was Eriksen duidelijk de beste van die twee maar eerlijk is eerlijk, die twee waren wel beter dan wat er nu staat. Met name Klaassen is nog wel tot heel veel meer in staat. Pas 20 (bijna 21) en nu toch al wel heel dicht bij het niveau van Siem de Jong of misschien wel beter al als middenvelder. Qua talent is Klaassen zeker beter. De toekomst ziet er dus wat dat betreft gewoon heel zonnig uit. Met Duarte ipv Serero... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 26 januari 2014 - 22:14 schreef freakie het volgende:[..] Inderdaaaaad:) Ik vind Bojan in alle opzichten beter, je zou kunnen zeggen als je Siggie en Bojan vergelijkt dan.. Maar Siggie staat slecht en heeft een HUGE kans verkloot alweer.. Ik denk vooral omdat Bojan het spelletje beter snapt en aankan, want ik denk dat Siggie echt wel een goede spits is, alleen niet voor dit Ajax waar alles snel moet. Jij bent helemaal leip van Bojan...mag hoor niiks mis mee...want ik vind hem als spits voetballend beter als Sigi en Hoessen maar ergens nog niet goed genoeg voor Ajax...zie dan iets meer in de Jong al vind ik hem ook nog niet echt de man voor in de punt....
Allen komen ergens nog wat te kort.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 26 januari 2014 - 22:55 schreef freakie het volgende:[..] Ik hoop het zo voor je, want als een spits goed speelt dan helpt dat onze ploeg. Nu is Bojan beter en moet Bojan spelen, iets wat totaal duidelijk is, hoe gek je ook bent op Siggie.. En omdat ik denk dat Siggie het niet goed gaat maken dit seizoen hoop ik voor Ajax dat hij opgehaald wordt door een club, en dus voor hem dat hij minuten gaat maken. Wantzoals het er nu uit ziet is het 1ste spits de Jong, 2e spits Bojan, 3e Spits Siggie.. Waar Bojan als het gaat om bank zitten ook nog meer toevoegt aan de bank omdat hij aan de zijkant kan spelen en in de spits Eens met jouw volgorde... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 27 januari 2014 - 09:36 schreef Ajax Warrior het volgende:Was het jullie trouwens opgevallen dat die Wiedemeijer wederom een slechte wedstrijd floot. Consequent zijn begrijpen ze volgens mij nog niet bij de KNVB. Voor de ene valpartij in het strafschopgebied geef je een gele kaart, terwijl de andere valpartij wordt afgedaan met een achterbal en geen kaart? Daarnaast was de eerste "overtreding" op Klaassen misschien geen strafschop, maar zeker GEEN gele kaart. Terwijl de "overtreding" op Serero duidelijk wel een schwalbe was waar geel gewoon op zijn plaats was? Overigens hebben de scheidsrechters uit de bossen van Zeist volgens mij totaal zelf geen inlevingsvermogen meer. Al die kloteregels die ze opgedragen krijgen, maken van deze scheidsrechters wandelde boeken. Tijd dat die gasten weer eens zelf de wedstrijd gaan aanvoelen en daarnaar fluiten. Toppie Warrior!! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Ik denk dat Serero een betere partner is voor Klaassen dan Duarte. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Hoessen , Siggie, Bojan.....allemaal ruk....weet niet wat er aan komt als spits zijnde....koop die Berardi maar
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 januari 2014 door Nenam_tiL -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 27 januari 2014 - 22:10 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Jij bent helemaal leip van Bojan...mag hoor niiks mis mee...want ik vind hem als spits voetballend beter als Sigi en Hoessen maar ergens nog niet goed genoeg voor Ajax...zie dan iets meer in de Jong al vind ik hem ook nog niet echt de man voor in de punt.... Allen komen ergens nog wat te kort.... Geef Bojan de tijd, als hij vertrouwen krijgt van de Boer is het de perfecte spits voor ons.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 27 januari 2014 - 22:19 schreef Nenam_tiL het volgende:Hoessen , Siggie, Bojan.....allemaal ruk....weet niet wat er aan komt als spits zijnde....koop die Berardi maar voor 20 miljoen plus?? |
|
|
|