BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: 'Kwaliteitskrant' AD wil weer even punten scoren

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Stylzz
 Stylzz - maandag 20 januari 2014 - 10:48   quote  deeplink  
http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/article/detail/3580516/2014/01/20/Feyenoord-fans-zorgen-voor-paniek-in-gezinsvak-Utrecht.dhtml
_________________

Een groep van zo'n honderd Feyenoord-supporters heeft gisteren voor grote paniek gezorgd in het gezinsvak van FC Utrecht. Ouders met huilende kinderen beleefden angstige momenten in Galgenwaard.

Het is nog onduidelijk hoe de supporters van Feyenoord aan kaarten zijn gekomen voor het gezinsvak, dat zich naast het 'uitvak' bevindt. Nadat FC Utrecht na ruim twintig minuten op voorsprong kwam, werd de groep Feyenoord-fans onrustig. De Mobiele Eenheid isoleerde de groep en verzocht alle ouders en kinderen het stadion te verlaten.

Op sociale media regende het direct boze en emotionele reacties. Ouders zijn woedend en begrijpen niet hoe supporters van Feyenoord in hun vak zijn gekomen.

'Ik ben met mijn zoon uit het gezinsvak gevlucht', schrijft een vader. 'Wij waren zeker niet de enigen. Tal van andere families kwamen we buiten het stadion tegen. Mijn zoon zit nu overstuur op de bank en zegt nooit meer naar een voetbalwedstrijd te willen. Ervaringen zoals tegen Twente, Ajax en nu Feyenoord zijn hem te veel geworden.'

Boos
De supportersvereniging van Utrecht is boos. Voorzitter Teun den Hartog vraagt zich af hoe het mogelijk is dat FC Utrecht-fans verzocht is het vak te verlaten. 'Het is óns stadion. Onze mensen moesten het vak uit, terwijl de Feyenoord-supporters de wedstrijd wel hebben gezien. En het is verschrikkelijk voor al die geschrokken mensen. Ik denk dat FC Utrecht kaarten voor dit vak aan Feyenoord heeft verkocht. Dit kan natuurlijk niet.'

Niet veilig
Bas Heijne uit Houten zat met een vriend in het gezinsvak en zag kinderen huilend het stadion verlaten. 'Het was niet bepaald een prettige sfeer. Het begon na de 1-0 voor FC Utrecht. Toen gingen die van Feyenoord 'los'. Ik voelde me ook niet meer helemaal veilig.'

Het was vóór de wedstrijd al onrustig. De politie arresteerde acht mensen, van wie zeven van FC Utrecht. Drie mensen, twee fans van Feyenoord en een beveiliger, raakten gewond bij een vechtpartij op de Rubenslaan.

FC Utrecht heeft nog een voorwaardelijke straf van een wedstrijd zonder publiek staan. De openbare aanklager beslist vandaag of hij een vooronderzoek start. Mogelijk moet straks de thuiswedstrijd tegen Ajax zonder publiek worden gespeeld.

De directie van FC Utrecht was onbereikbaar voor commentaar.
__________________
Het mooie is, het verhaal is precies andersom, daar zijn gewoon beelden van. Twee Feyenoord jeugdtrainers die mishandeld waren door Utrecht supporters lees je niets over.

media_xll_2052645.jpg

foto van "Feyenoord Hooligan" terwijl het een supporter is die werd belaagd door 20 FC Utrechtsupporters. Die daar nota bene zat door een fout van Utrecht zelf!

http://www.powned.tv/nieuws/sport/2014/01/gezinnen_vluchten_voor_feyenoo.html

Van de 8 opgepakten waren er 7! van Utrecht.

Kansloze kudt krant. Meteen opgezegd.
Stylzz
 Stylzz - maandag 20 januari 2014 - 10:50   quote  deeplink  
Hup nog eentje.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/01/feyenoordtuig_terroriseert_fam.html
tomson
 tomson - maandag 20 januari 2014 - 11:01   quote  deeplink  
Copypasters die er allemaal weer een schepje bovenop gooien. Vanavond zijn het 1000 Feyenoorders die het hele vak leeggeslagen hebben. Eindstand is altijd hetzelfde ; de strontkar is weer voor de gewone supporters die gewoon zichzelf goedwillend door die kutcombi hebben laten frommelen want daar hoor je niemand over uiteraard.
Stylzz
 Stylzz - maandag 20 januari 2014 - 11:04   quote  deeplink  
Nee precies, volgende keer geen uitsupporters ook naar Utrecht, let maar op.
Stylzz
 Stylzz - maandag 20 januari 2014 - 11:31   quote  deeplink  
Vanuit iemand in t uitvak:
Volgens mij begonnen de Utrechters met een Feyenoorder aanvallen. Zo zag ik het vanuit het uitvak.
Na de 1-0 sprongen een aantal mensen in dat vak niet op. Toen kwamen er Utrechters aan die gelijk begonnen te schoppen en slaan
Uiteindelijk bleef de man met de groene broek over en daar probeerde een groepje bij te komen. Heel stoer met 10 tegen 1.
Die pakte zijn riem uit zijn broek om zo die figuren op afstand te houden. Klopt dus geen reet van dat artikel @ADnl! Slechte journalistiek!

Er is ook een filmpje van, die zag ik gisteren al voorbij komen:




-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 januari 2014 door Stylzz --
Stylzz
 Stylzz - maandag 20 januari 2014 - 13:02   quote  deeplink  
Update:
Het artikel is aangepast:

quote:

In het gezinsvak van FC Utrecht gisteren paniek uitgebroken nadat Utrecht-supporters het aan de stok kregen met een Feyenoord-supporter. Ouders met huilende kinderen beleefden angstige momenten in Galgenwaard.

Het is nog onduidelijk hoe de supporters van Feyenoord aan kaarten zijn gekomen voor het gezinsvak, dat zich naast het 'uitvak' bevindt. Nadat FC Utrecht na ruim twintig minuten op voorsprong kwam, werd de groep Feyenoord-fans onrustig. De Mobiele Eenheid isoleerde de groep en verzocht alle ouders en kinderen het stadion te verlaten.

Op sociale media regende het direct boze en emotionele reacties. Ouders zijn woedend en begrijpen niet hoe supporters van Feyenoord in hun vak zijn gekomen. 'Ik ben met mijn zoon uit het gezinsvak gevlucht', schrijft een vader. 'Wij waren zeker niet de enigen. Tal van andere families kwamen we buiten het stadion tegen. Mijn zoon zit nu overstuur op de bank en zegt nooit meer naar een voetbalwedstrijd te willen. Ervaringen zoals tegen Twente, Ajax en nu Feyenoord zijn hem te veel geworden.'

Feyenoordsupporters
Feyenoordsupporters komen op social media en in reacties aan deze site echter met een heel ander verhaal. De man in kwestie zou niet gejuicht hebben na het eerste doelpunt van FC Utrecht. Toen bezoekers van het familievak bemerkten dat de supporter niet juichte bij een doelpunt van FC Utrecht, zou hij 'belaagd zijn en zich hebben moeten verdedigen met zijn broekriem'. Daarna brak er paniek uit in het vak.

Boos
De supportersvereniging van Utrecht is boos. Voorzitter Teun den Hartog vraagt zich af hoe het mogelijk is dat FC Utrecht-fans verzocht is het vak te verlaten. 'Het is óns stadion. Onze mensen moesten het vak uit, terwijl de Feyenoord-supporters de wedstrijd wel hebben gezien. En het is verschrikkelijk voor al die geschrokken mensen. Ik denk dat FC Utrecht kaarten voor dit vak aan Feyenoord heeft verkocht. Dit kan natuurlijk niet.'

Niet veilig
Bas Heijne uit Houten zat met een vriend in het gezinsvak en zag kinderen huilend het stadion verlaten. 'Het was niet bepaald een prettige sfeer. Het begon na de 1-0 voor FC Utrecht. Toen gingen die van Feyenoord 'los'. Ik voelde me ook niet meer helemaal veilig.'

Het was vóór de wedstrijd al onrustig. De politie arresteerde acht mensen, van wie zeven van FC Utrecht. Drie mensen, twee fans van Feyenoord en een beveiliger, raakten gewond bij een vechtpartij op de Rubenslaan.

FC Utrecht heeft nog een voorwaardelijke straf van een wedstrijd zonder publiek staan. De openbare aanklager beslist vandaag of hij een vooronderzoek start. Mogelijk moet straks de thuiswedstrijd tegen Ajax zonder publiek worden gespeeld.

De directie van FC Utrecht was onbereikbaar voor commentaar.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 20 januari 2014 - 13:08   quote  deeplink  
Op basis hiervan is het ingrijpen van ME overtrokken en heeft (de beleving van) geweld versterkt.
Valt Feyenoord niets kwalijk te nemen.
Stylzz
 Stylzz - maandag 20 januari 2014 - 15:46   quote  deeplink  
http://www.spitsnieuws.nl/archives/sport/2014/01/geen-gevecht-in-familievak-fc-utrecht
tomson
 tomson - maandag 20 januari 2014 - 15:49   quote  deeplink  
1511317_257910241039766_86814907_n.jpg
tomson
 tomson - maandag 20 januari 2014 - 15:49   quote  deeplink  
Het is de toon die de muziek maakt...
MMM
 MMM - maandag 20 januari 2014 - 16:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 januari 2014 - 15:49 schreef tomson het volgende:
[ afbeelding ]
AD, triest.
tomson
 tomson - maandag 20 januari 2014 - 16:22   quote  deeplink  
En dan hebben ze de reacties op het oorspronkelijke bericht voor het gemak maar even verwijderd.
Op de 'new and improved" versie stonden er alweer 30.
tomson
 tomson - maandag 20 januari 2014 - 16:24   quote  deeplink  
En hardleers dat ze zijn....

10756_257923184371805_1619522901_n.jpg
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 20 januari 2014 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 januari 2014 - 10:48 schreef Stylzz het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/article/detail/3580516/2014/01/20/Feyenoord-fans-zorgen-voor-paniek-in-gezinsvak-Utrecht.dhtml
_________________

Een groep van zo'n honderd Feyenoord-supporters heeft gisteren voor grote paniek gezorgd in het gezinsvak van FC Utrecht. Ouders met huilende kinderen beleefden angstige momenten in Galgenwaard.

Het is nog onduidelijk hoe de supporters van Feyenoord aan kaarten zijn gekomen voor het gezinsvak, dat zich naast het 'uitvak' bevindt. Nadat FC Utrecht na ruim twintig minuten op voorsprong kwam, werd de groep Feyenoord-fans onrustig. De Mobiele Eenheid isoleerde de groep en verzocht alle ouders en kinderen het stadion te verlaten.

Op sociale media regende het direct boze en emotionele reacties. Ouders zijn woedend en begrijpen niet hoe supporters van Feyenoord in hun vak zijn gekomen.

'Ik ben met mijn zoon uit het gezinsvak gevlucht', schrijft een vader. 'Wij waren zeker niet de enigen. Tal van andere families kwamen we buiten het stadion tegen. Mijn zoon zit nu overstuur op de bank en zegt nooit meer naar een voetbalwedstrijd te willen. Ervaringen zoals tegen Twente, Ajax en nu Feyenoord zijn hem te veel geworden.'

Boos
De supportersvereniging van Utrecht is boos. Voorzitter Teun den Hartog vraagt zich af hoe het mogelijk is dat FC Utrecht-fans verzocht is het vak te verlaten. 'Het is óns stadion. Onze mensen moesten het vak uit, terwijl de Feyenoord-supporters de wedstrijd wel hebben gezien. En het is verschrikkelijk voor al die geschrokken mensen. Ik denk dat FC Utrecht kaarten voor dit vak aan Feyenoord heeft verkocht. Dit kan natuurlijk niet.'

Niet veilig
Bas Heijne uit Houten zat met een vriend in het gezinsvak en zag kinderen huilend het stadion verlaten. 'Het was niet bepaald een prettige sfeer. Het begon na de 1-0 voor FC Utrecht. Toen gingen die van Feyenoord 'los'. Ik voelde me ook niet meer helemaal veilig.'

Het was vóór de wedstrijd al onrustig. De politie arresteerde acht mensen, van wie zeven van FC Utrecht. Drie mensen, twee fans van Feyenoord en een beveiliger, raakten gewond bij een vechtpartij op de Rubenslaan.

FC Utrecht heeft nog een voorwaardelijke straf van een wedstrijd zonder publiek staan. De openbare aanklager beslist vandaag of hij een vooronderzoek start. Mogelijk moet straks de thuiswedstrijd tegen Ajax zonder publiek worden gespeeld.

De directie van FC Utrecht was onbereikbaar voor commentaar.
__________________
Het mooie is, het verhaal is precies andersom, daar zijn gewoon beelden van. Twee Feyenoord jeugdtrainers die mishandeld waren door Utrecht supporters lees je niets over.

[ afbeelding ]

foto van "Feyenoord Hooligan" terwijl het een supporter is die werd belaagd door 20 FC Utrechtsupporters. Die daar nota bene zat door een fout van Utrecht zelf!

http://www.powned.tv/nieuws/sport/2014/01/gezinnen_vluchten_voor_feyenoo.html

Van de 8 opgepakten waren er 7! van Utrecht.

Kansloze kudt krant. Meteen opgezegd.
Het is gewoon KUT hoe die Feyenoord supporters zich gedragen ten opzichte van de kinderen. Daar zou je je voor moeten schamen! Niet dat het AD er melding van maakt ... Is alleen maar goed dat het vermeld wordt zodat het ooit eens goed gaat komen met Feyenoord supporters en dat we van die randdebielen af komen !!
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 20 januari 2014 - 18:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 januari 2014 - 11:04 schreef Stylzz het volgende:
Nee precies, volgende keer geen uitsupporters ook naar Utrecht, let maar op.
Prima , precies hoe ik erover denkt! Alleen de supporters van de thuisclubs. Geen gezeik dan meer ook ...
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 20 januari 2014 - 18:13   quote  deeplink  
Ik ben ZEER benieuwd hoe het woensdag gaat aflopen met de loslopende randdebielen die zich Feyenoord supporters noemen ...
soccer
 soccer - maandag 20 januari 2014 - 18:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 januari 2014 - 18:13 schreef lijdensweg het volgende:
Ik ben ZEER benieuwd hoe het woensdag gaat aflopen met de loslopende randdebielen die zich Feyenoord supporters noemen ...
Volgens mij was de enigste fout die de feyenoord supporters gemaakt hadden dat ze verbaal reageerde op het bedreigen van een feyenoordsupporter in een aangrenzend vak. Ik was er niet bij dus weet alleen wat ik zie op internet. En wat ik hoorde van een familielid die er wel was. Die zou ik echter niet als randdebiel defineren. Maar goed volgens jouw wel omdat je op eigen gelegenheid naar een voetbalwedstrijd gaat kijken.
Fart
 Fart - maandag 20 januari 2014 - 18:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 januari 2014 - 18:11 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Prima , precies hoe ik erover denkt! Alleen de supporters van de thuisclubs. Geen gezeik dan meer ook ...
Kennen ze jou niet een keer per ongeluk aanrijden?
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 20 januari 2014 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 januari 2014 - 18:10 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Het is gewoon KUT hoe die Feyenoord supporters zich gedragen ten opzichte van de kinderen. Daar zou je je voor moeten schamen! Niet dat het AD er melding van maakt ... Is alleen maar goed dat het vermeld wordt zodat het ooit eens goed gaat komen met Feyenoord supporters en dat we van die randdebielen af komen !!
Was je erbij?
Alexi
 Alexi - maandag 20 januari 2014 - 18:55   quote  deeplink  
Achja,
en woensdag de volgende wedstrijd,
ik hoop echt dat we daar in grote getale,onopvallend natuurlijk(!?) in die pan zitten.
PieterBos
 PieterBos - maandag 20 januari 2014 - 18:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 januari 2014 - 13:02 schreef Stylzz het volgende:
Update:
Het artikel is aangepast:

[..]

Grote invloed stylzz!

Ff posten en hup AD past het aan!
craven
 craven - maandag 20 januari 2014 - 19:02   quote  deeplink  
Idioten bij het AD zijn al net zo infantiel als die latexnichten van de Telegraf..
Lijdensweg je slaat de plank nu mis
Southside 1908
 Southside 1908 - maandag 20 januari 2014 - 19:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 januari 2014 - 18:13 schreef lijdensweg het volgende:
Ik ben ZEER benieuwd hoe het woensdag gaat aflopen met de loslopende randdebielen die zich Feyenoord supporters noemen ...
hoezo loslopende randdebielen? weet jij dan wie er heen gaan? je leest teveel het AD.

ik zit niet bij de harde kern en ik hou niet van geweld maar ik had er graag bij willen zijn. ik vond 60 euro alleen te gortig, goedkoper kon ik het helaas niet regelen.

ken genoeg gasten die er heen gaan en die willen gewoon hun club zien voetballen, en als er nog een ludieke grap word uitgehaald zoals die groene rookbom dan kan ik daar alleen maar om lachen.
van geil
 van geil - maandag 20 januari 2014 - 19:15   quote  deeplink  
Ik denk dat ouderen weten wie het is.
Els
 Els - maandag 20 januari 2014 - 19:28   quote  deeplink  
quote:

Kansloze kudt krant. Meteen opgezegd.
Terecht!
Southside 1908
 Southside 1908 - maandag 20 januari 2014 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 januari 2014 - 10:48 schreef Stylzz het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/article/detail/3580516/2014/01/20/Feyenoord-fans-zorgen-voor-paniek-in-gezinsvak-Utrecht.dhtml
_________________

Een groep van zo'n honderd Feyenoord-supporters heeft gisteren voor grote paniek gezorgd in het gezinsvak van FC Utrecht. Ouders met huilende kinderen beleefden angstige momenten in Galgenwaard.

Het is nog onduidelijk hoe de supporters van Feyenoord aan kaarten zijn gekomen voor het gezinsvak, dat zich naast het 'uitvak' bevindt. Nadat FC Utrecht na ruim twintig minuten op voorsprong kwam, werd de groep Feyenoord-fans onrustig. De Mobiele Eenheid isoleerde de groep en verzocht alle ouders en kinderen het stadion te verlaten.

Op sociale media regende het direct boze en emotionele reacties. Ouders zijn woedend en begrijpen niet hoe supporters van Feyenoord in hun vak zijn gekomen.

'Ik ben met mijn zoon uit het gezinsvak gevlucht', schrijft een vader. 'Wij waren zeker niet de enigen. Tal van andere families kwamen we buiten het stadion tegen. Mijn zoon zit nu overstuur op de bank en zegt nooit meer naar een voetbalwedstrijd te willen. Ervaringen zoals tegen Twente, Ajax en nu Feyenoord zijn hem te veel geworden.'

Boos
De supportersvereniging van Utrecht is boos. Voorzitter Teun den Hartog vraagt zich af hoe het mogelijk is dat FC Utrecht-fans verzocht is het vak te verlaten. 'Het is óns stadion. Onze mensen moesten het vak uit, terwijl de Feyenoord-supporters de wedstrijd wel hebben gezien. En het is verschrikkelijk voor al die geschrokken mensen. Ik denk dat FC Utrecht kaarten voor dit vak aan Feyenoord heeft verkocht. Dit kan natuurlijk niet.'

Niet veilig
Bas Heijne uit Houten zat met een vriend in het gezinsvak en zag kinderen huilend het stadion verlaten. 'Het was niet bepaald een prettige sfeer. Het begon na de 1-0 voor FC Utrecht. Toen gingen die van Feyenoord 'los'. Ik voelde me ook niet meer helemaal veilig.'

Het was vóór de wedstrijd al onrustig. De politie arresteerde acht mensen, van wie zeven van FC Utrecht. Drie mensen, twee fans van Feyenoord en een beveiliger, raakten gewond bij een vechtpartij op de Rubenslaan.

FC Utrecht heeft nog een voorwaardelijke straf van een wedstrijd zonder publiek staan. De openbare aanklager beslist vandaag of hij een vooronderzoek start. Mogelijk moet straks de thuiswedstrijd tegen Ajax zonder publiek worden gespeeld.

De directie van FC Utrecht was onbereikbaar voor commentaar.
__________________
Het mooie is, het verhaal is precies andersom, daar zijn gewoon beelden van. Twee Feyenoord jeugdtrainers die mishandeld waren door Utrecht supporters lees je niets over.

[ afbeelding ]

foto van "Feyenoord Hooligan" terwijl het een supporter is die werd belaagd door 20 FC Utrechtsupporters. Die daar nota bene zat door een fout van Utrecht zelf!

http://www.powned.tv/nieuws/sport/2014/01/gezinnen_vluchten_voor_feyenoo.html

Van de 8 opgepakten waren er 7! van Utrecht.

Kansloze kudt krant. Meteen opgezegd.
Wat een slechte journalistiek zo'n tekst op je site plaatsen als je zo'n bekend dagblad bent. Het begint al meteen bovenaan: '"Een groep van zo'n honderd Feyenoord-supporters heeft gisteren voor grote paniek gezorgd in het gezinsvak van FC Utrecht". Het enige wat voor paniek zorgde was de ME die samen met een berg stewards druk in de weer ging met het wegsturen van kinderen en ouders. Ik zag het gebeuren vanuit het uitvak, de meesten wisten in eerste instantie niet eens waarom ze weg moesten. Waarschijnlijk wilde de politie problemen op het kidsvak voorkomen omdat op de andere tribune 1 feyenoorder in het nauw werd gedreven door een groep utrechters (zie hieronder). Later bleek dit trouwens geen feyenoorder te zijn lees ik net op FR12. Kan ik ergens nog begrijpen dat ze bang zijn dat het ook in het kidsvak zou escaleren. Alleen jammer dat ze veel kinderen en ouders flink lieten schrikken door zo de tribune op te marcheren.

En dan die foto erbij van die in het nauw gedreven feyenoord supporter pfff, zo te zien een man van ergens in de veertig die zijn riem moest trekken om een overmacht aan utrechtse schoffies van zich af te houden omdat hij niet meejuichte na een doelpunt voor de thuisclub. Bovendien stond hij niet op de kids tribune maar helemaal aan de andere kant van het uitvak op de hoek van het andere vak. Van daaruit staan jaarlijks allemaal utrechtse achterbuurt figuren het uitvak te provoceren. Ga daar dan niet zitten met je kind denk ik dan, maar wie ben ik...

Dan weer even terug naar een tekst uit het journalistiek hoogstaande fantasie verhaaltje van het AD: er staat "De Mobiele Eenheid isoleerde de groep en verzocht alle ouders en kinderen het stadion te verlaten". Ik heb de ME naar boven zien lopen en inderdaad werden er wat kinderen en volwassenen verzocht een stuk op te schuiven zodat zij de feyenoorders konden omsingelen. Het enige waar ik de feyenoorders op kon betrappen was het zingen van liedjes. Op de provocaties van een groepje utrechters verderop in het kindervak (tegen het veld aan in het midden) ging ze zo te zien niet in (ondanks dat ze er zo heen konden lopen). Ze deden het niet dus ze gingen in mijn ogen problemen juist uit de weg.

Binnen en buiten het stadion hebben de utrechtse achterbuurt stakkers het flink verziekt voor hun eigen club, en het AD heeft er met veel fantasie een geweldig verzinsel van een verhaal van gemaakt. Het zijn echt niet allemaal lieverdjes in het feyenoord vak maar er wordt nog net niet geschreven dat de kinderen door vechtende hooligans werden weggejaagd, dat slaat toch echt de plank volledig mis!

Jammer dat veel media het allemaal als zoete koek slikken en flink aandikken op hun eigen websites etc..

Hoop dat het woensdag allemaal goed gaat en dat we de thuisclub op het veld flink te kijk zetten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 januari 2014 door Southside 1908 --
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 20 januari 2014 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 januari 2014 - 18:11 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Prima , precies hoe ik erover denkt! Alleen de supporters van de thuisclubs. Geen gezeik dan meer ook ...
Dat lijkt me meer het ontlopen van het probleem in plaats van het bieden van een oplossing. Met andere woorden, wat voor samenleving creëer je wanneer je geen mensen bij elkaar gaat stoppen omdat je meent dat ze onherroepelijk elkaar de hersens inslaan. Das gevolgbestrijding ipv de oorzaak aanpakken.

Riekt naar segregatie.
van geil
 van geil - maandag 20 januari 2014 - 19:40   quote  deeplink  
mooi woord T
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 20 januari 2014 - 22:34   quote  deeplink  
Wat een held die man hahaha
Pas als hij omringt is door steward gaan er nog een paar populair doen haha
Wat een gezichtsverlies voor deze zogenaamde harde kern.
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 20 januari 2014 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 januari 2014 - 18:45 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Was je erbij?
Gelukkig niet en jij?
Zo ja, ben je dan objectief?
Ik dacht het niet, er zal wel een kern van waarheden in zitten ... Daarom ben ik een voorstander van om uitsupporters te weren!
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 20 januari 2014 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 januari 2014 - 18:38 schreef Fart het volgende:

[..]

Kennen ze jou niet een keer per ongeluk aanrijden?
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 20 januari 2014 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 januari 2014 - 18:38 schreef Fart het volgende:

[..]

Kennen ze jou niet een keer per ongeluk aanrijden?
Zonde van dat vervoersmiddelen ...
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 20 januari 2014 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 januari 2014 - 18:32 schreef soccer het volgende:

[..]

Volgens mij was de enigste fout die de feyenoord supporters gemaakt hadden dat ze verbaal reageerde op het bedreigen van een feyenoordsupporter in een aangrenzend vak. Ik was er niet bij dus weet alleen wat ik zie op internet. En wat ik hoorde van een familielid die er wel was. Die zou ik echter niet als randdebiel defineren. Maar goed volgens jouw wel omdat je op eigen gelegenheid naar een voetbalwedstrijd gaat kijken.
Het is helaas ook vaak een kleine groep, die randdebielen en als er wat gebeurt . Dan weer een grote groep meelopers ...
Fart
 Fart - maandag 20 januari 2014 - 22:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 januari 2014 - 22:49 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Zonde van dat vervoersmiddelen ...
Weegt niet af wat je terug voor de maatschappij doet ...
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 20 januari 2014 - 22:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 januari 2014 - 22:53 schreef Fart het volgende:

[..]

Weegt niet af wat je terug voor de maatschappij doet ...
Je bent nog een rookie zie ik ......

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 januari 2014 door lijdensweg --
Fart
 Fart - maandag 20 januari 2014 - 22:56   quote  deeplink  
Ik rook nog steeds
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 20 januari 2014 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 januari 2014 - 22:56 schreef Fart het volgende:
Ik rook nog steeds
Doe ik ook een sigaret.
Fart
 Fart - maandag 20 januari 2014 - 22:59   quote  deeplink  
maar een borrel bij nemen ook dan?
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 20 januari 2014 - 23:01   quote  deeplink  
Nee, heb zelf maar een Texelse Noorderwiend ingeschonken.
Kutcafe heeft geen personeel vanavond.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 21 januari 2014 - 07:15   quote  deeplink  
Beste aan het verhaal is dat Feyenoord nog nul reactie gegeven heeft.
Dat ze roepen niet naar de aRENa te gaan, lijkt me een ABC-tje.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 21 januari 2014 - 07:22   quote  deeplink  
Tovallig.

Hoorzitting: 23 januari 2014
Gepubliceerd op 22 november 2013 - 08:00
D66 herhaalde gisteren in de Commissievergadering Bestuur, Veiligheid en Middelen (BVM), nogmaals haar vraag zoals deze ook was gesteld in de vergadering van 19 september 2013, om een hoorzitting te organiseren (en dus geen werkgesprek). Toegezegd werd om de hoorzitting tijdens de Commissie BVM van 23 januari 2014 te organiseren waarbij o.a. de zienswijze van Feyenoord-supporters wordt besproken in aanwezigheid van de burgemeester.

Er zijn echter nog een aantal addertjes onder het gras zoals:

Wie bepaalt de agenda?
Wie bepaalt welke personen c.q. Feyenoord-supporters worden uitgenodigd?
Is de burgemeester aanwezig?

Is de Feyenoord BVO aanwezig
Is stadion directeur Jan van Merwijk (met veiligheid in zijn portefeuille) aanwezig?
Afijn, wij gaan er vanuit dat de supporters die enkele maanden geleden informeel, vrijblijvend en zonder agenda in de werkkamer van de burgemeester Aboutaleb mochten aanschuiven, in ieder geval worden uitgenodigd voor de hoorzitting. Opdat de betreffende Feyenoord-supporters hun zienswijze ook met de raadsleden van de commissie BVM kunnen delen.

20131121_josverven_hoorzitting1.jpg
FEYENOORD-SUPPORTERS, POLITIE EN POLITIEK GAAN PRATEN.

Begin volgend jaar wordt op het Rotterdamse stadhuis een hoorzitting gehouden over het optreden van politie en ME rond de Kuip. De aanleiding zijn signalen dat de verstandhouding tussen Feyenoord-fans, politie en politiek momenteel verre van optimaal is.

De laatste maanden zijn er diverse klachten ingediend over het optreden van politie en ME. Een aantal voetbalsupporters zegt zelfs mishandeld te zijn en deed daarvan aangifte.

De hoorzitting is een initiatief van D66 in de Rotterdamse gemeenteraad en vindt plaats op 23 januari. Het is de bedoeling dat naast Feyenoord-fans vertegenwoordigers van de poltiek, de Feyenoord-directie, het OM en de politie aanschuiven. Ook burgemeester Aboutaleb, verantwoordelijk voor de orde en veiligheid in de stad, wordt uitgenodigd.
_____________________________-
De politiek weet het weer mooi te verwoorden. In plaats van een hoorzitting staat er morgen (donderdag 23 januari) een rondetafelgesprek op de agenda. Opmerkelijk, aangezien burgemeester Aboutaleb nog het een en ander heeft uit te leggen.

Wie overigens getuigen wilt zijn van de hoorzitting kan het best thuisblijven (er zijn maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar op de publieke tribune) en vanaf 9:00 uur meekijken via de gemeentelijke livestream: http://rotterdam.raadsinformatie.nl/.
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 21 januari 2014 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 januari 2014 - 07:22 schreef Stylzz het volgende:
Tovallig.

Hoorzitting: 23 januari 2014
Gepubliceerd op 22 november 2013 - 08:00
D66 herhaalde gisteren in de Commissievergadering Bestuur, Veiligheid en Middelen (BVM), nogmaals haar vraag zoals deze ook was gesteld in de vergadering van 19 september 2013, om een hoorzitting te organiseren (en dus geen werkgesprek). Toegezegd werd om de hoorzitting tijdens de Commissie BVM van 23 januari 2014 te organiseren waarbij o.a. de zienswijze van Feyenoord-supporters wordt besproken in aanwezigheid van de burgemeester.

Er zijn echter nog een aantal addertjes onder het gras zoals:

Wie bepaalt de agenda?
Wie bepaalt welke personen c.q. Feyenoord-supporters worden uitgenodigd?
Is de burgemeester aanwezig?

Is de Feyenoord BVO aanwezig
Is stadion directeur Jan van Merwijk (met veiligheid in zijn portefeuille) aanwezig?
Afijn, wij gaan er vanuit dat de supporters die enkele maanden geleden informeel, vrijblijvend en zonder agenda in de werkkamer van de burgemeester Aboutaleb mochten aanschuiven, in ieder geval worden uitgenodigd voor de hoorzitting. Opdat de betreffende Feyenoord-supporters hun zienswijze ook met de raadsleden van de commissie BVM kunnen delen.

[ afbeelding ]
FEYENOORD-SUPPORTERS, POLITIE EN POLITIEK GAAN PRATEN.

Begin volgend jaar wordt op het Rotterdamse stadhuis een hoorzitting gehouden over het optreden van politie en ME rond de Kuip. De aanleiding zijn signalen dat de verstandhouding tussen Feyenoord-fans, politie en politiek momenteel verre van optimaal is.

De laatste maanden zijn er diverse klachten ingediend over het optreden van politie en ME. Een aantal voetbalsupporters zegt zelfs mishandeld te zijn en deed daarvan aangifte.

De hoorzitting is een initiatief van D66 in de Rotterdamse gemeenteraad en vindt plaats op 23 januari. Het is de bedoeling dat naast Feyenoord-fans vertegenwoordigers van de poltiek, de Feyenoord-directie, het OM en de politie aanschuiven. Ook burgemeester Aboutaleb, verantwoordelijk voor de orde en veiligheid in de stad, wordt uitgenodigd.
_____________________________-
De politiek weet het weer mooi te verwoorden. In plaats van een hoorzitting staat er morgen (donderdag 23 januari) een rondetafelgesprek op de agenda. Opmerkelijk, aangezien burgemeester Aboutaleb nog het een en ander heeft uit te leggen.

Wie overigens getuigen wilt zijn van de hoorzitting kan het best thuisblijven (er zijn maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar op de publieke tribune) en vanaf 9:00 uur meekijken via de gemeentelijke livestream: http://rotterdam.raadsinformatie.nl/.
Zullen wel weer net de verkeerde supporters worden uitgenodigd en de FSV heb ik ook al niet zo'n hoge pet van op ...
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 21 januari 2014 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Het is helaas dus wel echt gebeurd...
Ik heb het vernomen van iemand die bij de wedstrijd aanwezig was...
Ouders met kinderen die overstuur waren moesten vluchten..
De 100 Feyenoordsupporters mochten blijven zitten tot de wedstrijd was afgelopen...
Is de wereld op z'n kop.
Southside 1908
 Southside 1908 - dinsdag 21 januari 2014 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 januari 2014 - 22:48 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Gelukkig niet en jij?
Zo ja, ben je dan objectief?
Ik dacht het niet, er zal wel een kern van waarheden in zitten ... Daarom ben ik een voorstander van om uitsupporters te weren!
Dezelfde supporters zitten ook bij de thuiswedstrijden dus zullen we alle wedstrijden maar geheel zonder supporters spelen voortaan?
Vincent1970
 Vincent1970 - dinsdag 21 januari 2014 - 21:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 januari 2014 - 21:50 schreef Southside 1908 het volgende:

[..]

Dezelfde supporters zitten ook bij de thuiswedstrijden dus zullen we alle wedstrijden maar geheel zonder supporters spelen voortaan?
Kan het "nieuwe Kuiptopic" ook gesloten worden..
Els
 Els - dinsdag 21 januari 2014 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 januari 2014 - 21:50 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Het is helaas dus wel echt gebeurd...
Ik heb het vernomen van iemand die bij de wedstrijd aanwezig was...
Ouders met kinderen die overstuur waren moesten vluchten..
De 100 Feyenoordsupporters mochten blijven zitten tot de wedstrijd was afgelopen...
Is de wereld op z'n kop.
Wiens schuld het ook is, het mag natuurlijk nooit gebeuren dat kinderen huilend het stadion verlaten.
Er zijn wel een aantal kanttekeningen te plaatsen.
Hoewel het natuurlijk mogelijk moet zijn, vraag ik me toch af waarom je een gezinsvak naast het uitvak plaatst. Juist daar lopen de emoties vaak hoog op.
Hoe komen mensen zonder kinderen op dat vak?
Hoe komen supporters van de tegenpartij op juist dat vak?
Waarom besef je niet dat je ergens te gast bent en je moet gedragen?
Waarom ben je juist niet nog respectvoller en vriendelijker in een kindervak? Juist die galantheid hadden de oude 'hooligans'.
Waarom kunnen de supporters vanuit andere vakken zo makkelijk het kindervak op om een paar Feyenoordsupporters een lesje te leren?
Waarom worden de kinderen met ouders verwijderd als er problemen ontstaan? Het lijkt me toch logischer om de overlastgevers te verwijderen. (Dus Utrechthoolies, Feyenoorders of allebei, maar niet de kinderen)
Wat gaat er gebeuren om die kinderen een beetje tot rust te laten komen? Lijkt me toch dat er zowel een gebaar vanuit Utrecht als vanuit de FSV moet komen.
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 21 januari 2014 - 22:04   quote  deeplink  
Hoe en waarom de vragen van het leven?
Els
 Els - dinsdag 21 januari 2014 - 22:06   quote  deeplink  
Nee, vragen over het leven heb ik niet zo. Daar kan ik toch niks aan doen. Maar dit is een uit de hand gelopen uitje. Iets wat gewoon leuk had moeten zijn. Daar mag de schuldvraag echt wel vastgesteld worden.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 21 januari 2014 - 22:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 januari 2014 - 21:59 schreef Els het volgende:

[..]

Wiens schuld het ook is, het mag natuurlijk nooit gebeuren dat kinderen huilend het stadion verlaten.
Er zijn wel een aantal kanttekeningen te plaatsen.
Hoewel het natuurlijk mogelijk moet zijn, vraag ik me toch af waarom je een gezinsvak naast het uitvak plaatst. Juist daar lopen de emoties vaak hoog op.
Hoe komen mensen zonder kinderen op dat vak?
Hoe komen supporters van de tegenpartij op juist dat vak?
Waarom besef je niet dat je ergens te gast bent en je moet gedragen?
Waarom ben je juist niet nog respectvoller en vriendelijker in een kindervak? Juist die galantheid hadden de oude 'hooligans'.
Waarom kunnen de supporters vanuit andere vakken zo makkelijk het kindervak op om een paar Feyenoordsupporters een lesje te leren?
Waarom worden de kinderen met ouders verwijderd als er problemen ontstaan? Het lijkt me toch logischer om de overlastgevers te verwijderen. (Dus Utrechthoolies, Feyenoorders of allebei, maar niet de kinderen)
Wat gaat er gebeuren om die kinderen een beetje tot rust te laten komen? Lijkt me toch dat er zowel een gebaar vanuit Utrecht als vanuit de FSV moet komen.
Je heb gelijk in alle punten Els !
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 21 januari 2014 - 23:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 januari 2014 - 21:59 schreef Els het volgende:

[..]

Wiens schuld het ook is, het mag natuurlijk nooit gebeuren dat kinderen huilend het stadion verlaten.
Er zijn wel een aantal kanttekeningen te plaatsen.
Hoewel het natuurlijk mogelijk moet zijn, vraag ik me toch af waarom je een gezinsvak naast het uitvak plaatst. Juist daar lopen de emoties vaak hoog op.
Hoe komen mensen zonder kinderen op dat vak?
Hoe komen supporters van de tegenpartij op juist dat vak?
Waarom besef je niet dat je ergens te gast bent en je moet gedragen?
Waarom ben je juist niet nog respectvoller en vriendelijker in een kindervak? Juist die galantheid hadden de oude 'hooligans'.
Waarom kunnen de supporters vanuit andere vakken zo makkelijk het kindervak op om een paar Feyenoordsupporters een lesje te leren?
Waarom worden de kinderen met ouders verwijderd als er problemen ontstaan? Het lijkt me toch logischer om de overlastgevers te verwijderen. (Dus Utrechthoolies, Feyenoorders of allebei, maar niet de kinderen)
Wat gaat er gebeuren om die kinderen een beetje tot rust te laten komen? Lijkt me toch dat er zowel een gebaar vanuit Utrecht als vanuit de FSV moet komen.
Op 2 punten na ben ik het helemaal met je eens! De 2 punten waar ik het niet met je eens ben zijn:

Waarom kan er geen gezinsvak naast een uitvak? Dan kom je juist bij een goeie opmerking van jou: Als gast dien je je eigen te gedragen

Waarom moet je je nog respectvoller gedragen omdat er kinderen bij zijn? Je hoort je ten alle tijden respectvol te gedragen ...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5922
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: 'Kwaliteitskrant' AD wil weer even punten scoren









0.0080099