|
|
freakie
|
|
|
Op de stoel ben ik met mijn broer(tje) aan het discussiƫren over deze kwestie. Ik vraag me werkelijk af waarom Van der Wiel(basisspeler bij psg) geen plek heeft gehad in het Nederlands elftal.
Bij de volgende kwestie is er een andere vraag, Blind doet totaal niet onder voor Strootman denk ik, Strootman is meer een harde speler en Blind is meer van het altijd vinden van een medespeler. Als dat dan niet de positie is waarom speelt Blind dan geen linksback bij Nederland of staat hij in ieder geval niet achter een van deze posities?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 24 januari 2014 door freakie -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Vd Wiel is al wel weer geselecteerd en de concurrentie voor Blind is Nigel de Jong. Strootman speelt bij Roma en Oranje niet als controleur maar als spelverdeler. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik denk dat Blind lekker als linksback naar Wk moet gaan, ik denk stiekem zelfs dat dit ook de reden is dat Blind nu bij Ajax ook nog regelmatig terug naar LB gaat in de wedstrijd..
Er schijnt ook een gesprek geweest te zijn met van Gaal over de positie van Blind..
Ik denk dat het opstellen van Jan Maat ook gewoon gerechtvaardigd is, vd Wiel is pas een paar maanden basisspeler daar, en Jan Maat doet het al jaren goed.. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Hahah naahh vond t wel prima zo ;) |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 - 18:59 schreef Eide het volgende:Vd Wiel is al wel weer geselecteerd en de concurrentie voor Blind is Nigel de Jong. Strootman speelt bij Roma en Oranje niet als controleur maar als spelverdeler. Wie staat er dan als controleur? Strootman doet dat in oranje toch? Nigel de Jong is ook niet geselecteerd dacht ik? Dan zou Clasie een concurrent zijn op de controlerende positie, als linker vleugel verdediger is hij altijd een toevoeging maar Blind is niet geselecteerd toch? |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 - 19:47 schreef remco k het volgende:Ik denk dat Blind lekker als linksback naar Wk moet gaan, ik denk stiekem zelfs dat dit ook de reden is dat Blind nu bij Ajax ook nog regelmatig terug naar LB gaat in de wedstrijd.. Er schijnt ook een gesprek geweest te zijn met van Gaal over de positie van Blind.. Ik denk dat het opstellen van Jan Maat ook gewoon gerechtvaardigd is, vd Wiel is pas een paar maanden basisspeler daar, en Jan Maat doet het al jaren goed.. Mm ja maar van der Wiel speelde al wel regelmatig wedstrijden voor PSG, en spelen bij PSG lijkt me toch beter dan het afleggen tegen een net in vorm komende Fischer;)
Over Blind is nu gezegd dat hij 3e keus is op LB omdat boilesen eerste keus is en Jairo 2e keus!;) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 - 19:54 schreef freakie het volgende:[..] Wie staat er dan als controleur? Strootman doet dat in oranje toch? Nigel de Jong is ook niet geselecteerd dacht ik? Dan zou Clasie een concurrent zijn op de controlerende positie, als linker vleugel verdediger is hij altijd een toevoeging maar Blind is niet geselecteerd toch? Nigek de Jong speelt de laatste wedstrijden bij Oranje alles naast Strootman.. Overigens heeft van Gaal aangegeven dat Strootman 1 van de 3 is die zeker is van selectie, die zal dus ook zeker spelen, en dat is ook terecht, doet het in Italie erg goed..
Blind is de laatste tijd ook gewoon onomstreden de linksback en altijd geselecteerd. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 - 19:57 schreef freakie het volgende:[..] Mm ja maar van der Wiel speelde al wel regelmatig wedstrijden voor PSG, en spelen bij PSG lijkt me toch beter dan het afleggen tegen een net in vorm komende Fischer;) Over Blind is nu gezegd dat hij 3e keus is op LB omdat boilesen eerste keus is en Jairo 2e keus!;) vd Wiel speelde vorig seizoen af en toe als invaller, maar zelden basis, en al helemaal niet goed..
Jan Maat heeft van Gaal nooit laten vallen als back en doet het gewoon erg goed.. van Gaal is dan niet het type dat snel wisselt, maar de beste van de twee zal spelen, denk wel dat ze beiden mee zullen gaan..
Volgens mij speelde Blind zowel tegen Feyenoord als PSV gewoon een kwartier als linksback.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Nigel de Jong speelt als echte controleur. Strootman speelt ergens tussen Sneijder en De Jong in als een echte middenvelder. Oranje speelt niet echt met een punt vooruit of achteruit, het is meer dat Strootman in balbezit ver inschuift en zonder balbezit bijna naast De Jong komt te spelen.
Overigens denk ik dat Blind zich op linksback moet richten, met als optie om als controleur te spelen. Hij brengt absoluut meer voetbal dan De Jong maar wat minder power. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 - 20:00 schreef remco k het volgende:[..] vd Wiel speelde vorig seizoen af en toe als invaller, maar zelden basis, en al helemaal niet goed.. Jan Maat heeft van Gaal nooit laten vallen als back en doet het gewoon erg goed.. van Gaal is dan niet het type dat snel wisselt, maar de beste van de twee zal spelen, denk wel dat ze beiden mee zullen gaan.. Volgens mij speelde Blind zowel tegen Feyenoord als PSV gewoon een kwartier als linksback.. Ja das denk ik ook gemak en denken aan je wissels, t kan natuurlijk ook zijn dat ze hem daar voor t nederlands elftal willen zetten maar denk dat hrt puur is dat ze anders niet genoeg kunnen wisselen. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 - 21:49 schreef Eide het volgende:Nigel de Jong speelt als echte controleur. Strootman speelt ergens tussen Sneijder en De Jong in als een echte middenvelder. Oranje speelt niet echt met een punt vooruit of achteruit, het is meer dat Strootman in balbezit ver inschuift en zonder balbezit bijna naast De Jong komt te spelen. Overigens denk ik dat Blind zich op linksback moet richten, met als optie om als controleur te spelen. Hij brengt absoluut meer voetbal dan De Jong maar wat minder power. Klopt, Blind heeft iets was eigenlijk geen enkele speler heeft. Als hij de bal uitverdedigd is de bal altijd voor een medespeler, nou ja bijna altijd, in ieder geval veel meer dan een andere middenvelder of linksback |
|
|
|
|
Nummer1000
|
|
|
Nl elftal... Pffff boeit me nie zoveel eigenlijk... Maar goed mijn mening is gewoon dat blind linksback moet daar.. wie anders ? Strootman lekker laten staan die laat de tegenstanders schrikken want ze denken allemaal dat beavis en butthead zo uit de tekenfilm zijn gekomen... Toch weer mooie bijkomstigheid |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 - 11:29 schreef freakie het volgende:[..] Klopt, Blind heeft iets was eigenlijk geen enkele speler heeft. Als hij de bal uitverdedigd is de bal altijd voor een medespeler, nou ja bijna altijd, in ieder geval veel meer dan een andere middenvelder of linksback Dat ben ik niet met je eens, Blind is daar goed in, maar zeker niet uniek, zowel Strootman als de Jong zijn ook spelers die zelden balverlies heeft, en met name Strootman kiest ook vrijwel altijd voor de oplossing vooruit, maar ook de Jong wordt in zijn voetballende vermogen vaak onderschat. Men vergeet ook vrij snel dat hij bij Ajax in eerste instantie als een aanvallende middenvelder speelde die veel opdook in en rond de 16 met een meer dan gemiddelde techniek.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 - 17:01 schreef remco k het volgende:[..] Dat ben ik niet met je eens, Blind is daar goed in, maar zeker niet uniek, zowel Strootman als de Jong zijn ook spelers die zelden balverlies heeft, en met name Strootman kiest ook vrijwel altijd voor de oplossing vooruit, maar ook de Jong wordt in zijn voetballende vermogen vaak onderschat. Men vergeet ook vrij snel dat hij bij Ajax in eerste instantie als een aanvallende middenvelder speelde die veel opdook in en rond de 16 met een meer dan gemiddelde techniek.. De Jong moet je niet roemen om z'n voetballend vermogen, dat heeft hij echt achter zich gelaten. Hij is met name goed in ballen afpakken en ze dan zuiver inleveren bij teamgenoten. Dat is wat Nigel de Jong doet en heel goed doet. Maat voetballend brengt hij natuurlijk niet veel, hij is niet iemand van een mooie pass of steekpass wat Blind weer wel kan. |
|
|
|
|
JordyAjacied
|
|
|
Als Blind dit niveau kan blijven halen, of misschien nog sterker wordt op de CVM moet hij op zijn minstens geselecteerd worden naar mijn mening, of hij ook basisspeler moet worden ten koste van Strootman is een ander verhaal en zou het ook niet weten omdat ik Strootman niet volg. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 - 19:53 schreef JordyAjacied het volgende:Als Blind dit niveau kan blijven halen, of misschien nog sterker wordt op de CVM moet hij op zijn minstens geselecteerd worden naar mijn mening, of hij ook basisspeler moet worden ten koste van Strootman is een ander verhaal en zou het ook niet weten omdat ik Strootman niet volg. Nogmaals, hij is helemaal geen concurrent voor Strootman zoals deze bij Oranje speelt....
Als je een concurrent voor Blind op het middenveld zoekt is dat Nigel de Jong. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 - 19:58 schreef Eide het volgende:[..] Nogmaals, hij is helemaal geen concurrent voor Strootman zoals deze bij Oranje speelt.... Als je een concurrent voor Blind op het middenveld zoekt is dat Nigel de Jong. Klopt....maar of Blind Nigel gaat vervangen geloof ik niet zo...want Nigel is verdedigend erg sterk....als je tegen groet landen speelt moet je verdediging super zijn....Blind is wel weer opbouwend erg sterk maar dat is weer de taak van Strootman die daar in ook weer beter is als Blind....maar Blind zit er wel dicht tegen aan.... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 - 21:21 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Klopt....maar of Blind Nigel gaat vervangen geloof ik niet zo...want Nigel is verdedigend erg sterk....als je tegen groet landen speelt moet je verdediging super zijn....Blind is wel weer opbouwend erg sterk maar dat is weer de taak van Strootman die daar in ook weer beter is als Blind....maar Blind zit er wel dicht tegen aan.... Eens, hoewel de eerste opvolger voor Nigel bij een schorsing absoluut Blind is. En als Oranje moet forceren is Blind ook een betere keuze dan De Jong.
Blind biedt Van Gaal veel opties. Kan op linksback, is een hele goede voetballende controleur. Kan goed mee in het vroeg drukzetten. Blind is 31 als linksback en #2 als controleur achter De Jong wat mij betreft. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 - 19:05 schreef Eide het volgende:[..] De Jong moet je niet roemen om z'n voetballend vermogen, dat heeft hij echt achter zich gelaten. Hij is met name goed in ballen afpakken en ze dan zuiver inleveren bij teamgenoten. Dat is wat Nigel de Jong doet en heel goed doet. Maat voetballend brengt hij natuurlijk niet veel, hij is niet iemand van een mooie pass of steekpass wat Blind weer wel kan. Ik ben het met je eens dat de Jong dat achter zich heeft gelaten, toch vind ik dat voor het type speler dat hij is, dat ie juist heel goed kan voetballen, want het is niet alleen zo dat ie de ballen altijd goed inspeelt, hij doet dat ook nog eens vaak vooruit.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 - 22:03 schreef Eide het volgende:[..] Eens, hoewel de eerste opvolger voor Nigel bij een schorsing absoluut Blind is. En als Oranje moet forceren is Blind ook een betere keuze dan De Jong. Blind biedt Van Gaal veel opties. Kan op linksback, is een hele goede voetballende controleur. Kan goed mee in het vroeg drukzetten. Blind is 31 als linksback en #2 als controleur achter De Jong wat mij betreft. 31 als linksback? ik denk dat je 1 bedoelt??
Hoe dan ook denk ik dat ie wel zeker is van het WK als ie een goede vorm houd.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ja, de # en de 3 zitten op dezelfde toets... >. |
|
|
|