BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Utrecht - Ajax (zondag 2 februari 2014, 12:30): 1 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - zondag 26 januari 2014 - 19:28   quote  deeplink  
194605_banner_600x338_kaartverkoop_uit%20Ajax%20Utrecht_600x338.jpg

Ajax is goed uit de winterstop gekomen. Hoewel aan het voetbal best nog wat te verbeteren valt werd in de competitie gewonnen van PSV en van Go Ahead Eagles en midweeks werd Feyenoord uit de beker gewipt. Vitesse wist in eigen huis NEC maar met moeite op 1-1 te houden. Door dat puntverlies staat Ajax voor het eerst dit seizoen alleen aan kop van de Eredivisie.

Utrecht en Ajax hebben een lange geschiedenis. Voor de Domstedelingen is Ajax de grote rivaal. Ajax speelde maar liefst 90 duels tegen FC Utrecht. Daarvan won Ajax er 57 en gingen er 18 verloren. 15 Duels eindigden in een gelijk spel. Utrecht geldt al wat langer als een angstgegner voor Ajax. De duels tegen Ajax maken altijd wat los bij die club. Ajax heeft het de afgelopen jaren ook vaak moeilijk gehad met Utrecht. Eerder dit seizoen werd in de ArenA vrij eenvoudig gewonnen maar bij Utrecht op bezoek in de Galgewaard heeft Ajax het vaak moeilijk.

Utrecht maakt een moeilijke periode door. De ploeg van Jan Wouters staat 11e, maar het verschil met de nummer laatst is slechts 5 punten. Utrecht won voor het laatst op 6 december van het vorige jaar. Daarna werd er 4x op rij verloren waarbij de 1-5 tegen PSV en 2-5 tegen Feyenoord qua uitslagen eruit springen. Toornstra is de grote man bij Utrecht op het middenveld. De creatieve aanvaller is ook topscorer in de domstad met 8 goals, gevolgd door spits De Ridder met 7 goals. Duplan, veel scorend tegen Ajax, is er niet bij, hij brak vorige week zijn knieschijf.

Bij Ajax duurt de spitsensoap onverminderd voort. Met de zoveelste blessure van Siem de Jong kreeg tegen GAE Sightorsson weer een kans voorin. Sightorsson speelde geen overtuigende wedstrijd, daarbij ook niet geholpen door de tegenvallende De Sa en Bojan als vleugelspelers. Door het inbrengen van Fischer en Schone en het plaatsen van Bojan op 9 ging de ploeg beter voetballen en viel uiteindelijk ook de enige goal van het duel. De keuze voor Bojan op 9 lijkt daarom voor de hand te liggen tegen Utrecht.

Vermoedelijke/gehoopte opstelling
Utrecht---AJax-formation-tactics.png

De beelden zijn uiteraard van de wedstrijd eerder dit seizoen. Ik kon geen Nederlandse samenvatting vinden dus dit maal de kans om aan de 2e taal te werken.
Loetje
 Loetje - zondag 26 januari 2014 - 20:04   quote  deeplink  
De angstgegner van Ajax. Hebben het daar altijd lastig. Al speelt Utrecht het hele seizoen kut, tegen Ajax kunnen ze ineens alles.
Maargoed we winnen 8 wedstrijden op rij.

Ik zal een keer positief doen,
2-3
Loetje
 Loetje - zondag 26 januari 2014 - 20:04   quote  deeplink  
Trouwens, hulde aan je topic weer Eide!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 26 januari 2014 - 20:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 januari 2014 - 20:04 schreef Loetje het volgende:
De angstgegner van Ajax. Hebben het daar altijd lastig. Al speelt Utrecht het hele seizoen kut, tegen Ajax kunnen ze ineens alles.
Maargoed we winnen 8 wedstrijden op rij.

Ik zal een keer positief doen,
2-3
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!! Niet doen man, als jij roept dat we gaan winnen kan ik beter volgende week niet kijken want dan verliezen we! ;-)
nummer10
 nummer10 - zondag 26 januari 2014 - 21:10   quote  deeplink  
Lastige pot.... Ik gok 1-2... Utrecht weer paar pilletjes in hun mik en kunnen in 1x 90 min vol erop klappen
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 26 januari 2014 - 21:10   quote  deeplink  
1-2 denk ik ook. Utrecht zal op wonderbaarlijke wijze ineens kunnen voetballen tegen ons.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 26 januari 2014 - 21:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 januari 2014 - 21:10 schreef Hasjkoph het volgende:
1-2 denk ik ook. Utrecht zal op wonderbaarlijke wijze ineens kunnen voetballen tegen ons.
Dit is een wedstrijd die ik niet durf te voorspellen.....heb er een naar gevoel bij
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 26 januari 2014 - 21:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 januari 2014 - 21:14 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Dit is een wedstrijd die ik niet durf te voorspellen.....heb er een naar gevoel bij
Jup.. Zou zomaar kunnen we dat nu niet ongestraft doorkomen.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 26 januari 2014 - 21:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 januari 2014 - 21:18 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

van de andere kant....WZAWZDB
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 26 januari 2014 - 21:23   quote  deeplink  
oja Ronald...ZIHENA
Eide
 Eide - zondag 26 januari 2014 - 21:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 januari 2014 - 21:18 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Of Utrecht valt weer als een kaartenhuis in elkaar zoals tegen PSV en Feyenoord. Utrecht heeft echt een ongekend zwakke ploeg dit seizoen en kunnen ook zomaar nog in degradatieproblemen komen.

Aan Ajax om een zetje te geven aan de abstieg van Utrecht ;D
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 26 januari 2014 - 21:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 januari 2014 - 21:23 schreef Nenam_tiL het volgende:
oja Ronald...ZIHENA
0-4!! met Siggie in de basis, is veel sterker dan Bojan, dus fysiek heb je daar meer aan dan aan Bojan...

En Siggie gaat 2x scoren!! Hij zal toch weer belangrijk zijn!!

WZAWZDB!!!

ZIHENA!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 26 januari 2014 door Ronald 1960 --
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 26 januari 2014 - 21:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 januari 2014 - 21:37 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

0-4!! met Siggie in de basis, is veel sterker dan Bojan, dus fysiek heb je daar meer aan dan aan Bojan...

En Siggie gaat 2x scoren!! Hij zal toch weer belangrijk zijn!!
Alsjeblieft niet.
Bojan in de spits :)
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 26 januari 2014 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 januari 2014 - 21:38 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Alsjeblieft niet.
Bojan in de spits :)
Denk het toch wel....
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 26 januari 2014 - 21:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 januari 2014 - 21:39 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Denk het toch wel....
Ik denk het helaas ook.
nummer10
 nummer10 - zondag 26 januari 2014 - 21:41   quote  deeplink  
Sig heeft niks tot weinig gebracht zins hij bij ajax zit.. en da blijft zo
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 26 januari 2014 - 21:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 januari 2014 - 21:41 schreef nummer10 het volgende:
Sig heeft niks tot weinig gebracht zins hij bij ajax zit.. en da blijft zo
Ben het met je eens, veel te weining eigenlijk, maar heeft toch ook de winnende tegen psv gescoord en eerder in de ArenA was hij ook tegen Feyenoord ontzettend belangrijk, maar het blijft te weinig.
Maar omdat utrecht tegen ons meestal enorm veel fysiek in de strijd gooit, denk ik toch dat hij de voorkeur krijgt boven Bojan.
freakie
 freakie - zondag 26 januari 2014 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 januari 2014 - 21:45 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Ben het met je eens, veel te weining eigenlijk, maar heeft toch ook de winnende tegen psv gescoord en eerder in de ArenA was hij ook tegen Feyenoord ontzettend belangrijk, maar het blijft te weinig.
Maar omdat utrecht tegen ons meestal enorm veel fysiek in de strijd gooit, denk ik toch dat hij de voorkeur krijgt boven Bojan.
Dat is denk ik een verkeerde, Bojan kan tegen fysiek sterke maar langzame verdedigers juist door ook zijn diepgang het die verdediging lastiger maken.. SIggie heeft kracht hoor je dan, nou ik heb van sgiigie ook maar weinig kracht gezien hoor;)
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 26 januari 2014 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 januari 2014 - 21:59 schreef freakie het volgende:

[..]

Dat is denk ik een verkeerde, Bojan kan tegen fysiek sterke maar langzame verdedigers juist door ook zijn diepgang het die verdediging lastiger maken.. SIggie heeft kracht hoor je dan, nou ik heb van sgiigie ook maar weinig kracht gezien hoor;)
uit de goals die hij heeft gemaakt tegen feyenoord en psv kun je zien dat er veel kracht in hem zit, maar het blijft een feit dat hij tot nog toe veel te weinig heeft gebracht, maar ik schrijf hem dus nog niet af....
freakie
 freakie - zondag 26 januari 2014 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 januari 2014 - 22:05 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

uit de goals die hij heeft gemaakt tegen feyenoord en psv kun je zien dat er veel kracht in hem zit, maar het blijft een feit dat hij tot nog toe veel te weinig heeft gebracht, maar ik schrijf hem dus nog niet af....
Ja en daar moeten we op blijven geloven? Laat hem eerst maar eens toekijken, want heb afgezien van de 2 doelpunten die je noemt niet echt veel bijzonders gezien en zorgt hij alleen voor vertraging en al ben je uit vorm, je moet wel kunnen zien dat iemand mee kan in het spelletje..
hippy
 hippy - zondag 26 januari 2014 - 22:22   quote  deeplink  
Ik zeg 0-5
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 26 januari 2014 - 22:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 januari 2014 - 22:22 schreef hippy het volgende:
Ik zeg 0-5
Ben jij familie van Renato ??
hippy
 hippy - zondag 26 januari 2014 - 22:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 januari 2014 - 22:24 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Nein...ook nog steeds hier?
Blade85
 Blade85 - zondag 26 januari 2014 - 22:29   quote  deeplink  
gewoon met 0-4 oprollen kom op nou dat utrecht is me toch een partijtje slecht geen excuus om het daar moeilijk te hebben
hippy
 hippy - zondag 26 januari 2014 - 22:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 januari 2014 - 22:29 schreef Blade85 het volgende:
gewoon met 0-4 oprollen kom op nou dat utrecht is me toch een partijtje slecht geen excuus om het daar moeilijk te hebben
Eens
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 26 januari 2014 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 januari 2014 - 22:31 schreef hippy het volgende:

[..]

Eens
Ik dus niet
hippy
 hippy - zondag 26 januari 2014 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 januari 2014 - 22:33 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ik dus niet
Nou en...;))...
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 26 januari 2014 - 22:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 januari 2014 - 22:34 schreef hippy het volgende:

[..]

Nou en...;))...
Gaan we happen naar ...slome:-)
hippy
 hippy - zondag 26 januari 2014 - 22:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 januari 2014 - 22:40 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Gaan we happen naar ...slome:-)
Ech nie...hap hap...;))...
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 26 januari 2014 - 22:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 januari 2014 - 22:41 schreef hippy het volgende:

[..]

Ech nie...hap hap...;))...
Waar is hippy 2.0 ....was jij toch ??
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 26 januari 2014 - 22:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 januari 2014 - 22:21 schreef freakie het volgende:

[..]

Ja en daar moeten we op blijven geloven? Laat hem eerst maar eens toekijken, want heb afgezien van de 2 doelpunten die je noemt niet echt veel bijzonders gezien en zorgt hij alleen voor vertraging en al ben je uit vorm, je moet wel kunnen zien dat iemand mee kan in het spelletje..
Nee, dat hoeft natuurlijk niet, maar ik denk dat Frank de Boer kiest voor Siggie vanwege het fysieke aspect in deze wedstrijd. en voor de rest respecteer ik gewoon jou mening ;-)
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 26 januari 2014 - 22:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 januari 2014 - 22:24 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Hahahaha, als het aan Renato had gelegen, zou ze nu al kampioen zijn, nou dacht het ff niet natuurlijk. Komt wel ff meer bij kijken dan elke wedtrijd met een 5-0 winst voor zijn cluppie voorspellen.....
freakie
 freakie - zondag 26 januari 2014 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 januari 2014 - 22:53 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Nee, dat hoeft natuurlijk niet, maar ik denk dat Frank de Boer kiest voor Siggie vanwege het fysieke aspect in deze wedstrijd. en voor de rest respecteer ik gewoon jou mening ;-)
In de hele wedstrijd zie ik niks fysieks bij Siggie hoor;) Echt totaal nergens gaat hij echt het duel aan. Hij loopt niet op de plek waar hij moet lopen, scoort moeilijk. OOooo dat zou een verdediger zijn?? Neeeee het is een spits bij Ajax die elke keer weer een kans krijgt...
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 26 januari 2014 - 23:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 januari 2014 - 22:57 schreef freakie het volgende:

[..]

In de hele wedstrijd zie ik niks fysieks bij Siggie hoor;) Echt totaal nergens gaat hij echt het duel aan. Hij loopt niet op de plek waar hij moet lopen, scoort moeilijk. OOooo dat zou een verdediger zijn?? Neeeee het is een spits bij Ajax die elke keer weer een kans krijgt...
We gaan het zien aankomende zondag ;-)
Loetje
 Loetje - maandag 27 januari 2014 - 01:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 januari 2014 - 20:27 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!! Niet doen man, als jij roept dat we gaan winnen kan ik beter volgende week niet kijken want dan verliezen we! ;-)
Whahahahaha. Als ik ze laat verliezen ligt iedereen te zeiken en te zeveren en nu laat ik ze winnen....

Ik zei al ik zeg 2-3 maar ergens ben ik ook gewoon bang voor een nederlaag
Loetje
 Loetje - maandag 27 januari 2014 - 01:20   quote  deeplink  
Ondanks we veel winnen en het vaak ook wel verdiend is gaat het op deze manier uiteraard natuurlijk ook een keer fout. Soms kost het zoveel moeite
Loetje
 Loetje - maandag 27 januari 2014 - 01:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 januari 2014 - 23:46 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

We gaan het zien aankomende zondag ;-)
Tegen Utrecht sowieso met Bojan Krkic spelen in de spits. Die verdedigers zijn zi apathisch dat Bojan ze helemaal gek maakt met zijn beweeglijkheid
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 27 januari 2014 - 01:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 januari 2014 - 01:20 schreef Loetje het volgende:
Ondanks we veel winnen en het vaak ook wel verdiend is gaat het op deze manier uiteraard natuurlijk ook een keer fout. Soms kost het zoveel moeite
Als we nou gewoon een keer beginnen met Bojan in de spits haha.
Komt het vast wel goed.
Eide
 Eide - maandag 27 januari 2014 - 01:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 januari 2014 - 01:22 schreef Loetje het volgende:

[..]

Tegen Utrecht sowieso met Bojan Krkic spelen in de spits. Die verdedigers zijn zi apathisch dat Bojan ze helemaal gek maakt met zijn beweeglijkheid
Eens.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 27 januari 2014 - 01:47   quote  deeplink  
Anders ga ik wel in de spits! Tegen die Kutrechters, maar ook tegen die kakkies en pisboeren heb ik mijn vizier wel op scherp! ;-)
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 27 januari 2014 - 01:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 januari 2014 - 01:47 schreef Ajax Warrior het volgende:
Anders ga ik wel in de spits! Tegen die Kutrechters, maar ook tegen die kakkies en pisboeren heb ik mijn vizier wel op scherp! ;-)
Nu nog leren schieten.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 27 januari 2014 - 01:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 januari 2014 - 01:49 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Nu nog leren schieten.
Ow, ik zat meer te denken aan 3 gebroken benen, 5 gebroken armen en een paar fikse blauwe ogen! ;-)
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 27 januari 2014 - 01:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 januari 2014 - 01:51 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ow, ik zat meer te denken aan 3 gebroken benen, 5 gebroken armen en een paar fikse blauwe ogen! ;-)
Ik dacht meer aan paintballschieten. Is leuk.
Loetje
 Loetje - maandag 27 januari 2014 - 02:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 januari 2014 - 01:47 schreef Ajax Warrior het volgende:
Met je voeten of ga je andere dingen uitvreten?
Loetje
 Loetje - maandag 27 januari 2014 - 02:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 januari 2014 - 01:23 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Als we nou gewoon een keer beginnen met Bojan in de spits haha.
Komt het vast wel goed.
Eens. Veel mensen klagen over hem maar zijn techniek vind ik een verademing om naar te kijken. Zo beweeglijk en zo slim. Ook iemand die bij Ajax past, een Ajaxspits moet kunnen bewegen. Nu zijn goals nog en dan komt het wel goed met hem.

Toch is de bezetting voorin matig. Fischer en Bojan zijn de enige echte aanvallers die wat kunnen. De rest is doorgaans zwaar ondermaats.
Uiteraard is schöne van oorsprong geen aanvaller
Eide
 Eide - maandag 27 januari 2014 - 02:08   quote  deeplink  
Ik zie dat het bij ons toch ook wel leeft lui. Nu hopen dat Pietje weer verschijnt. Potje bij hem in de stad toch?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 27 januari 2014 - 02:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 januari 2014 - 02:04 schreef Loetje het volgende:

[..]

Met je voeten of ga je andere dingen uitvreten?
Hehe op dat soort vragen mag en kan ik geen antwoord geven! ;-)
Brandje
 Brandje - maandag 27 januari 2014 - 08:02   quote  deeplink  
Ik zie echt liever Duarte dan Serero. Zijn gebrekkige techniek, vooral eerste aanname is ronduit zwak daarbij vond ik Duarte tegen f'noord prima spelen.
nummer10
 nummer10 - maandag 27 januari 2014 - 08:13   quote  deeplink  
Liverpool belangstelling voor sig voor 6mil ik zeg strik erom en weg ermee
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 27 januari 2014 - 09:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 januari 2014 - 08:13 schreef nummer10 het volgende:
Liverpool belangstelling voor sig voor 6mil ik zeg strik erom en weg ermee
Ik zeg, wederom een kansloos gerucht om stemming te maken bij de ploeg.

Ik heb de woorden van Frank gelezen en kan mij daar eigenlijk wel in vinden. Ik heb Sigi ook ontzettend vaak afgezeken, maar voor het groepsproces is het heel belangrijk als hij blijft. Spelers zijn aan elkaar gewend en wanneer Sigi er genoegen mee neemt dat hij niet elke wedstrijd in de basis start en dus niet gaat muiten moet je hem gewoon houden!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3163
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Utrecht - Ajax (zondag 2 februari 2014, 12:30): 1 - 1

0.0080549