BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Utrecht - Ajax (zondag 2 februari 2014, 12:30): 1 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 27 januari 2014 - 09:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 januari 2014 - 01:51 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ow, ik zat meer te denken aan 3 gebroken benen, 5 gebroken armen en een paar fikse blauwe ogen! ;-)
Zoveel???, dat ga je niet redden..... Dan ben je al lang en breed het veld afgestuurd en heb je een levenslange schorsing te pakken gap ;-)
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 27 januari 2014 - 09:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 januari 2014 - 09:11 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik zeg, wederom een kansloos gerucht om stemming te maken bij de ploeg.

Ik heb de woorden van Frank gelezen en kan mij daar eigenlijk wel in vinden. Ik heb Sigi ook ontzettend vaak afgezeken, maar voor het groepsproces is het heel belangrijk als hij blijft. Spelers zijn aan elkaar gewend en wanneer Sigi er genoegen mee neemt dat hij niet elke wedstrijd in de basis start en dus niet gaat muiten moet je hem gewoon houden!
Wij zijn het eens ouwe ;-)
remco k
 remco k - maandag 27 januari 2014 - 11:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 januari 2014 - 21:37 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

0-4!! met Siggie in de basis, is veel sterker dan Bojan, dus fysiek heb je daar meer aan dan aan Bojan...

En Siggie gaat 2x scoren!! Hij zal toch weer belangrijk zijn!!

WZAWZDB!!!

ZIHENA!!!
Precies wat jij zegt is de reden dat wij Utrecht vaak in de wedstrijd helpen.. Juist weg blijven van het fysieke, dan valt er voor hun nergens tegen aan te rammen, en heeft dat stadion dus niets om voor te gaan kolken..

Gewoon met Bojan op 9, goed blijven voetballen, twee stugge centrale CV's met een draaicirkel van de noordzee, als je daar een spits als Siggie tegenover zet speel je ze alleen maar in de kaart..

Ajax moet uit de duels blijven, met name in de lucht, bal snel rond laten gaan en ze direct het idee geven dat de punten mee gaan naar Amsterdam..

Alleen dan kan Ajax daar winnen.

Overigens spelen we ook daar weer in het "slechte" uitshirt..
remco k
 remco k - maandag 27 januari 2014 - 11:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 januari 2014 - 21:41 schreef nummer10 het volgende:
Sig heeft niks tot weinig gebracht zins hij bij ajax zit.. en da blijft zo
Dat ben ik nu ook weer niet met je eens, Siggie heeft veel belangrijke goals gemaakt voor Ajax..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 27 januari 2014 - 13:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 januari 2014 - 09:52 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Zoveel???, dat ga je niet redden..... Dan ben je al lang en breed het veld afgestuurd en heb je een levenslange schorsing te pakken gap ;-)
Ik dacht het eigenlijk met dodelijke precisie in 1 actie te doen! ;-)
Loetje
 Loetje - maandag 27 januari 2014 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 januari 2014 - 08:13 schreef nummer10 het volgende:
Liverpool belangstelling voor sig voor 6mil ik zeg strik erom en weg ermee
Waarom maken ze me voor niks blij?

Als het zo is breng ik hem met de step naar Liverpool
Loetje
 Loetje - maandag 27 januari 2014 - 14:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 januari 2014 - 11:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Precies wat jij zegt is de reden dat wij Utrecht vaak in de wedstrijd helpen.. Juist weg blijven van het fysieke, dan valt er voor hun nergens tegen aan te rammen, en heeft dat stadion dus niets om voor te gaan kolken..

Gewoon met Bojan op 9, goed blijven voetballen, twee stugge centrale CV's met een draaicirkel van de noordzee, als je daar een spits als Siggie tegenover zet speel je ze alleen maar in de kaart..

Ajax moet uit de duels blijven, met name in de lucht, bal snel rond laten gaan en ze direct het idee geven dat de punten mee gaan naar Amsterdam..

Alleen dan kan Ajax daar winnen.

Overigens spelen we ook daar weer in het "slechte" uitshirt..
Je hebt echt helemaal gelijk!

Overigens is de gehele achterste linie bij FCU momenteel hopeloos. Heerings heeft nog wel potentie maar doet het ook niet geweldig. De rest zijn momenteel cliniclowns van het hoogste niveau. Bulthuis die zich heel groot voelde is wellicht nog het grootste voorbeeld.

Sowieso met Bojan in de spits, de enige goede speler bij Utrecht is Toornstra, maar dat durf ik aan Blind over te laten.
Als Ajax het eigen spel kan spelen en zoals jij zegt uit de duels blijft voorzie ik een mooie middag.
Utrecht is momenteel echt matig.

En gisteren wonnen we voor het eerst in dat lelijke grafshirt dus dat smaakt naar meer;)
Loetje
 Loetje - maandag 27 januari 2014 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 januari 2014 - 11:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat ben ik nu ook weer niet met je eens, Siggie heeft veel belangrijke goals gemaakt voor Ajax..
Heeft hij zeker. Echter, hij past niet bij Ajax momenteel.
Sightorsson is iemand die echt de voorzetten in de 16 moet hebben en vanuit daar dodelijk is.
Speel je met bijvoorbeeld Narsingh en Boerrigter scoort hij er 25 per seizoen.

In dit systeem heb je een beweeglijke spits nodig, laten zakken, keertje uitwijken naar links/rechts en goed kunnen meevoetballen.
Dit kan hij gewoon niet.

Daarom mag hij van mij ook weg
Eide
 Eide - maandag 27 januari 2014 - 14:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 januari 2014 - 08:02 schreef Brandje het volgende:
Ik zie echt liever Duarte dan Serero. Zijn gebrekkige techniek, vooral eerste aanname is ronduit zwak daarbij vond ik Duarte tegen f'noord prima spelen.
Ik vind de techniek van Serero anders niet slecht hoor. Z'n aanname kan inderdaad een pak beter maar hij draait heel makkelijk open en handelt snel aan de bal. Daarnaast heeft hij een waanzinnig loopvermogen, hij is iemand die een hele wedstrijd kan gaan wat voor het spelletje van FdB heel belangrijk is.

Duarte ben ik trouwens ook van gecharmeerd hoor. Iemand met een actie die naast de combinatie ook het 1 tegen 1 duel kan opzoeken en iemand die een stuk makkelijk van de zijkant speelt dan Serero. Daarmee brengt hij weer een andere wisselwerking met de spelers om hem heen.
hippy
 hippy - dinsdag 28 januari 2014 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 januari 2014 - 22:47 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Waar is hippy 2.0 ....was jij toch ??
Yep...ben weer retro geworden...;))...
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 28 januari 2014 - 17:37   quote  deeplink  
3-2, dit keer ontkomen we niet aan de vloek van het uitshirt...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 28 januari 2014 - 18:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 januari 2014 - 17:37 schreef NatjosFC het volgende:
3-2, dit keer ontkomen we niet aan de vloek van het uitshirt...
Hehehe inderdaad!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 28 januari 2014 - 21:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 januari 2014 - 18:00 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hehehe inderdaad!
Kom op nou toch mannen!!! Tegen GAE speelde we volgens mij onze slechtste wedstrijd en zelfs die werd uiteindelijk gewonnen en ook nog in ons 'geweldige' uitshirt.

Slechter spelen dan afgelopen zondag kan haast niet, dus we gaan 'gewoon' winnen bij utrecht!!!

WZAWZDB!!!

ZIHENA!!!
Eide
 Eide - dinsdag 28 januari 2014 - 22:28   quote  deeplink  
Dat gepiep over het uitshirt. Ik blijf het een van de mooiste uit tenues van de afgelopen jaren vinden, als je langs die lelijke strepen kan kijken.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 28 januari 2014 - 22:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 januari 2014 - 22:28 schreef Eide het volgende:
Dat gepiep over het uitshirt. Ik blijf het een van de mooiste uit tenues van de afgelopen jaren vinden, als je langs die lelijke strepen kan kijken.
Boeit me geen hol....gaat om het voetbal.....oke in hun blote reet ga ik niet eens kijken.....hahahaha
remco k
 remco k - dinsdag 28 januari 2014 - 23:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 januari 2014 - 21:43 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Kom op nou toch mannen!!! Tegen GAE speelde we volgens mij onze slechtste wedstrijd en zelfs die werd uiteindelijk gewonnen en ook nog in ons 'geweldige' uitshirt.

Slechter spelen dan afgelopen zondag kan haast niet, dus we gaan 'gewoon' winnen bij utrecht!!!

WZAWZDB!!!

ZIHENA!!!
Volgens mij speelden we de eerste 20 minuten erg goed voetbal met veel kansen, en speelden we de laatste 20 minuten ook prima voetbal, daartussen was het niet heel erg goed, maar je geeft geen kans weg in die periode en creert er toch nog een aantal. Ik denk niet dat je dan kan spreken van voetbal dat bijna niet slechter kan..
Eide
 Eide - dinsdag 28 januari 2014 - 23:54   quote  deeplink  
Je brengt jezelf in de problemen door niet te scoren. Kom je in die eerste 15 minuten gewoon 2-0 voor moet GAE iets anders verzinnen en speel je die pot heel ontspannen uit.
Loetje
 Loetje - woensdag 29 januari 2014 - 01:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 januari 2014 - 18:00 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hehehe inderdaad!
Mag ik nu ook zeiken? ;)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 29 januari 2014 - 03:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 januari 2014 - 01:00 schreef Loetje het volgende:

[..]

Mag ik nu ook zeiken? ;)
Ja hoor, dat uitshirt vind ik gewoon lelijk! Dat heb ik vanaf dag 1 geroepen en zal ik altijd blijven vinden. Afzichtelijk ding. Dat is overigens mijn mening en het is een FEIT dat we pas 1 uitwedstrijd in dat shirt hebben gewonnen.

Wat betreft de resultaten is er al tijden geen reden meer tot klagen, want die zijn gewoon goed. Al doet het spel soms anders vermoeden, dat dan weer wel.

Maar om terug te komen op Utrecht. We hebben daar de laatste jaren vaak behoorlijke moeite gehad. Die club weet een bepaalde snaar te raken wanneer Ajax het veld opstapt. En de strijd die ze dan leveren zorgt bij Ajax in veel gevallen voor problemen. Dat is weer anders dan wedstrijden tegen psv en feyenooit. Tegen die ploegen staat Ajax er altijd, terwijl ze tegen Utrecht maar ook tegen Ado vaak de grootste moeite hebben om zich het vege lijf te redden. Waar het aan ligt? Ik durf het niet te zeggen. Misschien met het oppertunisme van de tegenstander, misschien met de kwaliteit of de volwassenheid.

Ajax is gegroeid en tegenwoordig zie je dat de spelers zich niet zo snel meer van de wijs laten brengen en mee proberen te gaan in het oppertunisme en hun eigen spel blijven spelen. Ik vind dus dat ze daar in de afgelopen jaren gigantische stappen hebben gemaakt en dat is voornamelijk te danken aan de technische staf. Ooit hoop ik weer dat de ploeg afreist naar Utrecht en de plaatselijke FC met 1-7 gewoon een pak op de billen geeft.

Kijken we verder, dan zien we dat Ajax tegenwoordig weer moeite heeft met een ploeg als AZ en uitwedstrijden in Heerenveen. Dus zullen ze zich daar weer op moeten richten om te kijken hoe dat komt.

Ach zo blijven spelers en technische staf waakzaam en dat komt het spel weer ten goede.

Maar liever zie ik dat je negatief blijft, want dan weet ik het weekend meestal zeker dat we de overwinning gaan binnenslepen. Nu jij positief bent en het lelijke uitshirt wordt aangetrokken ga ik mij voor die wedstrijd toch weer ernstige zorgen maken. ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 29 januari 2014 - 03:19   quote  deeplink  
Maar op naar zondag. De spanning begint langzaam te komen. De moeilijke maand februari gaat beginnen en in deze maand kunnen er grote stappen worden gezet en kunnen de concurrenten op achterstand worden gezet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 januari 2014 door Ajax Warrior --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 29 januari 2014 - 09:34   quote  deeplink  
Ben nu al zenuwachtig......
Zou het door het uitshirt komen....???
Loetje
 Loetje - woensdag 29 januari 2014 - 10:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 januari 2014 - 03:19 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ja hoor, dat uitshirt vind ik gewoon lelijk! Dat heb ik vanaf dag 1 geroepen en zal ik altijd blijven vinden. Afzichtelijk ding. Dat is overigens mijn mening en het is een FEIT dat we pas 1 uitwedstrijd in dat shirt hebben gewonnen.

Wat betreft de resultaten is er al tijden geen reden meer tot klagen, want die zijn gewoon goed. Al doet het spel soms anders vermoeden, dat dan weer wel.

Maar om terug te komen op Utrecht. We hebben daar de laatste jaren vaak behoorlijke moeite gehad. Die club weet een bepaalde snaar te raken wanneer Ajax het veld opstapt. En de strijd die ze dan leveren zorgt bij Ajax in veel gevallen voor problemen. Dat is weer anders dan wedstrijden tegen psv en feyenooit. Tegen die ploegen staat Ajax er altijd, terwijl ze tegen Utrecht maar ook tegen Ado vaak de grootste moeite hebben om zich het vege lijf te redden. Waar het aan ligt? Ik durf het niet te zeggen. Misschien met het oppertunisme van de tegenstander, misschien met de kwaliteit of de volwassenheid.

Ajax is gegroeid en tegenwoordig zie je dat de spelers zich niet zo snel meer van de wijs laten brengen en mee proberen te gaan in het oppertunisme en hun eigen spel blijven spelen. Ik vind dus dat ze daar in de afgelopen jaren gigantische stappen hebben gemaakt en dat is voornamelijk te danken aan de technische staf. Ooit hoop ik weer dat de ploeg afreist naar Utrecht en de plaatselijke FC met 1-7 gewoon een pak op de billen geeft.

Kijken we verder, dan zien we dat Ajax tegenwoordig weer moeite heeft met een ploeg als AZ en uitwedstrijden in Heerenveen. Dus zullen ze zich daar weer op moeten richten om te kijken hoe dat komt.

Ach zo blijven spelers en technische staf waakzaam en dat komt het spel weer ten goede.

Maar liever zie ik dat je negatief blijft, want dan weet ik het weekend meestal zeker dat we de overwinning gaan binnenslepen. Nu jij positief bent en het lelijke uitshirt wordt aangetrokken ga ik mij voor die wedstrijd toch weer ernstige zorgen maken. ;-)
Ghehe.

Ben het ook helemaal met je eens.

Als ik heel eerlijk ben verwacht ik een nederlaag hoor maar dacht zal eens positief doen.
Utrecht kan alles tegen Ajax. Al spelen ze keer op keer kut zijn ze tegen ons oppermachtig.
Komen altijd extra krachten los bij hun en wij kunnen vaak niet dezelfde strijd leveren als hun.

Over dat shirt, als dat homoroze eraf was, vond ik hem mooi. Maar dit slaat nergens op.
Het lijkt ook wel alsof er een vloek op rust.
vorig jaar vond ik het echt een verademing al hadden de kleuren niks met Ajax te maken.
Loetje
 Loetje - woensdag 29 januari 2014 - 10:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 januari 2014 - 09:34 schreef Ronald 1960 het volgende:
Ben nu al zenuwachtig......
Zou het door het uitshirt komen....???
Ooh daar krijg ik eerder een blaasontsteking van hahaha.
Loetje
 Loetje - woensdag 29 januari 2014 - 10:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 januari 2014 - 03:19 schreef Ajax Warrior het volgende:
Maar op naar zondag. De spanning begint langzaam te komen. De moeilijke maand februari gaat beginnen en in deze maand kunnen er grote stappen worden gezet en kunnen de concurrenten op achterstand worden gezet.
Wachten een aantal belangrijke wedstrijden
Voordeel is wel dat meerdere concurrenten ook tegen elkaar spelen in de komende periode
remco k
 remco k - woensdag 29 januari 2014 - 11:00   quote  deeplink  
Twee wedstrijden gewonnen nu toch met dat uitshirt??
remco k
 remco k - woensdag 29 januari 2014 - 11:01   quote  deeplink  
Niet dat dat zoveel beter en geweldig is, maar toch..
Loetje
 Loetje - woensdag 29 januari 2014 - 11:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 januari 2014 - 11:00 schreef remco k het volgende:
Ja het is een feit maar vraag niet hoe. Maar uiteindelijk doe je het toch zelf
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 29 januari 2014 - 11:41   quote  deeplink  
Uit tegen Utrecht, een mooie gelegenheid voor onze jongens om te laten zien dat ze met dit 'mooie' uitshirt ook goed kunnen voetballen en de plaatselijke fc al heel snel het idee geven dat er niets valt te beginnen tegen dit ajax van Frank de Boer ;-)

Kom op mannen,

Wij Zijn Ajax, Wij Zijn De Beste!!!
Loetje
 Loetje - woensdag 29 januari 2014 - 12:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 januari 2014 - 11:41 schreef Ronald 1960 het volgende:
Uit tegen Utrecht, een mooie gelegenheid voor onze jongens om te laten zien dat ze met dit 'mooie' uitshirt ook goed kunnen voetballen en de plaatselijke fc al heel snel het idee geven dat er niets valt te beginnen tegen dit ajax van Frank de Boer ;-)

Kom op mannen,

Wij Zijn Ajax, Wij Zijn De Beste!!!
Het zou wel eens verdomd lekker zijn om eens snel op voorsprong te komen.
Kan de tegenstander eindelijk is die verdedigende grafinstelling verlaten. Dat voetbalt makkelijker. Met Fischer en Bojan hebben we veel snelheid
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 29 januari 2014 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 januari 2014 - 11:00 schreef remco k het volgende:
In de competitie pas 1 wedstrijd. :-(
Loetje
 Loetje - woensdag 29 januari 2014 - 16:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 januari 2014 - 16:20 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

In de competitie pas 1 wedstrijd. :-(
Zal ik jou zo'n uitshirt geven voor je verjaardag?
Nog ff en je raakt echt over de toeren; )
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 29 januari 2014 - 18:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 januari 2014 - 16:59 schreef Loetje het volgende:

[..]

Zal ik jou zo'n uitshirt geven voor je verjaardag?
Nog ff en je raakt echt over de toeren; )
Hehehehe nee laat maar zitten dan! Ik vier dan plotseling nooit mijn verjaardag meer. ;-)
Loetje
 Loetje - donderdag 30 januari 2014 - 02:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 januari 2014 - 18:17 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hehehehe nee laat maar zitten dan! Ik vier dan plotseling nooit mijn verjaardag meer. ;-)
Whaha, ook niet als je op het einde dat kutshirt in de fik mag zetten?

Maar ff zonder gein, vind het een afschuwelijk ding
nummer10
 nummer10 - donderdag 30 januari 2014 - 10:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 januari 2014 - 11:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Die een ander ook had gemaakt waarschijnlijk... Hij heeft meer 100% kansen omzeep geholpen... En het team minder laten voetballen dan met een bewegelijke spits.. hoessen of bojan.. las gister dat hoessen maybe verhuurt werd voor een half jaar... Dus hou je 1 voetballende spits over en 2 (dejong siggy) die een team minder laten voetballen.. zonde.. zou eerder siggy laten gaan en dan hoessen of bojan en breekijzer dejong achter de hand
nummer10
 nummer10 - donderdag 30 januari 2014 - 10:49   quote  deeplink  
Vaak genoeg het thuishirt aangehad in uitwedstrijden en die waren slechter dan tegen gae... En mening over het shirt... Tjah nie top nie spuug lelijk... Alleen had et rood moeten zijn...
Eide
 Eide - donderdag 30 januari 2014 - 10:51   quote  deeplink  
De Jong laat het team absoluut niet minder voetballen. De Jong is juist bij uitstek een spits die het overzicht behoudt door zijn achtergrond als middenvelder. Hij is wat minder bewegelijk dan Bojan maar dat bepaald niet of je voetballend mee kan of niet. Zo heeft Siem een heel goed oog voor de steekpass en een hele goede traptechniek wat Bojan weer veel minder heeft.
nummer10
 nummer10 - donderdag 30 januari 2014 - 12:19   quote  deeplink  
Handelings snelheid is 0,0 loopt vaak verkeerd loopt gaten juist dicht aanname vaak beroerd en ja hij schiet ze soms mooi in.. verdedigend en druk zetten kan die niet.. siem de jong is alles maar net niet. Zelfs geen aanvoerder.. geen spits geen middenvelder.. anthans tenopzichte van de rest niet zet hem willekeurig naast de eerste keuzes... van de afgelopen weken... Klaassen serero blind fisscher bojan schone bij allemaal komt die te kort dus lekker laten staan zo...hoooooguit voor bojan af en toe... Maar jii beweerd dus ook eigenlijk dat HET TALENT van barca een mindere traptechniek heeft dan dejong die bijna geen enkele club wil hebben ??
remco k
 remco k - donderdag 30 januari 2014 - 12:24   quote  deeplink  
De jong die verkeerd loopt? Sorry maar dat zuig je echt uit je duim positioneel is er geen enkele speler in de eredivisie die beter is. Juist door zijn manier van lopen werden wedstrijden opengebroken en gewonnen. Mede door deze kwaliteit bij hem hebben we afgelopen jaar PSV van de mat gespeeld.

Men kan veel over Siem zeggen. En ik ben ook niet zijn grootste fan. Maar juist in het kiezen van de juiste loodlijnen is er geen betere in nl te vinden.
remco k
 remco k - donderdag 30 januari 2014 - 12:26   quote  deeplink  
Overigens is Bojan al jaren niet meer HET TALENT van Barca. En zijn er ook maar heel weinig clubs die hem nu willen hebben.
remco k
 remco k - donderdag 30 januari 2014 - 12:27   quote  deeplink  
Mijn keuze voor de 9 positie is trouwens nu ook Bojan. Maar nog liever zie ik ook de jong op het veld. Die hoort gewoon in de basis. Sterker nog. Hij is DE aanvoerder en als ie 100 % wedstrijdfit is zal de boer hem ook altijd opstellen. Wat ook gewoon terecht is.
Eide
 Eide - donderdag 30 januari 2014 - 12:34   quote  deeplink  
Siem de Jong die ruimtes dicht loopt en geen druk kan zetten... je benoemt net zijn sterkste punten gap, dar zijn nu net dingen die hij juist wel goed kan.
nummer10
 nummer10 - donderdag 30 januari 2014 - 13:27   quote  deeplink  
En ik vind van niet... ;) vind het voetballend zonder Siem een stuk beter geworden... En nee vind Siem absoluut geen persoonlijkheid als aanvoerder die een team opsleep touw kan nemen... En ff de boel opscherp te zetten... Niet voor niks dat we het beter doen zonder hem lijkt me... Daarbij creƫeren we ook nog eens meer kansen.. Aangezien de andere middenvelders vooruit denken waar Siem altijd het balletje trug hanteerd
nummer10
 nummer10 - donderdag 30 januari 2014 - 13:34   quote  deeplink  
Moet eerlijk toegeven dat de klaplong ook parten heeft gespeeld en hij nooit 100procent fit is geweest.. Misschien angst.. Maar een niet fitte speler die zich miet 200procent kan of durft tegeven heb je niks aan.. Ook de statistieken blijkt dat we het beter doen zonder dan met de jong... En ik was hier niet de cijferslet ;))
Eide
 Eide - donderdag 30 januari 2014 - 13:58   quote  deeplink  
Dat is wel een korte termijn oordeel dat het dit seizoen betergaat zonder als met Siem, hoewel Davy vriend en vijand verrast natuurlijk met zijn hele goede spel.

Maar FdB heeft het Ajax spelletje gebouwd of Siem de Jong en Eriksen. Eriksen de loper, veel kilometers en veel werklust en Siem als voor de diepgang en doelgerichtheid en samen snel en veel druk op de opbouw van de tegenstander. Ontkennen dat Siem juist heel goed is in vroeg druk zetten is bijna niet willen zien hoe Ajax sinds FdB voetbal speelt.

Siem is geen buitengewoon begaafde technicus. Hij is niet buitengewoon explosief. Hij is geen specialist. Maar hij is wel gewoon een hele goede aanvallende middenvelder met veel diepgasng en gevoel voor ruimtes, groot, sterk, kopgevaarlijk en een speler de vaardigheid heeft om te pieken als het er om gaat. Hij staat er altijd als er iemand moet staan.

De vorige seizoenen hebben Siem meer dan voldoende bewezen als uitstekende voetballer. Hij verdient meer krediet dan na een half seizoen afgeschreven te worden, zeker omdat hij nauwelijks de kans heeft gehad iets te laten zien.
remco k
 remco k - donderdag 30 januari 2014 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 januari 2014 - 13:34 schreef nummer10 het volgende:
Moet eerlijk toegeven dat de klaplong ook parten heeft gespeeld en hij nooit 100procent fit is geweest.. Misschien angst.. Maar een niet fitte speler die zich miet 200procent kan of durft tegeven heb je niks aan.. Ook de statistieken blijkt dat we het beter doen zonder dan met de jong... En ik was hier niet de cijferslet ;))
De cijfers over de jong tonen simpelweg aan dat ajax het met hem juist beter doet. 3 keer de topscoorder op rij van ajax. 3 keer op rij met hem kampioen. Dit seizoen is ie eigenlijk nog niet fit geweest en dus speelde hij niet goed. Maar ajax is de betere lijn ingezet toen Siem op 9 wat beter begon te draaien. Een niet fitte speler moet niet spelen. Dat geld ook voor Siem. De ploeg en de Boer vinden Siem wel een echte aanvoerder. En dat is uiteindelijk wat telt.
nummer10
 nummer10 - donderdag 30 januari 2014 - 14:15   quote  deeplink  
En dejong was niet fit... Dus niet spelen... Daarbij komt da Siem het zo goed deed omdat hij ook simpel weg het meeste speelde alle seiZoenen.. Ben ervan overtuigd dat als iemand anders daar had gestaan ipv hem die andere het waarschijnlijk nog beter had gedaan.. Maar goed het zelfde verhaal met eriksen... Beide waren nooit mijn favoriet.. En zal niks aan veranderen.. ;) hoeveel doelpunten ze ook scoren.. Hou van fanatieke spelers die een keer een tik uitdurven te delen en die tevens ook nog technisch goede zijn... Bijv een davids een dejong vroeger bij ajax.. En ook zonder te schoppen technische spelers... Klaassen zou 1 van die spelers kunnen worden maar da roep ik al een enige tijd.. Niet op dit forum door afwezigheid maar al voor hij in ajax 1 kwam... ;)
nummer10
 nummer10 - donderdag 30 januari 2014 - 14:17   quote  deeplink  
Maar dan zeggen cijfers ook dat Vermeer beter is dan steek ;)) 3x oprij kampioen ;))
remco k
 remco k - donderdag 30 januari 2014 - 14:19   quote  deeplink  
En Vermeer is ook beter dan steek.
remco k
 remco k - donderdag 30 januari 2014 - 14:20   quote  deeplink  
Ben trouwens erg blij dat Eriksen in Engeland bewijst wel die hele goede voetballer te zijn.
Robinho
 Robinho - donderdag 30 januari 2014 - 14:42   quote  deeplink  
Ik probeerde gisteren 3 spelers van Utrecht op te noemen die afgelopen weekend gespeeld hebben. Kwam tot Ruiter en Bulthuis(door zn blunders) Utrecht is brandhout op dit moment en tijd voor de slacht. De helft van de selectie van vorig jaar is verkocht en de rest geblesseerd. Denk dat je ze met gemak kunt kapotvoetballen. Deze wedstrijd mag niet verloren worden.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5984
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Utrecht - Ajax (zondag 2 februari 2014, 12:30): 1 - 1

0.0070488