BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Utrecht - Ajax (zondag 2 februari 2014, 12:30): 1 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - donderdag 30 januari 2014 - 14:43   quote  deeplink  
Eriksen bewijst inderdaad ook dat dat hij ontzettend goed is. Neemt sinds de aanstelling van Sherwood op 21 jarige leeftijd de #5 van de EPL op sleeptouw. Dat getuigd toch wel van heel veel klasse.
Eide
 Eide - donderdag 30 januari 2014 - 15:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 januari 2014 - 14:15 schreef nummer10 het volgende:
Beide waren nooit mijn favoriet.. En zal niks aan veranderen.. ;) hoeveel doelpunten ze ook scoren.. Hou van fanatieke spelers die een keer een tik uitdurven te delen en die tevens ook nog technisch goede zijn...
Dan vind jij dus Klaassen en Serero ook tekort komen? Zijn ook allebei jongens die nauwelijks een tikkie uitdelen. En Daley Blind is ook nauwelijks op overtredingen te betrappen.

Ik vind dat trouwens, zeker van Daley, een kwaliteit. Als je geen overtredingen en slidings nodig hebt is dat een teken dat je altijd op tijd in de duels bent en deze wint. Het is dus een teken van kwaliteit als je weinig overtredingen en slidings nodig hebt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 30 januari 2014 door Eide --
nummer10
 nummer10 - donderdag 30 januari 2014 - 16:47   quote  deeplink  
Dat was ik ook met je eens van Vermeer.. Grootste deel helaas niet... Kutrecht,.. Weet nie eens wie er voetballen ATM... :/ maar is al eerder gebleken dat ze in 1x vage krachten kunnen toveren...
nummer10
 nummer10 - donderdag 30 januari 2014 - 16:49   quote  deeplink  
Klaassen gaat duels niet uit de weg.. En beukt er wel indien nodig... En qua possitie heb je natuurlijk gelijk.. Maar af en toe de beuk erin ook onnodig om te laten zien wie de baas is kan geen kwaad.. Vind de ajax spelers van nu juist vaak te lief.. Niet dat je allemaal harde spelers nodig bent maar in sommige wedstrijden mis je dat wel dat er iemand bijzit die kan uitdelen..
Eide
 Eide - donderdag 30 januari 2014 - 17:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 januari 2014 - 16:49 schreef nummer10 het volgende:
Klaassen gaat duels niet uit de weg.. En beukt er wel indien nodig... En qua possitie heb je natuurlijk gelijk.. Maar af en toe de beuk erin ook onnodig om te laten zien wie de baas is kan geen kwaad.. Vind de ajax spelers van nu juist vaak te lief.. Niet dat je allemaal harde spelers nodig bent maar in sommige wedstrijden mis je dat wel dat er iemand bijzit die kan uitdelen..
Dat is ook het gevolg van ervaring en leeftijd. Daarom is er ook nog altijd een rolletje voor iemand als Poulsen. Overigens vind ik niet dat Blind de duels schuwt, maar hij wint ze zo vaak gewoon met voetballend vermogen.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 30 januari 2014 - 20:56   quote  deeplink  
We gaan winnen zondag! 1-3
nummer10
 nummer10 - donderdag 30 januari 2014 - 21:40   quote  deeplink  
Moisander maybe pleitte naar everton ?? Dan zeg ik 3 mil plus johnnhyyyyyy !!!!!
verbrande harry
 verbrande harry - donderdag 30 januari 2014 - 22:20   quote  deeplink  
1-2 joodjes simpel....
nora
 nora - vrijdag 31 januari 2014 - 00:16   quote  deeplink  
Het is inderdaad wel eens dat ik denk god mietje geef die gozer een kink of gooi je voot het schot, maar dat gebeurd helaas niet en mijn mening is dat je geen topvoetbal kan spelen als je niet af en toe ook een tikkie gemeen kan zijn.Kijk even naar alle topclubs in Europa Barcelona met jongens als Puyol-Macherano-Alves-Busguets en Real met Pepe-Ramos en Alonso en Munchen met Boateng-Schweinsteiger en Badstuber.Helaas zie ik bij Ajax geen een speler opstaan die af en toe laat merken we laten niet over ons lopen als het positiespel ons niet kan redden of als een nuttige overtreding nodig is als er gevaarlijk bal verlies is, met een lichte uitzondering voor Moisander . Dus ja in Nederland kom je er aardig mee weg maar in Europa kom je jongens tegen als Ballotelli die provoceert en 2 punten van je pakt waardoor je net niet doorgaat in de CL dus ja met alleen goed positie spel alleen ga je het niet redden er moet af en toe wat extra bij.
nora
 nora - vrijdag 31 januari 2014 - 00:19   quote  deeplink  
Utrecht-Ajax 0-3 zo slecht als dit jaar is Utrecht nog nooit geweest, zelfs met 3 pillen per speler kunnen zij het dit jaar niet redden tegen Ajax.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 31 januari 2014 - 09:28   quote  deeplink  
Precies wa ik bedoel nora... De succes uit de jaren 90 hadden wij bijv een davids...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 31 januari 2014 - 09:36   quote  deeplink  
Onderschatting is de grootste tegenstander van dit Ajax.
nora
 nora - vrijdag 31 januari 2014 - 09:46   quote  deeplink  
Tja dat klopt ook maar ze zijn echt heel slecht dit seizoen, ze hebben drie redelijk voetballers met Ayoub en die fransman en de beste Toornstra en een heel goede keeper meer niet de rest is bagger, ook al is Ajax in mindere doen dan nog moet je van dit zwakke team kunnen winnen. Maar inderdaad zeker niet onderschatten en de bovenop zitten.
Eide
 Eide - vrijdag 31 januari 2014 - 10:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 januari 2014 - 09:28 schreef nummer10 het volgende:
Precies wa ik bedoel nora... De succes uit de jaren 90 hadden wij bijv een davids...
Die lang niet altijd speelde en destijds bij lange na niet zo hard was als bij het einde van zijn loopbaan toen hij kaart na kaart pakte.

Ben het overigens eens dat een beetje hardheid geen kwaad kan maar ik probeer het ook wel weer te vertalen naar dit Ajax. In dit Ajax zie ik liever de slimme overtreding die de omschakeling vertraagt dan iemand die steeds het randje opzoekt qua overtredingen.
Eide
 Eide - vrijdag 31 januari 2014 - 11:34   quote  deeplink  
Ook Koevermans naar FC Utrecht
FC Utrecht heeft een topdag op de slotdag van de transfermarkt. De club uit de Domstad heeft ook oud-international en spits Danny Koevermans (35) binnen gehaald, zo meldt de NOS. De club contracteerde eerder op vandaag al Matthieu Delpierre, Fernando Quesada Gallardo en Bob Schepers.

Bron

Dus een CV, een aanvallende middenveld, een spits en een linksbuiten voor Utrecht. Toe maar.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 31 januari 2014 door Eide --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 31 januari 2014 - 12:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 januari 2014 - 11:34 schreef Eide het volgende:
Ook Koevermans naar FC Utrecht
FC Utrecht heeft een topdag op de slotdag van de transfermarkt. De club uit de Domstad heeft ook oud-international en spits Danny Koevermans (35) binnen gehaald, zo meldt de NOS. De club contracteerde eerder op vandaag al Matthieu Delpierre, Fernando Quesada Gallardo en Bob Schepers.

Bron

Dus een CV, een aanvallende middenveld, een spits en een linksbuiten voor Utrecht. Toe maar.
Geld zat.....
Eide
 Eide - vrijdag 31 januari 2014 - 12:20   quote  deeplink  
Koevermans gratis en voor niets en ook Utrecht drijft op een rijke eigenaar natuurlijk, hoewel deze echt wel liefhebber van die club is en geen rare situaties creëert.
nora
 nora - vrijdag 31 januari 2014 - 12:45   quote  deeplink  
Kan ook niet wakker liggen van die aankopen !!!
Eide
 Eide - vrijdag 31 januari 2014 - 13:28   quote  deeplink  
Je moet maar zo denken: als ze echt goed waren, hadden ze niet voor Utrecht gekozen.
nora
 nora - vrijdag 31 januari 2014 - 13:48   quote  deeplink  
Zo is dat een Koevermans van 35 met alle respect daar hoeft Ajax toch niet echt wakker van te liggen.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 31 januari 2014 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 januari 2014 - 13:48 schreef nora het volgende:
Zo is dat een Koevermans van 35 met alle respect daar hoeft Ajax toch niet echt wakker van te liggen.
Wel als hij tegen ons gaat scoren en wij niet ;-)
nora
 nora - vrijdag 31 januari 2014 - 16:41   quote  deeplink  
Hij zit op de tribune dus weinig kans
remco k
 remco k - vrijdag 31 januari 2014 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 januari 2014 - 09:28 schreef nummer10 het volgende:
Die in die tijd alles behalve een harde speler was die uitdeelde..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 31 januari 2014 - 19:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 januari 2014 - 14:31 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Wel als hij tegen ons gaat scoren en wij niet ;-)
Scoren op de tribune? Gaat hij een supporter van Ajax een klap geven? ;-)
nora
 nora - vrijdag 31 januari 2014 - 19:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 januari 2014 - 18:57 schreef remco k het volgende:

[..]

Die in die tijd alles behalve een harde speler was die uitdeelde..
Davids is altijd een harde speler geweest alleen de laatste jaren extreem hard dat is het verschil.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - vrijdag 31 januari 2014 - 20:53   quote  deeplink  
Krijg tyfus hoere kind, wij winnen en geen twijfel!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 31 januari 2014 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 januari 2014 - 20:53 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Ik geloof dat ik één van de weinige ben die onze club ALTIJD op een overwinning zet!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 31 januari 2014 - 21:59   quote  deeplink  
Dit weekend winnen en je zet de concurrentie in ieder geval op 4 punten.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 31 januari 2014 - 22:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 januari 2014 - 21:59 schreef Ajax Warrior het volgende:
Dit weekend winnen en je zet de concurrentie in ieder geval op 4 punten.
Lekker hoooooooorrrrrrrrrrr ;-))
nummer10
 nummer10 - vrijdag 31 januari 2014 - 22:53   quote  deeplink  
Heerlijk avondje....
verbrande harry
 verbrande harry - vrijdag 31 januari 2014 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 januari 2014 - 20:53 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Lekker hoor...-;)
Aartus
 Aartus - zaterdag 01 februari 2014 - 01:49   quote  deeplink  
Utrecht heeft 2 wedstrijden per jaar waar in ze zich gigantisch kunnen opladen.
Ik denk dat t huidige Utrecht geen enkele kans maakt.Utrecht heeft een zwak team.
Ajax zal dit klusje denk ik gemakkelijk klaren.
remco k
 remco k - zaterdag 01 februari 2014 - 09:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 januari 2014 - 19:32 schreef nora het volgende:

[..]

Davids is altijd een harde speler geweest alleen de laatste jaren extreem hard dat is het verschil.
Ben ik absoluut niet met je eens, zeker in de begin jaren niet.. Dat harde kwam echt pas na Ajax..
nummer10
 nummer10 - zaterdag 01 februari 2014 - 11:06   quote  deeplink  
Daarom had hij de bijnaam de pitbull... Dus nee was absoluut niet na de tijd... Is enkel extremer geworden... Was een straatvoetballer die een bijter was en die je 3x voorbij moest... Een echte straatrat
remco k
 remco k - zaterdag 01 februari 2014 - 12:52   quote  deeplink  
Er zit een wereld van een verschil tussen pittig en hard spelen.

Bij Ajax was hij een speler met heel veel drive die maar bleef gaan, maar zeker ook gewoon een hele goede voetballer.. Net als de Jong is dat bij Davids minder geworden en is het harde van hem meer en meer komen bovendrijven..

Zijn tweede periode bij Ajax vond ik hem dan ook niet zo'n goede voetballer.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 01 februari 2014 - 14:50   quote  deeplink  
Maar pittig is juist goed... Vast bijten in een tegenstander en een tikuitdelen wanneer nodig.. en da mis ik wel af en toe...
remco k
 remco k - zaterdag 01 februari 2014 - 17:36   quote  deeplink  
Ach, zijn er wel een paar die dat hebben, Veltman, Klaassen, Poulsen. Ook Blind gaat de laatste tijd best stevig de duels in, alleen zie je dat niet altijd omdat ie ze vrijwel allemaal wint..
nora
 nora - zaterdag 01 februari 2014 - 17:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2014 - 09:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Ben ik absoluut niet met je eens, zeker in de begin jaren niet.. Dat harde kwam echt pas na Ajax..
Davids kwam vanuit de voetbal vereniging de Dijk daar speelde hij in de c jeugd vriendschappelijk tegen Ajax hij voetbalde in zijn eentje Ajax naar de klote en schoffelde er nog een paar onder uit van Ajax in zijn eentje heeft hij de wedstrijd gewonnen van Ajax.2 dagen daarna kwam Ajax aan de deur en werd hij naar Ajax gehaald en toen in de jeugd ook bij de Dijk kreeg hij al veel waarschuwingen en schorsingen en dat heeft hij bij Ajax volgehouden alleen later in de 1 speelde hij vaak op het randje en zo,n speler mis ik wel een beetje in dit team.
p.s grappig was wel dat hij in twee open voetbal talentdagen voor die wedstrijd niet werd uitgekozen.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 01 februari 2014 - 17:59   quote  deeplink  
Dat bedoel ik dus nora
jariheld
 jariheld - zaterdag 01 februari 2014 - 19:24   quote  deeplink  
Ik gok op een benauwde 1-2 zege met Davy als matchwinner
remco k
 remco k - zaterdag 01 februari 2014 - 20:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2014 - 17:46 schreef nora het volgende:

[..]

Davids kwam vanuit de voetbal vereniging de Dijk daar speelde hij in de c jeugd vriendschappelijk tegen Ajax hij voetbalde in zijn eentje Ajax naar de klote en schoffelde er nog een paar onder uit van Ajax in zijn eentje heeft hij de wedstrijd gewonnen van Ajax.2 dagen daarna kwam Ajax aan de deur en werd hij naar Ajax gehaald en toen in de jeugd ook bij de Dijk kreeg hij al veel waarschuwingen en schorsingen en dat heeft hij bij Ajax volgehouden alleen later in de 1 speelde hij vaak op het randje en zo,n speler mis ik wel een beetje in dit team.
p.s grappig was wel dat hij in twee open voetbal talentdagen voor die wedstrijd niet werd uitgekozen.
Volgens mij heette die club destijds nog A.S.V. Schellingwoude..

En hij had door zijn gedrag al eens op de schopstoel gezeten.. In de jeugd speelde hij veelal als linksbuiten, en zijn gebrek aan kwaliteiten voor die plek zorgde bij hem voor veel frustratie, hierdoor maakte hij veel overtredingen.. Echter in de tijd dat hij debuteerde speelde hij op zijn uiteindelijke controlerende plekken op het middenveld.

Overigens heeft hij zelden of nooit op zijn favoriete plek gespeeld als profspeler.. namelijk de 10 positie..

Pittig en een absolute winnaar in alle opzichten.. Later ook een bikkelharde speler.. Maar dat hebben van Gaal en met name van der Lem er nog uit weten te laten binnen het eerste van Ajax..

Dat wil trouwens niet zeggen dat ie nooit uitdeelde..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 01 februari 2014 - 23:45   quote  deeplink  
0-3
nora
 nora - zondag 02 februari 2014 - 00:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2014 - 20:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij heette die club destijds nog A.S.V. Schellingwoude..

En hij had door zijn gedrag al eens op de schopstoel gezeten.. In de jeugd speelde hij veelal als linksbuiten, en zijn gebrek aan kwaliteiten voor die plek zorgde bij hem voor veel frustratie, hierdoor maakte hij veel overtredingen.. Echter in de tijd dat hij debuteerde speelde hij op zijn uiteindelijke controlerende plekken op het middenveld.

Overigens heeft hij zelden of nooit op zijn favoriete plek gespeeld als profspeler.. namelijk de 10 positie..
======================================================================================
Klopt de Diijk was toen nog Schellingwoude en is later na een fusie met Roodwit de oude club van Ruud Krol om gezet in de nw naam de Dijk met in de jeugd Patrick Kluivert en Davids en ja ik heb ze allebei redelijk goed gekend omdat ik zelf daar voetbalde in in de zelfde buurt woonde, en geloof me Davids was toen al een jongen die veel uitdeelde.
Ik heb het trouwens over de voetballer Davids niet over zijn positie.
======================================================================================
Pittig en een absolute winnaar in alle opzichten.. Later ook een bikkelharde speler.. Maar dat hebben van Gaal en met name van der Lem er nog uit weten te laten binnen het eerste van Ajax..

Dat wil trouwens niet zeggen dat ie nooit uitdeelde..
Loetje
 Loetje - zondag 02 februari 2014 - 08:34   quote  deeplink  
Pfff ben weer een ouderwets zenuwachtig voor de wedstrijd
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 02 februari 2014 - 10:06   quote  deeplink  
Ik schijt ook in mn broek
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 02 februari 2014 - 11:22   quote  deeplink  
Ajax: Cillesen, Van Rhijn, Veltman, Moisander, Boilesen; Klaassen, Blind, Serero; Schöne, Bojan, Fischer.
Wissels: Vermeer, Poulsen, Van der Hoorn, Duarte, Sigthórsson, De Jong, Ligeon.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 februari 2014 door Hasjkoph --
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 02 februari 2014 - 11:22   quote  deeplink  
Bojan spits. Lekker.
remco k
 remco k - zondag 02 februari 2014 - 11:33   quote  deeplink  
Kijk toch eens wat een selectie, en daar zitten jongens als Hoessen, Denswill Andersen, Kishna, Bazoer, Riedewald Lobotka nog niet eens bij..
Oceanu
 Oceanu - zondag 02 februari 2014 - 11:43   quote  deeplink  
Eerste wat ik dacht was ook: Dat is behalve een behoorlijk logische opstelling ook nog een hele beste bank. En inderdaad, als je dan bedenkt wat er nog achter zit....... Bewijst maar weer dat men gewoon goed bezig is bij onze club.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 02 februari 2014 - 12:10   quote  deeplink  
Weet iemand een goeie internetlink voor deze wedstrijd?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5985
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Utrecht - Ajax (zondag 2 februari 2014, 12:30): 1 - 1

0.0113160