|
|
pth
|
|
|
quote:Op zondag 02 februari 2014 - 14:48 schreef Oceanu het volgende:[..] Niet alleen omdat we 3 jaar op rij kampioen zijn geworden. Ook omdat we gewoon bovenaan staan waar we voorgaande jaren nu nog een straatlengte achter stonden. Tel daarbij op dat de halve finale van de beker bereikt is na tactische aanwijzingen van De Boer en we Europees weer heb en laten zien wie Ajax ook alweer is. Ja we staan bovenaan en worden echt weer kampioen. Echter niet overdrijven, het voetbal is de laatste weken niet echt om over naar huis te schrijven en de nodige gelukjes in the dying seconds (buiten overigens de 2e helft tegen PSV en Feyenoord die wel van een heel behoorlijk niveau waren). In de beker de halve finale ook helemaal waar, maar laten we niet vergeten dat in de reeks alleen Feyenoord als lastig te bestempelen valt. En Europees, ja bij vlagen genoten van de CL ... maar onder de streep gewoon weer veroordeeld tot de EL en dus qua resultaat geen stap verder gekomen. Ik heb verder niks tegen Frank de Boer en denk dat hij op zich het beste is wat Ajax in jaren is overkomen, alleen niet te veel gaan geloven in je eigen onzin als de realiteit andere dingen begint aan te tonen. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 02 februari 2014 - 14:55 schreef remco k het volgende:[..] De Boer is erg blij met de selectie die hij heeft, er zitten een aantal jeugdige spelers daar vlak achter, als je nu gaat kopen, wie gaat er dan uit de selectie, en wanneer kan je die jeugdspelers dan wel gaan inpassen?? Nogmaals, de Boer is erg blij met de selectie, en ik eigenlijk ook, erg brede selectie met een paar exceptionele talenten, een selectie die goed in balans is.. en een aantal jongens die eraan zitten te komen.. Daar veranderd een slechtere wedtsrijd tegen Utrecht helemaal niks aan.. 4 jaar op rij verloren, en nu niet... vorig jaar geen 0-0?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 02 februari 2014 - 14:52 schreef Brandje het volgende:[..] Draven en veel rennen vind jij goed? Beste Remco deze jongen is en zal nooit het niveau van Ajax halen. Duarte is in elk opzicht beter. Van Rhijn verplicht na elke wedstrijd 5 uur oefenen op vrije trappen. Het lullige is dat zij stand-in niet beter is dus op RB moet echt wat gaan komen. Helaas weer een domme wissel van FDB door Blind weer naar LB te zetten en die houthakker in te brengen die niks anders doet dan tikkie terug Heb jij echt iets anders gezien, erg goed in de passing, lijdt zelden balverlies, en wint op zijn positie toch al rap meer dan de helft van zijn persoonlijke duels..
Die wissel was door een blessure, wat had ie anders moeten doen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 02 februari 2014 - 14:57 schreef pth het volgende:[..] Ja we staan bovenaan en worden echt weer kampioen. Echter niet overdrijven, het voetbal is de laatste weken niet echt om over naar huis te schrijven en de nodige gelukjes in the dying seconds (buiten overigens de 2e helft tegen PSV en Feyenoord die wel van een heel behoorlijk niveau waren). In de beker de halve finale ook helemaal waar, maar laten we niet vergeten dat in de reeks alleen Feyenoord als lastig te bestempelen valt. En Europees, ja bij vlagen genoten van de CL ... maar onder de streep gewoon weer veroordeeld tot de EL en dus qua resultaat geen stap verder gekomen. Ik heb verder niks tegen Frank de Boer en denk dat hij op zich het beste is wat Ajax in jaren is overkomen, alleen niet te veel gaan geloven in je eigen onzin als de realiteit andere dingen begint aan te tonen. PSV is een makkie dan ofzo??
Je bent wel apart, aan de ene kant pretendeer je dat resultaat niet zaligmakend is, terwijl je verderop juist het resultaat aanhaalt om iets negatiefs te belichten?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Oja sorry, van de 4 keer 1 maal eerder gelijk gespeeld.. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zondag 02 februari 2014 - 14:52 schreef remco k het volgende:[..] Niet 1 keer langs?? Misschien niet buitenom, maar binnendoor vandaag ook gewoon een keer of 5 erlangs en de combinatie aan gaan.. En daarna steeds weer de bal kwijt... Of slechte eindpass... 1x keer schot op goal en toen had hij hem moeten spelen... Waardeloze speler dit seizoen tot nog toe en ook vandaag weer... Egoistisch als neten... niet snel genoeg en te slecht voor de goal.. |
|
|
|
|
pth
|
|
|
quote:Op zondag 02 februari 2014 - 14:55 schreef remco k het volgende:[..] De Boer is erg blij met de selectie die hij heeft, er zitten een aantal jeugdige spelers daar vlak achter, als je nu gaat kopen, wie gaat er dan uit de selectie, en wanneer kan je die jeugdspelers dan wel gaan inpassen?? Nogmaals, de Boer is erg blij met de selectie, en ik eigenlijk ook, erg brede selectie met een paar exceptionele talenten, een selectie die goed in balans is.. en een aantal jongens die eraan zitten te komen.. Daar veranderd een slechtere wedtsrijd tegen Utrecht helemaal niks aan.. 4 jaar op rij verloren, en nu niet... Er hoeft ook geen waslijst aan spelers gekocht te worden. Alleen 1 fatsoenlijke spits met zowel voetballend als scorend vermogen. En daarnaast maar dat is mijn mening, ik zie graag een Ajax terug waarbij exceptionele talenten gewoon op de bank zitten en in kunnen vallen of ze nou 16, 17 of 18 jaar zijn. Dat was 1 van de bijzondere dingen aan Ajax in het verleden en ik zou dat graag terug zien. Misschien niet direct als basisklanten, maar wel als optie achter de hand. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 02 februari 2014 - 14:59 schreef remco k het volgende:[..] Heb jij echt iets anders gezien, erg goed in de passing, lijdt zelden balverlies, en wint op zijn positie toch al rap meer dan de helft van zijn persoonlijke duels.. Die wissel was door een blessure, wat had ie anders moeten doen.. Utrecht was op dus met gemakt kan je daar Ligeon of Darte neerzetten. |
|
|
|
|
pth
|
|
|
quote:Op zondag 02 februari 2014 - 15:01 schreef remco k het volgende:[..] PSV is een makkie dan ofzo?? Je bent wel apart, aan de ene kant pretendeer je dat resultaat niet zaligmakend is, terwijl je verderop juist het resultaat aanhaalt om iets negatiefs te belichten?? Je moet vooral lekker lezen wat je wil lezen. Overigens is resultaat altijd zaligmakend, maar vergeef mij dat ik Ajax liever wedstrijden met 6-1 of 5-4 ook goed met oogstrelend aanvallend voetbal. We doen het als volgt: jij hebt de waarheid voortaan in pacht (ik verdenk je er van eigenlijk Johan Cruijff te zijn onder een schuilnaam) en ik onthoud mij van enig afwijkende mening van de alwetende. |
|
|
|
|
pth
|
|
|
quote: +1 op deze manier weer eens het laatste beetje voetbal uit de ploeg gehaald. |
|
|
|
|
pth
|
|
|
quote:Op zondag 02 februari 2014 - 15:02 schreef NatjosFC het volgende:[..] En daarna steeds weer de bal kwijt... Of slechte eindpass... 1x keer schot op goal en toen had hij hem moeten spelen... Waardeloze speler dit seizoen tot nog toe en ook vandaag weer... Egoistisch als neten... niet snel genoeg en te slecht voor de goal.. +1 nul komma nul rendement |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
quote:Op zondag 02 februari 2014 - 15:02 schreef pth het volgende:[..] Er hoeft ook geen waslijst aan spelers gekocht te worden. Alleen 1 fatsoenlijke spits met zowel voetballend als scorend vermogen. En daarnaast maar dat is mijn mening, ik zie graag een Ajax terug waarbij exceptionele talenten gewoon op de bank zitten en in kunnen vallen of ze nou 16, 17 of 18 jaar zijn. Dat was 1 van de bijzondere dingen aan Ajax in het verleden en ik zou dat graag terug zien. Misschien niet direct als basisklanten, maar wel als optie achter de hand. Wat die talenten betreft: groot gelijk. En dat is ook direct datgene waar men in Amsterdam zo hard mee bezig is. Dat ze op 17,18 al zo goed zijn dat ze mee kunnen draaien in het eerste. Dan moet je dus niet veel geld uit gaan geven aan een voorhoedespeler terwijl je weet er volgend jaar de nodige jeugd door kan schuiven. Als je De Jong hebt en Bojan heb je gewoon 2 voetballende spitsen die ook nog kunnen scoren. Sigthorsson kan scoren maar is voetballend stukken minder. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 02 februari 2014 - 15:02 schreef NatjosFC het volgende:[..] En daarna steeds weer de bal kwijt... Of slechte eindpass... 1x keer schot op goal en toen had hij hem moeten spelen... Waardeloze speler dit seizoen tot nog toe en ook vandaag weer... Egoistisch als neten... niet snel genoeg en te slecht voor de goal.. Had het niet meer met je oneens kunnen zijn. Gewoon een geweldig talent, exceptioneel zelfs dat dit seizoen een mindere periode kent, de laatste tijd wel beter dan daarvoor.. |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
Exceptionele talenten horen overigens niet op de bank. Die moeten spelen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 02 februari 2014 - 15:02 schreef pth het volgende:[..] Er hoeft ook geen waslijst aan spelers gekocht te worden. Alleen 1 fatsoenlijke spits met zowel voetballend als scorend vermogen. En daarnaast maar dat is mijn mening, ik zie graag een Ajax terug waarbij exceptionele talenten gewoon op de bank zitten en in kunnen vallen of ze nou 16, 17 of 18 jaar zijn. Dat was 1 van de bijzondere dingen aan Ajax in het verleden en ik zou dat graag terug zien. Misschien niet direct als basisklanten, maar wel als optie achter de hand. Dat zie je ook regelmatig terug, Hoe denk je dat dit gehele elftal bij elkaar is gekomen..
Normaal zit een Denswill nog op de bank, Riedewald al een aantal keren, Klaassen is zelfs al basis.. En andere jongens zitten daar aan te komen..
Vind dat je op basis van deze wedstrijd echt veel te kort door de bocht gaat.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: In de 48e minuut was Utrecht nog niet op.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 02 februari 2014 - 15:06 schreef pth het volgende:[..] Je moet vooral lekker lezen wat je wil lezen. Overigens is resultaat altijd zaligmakend, maar vergeef mij dat ik Ajax liever wedstrijden met 6-1 of 5-4 ook goed met oogstrelend aanvallend voetbal. We doen het als volgt: jij hebt de waarheid voortaan in pacht (ik verdenk je er van eigenlijk Johan Cruijff te zijn onder een schuilnaam) en ik onthoud mij van enig afwijkende mening van de alwetende. Wat is er, bang om te discussieren?? Ik ben het niet eens met wat je zegt, raar of niet?? |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Die waren na een half uur al op maar jammer dat FdB bijna altijd defensief denkt met zijn wissels. Blind mag je daar nooit weghalen want op het middenveld win of verlies je wedstrijden. Belangrijkste linie van een elftal. |
|
|
|
|
pth
|
|
|
quote: Daar heb je een punt, begrijp dan ook niet dat een als uitzonderlijk talent bestempelde Kishna nog nauwelijks (of geen) minuten heeft mogen maken. Maar dat gaat ook op voor Bazoer, Riedewald (misschien niet helemaal maar nu zelfs niet bij de selectie), Meleg, Cerny, etc. etc. Ik vind het moeilijk te begrijpen dat deze jongens (nog) geen echte kansen krijgen t.o.v. een heel aantal andere - misschien wel nuttige - maar niet van kwaliteit overlopende spelers. |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
Met Kishna is men heel voorzichtig. En terecht, is lang geblesseerd geweest en momenteel ook. Cerny is er volgens mij net. Riedewald is 3e linksachter dus is niet raar als Boilesen en Blind fit zijn. Bazoer en Meleg spelen volgens mij bij Jong Ajax met als doel om kerels van ze te maken zodat ze beter voorbereid zijn als ze in het eerste komen. Die gasten komen er heus wel aan. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zondag 02 februari 2014 - 15:18 schreef remco k het volgende:[..] Had het niet meer met je oneens kunnen zijn. Gewoon een geweldig talent, exceptioneel zelfs dat dit seizoen een mindere periode kent, de laatste tijd wel beter dan daarvoor.. Zeg niet dat het geen talent is, maar hij speelt al het hele seizoen ruk... Mindere periode is te zwak uitgedrukt... Laat af en toe een sprankje van de Fischer van vorig seizoen zien aar meer ook niet. Moet gewoon veel en veel beter... Anders moet Frankie hem maar gewoon even rust gunnen want hij gaat veel te veel foceren.. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 02 februari 2014 - 15:40 schreef Oceanu het volgende:Met Kishna is men heel voorzichtig. En terecht, is lang geblesseerd geweest en momenteel ook. Cerny is er volgens mij net. Riedewald is 3e linksachter dus is niet raar als Boilesen en Blind fit zijn. Bazoer en Meleg spelen volgens mij bij Jong Ajax met als doel om kerels van ze te maken zodat ze beter voorbereid zijn als ze in het eerste komen. Die gasten komen er heus wel aan. Riedewald is tweede back. Zijn de woorden van de Boer |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zondag 02 februari 2014 - 14:40 schreef remco k het volgende:[..] Serrero was vandaag de beste man bij Ajax.. Veltman had ik persoonlijk al lang aangehaald.. Fischer speelde zelfs vrij aardig maar erg slecht in de laatste pass, kwam veruit de meeste dreiging vanaf.. Serero was hopeloos net als Fischer buiten Boilesen was de hel linkerkant slecht de laatste pas waar het om draait in de voorhoede was ronduit dramatisch van Fisher. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Serero slecht ?? Heb eigenlijk 1 hele slechte gezien die passes over 10 meter niet in de voet kan spelen en alleen maar met dr handjes in de lucht liep en dat was fisscher... Ook deboers wissel snapte ik niet aangezien riedewald n2 linksback was... Op die manier had blind nog controleur kunnen blijven en had je meer voetbal en controle gehad..ook had ik bojan laten staan en dejong spits gezet.. waarom fisscher zoveel krediet heeft is me dan ook een raadsel |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
En met riedewald bedoel ik dat hij niet eens bij de selectie zat... Onbegrijpelijk |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 02 februari 2014 - 16:18 schreef nummer10 het volgende:Serero slecht ?? Heb eigenlijk 1 hele slechte gezien die passes over 10 meter niet in de voet kan spelen en alleen maar met dr handjes in de lucht liep en dat was fisscher... Ook deboers wissel snapte ik niet aangezien riedewald n2 linksback was... Op die manier had blind nog controleur kunnen blijven en had je meer voetbal en controle gehad..ook had ik bojan laten staan en dejong spits gezet.. waarom fisscher zoveel krediet heeft is me dan ook een raadsel Ehhhhl. Riedewald zat niet op de bank.. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Beter lezen remco.. dat gaf ik aan alleen niet in dezelfde tekst
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 februari 2014 door nummer10 -- |
|
|
|
|
jariheld
|
|
|
Heb even off-topic een vraag want ik ben pas nieuw hier maar zie dat de meeste van jullie zon avatar hebben. Kun je dat ergens downloaden of moet je eerst een bepaald aantal posts doen voordat je dat kunt instellen? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Dat kan allen Boudewijn(de dictator hier) voor je doen....maar dat zal hij niet gauw doen ,stuur hem een pb maar geef je weinig kans |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Misschien als het Ajax cafe op 100.000 posts staat mogen degene zonder avatar er een uitzoeken......ik zou zeggen vol spammen die hap |
|
|
|
|
jariheld
|
|
|
Okay neem aan dat hij de beheerder is van deze site. Zal het proberen haha. Niet geschoten altijd mis. Als die leuk plaatje van Jari over heb zou dat leuk zijn. En anders maar niet. Ook goed hoor maar iig thnx vd info:-) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 02 februari 2014 - 17:27 schreef jariheld het volgende:Okay neem aan dat hij de beheerder is van deze site. Zal het proberen haha. Niet geschoten altijd mis. Als die leuk plaatje van Jari over heb zou dat leuk zijn. En anders maar niet. Ook goed hoor maar iig thnx vd info:-) Het is geen onwilligheid van hem maar het schijnt de server te vertragen of weet ik veel......ben niet zo'n nerd |
|
|
|
|
jariheld
|
|
|
Okay nou eerlijk gezegd weet ik er ook weinig van. Weet hoe een laptop aan en uit gaat en hoe een mobieltje werkt maar daar houdt het dan ook wel mee op:-D |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Gewoon een kutdag zo! Kutrecht die een punt pakt tegen Ajax is gewoon triest in de staat waarin hun zijn. Kut gespeeld, geen lijn in en weer niet weten uit te lopen terwijl dat weer kon. Twente staat gewoon gelijk met ons en we zullen deze 2 punten wel weer hard nodig hebben aan het einde van de rit. Bah kutdag! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 02 februari 2014 - 17:37 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:Gewoon een kutdag zo! Kutrecht die een punt pakt tegen Ajax is gewoon triest in de staat waarin hun zijn. Kut gespeeld, geen lijn in en weer niet weten uit te lopen terwijl dat weer kon. Twente staat gewoon gelijk met ons en we zullen deze 2 punten wel weer hard nodig hebben aan het einde van de rit. Bah kutdag! Ajax 44 punten....Twente 40 maar die moet nog een wedstrijd inhalen bij Groningen.....maar het blijft een kutdag idd
Proost pik ;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ik lees toch die tekst en reageer daar dan op.. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op zondag 02 februari 2014 - 17:42 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Ajax 44 punten....Twente 40 maar die moet nog een wedstrijd inhalen bij Groningen.....maar het blijft een kutdag idd Proost pik ;-) Dus scheelt het alsnog 1 punt, die wij dan wel weer voor staan.
Overigens heeft twente een behoorlijk (zwaar) programma voor de boeg, maar speelt weer niet europeesch.... |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Oh ja, proost mannen, op de 33e landstitel ;-)) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 02 februari 2014 - 18:11 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Dus scheelt het alsnog 1 punt, die wij dan wel weer voor staan. Overigens heeft twente een behoorlijk (zwaar) programma voor de boeg, maar speelt weer niet europeesch.... En komen ook nog naar Amsterdam volgens mij |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Heb ik in mei al gedaan met Warrior toen we in Amsterdam waren ;-) |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Wanneer waren jullie dan in Amsterdam? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: hahaha, mafkees ;-)) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Wrom, was leuk man....nou ja we zagen niet zoveel omdat we rijkelijk laat waren |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Ohw wacht ff.....was alweer het jaar daarvoor....fuck, time flies |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: vooral als het gezelli is ;-)) |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Hoe kan het toch dat we vandaag gewoon de beleving niet kunnen opbrengen zoals utrecht dat wel kan... En dan weer die Fisscher...ppfff...kan frank hem niet gewoon een paar wedstrijden op de bank zetten... Onnodig veel balverlies en slechte keuzes... En dan siem inbrengen in zo een wedstrijd... Had siggi moeten brengen vind ik en duarte voor serero... Die kon het fysiek gewoon niet aan... Kortom we hadden deze pot niet hoeven te verliezen als frank wat beter had ingegrepen... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 02 februari 2014 - 15:29 schreef pth het volgende:[..] Daar heb je een punt, begrijp dan ook niet dat een als uitzonderlijk talent bestempelde Kishna nog nauwelijks (of geen) minuten heeft mogen maken. Omdat hij bijna 2 jaar geblesseerd is geweest en pas sinds oktober fit genoeg is om te voetballen.
quote:Maar dat gaat ook op voor Bazoer, 17 jaar en heeft Blind en Poulsen voor zich
quote:Riedewald (misschien niet helemaal maar nu zelfs niet bij de selectie) 2e keuze achter een ander exceptioneel talent, Boilesen
quote:Meleg, Tot nu toe niet goed genoeg bij Jong Ajax
quote:Cerny, Is net 16, B junior....
quote:Ik vind het moeilijk te begrijpen dat deze jongens (nog) geen echte kansen krijgen t.o.v. een heel aantal andere - misschien wel nuttige - maar niet van kwaliteit overlopende spelers. Van deze opsomming heeft alleen Kishna niet een exceptioneel talent voor zich, maar Schone is niet bepaald de zwakste speler van Ajax dit seizoen, en met is voorzichtig met Kishna.
Ik begrijp het sentiment na een verlies als vandaag, maar Jong Ajax staat niet zomaar laag in de Jupiler League. Zo goed zijn die jongens gewoon nog niet. Dat heeft tijd nodig en de kracht van FdB is nu juist dat hij dit soort jongens tijd geeft en ze brengt als dat kan.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 februari 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Na 8 wedstrijden winnen nu 1 gelijk het is niet slecht maar dat die ene gelijk weer tegen dat KUT Utrecht is daar baal ik vreselijk van en ja nogmaals Fischer is een groot talent maar mag ook door Frankie op zijn plek gezet worden als hij geen ballen afspeelt en een pas over 10 meter moet goed zijn anders gaat hij elke dag maar oefenen tot het goed gaat samen met van Rhijn. |
|
|
|